Чи є зміни в бронюванні айтівців у новому законі і які труднощі є зараз. Розпитали юристів

Нещодавно ми розповідали про основні нововведення закону про мобілізацію, який набере чинності 18 травня. Зокрема, торкнулися теми повісток, впровадження базової військової підготовки, змін для людей з інвалідністю та студентів.

Цього разу з’ясовуємо, чи містить ухвалений закон зміни у бронюванні айтівців. DOU поспілкувався про це з Нестором Швецем — головним юристом Львівського ІТ Кластера, юристом Іваном Щеглаковим, а також Мінцифри.

Що потрібно для бронювання

Загалом компанія може забронювати своїх співробітників за таких умов:

  1. Компанія повинна мати статус критично важливого для функціонування економіки підприємства, який вона підтверджує щороку. Для цього треба відповідати хоча б трьом критеріям із семи, визначених у постанові КМУ.
  2. Компанія може забронювати тільки штатного працівника, оформленого за КЗпП. ФОПів і гіг-контракторів не бронюють.
  3. Компанія може забронювати 50% своїх військовозобов’язаних працівників.
  4. Працівники повинні мати актуальні військово-облікові документи.
  5. Працівники мають мати недефіцитні військово-облікові спеціальності (керівників компаній і їхніх заступників бронюють незалежно від ВОС і звання).

В Україні станом на 10 травня трохи менше як 4050 айтівців мають актуальну бронь, повідомили DOU в Мінцифри. І близько 1300 спеціалістів ще очікують рішення (у цю кількість входять ті, кого подали на перебронювання).

«Станом на зараз процедура бронювання залишається чинною. Подання списків не призупинилося, компанії продовжують подаватися. Але термін очікування рішення дещо збільшився. Це відбувається хвилями і пов’язано з великим навантаженням на Генеральний штаб і Мінекономіки», — зауважують у міністерстві.

На думку юриста Нестора Швеця, нещодавно ухвалений закон не збільшить кількість заброньованих айтівців:

«Закон 10449 — це нова реальність на старий лад. Влада спробувала легалізувати те, що працювало з 24 лютого 2022 року. Щодо бронювання, то воно нормально й не працювало. І на це є багато причин».

З-поміж головних блокерів юрист називає такі:

  • Квота у 50% військовозобов’язаних працівників.
  • Дефіцитні військово-облікові спеціальності.
  • Люди без військового обліку.

Нестор Швець головний юрист Львівського ІТ Кластера

«Питання з квотами можна було б вирішити економічним бронюванням. Тоді межа визначалася б за рівнем сплати податків, а не квотою. І якщо в компанії є 100 важливих працівників, які отримують певний рівень винагороди і платять значний обсяг податків, то усі вони б гарантували стале надходження цих грошей у бюджет країни.

Далі — дефіцитні військово-облікові спеціальності. У спільноті чимало людей, яким присвоїли їх 10-25 років тому після завершення військової кафедри. А людина не те що не має знань із цієї спеціальності, вона не завжди може сказати впевнено, що закінчила колись військову кафедру.

Але найголовніша проблема — люди без військового обліку. Не таємниця, що їх багато. Людина боїться прийти в ТЦК оформити документи, бо завтра може опинитися на фронті. Думаю, бракує цифровізованого способу поза територіальними центрами це зробити. Немає безпечних і зрозумілих механізмів, як стати на облік без негайної мобілізації. Наприклад, можна було б додати пільговий амністійний період на місяць чи два.

На мою думку, негативним моментом є й те, що ТЦК перекладає на бізнес невластиві йому функції. Наприклад, за новим законом (та й у попередніх редакціях) компанія має „вжити відповідні інформаційні та організаційно-технічні заходи“, щоб людина з’явилася на вимогу територіального центру. Як це забезпечити? Закон не конкретизує».

Які зміни містить закон

У законі окремо згадано, що порядок та організацію бронювання, критерії додатково визначить Кабмін. Як зауважує юрист Львівського ІТ Кластера, в документі з’являються нові формулювання: «перелік посад і професій, а також обсяги бронювання військовозобов’язаних...»

«Тобто від 18 травня постанова 76, яка регламентує бронювання, має бути змінена. І цілком імовірно, що можуть змінити квоту чи визначити список професій, які підлягають бронюванню», — пояснює Нестор Швець.

8 травня Кабмін частково змінив порядок бронювання. І тепер списки заброньованих буде затверджувати не Генеральний штаб, а Міністерство оборони. Тобто Мінцифри після перевірки повноти переліку, наявності обґрунтування і дотримання вимог щодо кількості подаватиме список на погодження Міноборони. Як і раніше, бронюють фахівців за рішенням Мінекономіки. Поки що інших суттєвих змін у порядок бронювання не внесено.

Чи мають заброньовані оновити свої дані

Уточнити свої дані впродовж 60 днів з набрання чинності закону повинні всі військовозобов’язані чоловіки, а також жінки, які мають медичну або фармацевтичну спеціальність. Це можна буде зробити:

Юрист зауважує, що норма закону поки що абсолютна, тобто всі військовозобов’язані (окрім виключених з обліку) мають це зробити:

«Теоретично Кабмін може сказати: „Заброньованим цього робити не треба“. Але наразі закон не містить винятків».

Які дані потрібно уточнити? Йдеться про місце проживання, номер телефону, адресу електронної пошти (якщо вона є), а також інші персональні дані. Останнє закон не уточнює, ймовірно, інформація про це з’явиться в новій постанові.

По суті, людей просять ідентифікуватися. При цьому оновлення військово-облікових даних охоплює значно ширший перелік інформації. І для цього уже потрібно відвідати територіальний центр комплектування особисто. Зокрема, коли треба пройти військово-лікарську комісію або є зміни у складі сім’ї тощо.

Бронювати за законом можуть тільки тих, хто має актуальні оновлені військово-облікові документи.

Що таке актуальний військово-обліковий документ (ВОД)? Погляди юристів на це різняться, адже на рівні закону немає чіткого визначення актуального ВОД.

Іван Щеглаков, юрист адвокатського обʼєднання Paradigm, зі своєї практики називає такі ключові моменти:

  • Людина має військово-обліковий документ, який відповідає її статусу: до 25 років має приписне посвідчення, після 25 років — тимчасове посвідчення військовозобов’язаного чи військовий квиток. Якщо людині 26 років, а в неї досі приписне, то це неактуальний ВОД, зауважує юрист.
  • ВОД повинен бути актуальної форми, тобто такої, яка встановлена законодавчими актами і яка вважається дійсною. Наприклад, якщо людина має військовий квиток ще часів Союзу, то, звісно, він не вважається актуальним.
  • Має бути «свіжа» ВЛК. У мирний час комісію треба проходити раз на п’ять років, під час воєнного стану — раз на рік.

Нестор Швець з Львівського ІТ Кластера, своєю чергою, додає про необхідність мати вичерпний запис у реєстрі «Оберіг»:

«На думку Генштабу, про людину має бути вичерпний запис в реєстрі військовозобов’язаних „Оберіг“. Тобто оновлена ВОС, свіжа ВЛК. Зокрема, ВОС-и міняли востаннє масово у 2018 році, навіть 2023-го були мінорні зміни. Дистанційно це наразі зробити неможливо.

Щодо ВЛК, то в мирний час комісію треба проходити раз на п’ять років, під час воєнного стану — раз на рік. Тобто забронювати людину, яка проходила військово-лікарську комісію 2021 року, компанія ще може, бо вона була пройдена за чинними правилами. А раніше — ні».

Також ми запитали, який військово-обліковий документ можна назвати актуальним у Мінцифри як органу, дотичного до процесу бронювання:

«У нашому розумінні актуальний військово-обліковий документ — це коли:

  • людина має військовий квиток / тимчасовий військовий квиток;
  • людина має військове звання та ВОС;
  • зазначена актуальна військово-облікова спеціальність (ВОС з військового квитка міститься у 317 наказі для солдатів або у 444 наказі для офіцерів);
  • людина перебуває на обліку у ТЦК та СП на підконтрольній Україні території».

Адвокатка Валерія Петракій раніше пояснювала DOU, що з її практики, якщо людина перебуває на обліку в тому ТЦК, де зареєстрована і проживає, має присвоєне військове звання, військово-облікову спеціальність, — її документи для бронювання можна вважати актуальними.

Нестор Швець підсумовує так:

«Загалом у нас кульгає комунікація про бронювання: кому його надають, чому відмовляють. До прикладу, нещодавня історія про бронювання працівників цирку. Можливо, є законні підстави для цього, але вони не прокомуніковані. Цирк бронюють, водночас якусь компанію — ні. Тобто немає публічних, прозорих, зрозумілих правил. Зрештою, є незрозумілою логіка на рівні ТЦК, коли когось мобілізовує, а когось — ні. По суті, люди здебільшого вважають, що від мобілізації можна просто сховатися. Сховатися не вийде насправді, тобто це шлях в нікуди. Це проблема, просто відкладена. І це тупик.

Хотілося б мати єдині правила з чіткими механізмами».

Оновлення від 20 травня. Речник Міністерства оборони Дмитро Лазуткін розповів в прямому ефірі телеканалу «КИЇВ24 live», що наразі ВЛК дійсне протягом п’яти років. Але при цьому зауважив, що зміни можливі й треба буде проходити ВЛК щороку під час дії воєнного стану.

Що з економічним бронюванням і бронюванням через «Дію»

Щодо економічного бронювання, то Ігор Фоменко, заступник міністра економіки України, на форумі Tech Ecosystem Summit, зауважив:

«Мінекономіки активно шукає механізми вирішення цієї проблеми з урахуванням IT-галузі. Міністерство розглядає кілька моделей економічного бронювання, які здатні залучити додатково від 100 до 120 мільярдів гривень до бюджету».

Також 8 травня з’явилася інформація, що в Раді наразі розглядають два варіанти економічного бронювання співробітників. Про це повідомив депутат Давид Арахамія.

Перша модель передбачає, що розмір податків із зарплати військовозобовʼязаного має бути 35 000 гривень. Така сума розрахована для утримання одного бійця. За другою моделлю підприємство саме обиратиме певну кількість спеціалістів і платитиме за їхнє бронювання мінімальну зарплату бійця щомісяця.

Чи запровадять один із цих варіантів, поки що невідомо. Але це вже не перша спроба запропонувати схожі моделі. Зокрема, раніше в Кабміні обговорювали можливість привʼязати бронювання до рівня зарплати працівника. Також депутати пропонували встановити щомісячний фіксований платіж, після сплати якого компанія зможе забронювати працівника незалежно від посади.

У Кабміні готують механізм бронювання співробітників через портал «Дія», розповіла міністерка економіки Юлія Свириденко виданню Forbes.

Новий підхід відрізнятиметься тим, що можуть відмовитися від паперового формату бронювання на користь електронного.

Якщо проєкт постанови затвердять, механізм може бути такий:

Якщо проєкт постанови затвердять, механізм може бути такий:

  • керівник подає перелік співробітників для бронювання і заповнює їхні персональні дані, а також вказує дані про підприємство;
  • перелік підписується електронним підписом;
  • дані звіряються з відомостями системи «Оберіг»;
  • якщо перевірка проходить успішно, то в реєстрі з’являється відмітка про бронювання, а заброньований отримає електронний сертифікат.

Очікується, що бронь через «Дію» діятиме місяць, якщо виявлять незначні розбіжності між інформацією від роботодавця та системи «Оберіг». Протягом цього місяця заброньований повинен буде актуалізувати дані в ТЦК, після чого бронь подовжать до пів року.

Однак у Львівському ІТ Кластері мають сумнів, що це допоможе бронювати айтівців:

«Електронне бронювання не вирішує жодних проблем, якщо не вирішується проблема з паперовим бронюванням. Тобто це не збільшить кількість охочих і не збільшить можливостей для компаній. Йдеться лише про зручність.

А якщо залишиться лише електронне бронювання — це ще й незаконно. Це порушення прав: я не маю мати доступ до інтернету для отримання послуги бронювання.

Тобто бронювання як не працювало, так і не буде працювати. Якщо не буде економічного бронювання у якомусь вигляді, залишиться квота у 50% і залишаться дефіцитні ВОС. І якщо не буде змоги людині отримати на місяць бронь, щоб оновити дані чи стати на облік».

Раніше ми пояснювали, як працює бронювання і які проблеми є на цьому шляху, з досвіду айтівців і компаній.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось15
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Найкращі коментарі пропустити

В нас просто пакують на вулицях, на наступний день ти вже у військовій частині за 500км, 15 хв ВЛК, доставка до ВЧ безоплатно.

Я особисто думаю, що процес там де він є лише через небажання законотворців.

Або відсутнє повне розуміння, що таке ІТ і для чого воно державі.
Або ж, ще гірше, присутня образа у деяких владних осіб на те, що ІТ погано піддається процесу «віджимання» і блокування / ігнорування процесів бронювання для ІТ є своєрідною помстою за це.

Цікаво, а якщо людоловам з ТЦК зривається план і їм тупо пофіг на бронювання? А поліція з ними у змові і не реагує, хоча в курсі про підвали?

Юрист Иван Щеглаков пишет с общей ссылкой на Постанову КМУ (в которой вообще нет ничего про периодичность прохождения ВЛК)

Має бути «свіжа» ВЛК. У мирний час комісію треба проходити раз на п’ять років, під час воєнного стану — раз на рік.

Юрист Нестор Швець говорит вообще не ссылаясь ни на какую нормативку

Щодо ВЛК, то в мирний час комісію треба проходити раз на п’ять років, під час воєнного стану — раз на рік.

В Приказе Минобороны № 402 с последними изменениями есть только один пункт

3.2. Повторний медичний огляд військовозобов’язаних проводиться один раз на 5 років ВЛК районних, міських ТЦК та СП.

Уважаемая редакция DOU, вы можете проводить простейший факт-чекинг и проверку документов, на которые ссылаетесь?

83 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.
Мінекономіки активно шукає механізми вирішення цієї проблеми з урахуванням IT-галузі. Міністерство розглядає кілька моделей економічного бронювання, які здатні залучити додатково від 100 до 120 мільярдів гривень до бюджету

Вони все ж таки знайшли спосіб обскубати айтішних гусаків...

Дисклеймер: наступне роблю суто задля розваги, не чіпляйтесь до чисел.

Люблю рахувати чужі гроші, то ж:

Якщо взяти «від», а саме 100 мільярдів (на рік?) та поділити на орієнтовну кількість айтівців-чоловіків (гусаків), це так приблизно на ~250.000, то це десь по 400.000 з одного в рік або ж 33.3 тисячі на місяць.

Але бронювати всіх 250.000 будуть дуже навряд. Занадто ласа частка мобілізаційного ресурсу. Допускаю що правило 50% збережеться. Тоді це по 800.000 з гусака на рік, 66.6 тисяч на місяць. Якось немало виходить. Десь 50% від доходів середнього айтівця за опитуванням DOU.

Особисто я таку суму потягнув би лише за умови тотальної економії та скасування всіх донатів і волонтерки. За минулий рік надонатили за різними оцінками від 18 до 27 мільярдів. Але це всі, не тільки гусаки. Важко сказати яка частка тут ІТ, але припущу, що значна, адже ми один з небагатьох секторів, де доходи ± збереглися. Тоді потенційні втрати фондів та волонтерів будуть дуже великі.

Цікаві перспективи. Або допомагати війську напряму, але не мати захисту від бусифікації або прокинути військо в обмін на бронювання.

Особисто я таку суму потягнув би лише за умови тотальної економії та скасування всіх донатів і волонтерки. За минулий рік надонатили за різними оцінками від 18 до 27 мільярдів. Але це всі, не тільки гусаки. Важко сказати яка частка тут ІТ, але припущу, що значна, адже ми один з небагатьох секторів, де доходи ± збереглися.

Середній донат $190 на місяць
dou.ua/...​s-from-ukrainian-it-2023

ну все ж ті 66.6 тис таки в податки підуть. Але от якщо окремо цим податкам не буде надано пріоритетної прозорості, то в результаті так, коефіцієнт корисності зменшиться. Зате обсяг збільшиться, бо сам же кажеш — така сума це режим економії. Тобто донатами ти б її не набрав.

к слову, как-то почему-то все забыли про то, что теперь по новому закону бизнес должен будет не просто вести военный учет, а обеспечивать вручение повесток своим сотрудникам, пишет «Судебно-юридическая газета».

Закон, вступающий в силу 18 мая, законодательно закрепит понятие «оповещения».

Предприятия, учреждения и организации станут обязаны не только вести военный учет военнообязанных (порядок которого также конкретизируется законом), но и обеспечивать их «оповещение», что включает в себя вручение повесток. По требованию ТЦК предприятия должны будут известить сотрудников о вызове и обеспечить их своевременное прибытие.

Также необходимо ежегодно подавать в ТЦК списки своих сотрудников, подлежащих взятию на военный учет. А при принятии или увольнении военнообязанных — известить об этом ТЦК в течение недели.

соот. сами понимаете будет ли интересно при таких требованиях вообще иметь дело с таким понятием как оформление в штат

По суті, люди здебільшого вважають, що від мобілізації можна просто сховатися. Сховатися не вийде насправді, тобто це шлях в нікуди. Це проблема, просто відкладена. І це тупик.

Так, це відкладена проблема. Давайте після свят. Ну тобто після перемоги.

Згоден з вами і не згоден з цим юристом. Може якщо війна буде йти ще 10+ років — то це і справді тупик і сховатися не варіант. А от якщо війна скінчиться скажімо у 2024-2025, то якось можна буде пересидіти, сплачуючи штрафи час від часу, чи дочекавшись економічного бронювання. «Правила гри» змінюються так швидко і так часто, що стратегія «чекати, доки правила будуть тобі на руку» виглядає як виграшна, а не тупикова.

Достатньо згадати ситуацію з євробляхерами і чим вона закінчилась

Де можна про неї почитати?

Юрист Иван Щеглаков пишет с общей ссылкой на Постанову КМУ (в которой вообще нет ничего про периодичность прохождения ВЛК)

Має бути «свіжа» ВЛК. У мирний час комісію треба проходити раз на п’ять років, під час воєнного стану — раз на рік.

Юрист Нестор Швець говорит вообще не ссылаясь ни на какую нормативку

Щодо ВЛК, то в мирний час комісію треба проходити раз на п’ять років, під час воєнного стану — раз на рік.

В Приказе Минобороны № 402 с последними изменениями есть только один пункт

3.2. Повторний медичний огляд військовозобов’язаних проводиться один раз на 5 років ВЛК районних, міських ТЦК та СП.

Уважаемая редакция DOU, вы можете проводить простейший факт-чекинг и проверку документов, на которые ссылаетесь?

В статті було помилкове посилання. Про необхідність проходження ВЛК раз на рік зазначено у п.3.8. глави 3 Розділу ІІ Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України.

Ось цитата з цього нормативного документу: «Постанова ВЛК ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби, прийнята в облікових цілях в мирний час, дійсна протягом п’яти років з дня закінчення медичного огляду.
Постанова ВЛК районних, міських ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період дійсна протягом одного року з дня закінчення медичного огляду».

Цікаво, а якщо людоловам з ТЦК зривається план і їм тупо пофіг на бронювання? А поліція з ними у змові і не реагує, хоча в курсі про підвали?

Ну то всьо, гайки — не треба було попадатись. Або готуйся до збройного опору за свою особисту свободу.

А-га-га-га-га-га! От ето гумор! От ульот!

Ну от в ТЦК відповідь на ваше питання і закиди про «поліцію в змові» буквально така ж сама.

Спочатку кладемо болт на обов’язки а потім жаліємося на дотримання наших прав. Якби всі оновлювали дані в військкоматі та приходили по повістці, то ніхто нікого в буси не пакував. А так, дійсно бидлолови

Когда наш президент говорил «Конституция на паузе» — неужели он думал, что это будет работать только в одну сторону?

Будь ласка, не поширюйте фейки. За запитом в гуглі «конституція на паузі» перше посилання — на детектор медіа, друге посилання — на Ґвара медіа, третє — на Вокс Україна. В усіх ресурсах представлений розбір цього фейку.

disinfo.detector.media/...​yv-konstytutsiiu-na-pauzu (посилання на Вокс)
gwaramedia.com/...​y-konstytutsiiu-na-pauzu
voxukraine.org/...​ty-konstytutsiyu-na-pauzu

www.president.gov.ua/...​oyi-roboti-zalezhit-80041

«Усі ті права, які гарантує Конституція України, для нас із вами зараз особисто як для представників нашої держави — вони на паузі.»

Видите ли, нельзя быть чуть-чуть беременной и нельзя Конституцию ставить на паузу выборочно. Представители государства — такие же самые граждане, как и все остальные.

«Я вам нічєво нє должен, я должен только сваім радітєлям»

Спочатку кладемо болт на обов’язки а потім жаліємося на дотримання наших прав.

Ні, все було абсолютно не так. Спочатку 33 роки кладемо болт на права громадян, а потім скиглимо, що вони не вважають, що мають якісь обов’язки перед жирним чінушою з від’ємним iq.

а шо такоє? тридцять три роки громадяни шо, терпіли? це ті громадяни, котрі патетично вигукують «росіяни повинні були путіна скинути», а тут, виявляється, об них болт витирали?
Чи це просто ці громодяни шукють отмазки?

Да, терпели. Теперь — перестали. А шо такоє? Не подобається?

Расскажи, а за шо рядовому Мыколе воевать? За то шоб ГУР шлюхам ордена вручал и мажорам пропуска за границу давал? За то шоб проворовавшихся чиновников послами делали подальше от Украины? Да и до фронта еще не каждый доедет, некоторые от «эпилепсии» умирают в ТЦК. Говорящие головы от правительства уже не стесняясь ржут и говорят: «мой сын связал свою жизнь с другой страной», а ты п***уй воюй, так за шо воевать? За страну? Нет уже той страны за которую стоило бы воевать, отбрось свой патриотизм и посмотри, во что она превратилась

йди ф пєнь, ростіслав.
«мыколє». в кацапський вк з мыколами шуруй

Да я-то пойду, и не только я

Розберіться спочатку, що первинніше: права чи обов’язки. Раджу передивитись Конституцію, там все чітко зрозуміло. І на додачу, перш ніж ляпнути про «спочатку обов’язки», подумайте про те, які права і обов’язки у новонародженої дитини.

Скільки за коментар?

Безкоштовно, але тільки для молодших лейтенантів запасу.

В нас просто пакують на вулицях, на наступний день ти вже у військовій частині за 500км, 15 хв ВЛК, доставка до ВЧ безоплатно.

Хто вам заважає самому йти до військомату? Скільки можна скиглити, чому вас повинен захищати хтось поки ви будете ховатись в Ужгороді, ваше життя важливіше чим інших?

То есть в принципе всё нормально, это просто Лев в военкомат не пришел, сам виноват?

Рома, закінчуй вживати важкі наркотики.

Це вам варто закінчувати вживати.

За вашою логікою, ваше життя важливіше. Прийдуть кацапи, «Будєм сатрудничать, жизнь то одна». Поки будуть винищувати Українців. Не хочете в ЗСУ, як ви за два роки допомогли? Якщо ж ви донатили кожен місяць чи придбали пару авто військовим, тоді я вибачусь що помилився щодо вас а поки що ви просто .....

покажи примєр умнік. Не надо тут заливать шо ти сходив. Зараз гребуть усіх.

А хто заважає запакувати людину, яка нещодавно була в ТЦК і оновила всі дані?)

Ну якщо була, оновила і після цього пішла додому — то є папіряка на якій пише що в людини є право на відстрочку. Цю папіряку потрібно носити з собою.

Який зв’язок між оновила данні і має відстрочку?

Ну бо той в кого відстрочки нема — дані не оновляв, альбо вже мобілізувався.

Не обов’язково, насправді) Плюс, з 18го числа багато таких з’явиться. Але це не буде гарантією від перевищень повноважень ТЦК.

з 18го числа багато таких з’явиться

Так якраз ті в кого є відстрочка мусять піти і оновити ще раз. Щось мені підказує що ті хто не оновляв (бо не мають підстав для відстрочки, не в останню чергу) — з тим же успіхом далі не оновлятимуть.

Тоді почнеться стогін, коли будуть масово накладені штрафи і в результаті блокування рахунків. Хіба що йти в повну тінь, але далеко не всі так зможуть зробити.

Так мільйон чоловіків віком 18-60 вже в повній тіні. При чому природнім шляхом — у них нема ні рахунків, ні банківських карток, ні підприємницької діяльності, ні роботи, ні сплачених податків, ні водійських прав, ні автомобілів, ні нерухомості, нічого. І якось живуть.

чому вас повинен захищати хтось

Його вправно захищають від виїзду на загниваючий Захід? Ви це маєте на увазі?

С чего ты взял что его, или меня, или тебя, кто-то защищает? И да, лично мне моя жизнь важнее всего остального.

Випустіть з країни, думаєте йому потрібно щоб його захищали? Його та ж сама організація що захищає — не випускає в безпеку, що за лицемірство?

Хтось мені може написати який процес? Є підстави для бронювання — дир.компанії в Дія Сіті та оце усе, але немає військового квитка і навіть приписного. Є якийсь чіткий алгоритм отримання бронювання? Послідовність дій при наданні підстав для бронювання в тцк, уточненні данних, проходження влк і тд

З власного досвіду скажу, що по будь-якому питанню в ТЦК вони запитують військовий квиток, а якщо його немає, то треба отримати, а щоб отримати, то треба пройти ВЛК, а як пройдеш ВЛК, то немає гарантії, що тебе зразу не загребуть. Якщо у тебе немає військового квитка, але ти претендуєш на відстрочку, то її можна оформити тільки після проходження ВЛК і отримання всіх документів. А якщо ти отримав повістку на збори, то там уже кримінальна відповідальність за неявку. Це все можна спростувати в суді, але це все може затягнутись на місяці, а після зборів тебе можуть кинути в окопи уже через тижні і тоді уже буде не до судів. Отака у нас палка з двома кінцями.

Так отож. І це повна дурня, що до цієї пори немає чіткого процесу.

Це все можна спростувати в суді, але це все може затягнутись на місяці

на скільки я розумію вже саму мобілізацію вже не можна спростувати аж на стільки що вже є судові рішення за якими «відсрочка не обов’язок а лише право (подачі)» тож фактично сама відсрочка має наступати з моменту офіційного отримання вже самої відсрочки за яку відповідно потрібно подати документи які демонструють прямо на отримання

наявність таких документів чи просто підстав але без подання їх ні чого не означає

зокрема те саме працює для бронювання

тобто якщо «підстави для отримання відсрочки (або бронювання)» не передбачають підстав звільнення (!) вже з рядової служби то після постановки на рядову службу ці підстави уже не працюють

тобто солдата «забронювати» уже не можна чи то не можна солдату «поступити до університет»

але при цьому солдату можна подати рапорт на звільнення як то «за сімейними обставинами» там є окремий перелік підстав і саме це є те що стосується

Це все можна спростувати в суді, але це все може затягнутись на місяці

втім знову же ж таки на скільки я розумію і у цьому випадку справа не вирішується саме у суді бо там якась інша бюрократія

тебе можуть кинути в окопи уже через тижні і тоді уже буде не до судів.

а от тут я би так не казав би б бо якщо у тебе (тут узагальнення) є підстави на звільнення то вони однаково працюють чи з окопа чи з барака

... навіть більше як я розумію за новим «розкладом хвороб» навіть зробили так що солдат «(тимчасово) звільняється від виконання» саме з моменту подання та прийняття рапорту за наявність підстав за влк а не тоді лише коли сам влк вже наступить та дасть висновки та їх приймуть у ротній частині тощо

тож якщо у вас справді якісь «суди» то з окопу чи не з окопу це все однаково так само має сенс суто практичний бо як виграєш то з окопу так само заберуть і відпустять

Питання до тих, хто мав досвід вже по тцк.
Чи враховують (неофіційно) те, де ти працюєш та який в тебе дохід?
Бо все ж таки є різниця для єкономіці країни — маєш ти 10к грн чи робиш приток валюти у 150к грн. Чи все це до одного місця?

Хто враховує і для чого? Якщо це про прийняття рішення мобілізовувати вас чи ні — яке діло до цього посадовій особі, що приймає рішення? Це не входить ні в її посадові інструкції, ні в її KPI. Може їй ще рахувати карбоновий слід, що ви залишаєте?

Це все зрозуміло. Питання було про неофіціний контекст.

Буває що й враховують.
Чим більший дохід — тим більше з тебе збриють в процесі, задля соціальної справедливості.

Соціальна справедливість — це коли з усіх беруть по сто гривень, а не з одного тисячу, а з іншого 50, тільки тому що перший більше заробляє

тоді й умови усим мають бути надані однакові. Ну, там, кожен має право спробувати попрацювати в гуглі чи в мінсоцполітики.

тоді й умови усим мають бути надані однакові

Вони і так однакові — простий хлопець з народу став президентом.

має право спробувати попрацювати в гуглі

А ніхто нікому нічого не забороняє. Позадротити сотню-другу годин в літкоді, і половина шляху до роботи в Гуглі пройдена

ну як це «не забороняє» — а дівчатка-кадровички не розглядають резюме, а менеджери кажуть «нам треба тендітна дівчинка а не пузатий мужик» тощо.
Я до того, що для настільки ширнармас «справедливості» не існує. Хтось просто народився в багатій сім’ї, або поряд зі школою з поглибленим вивченням математики — ось вже й нерівність.

Тому завжди буде якийсь компроміс між «щипати гуся» і «розділитися на касти».

Тому завжди буде якийсь компроміс між «щипати гуся» і «розділитися на касти».

у на в ссср компроміса нєт (к) (тм)

ну як це «не забороняє» — а дівчатка-кадровички не розглядають резюме, а менеджери кажуть «нам треба тендітна дівчинка а не пузатий мужик» тощо.

Не розумію як це може взагалі відноситися до теми оподаткування

Я до того, що для настільки ширнармас «справедливості» не існує. Хтось просто народився в багатій сім’ї, або поряд зі школою з поглибленим вивченням математики — ось вже й нерівність.

Знову не зрозумів, до чого тут податки?

Тому завжди буде якийсь компроміс між «щипати гуся» і «розділитися на касти».

Поки що просто общіпують нижні касти

Не розумію як це може взагалі відноситися до теми оподаткування

Ніяк. Це я вліз не зовсім в тему і прокоментував лише "

Соціальна справедливість — це коли з усіх беруть по

без урахування контексту.
Вибачаюсь, варто було зауважити це.
Просто нещодавно офлайн дискутував з анархокапіталістом і теза «з усих порівну» мене зачепила.

простий хлопець з народу став президентом.

не треба перекручувать ми всі стали Президентами

Позадротити сотню-другу годин в літкоді, і половина шляху до роботи в Гуглі пройдена

і де ж тут справедливість? це чиста меритократія

... за яку ще чапай казав «гнілую інтєлігєнцію поддєржіваєш могут і должни екзамєновать на доктора а то нє дайотє мужику на доктора вийті» (к)

і де ж тут справедливість? це чиста меритократія

В будь-якому випадку це краще аніж те що зараз — піано-пенісократія

Ну на справді, зараз умові як раз норм. Але треба відповідати запитам ринка. Але чомусь всі хочуть тіки однакові умови. Я от заробити досвід та задротити декілька років, щоб набрати знання або досвід — ні.

Я от заробити досвід та задротити декілька років, щоб набрати знання або досвід — ні.

ти ще скажи що армія має виступати як функція за якої максимально ефективність кожного окремого солдата має прямий функціональний сенс а не «соціальну справедливість воювати будуть усі бо то є обов’язок кожного»

ми про армію чи про можлівості?

Вас погано поінформували, справедливість — це прогресивна шкала!

Справедливість — це регресивна шкала. На крайній випадок — фіксований податок для всіх

Вас погано поінформували, негайно на курси де прогресивні SJW все пояснять як воно має бути

Ааа, в такому ключі так. Тому я пропоную всім підсісти на соціалку і при цьому топити за 90% податки, і просто чекати дива)

Ті хто сидить на соціалці — теж виборці, чому б їм не топити за 90% податки для багатеньких.

Ні. ТЦК не врховує нічого — ні дохід, ні айті кваліфікацію, ні стан здоров’я. Їм тупо на всіх начхати.

Був зламаний палець на нозі, сказали, що ок, відправимо в частину, а там вже будеш лікуватись :)

Я особисто думаю, що процес там де він є лише через небажання законотворців.

Або відсутнє повне розуміння, що таке ІТ і для чого воно державі.
Або ж, ще гірше, присутня образа у деяких владних осіб на те, що ІТ погано піддається процесу «віджимання» і блокування / ігнорування процесів бронювання для ІТ є своєрідною помстою за це.

А й справді, для чого воно державі?

саме по собі вайті «державі» ні до чого бо та вся мулька з «технологічними перспективами українського нью васюкі» давно пройшла

... але наразі на превеликий жаль «держави» і «влади» їм обом потрібен кожний буквально долар які вони зможуть десь якось дістати за любий кошт і вони це вже чудово розуміють як то це вже повністю сформульовано як «ми не можемо прийняти „економічне бронювання“ і ми не можемо _не_ прийняти „економічне бронювання“»

... бензин на вітчизняних заправках вже подорожчав чи не так? і зокрема «влада» вже приймає «певні законні акти за підвіщення акцизу на паливо до євро рівнів з перегладами що рік» і проблема тут у тому що ця ціна за бензин та дизель вона так само закладена в ціну усього іншого як ціна логістики і от тут якраз і проблема що комусь за це за все треба платити бо інакше не купуватимуть і паливо не буде і акцизу на паливо і не буде і цієї статті бюджету

для чого воно державі?

звісно ж ні коли не пізно запровадити воєнну економіку воєнного комунізму ))

... але до цього слід багато більш щільніше закрити кордони і заборонити виїзд уже усім без винятків а лише «державної необхідності» як то за часів ссср усією «зовнішньою торгівлею» займався виключно мінвнєшторг і ні якої «приватної ініціативи» та «приватних поїздок за кордон» тим більше

Процес мобілізації і бронювання працює однаково погано для всіх.

Ніхто конкретно тут айті не обділяє. Потрібно зняти рожеві окуляри про якусь «виняткову» роль ІТ в безпеці чи фінансах.

Процеси з мобілізації ігнорують для всіх. В багатьох містах не вистачає водіїв, інженерів, будівельників і техніків бо вони або ховаються або тікають або вже мобілізовані. І наше ІТ, глобально, мало зможе допомогти країні коли у нас не буде кому відбудовувати інфраструктуру, виробляти зброю, і займатись логістикою. Чи можливо у ІТ спільноти є якісь рішення для енергетичної кризи чи може як міст відбудувати без інженерів?

Ніякої помсти нема. Просто зараз у «влади» дійшли руки до цієї «кормушки». Віджати ІТ так само просто як будь який інший бізнес, якщо у вас не було досвіду коли приходить СБУ, вилучає всі компютери, забирає девелоперів на допит, і погрожує криміналом через використання «неліцензованого софту» — то вам просто пощастило. «Влада» завжди мала як вплинути на ІТ, просто зараз нові люди і вони вирішили тягнути гроші зі всіх сфер, пофігу на наслідки.

Потрібно зняти рожеві окуляри про якусь «виняткову» роль ІТ в безпеці чи фінансах.

на жаль не можна бо у пана атамана аж так нема золотого запасу ))

селяві ні чого особистого просто бізнес

В багатьох містах не вистачає водіїв, інженерів, будівельників і техніків бо вони або ховаються або тікають або вже мобілізовані.

це факт вже як окремий факт що «держава» на певному рівні стане не здатна підтримувати власну функціональність вже виходячи з нестачі власного ресурсу на таку підтримку навіть не рахуючи теоретично фінансово економічного ресурсу

ЗЫ: з соціальною сферою з тіма самими мільонами ветеранів буде та сама історія і схоже вже є бо за це вже навіть почали казати самі «топи ветерани»

І наше ІТ, глобально, мало зможе допомогти країні коли у нас не буде кому відбудовувати інфраструктуру, виробляти зброю, і займатись логістикою.

але ж у вас є якийсь план правда?

... зокрема вайтішники достатньо не дурні щоби взяти на себе частку тої самої інфраструктури щонайменше у питанні слаботочної проводки як то інтернету тощо та слабо вольтової електрики як то електричний щит 220.380

у другу зміну або навпаки у «нульову» зміну як то у багатьох хто працює на америку робочий графік може бути зміщено на більш пізні години тож ходити помагати з електрикою простому народу як то міняти врешті решт усі ті старі лампи по 100 ват на сучасні led і так далі

чи ні?

Віджати ІТ так само просто як будь який інший бізнес

ну так за умови коли «материнські контори» знаходяться у другій юрисдикції максимум що тут можна зробити то «віджати» беспосередньо людей відправивши беспосередньо на фронт або ж «нажати» беспосередньо на людей як то старий добрий рекет «хочеш працювати (та жити) плати» а самі «контори» просто акуратно закриють на це очі

то такі варіанти справді можна зробити а от з «бізнесом» так не вийде на жаль

просто зараз нові люди і вони вирішили тягнути гроші зі всіх сфер

просто у пана атамана аж так нема золотого запасу ))

Підписатись на коментарі