Зарплати українських розробників — червень 2019

Читайте свіжу аналітику про зарплати українських розробників, зима 2024

Ми аналізуємо ринок ІТ-зарплат з 2005 року. За цей час у галузі з’явилися десятки нових напрямів та професій. Саме тому з цього року підсумкові результати зарплатного опитування розділимо на три окремі аналітичні статті: зарплати розробників, зарплати тестувальників та зарплати інших технічних і нетехнічних спеціалістів.

У цій статті розглядаємо зарплати розробників. З 3 червня по 3 липня у черговому зарплатному опитуванні взяли участь 11 439 респондентів, із них 5 950 девелоперів. До розробників відносимо Software Engineer, TechLead і System Architect. Зарплати інших технічних спеціалістів розглянемо у наступних статтях. Але ви вже зараз можете подивитися їх у віджеті.

Дані в CSV доступні на GitHub. Усі зарплати вказані в доларах США (за курсом міжбанку), чистими (після сплати податків). Для оцінки зарплат у вибірках використовується медіана. Статті з результатами минулих опитувань тут.

Портрет учасників опитування

Топ-7 міст серед розробників той самий, що і в середньому по ринку: Київ (41%), Харків (15%), Львів (13%), Дніпро (7%), Одеса (5%), Вінниця (4%) й Запоріжжя (2%). Віддалено серед програмістів працює лише 3,5% респондентів.

48% Senior Software Engineers і 43% System Architects мешкає у Києві, серед Junior розробників таких 34%.

Географія

Жінок-розробниць лише 7%. З року в рік їх кількість збільшується, але доволі повільно — на 2,5 п.п. за 5 років. У середньому по ринку частка жінок в ІТ становить 20%.

Стать

Середній вік розробників — 27 років. У середньому українським девелоперам від 25 до 30 років.

Вік

Якщо дивитися на розподіл за досвідом, то медіанний вік Junior — 23 років, Middle — 26 і Senior — 30.

13,6% Junior розробників віком понад 30 років.

Розподіл за віком для різного рівня розробників

Більшість розробників знають англійську на рівні Intermediate й Upper-Intermediate. З 2011 року частка рівня Advanced майже не змінилася.

Знання англійської

Топ-3 вишів серед розробників: КПІ, Львівська політехніка, ХНУРЕ. Останній, до речі, цього року зайняв шосту сходинку в рейтингу вишів і був високо оцінений ІТ-спеціалістами.

Популярність вишів

Робота

Частка розробників, що працюють у продуктових компаніях, за 5 років збільшилася на 5 п.п. і досягла майже 30%. А ось частка спеціалістів зі стартапів майже незмінна — у межах 4-5%.

Розподіл за типом компаній

Лише 8% жінок має тайтл Senior, тоді як серед чоловіків таких 24%. System Architect серед респонденток не виявлено зовсім.

Популярність посад

Середній вік жінок і чоловіків програмістів майже не відрізняється. Junior — 23 роки, Middle — 26 років, Senior — 30 років. А найстарші архітектори — 32 роки.

Середній вік для різних посад

Сьогоднішні 23-річні джуніори можуть розраховувати стати архітекторами десь за 10 років. Senior розробники мають в середньому 7 років досвіду.

Середній досвід для різних посад

Судячи з частки жінок серед девелоперів, гендерний баланс відсутній. На усіх позиціях частка жінок в десятки разів нижча, ніж чоловіків. Але оптимістично виглядає ситуація з Junior Software Engineer — кожна восьма серед них жінка. Серед Senior-ів — лише кожна 43.

Гендерний баланс серед різних спеціальностей

У стартапах програмують на JavaScript, PHP й Python. Серед тих, хто працює віддалено, топ-3 мов — JavaScript, PHP, Java. У жінок замість PHP на другому місці C#.

Популярність мов програмування

Наймолодші розробники програмують на Kotlin (у середньому їм 25 років), найстарші — на Delphi (36 років).

Середній вік розробника в залежності від мови

Середні зарплати

Останні три роки зарплати розробників демонструють позитивну динаміку. Середня зарплата Senior розробника за рік виросла на $180, Middle — на $300, а Junior — на $50.

Якщо порівняти з 2014 роком, то за п’ять років зарплати Senior спеціалістів збільшилися на $600, Middle — на $400. А ось зарплата джуніорів навпаки зменшилася на $50.

Динаміка

У Києві джуніор розробник може розраховувати на $750, тоді як у Дніпрі середня зарплата початківців — $600. Також у Дніпрі й найнижча середня зарплата у сеньорів (якщо порівнювати з топ-5 містами) — $3 400 проти $3 900 у Києві й $3 500 у Харкові й Львові.

За посадами

Очікувано, що найвищі зарплати у Києві. Проте не за всіма мовами програмування: в Одесі й Львові середня зарплата .NET розробників приблизно на $200 вища за київську. І львівські С++ розробники отримують десь на $400 більше за столичних.

За містами

Якщо порівнювати середні зарплати за мовами програмування, то найнижча зарплата у Junior SQL — $610, а найвища у Senior Scala — $4 500.

За мовами програмування

Продуктові компанії не поступаються зарплатами аутсорсинговим. Якщо порівнювати аутстафінг й аутсорсинг, то в першій Junior і Middle отримує десь на $100 більше, а Senior — на $300 більше.

За типом компаній

Неочікувано ЖДТУ став лідером серед вишів з найвищими зарплатами випускників — респонденти з цього університету в середньому отримують $3 000, найнижчі зарплати вказали випускники ЗНТУ — $1 500.

Лідери за зарплатами студентів, що працюють в ІТ, — Хмельницький національний університет, КНУ ім. Шевченка й КПІ. Студенти цих вишів отримують близько $1 000, тоді як середня зарплата студентів Чернівецького національного університету — $550.

За вишами

Середні зарплати за основними мовами програмування

Нижче для зручності об’єднали основні мови програмування з розподілом за досвідом і містами.

Java, C#/.NET, C++

PHP, Python, Ruby

JavaScript

Java Android, Java не-Android

Java Android, Kotlin

Objective-C, Swift


Детальна інформація з розбивкою за категоріями, містами та досвідом у розділі «Зарплати».

Альтернативні віджети: doustatistic.byethost7.com, devua.seektable.com

Дані про кількість вакансій і відгуків дивіться в розділі «Тренди».


Візуалізація даних: Ігор Яновський


Читайте також: «Зарплати українських тестувальників — червень 2019» і «Зарплати українських PM, HR, DevOps, Data Science та інших ІТ-спеціалістів — червень 2019»

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Схожі статті




Найкращі коментарі пропустити

Очень многие вещи относительны. Джуниор — это понятие, чисто украинского рынка IT. В эту категорию могут попасть те, кто приврал про опыт, те кто не приврал про опыт но опыта мало, тех у кого много опыта, но кто застрял в вечных джунах. Есть и такие, у кого проблемы с самооценкой, поэтому он/она делают таски левела мидл и ждут, что тимлид и пм будут довольны. И все это джуны...

Все эти джун мидл — штука относительная. Поэтому на западе, в америке и тд обычно пишут просто — developer. Если пишешь ’senior developer’ - это заявка на или большой опыт, или что ты очень ярок/яркая.

Но иногда попадаются очень яркие джуны. Да они не берут на себя задачи по архитектуре, и разбиению стори и тп, но они достаточно толковые, чтобы если такое поручат — не растеряться и при помощи ’старших’ разрулить ситуацию.

97 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Запустили зимове опитування щодо зарплат. Заповнюйте анкету: dou.ua/...​s/salary-survey-dec-2019

Интересно, почему в возрастной группе 48-63 лишь два человека с зарплатой выше 4000. Я думал, что раз это самые опытные дядьки [и одна женщина], то они должны быть и самыми высокооплачиваемыми.

Ездил в командировки от некоторых фирм, и заметил, что за границей сотрудники постарше в основном находятся на более высокооплачиваемых должностях. Как-то не мешают им все названные тобой факторы.

Подозреваю, причина в том, что многие, кто могут, от нас уезжают, вместо того, чтобы применять свой опыт в Украине.

>

Ми аналізуємо ринок ІТ-зарплат з 2005 року

Цікаво, куди ділися усі розробники, які брали участь в опитуванні 2005 року.

Змінили професію або більше не працюють в Україні? 🤔

Ну не 100% жеж, правда в 2005 о dou наверное не знал ещё.

Гм. В Харкові android деви не пишуть на Java?

на Доу всегда такая странная статистика...сколько уже работаю в ИТ рекрутинге, вижу такое — миддл/миддл+ хотят от 2500-3500, но никакие не 2000...на 2000 сейчас только джуниор стронг приходят....а синьоры хотят от 3500 до 4500/5000....

честно, это все равно не соответствует тому, что сейчас на рынке, сколько ребята хотят по факту и сколько им дают

Вы бы указывали тут jobs.dou.ua/...​anies/geniusee/vacancies зарплаты, было бы понятнее.

синьоры хотят от 3500 до 4500/5000...

Тут медиана 4000:
jobs.dou.ua/...​Java&spec=&exp1=3&exp2=10

Еще не стоит путать текущие зарплаты людей, и зарплаты людей, которые собираются поменять работу, обычно меняют работу с повышением зарплаты на условные «+$500».

это обычные зп, а не торговля

обычные вот эти:

миддл/миддл+ хотят от 2500-3500, но никакие не 2000...на 2000 сейчас только джуниор стронг приходят....а синьоры хотят от 3500 до 4500/5000
На сколько сторгуешься, столько платить и будут в программинге.

это да, но можно «я думаю торг здесь не уместен!»

Ой, да ладно. Можно подумать, что у вас нет програмеров, что за одинаковую работу получают зарплаты в 2-3 раза отличающиеся. Не верю.

меня чужие зп никогда не интересовали, но думаю ты прав, но так или иначе это обычные зп, никто не запрещает работать за меньше или больше

Зарплаты на програмерской конторе — это секурные документы, которые разглашать страшнее, чем слить всю инфу и всю работу конторы конкурентам.

только обычно случается что рано или поздно эта инфа шарится внутри команды, а в мелких фирмах по всем сотрудникам

Это редко обычно случается и товарища, что сделал утечку обычно ждет кара анальная.

это когда человек человеку волк, а когда давно знакомы все не так, просто общаясь можно примерно понимать сколько зп, если пошел разговор про смену конторы на определенную зп и ты знаешь что этот человек обычно на мелкое.большое повышение всегда уходит, а не за «интересными проектами» или на оборот, то ты уже понимаешь ± пару сотен что у него сейчас. много вариантов как инфа вскрывается прямо или косвенно

Ой, да ладно. Можно подумать, что у вас нет програмеров, что за одинаковую работу получают зарплаты в 2-3 раза отличающиеся. Не верю.

практически нет. в более общем случае вопрос «так зачем же ж платить больше?» возникает практически сразу же ж после небольшого числа пейслипов после чего вопрос соотв. образом «решается» после чего правда чаще всего оказывается что «платить больше» таки же ж было зачем но это уже совсем другая история и тут уже... ну ок тут нет 50/50 тут практически всегда 100% а дело только в цене

Зарплати українських тестувальників — червень 2019
dou.ua/...​lary-report-qa-june-2019

Зарплати українських PM, HR, DevOps, Data Science та інших ІТ-спеціалістів — червень 2019
dou.ua/...​t-tech-nontech-june-2019

Senior SE
$3900

погодите, пару месяцев назад в топике про сша мне рассказывали про среднюю зп в 5к, упала что ли?

Популярність вишів
просунутий

это такой украинский новояз или я уже мову забыла?

Таки забыли — у обоих слов словарная фиксация ещё со времен УССР:

sum.in.ua/s/vysh
sum.in.ua/s/prosunutyj

«просунутий» викликає посмішку :) цікаво, чому не «високий рівень»?

Очень многие вещи относительны. Джуниор — это понятие, чисто украинского рынка IT. В эту категорию могут попасть те, кто приврал про опыт, те кто не приврал про опыт но опыта мало, тех у кого много опыта, но кто застрял в вечных джунах. Есть и такие, у кого проблемы с самооценкой, поэтому он/она делают таски левела мидл и ждут, что тимлид и пм будут довольны. И все это джуны...

Все эти джун мидл — штука относительная. Поэтому на западе, в америке и тд обычно пишут просто — developer. Если пишешь ’senior developer’ - это заявка на или большой опыт, или что ты очень ярок/яркая.

Но иногда попадаются очень яркие джуны. Да они не берут на себя задачи по архитектуре, и разбиению стори и тп, но они достаточно толковые, чтобы если такое поручат — не растеряться и при помощи ’старших’ разрулить ситуацию.

Та ладно, скрізь є розбика на джун/мід/сіньйор, яскравий тому приклад — вакансії на stackoverflow
Є ще, звісно, розбивка на L1-4 градації( або T-градація ), але це, по суті, те ж саме тільки з більшою деталізацією.
Вік і досвід в роках це фігня які повинні дуже мало впливати на твій грейд, тому і є

кто застрял в вечных джунах

Якщо людина показує перфоманс на рівні джуна, то це його левел не залежно від віку і кількості попороків.

Но иногда попадаются очень яркие джуны. Да они не берут на себя задачи по архитектуре, и разбиению стори и тп, но они достаточно толковые, чтобы если такое поручат — не растеряться и при помощи ’старших’ разрулить ситуацию.

Типовий джун який скоро стане мідлом і в потенціалі сініором.

«медіанний вік» — чюдненько

опять смешали в кучу сисадмин админ сисинженер и тд. хорошо хоть гордый саппорт отдельной строкой. но и там есть градация.

Как и на djinni. Там каша из DevOpsов и Сисадминов:)

когда их догрузят по скиллам/задачам еще чем-нибудь — маркетингом, например))

100% автоматизатори яких бачив на аутсорсі також в більшій чи меншій мірі працювали мануальщиками. Тому станом на зараз є «чисто мануальщики», як правило, джуніори і Qa з автомейшн скілами.

когда уже QA Automation перестанут разделять с разработчиками?

Житомир і ЖДТУ рулять по зп, лол ))))

Горжусь за свой университет

Сходу не нашел за что покритиковать.

За какие-то нереальные значения зарплат? Что-то я вот сомневаюсь, что пхп-джуну заплатят хотя бы $400, не говоря уже о «средних» $600.

Речь же о джуниорах, у которых уже есть опыт работы — в среднем где-то 1 год. Вы считаете, что джуниор пхпшнику с годом опыта не дадут зарплату в $600?

Ну если с годом, то наверное да. А если берут на джуна после двухмесячной стажировки, то и $300 вряд ли удастся выпросить.

то и $300 вряд ли удастся выпросить.

Это Вы уже сгущаете краски. Не все так плохо. 300$ выпросить не проблема с опытом 0-2 месяца

Я год назад работал jun php с 3 месяцами опыта работы, старт был с 800 долларов за фул дей. Так что, это от компании зависит.

А голосовавшие имели в виду зарплату до налогов или после?

После, в анкете было «Зарплата в месяц, net, после налогов».

Неплохо ))

вік Junior — 23 років, Middle — 26 і Senior — 30.

Середній вік Мідла, 26 років, при цьому середній досвід мідла, 3 роки. Це реально більшість починає працювати в 23? Цікаво було б подивитись статистику хто коли почав працювати)

А що тут дивного? Закінчили університет — вйо на роботу.

Тепер починають працювати швидше, ніж після закінчення. Ще років 7-8 тому це було нормою. Зараз 3 курс повним ходом, а то й раніше.

Більшість моїх знайомих починало працювати раніше, наприклад, після отримання диплому бакалавру, тобто десь в 21. Але багато і ще раніше

Якщо взяти посади Junior SE і Software Engineer і побудувати графік Floor(Age-Exp), то вийде таке:
i.imgur.com/yzUr6q5.png

У меня большинство знакомых кто пошёл работать в it — начали ещё в вузе. Совсем небольшой процент кто пошёл / собирается пойти после вуза.

Кар’єра розробника починається не з Junior, а Trainee.
Тому середній досвід Middle — не 3 роки.

Вот давайте «карьера разработчика в Ciklum». За пределами десятка действительно больших компаний таких слов как «трейни» и не слышали. А то еще мидл+, мидл-, пре-трейни, и всякого прочего L-1 сюда наберем.

Середній вік Мідла, 26 років, при цьому середній досвід мідла, 3 роки

В українській реальності, тайтл (джун, мідл, сініор) — це відображення очікувань по ЗП, а не рівень технічної підготовки.
Причина банальна — різниця в ЗП джуна і сініора 4-8х раз. В той час як в іншому світі 2х.

різниця в ЗП джуна і сініора 4-8х раз. В той час як в іншому світі 2х.

Трохи офтоп, але підніму тему)
Вихлоп який дає джуніор і сініор часто абсолютно не порівнювані. Сініор може за день зробити те, що джун буде робити тиждень/місяць/рік/взагалі не зробити і в світлі цього різниця в зарплаті навіть в 10 разів мені видається абсолютно справедливою.
Чи ви вважаєте, що європейська різниця в 2 рази є більш справедливою?

Вихлоп який дає джуніор і сініор часто абсолютно не порівнювані. Сініор може за день зробити те, що джун буде робити тиждень/місяць/рік/взагалі не зробити і в світлі цього різниця в зарплаті навіть в 10 разів мені видається абсолютно справедливою.

It depends. На практиці я бачив і зворотні ситуації, коли джун робив в декілька разів більше за сініора. Тому, тут все залежить від конкретної людини. Загалом, я чув, що джун це 0.5 сініора. Але це у випадку якщо фільтрація була, а не «закрити ким небуть».

Чи ви вважаєте, що європейська різниця в 2 рази є більш справедливою?

Як роботодавця, ситуація з джунами в Україні мене повністю влаштовує :). Але жити в тому ж Києві за ~500$ доволі складно (без батьків, квартири).

Джун это 0.5 сенйора только если сеньйоры в вашей компании закрывают таски вида «добавить кнопочку».

Хе хе, Ви, мабуть, зі фронтендом сучасним не працюєте.

Якісь дуже матьорі джуни вам попадались.
Якщо ми говоримо про таски в стилі: «Написати фабрику, що буде генерувати об’єкти А, В, С», то тут, впринципі, можна говорити про 0,5 сініора, але якщо у вас є абстрактна юзер сторі, в процесі якої треба витягнути з кастомера, що саме він хоче, тот тут джуніора лишати самого дуже небезпечно, довше потім переробляти.
Хоча конкретно в цьому випадку і не кожна людина на сіньйорній позиції здатна розрулити таке.
Якщо розглядати таски типу побудови архітектури, то тут і 10 джунів не зможуть замінити 1 людину з релевантним досвідом.
Ну і «Висший пілотаж» це написання технічних завдань і збір вимог від кастомера. Тут тільки сініор+ і до того ж з адекватними софтскілами.

але якщо у вас є абстрактна юзер сторі, в процесі якої треба витягнути з кастомера, що саме він хоче, тот тут джуніора лишати самого дуже небезпечно

Це робота тім ліда, проджет менеджера. Звичайно, якщо на джуна таке кинути то він переріже собі вени :). Задача тім ліда перемолоти юзер сторі в набір конктрених тасок для імленментації і роздати розробникам. «Написати фабрику», «Написати парсер», «Написати хендел», «Написати тест». Складність треба ізолювати від джуна і від мідлів теж. Я думав це by default.

Якщо розглядати таски типу побудови архітектури

Ви вважаєте нормальним давати джуну таку таску :)?

Повністю погоджуюсь про ізоляцію складності, дуже хороше формулювання, треба запам’ятати.

Ви вважаєте нормальним давати джуну таку таску :)?

Звичайно, що ні)
Але, нажаль, на одному з аутсорсерів зіткнувся просто таки з хрестоматійною ситуацією, коли джуна продали за сіньйора, а кастомер, нічого не підозрюючи, дав йому таску саме по проектуванні архітектури одного модуля. Після того, як він відправив свій результат( такий пздц творився, що ніхто тоді навіть не рев’ював) афігели всі, і кастомер і менеджери від реакції кастомера і далі вся ланка. Нажаль, тоді просто звільнили того нещасного джуніка.

Замість того, щоб звільнити того, хто його продав, як сеньйора

Так, це було б справедливо, але, по факту, знайшли цапа-відбувайла і решта продовжили працювати.

Вообщето это уже сеньйорская задача.
Другой вопрос, что в украинском ИТ все лычки сдвинуты на один и то, что во всем мире называют сенйор — у нас архитект какойто или лид.

Ну і «Висший пілотаж» це написання технічних завдань і збір вимог від кастомера. Тут тільки сініор+ і до того ж з адекватними софтскілами.

Как бы это вообще задача аналитика, причем тут разработчик, хоть бы даже и синьор?

у нашего атамана нет золотого запасу а ты же ж программист!

Загалом, я чув, що джун це 0.5 сініора.

Только в таком случае ждун должен зарабатывать половину синьерской зп, а не синьер два джуновых. А вообще, я согласен с Денисом. Много задач для ждуна в принципе неподъемны.

Просто в Украине в джунов берут людей, которых нигде больше не возьмут никуда.
Часто просто после курсов.
Фактически джун — это позиция «курсы внутри компании». Соответсвенно и денег дают «чтоб не сдох»

это позиция «курсы внутри компании»

Для цього є окремий тайтл — trainee.

В теории да. Но этот тут же ответы самих людей
Да и трейни в Украине это — «фиг его знает можно ли учить этого человека, давайте попробуем».

Раньше возможно так и было, но сейчас картина противоположная. Количество джунов такое, что работодатель может устраивать кастинг, и реально чтобы его пройти, у джуна должны быть скиллы мидла, но денег дают таки «чтоб не сдох». Безусловно, зависит от языка и региона, но в крупных хабах так.

Не могут у человека без опыта работы, который идет на джуна, быть скиллы миддла. Ну вот никак. Масса нюансов всплывает во время приобритения реального опыта, а не курсов или чего-то еще. Он может понимать теорию ± на уровне миддла, но на практике будет очень сильно страдать.
И еще одно, это просто люди себе не ставят тайтл трейни, потому что никого не возьмут с таким тайтлом. На самом деле джунов не так много, но чтоб их найти нужно время

Не могут у человека без опыта работы, который идет на джуна, быть скиллы миддла.

Естественно не могут, но работодатель(99% из них, если не все 100%) хочет именно такого и за пять копеек. А не так как комрад выше написал — «часто после курсов».
После курсов трейни, а скорее даже недотрейни, никому не нужны.

У цій статистиці є і 20-річні senior розробники. Але як уже було сказано — це більше індикатор очікувань по ЗП, ніж реальний досвід.

І шо з того? Нас вже нічим не злякаєш. Можна зекономити на підлозі у вольєрі. Тупо залити бетоном. До того ж рівно ця економія і відображується в зарплатах. Не більше.

Просто у моїх вологих фантазіях — senior це людина з хоча б 6-8+ років досвіду. Складно уявити 12-річних стартаперів, які в 20 уже сінйьорами стали. Хоча зараз ледь не в кожному під"їзді є школи програмування для дітей, тож мабуть 18-річні сіньйори — це наше майбутнє.

А! Он про шо Ви кажете. Так, то є фантазії )) Я думав, що Ви про 20 років досвіду. Накшталт «трирічний сеньор» значить 3 роки сеньйорського досвіду.
Це вже, мабудь, професійне схиблення щодо умов завдання )

Я начинал работать в 2003, с 3-го курса. Сейчас, я думаю, ещё раньше начинают.

Конечно раньше.
Через несколько лет в яслях будут начинать, на радость папке с мамкой. После чего, резюме «23х летний архитект» уже не будет казаться зашкварным

«выгорел на 16-летие — для чего дальше жить?»

«А где мама? А вот она, мама! А где папа? А вот папа! А где релиз ?!»

27 лет, ок. 8 лет опыта по специальности. Что я делаю не так?:)

Підписатись на коментарі