Копання картоплі та штрафи за відкрите резюме. Айтівці розповіли про покарання у ІТ-компаніях

DOU запитав українських айтівців про те, з якими системами покарань і штрафів у ІТ-компаніях вони стикалися. Відповіді різноманітні: тут і штрафи за запізнення у «доковідні» часи, і погрози звільненням за розміщене на сайтах для пошуку роботи резюме, і навіть випадок копання картоплі на дачі у керівника.

Тож з якими покараннями та штрафами стикалися айтівці в ІТ-компаніях?

Спроба пограбування та копання картоплі

«Було кілька випадків. На старті своєї кар’єри працював у невеличкій вебстудії, якої, мабуть, вже й не існує. Якось посеред робочого дня усі скинулись грошима і відправили мене, новачка, за морозивом. Коли я прийшов, то побачив обуреного шефа, який оштрафував мене на суму моєї зарплатні за цей день. До речі, цього дня в мене взагалі не було задач. Через місяць після того я звідти звільнився.

Друга історія: якось у великому ентерпрайзі служба безпеки спіймала колегу на зливі корпоративних даних — вони сконтактували з ним, запропонували великі гроші, а він і не встояв. З одного боку, сам винний, а з іншого — вони спонукали його до злочину, і це свинство. Хотіли порушувати проти нього справу, але цей хлопець привів грамотного адвоката до начальника служби безпеки. Адвокат розтлумачив йому, як він цю справу у суді розвалить за п’ять хвилин. Розійшлися тоді на звільненні.

Ще я працював у конторі, де штрафували за запізнення. Причому дані зчитували з турнікета, і на штраф можна було нарватись навіть за запізнення в секунду. Одного разу я таки нарвався на штраф, але щось там набрехав про поважні причини у доповідній і відмазався. А от за загублену картку з NFC чипом довелося віддати штраф у 500 разів більший, ніж коштує ця картка. Довго я там не витримав.

Один з випадків розповідав знайомий. Наприкінці «нульових» він працював у невеличкій та мутній вебстудії, яка не цуралася робити лендинг-сторінки для секс-працівниць. У нього відбулася непрозора історія з клієнтом, коли зірвали дедлайн, і клієнт виставив цій конторі великий штраф, який суттєво перевищував зарплатню мого знайомого. Контора зробила його цапом-відбувайлом і хотіла повісити цей штраф на нього. Так йому б довелося кілька місяців працювати на цю компанію безоплатно.

Зрозумівши, що порозуміння вони з керівництвом не дійдуть і більше грошей йому точно не дадуть, знайомий сказав шефу «гудбай» і пішов. Для контексту: знайомий працював не офіційно і без ФОП, йому просто платили готівкою. Щоб якось компенсувати втрачені гроші, шеф знайомого за допомогою охоронця вирішив відібрати у нього особистий ноутбук, але той швидко випручався. Мораль така: з мутними конторами не працюйте і, влаштовуючись, одразу ж питайте про штрафи" (Golang Engineer).

«На моїй першій роботі, де я працював понад десять років тому, фірма не купувала жодної ліцензії на ПЗ. Для роботи ми використовували Windows, Microsoft Office, Photoshop, Visual Studio і багато чого ще. Якщо приходила перевірка, потрібно було витягнути вінчестер, сховати у зовнішній одяг і винести з приміщення. Якщо це не вдасться і тебе зловлять з краденими програмами — компенсуєш штраф, накладений на контору. Моє небажання підписувати документ, що я ознайомлений з інструкцією, стало причиною звільнення» (Senior Back-end Developer).

«Начальник департаменту змусив одного зі співробітників садити картоплю у себе на дачі та виконувати іншу фізичну роботу у вихідні» (BDM).

Штрафи за «косяки» та порушення контракту

«В нашій компанії є поняття „варіативної частини зарплати“, найчастіше її дають під час першої переоцінки. Наприклад, у вас може бути $1000 базова частина та $200 — варіативна. Тобто загальна зарплата — $1200 доларів. Щоквартально перевіряють, чи були у вас якісь „косяки“, які попередньо обговорюють, на кшталт: не спізнятись на мітинги, оновлювати таски, робити все, що від тебе чекають. У кожного „косяка“ своя вага, і ця варіативна частина пропорційно „ріжеться“. Але за багато років в компанії я чув лише про два чи три випадки, коли хтось користувався цим механізмом. А так усі завжди отримують 100% зарплати» (Developer).

«У кожного в компанії був performance chart review. Тобто інша людина перевіряє, що ви там писали клієнтам у чатах, і надсилала висновки. Їх треба було прочитати та протягом трьох робочих днів надіслати відповідь, наприклад, чому ви написали саме так, а не інакше. Якщо видалив відповідь — штраф» (Customer Support).

«У моїй попередній компанії була система штрафів за різні проступки. Існував цілий документ з їх переліком і ціною в грошах, які стягувалися із зарплати. Гроші ці мали йти на благодійність. Серед того списку було невчасне подання звіту топам або неправильне його заповнення, протермінований або незаповнений чекліст, трансляція мітингу на загал замість закритої групи тощо.

У випадку повторного такого ж проступку сума штрафу збільшувалася. Зазвичай штрафи отримували менеджери, а не рядові працівники. Ще був штраф для менеджера, якщо помилився не він сам, а член його команди, але до такого практично ніколи не доходило» (Marketing Manager).

«Доводилося отримувати штрафи за недотримання комплаєнсу у спілкуванні з клієнтами. Коли працюєш у підтримці, то виникають ситуації, у яких необхідно пояснити людині своїми словами про що саме її запитують. При цьому потрібно зважати на ситуацію та не вживати ту чи іншу „автоматичну“ фразу, яка може стати недоречною. Але коли ти сказав певну фразу, пропустивши артикль або слово — це мінус один з трьох балів.

Назбираєш 3/3, і у тебе забирають бонус, оплачують тільки ставку. Навіть маючи показник перформансу у 100%, можна було залишитись без бонусів через невиконання комплаєнсу. Людина — все ж не робот, і зважаючи на високе завантаження, було сумно отримувати смс про те, що, пропустивши одне слово у фразі, не отримуєш бонус, на який так плідно працював увесь місяць з овертаймами» (Middle Technical Support).

«У 2017 році моїх колег-сейлів штрафували за те, що вони не коментували стан клієнтських рахунків у системі — по 200 гривень за кожен рахунок» (Business Analyst).

«Одного разу з мене вирахували одинадцять годин робочого часу за те, що через мою помилку впала база на staging environment, чим я заблокував роботу інших співробітників. Тобто мене оштрафували за баг. На той момент я був джуніором» (.NET Developer).

Повторний випробувальний термін і позбавлення залишку відпустки при звільненні

«Через рік роботи у компанії мені повторно призначили випробувальний термін. На думку менеджера, я був недостатньо продуктивним, а ейчарці один з моїх жартів здався занадто токсичним і таким, що порочить імідж компанії. На той час я був джуніором» (QA).

«При звільненні з компанії мені не виплатили компенсацію за останній тиждень роботи через надуманий штраф за перехід в іншу компанію. Про жодний штраф, звісно, в договорі не йшлося. Це цілеспрямована політика компанії, яка виплачує зарплату за попередній місяць: тобто на початку вересня працівник отримує гроші за липень, що було зроблено якраз для уможливлення таких штрафів» (Senior Java Developer).

«Коли забував пропуск, то штрафували на 5–10 баксів. А коли звільнялися, то більшості недоплачували $500 з останньої зарплати, саме у Java-відділі. Діло було у 2014–2017 роках» (Java Lead).

«У нас передбачені штрафи великих розмірів, якщо порушити контракт і піти працювати до клієнта компанії напряму» (HR Assistant).

«Я прийшов як Trainee Java Developer у турецьку компанію у Львові. Змушений був підписати річний контракт зі вказаним штрафом у розмірі трьох зарплат на випадок, якщо звільнюся раніше, ніж за рік. Я вирішив звільнитися раніше, довелося оплачувати $900 штрафу» (Junior Java Developer).

«Щойно співробітник попереджає про звільнення, він відразу втрачає всі дні відпустки, що накопичилися. Це теж можна розглядати як штрафи. Мабуть, причина у великій плинності кадрів у компанії та тому, що в минулому були ситуації з одночасним звільненням багатьох співробітників. Цей захід покликаний скоротити плинність кадрів, але фактично співробітники пристосовуються, а у PM’ів завмирає серце щоразу, коли ключовий розробник просить про тривалу відпустку. Бо, можливо, він вже знайшов нову роботу і просто використовує накопичену відпустку, щоб та не згоріла» (РМ).

Штрафи за запізнення

«Коли я шукав першу роботу на посаді iOS-розробника, то на одному з інтерв’ю мені повідомили, що за мої запізнення штрафуватимуть тимліда. Загалом добре, що мене туди так і не взяли. Здається, це була якась мутна контора» (iOS, Flutter Developer).

«На моїй першій роботі в рекламній агенції, де я верстав спам-рекламу на HTML, був штраф 50 грн за запізнення навіть на п’ять хвилин. Враховуючи, що моя тодішня зарплата становила 2000 грн (це був 2011 рік), то штраф був досить суттєвим» (System Architect).

«Штраф за запізнення, за рефанд від клієнта, за велику кількість пропущених багів» (Senior QA).

«На одній з робіт за кожні п’ять хвилин запізнення ти мав залишатися працювати в офісі на годину більше. Авжеж, ці одна, дві чи три години були безоплатною понаднормовою працею» (Recruiter).

«Одного разу я проходив співбесіду в німецьку компанію. Мене запросили на роботу, але попросили підписати документ, де був один пункт, суть якого приблизно така: 1 хвилина запізнення зі здачею таску = 1 євро штрафу, і час на виконання задачі виставляєш теж не ти сам. Я пішов на іншу роботу і щасливий» (Middle PHP Developer).

«Коли я працював в офісі, то регулярно запізнювався хвилин на п’ятнадцять. Мене за це не звільняли, але майже кожна компанія хотіла це якось виправити. В першій ввели штраф 50 гривень за запізнення. Це був 2013 рік, я був джуніором і заробляв $500, тобто 4000 гривень на руки. В наступній компанії вже штрафували на 1% від заробітної плати за кожне запізнення. В іншій фірмі потрібно було купувати фрукти на всю команду за запізнення. А в одній компанії за запізнення ти мав класти гроші у банку „на масаж“ — за кілька місяців в офіс викликали масажистку. Щоб вчасно встигати в офіс, я навіть зробив карту вакансій. Зараз працюю віддалено і встигаю на роботу :)» (Senior Go Developer).

«Я з таким не стикалася, але в департаменті підтримки в одній з компаній, в яких я працювала, були грошові штрафи за запізнення, нецензурну лексику. В один момент люди збунтувались і за день звільнилось пів команди. То був треш» (Resource Manager).

«Якщо у вас накопичились запізнення — треба було відпрацювати безоплатно стільки часу, наскільки ви запізнились, з округленням до години» (Customer Support).

«Символічні» та жартівливі штрафами

«Років сім тому, коли я ще був джуном, на одній зі співбесід мені сказали: той, хто запізнюється на роботу, купує смаколики для команди. Я був не проти, але мене так і не взяли туди» (Senior Software Engineer).

«Людина, яка ламала білд до того, як налаштували СІ, наступного дня купувала печиво та інші солодощі на всю команду» (Senior C++ Developer).

«50 відтискань за повторний факап» (Project Manager).

«В одній компанії була практика розсилок на корпоративну пошту списку тих, хто сьогодні запізнився» (QA Engineer).

«У нас є штраф 50 грн за запізнення на дейлі о 10-й ранку :)» (QA).

«Було передбачено $100 за використання merge замість rebase :) Ніхто так і не отримав цей штраф, але все поспіль мержити перестали. Інформацію про штраф сказали радше жартома, але Unit Head примудрився сказати про це в такому тоні, що всі замислилися і розібралися із гітом» (Team Lead).

Робота з неадекватними тимлідами та менеджерами

«Мені траплявся неадекватний тимлід. Якось я працював в одній компанії на випробувальному терміні. Під час роботи натрапив на дуже неочевидний баг, який вніс інший розробник — override змінної. Ця змінна ініціалізувалась в мене локально, але не ініціалізувалась на сервері, і я довго не міг її знайти. Зрештою, помилку знайшов той самий розробник, який її і вніс. Тимлід тоді на мене сильно накричав. Я на початку «сесії криків» переживав, а потім як відрізало — стало все одно. Наступного ранку в мене був mood-check з HR, на якому я одразу повідомив про своє звільнення, бо «компанія не пройшла випробувальний термін» (Java Developer).

«Раз на місяць, а іноді й по кілька разів на проєкті траплялися овертайми до першої ночі. Людей, які не подобались менеджерці чи чимось її розізлили, залишали на кожен такий овертайм. Відмовитися від нього можна, якщо захворів, із довідкою від лікаря, або через звільнення» (QA Engineer).

«На попередньому місці роботи у відділі Lead Generation тимлід постійно нагадувала, що мене можуть звільнити, якщо я не покращу результати. Це продовжувалось протягом усього часу дії контракту, який можна розірвати, тільки сплативши величезний штраф. Проте компанія могла мене звільнити у будь-який момент. Тепер я потрапив у хорошу компанію у відділ QA, але тривога з попереднього місця роботи нагадує про себе, і з’являються переживання, що новий тимлід почне поводитись так само» (Junior QA Engineer).

«На моїй першій роботі, коли людина висловлювала невдоволення щодо овертайму або нею були невдоволені через завдання, яке взагалі не стосувалась фаху, на неї могли агресивно накричати, як на непотріб» (UX/UI Designer).

Трекери часу та дивні заборони

«Керівництву компанії несподівано захотілося мотивувати співробітників, і воно запровадило трекер. За підсумками місяця ти повинен був набрати певну кількість годин і щодня звітувати про свою ефективність за день. Нестача годин вираховувалася із заробітної плати. Працювало все це незграбним методом: у тебе була певна кількість завдань на день, і наприкінці кожного дня фіксувалося, скільки з них виконано. Складність завдань та інші моменти, якщо і впливали якось на процес, то непомітно.

Якщо в тебе не було завдань на місячний виробіток — це твої проблеми. ВА чи PM були зайняті та не змогли формувати вчасно завдання — твої проблеми. Трекер зафіксував неактивність — теж відрахування. Якщо ж на тебе чекав пошук інформації або уточнення з клієнтом, то ти часто потрапляв на додатковий час. Завдання були завжди різні: все виконувалося методом спроб і помилок з якнайменшими змінами вже готової системи. Після другого місяця таких „мотивацій“ вся команда одного дня звільнилася. А лаври призерів дісталися дизайнерам та тим, хто працював над внутрішніми проєктами. Наш напрямок у компанії був на той момент основним» (у минулому — Junior-Middle Bitrix Developer, нині переходжу на React).

«Колись я працювала у невеличкій компанії на посаді Junior QA. В нас було три кімнати, і в кожній був кондиціонер. Якщо співробітники одного з кабінетів тричі на місяць забували вимкнути кондиціонер, то мали заплатити за електроенергію за весь місяць. Одного разу таке трапилося зі мною. Відверто кажучи, я не думала, що когось за це штрафуватимуть, але ні — з моєї зарплати у 5000 грн забрали майже 900 грн. Тоді я зрозуміла, що більше там працювати не буду :)» (Junior QA).

«В одній з компаній була заборона на обговорення заробітної плати з іншими співробітниками. Ніхто, крім твого безпосереднього керівника, не мав знати твою зарплатню. У разі порушення цього правила — великий штраф або звільнення без виплати зарплати та компенсацій. Навіть при звільненні з компанії та отриманні фінального розрахунку всі цифри ти міг обговорювати тільки з керівником — навіть не з бухгалтером і не з фінансовим директором» (Sales Director).

«У мене була погроза звільнення за резюме на Work.ua. Це була моя перша робота за спеціальністю. Як я тоді думав, мені дуже пощастило, адже мене знайшли самі та взяли після легкого інтерв’ю. Коли ж я розповів про все друзям, ті одразу застерегли: „В хороше місце важко потрапити. Якщо тебе ще й самі знайшли — будь обережним“. Врешті, сумніви виявилися виправданими. „Шарашкіна контора“ — інакше цю компанію й не назвеш. Я працював там фултайм менш ніж за $200, бо мені було важливіше здобути хоча б якийсь досвід, ніж отримувати велику зарплату. І обов’язки мої були, м’яко кажучи, незвичайними. Я вже за місяць роботи зрозумів, що час щось змінювати.

Почав вивчати ринок праці. Курсу на зміну роботи „тут і зараз“ не було, просто хотів ознайомитися з реаліями сьогодення. Оновив резюме, походив на співбесіди. Аж тут якогось дня мені дзвонить СЕО, і починається доволі тривале вичитування мене за те, який я „поганий“, „зрадник“, і взагалі: „Я коли знаходжу у працівників десь резюме, то одразу їх звільняю“. Досвід неприємний, тому раджу всім початківцям не вестись на „халяву“. Краще походіть п’ять, десять чи й двадцять разів на співбесіди і знайдіть собі хороше місце замість того, щоб витрачати час і нерви» (Junior SE C++).

Все про українське ІТ в Телеграмі — підписуйтеся на канал редакції DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось22
До обраногоВ обраному2
LinkedIn



64 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

є контори, в яких один з обов’язків ейчара — щодня сканувати джинні, лінкед та ін. на предмет активності там співробітників, щоб потім дропати нелояльних) на жаль, це не кажуть на співбесіді і на випробувальному теж можеш не дізнатись.

Запізнення це прямо таки регулярна норма? Якшо в команді є домовленість приходити до певної години, то добрим тоном буде цього дотримуватися

навіть пунктуальні люди, які ненавидять запізнюватись, іноді роблять це, бо ми всі люди

Я так розумію, там проблема в регулярних запізненнях, а не в «іноді».

Оце народ у нас бидло, що дозволяє з собою так поводитися...

я теж в шоці, як безправні кріпаки

Фамилии тимлидов, эйчаров, названия компаний в студию, пожалуйста

Працюючи у підтримці, виникають ситуації,

Мінус бал за помилку у реченні :-D

Ніколи не працював у конторах, де були б штрафи, хіба в двох місцях в жарт треба було скидатися в картонку за матюки, щось типу гривня — матюк і йшло воно, здається, на загальний бухач. Зі штрафами та ж ситуація, що й з овертаймами, якщо ти питаєш на співбесіді «чи є у вас якась полісі по них», правильна відповідь ейчара — «Ее... не знаю, не пам’ятаю, щоб у нас щось таке було», інакше — фірма не проходить співбесіду.

ерез рік роботи у компанії мені повторно призначили випробувальний термін. На думку менеджера, я був недостатньо продуктивним, а ейчарці один з моїх жартів здався занадто токсичним і таким, що порочить імідж компанії. На той час я був джуніором

виглядає, як обіженка на менеджера і ейчара

Скільки я працюю в ІТ, ніколи не стикався зі штрафами, їх просто не існувало у тих компаніях, де я працював.
Але на одній із недавніх робіт сталася цікава ситуація.
У мене була відпустка, причому стандартна, оплачена, але за день до відпустки я дізнався, що замовник відмовляється її оплачувати. А українська компанія просто вмила руки.
Офіційна причина — «ми працюємо на проекті не заради грошей, а заради вищої мети». А неофіційна причина була в тому, що справи на проекті йшли не дуже добре з погляду фінансових показників, і замовник просто вирішив заощадити.

"Одного разу я проходив співбесіду в німецьку компанію. Мене запросили на роботу, але попросили підписати документ, де був один пункт, суть якого приблизно така: 1 хвилина запізнення зі здачею таску = 1 євро штрафу, і час на виконання задачі виставляєш теж не ти сам.

тільки в мене склалося враження, що цю компанію заснували не для розробки софту, а для заробітку на таких запізненнях?

«Коли я працював в офісі, то регулярно запізнювався хвилин на п’ятнадцять.»

ну а це хамство. теж мав таких співробітників. в нас їх дуже не любили, бо всі якось змогли прийти вчасно в офіс на 11 годину на дейлік, а ці вічно знаходили відмазки.

Бісять дейлікі на 11. Також постійно запізнювався. Неодноразово просив зробити його пізніше. Зараз взагалі бісять дейлікі будь-які, на мій погляд трошки марна трата часу, раз на тиждень має бути більше ніж достатньо.

о так, звісно. адже 11 година це такий ранній ранок.
суть не в тому марна це трата часу чи ні, а в повазі до колективу. якщо ти вважаєш, що це трата часу, то переконай усіх в цьому, дружньо скасуйте їх і ніхто не матиме до тебе жодних зауважень.

а якщо всі приходять і не спізнюються, а ти один такий розумний вирішив забити на всіх, то вгадай, що про тебе думають твої співробітники.

а якщо тобі важко вгадати, то я можу дати підказку. ніхто з тих, хто постійно забивав на команду, в нас довго не затримався. і мабуть причина не тільки в тому, що людина постійно спізнюється. були й інші причини. але зазвичай вони між собою абсолютно звʼязані.

ну так, для мене це було рано, але не тому що я такий лінивий і сплю до 10. взагалі-то люди різні: в когось діти, курси зранку і т. ін. в тій ситуації скрам мастер наполягав на дейлі об 11 тому, що їх просив так замовник і на інтереси команди їм було пофігу, якщо чесно. хоча тема ця підіймалася неодноразово. з тих пір намагаюся уникати таких команд.

писи: чувак, твій саркастичний тон це просто ппц. тобі пише незнайома людина, а ти розмовляєш як з якимось придурком. мені здається, це не дуже ввічливо

ок, вибачай. просто мене роздратувало.

Розумію. Як людина, що проводить дейліки, скажу наступне. Якщо в моїй команді, хтось має особисті проблеми , дітей, чи ще щось, що не дозволяє ходити на дейліки у визначенний час, то вони приходять до мене в особисті і домовляються про індивідуальній графік. А просто запізнюватись на заплановану зустріч, та ще й систематично без пояснення причин, не комільфо.

Ого. Коли начитаюсь отаких історій, то ще більше стаю цінувати своє теперішнє робоче місце, де все максимально адекватно: і приємні співробітники, і нема жодних таких приколів, які тут описані. Бо усвідомлюю, що десь може бути і не так.

Місць, кращих по умовах, ніж OpenVPN, не так вже й багато :)

Згідний. Дуже радий, що вдалося туди влаштуватись — чудова компанія у всіх аспектах: і актуальні технології, з якими професійно зростаю, і зарплата хороша, і умови праці теж супер)

Колись давно я працював в одній відомій компанії, захотів звільнятися. Так от, керівник цієї компанії, дуже відома зараз людина, почав мені розказувати який я «редиска», літак летить, а я як отой пілот, який вистрибує з парашутом, і кидає літак напризволяще.
А інша теж дуже відома людина розказувала, що мене ніколи назад не візьмуть, бо компанія не бере тих, хто кидає компанію просто так.
Кумедно зараз згадувати, а тоді було якось гидко на душі від такої комсомольщини.
Звісно, я тоді таки пішов з цієї дуже відомої компанії, і відтоді ні на секунду не шкодую :)

Ну отой «керівник» може звик як у совковому політесі працювати, тому такі замашки ))) У нормальному бізнесі людину беруть назад, якщо ти потенційно можеш заробити ще більше бабок для компанії, а не оці всі дитячі обідки, бо любий бізнес — це гроші, а не пісочниця в дитсадку. BTW, любить ця компаніє моск висмоктати при звільненні людини.

Ягось працював на тобачників (Мегаполіс чи щось таке) та мене вистачило рівно на 2 тижні.
Обов‘язкова реєстрація по прибуттю через якусь тупо заявку у внутрішній системі (навіть не по скд) яку легко забути. Якщо в 9:15 заявки нема — то треба пояснювальну писати.
Штраф за надмірний трафік. А давали на місяць його щось типу 2гб. В мене на гугл банально за тиждень закінчилось) і в загалі, менеджемнт був з позицією «ми серьйозна компанія, давайте все чьотко робити. На роботу ходьте у костюмах»
А якось вночі випав лютий сніг в Києві, такий, коли затори навіть в метро.
Керівник написав листа «це не віправдання запізненям, ви не перший рік в Києві, трнба передбачати сніг та вставати раніше»)

В одной компании, когда я сообщил о решении увольняться, то меня отчитали, что мол «ты такой-сякой, был трудный месяц, мы тут себе зарплаты не платили, но никого не увольняли, а ты берёшь и уходишь, некрасиво поступаешь». Видимо, хотели вызвать у меня чувство стыда, но в итоге только укрепили моё желание попрощаться.

Навіщо штрафи? Краще завуальована мотивація.
У одній доволі великій продуктовій компанії, в якій я працював, закупляли сніданки для співробітників, але доступні вони були лише о 10 ранку. Таким от чином людей мотивували не запізнюватись на роботу. Реально до цього не всі навіть на 11 приходили. Допомогло

схема ломається «чєлноками» які приходять на 8 ранку та «я тімлідам пабраццки атлажу»

То ти будеш їсти скисле ? Схематоз ламається іньшим схематозом, з кухні їжу виносити не можна. Одні плюси, люди їдять як люди — а не жеруть умовний борщ на робочому місці як свині, після чого в офісі тхне і розводяться таргани, та своїм чавканням заважають іньшим співробітникам. А в загалі, як бував у клієнтах в Европі, в різних країнах. Абсолютно всюди організоване нормальне харчування, у співробітника є окрема картка, вона же і пропуск на робоче місце, на яку можна перерахувати частину зарплатні. Цією картою можно розрахуватись в їдальні, набагато дешевше ніж в кав’ярнях і забігайлівках назовні, а також смачною і корисною їжею. Стейки, картопля, супи, овочі тощо. Їдальня працює тільки у визначений час, на ланч. Щоб встигнути треба планувати час, інакше будеш шукати де їсти. І ніхто не вередує там їсти і водити клієнтів та партнерів, включно з вищім керівництвом. Тільки нещодавно це почали і в нас організовувати (знову бо в СРСР як я знаю на добрих організаціях таке було, скажімо бачів на авіаційному заводі доки він був живий), вішати таблички — «соблюдай гігієну!» тощо. Як на мене як раз те чим мав би займатись добрий директор з персоналу — не тільки, підбором та «закриттям позицій», але і організацією умов роботи. Та це вже перехід на іньший рівень бізнесу — системний, коли плануються бюджети, розробляються бізнес процеси, корпоративні стандарти тощо. Це усе не про колишній СРСР, нажаль. Чомусь ми втратили низку того, що вміли.

То ти будеш їсти скисле ?

А чого кисле? Зазвичай «чєлнок» просто клав в холодос на кухні під свій фірмовий обід або просто на полицю, де ніхто не візьме, а вже потім віддавав в руки; рідше — ставив на стіл «брацішке». Ну а якщо той не встиг, і воно реально скисло — то «брацішка» сам собі злобний буратіна

На початку карєри працював в казковій веб студіЇ. Була там така річ як «просрочка». ПМ єстімейтив таску, наприклад 4 години, а людина її робила за 8 то зарплатню отримувала за 4. Якщо вимикали світло, і ти не міг працювати то тобі всеодно рахувало як «просрочка» )

У кожного в компанії був performance chart review. Тобто інша людина перевіряє, що ви там писали клієнтам у чатах, і надсилала висновки.

Ще одна повна бюрократична хрінь, замість того щоб навчити людей спілкуватись з клієнтами — хтось для чогось має перевіряти як не навчані люди спілкуються з клієнтами. До того ж нема жодного аргументу, що перевіряючі самі знають як вірно і як не вірно. Те саме часто буває з код ревью, коли різні ліди та сініори роблять його постфактум і там бачать архітектурні косяки, замість того щоб навчити людей проєктувати та приходити з дизайном, ще до того як почали кодувати. Нажаль часто густо працюємо без вимог до ПЗ, експериментальним способом, бо замість бізнес аналістів невідомо хто з таким тайтлом на стороні клієнта або в оншорі, без будь яких знань з бізнес-аналізу взагалі. Бізнес керівництво вижимає до батом ап підходу в розробці, після чого маємо андерестімейти, переробки тощо. Код ревью добрий коли його робить не тільки техлід, а і уся команда — щоб люди дивились один за одним, і знали де вони стикуються між собою. А код стайл та дизайн треба обговорювати заздалегідь. «Я хочу щоб кодстайл був як п одефолту в десть ...» це не кодстайл, так само як і будь який інший ніде не описаний бізнес процес — це не процес, ці бізнес хаос. Тобто корпоративний стандарт спілкування з замовником, якщо він є, має бути десь прописаний з ним мають бути знайомі співробітники і має бути відповідальний за те, що з ним ознайомлені ті кому потрібно за посадою. Те саме anual performance review тощо. Інакше це лише: токсична атмосфера, бюрократія і холіварси на пустому місці, які між іньшим кумовство породжують. Дуже часто такі бюрократичні перевірки роблять з політчиною метою, коли не важливо, що власне робиться — а важливо хто робить, бо тут треба когось свого пристроїти. Той кого перевіряють не може довести без аргументів, що перевіряючий — неправий, нема кому подати апеляцію тощо. P.S. Не городіть город та не винаходьте велосипед заново, більшість бізнес процесів існують вже десятиліття написані з них написаний книжки, їх навчають в університетах та з ними можуть допомогти зовнішні консалтери та бізнес тренери. Замість пробухування статків по кабаках та закупівлі жовтих мустангів, можна їх винайняти — а потім вже і Порше і Ролс-ролс, приватний літак чи політ на Марс, космічна станція кому що.

Якось посеред робочого дня усі скинулись грошима і відправили мене, новачка, за морозивом. Коли я прийшов, то побачив обуреного шефа, який оштрафував мене на суму моєї зарплатні за цей день. До речі, цього дня в мене взагалі не було задач. Через місяць після того я звідти звільнився.

Ото гадюшнік, шеф інтріган галімий с комсомольскими методами. Уся ця ідея збігати за морозивом — це ж його, продемонстрував, що людина зайва. Замість того щоб робити 1 to 1 де сказати, що від людини чекається на роботі які результати тощо, чи перевести в іньший проект, або скоротити людину бо позиція закрилась, займатись більше нема чим. А тут натравив на людину команду та вижив з роботи. Певно боявся, що команда зрозуміє, що справи йдуть погано і ніби новачок сам пішов, а не скоротили. Ніби усі дурні і не розуміють в чому справа. А от погоджуватись йти за пивом чи морозивом не треба було ніяковому разі, раз провокують конфлікт — нехай отримують конфлікт, в чотири рази більший ніж розраховували.

«В нашій компанії є поняття „варіативної частини зарплати“, найчастіше її дають під час першої переоцінки. Наприклад, у вас може бути $1000 базова частина та $200 — варіативна. Тобто загальна зарплата — $1200 доларів.

Щоквартально перевіряють, чи були у вас якісь „косяки“, які попередньо обговорюють, на кшталт: не спізнятись на мітинги, оновлювати таски, робити все, що від тебе чекають. У кожного „косяка“ своя вага, і ця варіативна частина пропорційно „ріжеться“. Але за багато років в компанії я чув лише про два чи три випадки, коли хтось користувався цим механізмом. А так усі завжди отримують 100% зарплати» (Developer).

«Одного разу з мене вирахували одинадцять годин робочого часу за те, що через мою помилку впала база на staging environment, чим я заблокував роботу інших співробітників. Тобто мене оштрафували за баг. На той момент я був джуніором» (.NET Developer).

А тут вже іньша справа, якось наказати то точно мали, принаймі прочухана мали дати. Керівник, що не наказує — не керівник. Тімліду точно за це мало влетіти, спочатку треба було перевірити чи донесли до junior-а взагалі, що потрібно обережно поводитись з енвами бо там люди працюють. А тим більше стейджингом, що є енвом «генеральної репетиції» перед виходом в прод і там клієнт усе бачів, а побачів він там одинацдять годин рамдауна і топів які з красними очима ремонтують енв. Певно постає питання до професійності виконвців та менеджменту, якості тестування тощо, а відповідно і до фінансової сторони питання. Уявіть, що у вас в хаті роблять ремонт за ваші гроші, а коли ви заходите перевірити хід робіт, за тиждень до завершення — відвалився великий блок гіпсокартону прямо на вході, через косяк гіпсокартонщіка — новачка. Та прораб з найкращіми робітниками терміново почав усе лагодити. Тобто як лишають премії і більше за те кажуть, що лишили премії якраз за от такі косяки, то тут якраз усе добре і так воно і треба.

Я цього не розумію взагалі, тож твої котики яких ти найняв, навіщо так робити...
Ну запізнився, ну недопрацював дві години, мабуть немає мотивації чи щось, але ж то проблема з обох боків.
Так шкода читати це

або треба було проговорювати на випробувальному, чому важливі правила, ане вигадувати способи катування. Краще вже звільнити не підходящих і наймати підходящих, а не придумувати способи тріпання нервів

Треш якийсь, років 15 тому, я сам, будучи керівником відділу, встановив коробку, в яку усі скидувалися по гривні, за кожну хвилину запізнення, а о котрій ти завтра прийдеш — ти сам попереджаєш напередодні, об 11-й. чи о 14-й чи о будь-якій. Сам також скидувався — в кінці місяця ми ті гроші випивали.
Але ми тоді студенти були майже наполовину, на довгі відстані ця фігня із запізненнями — не працювала, та й алкоголь вживали не всі. Тому за місяць чи два — я цю дурню, яку сам вигадав, і відмінив. А інших, не айтішників, штрафували методом зошита, коли о 9-00 проводиться лінія, і треба писати пояснювальну. Хєрня ці всі штрафи.

Воно і не треба насправді. Програмісти так не працюють, як вже писали коли ти пішов до дому і навіть коли спиш — ти з роботи насправді не пішов і думаєш завдання. ІТ це не копання лопатою і не дитячий садочок. Тут не поведінка оцінюється — а розробка програмного продукту. Якщо існують постійні запізнення скоріше за усе щось іде не так, скажімо народ після того як увесь день зжерли пусті мітингі нідочого, бо трапився бізнес хаос та meeting driven development, по ночах та вихідних кодує, вже заморився так, що треба відпуска. Або занадто багато на себе узяв, не питає про допомогу чи не делегує відповідальність. Тобто треба дивитись за процесами, щось йде не так. Справді може бути і такий собі «Мілевський», що по ночах по клубам бухає — а зранку навіть якщо і не спізнився, то все одно нема з нього жодного толку, бо не в кондиції і сам роби усе за нього.

OMG, кто все эти люди компании?

Більшість цього всього читати смішно, звичайно, але є там і нормальні речі. Ось, наприклад:

«У кожного в компанії був performance chart review. Тобто інша людина перевіряє, що ви там писали клієнтам у чатах, і надсилала висновки. Їх треба було прочитати та протягом трьох робочих днів надіслати відповідь, наприклад, чому ви написали саме так, а не інакше. Якщо видалив відповідь — штраф» (Customer Support).

Це нам пише, на хвилиночку, Customer Support. Людина, у якої основна робоча задача це спілкування з клієнтами, дивується, що це спілкування кимось переглядається і що його не можна видаляти? Це як якби програміст дивувався вимозі код рев’ю чи забороні незворотнього видалення репозиторіїв коду.

Або ось це:

Через рік роботи у компанії мені повторно призначили випробувальний термін. На думку менеджера, я був недостатньо продуктивним, а ейчарці один з моїх жартів здався занадто токсичним і таким, що порочить імідж компанії.

Людина не задовільняла вимог керівника і ейчара і все ж її не звільнили відразу, а пояснили, що не так і дали шанс це виправити. Я б сказав, що компанія з такими практиками швидше заслуговує поваги.

В одній відомій геймдев конторі був самий крутий штраф за запізнення який я бачив. Компанія закупала ніштяки на сніданки для співробітників, нарізка, намазка, батони, горіхи, фрукти і тд. прям нормальний сніданок виходив, можна було дома не їсти. Але кількість продуктів була разрахована десь на 70% від кількості людей, тому їли ті хто приходив вчасно :D

Навіщо потрібна така робота, на якій не можеш дозволити собі поснідати та мусиш бігти навипередки за безкоштовною їжею?

Тоді я не сприймав це як економію на сніданках, скоріше як веселий квест :-)

То треба готувати чи чекати доки принесуть. А то вважай — халява, тільки треба прибігти вчасно. Ще я чув — було виключали електрику в приміщені через пів години після закінчення робочого дня. Якщо проекту справді треба — то менеджеру доведеться писати директору на дозвіл і як пише мало не кожний день, директор вже бачить, що з проектом щось не те — а менеджер допомоги не питає і йому треба втрутитись, а не мати справу з наслідками — коли дійшло до скандаілів, массових звільнень тощо.

Цікавий спосіб контролю. З іншого боку, це ускладнює користування «гнучким графіком»

Будка 8 чи шо ? Пларіум ? Просто в геймдеві стільки платять, що халявна подачка від галери — вже щастя

Платили там і правда нижче ринку, але більше місяця я там не витримав не через це :)

Колеги з Польші розказували що в них якось було під офіс арендовано місць на 50% співробітників. Теж до допомогало пунктуальності

дивно, з часом це б мало почати працювати так, що навіть ті, хто прийшов на работу вчасно (наприклад, 8.45) так само перестануть отримувати робоче місце через те, що на роботу народ починає збиратись о 8.15-8.30

голодні ігри, лол

коли всі почали приходити з луками і мечами ?

Гроші ці мали йти на благодійність.

Добре хоч так. Деякі компанії в серьйоз вважають це прибутком.

яка не цуралася робити лендинг-сторінки для секс-працівниць

А в чем проблема?)

Бонусами скидок не давали.

Ну наскільки я знаю ’’секс працівниці’’ в нас по законодавству незаконні. Тож і робота це на замовника з нелегальною діяльністю

А как же «Украина це Европа»?)))

В Голандії чи Німеччині це усе легалізовано. Мій перший комерційний движок для інтернет магазину і по суті перший комерційний проект, який ми розробляли із іньшими «JavaLab» наприкінці 2006, ми розробляли з тестовими товарами під продаж електроніки. А перед тим як звідтіля підти, як не платили, я бачів як набивали в адмінку жіночі вібратори і тому подібне для клієнта.

11 років тому в одній відомій (в колах фронтендерів) харківскій конторі
— штрафи за запізнення
— штрафи за баги
— штрафи за оверєстімейти
— штраф за те що звільняешся з компанії пропрацювавші менше року
і це тільки для девелоперів, у менеджерів були свої набори штрафів

Питання в тому, чому ти так довго там просидів? :)

11 років тому != 11 років я просидів

Але там було душевно в якомусь сенсі :-)
Правда я в дизайн-департаменті був і чув, що у нас все простіше ніж у фронтедерів

W3 Ukraine ? Там гриміло на усіх, не тільки фронтенд. Це як і DDC було місце з «репутацією», де люди не затримувались і сарафанне радіо розносило триматись від тієї контори подалі.

DDC це CDD чи ще якійсь цирк був?

«У нас є штраф 50 грн за запізнення на дейлі о 10-й ранку :)» (QA).

Це недорого) 50 грн на день, 250 грн на тиждень і на дейлі можна не ходити))

за запізнення а не за неявку ;)
та і у тих QA 250uah це вся їх зп за тиждень

на дейлі

коли робиться нормальний стендап, а не статус мітинг типу «дейлі» де «менеджер» питає статуси просто щоб їх відписати замовнику, то ти туди сам будеш бігти щоб повирішувати робочі питання з колегами. Як його проводити — цьому треба навчати, нажаль я бачів небагато проектів з толковим менеджментом які справді вміють його робити так як треба. Що цікаво там усі проходили Ajile тренінг обов’язково.

Підписатись на коментарі