«Листи надійшли всім одночасно о 5 ранку». Українці з Microsoft і Meta — про те, як вони потрапили під скорочення

ІТ-ринок США захлиснула криза: масові скорочення, які відбулися в останні місяці у великих міжнародних компаніях, торкнулися й українців.

Ми знайшли двох фахівців родом з України, які потрапили під скорочення у Microsoft та Meta, і розпитали їх про те, як це відбувалось і як вони шукають роботу на переповненому ринку.

«Ніхто не знає, за яким принципом скорочували людей»

Вікторія Щуцька, Front-end Developer у Microsoft

— Скільки ви працювали у Microsoft? Розкажіть про свої обовʼязки та команду.

Мій перший робочий день у Microsoft був 15 жовтня 2021 року. Я працювала в офісі у Празі. Ми робили Front-end для Skype. Я входила до команди, яка займалася повідомленнями, цифровими панелями та налаштуваннями користувачів — поліпшували дизайн для всіх платформ з погляду швидкості взаємодії. Моя команда складалася з фронтенд-розробників, також були Product Manager, Engineering Manager. Загалом вона налічувала до 10 людей. Мій стек технологій — React, React Native.

Мені подобалося працювати у компанії, особливо до війни. Але оскільки нині Microsoft — серед компаній, які не повністю покинули російський ринок, це викликає певний дискомфорт. Проте мені дуже подобалися люди, вони всі надзвичайно розумні. Я приєдналася до команди як Middle, хоча мала вже сім років досвіду. Загалом у Microsoft фахівець такого грейду навіть з 10-річним досвідом — це нормальна практика.

Коли я долучилася до команди, то геть не мала досвіду саме мобільної розробки. Я багато чого навчилась від своїх як Junior, так і Senior колег, наші менеджери були надзвичайними професіоналами.

Бувало, ми цілі дні присвячували навчанню, освітні курси компанія оплачувала. Я вже не кажу про такі бенефіти, як безплатне харчування, знижки на різноманітні послуги та інше.

— Як вам повідомили про скорочення?

Це відбулося якраз тоді, коли про скорочення написали ЗМІ — 18–20 січня. Я прийшла на роботу і побачила, що в мене у календарі зарезервований мітинг з керівником набагато вищої ланки, ніж зазвичай. Зрозуміла, що щось тут не те, адже в нас немає спільних робочих тем для обговорень, я не розвʼязую задачі, за які він відповідає.

Тож я запитала в колег, чи отримали вони схожі запрошення. Ті відповіли: «Так, на тому мітингу повідомляють про скорочення. Певно, в тебе така ж ситуація». Я була шокована, але попила чай, заспокоїлася, підготувала список питань, які мені треба було у нього дізнатися. Під час мітингу керівник пояснив, що вони скорочують фахівців у межах реорганізації. Сказав, що враховувалось багато факторів, зокрема, скільки програмістів потрібно в певній часовій зоні, зарплата, перформанс тощо. Я навіть не запам’ятала всіх перелічених чинників — так багато їх було.

Розмова пройшла непогана, з повагою одне до одного, я подякувала за роботу. І якщо порівнювати з Google, де, як я чула, люди просто отримували e-mail, то в Microsoft це було більш персоналізовано. Найбільше занепокоєння в мене викликає те, що достеменно не відомо, за яким принципом відбирали людей, тому що потрапили під скорочення працівники з абсолютно різними бекграундами, досвідом і ефективністю. Тобто скоротили і андер-, і оверперформерів. Це мене подивувало.

Я запитувала свою керівницю, чому обрали саме мене, вона також не знає. Це було не її рішення. У нашій команді скоротили ще одну дівчину, хоча та дуже добре виконувала свою роботу, в неї було дві освіти, вона написала книжку з програмування.

Знаю, що в деяких командах не було скорочень, адже керівники інших проєктів зі мною зв’язувалися та питали, чи не хочу я приєднатися до їхньої команди. Тобто насправді у мене є можливість залишитися у Microsoft. Але я цього не роблю з кількох причин, зокрема тому, що хочу поїхати до Польщі.

— Компанія вас якось підтримала — можливо, бонусами? Як відбувся розрахунок?

Він ще не відбувся, я офіційно працюю в Microsoft до початку квітня. Про скорочення попередили завчасно, компенсацію сплачують в повному обсязі, тому я не можу жалітися на умови звільнення.

Моє рішення не продовжувати співпрацю з компанією обґрунтоване іншими факторами, наприклад, її розміром. До прикладу, мене вже давно намагається переманити Google, але я не хочу працювати в такій великій компанії. Наразі хочеться якогось маленького стартапу з індивідуальним підходом до кожного працівника. Там я зможу розвиватися і почуватися важливою, а не просто бути порядковим номером, як у великих компаніях.

— Як загалом у колективі відреагували на скорочення?

По-різному. Наприклад, я вже отримала понад 100 повідомлень з пропозицією про роботу і зовсім не виглядаю ні знедоленою, ні жертвою. Так, робота в Microsoft — це статусно, але для мене головне бути щасливою. Втім для деяких робота в Microsoft була частиною їхньої ідентичності, тож скорочення вони сприйняли важче за мене.

Крім того, решта працівників тепер не почуваються безпечно на своєму місці, адже думають, що наступними під скороченням можуть потрапити вони.

— Як тривають пошуки нової роботи?

Маю багато повідомлень, ще навіть не встигла всі прочитати. Є кілька пропозицій від непоганих невеликих польських компаній. Зі мною контактували й великі компанії з дуже гарними умовами роботи, наприклад, деякі швейцарські банки пропонували височезну зарплату, але я не захотіла з ними співпрацювати, адже вони не пішли з росії.

Саме тому я розглядаю повернення в Microsoft тільки після війни або коли вони змінять свою позицію, повністю покинуть росію. Вони не продають там нічого нового, і це вже добре. Але якщо там використовується якийсь Office, і компанія платить податки, мені дуже неприємно знати, що я можу бути хоч на цент дотична до цього. Важливіше знати, що мою працю не використовують терористи, ніж гнатися за статусом.

«Я не думав, що будуть звільняти настільки важливих людей»

Володимир Ладнік, колишній Software Engineer у Meta

— Скільки часу ви пропрацювали у Meta?

Півтора року на позиції Software Engineer. Розробляв програмне забезпечення. У моїй команді було близько семи людей.

Працював у офісі компанії в Менло-Парку (штат Каліфорнія). Робота була гібридною, половину часу я працював з офісу, а половину — з дому.

Я фулстек-розробник, володію всім набором скриптових мов. JavaScript, Python, Ruby, Go — основні, якими я користуюсь.

У Кремнієвій долині я вже 10 років, перед цим кілька років працював в Україні. Починав з QA-інженера, потім перейшов до автоматизованого QA, а згодом став фулстек-розробником.

— Коли ви довідались про скорочення?

Це було 9 листопада 2022 року. Перед цим у The Wall Street Journal вийшла стаття, що у середу в Meta будуть скорочення. У понеділок, 7 листопада, ми запитували менеджмент, чи це правда, але вони це ніяк не коментували. А у середу зранку я встав, перевірив пошту і побачив, що все так, як писали у медіа. Лист надійшов о 5 ранку. В ньому йшлося про те, що я потрапив у 12% людей, що підпадають під скорочення.

Після цього я зв’язався зі своїм менеджером, але він довідався про звільнення так само, як я. Ніхто не консультувався з ним про те, кого звільняти. Рішення ухвалювали на дуже високому рівні. Листи надійшли всім одночасно.

Не було жодних офіційних попереджень про звільнення. Ніхто не знав, що таке може бути, поки не вийшла стаття у WSJ.

У моїй команді скоротили ще одного інженера. Взагалі в нашому департаменті багатьох звільнили незалежно від їхньої важливості для проєкту і того, як довго вони працювали й наскільки були ефективні. Скоротили також Director of Engineering департаменту — всі були шоковані, я не думав, що звільнятимуть настільки важливих людей.

— Про що йшлося в листі?

Написали, що найняли забагато людей, а тепер мусять звільняти, — про це на той момент можна було прочитати в ЗМІ.

Взагалі справи у компанії йшли не дуже добре вже давно. Спершу голова Meta Марк Цукерберг сказав, що треба пріоритезувати деякі напрями роботи, тож всі сили кинули на них. Потім звільнили частину обслуговуючого персоналу. Компанія вдавалась до різних кроків, щоб зберегти гроші.

Тобто ці скорочення — не перше, що зробили для виживання компанії. Але після того, як впали її акції, дійшли й до скорочень.

— На яких умовах вас скоротили?

Компанія виплатила зарплату за чотири місяці. Організували так, що два місяці після скорочення я ще був офіційно влаштований, ще за два місяці просто заплатять.

Скоротили мене 9 листопада, і роботу більше не потрібно було виконувати, але зарплату виплачували до 13 січня, до цього моменту я був офіційно влаштований. А тепер має прийти решта того, що вони обіцяли, і ще дають медичну страховку на пів року. Крім того, компанія оплатила послуги сервісу, який допомагає підготуватись до співбесіди.

Мені дуже незвично, коли люди з великих компаній жаліються, як все погано, бо їх звільнили. У Кремнієвій долині високі винагороди та гарні кар’єрні можливості, але й високі очікування. Тебе можуть звільнити, адже очікують високої ефективності, і це нормально. Тут часто змінюють компанії.

Проблема в тому, що звільнили всіх без попередження і одночасно, тож на ринку праці зʼявилось багато людей, а це спричинило високу конкуренцію.

Я з першого дня почав телефонувати рекрутерам з інших компаній — Netflix, Google, Apple, питав, чи вони наймають фахівців мого профілю. Ідея полягала в тому, щоб пройти співбесіду і знайти роботу до того, як мене офіційно розрахують з Meta.

Зазвичай я змінюю компанії раз на кілька років, тому для мене це було неприємно, але все ж не кінець світу.

— Чи знайшли ви нову роботу?

Я пройшов співбесіду в Google і готувався приєднатися до команди, аж раптом ця позиція зникла, була депріоритезована. Тож оферу поки що немає. Залишається або чекати, поки позицію знову відкриють, або йти в іншу компанію.

Шукати роботу на переповненому ринку нелегко, але у тих, кого звільнили з великих компаній і кому заплатили гарну вихідну допомогу, є перевага.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось15
До обраногоВ обраному1
LinkedIn

Схожі статті




32 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Класичний лохотрон довірливих айтішників, які думали, що вони бога за бороду вхопили.

  1. Запрошуєш пару перевірених журналістів з дуже вагомих видань на каву
  2. Мимоволі розповідаєш про «кризу», жалієшся на фінансовий стан, ниєш одним словом
  3. На запитання, що компанія буде робити, даєш натяк, що будуть скорочення
  4. Обираєш тих, хто отримує більше за ринок зарплатню, та скорочуєш їх.
  5. Через пару місяців, як вгамовується галас та шок, починаєш перегляд зарплати решті
  6. Економиш 20-50 відсотків на фонді оплати праці, при цьому отримуєш більший перфоманс, бо наляканий «перспективою» очікуючий стабільності програміст готовий на все, аби не поповнити ряди безхатьок
  7. Звітуєш акціонерам про доходний рік
  8. Виплачуєш собі премію із зекономлених на айтішниках коштів
  9. Купляєш на них акції компанії
  10. ...
  11. PROFIT!

А ніхто не знає, там, часом, команди, які займались XF та MAUI не виставили на мороз? А то я пляшку вина приготував на цей випадок, що б відсвяткувати.

Чим вони вам насолили?

не виконують свою роботу як слід, замість продукту, який можна юзати у продакшені, у них якась MVP ізделіє, баги не фіксяться роками (лише одни приклад github.com/...​Xamarin.Forms/issues/4848), і, навіть ті що фіксяться, пулреквести висять роками без мержа (теж лише один приклад — github.com/...​/Xamarin.Forms/pull/12982), пушать нові фічі, які окрім 1-2х кейсів, у інших випадках використовувати неможливо (теж лише один приклад наведу — github.com/...​amarin.Forms/issues/15680)
Про мауі взагалі казати нічого, релізнули сирий продукт, який навіть після релізу, за моєю оцінкою, не готов більше, ніж на 50-70% максимум.

Ну так продукта в таких випадках треба на мороз, бо провалив роботу. Але вигнали інженерів, на яких фактично провал проекту і спихнули. Елементарне Q, в природі не існує колективних повноважень (responsibility). Якщо проект не дав потрібного результату — перший винний, керівник проекту. Коли в нього інженери не робили якусь роботу, або погано робили, або не було бюджету і був брак самих інженерів чи обладнання чи ще чогось і цей бюджет він не вибив, чи якимось чином не викрутився — винний на сам перед він сам. Нажаль, у великих компаніях так не працює, забюрократизованність, внутрішня конкуренція і політична боротьба швидше про створення корпоративних соловій (навіть офіційно, щось накшдалд tracking A, B, C і т.п.) і сословної солідарності.

То пост щоб пожаліти нещасних? Чи щоб порадуватись що вони у безпеці за кордоном?

А хіба це проблема? «Інженери» з такими резюме без жодних проблем «найдуть» нову роботу у Штатах за пару днів якщо захочуть )))))

Важливіше знати, що мою працю не використовують терористи, ніж гнатися за статусом.

Моя повага, Вікторіє!

Я рідко пишу коментарі, але тут не втерпіла.

ІТ-ринок США захлиснула криза

Це що регіональна газета «Роксолана», щоб в перше речення виносити такі фрази?
Якщо я пропустила посилання на якісь статистичні дані, що були наведені то перепрошую.
Наприклад, який відсоток безробітних в US, і який відсоток безробіиних в IT в US.

www.prnewswire.com/...​is-reveals-301715621.html Судячи з усього це дійсно розгін паніки. В цілому по США рівень безробіття 3.8%, а в high tech 1.8% це трошки багато, та не катастрофа. Найбільша паніка має бути в інвесторів які вклали гроші в топові компанії на ринку, звісно як вони їх скидуватимуть ціна падатиме і на цьому можна або дуже добре нажитись, або викупити свою компанію у зовнішніх інвесторів і узяти усе під свій контроль назад. Якщо порівнювати з Україною 24tv.ua/...​-derzhavi-mozhna_n2224674 з 28.9% то усе вважай чудово, нормальні показники. Народ с FAANG явно поглинуть усі хто зможе, напевно дуже кому треба перейняти собі практики які є в топових компаніях в першу чергу. Зокрема багато народу поглинуть стартапи — а багато хто зі звільнених робитиме стартапи вже сам.

Слово «криза», звісно, стосується саме масштабних скорочень в big tech, і ми одразу пояснюємо в тому ж реченні, що йдеться про звільнення, та даємо посилання на матеріал з розбором причин (dou.ua/...​-american-tech-companies). Гадаю, коректно казати про кризове становище галузі з огляду на те, що кількість скорочень в американській техноіндустрії сягнула рекордних з 2000 року показників (дані аналітиків Challenger, Gray & Christmas) thenational-the-national-prod.cdn.arcpublishing.com/...​NJS6BFCDE2GNPHLHFTVVU.png

Слово «криза», звісно, стосується саме масштабних скорочень в big tech, і ми одразу пояснюємо в тому ж реченні, що йдеться про звільнення, та даємо посилання на матеріал з розбором причин (dou.ua/...​-american-tech-companies).

Це срана демагогія. Ви спочатку робити твердження, що «ІТ-ринок США захлиснула криза», потім наводите факти, що не підтверджують твердження і покладаєте відповідальність за послаблення яскравого терміну, що ви використали, на читача.
Це маніпуляція.
Якісна стаття має аргументовано доводити основне твердження.

Тобто ви
— або неякісно робите свою роботу, бо не бачите таких простих моментів, тоді виникають питання щодо компетентності (принамні 2 людей);
— або умисне вводите читачів в оману заради переглядів, тоді виникають питання щодо моральних якостей.

та даємо посилання на матеріал з розбором причин (dou.ua/...​-american-tech-companies)

На сторінці зі стрічкою посилання не відображається (бо там спрощений текст). Люди дуже рідко ходять за посиланнями, особливо на початку прочитання статті. І це нас повертає до опцій озвучених вище.

Богдане, які саме факти не підтверджують твердження?

Богдане, які саме факти не підтверджують твердження?

В статті не було наведено жодного підтвердження, того що
— криза є саме як криза, щось системне, а не одноразова подія. Поки звільнень поза межами бігтек не було масових, принаймні ви про це не озвучували. Власне слово «штормить», яке використане в статті за посиланням відображає поточний стан, бо не претендує на системність.
— криза захлиснула, тобто вже відбувається довгий період часу. Для найму людей — це десь пів року. Власне звільнені в січні, ще навіть не почали нормально шукати роботу. Навіть герої статті не говорять про системні складності при пошуку роботи.

Те що після двокрапки

масові скорочення, які відбулися в останні місяці у великих міжнародних компаніях, торкнулися й українців.

Не підтверджує системність кризи на довгому періоді. Та і власне звільнення були не місяці, а наче лише в січні. Раніше були оголошення про можливі звільнення.

Тому перше речення виглядає як клікбейт, особливо раховуючи, що в статті наводяться лише інтерв’ю з 2 людьми.
Тут ще цікавий приклад міслідінг заголовку: в статті не дається відповідь/пояснення «про те, як вони потрапили під скорочення», це просто інтерв’ю з 2 людьми, яких скоротили на роботі.

Від «яскравого терміну» не відмовляємось. Основний сенс в тому, що повне речення звучить так, і це додає контексту: «ІТ-ринок США захлиснула криза: масові скорочення, які відбулися в останні місяці у великих міжнародних компаніях, торкнулися й українців».

Відповідальність на читача не покладаємо — редакція не має права цього робити. Також це не є суперечкою чи запереченням думки читача — ми приходимо в коментарі, адже відчуваємо потребу відповісти на порушене запитання.

Це третя стаття із серії про американське IT, перший матеріал вийшов в червні 2022 року. Ось посилання на всі матеріали в хронологічному порядку:

dou.ua/...​workers-about-the-crisis

dou.ua/...​-american-tech-companies

dou.ua/...​ukrainians-about-layoffs

Люди дуже рідко ходять за посиланнями, особливо на початку прочитання статті.

Можливо, і нам прикро через це. Ми лінкуємо попередній матеріал в першому реченні, оскільки зобовʼязані означити контекст статті та водночас намагаємось не обтяжувати її переказом попередніх матеріалів.

Основний сенс в тому, що повне речення звучить так, і це додає контексту

Основний сенс в тому, що Lead Editor в DOU.ua
— або не розуміє як люди сприймають текст, тобто не має компетенцій необхідних для роботи редактором;
— або розуміє, але при цьому вважає допустимим вводити в оману читача, що гарна якість редактора з економічної точки зору, але викликає питання по моральним якостям,

Власне це не змінює правомірності низької оцінки якості матеріалу в коментарі dou.ua/...​ns-about-layoffs/#2564635

Відповідальність на читача не покладаємо — редакція не має права цього робити.

Це знову ж або брехня або відсутність розуміння.
Ще раз:
в статті не наведено жодних доказів правомірності оцінки

захлиснула криза

В статті не показано, що проблеми на ІТ ринку США є настільки глибокими і системними, що з них неможливо/складно вибратись, як з-під товщі води, що захлеснула щось.
Навіть більше, в статті є докази того, що поки становище не складне.

Богдане, представники редакції готові відповідати на критику. І ми почули ваш фідбек, дякую. Обґрунтування конкретних рішень щодо тексту ми навели вище.

Не очікувала, що мої слова викличуть таку запальну дискусію. Звільнення в FAANG, не так сильно впливають на стан ринку в загальному, як слушно зауважили коментатори. Всі прекрасно розуміють, для чого такі речення, виносять на початок статті. Думаю кожен вже зробив з розмови свої висновки.
Особливо ті хто писали-редактували.

Я пройшов співбесіду в Google і готувався приєднатися до команди, аж раптом ця позиція зникла, була депріоритезована

Нічого людину життя не вчить.

А от мені не зрозуміло, чого саме мало життя навчити цю людину?)) Шо якщо пройшов співбесіду, ще зарано святкувати? Чи шо саме в Гугл такий поганий в цьому плані?))

Людину скоротили з одного ФААНГу, і вона пішла в другий, коли вже було зрозуміло, що їх всіх зараз перештормить

Крім того, решта працівників тепер не почуваються безпечно на своєму місці, адже думають, що наступними під скороченням можуть потрапити вони.

Оце і є отрутна гієна яка тепер в колективі назавжди. Тепер народ не про те щоб створювати і писати софт, тепер народ про бабки і політику.

У моїй команді скоротили ще одного інженера. Взагалі в нашому департаменті багатьох звільнили незалежно від їхньої важливості для проєкту і того, як довго вони працювали й наскільки були ефективні.

ну а це так і зовсім міна під компанію, що після цього буде з інснуючим софтом нікому не відомо. Але відомо — що акції гарантовано обваляться в ціні.

Те, що інженери не розуміють кого і чому звільняли, не означає, що не було якогось плану. Якби звільняв я, то звільняв би андерперформерів і (сюрприз) старожилів овер-перфомерів. Перших зрозуміло чому, а других тому, що вони заробляють вагони грошей і на їх скороченні можна зекономити найбільше. Як показав нам приклад Твіттера — нічого при цьому катастрофічно не зламається, буде кому код писати і підтримувати систему, при цьому значно дешевше.

Насправді нікого звільнення взагалі можна не робити, просто сказати, що через ситуацію яка не залежить від компанії змушено зменшується зарплатня. Причому адресно одним наприклад на 10% іншим на 15%, а окремим на усі 25%. Усі, кому не подобається — самі підуть. Швидше за усе не одразу, можна організувати передачу справ, не треба виплачувати жодних вихідних тощо. Але ні, FAANG на чудили, конкретно на чудили. Я наприклад, більше до них вже не хочу влаштовуватись (так звали, крім Apple та Netflix, емейли від HR-ів зберіг). Не бачу особливого сенсу, окрім створення стартапу який вони куплять за багато-багато. Бо якась стремена перспектива виходить, зубарь літкод, проходь співбесіди цілих півроку, вкалуй як не в себе — результат, якимось рандомно-політичним чином тебе в разі потреби виставлять на мороз. Краще я піду читати Тарика Рашида, про створення нейронної сітки, та Рейнхарда Клетте про комп’ютерний зір. В реальній роботі в 1000 разів корисніше ніж алгоритм переводу числа з двоїчної системи в римську десятину, друге скоріше прикольно на погратись та відволіктися.

Очень жаль, что Виктор Губин с доу больше не пойдет работать на ФААНГ, надеюсь они как-то это переживут

Чи тільки я такий ? От дівчина вирішила, що переводитись в середені Microsoft їй більше не цікаво. І так дуже багато народу. Фішка топових компаній була скоріше у статусності, можно щегольнуть перед колегами, а от я там десь у Facebook. Зараз з тебе по ржуть, бо працювати у FAANG це зовсім не те саме, що заснувати чи володіти такою компанією.

В реальній роботі в 1000 разів корисніше ніж алгоритм переводу числа з двоїчної системи в римську десятину

Я бы сказал, что человек, который не может перевести число из двоичной системы в римскую, не сможет сделать что-то толковое в области нейросетей или компьютерного зрения.

Готовая либа или алгоритм серчится в интернете за 15 минут, там тривиальная функция на несколько while циклов. Современное прикладное ПО делается на совершенно другом уровне абстракции и только потом профайлится и тюнится. Естественно если твоя работа — собственно сапортить, профайлить и тюнить то нужно очень детально проверить что алгоритмы ты знаешь в совершенстве. А когда надо быстро реализовать бизнес идею и выйти на рынок с MVP, то берешь готовый фреймверк и вперёд «формошлепить». Профессия одна, но два разных мировоззрения. Ну а увеличить скоуп 15 дополнительными фитчами, поднастафить ещё людей, по митинговать по пол рабочего дня обсуждая одну и туже тему по 50 раз с разных ракурсов и т.п. это разного рода людям из продуктовых компаний/отделов так и вообще бесит.

Підписатись на коментарі