Що не так із законопроєктом про мобілізацію. Разом з юристами розбираємо дискусійні пункти

7 лютого Верховна Рада ухвалила в першому читанні урядовий законопроєкт про мобілізацію. Друге читання може відбутися на початку березня, але до цього часу депутати мають доопрацювати документ. Поки що остаточно невідомо, що саме там зміниться. Однак про низку суперечливих норм у проєкті раніше писали й уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець, й ІТ-кластери та Асоціація IT Ukraine, а також представники Європейської Бізнес Асоціації.

DOU разом з юристами відібрав найбільш дискусійні та обговорювані пункти законопроєкту про мобілізацію — обовʼязок реєструвати електронний кабінет, відстрочка лише для аспірантів-бюджетників, повторне проходження ВЛК для деяких категорій, збільшення відповідальності для компаній та інші. Що не так із цими нововведеннями — пояснює Яна Бабенко з адвокатського об’єднання Mitrax.


📄

Обовʼязок реєструвати електронний кабінет й отримання повісток через нього

З одного боку, це допоможе спростити й уніфікувати систему обліку військовозобов’язаних, адже громадяни зможуть оновлювати свої дані без виїзду до ТЦК та СП (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). З іншого ж боку, пропозиція викликає низку зауважень, зокрема процедурних.

По-перше, у статті не вказано, на якій платформі та в який спосіб відбуватиметься реєстрація. Вважаємо, що до норми про обов’язкову реєстрацію військовозобов’язаних варто додати посилання на нормативно-правовий акт, який регулюватиме роботу цієї інформаційно-комунікаційної системи. Наразі можемо припустити, що таким мав би бути Закон України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів».

По-друге, для декого електронний кабінет може стати проблемою: не всі мають доступ до компʼютерів, смартфонів чи інтернету. І не можна когось змусити придбати гаджет чи постійно моніторити електронну пошту. Це схоже на ситуацію з мобільним застосунком «Дія». Тому важливо не допустити дискримінації особи за фінансовим станом, а також безпідставних обмежень її прав та штрафування.

Наприклад, людина без смартфона або можливості своєчасно перевірити електронну пошту не бачить, що їй надійшла повістка. У ТЦК та СП ж вважатимуть, що ця особа — ухилянт. Вони можуть звернутися до правоохоронних органів або застосувати нові обмеження, як-от арештувати її рахунок.

По-третє, втілити таку процедуру на практиці навряд чи вдасться впродовж одного-двох місяців. Окрім ухвалення законопроєкту в парламенті, треба підготувати програмне забезпечення та влаштувати перехідний період, щоб усі встигли зареєструватися. Тому ініціатива навряд чи запрацює швидко.

У законопроєкті вказано, що громадяни можуть отримувати повістки через зареєстрований електронний кабінет. Тут варто памʼятати, що днем вручення такої повістки вважатиметься:

  • день вручення повістки під розписку;
  • день отримання ТЦК та СП повідомлення про доставлення повістки до електронного кабінету (тобто за умови, що в призовника такий кабінет створено, незалежно від того, прочитав він повідомлення чи ні).

Водночас якщо повістку надіслали до електронного кабінету після 17:00, то вона вважається врученою на наступний робочий день. Отож за електронним кабінетом потрібно стежити.


📄

Відстрочка лише для тих аспірантів, які навчаються на бюджеті

Вважаємо, що це негативно вплине на розвиток науки, особливо у сфері розробок військово-промислового комплексу. Також ці положення суперечать статті 24 Конституції України — громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками майнового стану або іншими ознаками.

Ці права та свободи не обмежуються і в умовах воєнного або надзвичайного стану, відповідно до статті 64 Основного закону України. Отож незрозуміло, чому право на відстрочку залежить від форми навчання і чому саме аспіранти-контрактники підлягають призову — законодавці цього не пояснили.


📄

Повторне проходження обстежень ВЛК для окремих категорій громадян

Згідно з законопроєктом, категорії «обмежено придатні» більше не буде: військово-лікарська комісія (ВЛК) зможе визнавати особу або непридатною, або придатною до військової служби. Для цього всі військовозобов’язані, раніше визнані обмежено придатними, мають пройти повторне медичне обстеження — це треба зробити впродовж девʼяти місяців після ухвалення закону.

Чоловіки віком 25–55 років, яким установлено інвалідність ІІ та ІІІ груп після 24 лютого 2022 року, мають також пройти повторне медичне обстеження. На це в них буде шість місяців. Така норма, очевидно, покликана перевірити достовірність і законність висновків ВЛК. Однак, навіть якщо після перегляду ВЛК висновок виявиться іншим, чоловіки все одно матимуть право на відстрочку як особи з інвалідністю.

Вимога повторно пройти ВЛК не поширюється на громадян, яким установили інвалідність:

  • через відсутність кінцівки після її ампутації;
  • внаслідок захворювань, поранень, травм та контузій, отриманих під час захисту України;
  • ІІ та ІІІ групи — до 24 лютого 2022 року.

Згідно з законом, непридатним до служби й виключеним з військового обліку особам не потрібно з’являтися до ТЦК та СП для переогляду.


📄

Блокування особистих рахунків, дозвіл відчужувати транспортні засоби або майно

Законопроєкт передбачає і певні заходи, якщо громадянин не виконує своїх мобілізаційних обовʼязків:

  • обмеження виїзду за кордон;
  • обмеження в праві керування транспортними засобами;
  • накладення арешту на кошти та інші цінності.

Процедура:

1. Якщо під час мобілізації військовозобов’язаний або резервіст не виконує своїх обов’язків, ТЦК та СП звертається до Національної поліції для адміністративного затримання та доставлення особи.

2. У разі неефективності таких заходів ТЦК надсилає — через електронний кабінет або ж через пошту — вимогу (наприклад, з’явитися до ТЦК для уточнення облікових даних). Щоб виконати цю вимогу, громадянин має 10 календарних днів.

3. Якщо за цей час він її не виконує, ТЦК може звернутися до суду впродовж пʼяти днів.

Використання заходів впливу, навіть за рішенням суду, викликає зауваження. На сьогодні держава має вдосталь засобів упливу на правопорушника, якщо той не виконує законних вимог представника органу державної влади. Тому незрозуміло, навіщо дублювати, якщо можна використати готову процедуру.

Важливо, що жодних обмежень у накладенні арешту на майно в законопроєкті немає, а це порушує права та свободи громадян і дає підстави для зловживань. Окрім того, передбачено негайне виконання рішення, ухваленого судом першої інстанції в цій категорії справ. Громадянин може його оскаржити впродовж 15 днів, але є загроза, що рішення виконають раніше, ніж апеляційний суд розгляне скаргу.


📄

Надання права представникам ТЦК та СП перевіряти військово-облікові документи

Законопроєкт передбачає, що громадяни, які перебувають на військовому обліку або зняті/виключені з військового обліку, зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ і показувати його на вимогу уповноваженого представника ТЦК та СП або поліцейського, а також представника Державної прикордонної служби України в прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.

Це означає, що:

  • усі громадяни України від 18 до 60 років, які перебувають на військовому обліку або зняті/виключені з військового обліку, повинні завжди мати та показувати на вимогу військово-обліковий документ;
  • під час перевірки документів представник ТЦК та СП або поліцейський можуть фіксувати процес на фото і відео, а також використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

Водночас громадяни, які не перебувають на військовому обліку (наприклад, у зв’язку з непридатністю до військової служби), не зобов’язані мати військово-облікові документи, тож описані норми на них не поширюються. У законопроєкті немає пояснення, як представникам ТЦК і СП взаємодіяти з чоловіками 18–60 років, які не мають статусу призовника, військовозобов’язаного чи резервіста.


📄

Підприємства мають дбати, щоб працівники виконували військовий обов’язок

Зараз основні обов’язки підприємств прописані в Законі «Про військовий обов’язок та військову службу», серед них:

  • подавати до відповідних районних (міських) ТЦК та СП списки громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць;
  • забезпечувати своєчасне прибуття громадян призовного віку до призовних дільниць, а військовозобов’язаних та резервістів — до визначених пунктів збору;
  • вести військовий облік;
  • повідомляти ТЦК про кількість та інші відомості про призовників, військовозобов’язаних і резервістів, які в них працюють;
  • бронювати своїх працівників у визначеному законом порядку.

У законопроєкті йдеться, що підприємства мають інформувати працівників про необхідність явки до ТЦК та СП. Водночас поки що незрозуміло, яким саме має бути механізм оповіщення та інші інформаційні, організаційно-технічні заходи. До того ж подібні норми вже і так діють — наприклад, повістки про виклик можуть передавати через роботодавців.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному1
LinkedIn



52 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Яка влада, такий і закон.

Вважаємо, що це негативно вплине на розвиток науки, особливо у сфері розробок військово-промислового комплексу.

Посміявся. Нашу «науку» можна легко скоротити на 90% і наука не постраждає.

Куди ще ? Там залишилось не так вже в багато. Звісно крім макулатроведення і дисертацій за якими ківа став кандидатом наук, а янукович взагалі доктором та похфессором. Треба сказати — що то ще радянська система, коли для протидії дисидентам які в масі своїй були вченими та інтелігенцією, а головою руху академік Сахаров в керування науки кпсс наставили конкретних політиканів. Заодно зробили модним ставати кандидатами та докторами різним діячам обкомів та патркомів (по факту держ чиновників з мерій, міністерств і тощо) тобто людей більшість з котрих до науки та дослідів не мали жодного стосунку.
Результат звісно був таким — що вже наприкінці 80 СРСР вже в цілій низці галузей економіки не витримував жодної конкуренції на світових ринках, особливо електроніка і хімічна промисловість.

Що Ви знаєте про нашу науку?

Що Ви знаєте про нашу науку?

Пригоріло? :)
Ківа, Кернес, Добкін, Янукович. І ім’я їм легіон. І мало того, що ніякої науки такі тіпочки не роблять, так ще отримують за наукові звання гроші і пільги.
Ну а ті хто пішов до аспірантури після 24.02.22 всі згадали що хотіли бути науковцями з дитинства? :)
Якій відсоток науковців, котрі дійсно є гордістю України, чиє ім’я котуються в світі, від загальної кількості?

Ківа, Кернес, Добкін, Янукович

Це все одно, що сказати що всі айтішники ублюдки бо існують колл центри які видурюють у людей гроші. Рівень висновків приблизно однаковий.

Якій відсоток науковців, котрі дійсно є гордістю України, чиє ім’я котуються в світі, від загальної кількості?

То Вам відомо який відсоток? Чи аби ляпнути?

То Вам відомо який відсоток? Чи аби ляпнути?

Ви написали вже другий комент з 0 інформації, але максимум снобізму і ще трохи хамства. Не раджу так продовжувати. Я людина вихована, але можу і послати.

Це все одно, що сказати що всі айтішники ублюдки бо існують колл центри які видурюють у людей гроші. Рівень висновків приблизно однаковий.

А яке відношення мають колл-центри кідал до айті? Аналогія вийшла не дуже. Ось Добкін має вчену ступінь, він представник науки.
А хочете ще трохи про вищу школу? Питання до всіх. Якій відсоток викладачів в вузах взагалі не брало хабарів, от прям зовсім? Коли я вчився в Каразіна, ну може відсотків до 20. Всі інші в тому чи іншому вигляді брали. І це не самий корумпований вуз. А є ще «юрка», є «мєд», «увд».

Ви написали вже другий комент з 0 інформації

Та ні ж, це якраз Ваші коменти беззмістовні. Ви привели якихось 4 персонажа і навколо них побудували українську науку. Чи не занадто?

Я людина вихована, але можу і послати.

Та робіть що хочете, яка мені різниця.

А яке відношення мають колл-центри кідал до айті?

Там же компуктери є. Таке ж відношення має і Добкін до науки.

А хочете ще трохи про вищу школу?

А вища школа тут до чого? Якийсь Ви не послідовний, пане.

Там же компуктери є.

ммм... шта?

Таке ж відношення має і Добкін до науки.

Добкін є чинним доктором наук. Доктор наук — вищий науковий ступінь в Україні.

А вища школа тут до чого?

До того що це одна із ланок корупції в науці.

Якийсь Ви не послідовний, пане.

Ну да, куди мені до колл-центрів.

Чи не занадто?

Ну ок. Є у нас сільськогосподарська наукова галузь що там новаторського, такого що немає в світі, відбувається? Може фармацевтична галузь? Медична? Психологічна?
Там є гарні викладачі, вони дуже потрібні, але яку додану вартість вони генерують в науці?
Що трапиться з світом якщо українська наука завтра зникне?

Напоминаю, у нас официально не идет война, посколько в случае если она идет, то рады распускаются и работают только коммисариаты. Это не выгодно зеленым.
Ну а данный законопроект позволяет административно, без суда, выключить экономическую деятельность любого неугодного лица.
Присылаете повестку, если ушел на войну — деятельность не ведется. Если не ушел — блокируете счета.

Так і є, давно б економіку треба ставити на військові рейки, але як тоді красти?

Напоминаю, у нас официально не идет война

Наче якщо оголошуєш війну, то стаєш агресором з точки зору міжнародного права.
Ще купа країн не може потавляти зброю країні котра перебуває у стані війни.
З вікі:

Declarations of war have been exceedingly rare since the end of World War II.[3][4] Scholars have debated the causes of the decline, with some arguing that states are trying to evade the restrictions of international humanitarian law (which governs conduct in war)[4] while others argue that war declarations have come to be perceived as markers of aggression and maximalist aims.[3]

Оголошувати агресивну війну в нас заборонено конституцією. За нею можна лише оголошувати військовий стан в країні в цілому або окремих її регіонах. У військовий стан це по суті правовий режим, який вводить ряд обмежень прав та свобод як фізичних так і юридичних осіб.
Як і в федерації між іншим теж заборонено оголошувати агресивну війну, та по усьому колишньому СРСР які брали за основу радянську конституцію і норми щодо міжнародних договорів зокрема устав ООН. Власне тому путлер і оголосив «спеціальну військову операцію» — неіснуючий термін, бо тоді виявляється, що за конституцією РФ — війн злочинець який цю конституцію порушив.
Власне Брєжнев і компанія теж в Афганістані зробили хімію під назвою «допомога дружній комуністичній республіці Афганістан» для чого їм знадобився маріонетковий уряд Барака Камаля — а справді узурпатора та диктатора і псевдо комуніста Хапібулу Аміна було підступно ліквідовано, після його тайних сепаратних перемов з США. Тим не меньше СРСР за це отримав величезну купу санкцій, по факту були провалені олімпійські ігри 80-го року. Федерація таких так і не отримала по сьогодні, крім того ще залишається в раді безпеці — зайнявши місце усього СРСР де були і Балтійські країни, і азійскі — Казахстан, Узбекистан, Таджикістан і Кавказькі — Грузія, Вірменія та Азербайджан та інші. Питання чому це ? Тому що в них єдиних залишилась ядерна зброя через сепаратні домовленності ?
Будь які військові дії однієї держави проти іншої — є війна, це вже визначення поняття за Гейгелем.

Пан — прихильник оцієї маячні із об’явленням війни ядерній державі? :)

Звідки такі данні ? Перечитав положення про військовий стан і ніде такого не побачив.

КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
Стаття 39. Крайня необхідність

1. Не є кримінальним правопорушенням заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам у стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, що безпосередньо загрожує особі чи охоронюваним законом правам цієї людини або інших осіб, а також суспільним інтересам чи інтересам держави, якщо цю небезпеку в даній обстановці не можна було усунути іншими засобами і якщо при цьому не було допущено перевищення меж крайньої необхідності.

2. Перевищенням меж крайньої необхідності є умисне заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам, якщо така шкода є більш значною, ніж відвернена шкода.

3. Особа не підлягає кримінальній відповідальності за перевищення меж крайньої необхідності, якщо внаслідок сильного душевного хвилювання, викликаного небезпекою, що загрожувала, вона не могла оцінити відповідність заподіяної шкоди цій небезпеці.

{Стаття 39 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2617-VIII від 22.11.2018}

не юрист, тлумачити не буду, але таке є

А навіщо ми говоримо про кримінальний кодекс? В законопроекті виключно адміністративні міри

є ще зміни в ст 336 кку — відмовився пройти влк — строк

С этим законом непонятно как быть тем кто давно уехал на ПМЖ.

Почему же очень даже понятно, если раньше была иллюзия что можно там как-то с видом на жительство в случае чего вернуться и т.д. то теперь она спала. Ни ких запасных вариантов на всякий случай или натурализация выход из одного гражданства и получение другого или возвращайся. Т.е. как в том немецком анекдоте : «А теперь гер Мюллер 7 часов утра, вам пора проснутся и идти на работу чтобы платить налоги». Также же Бундесвер, Цахал или иные фишки для граждан как для граждан США, вроде вызова в присяжные или свидетели смертной казни и т.д.

Мне, как человеку с юридическим образованием, не очень нравится что все как то не внятно определено.
Если ответить на комментарий.
1. Выход из гражданства это не так что нажал кнопку в Дие и вышел.
2. Люди которые уехали в 90х могут вообще быть не в курсе что им нужно стать на какой то учет но у них могут бы б родственники и теоретически например наследство. Забавно что они даже в Дие не могут нормально в посольство записаться потому что запись через Дию а у них нет Дии и банк айди чтоб зайти в эту Дию.

Так никого это не интересуєт, за жадничал за 25-30 лет на эмиграционного адвоката, не натурализовался пока не было ажиотажного спроса и цены — плати дороже. Ну или возвращайся, на штурм посадки людей никогда хватать не будет. Эффективность человека с пикой и саперкой против бронетехники, артиллерии и авиации так себе.

Все так з законопроектом. НАРЕШТІ на 2-му році повномасштабної ВІЙНИ — прийняли перший внятний дієвий ЗП

Безвідносно деяких очевидних пунктів, які не потребують додаткового обговорення, чи не турбують вас вторинні наслідки впровадження такого законопроєкту?

Наприклад, перехід економіки у тінь або знищення системи волонтерства через неможливість закриття більшості зборів, адже рахунки у людей будуть заблоковані.

Update: знайшов на LinkedIn одного Pavlo Omelchenko. Згідно з інформацією у публічному доступі ця людина знаходиться у Konin, Wielkopolskie, Poland. То ж якщо це ви — можете не відповідати, із подібними людьми діалог не може бути продуктивним апріорі.

Все так з законопроектом. НАРЕШТІ на 2-му році повномасштабної ВІЙНИ — прийняли перший внятний дієвий ЗП

Ні це не внятний закон, це репресивні норми через тактику камікадзе до якої стали вдаватись позаяк Америка не надсилає військову допомогу. Арешти і відчуження майна, надання групі осіб в не зони безпосередніх бойових дій диктаторських повноважень і т.д.

Реально маємо от такий бардак inforesist.org/...​ovistok-jomu-dali-termin

Козельщинський районний суд Полтавської області ухвалив вирок стосовно чоловіка, який отримав 18 повісток від ТЦК. Про це повідомляє ТСН.

Повідомляється, що з початку повномасштабної війни чоловік отримав 16 повісток, при цьому щоразу він був у ТЦК. Однак через стан здоров’я його брати на службу відмовлялися. Крім того, всі ці 16 разів його до військової частини возив особисто підполковник.

Згодом чоловік отримав ще два повістки, проте на тлі свого попереднього досвіду вирішив їх проігнорувати. Тим часом у матеріалах справи сказано, що українця визнали придатним до служби у червні 2023 року, а у листопаді він отримав два повістки, однак у ТЦК не з’явився, таким чином ухилившись від мобілізації.

Суд визнав мешканця Полтавської області винним за ст. 336 КК України. Його засудили до 4 років позбавлення волі, але згодом термін замінили на 2 роки випробувального.

І ні це не випадковість, це закономірність. Чому ? Пояснював Арестович ще 8 років тому www.youtube.com/watch?v=fWJXoL1U2WY
Економічна модель держави з ФПГ в голові робить таке https://kyiv24.news/wp-content/uploads/2021/09/kolomojsha-kolomojskyj-16-09-2021-fb.jpg
І навіть от таке

УП: новий командувач ТрО керував Внутрішніми військами при розгоні Майдану

lb.ua/...​anduvach_tro_keruvav.html

ФПГ відповідно не мають дального горизонту планування, їх бізнес стратегія була побудована на розпродажі ресурсів які залишились від УРСР.
І це відповідь на більшість питань від того чому держава в 30+ мільйонів людей не може організувати виробництво мінометних мін та патронів до стрілецької зброї, забила болт на ракетну програму і клянче по закордонах секондхенд принаймі і той не дають і відправляють на утилізацію, зупиняє виробництво ПТУР-ів перевірками та арештами рахунків оборонних підприємств і т.д.. Бо правлячому класу ФПГ це не потрібно, вони не бачать де тут їх гешефт.
Вирішили би проблему з гешефтом, підключивши тих самих ФПГ до цього такі питання би навіть не ставились, мобілізація не тільки призов в армію (бо від голожопих камікадзе проти танків толку мало) пройшли би нормально.

> пояснював Арестович

ясно дякую)))

Мене цікавить, що буде з обмежено придатними. Бачу три гіпотетичних варіанти:

  1. всі обмежено придатні вважатимуться придатними;
  2. всі обмежено придатні вважатимуться непридатними;
  3. частина обмежено придатних вважатиметься придатними, частина непридатними, а до Наказу № 402 додадуть купу нових змін.

Я вже спостерігав півроку тому, як змінювали Наказ № 402, зокрема щодо діабетиків, і можу зробити припущення: майже напевно оберуть варіант «всі обмежено придатні йдуть в піхоту».

всі обмежено придатні вважатимуться придатними;

По цьому закону саме пункт 1, тобто варіант «Свистать всех наверх». Підстава до непридатності зараз тільки інвалідність, планувалось з початку що виключно перша група, це коли нема кінцівок чи скажімо ДЦП.

Вже один політик дав на це «відповідь»: не існуватиме непридатних. Ти або на передовій, або працюєш на оборонку

якщо робити розумно, то замість терміна «обмежено придатний» слід було б ввести термін «непридатний до участі у бойових діях». таким чином, якщо вже треба, ця людина могла би служити в ЗСУ, але її було б законом відсторонено від участі у саме боях.

тобто, умовно кажучи, папірці перекладати вона придатна (перепрошую у всіх хто цим займається, нікого не хочу образити), в тилу щось робити придатна, а з автоматом бігати — ні.

доречі, те саме можна було б ввести для жінок, вирівнявши момент соціальної несправедливості. тобто для жінок було б тільки два статуса — «непридатна» та «непридатна для участі у бойових діях» (а третій статус «придатна» жінкам надавався б за якоїсь певної процедури, коли вони подають заяву, може підписують контракт і т.д.

але це все лише якщо робити розумно, а це не наш метод :)

У нас вже були «придатні до нестройової служби», їх колись давно перейменували на «обмежено придатних».

і тим самим створили простір для маніпуляцій з одного боку і обмеження варіантів з другого

Після слів «якщо робити розумно», виришів не читати далі текст.
Можете вказати де у зевладі ті, що роблять розумно?

цікавить, бо Ви теж обмежено-придатний?

І як будуть визначати придатність (не придатність) для обмежено придатних? Для прикладу, я зараз обмежено придатний з короткозорістю з −9 та −11. І тепер придатність? Чи є розуміння (або список) як будуть врегульовувати статті з обмежено придатними?

Будеш сапером)

Угу) Не побачу розтяжку і гайки мені і всім хто довкола мене) Я навіть в окулярах толком гриби не бачу в лісі)

Не хвилюйся — запустять першим і триматимуться подалі. Посада називається «мінний трал».

Мені от цікаво, в найближчі сто років, чи втратить актуальність фільм ДМБ?

астигматизм 5.5 з 6.0 повністю «непридатного». Будемо в одному взводі з вами снайперами.

А до вас ще можна? В мене міопія −13. За нормативкої Міноборони я непридатний навіть у військовий час, але ВЛК я певен такі дрібниці проігнорує, тим більше ж там будуть міняти всі ці таблиці непридатних після зміни закону

А ви ще не ходили на ВЛК? У вас є можливість отримати непридатного до прийняття цього законопроєкту, якщо що то можна оскаржувати рішення ВЛК, і тоді відпрявляють до ЦВЛК здається. Головне мати документи які підтверджуються що у вас такий зір якийсь час. Мені допомогло те, що в мене були довідки про проходження медкомісії на воєнкомат ще в 2004-му, а в 2007-му визнали непридатним в мирний час. І зверніть увагу на статтю 31.а, якщо діоптрії вони ще можуть перевірити, то реальний відсоток корекції зору знаєте тільки ви)

Мене визнали обмеженнопридатним у школі, а в 2005му зняли з обліку. З того часу зір погіршився. Оскільки до впровадження Оберігу нема можливості завантажувати медичні документи то це лотерея, дуже залежить від того на яку комісію потрапиш. Оскарження рішення ВЛК до ЦВЛК не зупиняє дію мобілізаційного розпорядження. І не факт що там не буде таких дебілів, у яких «руки-ноги є — придатний» Є звичайно ще загальноукраїнська, але поки всі ці кола пройдуть можна оримати рішення про виключення з обліку посмертно)

Щодо влк, то по власним спостереженням, вони нормально відносяться до тих хто сам пройшов. Хоча, звісно, залежить від самих людей на влк.
P.S.: зі мною на влк був чоловік, який казав що він вже 5-ий раз, здається, проходить влк, відправляли в різні частини але ніде його не беруть. В нього проблеми з коліном, і вилікуваний туберкульоз (але він приймає ліки для його блокування).
Удачі вам.

6.0 це стаття 30.б, і то треба більше шести. В мене також по цій статті, але по діоптріях (праве −9, ліве −11). В 30.а тільки про діоптрії більше 12.

В мене зараз стан який підходить під 30а. У 17 років було −8. Під а підходить 12 і вище в + та 12 і нижче в -

А де «Брати та сестри, родіна мать зовет !», швидше схоже на оце ось youtu.be/kBsWKc8lAZo?t=2016

, й ІТ-кластери та Асоціація IT Ukraine, а також представники Європейської Бізнес Асоціації.

Це ті які були проти бронювання ФОПів?
Які взагалі корисні функції вони виконують?

Планувалось як синдикат з монополістичними цілями, але стало перетворюватись швидше на правсоюз :) Бо держва систематично зчиняє свавілля щодо будь чого в країні. Порушення як конституції так будь яких прав і свобод це вже стало нормою, це не може не впливати на будь який бізнес.
А взагалі то так — мають бути якісь методи впливу, зокрема забастовки. Бо держава яка знизу списку мало не по усіх рейтингах вимагає щоб за неї віддали життя, бізнес та усе інше. Натомість вона гарантує олігархат і корупцію. Просте питання заради чого і що є метою ? Вступ в ЄС та НАТО це типу світле майбутнє ?
Ок від асоціації пройшло 10 років, тільки за останній рік ми стали справді близько до ЄС — що якраз і призвело до проблем зокрема на польському кордоні. Якраз стало ясно — що вступ це далеко не просто так і далеко не усі і особливо ті хто вважався найближчими друзями в ЄС, реально готові на якісь квоти поступитись власними прибутками та бізнес інтересами. При цьому польске ІТ наприклад, українське пускає з молотка. Добре видно на вкладці «вакансії», де вакансій в Польщі на українському сайті більше ніж в Україні — тобто усі проекти та замовлення там, тоді як тут залишається те що там не гоже. Якщо би було скажімо промислове виробництво навіть 10-ти річної давності, були би проблеми так само із Німеччиною та Францією яким теж треба ринки збуту, а не конкуренти на ринку які збільшуватимуть пропозицію, а не попит, відповідно і норми прибутку.
НАТО — це звісно стандарти на сам перед і це якраз дуже добре, разом з тим поставки зброї та боєприпасів після того як ворог проти якого була створена ця організація почав війну мають дуже лімітовний характер бо
www.unian.ua/...​iv-ukrajini-12534405.html

Глава зовнішньополітичної служби Євросоюзу Жозеп Боррель заявив, що ЄС не виконує власні плани поставок Україні артилерійських снарядів не тому, що у країн ЄС не вистачає виробничих потужностей, а тому що вони експортують снаряди в інші країни.

Так що не усе так просто з одного боку і простіше простого з іншого. Відвертий безпрідел — багато в чому акт агонії, пов’язаний в першу чергу з не стачою ресурсів на ведення війни.

Підписатись на коментарі