Рейтинг шкіл України: 100 найкращих для IT за результатами НМТ 2024

Після трирічної перерви ми відновлюємо рейтинг шкіл для сфери ІТ.

До повномасштабного вторгнення редакція DOU разом з Сергієм Городецьким шість років поспіль готувала рейтинг українських шкіл за результатами ЗНО, проте війна перервала цю традицію. Нині замість ЗНО (зовнішнє незалежне оцінювання) випускники шкіл складають НМТ (національний мультипредметний тест). У 2023-2024 роках НМТ відбувався за схожою методологією, що дало можливість відновити рейтинг.

Аналізуємо результати цьогорічного НМТ і зміни в середній освіті з 2021 року:

  • Зменшується кількість шкіл, випускники яких складають НМТ, — як через втрату шкіл на окупованих територіях, так і через реформування мережі шкіл загалом.
  • Кількість цьогорічних випускників, які складали НМТ у 2024 році, майже така ж, як у 2023 році.
  • Близько 8% цьогорічних випускників складали НМТ за кордоном.
  • Зросла кількість приватних шкіл серед 100 найкращих шкіл для сфери ІТ.
  • Погіршуються результати тестування з математики.

Для побудови рейтингу ми використовуємо результати тестування цьогорічних випускників українських шкіл, які складали математику та англійську мову. Це ключові предмети для кожного майбутнього айтівця. Математика має найвищий ваговий коефіцієнт при вступі на дотичні до ІТ спеціальності в українських університетах. Англійська мова має вплив на кар’єру ІТ-фахівця: за даними наших зарплатних опитувань, айтівці з кращим рівнем англійської мають вищі зарплати.

У рейтингу брали участь 4203 школи по всій Україні, у яких ці предмети на НМТ складали не менше як три людини.

Детально про те, як ми рахували

Для побудови нашого рейтингу ми використовуємо результати НМТ з математики та англійської мови. У попередніх версіях ІТ-рейтингу шкіл ми також враховували результати НМТ з фізики, бо цей предмет має другий за величиною ваговий коефіцієнт при вступі на ІТ-спеціальності в українські університети. Проте цього року фізику складали лише 5473 випускники шкіл з 234 тисяч, які загалом писали НМТ. Цієї кількості недостатньо для якісної оцінки рівня шкіл, тому результати з фізики не враховані в нашому рейтингу.

Як і раніше, для отримання більш стійкої оцінки ми використовуємо результати НМТ за кілька років. У 2023 та 2024 роках НМТ проводилося за схожою методологією, тому ми врахували дані за два роки для побудови рейтингу.

ІТ-рейтинг школи за кожен рік рахується як середнє арифметичне середнього балу її випускників з математики та середнього балу з англійської мови.

У розрахунках загального ІТ-рейтингу школи за 2024 рік ми використовуємо ковзне середнє, яке дає більшу вагу новішим даним: результати НМТ 2024 року мають коефіцієнт 0,67 в наших розрахунках, результати 2023 року — 0,33.

Важливо зазначити, що не можна оцінювати школи тільки за результатами НМТ. Є багато факторів, які можуть вплинути на результати: брак інтересу до вступу в університети та коледжі України, відбір при вступі до ліцеїв та гімназій, ненавмисне чи зумисне неврахування учнів зі слабкими результатами, економічна, соціальна і військова ситуація в населених пунктах тощо. Зауважимо, що представники Міносвіти категорично заперечують будь-яку значущість рейтингів, які базуються на результатах НМТ.

Однак редакція DOU вважає, що це зручний інструмент для порівняння шкіл у масштабах країни, і цей рейтинг може бути одним з об’єктивних індикаторів якості роботи навчального закладу та його академічного середовища. Також це можливість відстежувати різні показники школи в динаміці. З огляду на все вищенаведене, закликаємо розглядати цей рейтинг не як привід для змагання між школами, а для вдумливого аналізу ситуації в школах.

Правила складання НМТ у 2024 році

Під час повномасштабного вторгнення ЗНО (зовнішє незалежне оцінювання) замінили на НМТ (національний мультипредметний тест) і дещо змінили принципи проведення цього тесту.

Цьогоріч на НМТ складали чотири предмети: обов’язкові математику, українську мову, історію України та один предмет на вибір (іноземна мова, фізика, хімія, біологія, географія або українська література).

Щоб скласти іспит, треба було набрати не менше як 15% від загальної кількості тестових балів з кожного предмета. Отримані результати були переведені у шкалу від 100 (набрана мінімальна необхідна кількість балів) до 200 балів (набрана максимальна кількість балів). Якщо поріг у 15% не подолано, результат з предмету для цього учасника становить 0 балів, і він/вона не допускається до вступу до закладів вищої освіти в Україні.

Більшість тих, хто складає НМТ, з Києва. Частка Харкова падає

Кількість тих, хто складав НМТ у 2024 році, зросла проти 2023 року майже на 24 тисячі осіб і становить 312 тисяч. Проте це суттєво менше, ніж було у 2021 році: тоді на ЗНО зареєструвалося 392 тисячі людей.

Зростання кількості учасників тестування у 2024-му відбулося завдяки випускникам попередніх років. 11% тих, хто писав НМТ цього року, люди віком від 25 років. Торік їхня частка була 4%. Найстаршому учаснику НМТ 2024-го 70 років.

Цього року в тестуванні взяли участь більше чоловіків, ніж жінок: 52% проти 48%. У 2023 році співвідношення було протилежним: 52% жінок і 48% чоловіків. Така різниця виникла передусім тому, що з-поміж випусників минулих років цього року виявилося набагато більше чоловіків, ніж жінок. Якщо порівнювати лише тих, хто тільки випустився зі школи, то і в 2023, і в 2024 роках переважали жінки: вони становлять понад половину тих, хто складав НМТ.


Київ і Київська область на першому місці за кількістю випусників шкіл, які цього року складали НМТ: 16% тих, хто проходив тестування, вчилися в Київській області.

На другому місці — Львівська та Дніпропетровська області, де вчилися по 8% цьогорічних випусників, які складали НМТ. Дещо менше в Одеській (7%) і Харківській областях (6%).

Порівняно з минулим роком суттєво зменшилася кількість випускників зі шкіл Луганської, Запорізької та Херсонської областей. Серед великих міст найбільше падіння в Харкові — цього року тут складали НМТ на 7% менше випускників, ніж торік. На другому місці Дніпро — мінус 5%.

Більшість тих, хто складає НМТ, є випускниками міських шкіл. У 2023-2024 роках їх було 74%.

8% цьогорічних випусників шкіл проходили тест за кордоном. Їхня частка дещо впала за рік: у 2023 році було 10%. Вступити до українських університетів з-за кордону планували як дівчата, так і хлопці. Хлопців виявилося навіть більше: 52% усіх, хто цього року складав НМТ за кордоном.


За останній рік кількість шкіл, випускники яких складають НМТ, знизилась на 4%. Зменшення помітно майже у всіх регіонах, однаковою мірою це і сільські, і міські школи. Серед причин — реорганізація мережі шкіл, яка триває в Україні.

100 найкращих шкіл для сфери IT в 2024 році

Рейтинг показує, які школи дають найкращі базові знання з математики та англійської мови для майбутніх інженерів. Для цього у рейтингу враховуємо результати НМТ з цих предметів.

Попри зміни в методології обрахунку рейтингу, 47 шкіл, як увійшли до списку найкращих у 2024 році, входили до сотні і 2021 року. Сімом школам вдалося за цей час поліпшити свої результати та увійти в сотню найкращих. 27 шкіл з цьогорічного ІТ-рейтингу не входили до нього 2021 року через недостатню кількість даних.

Найкращою школою для ІТ цього року став Львівський фізико-математичний ліцей, який 2021 року посів 4-те місце. У першій десятці шкіл для ІТ цього року шість шкіл, які були в топ-10 у 2021 році, і чотири нові школи.

Новинкою цьогорічного рейтингу стала поява в ньому приватних шкіл. 2021 року до сотні найкращих шкіл для ІТ увійшов лише один приватний заклад («Авторська школа Бойка», м. Харків), а цього року їх вже 19. Найчастіше це невеликі заклади, які поки що не можуть рівнятися з державними школами за кількістю учнів (медіанна кількість учнів з приватних шкіл, які цього року складали НМТ, 16 людей проти 112 в державних школах).

Якщо порівнювати середні бали найкращих шкіл у 2021 та 2024 роках, то є тенденція до їх зниження. Середній бал з математики серед 100 найкращих шкіл 2021 року становив 170 балів, нині — 163 бали.

Щодо англійської мови, то у 2024 році немає шкіл, чиї випусники в середньому набрали б понад 179 балів з цього предмету, в той час як у 2021 році таких шкіл було 14. Проте середній бал з англійської в першій сотні шкіл практично не знизився (169 балів у 2024 році проти 170 в 2021-му), бо найнижчий показник серед цих шкіл становить тепер 157 балів проти 145 балів 2021 року. Це може свідчити про зменшення розриву у рівні викладання англійської мови в топових школах.

Загалом у більшості шкіл з нашого рейтингу вищі бали з англійської мови, ніж з математики (у 2021 році такої різниці не спостерігалося).

100 найкращих шкіл для ІТ


40 зі 100 найкращих шкіл для ІТ-сфери розташовані в Києві. На другому місці — Львів (14 шкіл), далі Харків (8 шкіл) і Дніпро (7 шкіл).

Розподіл шкіл за регіонами

88 з 100 найкращих шкіл для ІТ розташовані в обласних центрах, і лише одна в сільській місцевості (приватна школа в с. Хотів біля Києва).

Розподіл шкіл за типами населених пунктів

Школи для ІТ-сфери за найбільшими містами

Для всіх обласних центрів ми склали списки найкращих шкіл для ІТ-галузі. Для найбільших міст це 20 найкращих шкіл, для менших міст — 10. Для Києва зробили розподіл найкращих шкіл за районами міста.

Найкращі школи за районами Києва

Топшколи в обласних центрах


Аналітика: Ірина Іпполітова

Дякуємо за допомогу в підготовці рейтингу Сергію Городецькому, а також УЦОЯО та ЄДЕБО за надані дані та роз’яснення.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному4
LinkedIn



33 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

В цілому хороша аналітики. Але дуже ріже око абсолютні цифри. Чому не можна приводити перераховувати до кількості населення? Наприклад 70 учнів на 100000 населення. Це дуже полегшить порівняння регіонів між собою.
І так зрозуміло що учнів і шкіл за абсолютними цифрами більше в київський агломерації.

Чому не можна приводити перераховувати до кількості населення?

Бо показники якості освіти у конкретному закладі не є наслідком кількості населення у «регіоні» (навіть у районі). В ті ж топові Київські школи мають учнів з усього Києва і частково області. І якщо їх уявно перемістити в інший облцентр, то після рампапу вони там будуть видавати схожі результати

Можете уточнити, що означає пункт «кількість учнів» у таблиці? Наприклад, для ліцею «Фінансовий» вказано 72 учні. Проте, якщо це загальна кількість учнів, то вона має бути близько 300; якщо ж це кількість учасників НМТ, то їх близько 30. Виникає питання, звідки взялася цифра 72.

Це сумарна кількість учнів цього закладу, які здавали нмт у 2023 та 2024 роках. Рейтинг робили на основі даних за два роки, щоб згладити можливі коливання.

Було б класно для кожного міста додати мапу та позначити на ній точне розташування шкіл. Район може бути великим. Місцеві орієнтуються в школах своїх районів, а от тим, хто переїхав, така карта допоможе дізнатись, де знаходяться кращі школи району відносно твого дому. Наприклад, 11 з 20 кращих шкіл Одеси розташовані в Приморському районі, але оскільки я не місцевий, уявлення не маю, як далеко вони від мого будинку.

Дитячий садочок якийсь. Тож може, варто якось отримати це уявлення? Відкриваєте карти та гуглите... Можете навіть роздрукувати на папері, якщо релігія дозволяє.

От в процесі гугління і народилась ця ідея. Значно зручніше за 5 секунд оглянути одну мапу, ніж окремо гуглити 11 шкіл.

А у вас був, мабуть, поганий день, що зриваєтесь на випадковій людині в інтернеті? Розумію, у всіх буває.

))) Тобто, вам важко зробити це для вашого міста, але хтось (!) має це зробити для кожного міста в рейтингу? Не зважаючи, що це не дуже доцільно в умовах війни? В нас навіть не вказують, які школи мають бомбосховища, а ви хочете прямо мапу. Може, ще щось додати? Розмір внесків на навчання, вартість їжі та транспорту? Ну, щоб «все включено», як в нас полюбляють.

Наприклад, 11 з 20 кращих шкіл Одеси розташовані в Приморському районі, але оскільки я не місцевий, уявлення не маю, як далеко вони від мого будинку.

А для чого вам це знати? Ну 11-та знаходиться за 100 метрів, а до 1-ї (в рейтингу) треба їхати 15 хвилин на транспорті. Що це змінить?
Ну і якщо ви не місцевий (МістоKyiv, Ukraine), то відстань десь 400-500 км :)

Потрібна ще таблиця відстані від школи до моря з температурою 26*С, для повноцінного вибору ;)

Сумно за харківський 27 ліцей, падіння на 25 пунктів за три роки(

Ліфиц та Лисакевич пійшли з 27 ліцею у «Школу Бойка» і нічого з цього доброго ней вийшло (((
27 ліцей на 30 місці, а Школа Бойка на 47 ((

Цікаво було б ще побачити результати олімпіад з математики для кожної школи — область, всеукр, міжнар.

Так, мені теж цікаво було б, ще цікаво було б побачити результати олімпіад з фізики та інформатики.
Я якось намагався знайти таку зведену статистику, та не знайшов. У вікіпедії подивився результати успіхів на міжнародних олімпіадах по тим фізико-математичним ліцеям з топ-20 рейтингу ЗНО, про які чув від знайомих, що вони показують хороші результати на таких олімпіадах — УФМЛ, Лідер, 145й Природничий, Русанівський. По УФМЛ знайшов результати в вікіпедії — там близько 200 призерів міжнародних олімпіад з математики, фізики, хімії та інформатики. По Лідеру у Вікіпедії написано, що починаючи з середини 1990-х, на міжнародну олімпіаду з математики від команди України щороку потрапляє хоча б один учень «Лідеру» (з 6 учнів), а в 2000, 2004, 2007 роках — по три учні. У ліцеї вчився однин переможець міжнародної олімпіади з фізики і два — з інформатики. По 145му в вікіпедії пишеться, що за останні 10 років серед учнів ліцею 18 призерів міжнародних олімпіад з фізики, математики, хімії, інформатики. Про Русанівський ліцей на доу читав багато хорошого, та на міжнародних олімпіадах згідно з вікіпедії в них лише одне золото по математиці.
Тут на доу частенько згадувався ліцей Політ через успіхи на міжнародних олімпіадах з інформатики. В топ-20 рейтингу ЗНО він не входив, і на їх сторінці в вікіпедії про кількість призерів міжнародної олімпіади з інформатики не написано, та я пам’ятаю що на доу писали про таких призерів з цього ліцею, з чого я роблю висновок, що орієнтуватися на вікіпедію для порівняння результатів фізико-математичних ліцеїв на міжнародних олімпіадах з фізики, математики та інформатики не дуже надійно.
Словом, дійсно хотілося б мати рейтинг подібний до рейтингу НМТ, та по результатам олімпіад.

УФМЛ, Лідер, 145й Природничий, Русанівський

Я б у цей список ще додав 208 науковий ліцей.
Результати мат.олімпіад можна дивитися на сайті Богдана Рубльова matholymp.com.ua
Результати олімпіад з інформатики — на сайті Антона Ципко www.uoi.ua
Результати олімпіад з хімії — на сайті www.ukrchemolimp.com (не знаю хто цій сайт підтримує)
Результати олімпіад з фізики... упс. От тут велика проблема. Трошки можна подивитися на data.uoi.ua/contest у Ципка. Вадим Гайворонський збирає данні щодо києвських фіз.олімпіад на phys.weblium.site/phys-olymp-24. Даними щодо обласного етапу, всеукру та міжнару — ніхто не переймається. Яким чином формуються команди з областей на всеукр та з всеукру на міжнар — таємниця!
До журі відборів з Києва на всеукр входять вчителі з 4 шкіл. Зазвичай із цих самих шкіл і формується команда. Я намагався багато разів дізнаватися, як відбуваються відбори команди Києва на всеукр з фізики і як відбуваються відбори команди України на міжнар з фізики — ніхто ніколи цього не розповідав і не публікував. Прямо стіна якась. З фізикою в цьому плані в Укріані повна д...па. «Сірі кардинали» у журі відборів із фізики не хочуть публічності.

Можливо, я не там дивився, та щось в результатах олімпіад з інформатики не знайшов з якої школи учні, які зайняли призові місця на міжнародних олімпіадах. Я зайшов на www.uoi.ua/olympiads/ioi , клацнув на Результати — там я зміг побачити імена учнів, місця які вони зайняли, статистику їх участі в різних олімпіадах, та не розібрався, як подивитися, з якої вони школи.

З олімпіадою з інформатики — не допоможу. А щодо олімпіад з математики — зазвичай на «матолімпі» є інформація з яких шкіл учасники.

Дякую за ідею! подивимося, що можна зробити)

Спробуємо дізнатися, в кого ці дані і як можна їх отримати.
Але мені середні результати видаються кращими для визначення рівня шкіл. Бо олімпіадники, а тим більше призери олімпіад це дуже індивідуальна історія, і неясно чого там більше — впливу школи чи здібностей учня.

В тому і полягає вплив школи, що вона збирає разом здібних учнів.

так, але що краще — високий середній бал НМТ (всіх добре навчили по програмі) і 0 призерів олімпіад, чи кілька зірок-призерів олімпіад, але гірший середній результат?
Але дійсно цікаво подивитися, чи є зв’язок між середнім балом школи та наявністю в ній призерів олімпіад.

Наявність окремих призерів на Області або Всеукрі не завжди показує рівень школи (окрім випадків, коли в школі таке трапляється щороку, тобто системно). Краще дивитися на результати районних і міських олімпіад (I і II етапи). Якщо діти (багато дітей, а не один-два) завжди перемагають у своєму районі і завжди серед призерів на міській —> рівень викладання в школі хороший.

Потрібно враховувати ще один важливий чинник — репетиторів. Високий бал НМТ (особливо математики та англійскої) не завжди заслуга вчителів школи )))

Якщо високий бал НМТ в школі досягається за рахунок репетиторів, це також свідчить на користь школи. Це показує що батькам дітей, які в цій школі навчаються не байдуже на успіхи своєї дитини, а оточення таких дітей для успіхів дитини у навчанні позначається краще ніж оточення дітей, батькам яких байдуже на успіхи їх дітей у навчанні.

Це в точку! Краще нехай дитина вчиться у школі, де діти на перервах сперечаються про те, як краще розв’язати складну задачу, ніж про те в кого смартфон крутіший і дорожчий ))

що краще — високий середній бал НМТ (всіх добре навчили по програмі) і 0 призерів олімпіад, чи кілька зірок-призерів олімпіад, але гірший середній результат?

За моїми переконаннями краще той фізико-математичний ліцей, де більше призерів міжнародних олімпіад з фізики, математики та інформатики, ніж той, де вищий середній бал з НМТ.
Та, якщо дивитися не на слова а на вчинки, то поки що для доньки я обрав найближчий до мого помешкання ліцей з високим (з топ-20) середнім балом НМТ з фізики та математики.
Моя донька в цьому році пішла в п’ятий клас до ліцею, який входить до топ-20 рейтингу НМТ з фізики та математики, та на сторінці вікіпедії про цей ліцей я не знайшов інформації про те, що учні ліцею ставали призерами міжнародних олімпіад з фізики чи математики.
З тих столичних ліцеїв, в яких можна навчатися раніше ніж з сьомого класу, наскільки мені на даний момент відомо (дивився інформацію про кілька київських ліцеїв з топ-20 рейтингу НМТ з математики за 2024 рік на вікіпедії), лише Лідер має призерів міжнародних олімпіад з математики та фізики — якщо хтось має точнішу інформацію, поправте мене, будь ласка, якщо я помиляюся. В рейтингу НМТ з математики він входить в топ-20 рейтингу НМТ за 2024 рік, в рейтингу НМТ з фізики я його не знайшов, тому переселятися на Печерськ заради майбутніх високих результатів дітей на міжнародних олімпіадах з фізики, математики та інформатики я поки що не став :)
Мабуть, якщо дитина показує хороші результати на олімпіадах з фізики, математики чи інформатики, родині є сенс переселятися туди, де можна буде пішки ходити до фізико-математичного ліцею, який має призерів міжнародних олімпіад з вищезазначених дисциплін і входить до топ-20 рейтингу НМТ з математики, та ще не впевнений, чи сам я так зроблю, якщо донька або син будуть мати хороші результати на олімпіадах з цих предметів.

цікаво подивитися, чи є зв’язок між середнім балом школи та наявністю в ній призерів олімпіад.

Я раніше вважав, що якщо школа має призерів міжнародних олімпіад з фізики чи математики, то вона обов’язково входитиме до топ-20 рейтингу з цього предмету. Наприклад, як УФМЛ, так і 145й природничий, які мають призерів міжнародних олімпіад з фізики та математики, входять до топ-20 рейтингу НМТ за 2024 рік і з фізики, і з математики. Я навіть припускав, що Політ, про успіхи учнів якого на міжнародних олімпіадах з інформатики писали на доу, не входить до топ-20 рейтингу НМТ 2024 року з інформатики лише через те, що інформатика не входить до переліку предметів НМТ. Той же Русанівський, маючи одного призера міжнародної олімпіади з математики, входить до топ-20 рейтингу НМТ 2024 року і з фізики, і з математики.
Але ось Лідера, наприклад, в топ-20 рейтингу НМТ 2024 року з фізики я не знайшов, хоча один призер міжнародної олімпіади з фізики в Лідера був. Так що або моя теорія неправильна, або один призер міжнародної олімпіади це мало для того щоб робити висновки, і в такому разі цікаво було б дізнатися, скільки таких призерів потрібно. По математиці в Лідера призерів міжнародних олімпіад десятки, і в топ-20 рейтингу по математиці він входить.

Якщо ви націлені на результати в олімпіадах — вибирайте вчителя, а не школу.
У той же 145 можна було потрапити до Розенвайна, а можна і до когось простіше)))
(Хоча Розенвайн сьогодні вже не той що був раніше, зовсім вже старенький (((((
І у 208 школі можна було потрапити до Тимошкевич (яка зараз у Новопечерському), а можна було і не потрапити.
У Харкові, наприклад, 27 школа була взагалі поза конкуренцією.
Але після того, як з неї пішли Ліфиц і Лисакевич — йти туди вже не має особливого сенсу.
Бажаєте результатів на олімпіадах? Тоді до 7-го класу ходіть у «Цифру», а з 8-го — у «Кванту» (це крім школи)
Крім того, потрібно врахувати факт, що в переважній більшості топ-шкіл на дітей дуже сильно тиснуть. Якщо дитина не показує результатів на Всеукрі\Межнарі — вчитися там психологічно важко.
Приклад: у Русанівському ліцеї з тих, хто вступив у 8 класі, до випуску в 11 класі «дожили» лише 4 особи. Інші пішли через нестерпний пресинг. Подумайте про це.

Скажемо так, я дійсно націлений на результати в олімпіадах, але не за будь-яку ціну. Мені здавалося, що достатньо помістити талановиту амбіційну дитину в один клас з дітьми, які готуються до міжнародних олімпіад з фізики, математики та інформатики, і тоді мені вже нічого не потрібно буде робити — дитина сама, щоб бути кращою за інших, буде розв’язувати задачі і досягне результатів. Я наївно вважав, що на математичний гурток потрібно ходити лише для того, щоб отримати навики які потрібні щоб вступити до фізико-математичного ліцею з топ-20 рейтингу. Я записав доньку у другому класі на Цифру онлайн, та я не зміг організувати процес виконання домашніх завдань так, щоб дитині це подобалося, тож через кілька тижнів заняття припинилися.
Сьогодні дружина побачила в одної відомої психологині на її сторінці в соціальній мережі фразу, точно її не передам та суть така: «Безвихідна ситуація це ситуація, можливі виходи з якої Вам не подобаються». Зараз крім навчання в ліцеї в доньки ще багато інших активностей — балет, флай йога, гра на піаніно, настольні ігри з подругами. Ми навіть заняття англійською мовою цього року не включили в графік, щоб дитина мала вільний час. Вихід з ситуації, звісно, є — відмовитися від піаніно, флай-йоги, балету або настільних ігор, і використати час який вивільниться на Цифру, та це якраз той вихід який нам не подобається. Словом, якщо не вистачить лише навчання у ліцеї для успіхів у олімпіадах, значить так і буде.

У той же 145 можна було потрапити до Розенвайна, а можна і до когось простіше)))

Триліс теж норм.

Якщо дитина не показує результатів на Всеукрі\Межнарі — вчитися там психологічно важко.

На жаль, цей пресинг виробляє трошки спотворений для укрореалій майндсет, коли задачі важкі, але цю скалу треба лупати чесно і не боятися невдач.
Потім ці абітурієнти вступають у виші, і пачками вилітають на першій-другій сесії, бо з одного боку, по інерції шкільної бази далі їдуть і розслабляються, не уловлючи момент, коли вже пішов новий матеріал, з іншої, студенти зі шкіл попростіше більше схильні «іти по трупам», забомблюючи екзамени чи навіть підкуповуючи викладачів на екзаменах.
Тому в доповнення до цих ліцеїв варто відразу думати про іноземні вузи, інакше вони можуть навіть нашкодити.

Триліс вже давно в «Базисі» а не в 145. Я спілкувався з ним ще до війни — він не дуже хоче готувати олімпіадників (( швидше він себе позиціонує як «популяризатора фізики».

Якщо ваша дитина — юний вундеркінд, то олімпіада важливіше, бо школа витягне зіроньку. Якщо ж ваша дитина звичайна дитина — тоді варто дивитись на середнє, бо така школа підтягує всіх.
Обираючи школу в перших класах ви ще не знаєте яка саме ваша дитина напевне, тому дивитись варто в обох розрізах.

А тепер по конкретному прикладу — 171й Лідер не спеціалізована школа по фіз-мат профілю. На 120 учнів (в мої часи) там була лише половина класів натягнута на STEM-дисципліни. А ще половина потоку були учні з фокусом в право, економіку, візуальний дизайн. І там далеко не найвищі були показники по, тоді, ЗНО з фізики чи математики.

І тому в неспеціалізованій школі дані по «середьному» будуть дуже викривлені, бо пів школи здає на 199, а пів на 160, і усереднивши ви губите цю деталь.

А у 2008-му тільки з мого класу на міжнародну олімпіаду з математики поїхали 2 учні. (Я ж був «звичайною дитиною»).

о, це була моя історія. Я була єдиним призером всеукраїнської олімпіади на всю школу за багато років, наскільки знаю. І потім вчителі з різних предметів ходили й просили, щоб я взяла участь в олімпіадах і по їхнім предметам, бо треба ж піднімати рейтинги школи і їхні особисті. Якщо вже школі випав такий джекпот :)

Цікаво було б ще побачити результати олімпіад з математики для кожної школи — область, всеукр, міжнар.

Власне питання за кілька років не змінилось dou.ua/...​rticles/zno-2021/#2242591 :
І які висновки можна впевнено зробити по цьому параметру?

Підписатись на коментарі