Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Rozetka припиняє співпрацю з більшістю ІТ-фахівців і не виплачує повністю зарплати за лютий і березень. Коментарі співробітників

Компанія Rozetka вже місяць не виплачує у повному обсязі зарплати розробникам, дизайнерам і маркетологам. А днями компанія повідомила співробітникам ІТ-відділу, що з більшістю з них припиняє співпрацю. Ми не маємо точної інформації, зі скількома саме, оскільки компанія не коментує ситуацію. Проте поспілкувалися з кількома співробітниками та розповідаємо все, що вдалося дізнатись.

Допис Владислава Чечоткіна

Співзасновник і співвласник маркетплейсу Rozetka Владислав Чечоткін 16 березня опублікував на своїй сторінці у фейсбуці допис, де розповів про те, що компанія переживає складні часи. За його словами, через близькість бойових дій до Києва на складах нікому працювати та обробляти замовлення. Також є проблеми з логістикою через блокпости у містах і на трасах. Ще Чечоткін розповів, що компанія закрила багато магазинів.

У коментарях до цього допису написали, що компанія розпустила ІТ-відділ, на що Чечоткін відповів: «На жаль, у нинішньому становищі у нас немає грошей заплатити програмістам. Але ми докладаємо всіх зусиль, щоб врятувати бізнес і зберегти наш колектив. Дуже сподіваюся, що в нас вийде».

Зменшення виплат співробітникам

25 березня тимлід дизайнерів Rozetka Марія Романенко-Космолінська розповіла на своїй сторінці у фейсбуці, що про зменшення зарплати компанія повідомила співробітникам ще до початку повномасштабного вторгнення. А вже в середині березня стало відомо, що зарплату за угодою платити не будуть, а заплатять лише за відпрацьовані години. Далі коментар Марії.

Трішки нутрощів Rozetka:

Почну з інформації, а далі про емоції.

За тиждень до війни нам всім повідомили, що у зв’язку зі зменшенням продажів (ніхто цього факту офіційно не підтвердив) нам виплатять лише 80% заробітної плати. Про те, що це не законно і нічим не обґрунтовано, можна, мабуть, не писати. Всі, хто працював у штаті за українським законодавством, це знають.

Також усім тимлідам компанії було в примусовому порядку наказано звільнити 20% команди (у моїй команді це чотири людини). Наказ наче обґрунтовувався недостатньою кваліфікацією цих співробітників. Чому начебто? Бо такі рішення має ухвалювати лише тимлід, і лише він може назвати кількість, не інакше. А коли тобі говорять обрати з команди чотирьох людей, які найслабша ланка, це не питання кваліфікації, а просте скорочення. Причому ніхто не позиціонував це як скорочення, бо тоді потрібно людям три заробітних плати виплатити й повідомити мінімум за місяць до скорочення.

Далі було краще.

Війна. Перший день. Команда уся в Києві. Чати почали гриміти від 5:30 ранку — невже війна? Почалось.

З 20 людей у команді більшість залишились на своїх місцях і продовжували працювати. Перший день ми відсиділи за комп’ютерами. Далі потрохи люди наважувались покидати Київ у пошуках прихистку. Але навіть під час переїздів постійно були зі мною на зв’язку, відповідали на запитання та навіть намагались брати участь у робочих процесах. Ті, хто залишився у Києві, довгий час бігали у бомбосховище з лептопами.

На питання до керівництва про тип роботи (оплачувана/неоплачувана відпустка, чи парт-тайм) отримали відповідь, що ми працюємо і числимось на роботі. Відповідно зарплата буде.

Лише 13 березня всім стало відомо, що вже від початку місяця працівникам не буде оплачуватись праця за угодою, а лише відпрацьовані години. При цьому задач не те, що не достатньо, а на всю команду по одній, максимум дві на день. Відповідно більшість дизайнерів, навіть якщо працювали, отримають до 1000 грн за весь місяць. Задачі розподілялись порівну між усіма, хто ще мав інтернет і доступ до комп’ютера.

Також першого дня війни компанія озвучила, що ті чоловіки, які пішли у ТрО, та жінки, що волонтерили цілодобово, числяться на роботі і роблять свій внесок у нашу спільну перемогу, отримуючи ЗП від компанії. 13 березня цей факт також спростували.

Емоції.

В один день вся моя команда разом зі мною усвідомила, що грошей не буде, зовсім або фактично зовсім. Що минуло вже два тижні нового місяця, а аванс не прийде, можна не чекати.

Що адекватної комунікації з боку керівництва можна не чекати. І що ніхто не допоможе.

Весь відділ маркетингу Rozetka в таких умовах. Всім потрібно годувати сім’ю, відправляти в невідомість дружин та дітей, утримувати батьків, допомагати армії.

Про законність.

Незаконно скорочувати заробітну плату на 20% без письмового попередження за два місяці до скорочення і з вказаними причинами.

Незаконно не виплачувати людям у штаті та ФОП винагороду без повідомлення про скорочення, банкрутство компанії або звільнення.

Незаконно примушувати звільняти людей без належного «виходу» розміром у три ЗП.

Незаконно змушувати співробітників писати заяву за згодою сторін, просто щоб не платити їм вихід.

Чого ніхто не чекав, то це такого ставлення до своїх співробітників від компанії, яка заробила репутацію своїм слоганом «щоразу що треба».

Ніхто не думав, що роками працює на людей, які відвернуться при найменших коливаннях.

Нам потрібні наші зароблені гроші, щоб зараз вижити, щоб волонтерити, щоб купувати продукти сусідці. Виплатіть нам зароблене!

Так само ситуацію у LinkedIn описав В’ячеслав Лопатто, Web Designer у Rozetka. Він також повідомляє про зменшення зарплати дизайнерам та маркетологам на 20% за кілька днів до війни.

Приходить зарплата, і замість 80%, які я розраховував побачити, я спостерігаю лише 60% від суми. Виявляється, вони вирішили розтягнути другу виплату на два рази, про що довелося дізнатися постфактум. Чому не можна відразу про це говорити!

У той час, коли я від друзів чую про те, що їм на роботі начальство пропонує допомогу грошима, пропонують допомогу з переїздом в інше місто/країну. У нас у компанії тиша. Наш лід намагається підтримувати зв’язок з усіма, просить тримати його в курсі переміщень країною тощо. А від Rozetka тиша, взагалі нуль!

Згодом я починаю брати якісь завдання, починаю робити свої довгограючі таски. Починаються дзвінки з командою, начебто все починає трохи приходити в норму, і тут Rozetka каже, що ЗП виплачуватиме лише за робочі години. Все б нічого, але нас понад 20 дизайнерів, а завдань падає в середньому 5–6 на тиждень, і кожне хвилин на 40 максимум. Хороша економія на співробітниках, чи не так?! І ця новина прилітає в середині місяця після того, як на початку говорили про те, що зарплата буде. Вкотре «компанія мрії» оголошує про зміни в останню мить.

Скорочення співробітників

29 березня ми дізналися, що співробітникам ІТ-відділу Rozetka надійшов лист про те, що з більшістю з них компанія припинить співпрацю. Далі скриншот цього листа.

Крім того, ми поспілкувалися з кількома співробітниками ІТ-відділу Rozetka анонімно.

Бізнес-аналітик

Був цей лист від Чечоткіна. А за кілька годин нас зібрали на дзвінок. І озвучили, що ситуація не дуже. Платити нічим і нібито неправильно всіх тримати та просити працювати безкоштовно. Як усе налагодиться, спробують зібрати команди знову, але наразі призупиняють співпрацю.

Залишили малий відсоток, у пріоритеті були розробники. Але і їм запропонували третину чи чверть від довоєнної зарплати. І постаралися залишити універсальних «солдатів». Це те, як озвучили приблизно.

Ліди зібрали список, кого планують залишити, та поговорили з цими людьми, а решті напишуть HR, щоб узгодити все у паперах.

А за тиждень до війни робили дзвінок і казали, що зрізають усій компанії 20% від зарплати і що нібито з квітня все налагодиться.

Коли розпочалася війна, виплатили близько 40% від зарплати. А потім зібрали і сказали, що справи погані, платити нема чим. Якщо можете, працюйте на волонтерській основі, якщо ні, то ніхто не змушуватиме. І сказали, що оплати залишку за лютий та за березень теж не буде.

Android developer

Загалом робота у компанії була приємною, проблем за весь час роботи ні в оплатах, ні у постановці завдань не було. Орієнтовно в лютому більшості або всім (не маю точної інформації) командам було запропоновано продовжити роботу, але зі зменшеним розміром зарплати (примусу далі продовжувати з боку компанії не було). Ті, для кого такий варіант був прийнятним, продовжили роботу. На цих умовах провели розрахунки за лютий. Обґрунтоване таке рішення фінансовою нестабільністю всередині компанії та на ринку загалом.

З початком війни проєкти зупинили і роботу заморозили повністю (якійсь частині фахівців, скільки таких, інформації не маю). Згодом надійшла інформація про скорочення працівників до певної мінімальної кількості.

Більше деталей не знаю. Ситуація не з приємних, але в поточних реаліях такого можна було очікувати, можливо, можна було б м’якше якось вчинити, але це мої суб’єктивні припущення.

Реакція компанії Rozetka

Протягом тижня ми намагалися отримати офіційний коментар від компанії щодо цієї ситуації, та наразі відповіді немає. Якщо такий коментар зʼявиться, ми доповнимо матеріал.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Схожі статті




Найкращі коментарі пропустити

Як же це так треба було вести бізнес, щоб з оборотом в 4 лярди на місяць — не мати чим заплатити зарплати вже через місяць після виникнення форс-мажору?
Розетку погубила не війна. Розетку погубила «києвоцентричність», політика «продавець завжди правий», бажання бути монополістом ринку та відсутність BCP. Воно і зараз можна було б продовжувати в них багато чого купувати, якби вони продовжували це доставляти.

Дуже співчуваю Розетці. Це є один з провідних українських бізнесів. Зрозуміло, що в умовах війни, коли операційні доходи скоротились в рази (в 10? 20?), а витрати тільки зростають, ніякі запаси не покриють ту різницю. Жодний інвестор не буде давати гроші в компанію, яка знаходится в та працює на ринку країни у стані війни.
Розробники знайдуть роботу, а от чи вижеве Розетка — це питання. Я дуже, дуже сподіваюсь, що так, вижеве.

Невиплати згідно діючи домовленостей, це стовідсоткове шахрайство. Якщо компанія не може за поточними зобов’язаннями розрахуватися, має оголошувати про банкрутство. А так Чечоткін хоче продовжити роботу бізнесу на вкрадені у співробітників гроші.

По-человечески жалко конечно розетку, я ещё 15 лет назад в ней покупал что-то... Но если розетка кидает на бабки людей еще до войны (80% от зп постфактум — что это, если не кидок), то такой бизнес нам не нужен. На войне они только «раскрылись» на полную и показали себя как пирамиду, а не как успешный бизнес.

Не понимаю как можно не иметь какой-то банальной «подушки» на 2-3 месяца ФОТ, чтобы расплатиться с людьми в случае форс-мажора. Тем более, что американцы предупреждали о войне ещё с НГ и до войны было куча статей, что компании имеют планы «А» и планы «Б» на случай начала войны.

А Розетка лето красное пропела и оглянуться не успела как война катит в глаза. Ну что-ж, пускай объявляют о банкротстве, распродают по бросовой цене всё целое, что осталось, и выплачивают зарплаты людям!

Иначе никак.

P.S. И к слову, лол, но у меня числа с 20 февраля оказывается висит оплаченный заказ на розетке на примерно 1500 грн, который отменили втихую без всяких уведомлений. :) Денег, конечно же, никто мне не вернул.

Співчуття обом сторонам, шкода людей яких кинули, шкода успішний бізнес, який не витримав кризи.
Регулярно користувався послугами Розетки останні років 7, в принципі, в 99% був задоволений, сподіваюсь, бізнес відновиться.

Внутрішніх проблем компанії ми не знаємо, наскільки там все добре було до війни, але ось що зробив би я, як топ менеджер в подібних умовах:
0. Аудит і ревізію, скоротив і закрив би відразу позиції від яких можна відмовитись і які є неефективними, по всій компанії, не тільки ІТ відділ.
Цілком можливо, що компанія прийняла рішення, що окрім двох адмінів і трьох контент-менеджерів їм ніхто більше з ІТ не потрібен. Рішення цілком можливе і зрозуміле, але людей шкода.
1. Якщо вам там потрібні програмісти, дизайнери, девопси, тестувальники, аналітики, проджект менеджери і решта, то тут треба домовлятися і перш за все я б запропонував акції Розетки тим, хто лишиться на наступні декілька місяців(чи рік?) на 30-60% зп від довоєнної, з умовою все виплатити коли криза мине.
2. Збільшити відпустку на 50% Якщо до війни в людей було 20 оплачуваних днів, запропонуйте 30.
3. Запропонувати гарантоване підвищення після кризи, наприклад, +10% всім, хто лишиться.
4. Запропонувати знижку на товари якими торгує компанія. Запропонувати максимально можливу знижку, аби для компанії товар виходив у 0, а людям дати знижку на величину маржи, яку раніше заробляла компанія.
Якщо є якісь товари, по яким розетка вже розрахувалась із постачальниками і вони є на складах — запропонувати взяти зарплату цими товарами.
5. Провести щось на кшталт «краудфандингу», запропонувати клієнтам поповнити свої рахунки на сайті в своїх аккаунтах, зконвертувати поповнені гривні в «Бали» чи бонуси які вже є на сайті і якими після війни можна буде розраховуватись як реальними гривнями. Зібрані гроші в тому числі пустити на зарплати.
Якщо кожен із ваших постійних покупців закине хоча б по 100-200 грн, вже буде суттєва сума.
Щось схоже зробила «Планета Кіно» під час ковіду, можна було купити абстрактний квиток який потім конвертувати в реальний після локдауну.
6. Відмінити повністю зарплати і будь-які виплати для власників і топ-менеджменту. Ні для кого не секрет, що найбільші ЗП мають люди нагорі. Ці люди себе точно будуть нормально почувати якщо лишаться на два-чотири місяці без ЗП або з мінімальною.
Так зробила компанія Інтеліас на початку пандемії, де я тоді працював. СЕО компанії виступив і заявив, що в тому числі анулює ЗП собі та іншим ТОПам поки компанія не вийде на стійкий рівень. Решті персоналу тоді зрізали 10% із ЗП зате нікого не звільнили через корону. Вважаю це дуже крутим прикладом який може спрацювати і тут.

Завжди треба памʼятати, що люди це головне. Гроші можна заробити, а от повернути довіру і очистити репутацію значно складніше.
Я не впевнений чи компанії буде реально зібрати знову «старих» та найняти нових Тшників, якщо зараз людей просто викинути на мороз, довіри не буде.

123 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Оці коменти «4 лярди в місяць» — точно таке ж, як і «а ви 8 років бомбили Донбас». Пролетарський гнів на «буржуїв». Як же соромно за нашу айтішку...

Я не буду коментувати те що робить чи не робить Розетка, але мені якось різануло що люди які мають тасок на 40 хвилин на день очікували що їм заплатять за 8 годин. Так я розумію, що були попередні домовленності, але біда прийшла до всіх — і до виконавців, і до бізнесу.

Сподіваюсь спеціалісти зможуть знайти ремоут за кордоном і працювати.

люди які мають тасок на 40 хвилин на день очікували що їм заплатять за 8 годин

Ну так ці люди ж не на фрілансі працювали, в контракті у них навряд чи погодинна оплата вказувалася. Вони самі своє навантаження тасками не регулюють.

а какое имеет значение сколько тасок есть, такски создает менеджер (ФО), если он с дефицитом фантазии и не удосужился сделать свою работу, то это не проблема дева или лида.
Если у тебя контракт или у тебя рабочие отношения типа работодатель-работник, и ты в этих отношениях работник, то ты разве получишь дополнительные деньги, если твой работодатель совершит супер успешную сделку? Скорее всего нет, так же ты не должен получать сокращение зп, если он совершит стратегическую ошибку.

Чуваки, война — це форсмажор. Уявіть себе на місці СЕО.

Наш стартап як раз шукав людей, які мають досвід праці в маркетплейсах (за виключенням продавців своїх товарів). Кому цікаво спробувати свої сили в новому українському маркетплейсі, який має глобальний потенціал, пишіть [email protected]

Як завжди на ДОУ повно експертів з ведення бізнесу. Особливо тих, хто здатен не маючи доступу до документів компанії дати точний висновок як аудитора по її стану.

ЗІ. Шановна редакція. А можна такі матеріали робите не по лекалах «мирного часу», а з урахуванням «кризового стану»? Бо розводити людей на емоції це весело, але не дуже доречно. Як на цей час.

выплатить деньги на случай форс мажора должна каждая компания за текущий месяц и все предыдущие, без задних чисел.

Форс-мажор — це те що звільняє від будь яких попередніх домовленостей.

А якщо слідувати твоєї логіці, то коли раптово помирає програміст — він повинен все одно закрити свої таски, бо нефіг.

Свого часу випадково не потрапила працювати в розетку. Пішла в АЛЛО. На жаль, АЛЛО повело себе аналогічно. Звільнили дуже багато працівників, у тому числі і ІТ. Точної статистики не маю, мене теж звільнили. Шкода, що великий бізнес так повівся із працівниками, яких, на мою думку, мав хоч трохи підтримати. На майбутнє, прийміть до уваги, АЛЛО не цінує своїх працівників.

Для себя отметим: не иметь дел с Розеткой, в общем, и Чечёткиным, в частности!

Колеги, де і як замовити клавіатуру з кирилецею з доставкою в місто Краків, Польша?

Наклейки я пробував, вони стираються через 3 місяці.

Думав, Розетка поможе. Та тепер все, гаплик.

З повагою, Василюк Тарас

Для поціновувачів можна подивитися на funkeys.com.ua — вони почали вже працювати, раніше відправляли закордон, зараз треба уточняти.

Скорее это показывает, что маржинальность казино выше, чем продажа товаров :)

скорее это уровень менеджмента, 4 лярда в месяц и сразу всех выгоняют?!нет запасов денег...да ладно)

Это же оборотные средства, а не прибыль?

Це навіть обороти партнерів через маркетплейс (з яких розеточні обороти там умовно 5-10%). Але хто там цікавиться, коли кляті капіталісти ховають свої запаси (ні). Кого турбує дебіторка (бо гроші, які виплатили сьогодні, зароблені ще квартал тому)...

Зараз чудовий момент, щоб попинати локальний бізнес, який не витримує конкуренції із західним. Про неминуче банкрутство. Про антикрихкість і радянський стиль управління. Про те, куди пішли податки працівників Розетки. Про тотальну корупційну складову вищих органів влади.

Але це все — доля ворожої пропаганди, спрямованої посилення поразницьких настроїв. У той час, як путінські рашисти бомбять наші міста, вбивають наших дітей, ґвалтують наших жінок — весь світ продовжує користуватися багатьма рашистськими it-продуктами.

За інформацією з профілю Розетки — там працювало 400+ IT-фахівців. Скільки звільнено — невідомо, але нехай це буде 200 розробників із якимось досвідом (junior/middle). Крім того, багато закордонних замовників теж починають відмовлятися від наших розробників через ризик.

І в той же час, IT-гіганти готові підтримати нас. Підтримати грантами на хмарні ресурси, які зараз використовуються найнеефективнішим способом — для DDOS-атак, тому що прості рішення — доля популістів, які хочуть отримати вплив завдяки простим, зрозумілим та абсолютно марним ідеям.

Настав час діяти. Досить продавати годинник замовникам. Потрібно продавати ліцензії на продукт своєї інтелектуальної праці. Продавати всьому світу, відрізаючи валютні струмки від путінської швалі та спрямовуючи їх у нашу економіку.

Час показати, що Grammarly і GitLab — це не винятки, не успіх, а професіоналізм наших фахівців. Час почати гніти не Розетку, а весь західний IT-ринок, який продовжує користуватися ворожими технологічними продуктами або постачати туди свої продукти.

Пора розпочати найпряміший, нещадний саботаж, диверсію та агітацію по всіх напрямках. Хто пов’язаний з путіним — той має бути забутий. Будь-яка частка акцій рашистких фондів, будь-який рашисткий продукт — робить тебе тим, хто у фіналі постачає путінську армію бомбами, які вривають наші міста. Саме так і ніяк інакше має знати кожна людина у всьому світі.

Почніть зараз. Підписуйтесь на наш паблік t.me/itsprout та розсилайте всім знайомим, хто втратив роботу або хоче змінити напрямок з аутсорсу/аутстаффу в продукт. Розповідайте всім, хто далекий від IT, але пов’язаний із креативною індустрією — блогерам, лідерам думок. Розповідайте всім, хто готовий виділити хоча б по дві години щодня. Розсилайте друзям.

Офіційний анонс буде із понеділка.

на крайняк у них есть товары) Если совсем худо.

Моя мысль была о том что если нет денег. То можно договориться на ту же сумму товарами брать. Это ж точно есть. Я не про самоуправство говорил. А разойтись по хорошему.

хех, типова жлобська компанія, яких в Україні нажаль було повно, показала своє обличчя
ну, бог з ним — в березні співробітників звільнити, але компанія з оборотом 4 млрд. не мала/не знайшла фінансових резервів заплатити за лютий!!!
це тупо сигнал роботодавця «нам на вас начхати», «ви — ресурс, а ми вас кинемо при нагоді»; не здивуюсь, що там підвищення — раз у рік і то, якщо ти дуже добре працював (але це треба доказати)
а мені десь в коментах до інтерв’ю з Чечоткіним на ДОУ доказували, що Розетка — це ІТ-компанія, коли я не погоджувався — ось вам типовий представник того, що ІТ-компанією навіть думати називати не можна і ІТ-спеціалістам розглядати хіба що як міст для швидкого переходу у якусь нормальну ІТ компанію

Зп за лютий виплатили, мені так точно.

Співчуття обом сторонам, шкода людей яких кинули, шкода успішний бізнес, який не витримав кризи.
Регулярно користувався послугами Розетки останні років 7, в принципі, в 99% був задоволений, сподіваюсь, бізнес відновиться.

Внутрішніх проблем компанії ми не знаємо, наскільки там все добре було до війни, але ось що зробив би я, як топ менеджер в подібних умовах:
0. Аудит і ревізію, скоротив і закрив би відразу позиції від яких можна відмовитись і які є неефективними, по всій компанії, не тільки ІТ відділ.
Цілком можливо, що компанія прийняла рішення, що окрім двох адмінів і трьох контент-менеджерів їм ніхто більше з ІТ не потрібен. Рішення цілком можливе і зрозуміле, але людей шкода.
1. Якщо вам там потрібні програмісти, дизайнери, девопси, тестувальники, аналітики, проджект менеджери і решта, то тут треба домовлятися і перш за все я б запропонував акції Розетки тим, хто лишиться на наступні декілька місяців(чи рік?) на 30-60% зп від довоєнної, з умовою все виплатити коли криза мине.
2. Збільшити відпустку на 50% Якщо до війни в людей було 20 оплачуваних днів, запропонуйте 30.
3. Запропонувати гарантоване підвищення після кризи, наприклад, +10% всім, хто лишиться.
4. Запропонувати знижку на товари якими торгує компанія. Запропонувати максимально можливу знижку, аби для компанії товар виходив у 0, а людям дати знижку на величину маржи, яку раніше заробляла компанія.
Якщо є якісь товари, по яким розетка вже розрахувалась із постачальниками і вони є на складах — запропонувати взяти зарплату цими товарами.
5. Провести щось на кшталт «краудфандингу», запропонувати клієнтам поповнити свої рахунки на сайті в своїх аккаунтах, зконвертувати поповнені гривні в «Бали» чи бонуси які вже є на сайті і якими після війни можна буде розраховуватись як реальними гривнями. Зібрані гроші в тому числі пустити на зарплати.
Якщо кожен із ваших постійних покупців закине хоча б по 100-200 грн, вже буде суттєва сума.
Щось схоже зробила «Планета Кіно» під час ковіду, можна було купити абстрактний квиток який потім конвертувати в реальний після локдауну.
6. Відмінити повністю зарплати і будь-які виплати для власників і топ-менеджменту. Ні для кого не секрет, що найбільші ЗП мають люди нагорі. Ці люди себе точно будуть нормально почувати якщо лишаться на два-чотири місяці без ЗП або з мінімальною.
Так зробила компанія Інтеліас на початку пандемії, де я тоді працював. СЕО компанії виступив і заявив, що в тому числі анулює ЗП собі та іншим ТОПам поки компанія не вийде на стійкий рівень. Решті персоналу тоді зрізали 10% із ЗП зате нікого не звільнили через корону. Вважаю це дуже крутим прикладом який може спрацювати і тут.

Завжди треба памʼятати, що люди це головне. Гроші можна заробити, а от повернути довіру і очистити репутацію значно складніше.
Я не впевнений чи компанії буде реально зібрати знову «старих» та найняти нових Тшників, якщо зараз людей просто викинути на мороз, довіри не буде.

Війна це форсмажор. Контракти, договори перестають працювати. Компанія могла просто повідомити вас про це (здається треба 10 днів) і з початку війни вона вам нічого не повинна. Але вони пробували все владнати, пробували щось зробити. А ви тільки ниєте, що не всю зарплатню вам дали. Ви могли взагалі ничого не отримати!

Ох цей совковий менталітет — вдячність кидалам. Пункт про фарсмажор не завжди звільняє від виплат, і він не завжди присутній. Мій поточний контракт взагалі не має цього пункту, наприклад. Тому не треба виправдовувати шахраїв.

Нажаль раніше (доволі довгий час) я вважав, що усі IT-шники розумні люди, як я. Це була моя помилка — зараз я вже нічому не дивуюсь.

Я не маю відношення до розетки, вже багато років нічого там не купую.

У своїй відповіді ви відразу «перейшли на особистості», тобто контруктивної розмови скоріше за все не буде. Але я хочу вказати вам на ваші помилки, щоб ваша гордість трошки зменшилась :)
1. Ви оцінили мій менталітет як «совковий». Ще й принизливому тоні. Це образа і ви з цього тільки почали.
2. Ви приписали мені «вдячність кидалам». Це оціночне судження без будь яких доказів — нема чого навіть розглядати. Ваше право, але це не робить вас краще та блокує подальший діалог.
3. Ви назвали розетку «кидалами» (ще й «шахраями»). Це ваша особиста думка. Ви не є суд, або експерт, щоб квалифікувати дії розетки.

Мета мого коментаря не виправдати розетку, а подивитись на ситуацію з іншого боку, заспокоїтись та шукати рішення. Особисто мене вражає, що люди під час війни продовжуюсь працювати — я тиждень або два витратив на забезпечення безпеки моєї родини. Доречі усі в Україні, діти навчаються.

Дозвольте розповісти, що я знаю про форс-мажорні обставини. Я не юрист, але складав договори для роботи з кліентами. В договорі не обов’язково описувати форс-мажорні обставини та порядок вирішення різних питань:

«И здесь у практиков возникает вопрос: что будет, если в договоре форс-мажорной оговорки нет? Спешим успокоить, что и в этом случае можно воспользоваться форс-мажорной процедурой, но уже на основании общих норм законодательных актов.»

Джерело: bz.ligazakon.ua/...​magazine_article/BZ012307

Детальніше про порядок вирішення питань при виникненні форс-мажорних обставин:
dlf.ua/...​ukrayini-pravovi-aspekti
Цікаво, що:

«Другим важливим моментом, є те, що існування форс-мажорних обставин звільняє сторону договору від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов’язання, однак не звільняє від обов’язку виконати це зобов’язання після припинення форс-мажору.»

Сподіваюсь, що ця інформація буде корисною. Готовий продовжити діалог, але тільки консктруктивно та без образ.

Я написав про совковий менталітет, бо це в совків характерно виправдовувати кидал. Не образа, просто факт.

Окей, припустим форс-мажор таки дозволяє виплатити лише частину зп. Чому ж тоді розетка кинула на бабки ще ДО війни, зрізавши зп на 20%? Невже ви наївно очікуєте, що після війни ці кидали виплатять ті 20% + недоотримані бабки працівників в період війни?

І чому взагалі компанія з оборотом в 4 млрд раптово виявилася нездатною виплатити зарплати працівникам без кидалова? Куди вони все просрали? Порозпихали собі по кишеням? Не змогли нормально спланувати витрати на випадок форс-мажору, про можливість настання якого вже давно було відомо?

Як клієнт я задоволений розеткою, але як інженер — це повна неповага до моїх колег. І нормальних альтернатив в нас немає, на жаль. Епіцентр такі ж самі кидали. Алло і мойо вічно намагаються впарити шлак. Хіба замовляти з амазону.

Ну вот насчет альтернатив я не соглашусь )

Цікаво було б дізнатися які) Щоб не лише електроніка, але й побутова хімія, алкоголь, будівельні матеріали, інструменти та купа інших категорій товарів, які є на розетці. І це все з швидкою доставкою до Львова через день-два і без дзвінків для підтвердження замовлення. Бажано з безкоштовною кур’єрською доставкою при наявності підписки.

Будівельних матеріалів поки не буде, але все інше потихеньку буде з’являтись в Інтернет-магазині, бо ми плануємо перезапуститись зі складом у Львові вже цього тижня =) По матеріалах є Епіцентр, а от інструмент гарний робить Дніпро-М

Пройшовся по каталогу Комфі. Алкоголь відсутній як клас (так, зараз не той час, але в мирний час непогано купити пляшку хорошого віскі). Одягу/взуття немає. Продукції Vichy взагалі немає (і не було, судячи по результатах гугла). Фільтрів води від Brita / Aqua Optima теж нема.

Так, всі ті товари можна шукати в інших магазинах, але таки зручно, коли все є в одному.

Я був дуже приємно вражений, що розпочався конструктивний діалог. Моя повага до вас зростає! У мене немає ніяких фактів — тільки здогадки та припущення.

Що би я робив, якщо управляв розеткою та почалась війна. Як звичайна людина би напевно намагався витрачати як найменше, збільшити запаси, захистити свої накопичення та майно. Я так розумію розетка це й зробила.

Я би порадив тим, кому не виплатили зарплатню:
1. Пошукати іншу компанію. Мій кліент на данний момент продовжує зі мною працювати. Але це не велика корпорація, де часто ти просто гвинтик і відношення відповідне. Війна проявляє людей — шукайте щось інше. Особисто я рекомендую невеликі компанії або фриланс де особисті відносини дуже важливі та на зовсім іншому рівні.
2. Коли буде можливість проконсультуватись в юристом та спробувати тиснути на розетку. Я сподіваюсь, що коли паніка пройде, ситуація стабилизується, не будет так страшно — вони будуть вирішувати всі ці питання.
3. Здоровья та життя важливіші за гроші, навіть великі. Іноді треба кинути все щоб вижити. Моя сім’я розглядала варіант кинути все майно, що в нас є та їхати в небезпечне місце. А майна багато — бо в мене 4 дітей. Ми вирішили, що готові все кинути. Але згодом залишились на місці. Тобто спробуйте змінити фокус — ви живі, ви здорові, а все інше можно вирішити. Старий жарт: «Дякую Боже, що взяв грошима».

Сподіваюсь, що всі проблеми будуть вирішені.

Бред, оборот Розетки 4 лярда в месяц, маржа не меньше 24%, мне вам посчитать или сами сможете? Сколько в процентах от этого составит зарплата ИТ отдела? Я думаю меньше 2%

А звідки дані про маржу в 24 відсотка?

20% — офіційна комісія маркетплейсу для партнерів. З яких платятся податки, системні затрати, величезний (!) маркетинг-бюджет, зарплати-бонуси таке інше. Про повернення інвестицій я вже мовчу. «Ваш бізнес завджи в кварталі від розорення» (Біл Гейтс, здається).

Як Ви вважаєте, яка доля ЗП фонду в прибутку?

Я помню как схлопнулся Фотомаг, когда началась война 2014. Это свойство такого типа компаний — умирать за месяц

Як же це так треба було вести бізнес, щоб з оборотом в 4 лярди на місяць — не мати чим заплатити зарплати вже через місяць після виникнення форс-мажору?
Розетку погубила не війна. Розетку погубила «києвоцентричність», політика «продавець завжди правий», бажання бути монополістом ринку та відсутність BCP. Воно і зараз можна було б продовжувати в них багато чого купувати, якби вони продовжували це доставляти.

Ну Розетка и Розетка, там же склады важнее, чем ПО.

Нет складов и продаж — сворачивают бусинесс до минимума. Появится возможность — снова развернутся, может быть и под другим названием («Штепсель», «Тройник», «Неонка» тощо), главное суметь перезапустить уже наработанные технологии.

Якшо проблеми з виплатою ЗП і різноманітні скорочення почалися ще на початку лютого, що ж тоді було причиною? Владислав не схожий на людину, яка може отак просто десь в чомусь прорахуватись і тим самим угробити власний бізнес.

Очевидно, шо війна лише долила масла в вогонь, але хотілось би розуміти корінь проблеми.

Хапнув все що міг в кеш і банкротиться, постачальники і працівники виступають спонсорами його наступного бізнесу.

На жаль, їх хіба що можна звинуватити у відсутності BCP та комунікації з командою. У мене було замовлення яке також відмінили, наступне через партнера виконали з затримкою (спальники), і ще одне сама Розетка виконала з затримкою у тиждень. Лише у квитанції з НП помітив що відвантажували з Броварів, де якраз на передодні прилітало по кільком складам.

IT-шникам, які там працювали бажаю якнайскоріше знайти нову роботу — її зараз вдосталь. Все ж форс-мажор такого рівня наша країна переживає вперше. Розетці ж потрібно швидко адаптуватись, бо це єдиний магаз такого рівня і зручності.

Хоч відразу після початку війни найм заморозили, зараз він поступово відновлюється. Буде знову хвиля відкладеного попиту. Найм буде звісно за умов безпечного перебування, наявності всіх умов для роботи тощо.

Эти шхуны кинут еще раньше чем Розетка, нафиг надо

Це усе звісно зрозуміло. Але ціни в розетці піднялися в декілька разів. Сподіваюся що хоч зможе продовжувати працювати. В усіх моїх клієнтів (я розробник бухпрограм) зараз надходження близькі до 0, бо або не працюють взагалі, або маїже не працюють. Я думаю що в теперешній час вимагати дотримуватися законодавства з праці не етично.

Дуже співчуваю Розетці. Це є один з провідних українських бізнесів. Зрозуміло, що в умовах війни, коли операційні доходи скоротились в рази (в 10? 20?), а витрати тільки зростають, ніякі запаси не покриють ту різницю. Жодний інвестор не буде давати гроші в компанію, яка знаходится в та працює на ринку країни у стані війни.
Розробники знайдуть роботу, а от чи вижеве Розетка — це питання. Я дуже, дуже сподіваюсь, що так, вижеве.

На жаль, звільнили не тільки розробників, для інших айтівців вакансій не так багато. Але такі реалії життя, це далеко не найбільші проблеми, які можуть бути.

читав аналітику. Не просто в 10 чи 20 раз, а у 200...Це звісно ужас. Думаю айті-спеціалісти знайдуть собі роботу, а ось маркетплейс дійсно крутий і зручний, може повністю померти

Меня сейчас обвинят в заангажированности, но я надеюсь на обратное. На то есть много причин, и главная уже была озвучена в комментариях: «Продавец всегда прав». Когда-то очень давно я был постоянным клиентом розетки, купил у них железа примерно на четверть миллиона суммарно, а потом меня попытались кинуть на 5к гривен...

А ще хотілося б дізнатися чому досі, за замовчуванням, сайт ROZETKA відображається російською мовою?

Кто о чём, а вшивый о бане.

Розетка: закрывает канал с миллионом подписчиков на ютуб переходя на украинский
комментатор на доу: чому досі, за замовчуванням, сайт ROZETKA відображається російською мовою?

Справді, чому українців дратує зневага до української мови під час війни з Україною, просто неосяжна дивина

Так, для мене це важливо. Чому відкриваючи сайт, який був зроблений для українців, я спочатку бачу російську мову і змушений кожного разу перемикати на українську? Хіба це така велика проблема зробити українську в Україні основною мовою на сайті?

К нам тут под Одессу сегодня вечером три калибра прилетели. Товарищ хуйло держит в тонусе вместе с русскомирными запутинцами на русских военных кораблях.

А у вас то-ли в Мюнхене то-ли в Ташкенте как погодка, не русскомирный вы наш? Как на вашем языковом фронте дела? Много твёрдых знаков да букв «ы» сегодня победили?

Найшов чим пишатись. Це якось відноситься до розетки і дає тобі право називати людей вшивими

Подивись на нього як розійшовся, диви не надорвись. Бо ця війна — через таких як ти, кому українське кістка в горлі

Це якось відноситься до розетки і дає тобі право називати людей вшивим

Это пословица вообще-то, а не переход на личности. Погугли что означает.

Бо ця війна — через таких як ти, кому українське кістка в горлі

А я думал, что война началась из-за Хуйла. И из-за зазомбированных подпутинцев, не видевших асфальта в своих сёлах, решивших подзаработать деньжат на «братской» крови. И из-за молчаливого «внеполитичного» раиссянского болота, у которого одобрям-с пока холодильник полон. А оказывается, что из-за меня — гражданина Украины и налогоплательщика. Ну круто теперь, придётся вместе с Путиным в Гаагу ехать. (нет)

Серьезно, ты не упоролся там, часом? Война идет, натуральные роиссяне топчут нашу землю, а ты обвиняешь жертв путинской агрессии в русскомирстве? Я вообще-то кровно заинтересован в существовании украинской государственности. У меня здесь всё, что нажито. А ты из-за границы будешь меня учить как Родину любить???

В країні, що воює 8 років, де більшість клієнтів україномовні і державна мова українська, ставити дефолтом російську сторінку і не помічати в цьому проблему найбільшому онлайн рітейлеру, це викликає природні питання. Мені шкода що тобі це не доходить

как Родину любить

не певен, що вона в тебе колись була, друже, та Родіна, яку б ти міг любити

Так это же статистический факт — чем дальше комментатор от Украины тем яростней он рассказывает как правильно родину любить и как воевать до последнего солдата тем кто остался

ну от я в Україні. Про бізнес розетки нічого не скажу, але якщо вони досі не бачать проблеми в основній мові свого сайту — я б його взагалі націоналізував, це просто колаборанти.

В 1917 уже такие нашлись. Почитай чем закончилось

В 1917 уже такие нашлись

Так як ти знайшлись в 2022, і читати не треба — ріалтайм.

А ссылку на статистику можно? Или сэр просто трепло?

Так а статистика где?
Кстати, первые пять комментов — вообще неясно, где живут комментаторы. По-моему, кто-то переоценил свои скилы диагностирования по фото.

Артем, Путин давно озвучил «такой страны нёт»... Даже если бы в Одессе был один человек , не говорящий на русском, в русскоязычном ютубе нашёлся бы тролль , который напишет " это база биндэр"

Не розумію до чого це?
Можливо маєте якісь аргументи проти? Можливо Вам щось конкретно не сподобалося в коментарі?
Чи маєте якесь обґрунтування? Бо зараз це виглядає просто як образа з боку російськомовної людини.
Якщо Розетка працює тільки в Україні, то в чому проблема за замовчуванням відображати сайт українською? Чому відкриваючи сайт, який був зроблений для українців, я спочатку бачу російську мову і змушений кожного разу перемикати на українську?

То есть то, что он людей кинул — для Вас не на первом месте!?:)

Ні, звісно. Я мав на увазі, що крім того що вони кидають людей, ще й інші претензії до них є

Коли почався COVID, то багато компаній із США теж звільняли, навіть деякі і без попередження. А у нас війна, тому не дивно, що бізнесу тяжко.

ситуація із зп неприємна, але так працює бізнес, будь який. Коли форс-мажор в масштабах країни, тут мало що можна зробити. Там згадують про виплату 3 зарплат, але наче ви працювали по КЗоТ і платили 19.5% податку, а не 5% як ФОП 🙂.

ну якщо повністтю офіційно, то там на 45 відсотків набігає податків

Как хорошо, что прошлым летом я забила на них сразу после первого собеседования и не стала даже делать тестовое.

Мутное какое-то. Первый пункт — стандартная задача по SQL, а два остальных будто не совсем трезвый человек писал.

Это им за то, как они по конченому сделали добавление товаров в маркетплейс))))

По-человечески жалко конечно розетку, я ещё 15 лет назад в ней покупал что-то... Но если розетка кидает на бабки людей еще до войны (80% от зп постфактум — что это, если не кидок), то такой бизнес нам не нужен. На войне они только «раскрылись» на полную и показали себя как пирамиду, а не как успешный бизнес.

Не понимаю как можно не иметь какой-то банальной «подушки» на 2-3 месяца ФОТ, чтобы расплатиться с людьми в случае форс-мажора. Тем более, что американцы предупреждали о войне ещё с НГ и до войны было куча статей, что компании имеют планы «А» и планы «Б» на случай начала войны.

А Розетка лето красное пропела и оглянуться не успела как война катит в глаза. Ну что-ж, пускай объявляют о банкротстве, распродают по бросовой цене всё целое, что осталось, и выплачивают зарплаты людям!

Иначе никак.

P.S. И к слову, лол, но у меня числа с 20 февраля оказывается висит оплаченный заказ на розетке на примерно 1500 грн, который отменили втихую без всяких уведомлений. :) Денег, конечно же, никто мне не вернул.

Із одного боку американці попереджали, але із іншого боку влада запевняла, що все ок і не треба нагнітати. Більшість людей в це не вірили, тому таке. А те що подушки в бізнесу нема, ще COVID-19 показав)

Ну так я о том же. Ковид показал, американцы были во все колокола, а оптимист Чечёткин всё бабло вливал в развитие и ещё наверняка занимал. До последнего мирного дня.

Со времен ковида можно было научиться, понять, что необходимо держать эту финансовую подушку хотя бы на ФОТ! Надо помнить в какой стране ты живёшь и что всё может в любой момент покатиться в тартарары. Яхз почему я усвоил этот урок еще в 2014-15 и до сих пор воспоминания тех лет свежи в памяти, а хозяин здоровенного бизнеса просто вливает все бабки до последнего, торгует с кредитного плеча и не подстилает никакой соломки на чёрный день. Как вроде его не будет и не было. o_O

Каждый раз как в первый! Ну просто фейспалм.

У всех проблемы, у всего украинского ретейла. На проме тоже сокращения, но почему-то там не кидают, даже выходное пособие дают какое-то и вообще все довольны. А здесь жареный петух клюнул и все риски на сотрудниках, а дядя Чечёткин начинает бизнес с чистого листа на западной.

Огорчает то, что полно людей у нас все еще живет в парадигме «мне должны» и привыкли перекладывать ответственность за свою жизнь на других, на работодателей, на государство. Вместо того, чтобы самому себе сделать финансовую подушку на 2-3 месяца от ежемесячных расходов, они ожидают что это кто-то другой для них должен сделать. На мое мнение, это совковое наследие, когда государство заявляло, что оно обо всем позаботиться, и отбирало у людей возможность самим об этом позаботиться (различные квоты на производство, запрет выезда, отсутствие частного бизнеса глобально). И сейчас полно людей которые живут с мыслью, что государство им должно обеспечивать жизнь и оно виновато в их плохой жизни.

Да, по бумагам правы те, кто не получат зарплату. Но понятийно... Странно ожидать от завода поставку заказа, когда его завод разбомбили и он физически не может выполнить свои обязательства, как бы он того не хотел. И предьявлять ему «почему нет запаса заказа, чтобы можно было покрыть такую ситуацию». Ну как бы тогда это закладывается в цену. Поддержание Х избыточности.

Да заказ мой хрен бы с ним, просто вспомнил. Он то как раз минимальная проблема, это я думаю, все понимают.

Мне ребят жалко, которые сначала получили 60-80% зп ещё до войны, отработав 100% времени, а потом после начала войны вообще шиш с маслом. И их не уволили сразу, дав какое-никакое выходное пособие (считай тот же месяц, как в проме), а они ещё и поработали бесплатно этот месяц, получив вместо зарплаты «самое сложное в жизни Чечёткина письмо».

Люди могли быть в долгах, рассчитывать на эти деньги, а ты говоришь чего они не сформировали финансовую подушку. Так может пытались сформировать, но до войны розетка им её «обкусала» своими выплатами 60-80%? А может и сформировали, но это далеко не повод дарить свою зарплату Чечёткину на построение бизнеса с нуля с прощением всех долгов.

В моём понимании, розетка должна обанкротиться и расплатиться в первую очередь с работниками, во-вторую — с поставщиками, в-третью — с клиентами. Если после банкротства останутся какие-то деньги, за них Чечёткин должен арендовать склад и начинать новую «Розетку» где ему захочется.

А так банкет за счёт бывших сотрудников, поставщиков и клиентов.

Не розумію, в чому проблема заплатити людям зарплати за 1-2 місяці, згідно домовленностей? Ніхто не вимагає продовжувати співпрацю, але кидати людей списуючи все на форс-мажор і т.д — не дуже людяно. Тим більше, «мутки» почалися ще до війни. Чому всі згадують про так звану подушку безпеки тільки для фізичних осіб? А якщо це велика контора то всі дружно забувають про неї і за все завжди розплачується робітник. Таке почуття, наче форс-мажор трапляється тільки з бізнесом, на працівників, їх життя та сім’ї всім начхати.

тут же в топіку був гарний коментар на цю тему:

А якщо слідувати твоєї логіці, то коли раптово помирає програміст — він повинен все одно закрити свої таски, бо нефіг.

І я тут майже ніде не побачив про «подушку безпеки» для фіз. особи. Частіше бачу, що «працедавець повинен», «роботодавець гімнюк».
Загалом, кожен відповідален за свою сім’ю. Не розумію чого це намагаються перекласти на когось. Воботодавець відповідален перед працівником. Не перед його сім’єю, не перед його батьками, хатніми тваринами і так далі, за котрі той взяв на себе відповідальність. Лише перед працівником. Так само і працівник перед роботодавцем.

Якщо бізнес буде закладувати фін. подушку на випадок Ч, щоб виплатити ЗП у разі малоймовірної події, типу «супутник впаде на склад і він згорить», «сусідня країна нападе на столицю» и т.п. — то це дуже сильно підвищить ціну. Ця подушка не візметься знівідкіля. За це кожний клієнт заплатить і це буде закладено в ціну. Коли той самий товар чи послуга імпортна не буде це закладати, мати меншу ціну і т.п. І виходить локальний бізнес тупо не зможе конкурувати та надавати робочі місця. І багато хто буде згоден, щоб не закладали такі речі в ціну і краще 1 раз на 10-20-30 років змиритися з реальним форс-мажором, ніж із року в рік платити за цей випадок. І працювати, отримувати зп і т.п.

Не побачили, то будь ласка почитайте коментарі до посту, де виправдовують розетку)

Ви ж самі сказали що роботодавець відповідальний перед працівником. Але виходить що ні. Домовленності не виконуються.

Я й не казав що відношення відповідальності роботодавець-працівник-сім’я транзитивне.

Це стосується не тільки бізнесу, а взагалі майже всього що в нас є в країні. Бардак що ми маємо є майже усюди: починаючи з бізнесів та вищих навчальних закладів, закінчуючи воєнкоматами. «Великі дяді» рахують що вони вище за інших.

Наведу приклад.
Коли починався ковід, багато хто втратив роботу. В той же час в усіляких шевах та кпі контрактникам ставили ультиматуми, що якщо не заплатите вчасно, вас відрахують. При тому, що спочатку не було взагалі ніякого навчання, а потім почалося дистанційне навчання, якість якого, м’яко кажучи, бажала кращого. Для адміністрації ніякого форс-мажору не існувало, студентів та їх батьків ставили в жорсткі рамки та не надавали тих послуг за які вони заплатили.

Зараз ситуація з навчанням майже та сама, гроші вони хочуть, а надавати послуги ні. Всіх деталей я вам не можу розказати, бо не маю точної інформації а брехати не хочу.

В таких ситуаціях я чомусь ніде не бачу, щоб контори/заклади/etc. обіцяли виконати свої забов’язання після закінчення тяжкої ситуації. Натомість, вони просто кидають всіх, добре якщо ще не вимагають нічого.

І так виходить, що легше все списати тишком-нишком на форс-мажор, десь трохи забрати чужого, десь недопрацювати, десь збрехати, ніж керуватись звичайною людяністю...

дуже зручно прикриватися «людяністю» там, де це зручно особисто) я не захищаю розетку, але розумію. і я вважаю «людяністю» зрозуміти, чому вона банкрутує і не може виплатити зп, і це проти домовленностей її з працівниками.

я не вважаю людяністю діяльність вузів (якщо вони державні) по вимаганню грошей при погіршенні якості або навіть ненадаванні освіти. Але дико чути про людяність завжди на користь працівників і замовчування в користь компаній.

Власник бізнесу такий самий працівник в минулому, которий спробував взяти більше відповідальності за всіх, платити заробітну плату і сам заробляти більше. Поки це дозволяють його навички, ринок, сам бізнес. І якось цинічно одразу писати «зрада», «так їм і треба», «давно повинні були сбанкрутувати». Особливо цинічно, коли користуються їх послугами як покупець, або продавець. Тим паче так відноситися в такій ситуації.

Ладно би там антимонопольний комітет оштрафував чи ще якась інстанція, де щось порушили. Так ніІ, у воєнний час, коли більшість активів постраждало, писати своїм же співвітчизникам. Ось це аж ніяк не людяність.

Я бачу тільки те що хтось бачить всюди «зраду», а хтось бачить «зажратих айтішніків». Не відношу себе ні до одних, ні до інших.

Бойкотувати і топити за банкротство це неправильно. Але на мою думку невиплата ЗП це також неправильно і у такої компанії мають бути гроші на зарплати, відпустки і т.д на місяці вперед навіть під час форс-мажору.

Якщо всі будуть все байкотувати то що залишається через місяць? Приватний бізнес це не станок для друку грошей. Після таких коментарів зрозуміло чому в Польщі біженцям дають житло безкоштовно а в Україні українці підняли ціну на оренду в три рази для своїх.

Невиплати згідно діючи домовленостей, це стовідсоткове шахрайство. Якщо компанія не може за поточними зобов’язаннями розрахуватися, має оголошувати про банкрутство. А так Чечоткін хоче продовжити роботу бізнесу на вкрадені у співробітників гроші.

договоренность одна — акт сдачи-приема работ — оплата. Нет акта, нет оплаты. Это ФОП. Я подозреваю что и работы у них почти не было последний месяц, а ФОП (в отличии от наемного) платят за выполненную работу, а не за жопо-часы просиженные на работе
Поэтому по закону все там нормально я уверен, то что раньше к ФОП было отношение как к наемному (отпуск, больничные, ставка фиксированная даже если ничего не делал месяц) — так это плюшки от компании, а не по закону

ти не так на це дивишся, ФОП — це коли тобі можуть заплатити, а можуть не заплатити, що власне і відбулося

Не знаю, як по всій Розетці, мені виплатили все за домовленістю.

Ну так у нас ж було тисячі хейтерів Дія.Сіті, які кричали, що нам ФОП підходить. Лицемірність почала зашкалювати, ми не лукашенко, щоб на 2 бутилках сидіти за раз.

є така річ — форс-мажор. У всіх нормальних контрактах є довгий список форс-мажорвів. Війна — це один з форс-мажорів. У випадку настання форс-мажору обов’язки сторін по контракту призупяються на строк дії форс-мажору.
Я гадаю, що в них все зроблено згідно контракту і називати це шархайством, скоріш за все просто брехня.

Прикро, але чесно. Якщо немає грошей, немає прибутків і перспективи бізнесу геть примарні, а саме так це виглядає, то іншої ради немає, і платити частину зарплати в надії втримати людей — геть нерозумно.

так питання не в надії втримати людей, а в тому, що компанія кинула своїх у скрутному становищі до прикладу: компанія, де я працюю зараз виплатила гроші за місяць раніше, щоб люди, які в евакуації мали гроші і змогли виїхати з небезпечних місць; і моя компанія не кричить на всю країну, яка вона крута, не збирає «нагороди», не опиняється в «топах» різних «рейтингів»; а тут Розетка «всім — дякую, всі — вільні; зарплата? яка зарплата?»

в когось є гроші. в когось нема. Прикро, що люди залишились без роботу і грошей, але власники компанії мають купувати ризики для того, щоб були гроші запуститися знову. Гадаю що бізнес в Розеткі встав майже повністю

Моя думка така: що ІТ спеціалісти мають підтримати своїх колег і бойкотувати маркетплейс Rozetka

А в чому сенс? Компанія майже банкрут. Я не знаю що там було до війни, але це форс-мажор. Не можу засуджувати компанію.

Закликав бойкотувати розетку раніше, але зараз це геть неправильно. Якщо вони працювали без накопичення, вкладаючи весь прибуток у розширення, то в них просто немає грошей на зарплати. І будьмо чесними, ІТ-спеціалістам зараз знайти роботу значно простіше, ніж решті (але все одно не легко, так).

Если с английским порядок то да, а в противном случае может быть весьма проблематично.

Звідки беруться ці айтішники, що досі не володіють англійською хоча б технічного розмовного? Тобто, я розумію, що є випадки коли людина починає свій шлях в продуктовій компанії в якої уся розробка сидить в Україні, проте таких випадків одиниці, переважна більшість якщо не працює, то працювала в інтернаціональних командах, де англійська банально сама по собі «прокачується».

ну, зараз наскільки я зрозумів, ще потрібно бути за межами України, щоб стати вперед черги — хоча я не розумію чому так

За для чого? Щоб ті, хто залишився теж втратили роботу? Крім айтівців в команії працюють і інші відділи. Байкотуючи Розетку, ви нічим не допоможите нам, кого скоротили, і тим, хто залишився.
Хоч мені і прикро, що я більше не працівник Розетки, але я буду підтримувати команію, бо великий бізнес потрібен країні.

«великий бізнес потрібен країні» — really? я думав, що ми за середній клас, середній/малий бізнес боремося, а не за компанії, які його видавлюють, утворюють групи в Раді, лобіюють закони, які нищать ФОПів, Цитрус та можливості замовляти товари з Аліекспрес

Дуже не далекий комментар.
Багато хто з українського АйТі живе в своєму специфічному коконі, де розуміння того звідки на їхні рахунки кожного місяця падала певна сумма взагалі немає.

щоб це не значило...а що це значить? можете пояснити?

можно еще друг дружку забойкотировать и сидеть в луже годами

а там байкотируй не байкотируй — Розетка ж не продает ничего сейчас, а работает чисто как маркетплейс, который себя очень плохо зарекомендовал. Все разы когда я заказывал там — всегда проблемы были и Розетка как маркетплейс принимала 0 участия в процессе. Если возникали проблемы — отрекались и говорили что это ваша личная договоренность с продавцом — мы тут не при чем.

У меня в таких случаях решение простое: «не хо не на — ходи голодный». Есть те кто готов предоставить кастомер экспириенс за куда меньшие деньги.

Розетка продає зараз — робив декілька замовлень и вони були відпрацьовані саме розеткою

Підписатись на коментарі