Чому айтівці звільняються та чи намагаються йти з компанії екологічно

Зміна компанії в IT — звична річ. Але що найчастіше стає причиною такого рішення? Як саме відбувається процес звільнення та чи є збереження відносин його важливою складовою?

Ми анонімно запитали в айтівців, а також взяли коментар у HR-консультантки про екологічне звільнення: чому воно важливе, коли ним можна нехтувати та яка користь від цього самому співробітнику.

Що таке формат анонімного бліцопитування на DOU

Формат анонімних бліцопитувань передбачає збір і фіксування думок айтівців щодо тієї чи іншої ситуації в країні, кар’єрі або їхньому житті. Редакція збирає відповіді за допомогою анкет, які поширює серед користувачів DOU, після чого формує окремий матеріал з урахуванням балансу думок там, де це можливо.

Редакція DOU не обов’язково поділяє викладені в бліцах тези. Опубліковані коментарі не є репрезентативною вибіркою чи соціологічним дослідженням.

✅ Головна причина — гроші

За нашим опитуванням, фінанси найчастіше стають головним аргументом, щоб шукати нове місце роботи, а саме: маленька зарплата, офер з кращою компенсацією, замороження перегляду, затримка виплат, невідповідність винагороди обсягу роботи тощо. Ось що кажуть фахівці:

Senior Java

«Тричі звільнявся, бо не підвищували зарплату. Завжди намагаюсь зробити це екологічно. Говорю з менеджером, що претендую на більшу зарплату. Якщо менеджер або компанія не може її підвищити, то повідомляю, що змушений звільнитись. „Нічого особистого, просто бізнес“. Чесно та сумлінно відпрацьовую решту часу».


Middle C++

«Маю майже чотири роки досвіду, за які один раз змінив компанію. Причина — зарплату та грейд не підвищували два роки. Щодо першого, обіцяли: ось-ось, але так цього і не зробили. Про грейд обіцяли так само. Та й загалом процес Performance Review був ніяким. Цілі, які досягаєш, ніяк не впливають на компенсацію чи підвищення грейду. Ще одним мінусом була відсутність матриці скілів, на яку можна посилатись при оцінці \ відповідності грейду, хоча компанія одна з найбільших в Україні.

Команда була дуже крутою, тож я спокійно припинив співпрацю з компанією. Менеджер розумів ризики, що можу звільнитись, підсвічував це керівництву, але воно не робило нічого зі свого боку.

Заповнюю цю анкету у перший робочий день в новій компанії :)»


Senior Xamarin/MAUI Developer

«За шість років тричі міняв компанії. Причини були різні: фінанси, менеджмент, вигоряння. Найчастіше менеджмент не хотів платити більше, коли мої скіли зростали і завдяки ним я починав успішно брати на себе більше обов’язків і відповідальності. Наприклад, я прийшов на проєкт як Senior-розробник, менеджмент захотів, щоб я взяв на себе роль тимліда. За пів року я показав значні результати, але керівництво не погоджується на підвищення зарплати. Тому знову шукаю нову роботу, хоча й пасивно».


Middle Software Test Automation Engineer C#

«Звільнявся один раз, бо заморозили перегляд компенсацій, та й сама зарплата була не дуже великою. Хоча моя попередня компанія є одним з найбільших аутсорсерів в Україні. Навіть збільшення грейду не впливає на зростання оплати. Коли звільнявся, завчасно про це повідомив і чесно пояснив причину.

Перейшов в інше місце, де запропонували кращі умови — і вже майже за рік роботи був перегляд компенсації в більшу сторону. Жодних розмов про складну економічну ситуацію, хоча видно, що компанії непросто. Але вона дбає про працівників, ще й постійно донатить».


Senior JavaScript Developer

«Звільнявся п’ять разів. Одна з причин — токсичність керівництва: після кожного мітингу „як нам вирішити проблеми компанії“, ці проблеми лише посилювались. Друга — гроші. Коли дізнаєшся, що ексколега, який не міг зробити просту таску, отримав офер з оплатою у 2–3 рази більше, задумуєшся, чи варто працювати за досвід, коли вже можеш працювати за винагороду. Щодо збереження екологічних відносин після звільнення — у цьому не було сенсу: той етап життя — пройдений. А з нормальними роботодавцями — нормальні відносини».

✅ Коли річ у керівництві

Нерідко айтівці назвали причиною свого звільнення ті чи інші проблеми, пов’язані з керівництвом: токсичність, тиск, байдужість, хаотичні рішення, мікроменеджмент тощо.

HR Director

«За 20 років сім разів змінювала компанію. З них шість разів через керівника, один раз — скорочення. Додаткові причини — не влаштовувала зарплата, не було розвитку. При звільненні називала нейтральну причину, але не справжню, бо розуміння б не було».


Business Analyst

«Чотири роки в ІТ, за цей час було три звільнення. Працюю в продуктових компаніях. Причинами переходу на іншу роботу можу назвати токсичність співробітників і вигоряння, яке здебільшого настає через керівництво, яке всі твої ідеї та намагання щось змінити відхиляє або не розглядає. Особливо складно працювати з недосвідченими або не досить компетентними керівниками, які не розуміють, що треба робити, а просто йдуть, аби йти.

Коли звільняюся, завжди намагаюсь зберегти нормальні відносини. Але все залежить від компанії та керівників. З не дуже розумними людьми не хочеться жодних відносин».


Project Management

«За шість років чотири рази звільнялася: через вигоряння, банкрутство компанії, токсичність ліда, який дуже дружив з керівником. І на поточному місці це повторюється: назначають хедів і лідів не за заслуги, а хто кому більший друг. Можливо, це тенденція? Якщо ти ходиш на пиво з керівником, то вважай, що вища зарплата і краща посада твоя.

Йшла екологічно. Хоча рада, що наші шляхи з тими людьми розійшлись. Мене НЕ звільняли, я звільнялась сама, тому зберегти гарні відносини було легко».


Middle Manual QA

«Було таке, що пропрацювала два дні — і звільнилась. Тоді я перейшла з великої української аутсорсингової компанії до маленького стартапу. Це був просто розрив шаблонів, до якого я була не готова. Передусім на співбесіді мені ніхто не сказав, що я буду працювати над чотирма продуктами одночасно. Також я зрозуміла, що не налагоджені процеси, релізи кілька разів на день, документація мізерна, ще й російською. Вирішальним моментом були нюанси із соцпакетом, які мені ніхто не озвучив до того, а саме:

  • не можна брати вихідні під час випробувального, який тривав три місяці та на який припадав мій захист диплома (я планувала взяти 2–3 дні для підготовки та святкування);
  • не можна брати більш як 10 днів вихідних поспіль;
  • усі вихідні згорають 31 грудня.

Якби я знала це на етапі інтерв’ю з рекрутером або оферу, то просто б на нього не пристала. Після цього досвіду я пішла працювати в невелику аутсорс-компанію, з якої звільнилася через вісім місяців. Я прийшла на проєкт доволі неуспішного стартапу. Всі рішення ухвалювались у чатах в слеку, не було навіть джири, а її дешевий аналог з жахливою UI.

Це ще можна стерпіти, але мені не подобалося, що до думки тестувальників не дослухалися (наприклад, у нас під час регресії на 30 тестів було приблизно 80 багів), у той час, коли на моєму проєкті на першій роботі на 500 тестів було 2–3 баги. Менеджмент казав, що пріоритет це розробка нової функціональності, а не виправлення багів. (Але ж базовий майже не працює!)

Але найголовнішою причиною звільнення став тест-менеджер, абсолютно некомпетентний у сфері тестування, проте він вмів гарно говорити, підлащуватись до керівництва. А найгірше — мав постійне бажання займатися мікроменеджментом. Уявіть ситуацію, що ви щось робите в гугл-таблицях, а він сидить і дивиться за вашою роботою. Я дуже швидко вигоріла. Останньою краплею стало те, що компанія на зарплатному рев’ю зі скрипом на зубах запропонувала мені підвищити зарплату на 50 доларів. Я давно шукала роботу, тож за кілька днів після цього отримала офер і перейшла в нову компанію, де надзвичайно щаслива.

Раніше, коли я дивилася рілси чи тіктоки про токсичних менеджерів і жахливі процеси на роботі, то для мене вони ніколи не були смішними, я думала: «Ну, не може такого бути в реальному житті». Зараз же розумію весь біль».


Project Manager

«За три з половиною роки роботи я звільнявся двічі. Причини: невиконання обіцянок, наданих менеджментом при наймі, мікроменеджмент в управлінні, неадекватне ставлення до команди співробітників у складних умовах роботи.

Намагаюсь йти екологічно. Відпрацьовував термін в один місяць для передачі справ. Чесно і сумлінно виконував свої обов’язки, відверто пояснював, у чому причина звільнення, щоб менеджмент зробив висновки на майбутнє».

✅ Немає розвитку чи кар’єрного зростання

Відсутність зростання стало третьою причиною, яку найчастіше називали айтівці.

QA Engineer

«Звільнявся п’ять разів через різні причини. Інколи через неможливість розвиватися у заздалегідь обговореному напрямі — автоматизації. Також не було можливості для зростання — як персонально, так і на командному рівні. Останній раз звільнився через перспективу отримати бронювання на іншому місці, що потім і відбулося.

Завжди стараюся звільнятися екологічно. Єдиний виняток — коли доля занесла на проєкт з гемблінгом, де я пропрацював півтора місяця. Коли йшов звідти, зберегти екологічні відносини з роботодавцем не намагався».


Senior NodeJS Developer

«За вісім років п’ять разів змінював місце роботи. Серед причин — досягнення певного рівня розвитку проєкту, переведення в підтримку без явних перспектив, поганий менеджмент продукту, мікроменеджмент або хаотичні рішення, застарілий стек, низька інженерна культура, незацікавленість стейкхолдерів в якісному проєктуванні та розвитку».


Strong Junior/Middle Unity Developer

«Звільнявся один раз через занадто не цікавий проєкт та недостатню заробітну плату. Також не відчував розвитку навичок. Попередив роботодавця, що отримав новий офер. Мені сказали, що можна одразу наприкінці тижня йти працювати на новому місці, але я з власної ініціативи допрацював частину терміну, який був прописаний у контракті».


✅ Інші причини: колектив, графік, вигоряння

Серед інших причин для звільнення досить часто траплялися проблеми з колективом, вигоряння, нецікаві проєкти та задачі, погані процеси в компанії.

Middle, бізнес / системний аналітик

«За п’ять років досвіду звільнялася двічі. З першої роботи довго не йшла, бо був чудовий колектив, але компанія навантажувала трьома проєктами одночасно (при цьому кожен проєкт думав, що я працюю лише з ним). Зарплата була менш як $1000, хоча на той момент мала досвід уже три роки. Плюс був жахливий проєкт „зробити все на позавчора“, складний клієнт. Коли почалася повномасштабна війна, у відпустки не відпускали (максимум на тиждень) — і я повністю вигоріла.

Загалом я спокійно звільнялася, без скандалів. Обидва рази попереджала про це мінімум за два місяці. На другій роботі через таку мою доброту довелось після того пропрацювати аж на чотири місяці більше».


Head of Product

«Я шість років у продукті, за цей час двічі змінював компанії. Перший раз через вимогу виходу в офлайн. Другий — це було спільним рішенням. З мого боку причина полягала у культурі та процесах в компанії.

Коли звільнявся, взагалі не токсичив, не розносив по колегах особисті причини звільнення, доводив справи до кінця та передавав їх. Також лишав компанії право обрати свій останній день».


Senior Java Developer

«За шість років роботи тричі змінював компанії. Перша, з якою я звільнився, мала досить багато недоліків, серед яких — продовження ведення бізнесу в росії.

У другій компанії потрапив на бенч через проблеми з інвестиціями у замовника. На ринку зміг знайти новий проєкт швидше, ніж на поточному місці роботи, тому звільнився. Можу сказати, що з жодної компанії не йшов зі скандалами. А на ті, де мені справді подобалося, залишав позитивний відгук».


QA Engineer

«Працюю вісім років, грейду немає, роботи як у сеньйора. За цей час звільнявся тричі. Перший раз тому, що платили десь чверть від ринкової зарплатні. Набрався досвіду — і побіг. На другій роботі вигорів. Спочатку спробував домовитись про більш гнучкий графік, приходити раніше й іти раніше. Не дозволили. Отримав офер на +1000 доларів, пішов. На третій роботі не подобався офіс і хотілося трохи стрімкішого зростання зарплати. Отримав офер на +700 доларів.

При звільненні я завжди закінчую всі активні проєкти або масштабні задачі. Не говорю зайвого (крім другої роботи, там через вигорання посварився з усім менеджментом). Готую документації для наступника. За потреби ходжу на співбесіди шукати собі наступника».

Олексій Остапов

Колишній керівник практики автоматизації тестування, автор блогу QA Mania, який через скорочення у процесі першого звільнення. В Infopulse він працював 16 років.

«За цей час я опинявся на лавці 3–4 рази, і кожен раз думав: це воно. Ходив на співбесіди, отримував офери, але мені пропонували контрофер у нинішній компанії. Останній раз мене видзвонили у відпустці, щоб спитати, чи я ще не пішов, бо „тут є одна робота“. Ось так щоразу, коли я планував кудись піти, мені пропонували новий проєкт, більше грошей і всякі бонуси.


Не те щоб я взагалі не розглядав варіант звільнення, але і не планував працювати в компанії до старості. Тож тримав резюме оновленим і був готовим до будь-яких поворотів.

Нині керівництво материнської компанії Tieto Evry вирішило провести скорочення, в тому числі менеджерів. Тому в дуже короткий термін я знову опинився на бенчі та шукаю роботу, щоб не залишитись без неї. Донати самі на себе не зароблять.

На мою думку, звільнення має відбуватися чемно з обох сторін. Я фіналізую всі справи, передам знання. Компанія закриє зобов’язання. Поки мені запропонували два місяці побути в резерві, а це багато в наші буремні часи.

Взагалі компанія класна, люди там працюють класні. Тож будемо підтримувати зв’язок. Про що шкодую — не встиг виконати всі заплановані активності».

Поради про екологічне звільнення від HR-консультантки Юлі Кудіної

«Екологічне звільнення — це процес завершення роботи у спосіб, який мінімізує негативний вплив на колег, компанію та власну репутацію. Мова про дотримання офіційного процесу, надання достатнього часу на передавання обов’язків і конструктивне завершення робочих відносин.


Екологічне звільнення сприяє позитивному враженню про співробітника, що може бути корисним для майбутніх рекомендацій і розвитку кар’єри загалом. Окрім того, це про повагу до колег і компанії, що сприяє створенню здорової робочої атмосфери та її продовження після звільнення будь-якого члена команди.

Звісно, у випадках, коли на робочому місці є серйозні порушення, як-от етичні конфлікти, несправедливе поводження, або коли здоров’я та безпека співробітника під загрозою, може бути виправданим залишити роботу негайно без дотримання звичайних процесів. Важливо при цьому діяти в межах закону.

Я б дала такі поради щодо екологічного звільнення:

  • Повідомте про звільнення заздалегідь, щоб дати час компанії знайти заміну. Найчастіше бачила в договорах notice period один місяць, проте якщо ви можете повідомити ще раніше, зробіть це.
  • Документуйте та передайте всі важливі завдання та знання. Це допоможе заонбордити нову людину, а також зберегти цілісність проєкту.
  • Завершіть усі поточні проєкти або принаймні залиште детальний план для завершення. Розгляньте можливість співпраці у форматі консалтингу на випадок, якщо потрібна буде ваша допомога ще протягом деякого часу.
  • Підтримуйте професійний і конструктивний тон під час спілкування з колегами. Порада актуальна завжди.

Як на мене, екологічне звільнення допомагає не лише зберегти відносини, а й сприяє внутрішньому почуттю завершеності та задоволення від виконаної роботи. Завершення професійних стосунків може позитивно або негативно вплинути на вашу подальшу кар’єру, тож користуйтесь порадами вище, щоб вийшов перший сценарій».

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному2
LinkedIn



41 коментар

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

"Екологічне звільнення«...це прямо якись «газлайтинг»...

Дуже подобається коли хтось пише про «повагу колег» від імені колег.

Якщо коротко по пунктам.

1. це обовязок менеджера, а не працівника. Якщо у вас люди просто так звільняються і не хочуть повідомляти завчасно — це признак того, що у вас 99% токсична фірма і ніхто не хоче втягуватись у цей процес, а просто хоче піти і все. Нормальний менеджер створює нормальний колектив в якому всі ± знають хто, куди і коли йде.

2. це обовязки менеджера. Онбордінг — це окремий процес до якого 99% працівників не мають ніякого відношення. Правильний онбордінг робиться спочатку топ менеджерами, а потім передається на менеджерів знизу де вони відповідають за цей процес. Документація існує тільки коли не неї видляються ресурси, значні. Я часто стикався з тим, що у людей вимагали описувати їх роботу але в них на це було 0 хв на тиждень.

3. це обовязки менеджера. Якщо ви не менеджер, то план — це не ваша справа. Закінчити таски треба по можливості, тут як «бог» дасть. Якщо ПМ або хтось інший зробив детальний план на початку проекту, то втрата 1 людини нічого не змінить.

Ну і круто було якби компанія попереджала людей про звільнення за 3-4 місяці. Давали 3-4 ЗП бонусу щоб людина могла закінчити свої поточні справи. А ще краще, сама документувала усі досягнення і успіхи працівника, йшла на його лінкедін і хвалила його там щоб він скоріше міг знайти роботу.

Доречі, якщо ти маєш намір звільнитися, але чітко усвідомлюешь, що контора тобі не дасть ЗП в цьому випадку, як звільнитись «екологічно»? я таких місць знаю багато.

але чітко усвідомлюешь, що контора тобі не дасть ЗП в цьому випадку

До речі, лише в цьому році почув про практику, яка наче як була вже давно популярна — виплата ЗП в 20-х числах наступного місяця. Тобто ЗП за липень буде виплачена (або ні :) ) після 20-го серпня.

Ну якщо кидали, які вирішили кинути не розрахувавшись за відпрацьовані дні — то навіщо тоді зберігати з такими людьми добрі стосунки тобто «екологічно звільнитись» ? Там сенс такий — звільнитись щоб залишити добрі стосунки, раптом що — знову таки ділова репутація. Колись про вас можуть питати рекомендацій через загальних знайомих тощо.
Щось ми сталі занадто добрими, шахраям взагалі то морду б’ють. Принаймні кажуть колегам, десь на тематичних сайтах не мати справу с шаромижниками.

екологічно це як? скільки працюю в АйТішечці, перший раз чую.

Журналісти вигадали черговий базворд, щоб було про що писати.

Швидше, переклад з англійської в пряму. В груді американської літератури є такий термін, у нас швидше зветься «не пали за собою мости». Тобто піти з роботи так, щоб не полаятись із минулим колективом та керівництвом по можливості. Хоча як воно наприклад таке www.youtube.com/watch?v=dsG4QkiAuoE чи будь який сенс зберігати добрі стосунки ? (відосик з однієї обучалки)

Мабуть, антонім до «токсично». Щодо новизни, то ще в 2004 Брітні Спірс співала «Я від тебе залежна, ти знаєш, що ти токсичний?», хоча книжка «Toxic people» вийшла вже в 1995. В 2010-х слово «токсичний» дійшло до мейнстріму і зараз таку пісню вже ніхто не співатиме.

Модне слово — йдеться в книжці про пасивно агресивну поведінку. Термін вставляють куди не прийдеться в нас, бо «Еллочка Людоедочка» «В Америці модно!!!» www.youtube.com/watch?v=2YzcpMPYP2U
При чому там якщо якась діч та клоунада для вечірок — по типу ходити в балетній пачці, або клоунскій галстук-бабочка різнокольровий як в кота Леопольда. От побачите припруться в офіс в такому вигляді. І не дай ви натякнете навіть — що це якби моветон, одразу станете токсичним миттєво і ще і «проти вас будуть дружити». Ми живимо в світі глянцевих видань типу Kosmopolitan або GQ. Те що це — провокація та відвертий кіч, яка різниця ? Там так роблять і друкують в журналах чи публікують на сайтах, тобто модно!!!
Те саме з усіма термінами, коли на повірку самі і розводять таке лайно. Чим більше вживається термін — тим як правило більше непомірне : ЧСВ, власні страхи і агресивна і коварна сама та особа яка пропагандує «ати-токсичність».

А чим вам особисто заважає чужа балетна пачка чи клонський галстук в офісі розробки? Чим вони принципово відрізняються від сірої сорочки з широкими довгими рукавами аля 90-ті?
Я так розумію саме ось ті люди з пачкою і галстуком є для вас пасивно-агресивними, а ви — носій класичних цінностей?

Пояснюю — коли йдуть якісь бізнес переговори, це може мати відповідні бізнес наслідки. Зустрічають як відомо за одежею, задля цього і робляться різні полісі де насправді прописаний дресс код.
Особисто мені якщо чесно глибоко пофіг, хоч голими хоч в шубах, хоч індіанській африканській пірсинг в когось, або куртка обляпана краскою, це особиста справа — коли йдеться не про бізнес. Це дійсно лише мода. Вже давно не обов’язково носити смокінг з краваткою як в часи вікторіанської епохи. Разом з тим за овник може натякнути — що в данному суспільстві так себе поводити не прийнято.
І тут навіть, подивитись на пана президента, який сидить в не повному мундирі, при чому не парадному а польовому, на протокольних зустрічах. Ніби і нічого такого — разом з тим щось воно літаки тільки вчора офіційно прилетіли.

Це ваш бізнес?
Доречі, ви знаєте приказку про айті компанії де всі в костюмах і про ті де всі ходять як їм зручно?

Останні років 8 це стало трендом в багатьох сферах формувати слово «екологічно», що замінює «без токсичності».
По факту, це реальне погодження сторін. Щоб і працівнику було норм і роботодавцю.

в яких сферах? я за 20+ років а айті про це почув перший раз лише з цим постом.

«екологічні стосунки», «екологічний розрив»
Загалом це щось з психології, просто по факту це щось більш-менш прийнятне для обох сторін

До чого тут екологія?

Ні до чого. Це просто дослівний переклад якогось англомовного евфемізму (не знаю як краще сформулювати)

Є таке як ситуація «Win-win» — напевно, це воно. Так, звичайно, звільнятися треба так, щоб була змога повернутися. Або, як мінімум, отримувати запрошення від компанії на роботу.

Не читав.
В чому екологічність?
Типу, йти тихо без надлишку СО2?

Тобто екологічність у твоєму розумінні це суто про CO2?

Це про взаємодію з навколишнім середовищем. Відносини між людьми вивчають в рамках інших наук, екологія тут ні до чого.

Мені про це навіщо знати? Не я про CO2 питав.

екологічність це суто про єкологію. до чого тут відношення між людьми?

Не може бути! Вотетапаварот 😲

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Маю 7 років ± досвіду і звільнявся тільки одного разу і було це не через гроші, а скоріше через бажання навчитись чомусь новому і почати трохи розвиватись. Проте зі всіх попередніх компаній йшов по «екогологічному». З більшістю попередніх колег досі підтримую теплі відносини.Так, процеси бувало не влаштовувати, завалювали роботою, розвиватись бавало не виходило, але йти з компанії залишаючи за собою коричневий слід, то не в моєму стилі, бо не можна бути впевненим, що через деякий час вам не аукнеться. Ніколи не намагався ставити гроші в пріорітети на 1 місце, бо працюючи на проєкті, де платять добре, при чому проєкт не цікавий і люди з тобою не на одній хвилі — це самовбивство

Дякую за статтю. Чи можнатаку ж статтю але позитивну? Проте гарний досвід у людей. А то аж страшно на роботу йти після прочинатоно)

з позитиву, ви завжди можете знайти кращу роботу :) екологічне звільнення не завжди можливе — і це також цілком нормально якщо переходять кордони, але старатись треба :)

Погоджуюсь, що всім сторонам треба розходитись ввічливо. Земля кругла, ніхто не знає, де і з ким з колишніх колег ще раз зустрінешся:)

Я б дала такі поради щодо екологічного звільнення:

Класні поради. От тільки компанія коли тебе звільняє то робить це переважно не екологічно.
Тому насрати на ці поради.

переважно не екологічно

вас часто звільняли з нотісом меншим, ніж у контракті? Ображали, булили? Кидали на гроші?

Якось везло з цим на щастя.

ну так тоді чому це було не екологічно? Компанії, звісно, діють в своїх інтересах, але мені теж завжди щастило розійтися без претензій

вас часто звільняли з нотісом меншим, ніж у контракті? Ображали, булили? Кидали на гроші?

Не всі мудаки тупі, навіть більше мудаки дуже рідко бувають тупими.
Далі відштовхуємось від визначення:

Екологічне звільнення — це процес завершення роботи у спосіб, який мінімізує негативний вплив на колег, компанію та власну репутацію

Зазвичай при звільненні незалежно хто його ініціює всі пробують зберегти саме репутацію, тому більшість звільнень виглядають екологічно (ключове тут виглядають). Але треба розуміти, що звільнення — це завжди конфлікт в якому хтось втрачає матеріально, тому негативний вплив буде в більшості випадків. Наприклад, конторі треба буде шукати заміну на прогрітому ринку, або працівнику роботу на несприятливому для нього ринку.

Щодо ваших питань, то мені відомі випадки:
— нотіс якраз так я прописано в контракті, людині весь той час розповідали «не хвилюйся проект буде», але його не з’явилось в результаті;
— один кваліфікований спеціаліст (була про нього стаття на доу), коли повідомив, що має офер і думає (ще не вирішив) йти почув купу звинувачень, що він лоуперформер і тд;
— про кидок на гроші, то тут питання як рахувати: часто контори рахують так, що працівник недоотримує частину відпустки (бо вона нараховується за дуже хитрою формулою) або має повернути оплату страховки за залишок кварталу чи року; є контори які не забирають техніку, а лишають вам 3-5 річний ноут, а собі лишають «амортизацію».

Допоки був перегрітий ринок працівника, такого практично не було. Але в кризу такі пограничні моменти вилазять навіть в великих конторах. В малих конторках, навіть те що ви перерахували часто зустрічається.

16 років в Інфопульсі? Це ж прокляття якесь :-)

Люди на софтсерві і по 20 років працюють..
А що поганого якщо норм платять?

Я розумію, щоб стільки років працювати десь в Майкрософті чи Гуглі. Але Інфопульс — ви це серьозно?

Звичайно серьозно. Компанія, вартість якої майже 10 мільярдів доларів. Замовники в Fortune500 та в Fortune100 — не полінуйтеся почитати про ці компанії. А Ваш профіль порожній. Немає чим похвалитися? Ну буває.

ну, те, що Ви ніц не знаєте про Infopulse, бо там не працювали — то зрозуміло.
Цікаві загальні аргументи. Коли нема що сказати про умови співпраці, так зазвичай і вихваляються.

Хибне стверження. Я там працював і добре знаю, що там відбувалося останні 15 років, тому за свої слова відповідаю.

мій профіль заповнений більш ніж достатньо. міряюся виключно знаннями.

Поки що не видно нічого, вибачайте, у Вашому «заповненому» профілі. Про Ваші знання промовчу — поки що видно лише негативні емоції та нічим не обумовлена агресія до незнайомої людини. Підозрюю, що Ви одна з працівниць Інфопульсу, якій просто соромно надати про себе інформацію :-)

Підписатись на коментарі