Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Досягнення і фейли компаній та людей. Підсумки 2021 в одному реченні

Ми запропонували представникам ІТ-компаній та організацій, ІТ-спеціалістам разом пригадати 2021 рік. Не тільки те, що тішило й надихало, а й те, що не вдалось і розчарувало.

Обрали найцікавіші (на суб’єктивну думку редакції DOU) коментарі й ділимося з вами.

Дмитро Лідер, співзасновник і керівник напряму мовних технологій у Grammarly

Ми розпочали стратегічну співпрацю з Samsung Mobile, запустили платформу Grammarly for Developers і кілька великих оновлень нашого продукту, опублікували перший анотований GEC-корпус української мови, перейшли на віддалену роботу в гібридному форматі та успішно закрили третій раунд інвестицій.

Разом з Українським католицьким університетом взяли участь у відбірковому процесі на проведення найбільшої в Європі конференції з комп’ютерної лінгвістики EACL у Києві, вибороли таке право на 2021 рік і довго готувалися до цього, але, на жаль, через пандемію організатори вирішили все ж перенести подію в онлайн (дуже сподіваємося, що матимемо шанс вітати EACL у Києві 2023 року).

Іван Шестаков, директор зі стратегічного розвитку MEGOGO

Цьогоріч ми стали першим ОТТ-сервісом, який почав роздавати NFT своїм глядачам, стали найбільшим спортивним транслятором в країні та відсвяткували 10 років компанії.

Восени на нас спрямували низку потужних хакерських атак, ми встояли, але вдосконалили систему безпеки настільки, що вона «поклала» трансляцію масштабної події, та ми змогли локалізувати проблеми і стабілізувати сервіс.

Віталій Дятленко, Co-founder і CTO tech/uklon

Перемогою для нас стала реалізація ініціатив, які опікуються безпекою користувачів сервісу. Йдеться про такі фічі, як контроль швидкості для драйверів, кнопка SOS, чорні списки. Кожна з них спрямована на покращення взаємодії пасажирів і водіїв, а також їхню безпеку.

Цього року ми переїхали з self-hosted на SaaS для бази даних EventStoreDB. Через кілька тижнів виявилися збої та помилки в роботі. Ми почали штормити провайдера листами, створювати багрепорти, merge requests з виправленнями в їхній код — у результаті нам подарували річний сапорт. SaaS вийшов, м’яко кажучи, на мінімалках, а ми стикались зі збоями, поки не з’їхали.

Олександр Конотопський, CEO Ajax Systems

За 2021-й компанія Ajax Systems стала найбільшим виробником intrusion-систем у Європі.

Ми були погано підготовлені до дефіциту мікросхем серед hardware-виробників, різкого підвищення цін на них і в результаті витратили багато ресурсів на розробку пристроїв з іншими мікросхемами.

Олександр Косован, засновник і CEO MacPaw

У 2021 програми MacPaw здобули чотири міжнародні нагороди: CleanMyMac X отримав UX Design Award та Red Dot Award: Brands & Communication Design за функціональність і зручний дизайн застосунку, Setapp — бронзового «Каннського лева» за відеорекламу Snake в межах нової брендової кампанії, а ClearVPN — CyberSecurity Breakthrough Award як найкраще мобільне VPN-рішення року. Цього року компанія також запустила важливий для нас напрям технологічного R&D.

Планували масштабне офіційне відкриття MacPaw Space, але через зрозумілі причини та обмеження не змогли цього зробити.

Іван Славіогло, віцепрезидент з інформаційних технологій Fozzy Group

У структурі TemaBit ми відкрили R&D-центр штучного інтелекту та інновацій «Лабораторія Зі». R&D-центр запустив продукт з аналізу текстів і відгуків гостей наших магазинів у соцмережах, а також одну з перших у світі розумних екосистем, яка здатна обслуговувати гостей на касі без допомоги людини — Kissa AI.

Попри суттєве зростання компанії, ми відчуваємо потребу у вузькофахових спеціалістах, особливо таких напрямів, як Data Science, Machine Learning, Computer Vision, NLP, Robotics Engineer. Загалом шукаємо близько 130 осіб. Але кадровий голод — це не наша особливість, а тренд для всього ринку.

Дмитро Расновський, генеральний менеджер компанії Glovo в Східній Європі та Центральній Азії

Лише за чотири місяці 2021 року ми інтегрували новий напрямок бізнесу компанії — Glovo Express: власні даркстори, де можна замовити доставку понад двох тисяч товарів та отримати їх за суттєво коротший час. На сьогодні в Україні їх вже 17 у п’яти найбільших містах.

Попри довгоочікуване відкриття технологічного хабу Glovo в Україні, зараз бачимо, що потрібно було це зробити ще рік тому. Тривалий процес співбесід та формування української команди розробників, налаштування процесів розробки зайняло більше часу, ніж ми передбачали, саме тому частину цілей у цьому напрямі ми відклали на наступний рік.

Михайло Завілейський, Organisational Architect в DataArt

DataArt відкрив офіси у Казахстані, Грузії та Уругваї, отримав нагороди Comparably у категоріях Best Work-Life Balance, Best Compensation та Best Company Culture. Крім того, понад 2300 учасників зареєструвалися на нашу міжнародну онлайн-конференцію IT NonStop. За рік кількість спеціалістів у компанії збільшилася на 50%.

Фейл полягає у тому, що таке кількісне і географічне зростання компанії точно збільшило ризики. Але ми поки що не змогли ідентифікувати їх якісно, все виглядає підозріло добре.

Степан Мітіш, віцепрезидент, очільник українського офісу EPAM

Цього року ми активно зростали, об’єднали вже понад 13 500 фахівців зі всієї України, відкрили низку представництв у нових регіонах, а компанію додали до індексу S&P 500 та низки престижних світових рейтингів.

Ринок почав активно користуватися перевагами віддаленої співпраці лише з настанням пандемії. Якби ми всі підхопили цей тренд раніше, то результати були б ще кращими.

Андрій Оксенюк, CFO в Ciklum


2021-й рік став найуспішнішим в історії Ciklum: ми привітали 4000-го таланта в наших лавах, розширилися потужною командою в Центральній Європі, відкрили нові делівері-хаби та здобули низку престижних індустріальних нагород.

Ми давно планували запустити окрему академію для ІТ-рекрутерів, адже нашій команді є чим поділитися. Утім наміри ще не реалізували, а на ринку вже така ситуація, що навіть sign-on бонус для Talent Acquisition нікого не дивує.

Анна Щербакова, молодша віцепрезидентка, Head of Operations, GlobalLogic Ukraine

У 2021 році ми стали частиною групи компаній Hitachi, що дає можливість GlobalLogic вийти на японський ринок. Водночас продовжили стабільно зростати: за рік українська команда збільшилася на 30% — це більше, ніж середній показник зростання нашого IT-ринку. Наразі в українській команді понад 7000 фахівців.

Через карантинні обмеження ми не можемо проводити святкові вечірки, адже здоров’я фахівців — пріоритет для компанії. Тому пропонуємо командам зустрічатися на невеликих тимбілдингах і чекаємо на поліпшення епідеміологічної ситуації, щоб нарешті зібратися разом.

Олена Самборська, керівна директорка та HR Director Luxoft Ukraine

За останній рік команда Luxoft Ukraine зросла більше ніж на 500 спеціалістів (у грудні нас стало 4000) та залучила десятки нових клієнтів з різних сфер: охорона здоров’я, ритейл, енергетика, фінанси та банки й інші напрями, активно росте automotive.

Зважаючи на велику кількість нових клієнтів, ми в активному пошуку інженерів, сьогодні маємо понад 700 вакансій.

Віталій Седлер, СЕО та співзасновник Intellias

Команда Intellias продовжувала збільшуватися — сьогодні нас майже 2400, і ми вже готуємось до відкриття нового офісу в Дніпрі та у сербському місті Нові Сад. У 2021 році Intellias став найкращим IT-роботодавцем України за версією DOU. А запуск безкоштовної школи IntelliStart дозволив талановитими початківцями переймати знання та вміння від експертів Intellias.

Ми не змогли залучити очікуваний обсяг бізнесу на Middle East, цей ринок виявився складнішим, ніж ми передбачали.

Андрій Павлів, CEO і Founder N-iX

N-iX перетнув межу у 1700+ фахівців, підписав контракти з десятками нових клієнтів і розширив нинішні партнерства. Ми підсилили ключові функції: розвивали N-iX Technology Office, консалтинг та нашу Solution Group, створили напрям Client Partnership, трансформували HR-функцію. Також зміцнили партнерства з клауд-провайдерами Microsoft, GCP та AWS і отримали низку компетенцій, як-от AWS Data and Analytics Competency. Продовжуємо підтримувати різноманітні освітні ініціативи.

Маємо понад 300 відкритих вакансій, які нелегко закривати через великий попит на кваліфікованих ІТ-фахівців в Україні.

Алекс Луцький, СЕО & Founder Innovecs

Ми продовжили зростання, запустили ком’юніті InnoClub, увійшли в рейтинги IAOP, Inc. 5000 та DOU, а до команди приєднались 300+ спеціалістів, частина з яких працює віддалено з різних міст і країн.

Хотіли зростати ще швидше, проте план найму довелося скоригувати через умови ринку.

Ілля Виноградський, Co-founder і Chief Solutions Officer в Astound Commerce

Цього року Astound Commerce отримала інвестиції від RLH Equity Partners та Salesforce Ventures для активації зростання бізнесу, а команда розширилася до 1500 ecommerce спеціалістів у глобальному масштабі. Ми знову підтвердили статус інноваційного партнера Salesforce 2021 у сфері B2C Commerce.

Протягом року Astound доводилося відмовлятися від деяких запитів клієнтів через підвищення попиту на послуги digital commerce та одночасної нестачі фахівців у компанії та на ринку праці. Компанія сильно виросла, але зростання могло б бути ще більшим.

Сергій Скуріхін, CEO, Founder ZONE3000

Ми перетнули позначку у 2000 фахівців і відкрили двері компанії для 915 джунів, розширили географію найму фахівців з будь-якої точки України та навіть поза її межами. Вакцинували проти COVID-19 охочих фахівців та їхніх близьких — наразі щеплено понад 720 спеціалістів.

У корпоративній вакцинації взяли участь далеко не всі. Ми планували щепити 70% компанії, а вийшло менше ніж 35%.

Сергій Степанцов, COO в Intetics

Запустили новий корпоративний слайд-сайт із революційними UX/UI, який отримав три нагороди у трьох категоріях від Web Marketing Association.

На жаль, через загострення ситуації на наших ринках праці у 2021-му не вдалося повною мірою задовольнити попит на наші послуги, який стрімко зріс завдяки оптимізації стратегії продажів.

Володимир Многолєтній, засновник і СЕО Genesis

Провели злиття з сервісом Cars45 в Африці, відбувся перший та успішний екзит нашого інвестиційного фонду — його портфельну компанію Vochi купив Pinterest; реліз нового геймдев-продукту Suits та велика перемога в гонці застосунків — EdTech-продукт Headway став лідером у своїй ніші за кількістю завантажень.

Не встигли цьогоріч переїхати в новий офіс, як планували, та не інвестували в деякі компанії, які в результаті злетіли.

Костянтин Васюк, виконавчий директор Асоціації IT Ukraine

Повністю відстояли в законопроєктах № 5376 і № 4303 позицію IT-індустрії щодо правового режиму Дія City і зафіксували прийнятні для IT-бізнесу податкові ставки. У 2021 році кількість компаній-учасниць Асоціації зросла на 40% — наразі ми представляємо інтереси майже 70 тисяч українських IT-спеціалістів.

Планували в межах міжнародної ініціативи Union здійснити кілька торговельних місій українських IT-компаній до Норвегії та Фінляндії, проте довелось їх перенести в онлайн-формат.


Василь Задворний, генеральний директор ДП «Прозорро»

У 2021 році ми успішно масштабували ІТ-систему та забезпечили стабільну роботу Prozorro в умовах, коли за рік кількість процедур зросла втричі.

Витратили багато ресурсів на розробки, які згодом втрачали свій фокус через зміну міністрів та виявлялися не дуже потрібними. Такі ситуації демотивують нашу IT-команду.

Влад Стиран, Co-founder & CEO в Berezha Security Group

BSG першою серед українських компаній з кібербезпеки стала корпоративним членом міжнародної організації OWASP та спонсором глобальної конференції OWASP’s 20th Anniversary Celebration.

У 2021 році BSG вперше не вдалося масштабуватися відповідно до збільшення попиту на послуги кібербезпеки, через що довелося працювати понаднормово.

Дмитро Шкільнюк, голова правління ГО «ІТ кластер „Чернівці ІТ ком’юніті“»

Кластер підтримував всі ініціативи Асоціації IT Ukraine із захисту інтересів компаній, свободи вибору форми взаємодії бізнесу з ІТ-спеціалістами та запобігав створенню Дія City.

Через те, що Чернівці в «червоній зоні», довелося перенести масштабну конференцію.

Сергій Тарадай, Vice President of European Operations у Grid Dynamics

Придбали компанію Tacit Knowledge та розширили свою глобальну присутність, а також додали чотири фізичні локації: Ґвадалахару, Лондон, Кишинів та Дніпро.

Планували відкрити новий офіс у Києві до кінця року, проте зможемо заїхати туди у 2022-му.

Сергій Шумигора, Executive Director в Wargaming

World of Tanks, що розробляють у Києві, стала найвідомішою та найпопулярнішою відеогрою в Україні згідно з дослідженням NielsenIQ. Це доволі унікальний випадок, коли спеціалісти створюють і підтримують найпопулярнішу гру у власній країні.

Серед розчарувань року — пандемія, що продовжується, як наслідок — не має змоги проводити важливі для індустрії та компанії профільні заходи у звичному форматі.

Сергій Корнієнко, COO & Co-founder в Agiliway

Для нашого американського замовника розробили систему, за допомогою якої вакцинували кожного п’ятого американця; іншому замовнику, одній з найбільших у світі мереж піцерій, створили систему з налаштування та автоматизації бізнес-процесів та ВІ-аналітики, що сприяло розширенню присутності на ринку.

Спробували працювати з інженерами з інших країн, але ще раз переконалися, що наші українські інженери — найкращі.

Марта Романяк, Country Director Ukraine в Avenga

Відкрили офіс у Харкові, а також приєднали до себе українського аутсорсера Perfectial, що дало змогу компанії зрости ще на 500 спеціалістів. Також доклали зусиль, щоб український павільйон був вперше представлений на найбільшій світовій технологічній конференції Web Summit.

Цього року нам не вдалось зібратись на офлайн-корпоратив, відпочивали окремо командами. Проте плануємо це зробити у 2022 році.

Артем Колишкін, Country Head в Customertimes Ukraine

Запустили низку нових практик, зокрема Salesforce Industries та Product Development Outsourcing, розвиваємо напрям ecommerce та розширюємо Java-експертизу, а це означає, що у нас з’явилися нові кар’єрні треки для ІТ-спеціалістів.

Наша команда значно зросла, і ми відкрили новий поверх у київському офісі, щоб, коли завершиться карантин, усі вмістилися. Врешті від нього довелося відмовитись, оскільки віддалений формат роботи лишився для нас основним.

Анастасія Берестова, Head of Delivery Department у MobiDev

Попри шалені умови для рекрутингу, компанія не тільки зросла на 30%, а й зберегла своїх співробітників — це з року в рік підтверджується високим 90% ретеншин-рейтом у MobiDev. Ми повернулись до офісів (гібридний формат, відвідуваність ~50%), а новенький харківський офіс навіть отримав срібну нагороду у міжнародному конкурсі Design Award 2020-2021 — за дизайн внутрішнього та виставкового простору.

Під кінець року нас осяяло: потрібні інші процеси та підходи, коли компанія наближається до масштабів у 400+ людей.

Олександр Краковецький, CEO DevRain

У 2021 році ми підписали кількох нових клієнтів і поглибили співпрацю з тими, що були. Нарешті оновили корпоративний сайт з актуальною інформацією про наші послуги, створили портфоліо власних рішень і підтвердили статус Microsoft Gold Partner.

Через напружену ситуацію на ринку втратили кількох спеціалістів.

Іван Муц, Co-founder & CEO Eurisiq

Цього року ми вийшли на новий рівень роботи із Software Solutions (fixed price) проєктами, налагодили їх потік, і станом на 2021 це 25% нашого бізнесу. Влітку ми ухвалили вольове рішення не брати нових клієнтів на аутстаф (team extension, staff augumentation, dedicated team). Ми розширили технічну експертизу, залучили більше Solution Architect-ів і працівників Senior+ рівня, а ще доволі багато людей повернулося в компанію.

Ми не змогли досягнути бажаних фінансових показників, тому що наші витрати росли швидше і більше в порівнянні з ревеню. Переважно через збільшення конкуренції на ринку праці, що різко потягнуло зарплати вгору, а перегляд клієнтських рейтів відбувається значно повільніше.

Денис Максименко, CEO та Founder в UKAD

У 2021 році команда UKAD зросла на 40% завдяки новим проєктам і приєднанню цілих команд, а також першої бекенд-інтернатури, що виявилася надзвичайно успішною і для учасників, і для компанії.

Цього року нам загалом вдавалося уникати ексцесів, але все ж дехто з нас щодня робив тести на ковід під час business trip у Данії, щоб не провести весь час на самоізоляції в готелі. І трошки понервував через випадок зараження у літаку.

Марія Плюшко, Head of Marketing Department в Aimprosoft

2021 став роком серйозних перетворень і зростання: фінансові показники компанії підвищилися на 60%, додалося 30 глобальних клієнтів, серед яких п’ять — рiвня enterprise, географія наших клієнтiв розширилася на двi новi країни, з’явилося 124 нових проєкти. Команда збільшилася майже на 20%, і ми дуже тішимося з цього, адже торік ми досить суттєво відчували наслiдки пандемії, тоді нашi темпи зростання зупинилися на позначцi всього у 2%.

Через шалений ажiотаж на старт нових проєктiв нам довелося активувати всi ресурси компанiї. Тим часом власний сайт, який ми планували оновити до кiнця року, залишився в режимi очiкування.

Віктор Степаненко, маркетинг-директор Surprise.com в Україні

Зростання команди Surprise.com у 2,5 раза за рік, запуск у Києві другого українського офісу та відкриття представництв в Ізраїлі та Швеції.

ДТП у Львові за участю трамвая, забрендованого під маркетинг-кампанію Surprise.com.

Дмитро Софина, СЕО R&D-центру Winstars Technology

Наш R&D Center зріс утричі за кількістю інженерів, спеціалістів та дослідників, а також став першим резидентом IT VN Park.

Ми поки що не змогли просунутися в напрямі розробки великих самохідних автономних роботів польового використання.

Іван Єременко, CEO Techstack

За рік Techstack не тільки кількісно зріс на 30% (зі 110 осіб до 160), а й якісно: ми запустили новий напрям роботи «AI, IoT, Data Science», допомогли зрости десятці партнерських продуктів, розробили гнучку програму розвитку техекспертів, збільшили кількість наших акаунтів удвічі, запустили чотири нові трейні-програми та розвивали благодійний напрям.

Ми не встигли переїхати в новий офіс та були змушені перенести це на 2022 рік.

Ігор Ізрайлевич, СЕО S-PRO

Кількісно S-PRO зросла на 73%, а за приростом нових клієнтів +127%. Також ми реалізували проєкт із дочірньою компанією одного із найбільших банків Франції Société Générale та переформатували підходи до роботи, сформувавши окремий FinTech бізнес-юніт.

Цього року S-PRO розпочала відкриття делівері-офісу у Вірменії. Одним із ключових заходів була конференція в Єревані. Ми відправили на цю виставку команду з 12 людей, витратили багато ресурсів, і на місці виявилося, що у нас немає стенда. Це був епічний фейл. Звичайно, ми викрутилися із ситуації, проте тепер є чудова порада: завжди звертайте увагу на підготовку стенду, коли берете участь у конференції.

Михайло Пігош, співзасновник Crunch

Crunch за останній рік зріс до 100+ працівників і почав роботу з клієнтами зі списку Fortune 500.

Попри велику кількість запитів у 2021-му, Crunch почав співпрацю з компаніями, величина яких менша за цільову.

Олег Гончаренко, CEO Kevuru Games

Команда збільшилася до 300+ спеціалістів, а загальне зростання кількості співробітників становить 166%; окрім класичних 2D-, 3D-арту та анімації, Porting і QA сервісів у нашому портфелі послуг з’явилися нові напрями: гейміфікація та NFT — отримуємо чимало запитів на них і вже навіть втілили кілька проєктів для українських і західних клієнтів.

Попри вкладені зусилля у масштабування, відчуваємо гостру потребу в нових спеціалістах (на кінець року маємо ще 31 відкриту позицію).

Олег Гуменюк, операційний директор холдингу TECHIIA

У структуру холдингу TECHIIA увійшла інноваційна компанія — Culver Aviation. Це наша інвестиція в українське виробництво дронів типу «крило» та унікальні сервіси аналітики землі, які компанія надає за допомогою цих дронів.

Попри круті турніри, кіберспортивна арена WePlay Esports Arena Kyiv з моменту відкриття у 2020-му і до сьогодні не мала змоги прийняти всю можливу кількість глядачів через карантинні обмеження.

Олександр Федоров, CEO OBRIO

Флагманський продукт компанії — Nebula став № 1 лайфстайл-застосунком дня у США, Великій Британії, Канаді та Франції, масштабували андроїд-версію до 3 млн завантажень за рік. До команди OBRIO долучилося вдвічі більше професіоналів.

У межах розвитку бренду застосунку Nebula не реалізували колаборацію з провідним американським репером.

Ольга Федорова, Employer Brand Manager в Forte Group

Відкрили п’ять нових офісів у чотирьох країнах світу (Білорусь, Польща, Колумбія та Аргентина) і зросли кількісно на 26%, а також наша Salesforce-команда першою у світі реалізувала проєкт на новому фреймворку B2B Commerce.

Запустили внутрішню соціальну мережу, але вона не прижилася серед команди, тому довелося її закрити.


Тарас Куньч, СТO в Rebbix

Попри ситуацію на ринку, ми не тільки не втратили жодного клієнта, а й знайшли нових крутих — OLX Україна. В непростий період для туристичної сфери наша тревел-платформа rove.me перетнула позначку в 1 000 000 відвідувачів на місяць. Ми змогли зберегти важливу для нас складову — звичну роботу з офісу, зокрема завдяки високому показнику вакцинованих працівників — 98%.

Ми невчасно зловили динаміку ринку, і наш turnover rate зріс до нечуваної позначки — 9%.

Тарас Тимощук, CEO і співзасновник Geniusee

Ми зросли на 130% за рік, стали сертифікованим партнером Amazon Web Services, увійшли до рейтингів топрозробників, а про наші продукти, створені для клієнтів, згадували у Forbes, Fox Business, Yahoo та інших глобальних медіа. Розвинули експертизу у FinTech та EdTech: розробили свій Fintech white label та необанки, а також популярні навчальні застосунки і платформи.

Переконалися, що фейл — це сприймати як щось другорядне внутрішні проєкти, спрямовані на покращення процесів у компанії. Коли залучаємо на них людей, а потім їх забираємо на комерційні проєкти, є ризик програвати постійно — внутрішні дедлайни порушуються на користь клієнтів, адже клієнти завжди на першому місці. Висновок: навіть на внутрішні проєкти треба мати фіксовану dedicated-команду, яка сприйматиме внутрішнього замовника як клієнта і вчасно реалізовуватиме стратегічні покращення, що визначають наше майбутнє.

Ян Клочко, CEO Tranzzo

Вийшли на нові ринки (близько 30 країн) у Південно-Східній Азії, Близькому Сході та Латинській Америці. Інтегрувалися з Cybersource від Visa і під’єднали 150+ банків у 190 країнах, реалізували нові технології токенізації для електронної комерції Visa Token Service (VTS) і Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Розпочали розробку нового особистого кабінету мерчанта і запустили внутрішню DevOps-школу.

Через пандемію не змогли взяти участь в ICE London 2021. Проте стенд Tranzzo був одним із найпопулярніших на виставці IGaming Business в Амстердамі.

Володимир Хміль, CEO компанії NERDZ LAB

У 2021-му почали працювати з новою технологією — блокчейном, розширили соцпакет і придбали новий великий офіс.

Темпи зростання компанії перевищили наші очікування, тому найбільш відчутним фейлом року стало те, що не встигли завершити ремонт і переїхати у більший офіс.

Яніна Усова, CEO Interkassa

Розпочали 2021-й з нагороди «Найкращий партнер інтернет-магазинів із приймання платежів» від PaySpace Magazine Awards. Додали 20+ платіжних методів (зокрема, запустили оплати в локальних валютах Індії, Казахстану, Індонезії, Малайзії, В’єтнаму, Таїланду, Філіппін) та оновили АРІ.

Через особливості внутрішнього ринку не під’єднали прийом оплат із Бангладеш. Тепер це у планах на 2022-й.

Оксана Лобко, Co-founder achievki.io

Запустила платформу для анонімного трекінгу досягнень з можливістю звернутися до автора за консультацією (якщо вирішуєш схожу проблему), залучили перших 100 користувачів.

З кожної реклами у різних ком’юніті на 20–20 000 людей приходять лише 0–4 реєстрації :)

Мікалай Аліменков, незалежний консультант в XP Injection

XP Injection сильно зміцнився в консалтингу fintech-домену, отримавши у 2021 році чотири нових клієнти з лідерів ринку України. З особистих досягнень — я почав стабільно бігати 200+ км на місяць і більше подорожувати з сім’єю.

Ми так і не змогли відновити публічні офлайн-заходи (конференції та тренінги) цього року через постійні хвилі карантину.

Андрій Черепаха, Lead Automation QA в EPAM Poland

Отримав офер від Amazon.

Не зміг перейти до Amazon через юридичні нюанси оформлення іноземців у Польщі.

Артур Щербан, Junior Software Engineer в Invilso Scripts

Написав дуже простий скрипт (буквально 100 рядочків коду) і отримав за нього близько $500.

Писав два тижні бібліотеку для асинхронних HTTP-запитів на Lua. А в кінцевому результаті скрипти вилітали в рандомних місцях.

Дмитро Хмеленко, Software Engineer в Freeletics

Перейшов з Mobile Dev в Back-end Dev, опублікував свою першу книгу, писав технічні статті у свій блог кожен тиждень протягом всього 2021-го.

Так і не дійшли руки до курсу Algorithms на Coursera.

Микита Копильцов, Product Manager в Amazing Apps

У 19 років став Product Manager у великій продуктовій компанії, не маючи попереднього досвіду роботи в IT чи продакт-менеджменті.

На фінальному інтерв‘ю розгубився після питання «Яку компенсацію ви очікуєте за свою працю?» і назвав до смішного маленьку суму, за яку довелось працювати до наступного рейзу.

Олег Лаба, Test Engineer в GlobalLogic

У січні 2021-го — підвищення зарплати на 75%, у жовтні цього ж року — ще на 50%.

Двічі довелось змінити проєкт і компанію, які закривались через кризу.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Схожі статті




19 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Відчувається, звісно, контраст між досягненнями продуктових компаній і бодішопів. Аутсорсу, окрім як про кількість голів, і сказати про щось важко.

Ну чому.

Вихід на нові географічні ринки — місцями дуже непросто.

Нова компетенція — також вимагає зусиль.

Зростання в межах певного екаунту — також не само собою стається.

Ну і коли робота над продуктом клієнта і виходить ріліз (особливо яким можна похвалитися) — також досяшнення.

Але часто похвалитися не можна, прибутками з тобою ніхто не поділиться (NDA, NDA, NDA...) — тому продукт це набагато цікавіше. Але зовсім інакша структура бізнесу.

ми вже готуємось до відкриття нового офісу ... у сербському місті Нові Сад

Тимчасом у Новому Саді:
en.wikipedia.org/...​Novi_Sad_mayor_office.jpg

Цікаво, місце обрали, бо тамтешня русинська мова — це по суті варіація української?

бо тамтешня русинська мова — це по суті варіація української?

uk.wikipedia.org/wiki/Білі_хорвати

Якби ми всі підхопили цей тренд раніше, то результати були б ще кращими.

Если бы все раньше поняли, что есть EPAM на самом деле — ваши результаты точно были бы другими. Не «кращими», це точно :)

SaaS вийшов, м’яко кажучи, на мінімалках, а ми стикались зі збоями, поки не з’їхали.

Если я правильно понял, с SaaS вы также съехали, как и с self-hosted? На что перешли?

Так логічно ж, що

Атусорс/Аутстаф:

крім як нарощуванням кількості фахівців інакше не скейляться. Чим їм іще хвалитись?

Прибутком, revenue per employee.

Дуже часто найцікавіші проекти далеко не найприбутковіші. Але їх наявність, присутність компетенцій, наявність довгосторокових стосунків з клієнтами помагає в продажах. Як і присутніх компетентних працівників і адекватних клієнтів допомагає наймати цікавих людей.

Ну, репутаційні клієнти є ж не тільки в аусорс чи аутстафі. Працював в продукті, котрий мав такі :)
Але в цілому наявність таких чи відсутність не змінює основного — скейлінг за рахунок добору спеціалістів, який і впливає на

revenue per employee

Яку на початках Грег Янг робив з нами

почав роздавати NFT

А налог 5% + военный сбор кто будет платить? Компания или владельцы NFT?

До команди OBRIO долучилося вдвічі більше професіоналів.

Як ми наймаємо людей? Досвід команди, яка за рік зросла вп’ятеро
Що у вас в компанії відбувається? Позвільнялись?

Ярослав, добрый день!

Прежде всего, хотел поблагодарить Вас за такое внимание к нашей компании. Такая лояльность нашему бренду заслуживает уважения. И, честно признаться, мы всей командой с большим нетерпением ждем Ваш комментарий под каждой нашей новой статьей :)

В качестве благодарности, я бы хотел пригласить Вас к нам в гости, где Вы могли бы познакомиться ближе с нашей командой, проектами. Так же, пообещаю найти время для личной Q&A сессии, где я отвечу на ваши вопросы касаемо OBRIO. Уверен, вы поменяете свое мнение :)

Что скажете?

Ви будете так само ухилятись від питань на зустрічі як у відгуках.

Ось в іншій темі про Genesis було питання про оплату перепрацювань:

Наши специалисты много работают — в среднем это 10-11 часов

Скажите у вас почасовая оплата? овертаймы оплачиваються по 2ному тарифу? ПС и если на фото — ваша новая команда то выглядит она как то очень молодо для опытных специалистов

Найдіть у коментарі CEO відповідь на питання про перепрацювання.

Я достатньо знай про компанію, прикладу за астрологічне питання, через застосунок, клієнти платять $8 а астрологи отримують $3.

Ярослав,
Вы, скорее всего, перепутали меня с кем-то. Ведь в статьях, которые Вы отправили, нет моих комментариев и статьи мне не принадлежат. Думаю, Вы согласитесь, что отвечать за других людей будет не совсем корректно.

Я польщен тем фактом, что Вы нашли время посмотреть наше приложение и познакомиться с нашей бизнес моделью. В случае с консультаций с нашими экспертами: процесс, когда индивидуальный исполнитель получает меньше чем компания, называется создание добавочной стоимости. Вы же ведь тоже продукты покупаете не по себестоимости? :)

Буду рад рассказать Вам как работают различные бизнес-модели при встрече. Кстати, у нас в OBRIO, абсолютно любой член команды имеет доступ ко всем бизнес-процессам в компании и может растить свою экспертизу не только в своей вертикале, но получать знание по продукту, маркетинге, бизнесу, аналитике и тд.

Когда вам будет удобно приехать к нам в гости?:)

Я вже був двічі в офісі компанії Genesis раніше, це було помилкою, але я зробив висновки, в мене відсутнє бажання повторювати помилки та навідуватись до офісу ще раз.

Підписатись на коментарі