Уточнення даних до 16 липня. Що варто зробити і яка відповідальність за порушення

До 16 липня включно всі військовозобов’язані мають актуалізувати інформацію про себе. Зробити це можна через ТЦК та СП, ЦНАПи або застосунок «Резерв+».

Разом з юристом Іваном Щеглаковим розʼяснюємо, яку саме інформацію про себе потрібно надати, якою може бути відповідальність за ігнорування дедлайну, де і як оплачувати штрафи.

Яку саме інформацію має надати людина до 16 липня

Якщо військовозобовʼязаний уточнює дані через застосунок «Резерв+», то повинен зазначити свою актуальну адресу проживання, номер телефону та електронну скриньку (якщо вона є).

Таку ж інформацію можна подати через ЦНАП. Під час візиту варто мати з собою паспорт і ідентифікаційний код (юристи радять захопити документи й у паперовому вигляді).

Після процедури в ЦНАПі людина отримує витяг з Єдиного реєстру призовників, військовозобов’язаних і резервістів «Оберіг». Це підтверджує, що військовозобов’язаний виконав вимогу закону й актуалізував дані. Також за заявою у ЦНАПі можуть видати електронний військово-обліковий документ.

Якщо людина уточнює дані через ТЦК та СП, то варто взяти з собою паспорт, ідентифікаційний код і військово-обліковий документ (ВОД).

«Якщо дані оновлює чоловік, який втратив військово-обліковий документ, або чоловік, який після 25 років досі має приписне, то йому треба буде пройти ВЛК і отримати новий ВОД.

Якщо у чоловіка все гаразд з військово-обліковими даними і він бажає отримати відстрочку, то для цієї процедури проходити ВЛК не потрібно», — коментує юрист.

Додамо, що обовʼязок повідомляти ТЦК про зміну своїх персональних даних (прізвища, сімейного стану, адреси, стану здоровʼя тощо) був і раніше, перелік прописаний у ст. 7 закону про функціонування реєстру «Оберіг».

Окрім того, людину можуть попросити уточнити дані в ТЦК та СП, якщо під час оновлення даних стане зрозуміло, що в реєстрі «Оберіг» бракує інформації про неї. Зокрема, у «Резерв+» є статус «Потребує уточнення». Він означає, що військовозобов’язаний є в реєстрі, але не закріплений за жодним ТЦК.

Що буде, якщо вчасно не уточнити дані

Згідно з чинними нормами, неуточнення даних є адміністративним правопорушенням. Покаранням за нього може бути штраф від 17 000 до 25 500 грн.

Водночас ТЦК та СП, схоже, не штрафуватиме тих громадян, які не уточнили свої дані, але інформацію про яких можна отримати з інших державних реєстрів.

Зокрема, у примітці до ст. 210 КУпАП про порушення військового обліку зазначено: «Положення статей 210, 210-1 не застосовуються у разі можливості отримання персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими системами, реєстрами, базами даних, розпорядниками яких є державні органи».

Таку ж позицію озвучила заступниця міністра оборони України з питань цифровізації Катерина Черногоренко в інтервʼю для Армія TV. За її словами, штраф можуть отримати лише ті громадяни, які ухиляються від військового обліку і про яких не підтягує жодної інформації з інших реєстрів.

«На кожен штраф має бути складена окрема постанова про адміністративне правопорушення. Однак у держави немає ресурсу й необхідного штату людей, щоб одночасно оштрафувати декілька мільйонів чоловіків», — додає юрист.

ТЦК та СП під час перевірки документів військовозобов’язаного на вулиці може попросити пред’явити військово-обліковий документ, а також за допомогою технічних засобів переглянути, чи є інформація про людину в реєстрі «Оберіг» (поки що онлайн-доступу через планшет до реєстру в працівників ТЦК немає, ця функціональність з’явиться у майбутньому).

Крім того, ТЦК може звернутися до поліції для адміністративного затримання людини, яка упродовж 60 днів не уточнила свої дані (адже це один з мобілізаційних обовʼязків).

Детальніше про штрафи і як їх оплачувати

Постанову про накладення штрафу складає ТЦК та СП, документ має підписати керівник територіального центру (ст. 235 КУпАП).

Далі передбачено такий механізм (теж прописаний у КУпАП):

  • упродовж трьох днів з дня винесення постанови її копію мають вручити або надіслати людині, яку притягують до адміністративної відповідальності;
  • для надсилання можуть використати адресу, яка зазначена в демографічному або іншому реєстрі;
  • згідно із законом, постанову мають або надіслати поштою, або вручити особисто (надсилання постанови на електронну скриньку не є належним способом її вручення);
  • упродовж 10 днів з дня винесення постанови її можна оскаржити — в обласному ТЦК та СП або через суд. Після цього терміну постанова набирає чинності (якщо оскарження не було). Також якщо людина упродовж 10 днів не отримала копію постанови, то це може бути підставою для поновлення строку на оскарження;
  • штраф необхідно сплатити упродовж 15 днів з дня отримання копії постанови. Якщо постанова оскаржувалась і суд її не скасував, то упродовж 15 днів з дня залишення скарги без задоволення;
  • оплатити штраф можна у банківських відділеннях або через онлайн-банкінг за реквізитами, що вказані у копії постанови.

Нещодавно в сервісі «Опендатабота» з’явився платний інструмент, який дає змогу перевірити, чи є виконавче провадження за штрафом ТЦК. Для цього треба ввести своє ПІБ і дату народження. Інформація підтягується з Автоматизованої системи виконавчого провадження.

До слова, майже 12 тисяч штрафів за порушення військового обліку від ТЦК передано до виконавчої служби від початку року.

Яке покарання, якщо штраф не оплатити

Після закінчення терміну оплати постанова підлягає примусовому виконанню. Тобто якщо людина штраф не сплатила, то постанову надсилають до Державної виконавчої служби і державний виконавець у примусовому порядку стягує кошти.

«Мабуть, дехто мав ситуацію, коли банківський рахунок блокували через те, що людина не сплатила штраф за порушення ПДР. Стягнення штрафів від ТЦК відбуватиметься за схожою процедурою», — пояснює Іван Щеглаков.

Механізм стягнення коштів може бути таким:

  • працівник Державної виконавчої служби відкриває провадження та дізнається у банків, чи є банківські рахунки у правопорушника;
  • після отриманих відповідей він виносить постанову про арешт рахунків боржника і надсилає її до банків, де правопорушник має рахунки;
  • працівник Держвиконслужби може самостійно скласти платіжне доручення та надіслати його до банку;
  • банк списує кошти з банківського рахунку (після повної оплати штрафу арешт з рахунків знімається, а виконавче провадження завершується).

Стягнення майна — це вже крайня міра виконавчого провадження, додає юрист. Її застосовують лише якщо боржник самостійно не сплатив штраф, а на його банківських рахунках немає коштів для стягнення в примусовому порядку.

Механізм стягнення майна

Також можуть арештувати майно боржника та виставити його на публічні торги (електронний аукціон) через підприємство «Сетам».

Після продажу частина коштів йде на оплату штрафу та компенсацію витрат виконавчого провадження, решту повертають боржнику. У законі прописано, яке майно стягувати заборонено.

Сплата штрафу не звільняє від виконання мобілізаційного обовʼязку. Також у законі прописано, що ТЦК може звернутися до поліції для адміністративного затримання людини, яка упродовж 60 днів не уточнила свої дані.

Якщо людину не змогли розшукати й затримати, то ТЦК та СП надсилає на адресу її проживання вимогу про виконання обов’язку. Якщо не виконати вимогу, територіальний центр має право звернутися до суду із позовною заявою про обмеження права керування транспортним засобом.

Чи можуть надіслати повістку після уточнення даних

Після оновлення даних ТЦК та СП можуть надіслати повістку поштою на ту адресу, яку вказала людина.

«У постанові Кабміну вказано „може бути надіслана“. Це означає, що надсилання повістки — не 100% сценарій розвитку подій», — коментує юрист.

Після 16 липня повістку зможуть надсилати поштою. Вона вважатиметься врученою, навіть якщо адресат її не забере, це прописано в постанові Кабміну № 560. На засіданні 9 липня Кабмін упорядкував централізований друк і надсилання повісток військовозобов’язаним поштою.

«Законодавством не встановлено черг або критеріїв щодо того, кому повістки будуть надсилати передусім. Імовірно, будуть керуватися критеріями віку чи затребуваними військово-обліковими спеціальностями. Це або закрита інформація з обмеженим доступом, або ж адресатів обиратимуть на власний розсуд представники ТЦК», — зазначає Іван Щеглаков.

Про використання QR-коду в «Резерв+»

18 червня у «Резерв+» став доступним електронний військово-обліковий документ (ВОД) з QR-кодом. Він має таку ж юридичну силу, як паперовий.

Водночас після оновлення даних через застосунок юрист радить роздрукувати електронний ВОД і носити його з собою. Це допоможе уникнути ситуації, коли, наприклад, телефон розрядився або завис і людина не може показати QR-код представникам ТЦК. Адже тепер закон зобовʼязує завжди мати з собою військово-обліковий документ і предʼявляти його на вимогу уповноважених осіб.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось23
До обраногоВ обраному12
LinkedIn



Найкращі коментарі пропустити

Всі ці роз’яснення юристів ні до чого. Людей не цікавить як треба робити за законом, людей цікавить що робити, щоб не отримати повістку, не бути мобілізованим. Навіть якщо порушуєш закон.

— а якщо твій ТЦК і всі документи на окупованих
— а якщо один раз заплатив штраф, то коли стягують наступний і скількі разів
— як оштрафувати мільон людей
— а якщо твоє ТЦК і військовий документ на окупованих
— ...

Коли згідно закону не зрозуміло що робити, то до вас приходить Тищенко зі своєю помічницею і бере константу по постійній основі.

Поверхнево дуже.
Допустим сплатив штраф, далі що? Наступний коли? Через день, місяць рік? )

Для айтішників які донатять це взагалі ніачьом той штраф. Тобто якщо в місяць відкладаю на донати ті 400-500$, то як накладуть штраф то підуть гроші на штраф замість донатів, тобто по суті нічого не міняється.

Штрафи це все таке, головне в бус не попасти, бо тут виписка з того резерву тоже нібито не гарантія.

Шановна редакція, можна отримати уточнення щодо цього?

Крім того, ТЦК може звернутися до поліції для адміністративного затримання людини, яка упродовж 60 днів не уточнила свої дані

Цього пункту нема ні у пояснювальній записці до постанови кабміну, ні у законі від 18 травня.
Відтак я маю підстави вважати, що ви або брешете або ненавмисно дезінформуєте.

Я спеціально це питання уточнював в юридичній компанії і мені підтвердили, що затримання через не оновлення даних не є законним. Причини для затримання лишаються всі як і до 16 липня.

Також я не бачу інформації про подвоєння штрафу у разі несплати ДО старту механізму стягування. А це важливо!

з’явився платний інструмент, який дає змогу відстежити, чи не накладено на людину штраф

Інструмент дозволяє відстежити виконавче провадження, а не штраф.

159 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

У постанові Кабміну вказано «може бути надіслана». Це означає, що надсилання повістки — не 100% сценарій розвитку подій

не 100 відсотків XD, а для чого ж тоді це все робилося, чи автор знає про «єдиних синів» членів влади яких не можна мобілізувати

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

В чому проблема носити документ з собою?
В Чехії наприклад ви зобов’язані носити з собою паспорт.

Майже у всіх країнах світу ви мусите мати водійське посвідчення, якщо за кермом.

Завантажте пдфку з резрева в телефон та й по всьому.

та ви шо. кріпацтво ж, а які у кріпаків документи — окрім жовтої зірки і числа звєря во лбу і немає нічого.

Проблема в том, что:
— теперь надо носить: и паспорт, и военник, и водительское (при том, что государство декларирует: у него данные по всем документам сведены в единый реестр, а значит достаточно одного документа, чтобы получить всю нужную информацию по гражданину)
— кроме компактных паспорта и водительского надо носить распечатку А4/А5 формата

ну то викинь український паспорт, та й будь який інший документ якщо в тебе такий є

«бусифікували» з яким рівнем сервісу — «всьо включєно», чи «доставка+влк, вдома чекайте на повістку»?

удалил по причине того что подумал что это не моя история и не стоит разгонять в сети. Без рукоприкладства и подвала, но друг не особо сопротивлялся. Думаю если бы отказался следовать в бус — его туда бы запихнули

Яб навіть прочитав,
Чи затримувала його поліція ?
Якщо там були тільки ТЦКашники, то !!! по закону, вони не мають права затримувати.

Была полиция и тцк, стояли в темноте в переходе))) на солнце жарко было

у нас багато що в законах написано, тільки доблесним представникам диржави зазвичай чхати на них

Якщо людина стоїть на обліку в ТЦК, оновила дані, що знаходиться закордоном. Цікаво що в цьому разі будуть робити?

...уточню, людина виїхала законно.

На скільки знаю, на ВЛК викликають повісткою. А в цьому разі як: відправлять повістку міжнародним листом? Електронні повістки ж нараз не впроваджені...

а було ж десь вже, що готують і влк електронне. Тобто 1. робимо влл частиною даних, які ви маєте самостійно актуалізувати. 2 даємо можливість у застосунку прикріпити результати, або підтягуємо результати на бекенді. 3. профіт.
інша справа що за кордоном навряд чи будуть сертифіковані лікарі

сертифіковані лікарі

орнув вголосину....згадалася бабуся-стоматолог з воєнкомату(ще з довоєнних часів). Їй було років під 80, просила відкрити рота і з відстані з метр глянувши казала «о, бачу в тебе там є карієс».
або більш свіжа історія блогера який проходив ВЛК на контракт. Хірург вказуючи нижче пояса спитав: «там все нормально?».

такі от сертифіковані лікарі)))

сертифікація — це не про абстракну якість, а про задоволення (задовільняння) визначеному набору вимог. Ну, наприклад, «бюджетна організація, договір з МО, громадянство, стаж». Про кваліфікацію там може не бути аніслова.

Так, відправлять.
Адресу ви обновили, вони відправляють по ній повісику на ВЛК, а там вже ваши проблеми — аи ухилянт.
Єдиний момент, що за кордон вони їз будуть відправляти в останню чергу, та це не точно.

Вы забываете что повестка отправляется согласно законам Украины, а после пересечения границы это туалетная бумажка.

а после пересечения границы это туалетная бумажка.

Ні, це точно така ж повістка як і на теріторії України.

А можна дистанційно «повідомити ТЦК про зміну своїх персональних даних (прізвища, сімейного стану, адреси, стану здоровʼя тощо)»?
ЦНАП, рекомендований лист, адвокатський запит? Чи тільки хардкор і похід в ТЦК?

резерв+ це ж і є дистанційно )

Я в Резерв+ дані оновив (адреса, телефон, імейл). Тепер він жодних активних дій зробити не дозволяє, навіть якщо у мене адреса змінилася. А про сімейний стан опцій не було і нема.

Щоб оновити дані треба «вийти» з додатку (там є такий пункт меню) і занового залогінитись.

і воно просто знову підтягує попередні дані

Я от теж не розумію... Це баг чи фіча? А якщо я переїхав?

Так не можна ж без дозволу воєнкома змінювати місце проживання в період дії військового стану, тому все логічно.

Наче знайшов як, але зараз «технічна проблема»

Шановна редакція, можна отримати уточнення щодо цього?

Крім того, ТЦК може звернутися до поліції для адміністративного затримання людини, яка упродовж 60 днів не уточнила свої дані

Цього пункту нема ні у пояснювальній записці до постанови кабміну, ні у законі від 18 травня.
Відтак я маю підстави вважати, що ви або брешете або ненавмисно дезінформуєте.

Я спеціально це питання уточнював в юридичній компанії і мені підтвердили, що затримання через не оновлення даних не є законним. Причини для затримання лишаються всі як і до 16 липня.

Також я не бачу інформації про подвоєння штрафу у разі несплати ДО старту механізму стягування. А це важливо!

Владиславе, дякую за ваш відгук!

У ст.27 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено, що ТЦК можуть звертатися до органів поліції щодо затримання громадян, які не виконали свої мобілізаційні обовʼязки, передбачені ч.1,3 ст.22 Закону.
Про обовʼязок уточнювати дані як раз зазначено в ч.3 ст.22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Окрім того, в п.15 та 16 Постанови КМУ 560 від 16.05.2024 р. також зазначено про можливість затримання тих громадян, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені ст.210, 210-1 КУпАП. Це адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням правил військового обліку чи мобілізаційного законодавства.

Що стосується «подвоєння» штрафів, то ця процедура стосується лише тих штрафів, які накладені за порушення правил дорожнього руху. Штрафи ТЦК не подвоюються.

Дякую за відповідь. Доведеться повторно переговорити з юристами, в яких я брав консультацію.

Пане Іван, поки я чекаю відповіді від юристів, яких згадував, а проте яких називати не можу, дозвольте уточнити наступне.

Перечитавши вказані статті по три рази щонайменше, я ні слова не бачу про те, що і як неоновлення даних може стати причиною затримання.

Так, це адміністративне правопорушення. Але за нього передбачається штраф і саме патруль поліції з ТЦК чи без них може ініціювати процес накладання цього штрафу.

А от причини для затримання саме при зустрічі з цим панством ніби як лишаються тими самими, тобто:
— відсутність ВОД
— ВОД неустановленого зразка
— перебування у розшуку ТЦК
— відмова від повістки

Чи можете ви за наявності вільної хвилинки надати посилання і точні цитати, на основі яких зробили висновки, які мені навели? Ми зараз говоримо про 2 дуже важливі пункти, які зачіпають потенційно дуже велику групу людей. І тут потрібно бути максимально точними.

Завчасно дякую.

Пане Владиславе, в законодавчих актах дійсно дослівно не написано про те, що неоновлення даних = затримання. Проте, це випливає з низки законодавчих положень, постараюсь нижче коротко описати чому так.
Якщо проаналізувати ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» і Постанову Кабміну № 560 від 16.05.2024 р., то можна виокремити такі підстави для затримання:
— невиконання обов’язків, передбачених ч.1,3 ст.22 Закону, та вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 210-1 КУпАП (ст.27 ЗУ «Про мобілізацію»);
— вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 210 КУпАП (п.15 Постанови);
— відсутність військово-облікового документа (п.16 Постанови);
— перебування у т.зв. «розшуку» (п.16 Постанови);
— відмова від отримання повістки (п.47 Постанови).
Необхідно звернути увагу, що неоновлення даних є адміністративним правопорушенням, передбаченим ст.210-1 КУпАП. Тобто, вчинення цього адміністративного правопорушення може бути підставою для застосування затримання у разі, якщо керівник відповідного ТЦК та СП звернеться до органу Нацполіції щодо затримання військовозобов’язаного.
У п.1 ст.262 КУпАП також зазначено про те, що Національна поліція може здійснити адміністративне затримання щодо тих осіб, які порушили правила військового обліку чи мобілізаційне законодавства.
Відтак, з цього ми і робимо висновок, що неоновлення даних може бути підставою для проведення Нацполіцією адміністративного затримання.
При цьому, варто наголосити на тому, що адміністративне затримання не є покаранням, а є «заходом забезпечення провадження в справах про адміністративні правопорушення». Таким чином, затримання і накладення штрафу не виключають один одного. Навпаки ж, затримання може проводитись з метою подальшого розгляду адміністративної справи та складення постанови про адміністративне правопорушення.

Дякую за відповідь.

Не перестаю дивуватись, як один і той же набір юридичних документів інтерпретується по різному.
Бо мені зовсім інше кажуть інші юристи. І головне, що всі праві...

У постанові п15 дійсно вказано про можливе адміністративне затримання, але як ви і написали, якщо керівник ТЦК звернеться. А по вулицях ходять не керівники. Чи у них є якісь бланки підписані керівником на цей випадок?
Там же посилаються на 210 статтю, в якій описують не що порушується, а яке покарання йде. Спеціально читав на порталі верховної ради. От буквально звідти:

Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію — тягне за собою...

Я не можу знайти уривка, де вказано, що неоновлення даних це те саме, що невалідний ВОД, наприклад. І ви підтвердили це, що нема такого тексту. І це дуже дратує, бо виходить що прямої згадки нема і думай сам як бути.

Якщо мені завтра дадуть розгорнуту відповідь, а головне дозволять її опублікувати, то я прийду ще до вас тут, адже питання гостросоціальне і турбує, судячи з реакцій, не лише мене. А доти — дякую і бажаю мирної ночі.

Велика кількість інтерпретацій, на жаль, є свідченням недосконалості юридичної техніки, внаслідок чого одні й ті самі положення законодавства трактуються по-різному.
Це, зокрема, стосується і того, що перелік підстав для затримання в законі та постанові сильно відрізняється.

18 червня у «Резерв+» став доступним електронний військово-обліковий документ (ВОД) з QR-кодом. Він має таку ж юридичну силу, як паперовий.

Можно ссылку на законные основания такому утверждению?
Не, ну я знаю, что

Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та
видається (замінюється):
в електронній формі — засобами Електронного кабінету призовника,
військовозобов’язаного, резервіста, Державного веб-порталу електронних
публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та Єдиного
державного веб-порталу електронних послуг (далі — Портал Дія), зокрема
з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної
реалізації);

Но что-то не вижу в перечисленном

додатка «Резерв+»

п.9 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа: «Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу».

zakon.rada.gov.ua/laws/show/559-2024-п#n12

Я о том, что «Резерв+» нет в перечне средств, которыми может формироваться электронный военно-учётный документ. А если он сформирован невалидным средством, то является ли он валидным по Закону?

Всі ці роз’яснення юристів ні до чого. Людей не цікавить як треба робити за законом, людей цікавить що робити, щоб не отримати повістку, не бути мобілізованим. Навіть якщо порушуєш закон.

Ретріт в лісову чащу (це жарт якщо шо)

Жодна притомна людина не хоче бути мобілізованою. Тут скоріше йде мова про те що дешевше, готуватися до мобілізації, чи тягатися зі штрафом.

Але чи наш преЗЕдент і його оточення ніколи не порушують закон?
То чому топам можна порушувати, а всім іншим ні?

То чому топам можна порушувати, а всім іншим ні?

тому, що нікому не можна (крім визначених законом осіб)
І питання має стояти не «чому мені не можна, якщо їм можна?», а «чому їх не покарано?»
І т.к у нас демократія і всьо такоє (зрадойоби можуть тут «кєкнуть с подлівой», якщо хочуть), то наша частина роботи — запам’ятати осіб, котрі чинили беззаконня чи сприяли йому, і — як мінімум — не голосувати за них і їх партії.

не голосувати за них і їх партії.

😅

не голосувати за них і їх партії.

Але якщо вони пообіцяють підняти пенсії, знизити тарифи, посадити Порошенко/Зеленського/путіна, то можна разочок і проголосувати :)

за тих хто пристрелить вальцмана і путіна ДО виборів, я і сам ізі проголосую)

pow : влада яка порушує закон хоче щоб народ дотримувався закону

все логічно, бо закони малюються для холопів, а не для влади

nobody. картинку не вставиш тут, тому про revolver ocelot і інші шаблони вже не казатиму.

модні літери, котрі школота використовує як шаблон для смішнявок.

Від початку то було запитання тому, хто це сюди втулив. Мабуть це Punkt von Obmen das Walüt.

нє, я думаю це просто шаблон. Як з тими ж нелогічними nobody тощо. Ну тепер замість нобаді буде пов. А може це була цілеспрямована акція, щоб опоненти стали пояснювати, що "pow вжито невірно, а справжній пов він осьо який
ааа, сємьон сємьонич, там синтаксична помилка. сам не помітив, бо view і wiev такі схожі..

Ось, тепер з занудства я можу перейти до хейту зумерського лайна.

рано, ви ще не причепились до того що pov i nobody — це з різних мемів

Я не настільки упоротий, що мислити мемами.

Я знайомий з обидвома варіантами, дякую. Але на фіг це pov сувати всюди? Без нього сьогодні ніяк?

Нічого, держава тепер сприятиме вивченню англійської, законопроєкт же підписали.
anakin_padme.jpg

pow — prisoner of war
pov — point of view

Якщо доу буде розповідати, що робити , щоб не бути мобілізованим, то до них може СБУ навідатися (якщо ще не навідувались для профілактики) і розповісти, що так робити не можна.

— а якщо твій ТЦК і всі документи на окупованих
— а якщо один раз заплатив штраф, то коли стягують наступний і скількі разів
— як оштрафувати мільон людей
— а якщо твоє ТЦК і військовий документ на окупованих
— ...

Коли згідно закону не зрозуміло що робити, то до вас приходить Тищенко зі своєю помічницею і бере константу по постійній основі.

Додамо, що обовʼязок повідомляти ТЦК про зміну своїх персональних даних (прізвища, сімейного стану, адреси, стану здоровʼя тощо) був і раніше, перелік прописаний у ст. 7 закону про функціонування реєстру «Оберіг».

нагадує типу мем де астронавту в потилицю пістолетом тичуть.
він каже «то ми раби і скот, який має про кожен пук звітувати в тцк», а йому у відповідь «always has been».

«Без прописки ты букашка, а с пропиской — человек» ©

Хтось знає, чи потрібно оновлювати дані якщо було знято з обліку в 2023 і людина перебуває закордоном?


Громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше ніж три місяці, зобов’язані до 16 червня стати на військовий облік шляхом особистого прибуття до ТЦК. Про це йдеться у постанову уряду № 563.

ua.korrespondent.net/...​povernutysia-z-za-kordonu

Я думаю це трохи інше, у звʼязку з вибуттям це коли наприклад отримали Грін кард і виїзджаєш на постійне проживання до США. Тут ситуація інша: знято з військового обліку повністю через захворювання, тобто визнано непридатним до військової служби

Якщо в неї написано в ВОД що її «виключено з військового обліку» то нічго не треба оновлювати

На це впливає досить багато факторів. Людина має статус «знятий з обліку» або «виключений з обліку»?
До того ж, має значення підстава зняття (або виключення з обліку), а також дата, коли це відбулося.

За загальним правилом, якщо статус «знятий з обліку», то оновлювати дані потрібно. Якщо статус «визнаний непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку», то така людина вже невійськовозобов’язана, а тому обов’язку оновлювати дані немає.

саме

«визнаний непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку»

, дякую, саме так і написано. А є посилання на закон?

а дата як впливає? Це був липень 2023

У п.2 Прикінцевих положень цього Закону (zakon.rada.gov.ua/laws/show/3633-20#n152) вказано, що оновити дані повинні лише ті громадяни, що перебувають на військовому обліку, з чого робимо висновок, про те, що це положення не стосується тих, хто виключений з обліку.

Дата може впливати в тому випадку, якщо виключення або зняття з обліку відбулося в 2006-2007 роках (в той період діяла інша нормативна база, яка згодом була скасована). Дата також може впливати в тому випадку, якщо виключення чи зняття з обліку відбулося на тій підставі, якої вже немає у законі.
Такі випадки зазвичай індивідуальні, а тому треба розглядати пакет документів, який наявний у людини.

Що стосується вашої ситуації, то вона досить типова, дані в такому не обов’язково уточнювати.

збирались же всі висновки переглядати починаючи з 2022 року

По факту в законодавчій базі немає положень про те, що висновки ВЛК про непридатність до служби за 2022-2024 рік визнаються недійсними чи нечинними.
В законі № 3633-IX є лише посилання на те, що Кабмін спільно з правоохоронними органами повинен провести перевірку обгрунтованості деяких рішень МСЕК, які видані після 24.02.2022.

підкажіть, а дані в резерв + підтягуються про

визнаний непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку

в 2023? Бо закордоний паспортний сервіс каже, що потрібні документи з резерв +, тобто саме документ з ТЦК їх не влаштовує

В ПДФці є пункт «Підстава зняття/виключення» тому думаю мають бути

так, у тебе буде статус «виключений» і буде зазначена підстава виключення

з’явився платний інструмент, який дає змогу відстежити, чи не накладено на людину штраф

Інструмент дозволяє відстежити виконавче провадження, а не штраф.

А поясніть будь ласка, якщо майна у боржника нема, а є частка майна, скажемо 1/4 квартири.
Хто захоче таке купити на аукціоні, і як ним далі користуватиметься?

о, хтось купить. Заїде і доведе до сказу решту жильців, які змушені будуть виїхати або продати за безцінок.

так решта жильців може теж виїхати та запросити пожити у себе якихось ромів безкоштовно, чи навіть доплатити

ну то всеодно м’яко кажучи дискомфорт, нє?

Я в контексті, що проблема вирішується бо в цю гру можно грати вдвох

В таких играх есть свои профессионалы, с которыми любителям сложно будет соревноваться.

тут ось труси навіть (які схоже були у використанні) виставляють на торги по виконавчим провадженням, а Ви про частку квартири ))) setam.net.ua/auction/61296

Білизну відправлено на доопрацювання 😂

то був приклад для того щоб показати, що 1/4 квартири це не найгірше, що виставляють на торги

Блін, тепер стало цікаво чи направили цей лот на повторні торги чи ні)

setam.net.ua/...​частка/filters/state=107

Там таких щоб торги відбулися — порівняно мало, 18 сторінок. Всього на запит «частка» — майже 500.

більшу частину продають до торгів. Для державних виконавців це основний вид заробітку

неформальним чином пропонують вирішити «по хорошому»?

виконавець каже боржнику «ось тобі Х грошей за твоє майно». Якщо ти не згоден, то виконавець виставляє на торги за Х-Y грошей і ти отримаєш значно менше в результаті цього

А чому? Якщо це торги, то можуть же заплатити і більше? А якщо ніхто не хоче за твоє майно платити більше, то, може, воно того і не варте було?

цікаві торги проходять часто дуже тихо і без зайвого розголосу

таке майно купують спеціально навчені люди (рейдери), далі в цю квартиру підселяють бомжів, вони зчасом розносять квартиру, роблять все щоб інші співласники продали свої частки (але вже за заниженими цінами)

Це якщо власники не вирішать, що замовити рейдера дешевше 😂

А що буде

> Документ направляють на поштове вiддiлення для вiдправки
> Пошта «намагається» надiслати лист, i в результатi скаладає акт про неможливiсть вручення або вiдсутнiсть отримувача
> Означенi пiдстави є достатнiми щоб документ вважався врученим за новим законом
> Штраф, виконавче, i вот ето вот всьо

Може не зовсiм вас зрозумiв...
Але в чому саме неможливiсть?
Навiть якшо офiцiйно якасть там поштова служба Еретреi вiдмовиться доставляти, абощо, нiщо не завадить укрпоштi проставити позначку «документ неможливо вручити за місцем призначення» === документ вважається врученим.

Враховуючи мою судову практику, де я сам купляв суду марки для вiдправки документiв собi ж, може й не готовi 😅

Ті голови говорять про підтягування інформації з інших державних реєстрів. Не чули?

Стосовно першого — дані про нього з’являться у ТЦК за віковим критерієм з інших реєстрів, вставав він там кудись або на щось чи ні.

У тому, який ближче до останнього місця реєстрації. Логічно розмірковуючи. Якщо ви думаєте, що ви щойно знайшли слабке місце у системі, можу розчарувати — це не так. От як воно глюкне, то вже буде інша справа.

Звісно складно, але в нас же ж жижиталізація, ні? Тут он пишуть, що судова система задовбеться, а головний по виконанням сказав ось нещодавно «Та це як аліменти опрацьовувати, впораємось».

Також цікавлять думки по другому кейсу.

ситуація- проживаю за кордоном, не маю укр. номеру телефону і рахунків в укр. банках. Знайшов сторінку свого ТЦК, написав до них на емейл звернення, де описав всю цю ситуацію, вказавши при цьому свою адресу, телефон, емейл.
Через 1.5 місяці прийшла відповідь (датована 2им липня, але емейл прийшов 9го, але ок, інтернет напевно гальмував):
— бла-бла-бла ... громадяни України ... зобовязані ... уточнити адерсу проживання, номери засобів звязку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти), та інші персональні дані, у разі перебування за кордоном — шляхом повідомлення на офційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку...

От таке все офіційне...

без військово облікових документів на вулиці білет в бусік буде

без військово облікових документів на вулиці білет в бусік буде

так з ними — так само

Поясніть будь ласка, чому так вважаєте. Ясно що якщо ти ігноруєш повістку. Мова йшла про вказання лівої адреси.

Дивовижно, я чекав відповіді на це запитання два місяці, а її так і нема...

Поверхнево дуже.
Допустим сплатив штраф, далі що? Наступний коли? Через день, місяць рік? )

Для айтішників які донатять це взагалі ніачьом той штраф. Тобто якщо в місяць відкладаю на донати ті 400-500$, то як накладуть штраф то підуть гроші на штраф замість донатів, тобто по суті нічого не міняється.

Штрафи це все таке, головне в бус не попасти, бо тут виписка з того резерву тоже нібито не гарантія.

то підуть гроші на штраф замість донатів, тобто по суті нічого не міняється.

міняється, замість донатів гроші підуть єрмачні.

Якщо навіть сплатити шратф і не явитись по повістці для оновлення даних, яку надсилатимуть по місцю проживанню, то тцк та сп подає до найближчого відділу поліції до місця проживання і з метою здійснити адміністративне затримання військовозобовязаного, який не з’явився до ТЦК.
Якщо адміністративне затримання виявилося безрезультатним, працівники ТЦК направлятимуть на вказану адресу вимогу. Якщо і після вимоги не з’явитись, ТЦК матиме повний пакет документів для звернення до суду з метою накладення адміністративного стягнення та заборони керувати транспортним засобом.
Вибір за вами.

вам би хоч разок закони неньки відкрити — сплата штрафу означає «правопорушення визнаю і згоден, так і було» (переклав на людську), смажте мене далі

Як це? А судитися потім, виграти справу і отримати повернення штрафу як називається?

я теж закони не відкривав. А підкажи, в якому місці мені читати оце «сплата штрафу — правопорушення визнаю»?
Бо раніше частіше чув (правда від бухгалтерів) що радять «сплати, а потім оскаржуй»

Оновив дані в Резерв+, проте в pdf світиться стара адреса. user-friendly inteface

Було так само, через хвилин 30 повторив запит, спочатку злякало мене тим, що даних щодо мене не знайдено (хоча секунду назад були), повторив ще раз запит — вже нова адреса, пошта та телефон.

Допоміг тільки розлогін і логін заново через банк-айді.

З — юзабіліті

Суд визнав базу «Оберіг» поза законом. На жаль, поки що не знайшов рішення суду www.facebook.com/watch/?v=368468305958599

reyestr.court.gov.ua/Review/119765048
Суд критично оцінює долучений відповідачем витяг системи «Оберіг» в якому зазначено, що ОСОБА_1 взятий на облік ІНФОРМАЦІЯ_10 06.05.2024, оскільки із такого витягу неможливо встановити, звідки саме отримані зазначені в ньому дані, чи дійсно він отриманий із системи «Оберіг».

Більше того, відповідачем не надано суду жодних даних, щодо порядку функціонування системи «Оберіг», інформації про те, які відомості містить чи повинна містити така система, хто саме наповнює таку систему.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів», в Україні функціонує Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів, як інформаційно-комунікаційна система.

Посилань на інформаційну систему «Оберіг» вказаний закон не містить.

Мені от цікаво...якщо ТЦК нічого не знає про громадянина Мельника (умовно), то як вони можуть виписати штраф?

Ніяк. Але деякі мельники не існують суто у вакуумі і рано чи пізно попадуться представникам влади.

Зустрінуть на вулиці, блок-посту, будь-де. Перевірять по базі і тримай

Звідки ви знаєте що ТЦК нічого не знає про Мельника? У вас є доступ до Оберігу?

Єдина можливість перевірити дані — Резерв+, на жаль

Допустим данные не уточнены в течении 60 дней. Составлено постановление и штраф уплачен.
Все? Можно продолжать жить дальше с неуточненными данными и новых штрафов не будет? :)

Після оновлення даних ТЦК та СП можуть надіслати повістку поштою на ту адресу, яку вказала людина

А если данные не обновлены, повестки высылать не будут?

В общем в статье все поверхностно и не раскрыты многие сценарии

В общем в статье все поверхностно и не раскрыты многие сценарии

Причина — ніхто не знає, це все імпровізація. А якщо хтось каже що знає — він п?здить

Можна допустити, що це буде квалiфiкуватися як триваюче правопорушення, тобто як проступок, пов’язаний з тривалим, неперервним невиконанням обов’язків, передбачених законом. Вони характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан продовжується значний час і увесь час винний безперервно вчиняє правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов’язків. Триваюче правопорушення припиняється лише у випадку усунення стану за якого об’єктивно існує цей обов’язок, виконанням обов’язку відповідним суб’єктом або припиненням дії відповідної норми закону. (Роз’яснення iз позицiї верховного суду).
Тому теоретично як тiльки штраф буде заплачено, але правопорушення на цей момент не буде припинено, є шанс отримати наступний штраф хоч одразу, i так по колу.

Тобто можна повторювати ітерацію: отримав штраф, оскаржив, заплатив, goto 1. Таке собі економічне бронювання with extra steps.

поки тцк не походить козирним бусиком. тоді бити нічим буде. лицем о підлогу райвідділка хібашо :D

а хіба після оскарження чогось, тебе можуть мобілізувати?

а чому ні? штрафи окремо мобілізація окремо

А насправді як тільки ви отримали штраф — ви відразу отримали повістку на ВЛК. І все. Не взяли — потрапили на розшук у поліції — вас затримали і доставили у ТЦК, ТЦК повезло вас до ВЛК... Ні, можна побігти десь в дорозі чи з кабінету лікаря, але ви ж в розшуку, тобто будь-який патруль доставляє вас до ТЦК і таких ітерацій не так вже й багато треба щоб пройти всі стадії уточнення і влк — і ХОП, ось у вас вже мобілізаційна повістка і то вже кримінальне правопорушення не взяти її. Тобто довго ви не побігаєте, у середньостатистичного ойтишнега навіть одна зарплатня не закінчиться на тих штрафах... ;)

Олександре, дякую за ваш відгук!

Щодо питання про кількість штрафів: згідно зі ст.61 Конституції «ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення». Тобто, за неуточнення даних може бути накладений лише один штраф, оскільки це одне правопорушення. Якщо ж після цього особа отримає повістку до ТЦК та СП і проігнорує її, то це вже підстава для нового штрафу.
Таким чином, загальне правило таке: за неуточнення можливий лише один штраф, проте подальша неявка за кожною окремо взятою повісткою є окремим правопорушенням і окремою підставою для відповідальності.

Щодо повісток для тих, хто не уточняв дані: в абз.2 п.34 Постанови КМУ № 560 від 16.01.2024 р. зазначено таке: «у разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання».
Тобто, у разі неуточнення даних повістку можуть надсилати за адресою реєстрації.

дякую за відповідь

А якщо у чоловіка старе приписного і він бажає отримати відстрочку, то для цієї процедури проходити ВЛК також не потрібно чи як?

Для отримання вод треба пройти влк.

В процесі (або перед) подвється заява на відстрочку.

Інша справа шо багато ТЦК відправляють на влк навіть за наявності вод просто коли людина приносить заяву на відстрочку.

Хоча є такі тцк де все згідно постанови 560

деякі тцк не хочуть приймати заяву на відстрочку без наявності актуального вод.

Усе залежить від того як імплементована 560 постанова кабміну. Можна пробувати спочатку подавати заяву на відстрочку, тільки не факт що її приймуть без наявності актуального вод, тому можуть спочатку відправити на влк для заміни приписного на актуальний вод.

Що таке — старе приписне? В Оберігу усі молоді як огірочки

«У постанові Кабміну вказано „може бути надіслана“. Це означає, що надсилання повістки — не 100% сценарій розвитку подій», — коментує юрист.
«На кожен штраф має бути складена окрема постанова про адміністративне правопорушення. Однак у держави немає ресурсу й необхідного штату людей, щоб одночасно оштрафувати декілька мільйонів чоловіків», — додає юрист.

Отсылание штрафа выходит тоже не 100% сценарій розвитку подій.

Підписатись на коментарі