Невиплати в Rocque: IT-спеціалісти звільнились і не отримали кошти — керівництво їх звинувачує в недопрацюванні та шахрайстві. Розслідування DOU

У грудні у профілі компанії Rocque на DOU з’явилось декілька відгуків від колишніх співробітників про невиплату їм грошей після звільнення — начебто кошти не заплатили попри те, що свої зобов’язання фахівці виконали.

Керівництво компанії заявляє, що гроші після звільнення не отримали лише ті контрактори, які не виконали умови договору.

Деталі — в розслідуванні DOU.

Конфлікт після звільнення

Компанія Rocque розпочиналась як стартап. На її сайті вказано, що компанія розробляє ПЗ для веб- і мобільних платформ. Крім власне девелопменту, займаються також UI/UX дизайном та консалтингом. У профілі на DOU Rocque Systems позиціює себе як частину міжнародної групи компаній, які працюють у сфері торгівлі, логістики, фінансів і автоматизації бізнес-процесів. Там же додано, що серед клієнтів Rocque — великі міжнародні компанії з США та ЄС. Офіс розташований у Києві. Наразі там працює до 20 людей.

ТОВ «Рок системс» було зареєстровано у 2019 році. Заснував компанію, основним видом діяльності якої є комп’ютерне програмування, Анатолій Андрієнко. Пізніше неодноразово власники товки змінювались. Наразі — з червня 2021 року — директором і співвласником компанії, згідно з даними аналітичної системи YouControl, значиться Станіслав Козяр. Ще однією співвласницею зазначена Арпіне Абраамян.

Станіслав Козяр є бенефіціаром ще кількох підприємств у Києві.

На початку грудня 2021 року у профілі компанії Rocque на DOU з’явились чотири відгуки колишніх співробітників про невиплату грошей і затримки з виплатами після звільнення.

Зокрема, Front-end розробник Антон Семенцов написав, що після звільнення йому не заплатили за останній місяць роботи, посилаючись на неіснуючі пункти в договорі. Так начебто повелись і з іншими співробітниками компанії. Він не радить зв’язуватись з компанією і з її власником Станіславом Козяром.

Senior Software Engineer Артем Данилов зазначив, що за три місяці керування (вочевидь, мова про Станіслава Козяра — ред.) з компанії пішли всі старі співробітники. Начебто у всіх були проблеми з виплатами після звільнення, багатьом гроші не заплатили.

Ще один розробник Ігор Матвійчук написав, що попередив про звільнення заздалегідь, узгодив дату звільнення й відпрацював, однак гроші не отримав. Начебто після повідомлення про розголос цієї ситуації керівництво компанії відповіло погрозами.

На кожен відгук відповів представник Rocque. Зокрема, ексспівробітників звинуватили у брехні, невиконанні умов договору, шахрайських діях. Також представник компанії повідомив, що трьом ексспівробітникам гроші виплатили.

Ексспівробітники наполягають, що виплати не отримали

Журналістка DOU поспілкувалась з колишніми співробітниками Rocque, які заявили про проблеми з виплатами.

Розробник Костянтин Волошин розповів, що працював у компанії як ФОП. Він вирішив звільнитись у жовтні 2021-го. Відповідно до його слів, за договором, кожен, хто звільняється, має пропрацювати ще місяць. Однак, якщо обидві сторони готові раніше завершити співпрацю, то це можна узгодити й звільнитись раніше.

«Я повідомив про свій намір піти з компанії. Це відразу сприйняли негативно. Облаяли мене ненормативною лексикою. Мені сказали відпрацювати місяць. Я погодився й відпрацював місяць. 10 листопада цього року був останній робочий день. В узгоджені терміни мені виплата грошей не прийшла. Я звернувся безпосередньо до керівника Станіслава Козяра. Спочатку він сказав, що є проблеми з бухгалтерією — не пройшла якась платіжка. Я почав йому писати та дзвонити, він не реагував. Коли все ж таки з ним зв’язався, то він повідомив, що я мав відпрацювати місяць, а також знайти заміну на своє місце. Однак цього в контракті немає», — розповів розробник.

В результаті, за словами Костянтина Волошина, керівник компанії заявив, що платити гроші не буде. Розробник стверджує, що йому заборгували виплату за півтора місяця роботи. Під час роботи в компанії затримок з виплатами не було.

Розробник наголошує, що його ситуація не поодинока — ті, хто звільнився перед ним, також гроші не отримали. Він знає про чотирьох таких осіб. Волошин намагався отримати гроші через іншу співвласницю компанії, однак безрезультатно.

Розробник розповів, що після того, як люди написали відгуки на DOU, Станіслав Козяр зв’язався з ними через Sales-менеджера і запропонував заплатити на всіх дві тисячі доларів:

«На чотирьох осіб дві тисячі доларів, щоб ми видалили відгуки. Ми сказали, що не згодні з цією сумою, адже компанія заборгувала більше. Він (Станіслав Козяр — ред.) сказав, що торгуватися не збирається, і почав погрожувати судовим позовом і фінансовими санкціями».

Листування щодо заборгованості

«Козяр звинувачує мене в тому, що я не виконав технічні задачі. Однак технічний директор, який ставив мені ці задачі, написав, що я всі задачі виконав», — зазначив Костянтин Волошин.

На умовах анонімності розповів про невиплату грошей після звільнення ще один ексрозробник Rocque, який працював у компанії сім місяців. За його словами, він звільнився у вересні 2021 року, попередивши керівництво заздалегідь. Але гроші він відразу не отримав — компанія заборгувала за останній місяць роботи:

«Мені терміново знадобились гроші. Я зібрав усі документи для підтвердження, відправив керівництву. Приблизно через два тижні мені виплатили лише 40% заборгованості. Невиплату аргументували кожен раз по-різному: спочатку говорили, що я маю знайти собі заміну. Але я ж не рекрутер. У контракті цього немає. Потім говорили, що я маю відпрацювати 500 годин. Потім мене просто ігнорували. Зараз компанія винна мені ще 650 доларів».

За словами розробника, під час роботи затримок з оплатою не було. Проблема постала саме після звільнення.

Невиплату грошей після звільнення підтвердив ще один колишній розробник Rocque Ігор Матвійчук. За його словами, в компанії він працював понад рік. Восени вирішив змінити місце роботи, попередив про це керівництво, спитавши, скільки потрібно відпрацювати:

«Робочих завдань не було, тому я запропонував піти з компанії раніше, ніж через місяць. Ми це узгодили. З 6 жовтня я на компанію вже не працюю. Станіслав Козяр пообіцяв виплатити гроші в листопаді. Однак на момент виплати він перестав виходити на зв’язок. Компанія заборгувала гроші за жовтень».

Ігор Матвійчук зазначив, що зустрівся зі Станіславом Козяром особисто. Тоді від виплати не відмовлявся, але гроші так і не прийшли на рахунок.

Листування щодо заборгованості

За словами розробника, після того, як керівник дізнався про наміри розголосити ситуацію з невиплатами, він зв’язався з Матвійчуком і почав погрожувати юридичними наслідками:

«Він намагався піти на мирову угоду (з двома розробниками — ред.), коли ми написали відгуки. Але обіцяв заплатити не повну суму іншому розробнику. На той час ми вже знали, що гроші не отримали більше людей».

Листування ексспівробітників

За словами Ігоря Матвійчука, співробітники постійно звільняються з Rocque — наразі з початкової команди працює лише одна людина.

Про ситуацію в Rocque розповів також колишній співробітник Артем Данилов. За його словами, після звільнення йому вдалось отримати гроші лише через те, що в нього була частка в компанії. Наразі, за даними Єдиного реєстру юридичних осіб, у Данилова досі в компанії є частка в розмірі 5%.

«Коли ми розпочинали ще понад рік тому, то розуміли ризики й погодились на зарплату удвічі нижчу від ринкової. Коли прийшов новий власник компанії (Станіслав Козяр — ред.), починалось усе дуже добре. Він обіцяв, що буде багато роботи та проєктів. Однак до вересня проєктів багато не було. Завантаженість була відсотків 5–10. З липня постійно були простої. Відповідно гроші ми заробляли невеликі. На мою думку, Станіслав не вміє керувати ІТ-компанією. Це його перший досвід у цій сфері. Тому люди почали звільнятись».

Вперше Данилов заявив, що збирається йти з компанії ще влітку. Тоді Станіслав Козяр пообіцяв збільшення оплати й обороту компанії. Але на початок вересня, за словами розробника, проєктів, які приносять прибуток, взагалі не було:

«Тоді після відпустки я повідомив про звільнення. Я віддав свою частку в компанії безкоштовно в обмін на швидке звільнення — мав відпрацювати два тижні й отримати повну виплату. Однак зі мною відразу не розрахувались: за вересень я отримав у жовтні, а відпускні — в листопаді».

Артем Данилов повідомив, що пропонував безкоштовно закрити проблемний проєкт, якщо Станіслав Козяр виплатить гроші тим, хто звільнився з технічного відділу, однак власник Rocque чомусь відмовився.

Ми поспілкувались також з ексейчаркою, яка проходила два місяці випробувального терміну в компанії. Після цього вона з компанії пішла:

«Я побачила неадекватне ставлення до людей. Після звільнення з компанії „кидають“ людей. Там така система: працюєш місяць, а платню отримуєш через півтора. Компанія завжди винна за два тижні. Мені доводилось вибивати гроші для тих, хто звільнився. Керівник завжди придумував якісь причини не платити».

Ейчарка звільнилась ще 15 вересня. Досі гроші вона не отримала — постійно говорили, що гроші відправлені, але вони так і не прийшли. За її словами, компанія заборгувала понад 16 тисяч гривень.

Власник підтвердив невиплати тим, хто начебто не виконав умови договору

Ми зв’язались із директором ТОВ «Рок системс» Станіславом Козяром, щоб він прокоментував ситуацію, що склалась. За його словами, деякі контрактори не виконали умови договору при звільненні, тому гроші не отримали. Він розцінює цей конфлікт як змову і наклеп.

Станіслав Козяр розповів, що після того, як він став співвласником компанії, насамперед була виплачена заборгованість по оплатах:

«Ми підняли заробітні плати, ввели бонусну систему, безоплатне медичне страхування, зробили максимально лояльну атмосферу, надали курси англійської мови, щоб всі члени команди мали змогу розмовляти вільно англійською. Ми двічі переїжджали, щоб співробітникам було комфортно добиратися до роботи. Але, як і в кожному бізнесі, є свої домовленості, умови, які закріплені в контракті».

Водночас колишні співробітники стверджують, що під час роботи під керівництвом колишнього власника і пізніше Станіслава Козяра жодних заборгованостей щодо оплати не було. Проблеми виникли саме після звільнення.

За словами Козяра, при звільненні кожен має попередити про дострокове розторгнення договору не пізніше ніж за 30 днів. Також працівник має завершити в повному обсязі покладені на нього та планові задачі. Ще одним пунктом договору при звільненні є гарантійна підтримка й повна передача роботи новому виконавцю.

Від розробників ми отримали примірник договору компанії про надання послуг. Зокрема, в ньому зазначено, що за додаткової письмової угоди контракт можна перервати достроково. Попередити про це виконавець має не пізніше ніж за один календарний місяць, тобто за 30 днів. За цей час виконавець має завершити надання всіх послуг і виправити всі помилки. Пункт про передачу роботи новому виконавцю ми не знайшли.

Частина договору щодо строків дії

Гарантійний термін та технічна підтримка надаються лише протягом дії договору.

Водночас, за словами директора Rocque, деякі виконавці не раз зривали дедлайни по задачах у розпал пікових навантажень, тоді ж пішли у відпустки, а після цього відразу заявили про наміри піти з компанії. Самі ексспівробітники стверджують, що роботи, навпаки, не було, останнім часом у компанії регулярними стали простої та мінімальна завантаженість.

«Це їхня особиста справа. Але вони мають закрити задачі, передати роботу новому виконавцю. Людина сама собі вирішила, що має відпрацювати лише два тижні з прописаних у контракті 30 днів. А потім не приходить на роботу, нічого не робить і вимагає, щоб йому за все заплатили. Але, вибачте, за що? Якщо ухвалив рішення особисто — добре, пішов — розійшлись».

Станіслав Козяр запевняє, що в компанії немає боргів і незакритих фінансових зобов’язань:

«На колишніх виконавців наразі наші юристи складають позовні заяви, пов’язані з численними порушеннями договору в багатьох пунктах. І хочу наголосити: в нас немає трудових відносин, є контракт між компанією як замовником і ФОПом як виконавцем».

Як зазначає Станіслав Козяр, з двома виконавцями, які звільнились, повністю розрахувались і виплатили гроші за підтримку клієнтського проєкту, однак ця робота не виконується. Всього, за версією власника компанії, порушили договір при звільненні чотири підрядники і до них «приєдналась ще одна дівчина». Станіслав Козяр запевняє, що в компанії є й наймані працівники, які офіційно оформлені. Деякі звільняються, когось звільнили, але з жодним не було конфліктів чи якихось незакритих питань. Проблеми виникли лише з деякими підрядниками:

«Ситуація наразі така: нас „кинули“, ще й гроші вимагають. Ми зараз готуємо заяви в поліцію про шахрайство і крадіжку».

Розголошувати деталі Станіслав Козяр відмовився, посилаючись на таємницю слідства. Він лише зазначив, що, як мінімум, один з експідрядників замішаний у крадіжці, ще одна людина, яка не входить у число підрядників, але вона продала компанію з цими підрядниками, замішана у великому шахрайстві. Вочевидь, мова про колишнього власника:

«При оформленні угоди він приховав багато фактів і вкрав велику суму грошей. Всі вони давні друзі. Я не виключаю, що найближчим часом ситуація може повторитися в інших компаніях».

Ексспівробітникам важко буде довести своє право на оплату, якщо не мають підписаних актів

Розгляньмо кілька пунктів договору компанії (всі є на скриншотах вище), які несуть неочевидні ризики для співробітників.

Пункт 13.4 зобов’язує не лише протягом місяця завершити всі завдання, але також і виправити всі недоліки, виявлені після тестування результатів. Тим часом у розділі 3 для замовника передбачено ще 5 днів на підписання акту наданих послуг і право не підписувати акт, якщо у виконаному завданні виявили недоліки. При цьому послуги вважаються наданими лише якщо є акт, підписаний обома сторонами. Отож, згідно з договором, за місяць виконавець має не лише фактично завершити роботу над завданнями, а й виправити всі недоліки та обидві сторони мають підписати акт. Без акту не вважається, що послуги виконані належним чином.

Крім того, в пункті 13.5 договору зазначено, що якщо на дату припинення договору які-небудь зобов’язання сторін залишились невиконаними, вони залишаються чинними до повного їх виконання. Для виконавця це фактично означає, що якщо за місяць він не встиг завершити завдання та виправити виявлені недоліки, він має продовжувати працювати, поки не зробить це та замовник не погодиться підписати акт.

Варто також звернути увагу на умову в розділі 5. Там зазначено, що оплату виконавець отримує лише після підписання акту двома сторонами. Таким чином, фактично виконавцям, які не отримали виплати та не мають на руках підписаних актів, важко буде юридично довести те, що вони виконали свої обов’язки та мають право на оплату.

Отож, дуже важливо ще при підписанні договору уважно його вивчити та враховувати такі умови.


Авторка — Олена Чернишова.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось12
До обраногоВ обраному3
LinkedIn

Схожі статті




31 коментар

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Мав дуже схожу ситуацією з однією компанією у Львові. Такі пункти договору про акти виконаних робіт це норма для компаній такого «рівня». Я звернувся до адвоката і ми підготували усі документи і судовий позов. Після чого мені виплатили усю суму (окрім відпустки, бо в договорі вона взагалі не зазначена ніяким чином).

Виграти в суді з такими договорами важко. Але моя рекомендація — подати колективний судовий позов. Так будуть більші шанси і простіше доказати, що практика невиплат не поодинока. Є варіант добитись в суді про визнання окремих пунктів договору як недійсних, оскільки договір прямо дискредитує права Виконавця.
Головне бути готовим йти до кінця і не боятись відстоювати свої права.

тут оооочень сложно будет обьединить иски в «коллективный иск». И я бы наоборот советовал идти отдельными судебными процессами — как минимум это будет сложнее для компании-должника

Дія-Сіті тепер може зекономити на рекламі.

Як закопать свою компанію без СМС і реєстрації.

п. 4 в договорі 😂😂😂😂
не треба таке підписувати. Читайте будь ласочка!!

Ну пункт дивний, але термінів по її воконню немає, і я можу відкласти цю роботу до поки не закінчиться термін дії цього договору

Ви праві. Дякую за новий погляд на це

Та ні, тут ще цікавіше:
твої зобов’язання не припиняються з припиненням договору (п.13.5) АЛЕ не зрозуміло як ти маєш їх виконувати — згідно п.13.6 після припинення дії договору ти маєш протягом 10 днів повернути|видалити всю інформацію|матеріали видані тобі. ))

Цікавий момент, у всіх шаромижників один і той самий патерн поведінки. Спершу дурять людей, малюючи повітряні замки і небо у шоколаді, а насправді підсовують якесь лайно. Люди намагаються просто собі звідти звільнитись і як тільки це трапляється, на них починається психологічний пресинг. Спочатку облаюють з підвищеним голосом, потім вимагають ще працювати місяць , що є щонайменше в двічі більше, ніж треба для того щоб здати діла, ніби людина їм щось винна. Потім не платять заборгованість. Як тільки люди інформують колег і комьюніті що це — шарага і не треба туди йти, починають погрожувати, щоб узяти на іспуг. Цікаво — де і хто цьому вчать ? Певно що це стандартна шахрайська маніпуляція, усі роблять одне і те саме як під копірку. В усіх ситуаціях з найму до звільнення — психологічні шахрайскі трюки.

C трудовой все хуже. Только там тебя ещё и ставят перед фактом что ЗП будет в конверте, нравится не нравится не колышит. Естественно в случае чего конверт может неожиданно потеряться, иди жалуйся (хотя по такому вопросу нужно пожаловаться, тут хороша американская мораль не сообщить о преступлении или правонарушении — трусость, сам ты не имеешь полномочий линчевать). Будешь уходить потом ещё и морду могут пригрозить набить, не отдать трудовую, написать туда статью вместо по собственному или ещё как на гадить и пакостить. С ФОП — контракт под разрыв и «киш мири ин тукхес, унд зайн зегунд». А в случае не выплат можно взять контракт и вместе с юристом пойти в арбитражный суд.

Штраф для роботодавця за ЗП «в конверті» з 2017 року — 170.000.
Правда, кажуть, що зелені мразі цей штраф суттєво знизили.

а у того кто взял ЗП в конверте — будет ст. 212 УК Украины «Ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів)»

...я мав відпрацювати місяць, а також знайти заміну на своє місце

Елы-палы, что за треш? А рекрутеры на что?

4. Пункт договора веселый такой. Нах такое подписывать?

Облаяли мене ненормативною лексикою. Я (ФОП) мав відпрацювати місяць, а також знайти заміну на своє місце.

Епічні вимоги. Українські інноваційні бізнесмени феодали мріють про законами передбачене кріпацтво.

Нічого дивного. В південних областях України регулярно зустрічаються випадки реального рабства людей.

Це лише квіточки. Тренди дуже фігові, але добре, що такі зашквари вилазять в публічний простір.

В південних областях України регулярно зустрічаються випадки реального рабства людей.

не только в южных. По всей стране такое.
у нас, к примеру, в Днепропетровской области регулярно ... вот к примеру:

На Днепропетровщине вооруженные фермеры держали в рабстве 60 человек

dnipro.depo.ua/...​60-lyudey-202109201370111

Я віддав свою частку в компанії безкоштовно в обмін на швидке звільнення

Это просто эпично :)

а також знайти заміну на своє місце.

Щоб отримати свободу, раб має знайти нового раба. Схоже, що цей пункт списали з стародавньої казки.

Дякую DOU за такі статті. Український бізнес має зрозуміти, що командно-совкові методи менеджменту в ІТ не працюють.

Такие кейсы, к сожалению, случаются регулярно. Напрашивается идея, на основе опыта взаимодействия с подобными «маладыми динамичными Кампаниями» сформировать правила гигиены при устройстве на работу и дальнейшем сотрудничестве.
Что-то типа: при устройстве на работу найти на ликен-ине бывший сотрудников и собрать отзывы, четко прописать определенные вещи в договоре итп

кабальные условия договора и так далее — не случайность
Почитаем высказывания оф. представителя в отзывах, просто несколько фраз:

Перестаньте врать!! Вы ушли в отпуск ни кому не сказав об этом, проект клиента упал — с вами связи не было.
сколько вам заплатил прошлый собственник компании?
Константин, может быть хватит врать со своими дружками и подельниками?

Я просто не можу зрозуміти що таке

«Гільдія ІТ-Фахівців»

. Максимум що вони роблять так це надають юридичні поради які важко втілити в реальність в наших реаліях, і жодного впливу на ІТ індустрію вони не мають. Є якісь успішні історії у гільдії?

Так сказали ж, що постраждалі відмовились висувати судовий позов. Гільдія надала консультації з юристом. А які інші заходи можна було здійснити в цьому випадку?

Скласти судовий позов я можу і без гільдії, на даний час юристів можна знайти без проблем. Але всі ми розумієм що іти в суд із документами що в нас є наруках це марна справа (акти виконаних робіт які підписуються із запізненням, договір на 15 сторінках, який ніхто не читав окрім пункту про суму ЗП).

А які інші заходи можна було здійснити в цьому випадку?

Візьмемо до прикладу випадок із Sannacode — власники успішно продали компанію не зважаючи на негативний імідж а постраждалі фахівці залишились без нічого. Висновок — гільдія не робить нічого для захисту ІТ фахівців окрім як висловлює стурбованість. Вони не мають жодного впливу ні юридичного ні на рівні ідустрії. Ми просто любимо там створювати всілякі обєдння і гільдії (цікаво чому не назвали «кооператив ІТ-Фахівців»)
Отже потрібно підвищувати грамотність ІТ фахівців що до господарських відносин. Хочеш працювати як ФОП — вивчи трошки законодавства, слідкуй постійно за своїми справами а не покладайся на роботодавця тому що він слідкує тільки в свою сторону.
А то ми постворюємо там всілякі гільдії і сподіваємся на якусь магію як у фільмах про Гаррі Поттера.

Вы поймите, Гильдия практически только вчера родилась. Сама. На пожертвования ребят из ИТ. Она сейчас как маленький ребенок ...
Вот 27-го были выборы президента и так далее
Но кое что уже может и старается — в том числе о том, что писал Тарас.

Підписатись на коментарі