«Приходьте до нас працювати без співбесіди». Топконтрибутори Stack Overflow про те, чи допомагає репутація в пошуку роботи

Зараз триває щорічне опитування розробників на сайті Stack Overflow, яке цього року отримало широкий розголос в українській IT-спільноті. Мабуть, кожен розробник хоча б раз знаходив відповідь на робоче запитання на цій платформі. Багато хто користується сайтом щодня. Але активно ставлять запитання і дають відповіді — меншість розробників. Ми поспілкувалися з топконтрибуторами Stack Overflow з України про те, як вони долучилися до спільноти, які проблеми були найцікавішими та чи допомагає репутація на платформі в пошуку роботи.

«На жаль, в Україні Stack Overflow є недооціненим та ігнорованим. Максимум 1% українських роботодавців звертали увагу на мій профіль»

Роман Перехрест має на Stack Overflow репутацію 92 268 балів (4-те місце в Україні), відповів на 4667 запитань, його дописи мають 4,9 мільйона переглядів

«Усе почалося з того, що я шукав на Stack Overflow рішення технічних проблем. Потім побачив, що є запитання, відповіді на які я знаю. Я розумів, як у коментарях попросити автора запитання щось уточнити. І відчув, що накопичив експертизу. Хтось іде у викладачі, коли хоче поділитися своїми знаннями. Я почав відповідати на Stack Overflow.

Згодом, коли відповіді стали накопичуватись, спрацював ефект рейтингової історії. Це схоже на ефект лайків у соцмережах. Звичайно, без сердечок, але схвалення та несхвалення на Stack Overflow працює і створює мотивацію продовжувати. Я занурився, а далі усвідомив, що роблю внесок у важливу платформу обміну знаннями, яка приносить користь. Шукаючи рішення, ви можете навіть наштовхнутися на власну відповідь.

Я починав з вебпрограмування: JavaScript, PHP та бази даних. Перші відповіді стосувалися цих технологій. Пізніше вивчив Python і писав про різні бібліотеки для аналізу даних. Також до кола тем, на яких я спеціалізуюся, належать мережеві протоколи, оптимізація, швидкодія. Бувають загальні, теоретичні запитання, а бувають такі, що стосуються конкретної технології. Я відповідав як на перші, так і на другі.

Найцікавішими проблемами, в яких мені доводилося розбиратися, є алгоритмічні задачі, де потрібна швидкість, оптимальність, точність. Наприклад, є питання, відповіді на які відомі, але потрібне рішення, яке працює в десять разів швидше, тому що такими є вимоги бізнесу. Я маю велику мотивацію долати схожі виклики.

Сам я не ставлю запитань, тому що не звик просити про допомогу. Завжди знаходжу інформацію самостійно. Лише раз я поставив запитання на Stack Overflow, таким чином тестував розділ запитань. На нього відповіли, і тепер, за правилами Stack Overflow, я не можу його видалити.

«На Stack Overflow є проблема конкуренції між авторами відповідей»

Лише одну відповідь автор запитання позначає як обрану. Автори відповідей можуть зайти у ваш профіль і поставити мінус запитанню, яке поставили ви. Моє єдине запитання замінусували. Це на платформі можна вільно робити. Але якщо ви замінусували чиюсь відповідь, самі втрачаєте один бал репутації.

На жаль, в Україні Stack Overflow є недооціненим та ігнорованим. Максимум 1% українських роботодавців звертали увагу на мій профіль. Я хотів довести рейтинг до 100 тисяч, але був демотивований браком інтересу компаній до моїх досягнень. З-за кордону, з Ізраїлю та Великої Британії, я отримував пропозиції роботи тільки на основі мого профілю. Вони навіть не бачили мого резюме. Причому пропонували віддалену роботу, але на той момент я був працевлаштований.

Щодо опитування Stack Overflow, то в StackExchange є публічне API, яке дає змогу відфільтрувати серед всіх учасників спільноти людей з України. Якщо комусь потрібно дізнатись, скільки на Stack Overflow українців, він може це зробити за допомогою скрипту».

«Буває, що користувачі погано формулюють запитання і допомогти їм практично неможливо»

Дмитро Мітін, Scala & Haskell Developer, має на Stack Overflow репутацію 50 858 (10-те місце в Україні), відповів на 1599 запитань, його дописи мають 650 тисяч переглядів.

«Я зареєструвався на Stack Overflow 2015 року. Спочатку, як і більшість розробників, користувався сайтом для пошуку відповідей на свої запитання через Google. Тоді цікавився здебільшого Java. Для читання відповідей акаунт не потрібен, але про всяк випадок я зареєструвався: а що як треба буде поставити власне запитання! Першу відповідь написав за два роки, 2017-го. Відтоді відповідаю на запитання зі Scala, Java, функціонального програмування.

Stack Overflow допомагає мені щодня безліч разів, адже суттєву частину свого часу кожен розробник гуглить. А ще я отримую задоволення від відповідей і допомоги іншим користувачам. Дається взнаки, що понад 10 років працював викладачем.

Як відповідати, так і ставити запитання треба вміти. Буває, що користувачі погано формулюють запитання і допомогти їм практично неможливо. В запитанні може бути не весь потрібний код, а буває, що його взагалі немає. Гарне запитання — конкретне, з кроками відтворення. Чого автор хотів досягнути, що робив. Мають бути всі необхідні для відтворення елементи коду. В ідеалі той, хто хоче відповісти, може скопіювати код до своєї IDE і одразу побачити проблему, а не витрачати купу часу на те, щоб відтворити пропущені фрагменти. Інша крайність — викладати величезний шмат коду з власного проєкту. Фрагмент має бути мінімальний, але щоб на ньому відтворювалась проблема.

Відповіді на запитання інших не тільки допомагають заробити бали репутації, а й сильно прокачують. Щоб розібратися, я копіюю код із запитання, вставляю в IDE та працюю з ним.

«Це дає змогу розширити кругозір, я б ніколи не стикнувся з певним кодом, якби тільки читав туторіали, дивився відео і писав проєкти сам»

Окрім того, на співбесідах звертають увагу на рейтинг на Stack Overflow, як і на GitHub, виступи на конференціях. Мій рейтинг на Stack Overflow жодного разу під час співбесід не був зайвим. Хтось на нього звертав більше уваги, хтось менше. Остаточне рішення про офер, звичайно, ухвалювали комплексно: як я як кандидат проходив співбесіди чи виконував тестові, яке справив враження, який досвід тощо. Один з проєктів, на яких працював, я знайшов через розділ Stack Overflow з вакансіями».

«Було таке, що я шукаю розв’язок робочої задачі, знаходжу відповідь на Stack Overflow, читаю та думаю: „Класно написано, хочу заплюсувати!“, а заплюсувати я не можу, тому що... я автор цієї відповіді!»

Андрій Дейнеко, Technical Lead в Effilab, має на Stack Overflow репутацію 51 989 (9-те місце в Україні), відповів на 1136 запитань, його дописи мають 3,1 мільйона переглядів.

«2012 року я пішов на стажування програмістом і почав писати на Ruby. Багато часу присвятив бібліотеці Active Admin і часто шукав розв’язок проблем з її використанням. Я не знав нічого про Stack Overflow, але натрапляв саме на цей сайт. Одного разу я побачив запитання без відповіді, а я знав відповідь, тож зареєструвався і написав.

Перші декілька місяців я заходив раз на один-два дні, дивився запитання про Active Admin та відповідав. Через рік чи півтора мене затягнуло: я міг відповісти на 3-4 запитання, поки їхав у трамваї на роботу. А потім в обід і ще ввечері після роботи.

У мене дуже вузька спеціалізація. Бібліотеку Active Admin я не використовую, мабуть, з 2014 року. Але весь час, скільки я зареєстрований на Stack Overflow, завжди відповідав на запитання, пов’язані з Ruby та Ruby on Rails. Це може бути архітектура застосунків Ruby on Rails або те, як працює сама мова програмування. Здебільшого це бекенд, я ніколи не займався фронтендом. Уже 12 років я працюю в одній технології. Бувало, що я давав відповіді про те, як користуватися Git, або з баз даних.

Якось я заглибився в роботу і довго активно не спілкувався на платформі. Але щонайменше десять разів у моїй кар’єрі було таке, що я шукаю розв’язок робочої задачі, знаходжу відповідь на Stack Overflow, читаю та думаю: «Класно написано, хочу заплюсувати!», а заплюсувати не можу, тому що... я автор цієї відповіді! Дуже смішно, коли відповідь, яку я написав 2014-го або 2015 року, допомагає мені у 2024-му.

У певний момент мені почали писати на пошту: «Ми знайшли вас на Stack Overflow, у вас класні відповіді, приходьте до нас працювати без співбесіди, просто назвіть свої вимоги». Це були гарні пропозиції, і на одну з них я пристав, щоправда, зі співбесідою та тестовим завданням.

«100% пропозицій зі Stack Overflow були від іноземних компаній»

В Україні про цю платформу мало хто думає в контексті рекрутингу.

На Stack Overflow люди, які відповідають про одну технологію, знають одне одного. Я можу назвати імена 5-8 контрибуторів, на відповідях яких вчився. І ось приходжу я в нинішню компанію, бачу, що код супер, команда топова, до її рівня ще треба дотягуватися. І буквально на другий-третій день я дізнаюся, що в паралельній команді працює один з тих восьми людей, на чиїх відповідях я вчився роками на Stack Overflow. Його звати Бенджамін, у нього репутація понад 100 тисяч і він навіть писав книжку про Ruby.

Я не знаю, чи допоможе українській IT-індустрії опитування Stack Overflow, але в Україну і без того приходять за програмістами. Я вчився в Польщі, а потім працював на американські, фінські, норвезькі, британські компанії, і у всіх були круті програмісти з України. Світ щонайменше бекенд-розробки знає, що наші фахівці цінні, і ганяється за ними навіть без опитування платформи".

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось13
До обраногоВ обраному5
LinkedIn



29 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Якщо порівнювати Stack Overflow з Chat GPT, то потрібно враховувати контекст.
Мені, як аналітику в більшості випадків зручніше користуватись чатом. Тому що задачі більш прості, наприклад — написати елементарну функцію на JS для тестування сервісу в Postman. Звісно, я вношу правки в те що видає чат, але це набагато швидше, ніж чекати відповіть на Stack Overflow.

Пошук в гуглі часто виводить на цей сайт, безперечно. Але сам сайт, здається, скоріше став давно просто предметом мемів, ніж реальним помічником.
Сама платформа стала давно токчисною. Я пробував пару раз щось просто запитати, так замінусовували без пояснень. Пробувати щось коментувати? Така сама історія. Та й я забив щось там взагалі робити. Часто бачу, нормальна відповідь, а її мінусують. Таке враження, що там сидить компашка задротів, які спецом відсікають будь кого, хто не в клубі.
Та й таке...

Можете порекомендувати з вашого досвіду менш токсичну Q/A платформу?

Я не раз ставив на Stack Overflow запитання, на які в інтернеті не було відповіді. Деякі запитання не отримали відповіді навіть на Stack Overflow, хоча були позитивно прийняті спільнотою. Наприклад, ось такі:

iOS Charts: how to set a specific background color for every data set of a bar chart?

How to retrieve archived messages in the reverse order with XMPPFramework?

Користуючись нагодою: буду вдячний за відповіді на ці мої запитання на Stack Overflow.

Недавно публікували дослідження: ChatGPT дає хибну відповідь частіше, ніж Stack Overflow.

Але важливий нюанс: Дає хибну відповідь, якщо ставити питання без контексту і без подальших уточнень, а оцінювати відразу тільки першу відповідь.

Якщо ж це все враховувати, то % точних відповідей можна довести майже до 100%. І що найбільш важливо, чат може видавати відповіді/генерувати код спеціально під ваш кейс.
Само собою, що СО до цього не дотягує дуже сильно.

Ну, під мій кейс він нагенерував код: навигадував неіснуючі структури та апішки замість того, щоб сказати, що такого функціоналу просто не існує. Але переконливо так, з функцією main та виводом на екран.

Я його не часто питаю, але те що питав — на 100% мало хибні відповіді. Звісно YMMV.

Обычно, если сразу не выдал правильно, то уже все ничего не поможет, ну кроме косметических улучшений, типа «поменяй переменные в camelCase»

Тобто ви лише пропонуєте використання ШІ замість Google в даному випадку.

openai.com/...​ship-with-stack-overflow

Про Chat GPT — добра частина коду просто неробоча. Гугль віддає більш релевантні відповіді, як на мене.

А з якою причиною їх мінусували?

Справедливо закриті. Ви не ставите питання, ви хочете, щоб вам написали код.

ASKfm? ;) Правда, це не зовсім для IT-спеціалістів. :)

First of all you are using DOU forum incorrectly. Please refer to the official documentation at this link and educate yourself a little: duckduckgo.com
Second, this topic was already raised before: dou.ua/forums/topic/45761
[closed as a duplicate]

О, відразу видно досвідченого користувача Stack Overflow! :D

То був жарт звісно, в тональності що передає атмосферу на СО. Не сприймайте це особисто. Жаль що ДОУ вже потихеньку відходить від неформального спілкування і поступово перетворюється на дошку оголошень компаній та прессрелізів держслужбовців. І тікток опитування звісно.

Навпаки я оцінив ваш жарт. Так пожартувати може лише людина, що розуміє специфіку Stack Overflow. :)

Дякую, що нагадав про опитування stackoverflow.com/dev-survey/start, триває до 20 червня, ще є час

А как считали рейтинг по стране?

За допомогою скрипта на StackExchange. Ось посилання.

Интересно, 395 место у меня.

А є ще скрипт, який дозволяє подивитись рейтинг з урахуванням як технології, так і географії.

Наприклад, я на 2879 місці в Україні в загальному рейтингу, але на 91 місці за запитом «Kyiv, Ukraine» + «iOS» та на 21 місці за запитом «Kyiv, Ukraine» + «Objective-C».

Ви ж на 7 місці за запитом «Kyiv, Ukraine» + «asp.net-mvc» та на 3 місці за запитом «Kyiv, Ukraine» + «Django».

Мене дивує, що українські рекрутери досі не опанували цей інструмент пошуку спеціалістів.

Підписатись на коментарі