«Частина людей можуть принципово звільнитись, бо не хочуть працювати на Маска». Нинішні та колишні співробітники Twitter — про продаж компанії
Однією з найгучніших новин цієї весни на техноринку стала купівля мільярдером і підприємцем Ілоном Маском компанії Twitter за $44 млрд. Згодом повідомили, що соцмережа невдовзі може стати платною для користувачів корпоративного сегмента та державних органів влади. Пізніше Маск нібито призупинив угоду в очікуванні звіту щодо кількості ботів у мережі.
А поки власник Tesla і SpaceX шукає найбільш вигідні варіанти придбання нової для себе компанії, ми вирішили дізнатися думки нинішніх і колишніх співробітників Twitter щодо цієї угоди. Розпитали в них, як новий власник може вплинути на розвиток компанії, її робочі процеси та структуру, чи очікують самі працівники можливих скорочень, а також зміни умов праці та розмірів компенсацій.
Віталій Бондаренко, Staff Software Engineer у Twitter
«Структура компанії зміниться принципово»
Звичайні працівники Twitter мають лише доступну широкому загалу інформацію. З тих обмежених коментарів від Маска випливає, що його плани є дуже амбітними, і для їх втілення підприємцю треба зробити компанію приватною, щоб менше залежати від короткострокової ціни акцій.
Майбутній вплив на працівників незрозумілий. Можуть бути звільнення, хтось піде сам. Проте варто зазначити, що компанія — це не бренд і не «залізо». Вартість компанії створюють співробітники, тому я дивлюсь у майбутнє з оптимізмом.
Про зміни в структурі. Структура компанії зміниться принципово — наприклад, не буде ради директорів. Дуже ймовірно, що змінять вищий менеджмент. Нове керівництво може вирішити внести зміни в робочі процеси. Але остаточно це буде зрозуміло після приходу нового керівництва та оцінки ним внутрішньої ситуації.
Поки що зміни власника не відбулось, тому жодних скорочень теж не могло бути. Купівля компанії такого масштабу — процес довгий, його ще мають затвердити регулятори. Нещодавно міноритарний акціонер подав до суду. Згідно з попередніми оцінками, Маск може реально стати власником компанії за
Про зарплати. Питання перегляду компенсацій цікавить усіх, проте в договорі на купівлю Twitter є пункт, що бенефіти та компенсації протягом року не можуть змінити в гірший бік.
У нас був внутрішній виступ керівництва, де воно описало процеси купівлі компанії, вплив цього на співробітників (наразі його немає) і те, що може відбуватись у майбутньому. З нього випливало, що менеджмент був не в курсі, що робитиме новий власник.
Про можливий відплив кадрів. Мої колеги дуже різні, і в них, відповідно, різні думки щодо купівлі компанії. Вважаю, що частина людей можуть принципово звільнитись, бо не хочуть працювати на Маска.
Інша частина ставиться оптимістично до цієї угоди. Звісно, це велика зміна і багато хто переймається за свою стабільність. Проте на ринку програмістів у США багато позицій для пошуку роботи, і це поступово зменшує нервовість.
Арсен Костенко, Senior Software Engineer у Netflix, колишній Software Engineer у Twitter
«Тепер буде менше уваги до аудіовізуальних форматів і більше — до тексту, взаємодії користувачів і компанії»
Ця угода — неочікуваний і доволі резонансний у медіа крок. Twitter має славу улюбленця ЗМІ, щоправда, до цього моменту це суттєво не впливало на збільшення кількості користувачів чи покращення їхнього досвіду. Сподіватимемось, що цього разу буде інакше.
Можна лише здогадуватись, як саме ця угода вплине на компанію. Підозрюю, що буде черговий виток реорганізації, оскільки змінюється бачення розвитку Twitter. Має змінитись і структура компанії, згідно з «законом Конвея», адже фактично кожна організація відтворює у продукті власну внутрішню структуру. Частково про бачення Маска можна послухати в його виступі на TED 2022.
Припускаю, що буде менше уваги до аудіовізуальних форматів і більше до тексту, взаємодії користувачів і компанії. Також має бути менше уваги до ботів, а більше наголосу на «щирості людського діалогу».
Про зміни в робочих процесах. Перші зміни чомусь відбулись проактивно: звільнили топменеджерів Кейвона Бейкпура та Брюса Фалка. Обоє були відомі як відважні піонери та візіонери всередині компанії. Про роль Кейвона можна додати, що на нього робили велику ставку, коли Twitter хотів перейти з «живої розмови» до «живого відео» у 2015 році. Тож зараз можемо говорити про зменшення ролі відеоформату на платформі.
Зараз про скорочення говорять всюди в Кремнієвій долині, тож ці процеси можуть відбуватися незалежно від придбання компанії Маском.
Про компенсації. На розмір компенсації більше впливає конкурентне середовище. Я маю сумніви, що тут будуть суттєві зміни, якщо офіс залишиться в Сан-Франциско. Щоправда, Маск також згадував про значний вплив «ліберального порядку денного» через розміщення офісу в цьому місті. Це можна інтерпретувати як натяк на переїзд.
Загалом розмови про перетворення Twitter на «громадську послугу» на зразок вікіпедії велися ще з
Кирило Федяй, User Acquisition manager у VistaCreate (має тривалий досвід співпраці з Twitter)
«Ніхто не витрачає $44 млрд, не очікуючи згодом відбити інвестиції; може бути розвиток так званого Crypto Twitter»
Як User Acquisition спеціаліст я працював із Twitter Ads тривалий час. Маю досвід роботи з різноманітними цілями рекламних кампаній, рекламними форматами тощо.
Думаю, що придбання Twitter Ілоном Маском буде загалом позитивною зміною для компанії та її акціонерів. Будь-яка соціальна мережа монетизується переважно через рекламу — це можна побачити у фінансових звітах, пресрелізах тощо. Тому вважаю, що Ілон намагатиметься підвищити доходи з реклами, а також розвивати нинішні та розробляти нові формати монетизації — незалежні від реклами.
Про зацікавленість Маска в прибутку. Я не дуже вірю його заявам про незацікавленість в економічному боці питання. Ніхто не витрачає $44 млрд, не очікуючи згодом відбити інвестиції. Це буде або посилення рекламної сторони бізнесу, або винайдення нової моделі монетизації в контексті соціальних мереж. У 2021 році Twitter показав рекордне зростання саме завдяки рекламі. Тому думаю, що Ілон зверне на це увагу й усе-таки розвиватиме рекламний напрям разом із соціальним.
У Twitter сидить унікальна аудиторія, яка може бути дуже цінною для деяких категорій рекламодавців. Перше, що спадає на думку, — криптовалюта. Усі знають про так званий Crypto Twitter — це досить велике ком’юніті, але нині ніхто не може прямо рекламувати криптопроєкти без спеціального затвердження з боку самої соцмережі. Оскільки Маск фанат криптовалют і свободи слова — можливо, він змінить цю політику і ми побачимо зростання саме цього сектору реклами в Twitter.
Я не знаю, чи буде Маск скорочувати людей у компанії. Думаю, що ніхто не зможе дати точну відповідь на це запитання. Однак можна пригадати, що Ілон уже скорочував людей у Tesla.
11 коментарів
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.