У яких компаніях айтівці хотіли б працювати — аналітика

У серпні-вересні 2023 року DOU разом з Employer Branding Community організували перше дослідження брендів IT-роботодавців на українському ринку. Ми запитали айтівців, в яких компаніях вони хотіли б працювати і на що звертають увагу в офері.

Grammarly і MacPaw — безумовні лідери серед Senior-фахівців. Мідли та джуніори більш прихильні до сервісних компаній. Крім Grammarly, найбільше вони хотіли б працювати в SoftServe і GlobalLogic. Далі про все почергово.

Це опитування DOU проводив разом з компаніями-партнерами. В планах робити його щорічним. Мета — дати можливість компаніям вимірювати свій бренд роботодавця і ставати найкращим місцем роботи. Якщо ваша компанія цього року хоче долучитися до дослідження — пишіть Владі на [email protected].

Як ми це зробили

Разом з представниками компаній DOU склав список з 69 найбільших і найпомітніших ІТ-компаній (окрім GameDev). Ми провели опитування на DOU, в якому попросили ІТ-фахівців оцінити ці компанії як потенційних роботодавців. Відгукнулися 4739 айтівців і 532 людини, які шукають першу роботу в ІТ.

Оцінення всіх 69 компаній з нашого списку зайняло б надто багато часу, тому кожен фахівець розглядав 15 компаній, відібраних випадковим чином. За кожною з 69 компаній ми зібрали думки 1000–1200 фахівців.

Щоб визначити найпривабливіших роботодавців на ІТ-ринку, ми спитали айтівців, в яких компаніях вони хотіли б працювати (за умови, що вони їх знають). Кожен міг обрати скільки завгодно привабливих для себе компаній або не обрати жодної.

Grammarly — найпривабливіший роботодавець для українських айтівців

Безумовним лідером цього року є Grammarly: 69% айтівців хотіли б працювати в цій компанії. 2021 року в дослідженні Djinni ця компанія теж набрала найбільше голосів як серед ІТ-фахівців, так і серед рекрутерів.

Близько половини айтівців вважають гарним місцем роботи SoftServe, MacPaw, GlobalLogic, Ajax Systems, Intellias, EPAM, N-iX і Ciklum.

У яких компаніях хотіли б працювати айтівці


Загалом Grammarly — найпривабливіший роботодавець для айтівців усіх тайтлів і спеціалізацій; для фахівців у Києві. У Львові конкурують з компанією Intellias і SoftServe: практично однакова кількість фахівців хотіли б працювати в кожній з них.

Фахівці рівня Senior і вище більш перебірливі у виборі компаній і називали їх менше, ніж їхні менш досвідчені колеги. Grammarly та MacPaw — безумовні лідери серед цих фахівців.

Айтівці рівня Middle та Junior більш прихильні до сервісних компаній. До найпривабливіших для них роботодавців, крім Grammarly, увійшли SoftServe і GlobalLogic. Джуни та інтерни також прихильні до Ajax Systems — можливо, тому, що компанія, за даними Djinni, активно наймала цього року фахівців без досвіду.

Ті, хто шукає першу роботу в ІТ, частіше хотіли б працювати в сервісних компаніях: до трійки найпривабливіших для респондентів входять SoftServe, EPAM і GlobalLogic.

У яких компаніях хотіли б працювати айтівці, розподіл за тайтлами


На рейтинг компанії як роботодавця впливає рівень обізнаності про неї: фахівці більше хочуть працювати у відомих компаніях. Але серед менш відомих теж є компанії з потенціалом увійти до числа найпривабливіших роботодавців. Наприклад, Reface українські айтівці зараз знають не дуже добре (лише 50% знають чи чули щось про компанію), але 50% тих, хто знає про Reface, хотіли б тут працювати. Схожа ситуація у Readdle, SQUAD, Levi9 тощо.

Фахівці в Києві та Львові віддають перевагу різним компаніям: київські фахівці частіше обирали продуктові компанії, а львівські — сервісні.

У яких компаніях хотіли б працювати айтівці, розподіл за містами


Рейтинги привабливості компаній майже однакові для фахівців різних спеціалізацій.

У яких компаніях хотіли б працювати айтівці, розподіл за спеціалізаціями

У виборі оферу передусім зважають на зарплату та атмосферу в команді

Для фахівців важлива не тільки назва компанії, в якій вони працюють. Розглядаючи офер, 81% айтівців очікують, що їм запропонують гарну зарплату. Middle і Senior вимогливіші до зарплати, яку їм пропонують, ніж менш досвідчені айтівці. Для джунів та інтернів перспективи кар’єрного зростання в компанії (назвали 77% з них) майже так само важливі, як і зарплата (73%).

Крім зарплати, більшість айтівців звертають увагу на поведінку компанії та її співробітників. Для 70% важлива атмосфера в команді та люди, з якими доведеться працювати. 61% зважають на відгуки про компанію від знайомих чи інших айтівців. Для 57% важлива громадянська позиція компанії і її керівництва (волонтерство, підтримка ЗСУ).

До найважливіших критеріїв вибору оферу входить гнучкість формату роботи, можливість самостійно вирішувати працювати з дому чи офісу (важливо для 68% айтівців). Ще 64% хочуть мати гнучкий графік роботи. Так само важливі проєкт / обов’язки фахівця (назвали 66% опитаних) і перспективи кар’єрного зростання (65%).

Для тих, хто тільки шукає першу роботу в ІТ, зарплата не є пріоритетом: лише 52% вважають її важливою. Набагато важливіші для них кар’єрні перспективи (80%), менторство та можливість вчитися нового, працюючи в компанії (76%).

Що для айтівців важливо у виборі оферу


Текст і аналітика: Ірина Іпполітова


Триває традиційний рейтинг роботодавців на DOU. Голосуйте за свою компанію!

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось21
До обраногоВ обраному3
LinkedIn



28 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Добре, якщо б відфільтували аутсорс галери та продуктові компанії у виборках

Я Ajax’си поважаю за, впершу чергу їх продукти

A chomu ni slova pro Capgemini Engineering Ukraine?

Application Consultant не знає де в ОС додається українська раскладка? )

вони були в списку компаній, але не потрапили в топ компаній, де айтівці хотіли б працювати

Ммм, обмеження вибірки. Ви б переписали заголовок, щоб там було слово українські:) бо я б хотів в палантір чи нвідію, а в топі Глобал і Серв

так, мова саме про українські ІТ-компанії — те, що актуально українським айтівцям

ну нВідія має офіс, хоч і невеликий.

мене дивує рейтинг grammarly. невже дійсно так багато інженерів мріють розвивати продукт, який допомагає безграмотним дурням залишатися безграмотними дурнями? я б краще влаштувався а порнхаб, чесне слово

DOU, дякую за дослідження!
Приємно бачити, що найбільш бажані роботодавці — це продуктові компанії. Саме за саме за продуктовим ІТ майбутнє України.

Утім, більшість продуктових компаній опинилася за межами рейтингу саме через фокус на найбільших за розміром компаніях за кількістю працівників. Але ж продукту не обовʼязково мати сотні людей в штаті, бо він продає не людино-години. І шлях до команди умовно у 200+ людей зацмає роки, навіть з абсолютно успішним на ринку продуктом. Тож, сподіваюся, headcount не буде найважливіших критерієм для наступних опитувань. Бо при такому підході ми ще років 5 будемо бачити в таких опитуваннях в основному великі аутсорси.

І загалом — чим більше ми прокачаємо product thinking — тим більше українських продуктів і українських компаній буде в світових рейтингах.

Не знаю де ви побачили що більш бажані роботодавці це продуктові компанії, якщо із топ 10 найбажаніших компаній тільки 3 продуктові, інші це аутсорс

Не знаю де ви побачили що більш бажані роботодавці

Grammarly, Ajax, Mac Paw

із топ 10 найбажаніших компаній тільки 3 продуктові

Для опитування було обрано топ компаній за кількістю співробітників. Відповідно продуктові просто не потрапили до списку, тому що більшість з них не є великими.

Facebook купив Instagram в якому було 13 працівників за $1Мілліард.

Можно туди віднести

Тип компанії

З секції

Що для айтівців важливо у виборі оферу

Там видно, що це питання для айтівців десь на 14му місці

Подивіться

Що для айтівців важливо у виборі оферу

, там не має

product thinking

.
Український продукт в очах кандидатів, це як аутсорс тільки на українського замовника з усіми нашими культурними «бенифітами».

В списку загалом було 69 компаній, з них чимало продуктових. На привабливість компанії сильно впливає її знаність — якщо мало хто чув про компанію, то мало хто вважає її привабливою для роботи, навіть якщо вона робить продукт світового рівня.

Коротко — українські продуктові компанії не мають ніяких переваг в очах кандидата в порівнянні з аутсорс або аутстаф моделю ведення бізнесу.

А згадуючи поведінку частини (доволі значної) українських продуктових контор весною 22 року, коли звільнялись цілі ІТ відділи, той не дивно

Українські продуктові, хоч і не всі застрягли десь позаду. Тобто в більшості є тестові завдання і купа понтів, а на справді не пропонують нічого схожого з провідними продуктовими компаніями, окрім мантри «в нас свій продукт». Вишенка на торті, що і ЗП зачасту нижче ніж в аутсорсі.

а є настільки вже сильна різниця працювати в продуктовій копанії і на продуктову компанію через локальний аутсорс\-стафф на рівні рядового РПЗ? на одній з моїх робіт в мене був client-managed ноут, з якого корпоративний ’галерний’ юзер-аккаунт взагалі довелося зносити і ставити ’клієнтський’, все потрібне для роботи було на клієнтській пошті, галерну я відкривав раз-два в тиждень, співпрацював і спілкувався я в рази більше з людьми звідти, навіть з інших команд і проектів, ніж з будь-якими вищими менеджерами, HR і т.д. людьми з моєї власної контори і відчував себе насправді більше частиною компанії клієнта.

Аутсорс чи аутстаф мають офігенні переваги перед «продуктом». Більше різнопланових проектів, нема залежності від когось одного(чи то людина чи то продукт). В аутсорсі нема «оптимізації», бо по кожному можна порахувати маржу. А ще є бенч між проектами.
Коротше йти в продукт це лише для дуже ідейних)) (а більшість все ж чесно написала, що найголовніше то бабло)

Йти в продукт варто, коли ви вірете в продукт, готові його розвивати і вам за це будуть якісь опціони, а не тільки зарплата. Просто деякі продуктові компанії вимагають від тебе жити їх продуктом, а прибутками ніхто ділитись не хоче.

Чи не краще тоді працювати за ту ж ЗП на аутсорс/аутстаф компанію, робити свою роботу, спокійно йти додому і мати ворк-лайф баланс. На DOU є приклад, коли одна продуктова хвалилась, що їх співробітники працюють по 12 годин. Власнику продукту це класно, а людина вигорить.

Зазвичай так кажуть ті, хто ніколи не працював в нормальних продуктах

Ви ж не знаєте нічого про мій досвід і робите якісь висновки з коментаря. Якщо ваші переконня розходяться з чиїмись, це не значить, що ви розумієте щось краще. Може виявитись, що якраз вашого досвіду не достатньо, щоб це зрозуміти.

Без образ, але трохи зверхньо у вас вийшло. Я писав виключно про свої думки виходячи з власного досвіду. Якщо вам цікаво, то працював я в різних продуктах і по різній формі співпраці. Десь було класно і компанія ділилась з працівниками бенифітами свого успіху, але на той час в мене були інші інтереси. Десь було так само як і в аутсорсі або аутстафі, а десь було навіть гірше.

Найкраще з усього цього кар’єрного шляху, це люди з якими довилося попрацювати.

Ну, почнемо з того, що я взагалі не на ваш коментар відповідав. Це по-перше. По-друге, я ні в кого пальцем не тикав.

Але

Ви ж не знаєте нічого про мій досвід

Ну, це неважко побачити, зайшовши у ваш LinkedIn, посилання на яке так зручно розміщене в профілі на dou.

Може виявитись, що якраз вашого досвіду не достатньо, щоб це зрозуміти.

Це працює в обидва боки 🙂

Я писав виключно про свої думки виходячи з власного досвіду

Я теж зі свого досвіду, включно з досвідом спілкування з тими, про кого я у коментарі і написав.

Якщо вам цікаво, то працював я в різних продуктах і по різній формі співпраці

Якщо вам цікаво, то я теж. А також кілька разів влаштовувався в аутсорс/аутстаф. А через місяць-два втікав від усього побаченого крінжу.

Різниця одна і вона вагома. В аутсорсі/аутстафі ти зазвичай просто мавпочка, за яку великим дядям платять, коли вона стукає по клавішам, і ти частина команди, яку ці дяді здають в оренду. В продукті ти є частиною саме команди продукту, з відповідним ставленням і впливом. Комусь все одно, за що їм капає копієчка, комусь — ні.

Ну, почнемо з того, що я взагалі не на ваш коментар відповідав. Це по-перше. По-друге, я ні в кого пальцем не тикав.

Я зараз також пишу під вашим коментом, але це не значить що це вам)

Це працює в обидва боки 🙂

Так, це і малося на увазі.

Різниця одна і вона вагома. В аутсорсі/аутстафі ти зазвичай просто мавпочка, за яку великим дядям платять, коли вона стукає по клавішам, і ти частина команди, яку ці дяді здають в оренду. В продукті ти є частиною саме команди продукту, з відповідним ставленням і впливом. Комусь все одно, за що їм капає копієчка, комусь — ні.

Якщо дивитися на продукт широко, не тільки в межах України, то так, я з вами погоджуюсь.
Якщо ми говоримо про український продукт, то це дуже рідко коли навпаки. Ви будете працювати по ФОП 3 групи, у вас буде +/- такий же пакет та бенефіти як і в звичайній аутсорс або аутстаф компанії, такий же самий якийсь з видів Agile та продукт менеджменту.

Бо в нашому продукті, успіх компанії — це успіх компанії, а ваш успіх — це також успіх компанії. З вами ніхто нічим не поділиться, бо ви такий же ФОП номер 3 як і в звичайному аутсорсі)

Коли дивишся ютуб блоги чи подкасти то постійно кажуть що продуктові компанії це топ, а аутсорс і аутстаф загниває і не престижно. А виявляється як зробили велике опитування то з Топ-10 компаній лише 3 продуктові.

Продукт в Україні і продукт деінде — як то кажуть дві великі різниці.

Якщо співставити з загальною кількістю компаній одного і іншого типу, то три з десяти в Топі — це дуже навіть багато. Коли, умовно, одних на ринку 1000, а інших — 200.

Підписатись на коментарі