«Зрозуміло, що нічого не зрозуміло». Як компанії спілкуються із владою щодо бронювання айтівців

Бронювання співробітників від мобілізації з початком повномасштабної агресії рф стало болючим питанням для багатьох українських IT-компаній. Крім юридичних нюансів на кшталт неможливості забронювати ФОПів і необхідності детального обґрунтування кожного запиту, самі айтівці бояться потрапити на службу туди, де не зможуть фахово застосовувати свої технічні знання.

Ми розпитали компанії про те, яким був їхній діалог з владою щодо бронювання фахівців, додали розбір від юристів і спробували отримати детальні відповіді від Міністерства цифрової трансформації.

Що кажуть у компаніях

Glorium Tech Під час російського військового вторгнення для збереження інтелектуального потенціалу країни Міністерство оборони України оголосило, що деякі категорії чоловіків отримають бронювання від потрапляння до зони бойових дій. Наш досвід послідовно доводить, що ця обіцянка має не так багато спільного з реальністю, як хотілося б.

Наша компанія обрала легальний шлях бронювання членів команди. Ми надіслали листа Міністерству цифрової трансформації, в якому обґрунтували необхідність збереження інтелектуальних кадрів, які ведуть свою війну в IT-просторі.

І отримали відповідь, що наша компанія не є резидентом України, бо вона зареєстрована на території Сполучених Штатів. Також вона не є учасником правової та податкової системи для IT-компаній Дія City. Нам запропоноували звернутися за дозволом до Міністерства економіки та Торгово-промислової палати України.

Якщо ці інституції нададуть згоду, то її потрібно буде передати Міністерству оборони. Міністерство економіки дало відповідь, що постанова Кабміну від 03.03.2022 р. № 194 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану» поширюється на людей, які є у трудових відносинах зі своїм роботодавцем. Оскільки члени нашої команди працюють як фізичні особи-підприємці, то цей закон їм нічого не гарантує.

За подальшими роз’ясненнями ми зателефонували до відділу з роботи з клієнтами Міністерства оборони. Там нам відповіли, що всі питання щодо мобілізації вирішують відповідно до затвердженого державою плану. Якщо людина має потрібну для воєнного часу спеціальність, то не має значення, в якій сфері вона працює. Бронювання, найімовірніше, отримають працівники з критичних інфраструктур, таких як мобільний зв’язок. Але все вирішуватиметься в індивідуальному порядку. Зрозуміло, що нічого не зрозуміло.


G5 Games Наша компанія бронювала співробітників через Kharkiv IT Cluster. Весь механізм розробив кластер, а ми, своєю чергою, дотримувалися їхніх інструкцій.

Подали у списках для бронювання співробітників, які відповідали вимогам до бронювання: 27 років, недефіцитна спеціальність, не планують виїжджати за кордон, мають військову спеціальність і звання.

У відповідь отримали локальні броні* на території Харкова та Харківської області для 45 фахівців (ті, хто прикріплений до харківських військкоматів).

Ми вже мали досвід використання довідки з локальної броні — наш співробітник не потрапив під мобілізацію.

Наступним нашим кроком буде подання на національне бронювання, локація дії якого вся Україна.

*Локальна бронь — це механізм надання тимчасової відстрочки від мобілізації спеціалістам IT-компаній — членам Kharkiv IT Cluster.

Ця відстрочка погоджена Харківською обласною військовою адміністрацією (ХОВА) та обласним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки та має під собою низку локальних постанов, які фіксують цей факт.


EPAM Питання бронювання критичних для галузі або бізнесу спеціалістів актуальне для компаній з усіх сфер економіки, адже бізнеси мають продовжувати працювати та тримати так званий економічний фронт. ІТ-галузь не є винятком, тим паче, що вона продовжує генерувати валютні надходження та є зростальним сектором економіки попри війну (за даними НБУ, за перші п’ять місяців 2022 року експортна ІТ-індустрія забезпечила валютні надходження до української економіки у розмірі 3 млрд 179 млн доларів).

За часів незалежності Україна ще не стикалася з таким запитом від різних галузей, отже, у правовому полі це питання досконало не пророблено. Під час війни надзвичайно важливо мати чіткі критерії визначення цих спеціалістів, мати прозорий і дієвий механізм реалізації на загальнодержавному рівні. Упродовж кількох місяців ІТ-кластери різних областей порушували це питання на локальному рівні та намагалися розвʼязати його з місцевими військовими адміністраціями.

Для ІТ-сфери ця тема ускладнюється й через поширений формат взаємодії зі спеціалістами — ФОП, хоча механізм бронювання нормами трудового законодавства передбачений суто для штатних працівників.

Наразі нам відомо, що питання бронювання критичних спеціалістів і тимчасового виїзду за кордон детально проробляють експерти міністерств цифрової трансформації, економіки та оборони країни. Наша компанія очікує на чіткий і прозорий механізм, який би діяв на території всієї країни.


InfopulseМи стежимо за обговореннями про бронювання ІТ-спеціалістів, які ведуться у профільних асоціаціях і кластерах, але досі не мали практичного досвіду цього.

Для галузі дуже важливо мати можливість відстрочки для ключових фахівців, адже інколи вилучення 1–2 найважливіших експертів з команди ставить під загрозу цілий проєкт. Також для продовження бізнесу і зростання вкрай важливо інколи зустрічатися з партнерами очно, а для цього — короткотерміново подорожувати за кордон.

Розв’язання цих двох питань — бізнес-необхідність, спрямована на виживання і розвиток галузі, яка надає значну підтримку економіці держави і фінансовими надходженнями, і фаховою допомогою, і особистим внеском спеціалістів у волонтерський рух. Це усвідомлюють всі гравці ринку.

З іншого боку, оборона держави — надважливе завдання. Багато ІТ-фахівців добровільно стали до лав ЗСУ і ТрО вже з перших днів повномасштабної війни. Зараз захищають нашу державу близько 2% спеціалістів, що співпрацюють з компанією.

Нещодавно ми провели опитування серед своїх спеціалістів щодо ставлення до процедури бронювання. Велика частка (близько третини) не хотіли б бути заброньованими та готові стати до війська за потреби.

Інша, дуже значна частина має об’єктивні й закріплені законом особисті причини для відстрочки або навіть зняття з військового обліку — пов’язані зі здоров’ям, родиною тощо.

Тому якщо і вести розмову про бронювання і надання права на виїзд для айтівців, що іноді обговорюється у суспільстві з негативним акцентом, то треба розуміти, що тут йдеться не про повний склад компаній, а про невелику частку фахівців. За нашою оцінкою, вона може становити навіть менше за 10% від загальної чисельності спеціалістів.


GlobalLogicНаші юристи займаються питанням бронювання спеціалістів. Але ми уважно стежимо за новинами індустрії на цю тему, зокрема беремо участь в обговореннях та заходах бізнес-асоціацій і IT-кластерів.

Більшість ІТ-спеціалістів співпрацюють з українськими компаніями як фізичні особи-підприємці. І в той час, як для штатних працівників законодавство України пропонує нехай і недосконалий, але хоча б якийсь інструмент для бронювання, то для ФОПів усе ще не передбачено жодного механізму бронювання, отримання дозволів для виїзду за кордон тощо.

Наразі ФОПів не бронюють, ця можливість є тільки в найманих працівників. Ми співпрацюємо в цьому питанні з ключовими стейкхолдерами ІТ-індустрії — організаціями та обʼєднаннями, а також профільними міністерствами.

Старший віцепрезидент нашої компанії Андрій Яворський пропонує таке рішення:

Перше — це внесення IT до списку критичних професій. Друге — надання дозволу на тимчасовий виїзд за кордон, адже замовники й надалі хочуть співпрацювати з українськими інженерами. Тимчасове перебування фахівців за кордоном потрібне для роботи над певними проєктами, що неможливі у країні, де ведуться бойові дії. Саме за таких умов IT-індустрія продовжить забезпечувати регулярне надходження валюти в економіку країни. Ми часто говоримо про ці та інші виклики з уповноваженими держорганами.

Зараз до ЗСУ долучилось приблизно 200 наших колег. З 2014 року наш підхід залишається незмінним: ми фінансово підтримуємо айтівців, яких призвали на службу або обов’язкові навчання в лавах ЗСУ та зберігаємо за ними позиції на проєктах компанії.

Компанія працює суто з дотриманням законодавства України та етики ведення бізнесу. Наразі в Україні діє воєнний стан та оголошена загальна мобілізація, й очевидно, що захист Вітчизни є конституційним обовʼязком кожного громадянина. Разом із тим, ми переконані, що наближати нашу спільну перемогу у війні можна не тільки на військовому, а й на економічному фронті.

Найбільша користь IT-спеціалістів для України у ці непрості часи — у створенні нових технологій та валютних надходженнях. ІТ-індустрія залишається одним з ключових донорів економіки України під час війни. Загалом з початку повномасштабного вторгнення з 24.02.2022 по 05.05.2022 наша компанія сплатила 97 721 591 грн податків (податок з доходів фізичних осіб, військовий збір, ЄСВ, податок на прибуток, ПДВ, екологічний податок), із яких авансом сплачено 54 000 000 грн.

Щодо можливості для українських айтівців виїздити за кордон, то українська ІТ-спільнота сформулювала чіткі пропозиції для того, щоб бізнес продовжував розвиватися в Україні, та регулярно ділиться ними з державою. Головна вимога — прозорі та зрозумілі механізми мобілізації, бронювання та тимчасового виїзду за кордон, які всебічно враховують інтереси держави, зокрема економічні.

Ми чули про можливості, які анонсував уряд, однак, наскільки ми розуміємо, фінальне рішення досі не ухвалено.


DataArtМи пильно стежимо за всіма ініціативами щодо мобілізації, адже більшість наших колег в Україні — чоловіки. На жаль, наразі будь-які розмови про бронювання фахівців в IT-галузі, які працюють як ФОПи, — популізм, адже немає законодавчої бази та жодних реальних механізмів впровадження схожих ініціатив, які б працювали в військкоматах. На цей час є бронювання фахівців критичної інфраструктури, до якої IT-сервіси не належать.

Що кажуть у Мінцифри

Міністерство цифрової трансформації не змогло надати чітких відповідей на такі запитання: що роблять (і чи роблять) у відомстві, аби створити процедуру бронювання ФОПів; наскільки великий запит на бронювання ІТ-фахівців надходить від ІТ-компаній; якою є частка проєкту з бронювання через «Дію», яку анонсували раніше.

Натомість нам надали загальний коментар щодо ситуації:

«Мінцифри робить все можливе у межах своєї компетенції, щоб IT стабільно розвивалося, компанії виконували поточні контракти, укладали нові та тримали економічний фронт країни. Тож ми чудово розуміємо важливість того, щоб ІТ-фахівці залишалися на „своєму місці“ і продовжували виконувати свою роботу.

Також ІT-фахівці в умовах війни з росією залучені на інформаційному та кіберфронтах боротьби з агресором та, продовжуючи працювати, наповнюють бюджет України. Цей факт мусить бути врахованим при визначенні протягом мобілізації черговості та обсягів призову військовозобов’язаних. Позиція Мінцифри полягає в тому, що сьогодні IT-фахівці не є пріоритетною категорією для мобілізації. Однак прямі повноваження бронювати ІТ-фахівців у Мінцифри відсутні».

На питання, чи доступні ІТ-фахівцям бронювання за гіг-контрактами, нам відповіли, що такої опції немає:

«Що стосується гіг-контрактів, то ця форма співпраці доступна для резидентів Дія City на рівні з ФОП та трудовими договорами. Вона має низку переваг, але додаткових механізмів для бронювання спеціалістів не передбачає».

Що кажуть юристи

Юристи Trustme Law Firm надали додаткові роз’яснення щодо бронювання ІТ-фахівців. Зокрема, які зміни до законодавства необхідні, щоб процес бронювання був прозорим та дієвим.

Якщо ІТ-компанії хочуть забронювати свого ІТ-спеціаліста, то яким чином вони можуть це законно зробити? Наприклад, чи можуть просто перевести його на КЗпП тощо для подальшого бронювання?

ІТ-компанія може забронювати суто найманих працівників, які працюють за трудовим договором або контрактом. Це встановлено ст. 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Бронювання фізичних осіб-підприємців у чинному законодавстві не передбачено.

Тільки «статусу» найманого працівника недостатньо. Оскільки бронюють працівників тих компаній, яким встановлено мобілізаційні завдання та які задовольняють потреби Збройних сил України, інших військових формувань, населення. Відповідно ці обставини повинні підтверджуватися доказами (наприклад, документи про розробку програмного забезпечення до техніки для підрозділів ЗСУ, для управління ракетними підрозділами тощо).

Варто звернути увагу і на винятки. Є певні випадки, за яких не бронюють працівників, а саме якщо працівник: має відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з інших підстав; має дефіцитну для Збройних сил України військово-облікову спеціальність. Також нам відомі рішення про відмову у бронюванні осіб, які раніше не проходили військову службу. Хоча документального підтвердження такої підстави для відмови не знайдено. Можливо, це пов’язано з тим, що вона зафіксована на рівні листів і роз’яснень Міністерства оборони України.

Чи можна ІТ-спеціаліста забронювати через гіг-контракт?

Гіг-контракт — це цивільно-правовий договір (про надання послуг або виконання робіт). Дія Кодексу законів про працю України та іншого законодавства про працю не поширюється на відносини між гіг-спеціалістами та резидентами Дія City. Натомість такі відносини регулюються Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» та цивільним законодавством.

Гіг-спеціаліст не є найманим працівником, а отже не підлягає бронюванню.

Які зміни до законодавства потрібні для успішного та прозорого бронювання айтівців?

Потрібний чіткий та детальний порядок бронювання працівників, який би стосувався всіх професій, не тільки ІТ-спеціалістів. Постанови Кабінету міністрів України «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану» від 3 березня 2022 р. № 194 недостатньо.

Має бути затверджений перелік документів, які подають для бронювання, перелік винятків, тобто коли й кого бронювати не можна. Зараз такі переліки є, але вони не уніфіковані в єдиний документ, а «розкидані» як на рівні законодавчих актів, так і у листах, роз’ясненнях, рекомендаціях профільних міністерств та інших органів влади. Що викликає труднощі у їх пошуку та правильному застосуванні.

Все про українське ІТ в Телеграмі — підписуйтеся на канал редакції DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному2
LinkedIn



63 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Виходить, що бути у безпеці українцям заважають самі українці :-(

Ребята, не будет никаких бронирований, никаких разрешений на выезд в командировку, ничего. Все это несбыточные и глупые мечты. Не пишите никаких петиций, их эффективность нулевая. Если кто-то желает выехать или просто не быть мобилизованным — решайте этот вопрос персонально для себя.

Если кто-то желает выехать или просто не быть мобилизованным — решайте этот вопрос персонально для себя.

попахивает коррупцией :(

Если военкомат упирается рогами, и, к примеру, не дает разрешение на выезд поступившему в зарубежный вуз — еще не известно, с какой стороны больше коррупция.

коррупция, это если у вас за «решение» вопроса вымогают деньги или вы сами их предлагаете. А в ином случае это нарушение, которое нужно оспаривать в законном порядке, через суд, например

Боже, як я ненавиджу бюрократію.
«Бронювання айтівців через гіг-контракт», — сама тільки ця фраза викликає неконтрольовані приступи нудоти, агресії та відчаю одночасно.

Хочете не призивати нас в армію? Ну так у держави є всі реєстри, виберіть там собі якийсь критерій «непризову», надішліть «непрозивнику» смску (чи нотифікацію у Дію), і передайте ці дані у воєнкомати. Але ми простих шляхів не шукаємо, нам треба «бронювання айтівців через гіг-контракт». Фу, це просто огидно.

А що каже Закарпатський айті-кластер?:)

шо взяточки місцевому военкому всьо порешають, тому що законного шляху бронювати нема))

А нафиг оно тогда все это надо?

Чи можна ІТ-спеціаліста забронювати через гіг-контракт?
Гіг-контракт — це цивільно-правовий договір (про надання послуг або виконання робіт). Дія Кодексу законів про працю України та іншого законодавства про працю не поширюється на відносини між гіг-спеціалістами та резидентами Дія City. Натомість такі відносини регулюються Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» та цивільним законодавством.

Гіг-спеціаліст не є найманим працівником, а отже не підлягає бронюванню.

Ну як же, для того щоб підняти податки вдвічі. Звичайно, вони там розкажуть прямо тисячі плюсів, але якби могли підняти податки просто на 3 групі ФОП, і так щоб не сильно народ бухтів, то і не вигадували б оці всі хитрі схеми.
Якщо хтось думав що от реально будуть якісь переваги у гордого ГІГ-КОНТРАКТОРА, порівняно з жалюгідним ФОП 3 групи, то ви сильно помилялись.

Так в нас є Міністерство цифрової трансформації, а не інформації. 🤔

Міністерство цифрової інформації не змогло надати чітких відповідей на такі запитання: що роблять (і чи роблять) у відомстві...
Натомість нам надали загальний коментар щодо ситуації:
«Мінцифри робить все можливе у межах своєї компетенції

классика. Такие новости по теме можно каждую неделю постить и набирать кучу «классов»

чекаю, коли почнуть спиратися не тільки на стратегічно економічні вигоди для сторін. але й так само почнуть шукати переваги у дотриманні прав людини, які визнанні світом

www.un.org/...​claration-of-human-rights

Article 13.2
Everyone has the right to leave any country, including his own, and to return to his country.

из тюрьмы тоже будем выпускать слетать в Турцию на отдых, чтобы не нарушать декларацию?

то есть вы мужское население Украины приравняли к осужденным?
Найс логика, далеко пойдете

то есть осужденные «не люди» и на них не надо действие декларации применять? Найс логика, далеко Вы с ней явно не пойдете

Я не говорил, что они не люди, конечно они люди, но с «ограничениями свободы» назначенные судом за совершенные проступки

ну вот ЗАКОНОМ сейчас и ограничили «свободу» выезда из Украины. В чем проблема то?

ЗАКОНОМ

правда?
ну назовите этот закон

Конституция Украины

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про правовий режим воєнного стану

нет там ничего запрещающего выезд в нынешней ситуации.
Факт в том, что нет никакого закона регулирующего текущий запрет, такой закон только хотят принять, точнее поправки к существующему закону.
Почитайте, чтоб знать www.ukrinform.ua/...​d-cas-voennogo-stanu.html

Стаття 8. Заходи правового режиму воєнного стану

1. В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану:

6) встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в’їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів;

Я в змозі прочитати закон, а не шукати для себе якесь заспокоєння в словах журналістів і шукати зрадоньку :)

Закон «Про правовий режим воєнного стану» не запрещает выезд, он разрешает его регулировать согласно

встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України

вот этот порядок zakon.rada.gov.ua/laws/show/1455-2021-п#n8
Где там написано, что мужчины 18-60 лет не могут покидать Украину?

Порядок — це інструкція, як має діяти державний «механізм», він не визначає вік, це роблять органи місцевого самоврядування, органи виконавчої влади або військові. А 18-60 років — це вік, за якого людина може служити, який визначений в законі військову службу

Та сам факт війни вже протирічить цим правам людини. Це екстраординарна ситуація, і я впевнений що десь у статутах ООН є окремо прописані правила на такий випадок.
Правда тоді треба визнати що ні про яке гендерне рівноправʼя не може йти і мови, інакше мали б і жінок теж не випускати та мобілізовувати. Тому, або сказати що ніякого рівноправʼя нема, і не може бути, у звʼязку з біологічними відміностями стетей, або, якщо вже так хочеться, то створювати реальне рівноправʼя.

ну вот Украина, для гендерного равноправия, с осени начинает воинский учет женщин. Так, что все ок )

Там будет все чисто формально и им все равно дадут выезжать

думал, что и так понятно, что мое сообшение — это САРКАЗМ

Ну гетьманцев та ще різні, яких треба підозрювати в корупції продовжують свій шантаж. Або хабаря, або ващі ботани підуть зі списом зробленим з коси чи вилами на москальскі танки та гелікоптери і не буде у вас тут бізнесу. Все як зазвичай. От, що погано не чіпають їх. Оборон прому нагадили, ІТ нагадали, ФОП-ам нагадили: ВСУ, НАЗК, НАБУ, ДБР, СБУ та іньшим теж нагадили — сидять собі на посадах, живуть по фазендах і палацах, катаються на люксових авто. І ніхто їх не чіпає, бо Валерьйович чи ще хто небудь того ж фасону прикриє. А з Федорова що питати ? Тільки те де власне електронний реєстр призовників і чому його робить міністерство оборони ?

Это гуси которых нужно общипывать

Вкотре погоджуюся з твердженням одного з військових —
«У нас військових та у воєнкоматах зовсім різні цілі — нам треба підготовлених бійців, а не тих, котрі автомат у кіно бачили, а віськоматам — чим більш відправлять, тим їм краще. Тож у них плани по „„головах““ а в нас по воїнах»

При всій безлічі недоліків воєнкоматів, саме цей один факт мені здається не корректний. Воєнкомат і має в більшості випадків відбирати і мобілізовувати не підготовлених людей, що автомат тільки в кіно бачили. Це вже після воєнкомату, саме ЗСУ (частина яка займається підготовкою) мають навчити людину, а якщо за один раз або в авральному режимі це неможливо, то спланувати таке продвинуте навчання наперед. І якщо така підготовка неадекватна, то це провина учбового центру, або ГШ, що не надав достатньо часу, або міняв програму на ходу.

«Підготовка рядового складу триває по скороченій програмі(7-20 днів), але без зниження якості». Якусь таку заяву давало наше міністерство оборони. Висновки може зробити кожен сам.

Якщо ближче до айтівських реалій то ця фраза буде такою
«Підготовка джуна до мідла триває 7-20 діб але без зниження якості.»
Тобто раніше щоб з джуна був мілд треба було 2 роки невпинної праці а зараз 7-20 діб та якість повинна залишитись таж сама... Якось дивно це.

Я так люблю игры в аналогии.

Раньше подготовка специалиста по ничему конкретному занимала 4 года бакалавриата, а теперь оказалось что нужны html-верстальщики, которых, внезапно, можно подготовить быстрее

Якщо ближче до айтівських реалій то ця фраза буде такою

если говорить про айти, то подавляющее большинство представителей айти имеют высшее образование и проходили военную кафедру — являются офицерами запаса. Не думаю, что правильно офицера называть джуном в военном деле.

подавляющее большинство представителей айти имеют высшее образование

 — це так, а це

подавляющее большинство представителей айти ... проходили военную кафедру

 — а це навряд

Не знаю як ви проходили війсову підготовку але у ХНУРЕ в ті часи коли я там навчався (95-2000 роки)- підручникх 60х років того століття та матеріали по яких ми навчалися то було такої давнини що по них батько мого друга ще навчався який у 1975 вуз закінчив. АКМ — так — розбирали та збирали але жодного пострілу не робили. То була не військова підготовка а спосіб для тих кого виперли з військових вуз-ів або тих хто зміг знайти собі «тепле місце» гарно заробляти грошенят витягуючи їх з студентів.
Тож з того офіцера котрий після такої підготовки вийшов — користі нуль (абсолютний)

я очень хорошо знаком с

ХНУРЕ

:-)

Но вот смотри, учили тебя айти тоже по учебникам 60х готов, но это тебе не мешает сейчас работать в ЕПАМ — то есть ты плотно занимался самообразованием. Так почему же ты сам не подтянул свою военную подготовку ?

АКМ — так — розбирали та збирали але жодного пострілу не робили.

— сложного ничего нет, нажимаешь на спуск, он и стреляет :-)

— сложного ничего нет, нажимаешь на спуск, он и стреляет :-)

собі у ногу або комусь у спину.
Я тобі можу на це відповісти дотримуючись аналогії які — програмувати легко — нажимаєш на якісь кнопки на клавіатурі та мишою бігаєш по екрану — і все.
І можна навіть без миші — у 60х роках цього не було а програмували ж якось.

Но вот смотри, учили тебя айти тоже по учебникам 60х готов, но это тебе не мешает сейчас работать в ЕПАМ — то есть ты плотно занимался самообразованием. Так почему же ты сам не подтянул свою военную подготовку ?

Тому що мої навички на вміння програмувати колеюють із моїм доходом а вміння стріляти з автомана — зайве було.
Та й де йому можно було б навчитись у мирні часи — йти до армії — там навряд мені б автомат дали. З розповідей друзів які строкову пройшли — 1 ріжок за 1.5 роки й все бо на більше грошей нема.
Я бачу куди ти ведеш але це марно... Як у будь-якій професії, військовій професії теж треба ретельно та наполегливо вчитись а не це «вайенна кахведра з паркетними підполковниками у вузі»

Та й де йому можно було б навчитись у мирні часи

я может конечно удивлю, но ТРО формировалось еще до войны... Были и учебные стрельбы и занятия по медицине. Тут вероятно суть в том, что ты думал, что оно тебе не надо — а оказалось иначе. В итоге, кто виноват, что война началась, а ты даже из автомата стрелять не умеешь при том, что у тебя звание офицера после военной кафедры? web.archive.org/...​ps://khovk.org/ua/tz.html

А може пан таки розкриє очі та подивиться на вимоги які були до тих хто в ТРО йшов?
Слідуючи аналогії пана — а може пану почати готуватись до іноземного вторгнення, а то «інопланетяни прилетять а пан не готові» ?

при том, что у тебя звание офицера после военной кафедры

А от якщо пан чогось не знає то в нього бурна фантазія вибухає
Я цю кафедру не закінчив бо за пару місяців зрозумів — там нема що робити
Навішо мені було слухати той матеріал який застарів ще за часи совку і в той же час пропускати лекції по профільних предметах?
Так ось — пан може вам почати бункер рити та опановувати якийс «трамплюкатор» а то ви зовсім не готові до навали інопланетноі

Я цю кафедру не закінчив бо за пару місяців зрозумів — там нема що робити

 — если не секрет, а почему тогда в армии не служил, если военную кафедру не закончил? Здоровье не позволило идти служить?

Ні були інші повністю законні обставини які дали мені відтермінування від військової служби.
Ви ж юрист подивіться у законі які є інші обставини окрім фізичної невідповідності.

відтермінування від військової служби.

— отсрочка от призыва — это право (это я как

Ви ж юрист

пишу). И вот ты решил воспользоваться этим правом, а теперь не доволен, что государство тебя не научило из автомата стрелять? Государство готово было дать тебе автомат и научить стрелять из него абсолютно бесплатно, но ты же сам не захотел идти учиться стрелять. Так может проблема не в государстве, а в тебе?

Хай вам щасти з такюю ієзуїтською логікою.
Вкотре погоджуюсь з думкою що юрист це не фах а «незворотня деформація мозку»

в Израиле курс молодого бойца занимает 3 месяца. Сомневаюсь что украинская армия настолько профессиональнее чем израильская

Якби в нас була така ж якіть підготовки та спорядження новачків я то я б жодного коментаря не залишив тут.
Якщо ви так обізнаний про ЦАХАЛ то підкажіть будь ласка — новачків зразу там на 0 кидають чи може ні ?

Нет конечно же ))) там нет постоянных военных конфликтов, но как минимум 3 года срочной службы тебя никто трогать не будет. Может быть и меньше служба будет в зависимости от возраста. А после 27 вообще не призовут, только если сам подпишешь контракт. И да, там нет наполовину беременных (обмежено придатних), если по здоровью не прошел, то выдают белую карточку

Ну тобто виходить майже як в ІТ: рекрутери (воєнкомати) мають ціль знайти якнайбільше потенційних рекрутів, а джунів якраз пруд пруди, а замовник (армія, військові) хоче сеньйорів, яких вкрай мало, та які ще й вигоряють на роботі.

які ще й вигоряють на роботі

інколи буквально
*хвилинка чорного гумору*

Міністерство цифрової інформації

Вкотре довело свою непотрібність компаніям.
Якби там реально стояли розумні адекватні керманичі, то оголосити, що контори з Дії сіті можуть бронювати співробітників і всі контори масово б в це вступили.

І що ж в цьому було б позитивного? Що ще й таким «залякуванням» загнали б туди.

Для рядових людей — можливість бути заброньованим від мобілізації.
Для Дії — масовий вступ майже всіх гравців ринку, які в інакшому випадку вступили б через роки, якщо взагалі коли-небудь вступили.
Для компанії — можливість не втратити працівників і офіційні гарантії для клієнтів, що працівники лишаться і продовжуватимуть працювати.

До кінця війни — позитив для всіх.

Ви пропонуєте обміняти довгострокову принципову позицію та свободу праці на гіпотетичний захист від серьезної екзистенціальної загрози сьогодні? А потім швидесенько всім розірвати контракти, а інших компаній і не залишилось, а ЗЕД закрили.

Ну, я можу зрозуміти таке бажання, але вважати це позитивом...

Якщо це єдиний варіант, в якому запрацює дія сіті — ну таке собі досягнення, панове.

А ФОПи на прямих контрактах — їм тут теж «позитив»?

Я нічого не пропоную, я просто кажу, як би особисто я зробив, аби я був керманичем Дії і в мене були права робити те, що я написав. Принаймні я б намагався це зробити всіма доступними мені інструментами.

Станом на зараз, кожен з ФОПів хоче зберегти своє життя і продовжувати працювати, сплачуючи податки і т.д. Тут питання пріоритетів, зараз пріоритет № 1 Фізичне виживання кожного і виживання нас всіх разом як нації, суспільства і країни.
Питання з Дією точно не входить зараз в ТОП-3 пріоритетів навіть.

Це ж міністерство цифрової трансформації держави, а не асоціація обслуговування інтересів іт-компаній.

Міністерство декларує, що стратегічним інтересом держави є ІТ галузь.
Це не я придумав, це вони кажуть на кожній конференції і малюють красиві графіки, як індустрія буде рости і як % від ВВП буде рости щороку.
Хотіти розвивати ІТ галузь і при цьому закривати очі на інтереси компаній які власне і є цією галуззю, це дещо контраверсійна політика.

Міністерство цифрової інформації не змогло надати чітких відповідей

Это у них системное, привыкайте :)
А еще специалисты Минцифры не умеют проверять КЕП включенный в PDF :)

Підписатись на коментарі