Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Небажання наймати в Україні та «ігнор» з боку рекрутерів. Що найбільше дратує айтівців під час пошуку роботи

«Що вас бісить у пошуках роботи?» — понад сто українських IT-фахівців відповіли на це запитання DOU. Найбільше айтівці ненавидять відсутність зворотного зв’язку від потенційного роботодавця — навіть негативного. Переважно на це нарікали фахівці джуніор-рівня. Також айтівців дратують часозатратні тестові завдання, неввічливість рекрутерів та «космічні вимоги» до кандидатів.

Деякі з відповідей стосуються воєнних реалій, як-от небажаність перебування кандидата в Україні. Та більшість відповідей про «вічні» проблеми найму. Тож під час пошуків роботи українських розробників найбільше дратують...

Небажання наймати в Україні та інші реалії повномасштабного вторгнення рф

«Зараз дуже мало фідбеку. Багато компаній просто зникають без нього, навіть якщо ти виконав тестове. Рік тому я шукав роботу, і схожих проблем не було. Нижчі зарплати — це неприємні реалії ринку, а от „дерев’яна“ комунікація бісить» (Middle iOS Developer).

«Бісить, що в моєму профілі LinkedIn вказано три мови, і російська не є жодною. При цьому комунікація починається зі слова „Здравствуйте!“. Також бісить, що перед продовженням комунікації потрібно перевірити, чи заявила компанія про вихід з російського ринку і чи справді вийшла після заяви. І ще раз — чи справді-справді вийшла, а не переписала все на інше ТОВ тощо. А ще дратує, що моя компанія зупинила наймання в Україні. Водночас тут не проти внутрішніх переміщень працівників, але перехід в інший департамент не можуть погодити вже четвертий тиждень» (Tech Support).

«Роботодавець думає, що я не зможу працювати безперервно та у мене немає зв’язку. На фриланс бояться наймати довгостроково начебто через те, що я у будь-який момент можу кинути проєкт, не доробивши його :) Хоча й пояснюєш, що швидкість інтернету у мене чи не ліпша за їхню. Також дратує, що рекрутерам не подобається локація „Україна“. Зараз я у Львові» (Node.js Developer).

«Після двох етапів інтерв’ю виявляється, що шукають людей не в Україні. Так було двічі. Тепер щоразу сам запитую, чи має значення локація» (Devops Engineer).

«Не подобається, що іноземні компанії не хочуть наймати тих, хто зараз в Україні, а українські компанії не хочуть наймати джунів. „У нас зупинені процеси наймання на всі вакансії для джуніорів“, — і сиди тепер без роботи до кінця війни. Шукала місце від початку березня одночасно зі знайомим мідлом. В нього щодня було по одному технічному інтерв’ю, а інколи й по два, тоді як в мене було лише одне за два місяці» (Junior Front-end Developer).

Відсутність фідбеку та тривалі інтерв’ю

«Бісить, що пошук роботи стає ще однією роботою. Коли ніяк не аргументують свою відмову. Що джунів без комерційного досвіду ніхто не хоче брати; а де цей досвід взяти, коли стажування часто проводять для розробників, а для дизайнерів — раз на рік у кращому випадку?» (Junior Graphic Designer).

«Коли не відповідають на відгуки та навіть не читають їх, навіть якщо вакансія свіжа» (Front-end Developer).

«Бісить ставлення до джуніорів під час пошуку роботи. Я розіслав велику кількість своїх CV у різні компанії, із супровідним листом та портфоліо, але не отримав жодної відповіді. Для деяких компаній навіть виконав ТЗ, на яке також не відповіли. Написавши самостійно, я отримав відповідь, що вакансії закрито і моє ТЗ навіть не розглядали» (Junior UI/UX Designer).

«Багатоетапний і довгий процес інтерв’ю, тестів тощо, який займає від трьох тижнів. І так щодо кожної вакансії» (Junior Project Manager).

«Бісить, коли рекрутери раптово, без пояснень, зникають під час перемовин і повертаються через тиждень-другий з вибаченнями за це й повідомляють, що вакансія була закрита. А ще дратує відсутність підготовлених відповідей на банальні питання, як-то: який потрібен стек, склад команди, чи треба підлаштовуватись під якийсь графік роботи та діапазон суми компенсації» (Test Automation Engineer).

«Бісять довгі етапи процесу наймання, який може займати понад місяць. Можуть не надавати зворотного зв’язку. Ще була одна київська компанія, яка наполягала на роботі в офісі — в такі часи це безумство» (РММ).

«Космічні вимоги» до кандидатів і тестові завдання

«Дратують космічні вимоги до вакансій, робота на яких зводиться до клепання тих самих табличок за шаблоном кожного місяця. Описи вакансій, що не відповідають реальним робочим обов’язкам. Відсутність в описі вакансії адреси офісу, вимог до графіка роботи, інших організаційних моментів тощо. Інтерв’юери, які прийшли на співбесіду самоствердитись, а не оцінити твій рівень як спеціаліста.


Бісять велетенські тестові завдання на повноцінний робочий день-два-три або навіть на тиждень і відсутність фідбеку на них. Можна три тижні проходити співбесіди, писати тестові, потім ще одні тестові, відтак пінгувати рекрутера і отримати: «Вибачте, ви нам не підходите» (Game Economy Designer).

«Дратують тестові завдання на кілька днів роботи» (Middle Data Analyst).

«Після співбесіди рекрутери тижнями тягнуть час замість відмови. Можуть відверто брехати або не відповідати на незручні питання щодо позиції. Якщо є тестове завдання, рекрутери не дізнаються у технічних фахівців питання, що мене цікавлять, а кажуть робити на свій розсуд. В результаті я отримую відповідь, що у компанії хотіли не цього» (Senior Front-end Developer).

«Бісять обов’язкові тестові завдання, навіть якщо я маю відповідні роботи в портфоліо; запитання про рівень бажаної зарплати, а не чесна відкрита пропозиція» (Senior 3D artist / 3D animator).

«Тестові завдання, тому що:

— тестове ставить у нерівне становище кандидатів з різними життєвими ситуаціями (з/без роботи, з/без сім’ї, з/без особистих справ після роботи);

— тестове вимагає певну кількість годин неоплачуваної роботи у вільний час, які в нормальних умовах мали б оплачуватись подвійно;

— тестове не гарантує працевлаштування, і навіть якщо кандидатів лише двоє, то шанси на наймання 50%;

— тестове оцінюють суб’єктивно;

— те, як ти вирішуватимеш завдання з доступом до корпоративних знань і людей і поза цими знаннями — це різні рівні рішень та різні трудовитрати;

— години, витрачені на тестові, сумуються з годинами, витраченими на співбесіди;

— якщо ти проходиш співбесіди у декілька компаній і виконуєш кілька тестових завдань, за часом вони тягнуть на неоплачуваний фултайм, що звужує твої шанси зробити якісно будь-яке з тестових завдань» (Senior Product Designer).

«Зараз почалась якась ера безглуздих тестових завдань. Здебільшого просять написати великий застосунок, на який треба витратити щонайменше тиждень, а потім навіть не перевіряють. І якщо у вакансії написано Vue Dev, то тестове зазвичай на React. Але і це не найгірше. Основний біль у тому, що роботу після всього пропонують працювати на чомусь старому на кшталт jQuery UI. Бісять постійні темні схеми з заробітною платою: просять працювати під чужим ФОПом, пропонують гроші в гривнях і в конверті тощо» (JavaScript developer).

Проблеми в особистому спілкуванні з рекрутерами

«Бісить, коли під час розмови HR різко відповідає, що ти їм не підходиш, і швидко кидає слухавку, ніби «не хочу ані секунди витрачати на тебе» (Lead Analyst).

«Бісить, коли на співбесідах HR ставить питання «Які книги ви читаєте?» чи «Що ви робите у вільний час?» і очікує, що відповідь буде «Читаю книги з програмування» чи «У весь вільний час я програмую» (Junior C# Developer).

«Бісить непрофесійність рекрутера, звертання не на ім’я. Дратує, коли не вивчають профіль і питають те, на що є відповідь в описі LinkedIn. В результаті отримую пропозиції на посади з невідповідним стеком» (Software Engineer PHP).

«Вже не бісить, а радше смішить така ситуація у спілкуванні з рекрутерами: перше інтерв’ю — ок; друге інтерв’ю — ок; я погоджую таймслот з кастомером, і на цьому все, жодної комунікації — тиша!

Найяскравіший приклад — „Глобал“, де я мав три схожі кейси за серпень-жовтень. У грудні мені на Djinni написав черговий рекрутер з їхньої компанії. Відповідаю, що не цікаво, та пояснюю, що втомився витрачати свій час на безглузді інтерв’ю, а потім потрапляти в ігнор. Після цього отримав таку відповідь: „Искренне сочувствую, что у вас сложилось такое негативное отношение к „Глобалу“. Простите моих коллег, пожалуйста!)) Мысленно я им всем дала по попке!“ Що сказати — видно, що людина професіонал» (Project Manager).

«Бісить зверхність на технічних співбесідах, в’їдливі коментарі, а іноді й прямі образи, якщо бракує якихось знань» (Junior Java Developer).

«Бісить, коли в LinkedIn відкриваєш повідомлення, читаєш вакансію, відгукуєшся, а тобі пишуть: „Я вас переведу на іншу людину“. І ця інша людина питає: „Чим можу допомогти?“ Фейспалм. Я можу зрозуміти, що є поділ — хтось шукає кандидатів, хтось далі влаштовує співбесіду. Напевно, це ефективніше, ніж якби все робила одна людина. Але чому не можна ввести свого колегу в курс справи? Це ж ваша робота!» (Middle PHP Developer).

«Бісить, коли HR ставить технічні питання, в яких сам орієнтується дуже поверхнево. І потім каже, що ти не готовий до технічної співбесіди, коли відповідаєш нестандартно і не так, як написано у нього в шпаргалці» (QA).

«Трохи бентежить рівень професійності деяких рекрутерів. Під час пошуку останньої роботи я отримав за два дні близько 60 запрошень для співбесіди, а релевантними виявились близько половини. То стек не той, то JS з Java сплутали або шукали розробників на гемблінг чи бетинг, хоча в профілі чітко вказано, що в цих доменах я працювати не хочу. Одна рекрутерка запропонувала працювати над „стримінговою платформою“, а вже під час технічного виявилось, що це казино :)

Часто трапляються задовгі HR-коли з купою зайвої інформації. На технічних етапах бувають суто теоретичні питання, де інтерв’юер чекає на конкретну відповідь, а не на розуміння теми. Та й загалом співбесіди суто за матрицею навичок трохи напружують» (Strong Middle Angular Developer)."

Неуважність рекрутерів до досвіду роботи айтівців

«Бісить, що рекрутери неуважно читають резюме, наприклад: я працювала з технологією рік, і взагалі на рівні Junior, а мені прилітають вакансії рівня Middle і для людини з досвідом понад три роки. Коли ми спілкуємося щодо цієї вакансії, я уточнюю свій досвід, і мені одразу відмовляють через його брак. Тобто рекрутери марно витрачають і свій, і мій час» (Junior React Developer).

«Дратує, коли не вказують заробітну плату, не деталізують етапи співбесіди, немає згадки про техніку та про тип оформлення тебе як працівника — ФОП, КЗпП тощо» (QA).

«Бісить те, що рекрутери не читають навіть два рядки в профілі LinkedIn, які призначені спеціально для них, і надсилають копіпаст» (Senior FE Developer).

«Бісить, коли в опис вимог на одну позицію намагаються втиснути вимоги до кількох штатних одиниць. Наприклад, ти маєш бути аналітиком, тестувальником і ще трохи розробником. А ще — коли недостатньо детально описують обовʼязки на потенційній роботі та необхідні навички, обмежуючись шаблонними відповідями» (Data Analyst).

«Дратують погано деталізовані описи вакансій, відсутність виразної інформації про завдання на пропонованій вакансії та про рівні відповідальності» (Senior Front-end Developer).

«Коли у вакансії пишуть, що потрібен досвід 2–3 роки, якого у тебе немає. А потім з’ясовується, що на цю вакансію можуть взяти й людину з досвідом роботи в рік. Чому б не написати так у вакансіях відразу, щоб люди знали, що можна на них також подаватися?» (Junior DevOps Engineer).

«Дратує, коли вакансія — Front-end Developer, а потрібен Full Stack. Називайте речі своїми іменами!» (Junior Front-end Developer).

«Дратує, коли тебе наймають і самі не знають, на який проєкт. Рекрутер нічого не знає, HR нічого не знає. Потім, після наймання, може виявитися, що і проєкт не той, і „давай ми тепер будемо тебе „продавати“ замовнику“. Також бісить, коли погоджуються на мою суму зп, а потім фантазують про те, що у мене недостатньо компетенції, знижуючи суму на підставі „слабенького інтерв’ю“. Це дно, західні роботодавці ніколи так не роблять» (Senior Java/Kotlin/React Developer).

«Коли у вакансії серед вимог вказані навички, які на проєкті не використовуються. Перечитуєш вакансію та пункт з необхідними знаннями — там часто вказані, наприклад, Postman/Newman і Jmeter. Через це ти віриш, що на проєкті активно тестується бекенд, можливо, навіть перфоманс-тестування є. Приходиш вже на технічну співбесіду, а виявляється, що команда з Postman майже не працює, лише іноді може його відкрити, а чому вказаний у вакансії Jmeter — взагалі ніхто не в курсі. І на цьому співбесіду можна закінчувати, бо вподобання кандидата зовсім не збігаються з роботою на проєкті. Результат — вчергове витрачений час.


А буває, що на співбесіді розпитують про твої навички в „космічних“ технологіях, а згодом виявляється, що на проєкті вони тобі геть не потрібні. І тут знову розбіжність в інтересах» (Senior QA Engineer).

«Дратує, що у моєму профілі вказано тип зайнятості remote part-time, але пропозиції надходять лише на фултайм. А вакансій з частковою зайнятістю — катма» (Senior/Lead General QA Engineer).

«Бісить, коли автоматизатору-тестувальнику на Ruby/Python пишуть: «Ми шукаємо Senior JS Developer, не хочете спробувати?» (Senior QA Engineer).

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось26
До обраногоВ обраному7
LinkedIn

Схожі статті




Найкращі коментарі пропустити

Джунам думаю, можна писати в графі досвід роботи проходив півроку співбесіди та робив тестові. Цілком релевантний досвід. Так можна прокачати хороші скіли, але це не розуміють рекрутери.

«Бісить ставлення до джуніорів під час пошуку роботи. Я розіслав велику кількість своїх CV у різні компанії, із супровідним листом та портфоліо, але не отримав жодної відповіді. Для деяких компаній навіть виконав ТЗ, на яке також не відповіли. Написавши самостійно, я отримав відповідь, що вакансії закрито і моє ТЗ навіть не розглядали» (Junior UI/UX Designer).

Якщо ви відправляєте тестове та не отримуєте відповіді, то мовчати точно не варто і краще написати у відгуках про цю компанію.
По-перше, щоб інші кандидати знали, по-друге, щоб мотивувати компанію викорінити цю шкідливу звичку.

Завжди дивувався, ну хіба так важко поставити нормальні рекрутмент процеси?
Ну якщо ви вже поважна контора в топах, повісьте ви над кожним рекрутером табличку зі статусами, по яким потрібно процесити кожного кандидата, щось типу:
Отримала резюме -> скринінг інтервʼю -> фідбек і запрошення на технічне або реджект -> технічне -> збір інформації по результатам -> фідбек -> офер або реджект.
Ну це ж елементарно, рухати просто з однієї колонки в іншу, закриття кандидата тільки після переміщення в останню колонку.

Невже це дійсно так важко реалізувати навіть у поганенькій конторі, не кажучи вже про «топів»?

І це не питання ринку кандидата чи роботодавця, це питання вашої якості роботи і кваліфікації. Уявіть, аби на «ринку кандидата» працівники так само кидали недоробленими тікети в джирі, мотивуючи це тим, що у них і так багато пропозицій.

Бесит фраза «Мы не можем дальше продолжать общение»

84 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.
Небажання наймати в Україні та «ігнор» з боку рекрутерів. Що найбільше дратує айтівців під час пошуку роботи

Дальше можно не читать...
Нифига нового :)))
Такого *авнища полно и не только в Украине...
Иногда тебе даже хату сдать не хотят только потому что ты из страны где война...

Да, джунам не просто. Отправляешь запрос на джуна, ни ответа — ни привета, хотя активно ищут. И с локацией из Украины тоже проблема, если вдруг ответят

Мы в Nexla нанимаем вне зависимости от локации. DevOps, Data Engineers, Ruby/Rails, React

«Бісить, коли HR ставить технічні питання, в яких сам орієнтується дуже поверхнево. І потім каже, що ти не готовий до технічної співбесіди, коли відповідаєш нестандартно і не так, як написано у нього в шпаргалці» (QA).

У мене було кілька випадків, коли HR ставила технічні питання, але ці були дуже базові питання, можливо це для того, щоб відсіювати слабких кандидатів. Але взагалі таке дивно робити, коли співбесідуєш кандидата рівня Senior/Technical Lead

«Бісить, коли на співбесідах HR ставить питання «Які книги ви читаєте?» чи «Що ви робите у вільний час?» і очікує, що відповідь буде «Читаю книги з програмування» чи «У весь вільний час я програмую» (Junior C# Developer).

Чесно кажучи, не думаю, що вони прямо чекають, що ви гік і ботан, який 24 години на день займається програмуванням. Як ви вважаєте, чи будуть раді такій людині в новому колективі, про що з нею можна буде говорити, крім програмування?

«Бісить, коли під час розмови HR різко відповідає, що ти їм не підходиш, і швидко кидає слухавку, ніби «не хочу ані секунди витрачати на тебе» (Lead Analyst).

Скільки відбувався співбесіди, такого точно не було. Можливо тому, що всі важливі моменти уточнювалися ще до співбесіди. Але якщо навіть на HR інтерв’ю з’ясовувалося, що ми не підходимо один до одного, то завжди ввічливо розлучалися.

«Бісить ставлення до джуніорів під час пошуку роботи. Я розіслав велику кількість своїх CV у різні компанії, із супровідним листом та портфоліо, але не отримав жодної відповіді. Для деяких компаній навіть виконав ТЗ, на яке також не відповіли. Написавши самостійно, я отримав відповідь, що вакансії закрито і моє ТЗ навіть не розглядали» (Junior UI/UX Designer).

Якщо ви відправляєте тестове та не отримуєте відповіді, то мовчати точно не варто і краще написати у відгуках про цю компанію.
По-перше, щоб інші кандидати знали, по-друге, щоб мотивувати компанію викорінити цю шкідливу звичку.

Один раз только сталкивался с тем, что девочка не ответила... А так всегда ок.
Другое дело на manual qa(в вакансии стояло 1 год опыта), дают тестовое задание... Которое состояло из 5 вопросов задач:
1) написать функцию на JS, которая делает выборку по параметрам из json
2) написать на JS который будет импортировать API приват банка, обрабатывать и сохранять в Excel
3) Лямда функции
4) создать базу данных из нескольких таблиц по заданным исходным данным и сделать выборку по заданию.
5) какой-то милый вопросик =)

Я задал вопрос рекрутеру: это точно задание для джуниор тестировщика с минимальным коммерческим опытом работы 1 год? Ответ: да)
В общем за 400 $ такие нынче пожелания у роботодателей, ребята)

мило) Позиция manual qa, а будешь работать как фулстек дев, да за такие деньжища!

Надо было рекрутёрам до войны отвечать даже если вы не в активном, но с уважением и благодарите за их работу, а не крутить лицом сейчас и обижаться

А у рекрутерів є список тих хто їм чемно відповідав і вони пропонують людям з нього якісь привілеї? Якщо ні то приємне спілкування до війни нічого не змінило б. Ґречним потрібно бути завжди, але в цьому випадку це наврядчи би було корисно

Так є. Ця база в Телеграмі в них по всій Україні. Це як наша банківська система, де ти можешь бути у забороненому статусі на кредитування :)

Полагаю, это база совсем пропащих случаев, и «баз» этих пару сотен разных, по числу тематических телеграм-каналов.

Плюс, у них нет «банковского» веса — даже если один из рекрутеров отметит кандидата как плохого, нельзя откинуть человеческий фактор, и то что не сошлись в чём-то личном, т.е. даже наличие кандидата в списке конкретного чатика не закроет его перспективы — но может поднять дополнительные вопросы на собеседовании, или сместить приоритет в пользу другого равнозначного кандидата.

Просили ответ. Получили. Что еще? А то кругом вода хоть резиновые сапоги покупай.

Всего лишь дополнил воду ответа, чтобы супчик вышел наваристей. А то спрашивающий и впрямь поверит, что есть какая-то единая организованная база, которой активно пользуются.

У мене особисто списку немає але я є у контактах тих,хто «чемно відповів» та додав у ці ж контакти. До війни потреби у роботі не було але після дехто надсилав якщо не свої CV,то друзів/колег і це було корисно для нас обох

С одной стороны — отвечать ботам это действительно программистская задачка. С другой, ну не вижу я смысла тратить на вежливо-отвечательного-бота время.

Или вы всерьез считаете что вот эти шаблонные письма с тройным повтором отсылаются индивидуально руками? Да конечно.

Но стоит упомянуть, что у ЛинкедИна действительно есть алгоритм «активности», который начинает больше продвигать кандидата, когда он начинает отвечать. Это не связано с конкретными рекрутерами, только с моментной активностью. Если есть необходимость найти работу — достаточно начать писать, и в течение недели число входящих вырастет.

sup-info.wixsite.com/...​ness/post/on-going-abroad

Може хто знає? Якщо ІТ-кластер бронює на Закарпатті, то можеш виїзжати на 6 міс? Хто в курсі?

Лінк вище...

«Дратують космічні вимоги до вакансій, робота на яких зводиться до клепання тих самих табличок за шаблоном кожного місяця. Описи вакансій, що не відповідають реальним робочим обов’язкам. Відсутність в описі вакансії адреси офісу, вимог до графіка роботи, інших організаційних моментів тощо. Інтерв’юери, які прийшли на співбесіду самоствердитись, а не оцінити твій рівень як спеціаліста.
«Після співбесіди рекрутери тижнями тягнуть час замість відмови. Можуть відверто брехати або не відповідати на незручні питання щодо позиції. Якщо є тестове завдання, рекрутери не дізнаються у технічних фахівців питання, що мене цікавлять, а кажуть робити на свій розсуд. В результаті я отримую відповідь, що у компанії хотіли не цього»

Да везде одна и таже гавнямба и не важно в Украине ты ищешь работу или за бугром.

Ну и за бугром искать еще проблемней с тем, что без знаний местного языка на разговорном уровне ты по факту никто и инглиш тоже не особо спасает.

Если тебя не очень то и надо, то могут отморозиться или вовсе забыть и взять кого то по блату, просто потому что за того Васю поручился всем известный в компании Ваня, а ты просто хрен с улицы.

Поиск работы это такая же работа с той разницей, что результат этой работы зачастую не предсказуемый.

Приходьте і пробуйте до нас на Infineon, у нас інтерв’ю з технічними спеціалістами, керівниками команд і відділів. Цікава розмова без типових тестів і т.д.

Джунам думаю, можна писати в графі досвід роботи проходив півроку співбесіди та робив тестові. Цілком релевантний досвід. Так можна прокачати хороші скіли, але це не розуміють рекрутери.

За пол-года можно научиться проходить все эти собеседования на раз-два

Мы в Holy Water активно набираем специалистов из Украины, многим помогаем выехать из горячих точек.
Если не найдете релевантных для себя вакансий в нашей компании, то буду рада посоветовать коллег, которые тоже нанимают.
www.linkedin.com/in/taisiia-skliarova

Holy Water це Genesis, є фахівці яким це уточнення збереже час

Genesis це група компаній, частина яких має власні профілі на DOU, а частина без.

Завжди дивувався, ну хіба так важко поставити нормальні рекрутмент процеси?
Ну якщо ви вже поважна контора в топах, повісьте ви над кожним рекрутером табличку зі статусами, по яким потрібно процесити кожного кандидата, щось типу:
Отримала резюме -> скринінг інтервʼю -> фідбек і запрошення на технічне або реджект -> технічне -> збір інформації по результатам -> фідбек -> офер або реджект.
Ну це ж елементарно, рухати просто з однієї колонки в іншу, закриття кандидата тільки після переміщення в останню колонку.

Невже це дійсно так важко реалізувати навіть у поганенькій конторі, не кажучи вже про «топів»?

І це не питання ринку кандидата чи роботодавця, це питання вашої якості роботи і кваліфікації. Уявіть, аби на «ринку кандидата» працівники так само кидали недоробленими тікети в джирі, мотивуючи це тим, що у них і так багато пропозицій.

рухати просто з однієї колонки

Сервіси, які використовують рекрутери, так вміють, але є й затримка від топів компанії.

так вміють

Велике питання, чому рекрутери тоді так не працюють.

є й затримка від топів компанії

Просто повідомити кандидата, що його кандидатуру розглядають, але очікують фідбек від менеджера і це займе 2-3 дні.
Написати такий меседж це 30 секунд роботи, зате всім комфортно.

Наразі я бачу просто низьку кваліфікацію і нерозуміння елементарних речей багатьма рекрутерами та ейчарами.

але очікують фідбек від менеджера і це займе 2-3 дні

Це може займати більше днів. Я коли шукав першу роботу то чекав відповідь 3 тижні.

Ефективна комунікація це ключ до успіху.
Я небачу жодної причини чому компанія не може писати щотридні кандидату, що про нього не забули, просто через бюрократію або відсутність певних людей, час очікування збільшено.

Коли людину змушують чекати більш як три дні, то одне з двох: Шукають когось більш дешевшого або людина яка приймає рішення у відпустці чи захворіла.

Попробуй побыть в роле HR когда тебе в сутки идет 1k кандидатов и каждому выписать фидбек :)

Я хочу побачити контору, де за день 1к співбесід проводять, і при цьому 1 ейчар ))

Так нагрузка — 1к на 1 hr. Их то может валом быть и больше.

Ще раз, покажіт контору, де за день тисяча співбесід. Фідбек потрібно давати по результатам співбесід.
В усьому гуглі певно нема тисячі співбесід за день, не кажучи вже про наші галери й шлюпи.

Можно купить систему автоматизации HR-процессов, а не делать всё руками) Особенно в компаниях, где:

в сутки идет 1k кандидатов

Так вот она дает именно такой фидбек:
Спасибо, вы превосходны, но мы не будем дальше с вами продолжать общение по этой позиции, так как выбрали кого-то другого.

Навіть такий фідбек це буде краще ніж 50% контор на ринку, які зникають і впадають в ігнор якщо по якимось причинам не можуть дати офер кандидату.

співчуваю джунам із пошуком роботи — це зараз дійсно важко, навіть із досвідом, щось знайти уже виклик, також погоджуюся, що співбесіди — це робота і ЗАВЖДИ тагнять із фідбеком.

Тянут, потому что есть еще надцать кандидатов в очереди, из них несколько потенциально хороших. Плюс обычно требуется согласование на нескольких уровнях, только отзыва техлида недостаточно.

І от після «ринку кандидата» настав «ринок роботодавця».
Правда, роботодавці з цього також не дуже раді.

«Ринок кандидата» ще залишився у спеціалізацій де мало фахівців.

Це більше джуніорів стосується, хоча там і раніше працедавці диктували умови.

На сервісах пошуку роботи для ІТ має бути інформація у вакансії: чи є тестове завдання (1), скільки орієнтовно це завдання роботи (2), скільки часу це завдання буде перевірятись (3), і звісно чи можна це завдання публікувати у відкритий доступ (4).

На сервісах пошуку роботи для ІТ має бути інформація у вакансії: чи є тестове завдання (1),

Власне, яке значення мають наступні пункти після наявності цього?

Коли інформація записана то рекрутерам складніше маніпулювати та брехати, кандидат може зробити копію в web.archive.org та написати відгук про компанію й краще аргументувати проблему.

Коли інформація записана то рекрутерам складніше маніпулювати та брехати

Яка різниця, якщо ви вже відмовились на етапі 1? :)

Зазвичай відмовляюсь. До початку повномасштабної війни планував відпочити пару місяців і в комфортному темпі розглядав пропозиції з Rust, відпочив місяць, а з 24 лютого вже активно шукав проєкт й виконував ТЗ.

Є компанія EvoPlay, рекрутерам якої часто в LinkedIn відписував «EvoPlay лайно», останній відгук (копія в web.archive.org) допоможе зрозуміти чому.

Пишіть відгуки про компанії активніше й тоді буде менше розчарувань і люті.

Як же я розумію Вас, панове. Таке відчуття, що світові компанії тупо не хочуть наймати українців, раніше хоч відписували.

Читаючі всі ці «скарги» таке відчуття, наче всі бідосі зібрались та понаписували.

Не треба було збиратися і писати?

Рынок порешает, кто пошустрее, тот и наймет. Работы в мире меньше не стало, программистов в Украине тоже дофига. Одни галеры сократят, другие наймут.

Тенденция шменденция, мне как писали в линкедин, так и пишут. Почему тогда в Польше не нанимали до февраля? Панику тут развели. Война восемь лет идёт.

Да, в разы меньше пишут, теперь 1-3 предложения в неделю. Как жить теперь я вообще не знаю, если на фронт не заберут, пойду штукатурить.

По ощущениям, стали даже больше писать, но там где указана вилка — цифры малость просели.

Субʼєктивно взагалі не бачу змін по зарплатах порівняно з осінню.

разработчиков полно во всем мире

немного согласен.
полно говнокодеров от коих толку мало, так же есть хорошо шарящие но за космические деньги.
и острый дефицит шаряхищ за адекватные деньги(наша ниша)

Конечно! Даже во время войны найдутся те, кто скажут, что вот это вот всё — просто нытье лузеров. И вообще сам виноват.

Это просто хорошая традиция, раз в год собираться и копи-пастить стандартный набор жалоб. Через пару недель будет аналогичный пост со стороны рекрутеров.

Бесит фраза «Мы не можем дальше продолжать общение»

Потому что найм сломан. Тут hr и dev — обе пострадавшие стороны.

Потому что найм сломан. Тут hr и dev — обе пострадавшие стороны.

Всі про це говорять вже мінімум 5-10 років, але ніхто не виправляє :)

Всі про це говорять вже мінімум 5-10 років, але ніхто не

 дает денег на исправление ;)

А було так:
dou.ua/...​les/recruitment-problems

У 2021 коли у всіх була робота, рекрутери та компанії до всіх чіплялися і нав’язувалися. А тепер навпаки, під час війни їм нічого не потрібно

Just business...

Ну если речь о наших украинских рекрутерах, то разве что те, кто не попал в то большинство из них, которое из-за войны осталось без работы.

Зато я увидел. У меня был пассивный профиль на джине, в котором было указано что я нахожусь за границей. Если перевод войной я получал по пару предложений в месяц макс, то две недели назад это было уже 10 предложений в неделю (после чего я выключил поиск вообще).
Так же через другие платформы начало поступать очень много предложений от украинских компаний, которые переехали в Польшу.

Підписатись на коментарі