Співбесіда з UI/UX Designer. 100 запитань для рівня Junior, Middle, Senior
DOU регулярно публікує списки запитань для співбесід — і цього разу наша стаття присвячена професії User Experience Designer (UI/UX). Згідно з дослідженнями DOU, попит на таких фахівців є стабільним, але й конкуренція відчутна. Гарні новини: у компаніях усіх напрямів і розмірів простежується тенденція до зростання зарплат у дизайні.
Ми попросили експертів з різних компаній поділитися прикладами запитань для інтерв’ю, щоб ви мали змогу виявити прогалини у знаннях, краще підготуватися та, сподіваємося, отримати роботу мрії. Наголошуємо, що цей список не є вичерпною інструкцією та не містить усі можливі варіанти запитань :)
Статті для інших напрямів шукайте за тегом 100 техпитань.
🔵 Загальні запитання для усіх рівнів
Цей блок охоплює запитання, які можуть ставити фахівцям будь-якого рівня. Вони спрямовані на знайомство з кандидатом, його особистість і професійний досвід.
- Який сайт/дизайнер/студія вам подобається і чому?
- Який продукт вам подобається і чому?
- Які книжки з дизайну ви читали?
- Як ви реагуєте на критику від замовників чи членів команди?
- Яким чином ви стежите за новинами в індустрії? Кого і що читаєте?
- Розкажіть про свій найскладніший проєкт. У чому була складність для вас?
- Розкажіть, які продукти чи сайти ви вважаєте ефективними з боку UX-дизайну. Чому саме вони?
- Як генерувати нові ідеї в дизайні для продукту?
- Які ресурси для навчання UX/UI ви рекомендуєте новачкам?
- Наведіть приклад складної дизайн-проблеми, з якою працювали. Як ви її розв’язали?
- Чи впроваджували ви принципи гейміфікації у дизайн продукту? Розкажіть детальніше.
- Які ваші підходи до розвитку та підтримки дизайн-системи? Як ви забезпечуєте її консистентність у всіх продуктах компанії?
- Які основні принципи дизайну інтерфейсу користувача ви вважаєте найважливішими та чому?
- Якими інструментами/сервісами ви користуєтеся під час роботи?
- Як ви розвиваєте свої навички та знання у сфері дизайну продукту? Які ресурси ви використовуєте?
- Як ви ставитеся до трендів у дизайні? Як ви визначаєте, які з них використовувати у своїх проєктах?
- Як ви імплементуєте нові інструменти, які з’являються на ринку, у свою роботу?
- Чи є домени або проєкти, з якими ви не хотіли б працювати? Якщо так, чому саме?
- Як ви управляєте своїм часом і пріоритетами, працюючи одразу над кількома проєктами?
- Як ви розставляєте пріоритети у роботі над функціями продукту?
- Розкажіть про свій найбільший провал та успіх у роботі.
- Як технічні обмеження проєкту впливають на ваші дизайн-рішення?
🟡 Junior
Дослідження
- Що таке дизайн-мислення?
- Які етапи дизайн-процесу ви знаєте?
- Що таке UX? Які основні принципи UX застосовуєте під час розробки продукту?
- Які методики UX знаєте? Чи застосовували якісь на практиці?
- Чому важливо розуміти цільову аудиторію під час проєктування інтерфейсу?
- Як ви підходите до дослідження користувачів і які методи використовуєте для збору інформації?
- Яка мета проведення опитувань та інтерв’ю користувачів? Коли доцільніше проводити опитування, а коли — інтерв’ю?
- Чи можете ви розповісти про випадки, коли вам доводилося змінювати дизайн на основі відгуків користувачів?
- Що таке евристичний аналіз?
- Що таке Customer Journey Map? Навіщо її будують?
- Які вимоги до завдань для юзабіліті-тестування?
- Як ви визначаєте ефективний дизайн інтерфейсу? Як ви оцінюєте успішність дизайну?
Візуальний дизайн
- Що таке UI Kit і навіщо він потрібен?
- В чому полягає різниця між Style guide / UI Kit / Design system?
- Розкажіть про гештальт-принципи в дизайні інтерфейсів.
- За якими ознаками ви визначаєте вдалий інтерфейс (UI)?
- Як обрати колірну палітру для сайту або програми?
- Чи був у вас досвід створення кількох колірних схем під один інтерфейс? Створення темної теми?
- Розкажіть про ваш погляд на важливість дизайну інтерфейсу користувача (UI) у розробці продуктів. Як ви розумієте роль UI в користувацькому досвіді?
- Що таке мудборд? Які методи використовуєте для створення унікальних ідей у дизайні?
Дизайн взаємодії
- Навіщо потрібно вивчати дизайн-патерни?
- Що означає 1 screen — 1 action?
- Як оптимізувати дизайн для мобільних пристроїв? Як ви поясните принцип mobile-first у дизайні?
- Яким інструментам віддаєте перевагу для створення макетів?
- Як ви переходите від варфрейму до макету?
Комунікація та співпраця
- Як ви співпрацюєте з розробниками під час втілення дизайну?
- Чому важливо отримувати зворотний зв’язок на ранніх стадіях дизайну?
- Розкажіть про свій досвід взаємодії з клієнтами та фідбеком від них?
🟢 Middle
Досвід управління проєктами
- Як ви встановлюєте пріоритети під час проєктування функціональності в продукті?
- Як ви управляєте очікуваннями стейкхолдерів під час створення дизайну?
- Чи можете навести приклад, коли вам довелося балансувати між потребами користувачів і бізнес-вимогами у дизайні?
- Як ви справляєтеся з жорсткими дедлайнами? Чи є у вас приклади порушення дедлайнів? Як ви з цим впорались?
- Чи були у вас ситуації, коли ваш дизайн було неможливо чи технічно складно імплантувати? Як ви з цим впорались?
- Чи можете ви поділитися досвідом, коли вам доводилося йти на компроміс в ухваленні дизайнерського рішення?
Дослідження
- Як створювати персону? Яку інформацію потрібно вказати?
- Коли потрібно створювати персону?
- Що таке продуктова гіпотеза та як її формувати?
- Розкажіть про свій підхід до визначення та розв’язання проблем користувачів через дизайн.
- Як ви оцінюєте ефективність свого дизайну продукту? Які метрики використовуєте?
- Як ви використовуєте дані та аналітику для покращення UX?
- Які методи дослідження ринку та аналізу конкурентів використовуєте під час роботи над новим продуктом?
- Які методи взаємодії з кінцевими користувачами ви обираєте на проєктах?
- Що таке user story, як вона впливає на процес дизайну?
- Назвіть 10 евристик Якоба Нільсена.
- Як ви збираєте та аналізуєте фідбек користувачів щодо інтерфейсу користувача? Як ці відгуки впливають на вашу роботу над дизайном?
Дизайн взаємодії
- Як вирішувати проблеми, пов’язані з повільним завантаженням сторінки?
- Як ви реалізуєте мікроінтеракції, щоб покращити користувацький досвід?
- Що таке інформаційна архітектура? Як ви визначаєте та створюєте її?
- Як ви адаптуєте свої дизайни для різних платформ (десктопної та мобільної)?
Візуальний дизайн
- Розкажіть про свій досвід розробки дизайн-систем.
- Яких підходів до розвитку та підтримки комплексних дизайн-систем ви дотримуєтесь, щоб забезпечувати легкість в управлінні ними?
- Що таке графічна рима в інтерфейсах? Наведіть приклади її створення.
- Як ви розв’язуєте проблеми контрастності для поліпшення читабельності та доступності контенту?
- Які основні принципи враховуєте у виборі шрифтів для інтерфейсу користувача?
- Як враховуєте доступність (accessibility) під час проєктування інтерфейсу?
🟠 Senior
Дослідження
- Розкажіть про один з ваших проєктів, де дослідження UX відігравало важливу роль. Які були результати цього дослідження і як вони вплинули на розвиток продукту?
- Коли і як часто потрібно проводити дослідження UX під час життєвого циклу продукту?
- Як ви розробляєте план дослідження UX для нового продукту або функції?
- Як ви проводите тестування юзабіліті? Як ви вирішуєте складні проблеми юзабіліті?
- Як ви коригуєте свої підходи та прийоми з урахуванням результатів тестування та фідбеку користувачів?
- Як ви підтримуєте рівень залучення користувачів?
- Опишіть етапи дизайн-процесу. Чи мали ви нагоду працювати з Lean UX та Design Thinking?
- Як ви ведете UX дослідження та впроваджуєте їхні результати у дизайн-процес?
Візуальний дизайн
- Яких рекомендації WCAG ви дотримуєтеся під час створення інтерфейсів?
- Як ви визначаєте і враховуєте різні аспекти дизайну, такі як доступність, інтерактивність та ефективність, у ваших проєктах?
- Що таке дизайн-токен?
- Наведіть приклади відомих дизайн-систем, які ви використовували.
- Як ви коригуєте свої підходи та прийоми з урахуванням результатів тестування та фідбеку користувачів?
- Як ви підтримуєте консистентність дизайну в межах кількох проєктів одного великого продукту?
- Чи працювали з великими дизайн-системами? Які підходи використовували під час роботи?
Комунікація та співпраця
- Як ви заохочуєте співпрацю та конструктивний фідбек у команді?
- Розкажіть про досвід співпраці з командою розробників для впровадження дизайну. З якими викликами стикалися в колабораціях і як їх долали?
- Уявіть, що вам потрібно обґрунтувати дизайнерське рішення перед командою. Як ви презентуєте це рішення та будете його відстоювати?
- Чи були б ви готові працювати без бізнес-аналітика в команді? Як би тоді будували роботу?
- Яким чином ви забезпечуєте узгодженість дизайну з маркетинговими стратегіями компанії?
- Чи є у вас досвід менторства?
- Чи є у вас досвід побудови та менеджменту дизайн-команди? Які були складнощі, а що у вас виходило легко?
- Яким чином ви мотивуєте дизайн-команду?
Стратегія та інновації
- Як ви формуєте дизайн-стратегію для нового продукту?
- Як ви враховуєте майбутні тренди в UX/UI при плануванні?
- Як ви керуєте змінами у дизайн-процесах у продуктах?
- Що таке Data First підхід? Чи застосовуєте ви його у плануванні та стратегії? Як саме?
- Що таке JTBD? Чи використовували цей підхід на практиці?
- Чи ви працювали з Design KPIs? Розкажіть про цей досвід і чи вдалось їх досягти?
Дякуємо фахівцям, які поділилися досвідом і надали запитання:
- Мироні Зулгаріній (Product Designer, Awesomic Inc)
- Володимиру Задорожному (Product Designer у Playtech)
- Анні Яригіній (UI/UX-дизайнерка та коуч в Mate academy)
- Ользі Синельник (Senior UI/UX Designer, GlobalLogic)
- Денису Мозговому (Head of UI/UX, Yovo Games).
Окрема вдячність Тарасу Скицькому (Experience Design Lead, SoftServe), Святославу Нитці (UI/UX Designer at TechMagic) та Анні Яригіній за технічну рецензію статті.
15 коментарів
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.