Співбесіда з UI/UX Designer. 100 запитань для рівня Junior, Middle, Senior

DOU регулярно публікує списки запитань для співбесід — і цього разу наша стаття присвячена професії User Experience Designer (UI/UX). Згідно з дослідженнями DOU, попит на таких фахівців є стабільним, але й конкуренція відчутна. Гарні новини: у компаніях усіх напрямів і розмірів простежується тенденція до зростання зарплат у дизайні.

Ми попросили експертів з різних компаній поділитися прикладами запитань для інтерв’ю, щоб ви мали змогу виявити прогалини у знаннях, краще підготуватися та, сподіваємося, отримати роботу мрії. Наголошуємо, що цей список не є вичерпною інструкцією та не містить усі можливі варіанти запитань :)

Статті для інших напрямів шукайте за тегом 100 техпитань.

🔵 Загальні запитання для усіх рівнів

Цей блок охоплює запитання, які можуть ставити фахівцям будь-якого рівня. Вони спрямовані на знайомство з кандидатом, його особистість і професійний досвід.

  1. Який сайт/дизайнер/студія вам подобається і чому?
  2. Який продукт вам подобається і чому?
  3. Які книжки з дизайну ви читали?
  4. Як ви реагуєте на критику від замовників чи членів команди?
  5. Яким чином ви стежите за новинами в індустрії? Кого і що читаєте?
  6. Розкажіть про свій найскладніший проєкт. У чому була складність для вас?
  7. Розкажіть, які продукти чи сайти ви вважаєте ефективними з боку UX-дизайну. Чому саме вони?
  8. Як генерувати нові ідеї в дизайні для продукту?
  9. Які ресурси для навчання UX/UI ви рекомендуєте новачкам?
  10. Наведіть приклад складної дизайн-проблеми, з якою працювали. Як ви її розв’язали?
  11. Чи впроваджували ви принципи гейміфікації у дизайн продукту? Розкажіть детальніше.
  12. Які ваші підходи до розвитку та підтримки дизайн-системи? Як ви забезпечуєте її консистентність у всіх продуктах компанії?
  13. Які основні принципи дизайну інтерфейсу користувача ви вважаєте найважливішими та чому?
  14. Якими інструментами/сервісами ви користуєтеся під час роботи?
  15. Як ви розвиваєте свої навички та знання у сфері дизайну продукту? Які ресурси ви використовуєте?
  16. Як ви ставитеся до трендів у дизайні? Як ви визначаєте, які з них використовувати у своїх проєктах?
  17. Як ви імплементуєте нові інструменти, які з’являються на ринку, у свою роботу?
  18. Чи є домени або проєкти, з якими ви не хотіли б працювати? Якщо так, чому саме?
  19. Як ви управляєте своїм часом і пріоритетами, працюючи одразу над кількома проєктами?
  20. Як ви розставляєте пріоритети у роботі над функціями продукту?
  21. Розкажіть про свій найбільший провал та успіх у роботі.
  22. Як технічні обмеження проєкту впливають на ваші дизайн-рішення?

🟡 Junior

Дослідження

  1. Що таке дизайн-мислення?
  2. Які етапи дизайн-процесу ви знаєте?
  3. Що таке UX? Які основні принципи UX застосовуєте під час розробки продукту?
  4. Які методики UX знаєте? Чи застосовували якісь на практиці?
  5. Чому важливо розуміти цільову аудиторію під час проєктування інтерфейсу?
  6. Як ви підходите до дослідження користувачів і які методи використовуєте для збору інформації?
  7. Яка мета проведення опитувань та інтерв’ю користувачів? Коли доцільніше проводити опитування, а коли — інтерв’ю?
  8. Чи можете ви розповісти про випадки, коли вам доводилося змінювати дизайн на основі відгуків користувачів?
  9. Що таке евристичний аналіз?
  10. Що таке Customer Journey Map? Навіщо її будують?
  11. Які вимоги до завдань для юзабіліті-тестування?
  12. Як ви визначаєте ефективний дизайн інтерфейсу? Як ви оцінюєте успішність дизайну?

Візуальний дизайн

  1. Що таке UI Kit і навіщо він потрібен?
  2. В чому полягає різниця між Style guide / UI Kit / Design system?
  3. Розкажіть про гештальт-принципи в дизайні інтерфейсів.
  4. За якими ознаками ви визначаєте вдалий інтерфейс (UI)?
  5. Як обрати колірну палітру для сайту або програми?
  6. Чи був у вас досвід створення кількох колірних схем під один інтерфейс? Створення темної теми?
  7. Розкажіть про ваш погляд на важливість дизайну інтерфейсу користувача (UI) у розробці продуктів. Як ви розумієте роль UI в користувацькому досвіді?
  8. Що таке мудборд? Які методи використовуєте для створення унікальних ідей у дизайні?

Дизайн взаємодії

  1. Навіщо потрібно вивчати дизайн-патерни?
  2. Що означає 1 screen — 1 action?
  3. Як оптимізувати дизайн для мобільних пристроїв? Як ви поясните принцип mobile-first у дизайні?
  4. Яким інструментам віддаєте перевагу для створення макетів?
  5. Як ви переходите від варфрейму до макету?

Комунікація та співпраця

  1. Як ви співпрацюєте з розробниками під час втілення дизайну?
  2. Чому важливо отримувати зворотний зв’язок на ранніх стадіях дизайну?
  3. Розкажіть про свій досвід взаємодії з клієнтами та фідбеком від них?

🟢 Middle

Досвід управління проєктами

  1. Як ви встановлюєте пріоритети під час проєктування функціональності в продукті?
  2. Як ви управляєте очікуваннями стейкхолдерів під час створення дизайну?
  3. Чи можете навести приклад, коли вам довелося балансувати між потребами користувачів і бізнес-вимогами у дизайні?
  4. Як ви справляєтеся з жорсткими дедлайнами? Чи є у вас приклади порушення дедлайнів? Як ви з цим впорались?
  5. Чи були у вас ситуації, коли ваш дизайн було неможливо чи технічно складно імплантувати? Як ви з цим впорались?
  6. Чи можете ви поділитися досвідом, коли вам доводилося йти на компроміс в ухваленні дизайнерського рішення?

Дослідження

  1. Як створювати персону? Яку інформацію потрібно вказати?
  2. Коли потрібно створювати персону?
  3. Що таке продуктова гіпотеза та як її формувати?
  4. Розкажіть про свій підхід до визначення та розв’язання проблем користувачів через дизайн.
  5. Як ви оцінюєте ефективність свого дизайну продукту? Які метрики використовуєте?
  6. Як ви використовуєте дані та аналітику для покращення UX?
  7. Які методи дослідження ринку та аналізу конкурентів використовуєте під час роботи над новим продуктом?
  8. Які методи взаємодії з кінцевими користувачами ви обираєте на проєктах?
  9. Що таке user story, як вона впливає на процес дизайну?
  10. Назвіть 10 евристик Якоба Нільсена.
  11. Як ви збираєте та аналізуєте фідбек користувачів щодо інтерфейсу користувача? Як ці відгуки впливають на вашу роботу над дизайном?

Дизайн взаємодії

  1. Як вирішувати проблеми, пов’язані з повільним завантаженням сторінки?
  2. Як ви реалізуєте мікроінтеракції, щоб покращити користувацький досвід?
  3. Що таке інформаційна архітектура? Як ви визначаєте та створюєте її?
  4. Як ви адаптуєте свої дизайни для різних платформ (десктопної та мобільної)?

Візуальний дизайн

  1. Розкажіть про свій досвід розробки дизайн-систем.
  2. Яких підходів до розвитку та підтримки комплексних дизайн-систем ви дотримуєтесь, щоб забезпечувати легкість в управлінні ними?
  3. Що таке графічна рима в інтерфейсах? Наведіть приклади її створення.
  4. Як ви розв’язуєте проблеми контрастності для поліпшення читабельності та доступності контенту?
  5. Які основні принципи враховуєте у виборі шрифтів для інтерфейсу користувача?
  6. Як враховуєте доступність (accessibility) під час проєктування інтерфейсу?

🟠 Senior

Дослідження

  1. Розкажіть про один з ваших проєктів, де дослідження UX відігравало важливу роль. Які були результати цього дослідження і як вони вплинули на розвиток продукту?
  2. Коли і як часто потрібно проводити дослідження UX під час життєвого циклу продукту?
  3. Як ви розробляєте план дослідження UX для нового продукту або функції?
  4. Як ви проводите тестування юзабіліті? Як ви вирішуєте складні проблеми юзабіліті?
  5. Як ви коригуєте свої підходи та прийоми з урахуванням результатів тестування та фідбеку користувачів?
  6. Як ви підтримуєте рівень залучення користувачів?
  7. Опишіть етапи дизайн-процесу. Чи мали ви нагоду працювати з Lean UX та Design Thinking?
  8. Як ви ведете UX дослідження та впроваджуєте їхні результати у дизайн-процес?

Візуальний дизайн

  1. Яких рекомендації WCAG ви дотримуєтеся під час створення інтерфейсів?
  2. Як ви визначаєте і враховуєте різні аспекти дизайну, такі як доступність, інтерактивність та ефективність, у ваших проєктах?
  3. Що таке дизайн-токен?
  4. Наведіть приклади відомих дизайн-систем, які ви використовували.
  5. Як ви коригуєте свої підходи та прийоми з урахуванням результатів тестування та фідбеку користувачів?
  6. Як ви підтримуєте консистентність дизайну в межах кількох проєктів одного великого продукту?
  7. Чи працювали з великими дизайн-системами? Які підходи використовували під час роботи?

Комунікація та співпраця

  1. Як ви заохочуєте співпрацю та конструктивний фідбек у команді?
  2. Розкажіть про досвід співпраці з командою розробників для впровадження дизайну. З якими викликами стикалися в колабораціях і як їх долали?
  3. Уявіть, що вам потрібно обґрунтувати дизайнерське рішення перед командою. Як ви презентуєте це рішення та будете його відстоювати?
  4. Чи були б ви готові працювати без бізнес-аналітика в команді? Як би тоді будували роботу?
  5. Яким чином ви забезпечуєте узгодженість дизайну з маркетинговими стратегіями компанії?
  6. Чи є у вас досвід менторства?
  7. Чи є у вас досвід побудови та менеджменту дизайн-команди? Які були складнощі, а що у вас виходило легко?
  8. Яким чином ви мотивуєте дизайн-команду?

Стратегія та інновації

  1. Як ви формуєте дизайн-стратегію для нового продукту?
  2. Як ви враховуєте майбутні тренди в UX/UI при плануванні?
  3. Як ви керуєте змінами у дизайн-процесах у продуктах?
  4. Що таке Data First підхід? Чи застосовуєте ви його у плануванні та стратегії? Як саме?
  5. Що таке JTBD? Чи використовували цей підхід на практиці?
  6. Чи ви працювали з Design KPIs? Розкажіть про цей досвід і чи вдалось їх досягти?


Дякуємо фахівцям, які поділилися досвідом і надали запитання:

Окрема вдячність Тарасу Скицькому (Experience Design Lead, SoftServe), Святославу Нитці (UI/UX Designer at TechMagic) та Анні Яригіній за технічну рецензію статті.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось17
До обраногоВ обраному11
LinkedIn



15 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.
  • Ваш дизайн — лайно!
  • Але ж це дизайн лайна!
  • А, тоді норм...
Як ви реагуєте на критику від замовників чи членів команди?

Дизайн — це про особисті вподобання. Якщо тебе критикують не інші дизайнери, то щось пішло не так. Тобі не довіряють як професіоналу, якщо саме критикують, а не висловлюють персональну та субʼєктивну думку з приводу твоєї роботи.

Які основні принципи дизайну інтерфейсу користувача ви вважаєте найважливішими та чому?

Камон, без вказання задачі, яку мусить вирішувати дизайн, неможливо відповісти на це запитання. Для одних задач щось одне важливе, а для інших — інше.

Як на мене перелік питань непоганий, в будь якому випадку, співбесіда це жива розмова і кожне запитання вже доповнюється новим після відповіді респондента. Гарний список для починаючих інтерв’юєрів! Для тих, хто планує проходити співбесіди, пам’ятайте, що щирість — ключ до усього. Краще сказати, що ви чогось не знаєте, ніж брехати (це дуже видно завжди).

Більшість запитаннь що хочуть знайти — вікіпедію? Мене один раз компанія запитала скажіть яки типи ігрових інтерфейсів бувають. Типу це покаже моє знання чи шо?

Запитання повинні бути направленні не на знання в перших співбесідах, а тестове вже і буде відповідати знанням і практиці. Бо реально запитання типу

Яких рекомендації WCAG ви дотримуєтеся під час створення інтерфейсів?

не відповість ніхто(ну chatGPT)

Інтервью не екзамен, це більше про майндсет та culture fit.
Але якщо по реально норм співбесідам проходитись — то www.tryexponent.com/questions?src=nav сайт підготує.
Співбесіди діляться на Cross-functional, behavioral, Presentation and Whiteboard (або тестове), це у лайт режимі, бувають ще декілька с різніми людьми.

Дизайнери готуйтесь розповідати чому саме ви, говорити про свій вклад у проекти, та про себе! А не вчити на пам’ять

Назвіть 10 евристик Якоба Нільсена

.

Бо то що ви їх знаете, не може довести що ви знаете як їх застосовувати.
Успіхів!

Ну тут я не згоден. WCAG не просто так існує. Якщо розробляти інтерфейс для Next Million як Google пропонують, то це вагомий аргумент робити дизайн не «як завжди»

просто самі інтвеювери не є досвідченними дизайнерами і щоб не втратити лице вони придумують всілякі цікаві запитання типу анука глянемо шо він може. В нормальних компаніях ідуть зразу до суті, дивляться не релевантний досвід а не питають а яких відомих дизайнерів ти знаєш? і якщо не скажеш норман нілсон то все ти гавно

Не ответил на 60% вопросов, не ответил на половину вопросов джуниор дизайнера. Мешало ли мне не знание теории закрыть прошлый год с 67к доходом?
Абсолютно нет)

Дружіше, братан. а чо в тебе Linkedin 404? Це як вообще

Уахахаха, свой линкедин проверь)

«Назвіть 10 евристик Якоба Нільсена»
Тут я бы заржал в голосину На собесе

Якоби Нільсен ще той авторитет... Наче й розумні речі каже, але робить все навпаки...

Обережніше з вікіпедійними питаннями.

Підписатись на коментарі