×

Що IT-спеціалісти робили на карантині: 15 курсів за 2 місяці, власні стартапи і вивчення хімії за 8 клас

З початком карантину з кожного кутка нас заохочували витрачати «звільнений» час із користю. Натомість у багатьох роботи не тільки не зменшилось, а й навіть додалось. Але дехто з IT-спеціалістів усе ж знайшов час на розвиток професійних навичок і корисні суспільні справи. Ми попросили їх поділитися своїми досягненнями на карантині.

Ілюстрація Уляни Патоки

Став редактором корпоративної дитячої книжки, щоб колеги-батьки мали чим зайняти своїх дітей

Михайло Зінченко, Team Lead, Wargaming

На карантині наші співробітники як батьки стикнулися з викликом — як працювати, коли поруч діти. І директор студії придумав ідею — створити дитячу книжку, аби було чим зайняти малечу. Я став редактором, а четверо моїх колег добирали матеріали, головоломки, писали тексти. У результаті вийшла книжка «Дітям WG від кішки Надії» (Надія — це кішка-талісман київського офісу Wargaming). У ній є різноманітні розмальовки, логічні загадки, лабіринти, кросворди тощо для дітей наших співробітників з різних міст.

З допомогою колег з інших офісів світу ми переклали книжку з української на англійську, чеську, німецьку, французьку, японську, корейську та грецьку мови. Діти задоволені, батьки працюють, карантин триває.

А найбільшим особистим (та й геймерським) досягненням під час карантину вважаю першу здобуту «платину» в PSN, у грі Assassin’s Creed Odyssey. Платиновий трофей вручають за здобуття всіх-всіх-всіх трофеїв, включаючи досить рідкісні. Зазвичай на схоже ніколи немає часу, але карантин диктує свої правила гри. Останнім для мене виявилось досягнення Stink Eye, де треба було, скажімо, дістати око Циклопа з кози. Тільки не питайте, як око потрапило до кози — краще пограйте самі, а ось саму козу довелося шукати по всій Кефалонії. А я трохи шкодую, що свого часу ознайомлювався з грецькою історію та міфологією не настільки інтерактивно.

Написал Android-приложение для ухода за растениями

Дмитрий Чеботарский, Senior Software Engineer в TomTom

Прошлым летом я занялся выращиванием помидоров черри на балконе и постоянно забывал, когда последний раз удобрял или поливал их. Решил поискать какое-нибудь приложение в Google Play. Подобных было много, но ни одно не подходило: то не работают напоминания, то нет синхронизации с облаком. Я решил вспомнить старые навыки и написать приложение на Android, но, к сожалению, другие дела постоянно побеждали по приоритетности и идея так и оставалась идеей.

Во время карантина появилось свободное время, и я, вооружившись терпением, выбрал новый для меня язык программирования Kotlin и начал разрабатывать приложение Waterly. Разработку начал в первых числах марта, уделял 3-5 часов каждый день после основной работы. 9 апреля выложил первую версию приложения в Google Play. После этого продолжил исправлять ошибки и добавлять новые функции.

В Waterly можно установить, как часто пользователь хочет поливать, удобрять и опрыскивать свои растения, и приложение напомнит об уходе в заданное время. Все данные сохраняются в облаке и обновляются в реальном времени на всех устройствах.

Планирую совершенствовать сервис и добавить ряд новых функций, которые помогут пользователям. Например, будет возможность периодически делать фотографии растения и наблюдать за тем, как оно изменяется и растет.

Разом із сином вчиться писати ігри на Unity

Олег Шанковський, Java developer в US company in Kyiv

Мій робочий день починається об 11:00. Уже протягом місяця я разом із 13-річним сином встаємо о 8:30, снідаємо й з 9-ї до 11-ї вчимося писати ігри на Unity. Купили кілька курсів на Udemy, зараз проходимо другий — максимально детальний курс на 80 годин. Синові цікаво, матеріал дається легко. На курсах лектори говорять англійською, що дає додатковий бенефіт.

Плануємо продовжувати вчитися, досягти рівня впевнених юніті-програмістів і публікувати ігри на майданчиках типу Google Play, Steam тощо. Маємо вже певну кількість готових аркад, 2D-стрілялок, які поки не публікували, оскільки вони написані в межах курсів, а не є результатами наших ідей. Можливо, програмування на Unity стане майбутньою професією сина.

Сделал «тихий» компьютер

Сергей Пирогов, QA Lead, EPAM

Шум — одна из проблем, на которую мы обращаем мало внимания. До наступления карантина я работал на домашнем компьютере от силы 2-3 часа в неделю и не ощущал дискомфорта. Сейчас я работаю из дома, и в качестве основного компьютера у меня системник и два монитора. С того момента, как начал проводить за системой много времени, столкнулся с проблемой сильного шума. На тот момент на вдув и выдув у меня стояли 2 кулера 120 мм Be Quiet silent wings 3, башенный кулер ноунейм Vinga и Vinga блок питания на 500 Вт. Еще присутствовала видеокарта GeForce 1050TI. Насколько шумным был мой компьютер, слышно на этом видео:

Я понял, что шумит кулер видеокарты, покопался в настройках, твиках, и оказалось, что именно в этой серии видеокарты нельзя сбросить обороты кулера меньше 30%. Я решил поменять карту и поставил NVIDIA GeForce GTX 1650. Она поддерживает пассивный режим (кулеры не крутятся, если температура нагрева карты ниже 60 градусов). Стало получше, но как только я убрал шумный элемент, вскрылись новые шумные части. На этот раз — башенный кулер процессора. Я долго читал форумы, советовался с диванными экспертами и решил заменить кулер Vinga на Noctua NF-P12 PWM для башни процессора и двух Noctua NF-S12B redux-1200 для корпуса.

После этих манипуляций системный блок стал работать намного тише, но на фоне тишины оставался достаточно неприятный шелест блока питания. Полечить проблемы простой заменой кулера не получилось из-за того, что там была китайщина на 2pin. Я долго сопротивлялся, но все же купил новый блок питания be quiet! Pure Power 11 600W CM.

После всех манипуляций система начала работать очень тихо, результат есть на видео.

Зібрала допомогу для лікарів завдяки онлайн-барахолці

Яна Стовбур, HR Marketing manager, GBKSOFT

Під час карантину провела у телеграм-каналі онлайн-барахолку. Спочатку долучались лише мої друзі — продавали свої картини та handmade вироби, але завдяки 72 репостам аудиторія розрослась. Барахолка тривала з 7 по 28 квітня, за цей час свої лоти виставила 31 людина, всього вийшло 52 пропозиції. Покупці придбали 16 лотів, загалом ми зібрали 17 745 гривень. На ці кошти разом з друзями закупили костюми, бахіли, маски, дезінфектори, фартухи та халати для лікарів Запорізької обласної лікарні.

Крім цього, купила укулеле та освоїла кілька акордів. Зараз є виклик зіграти Over the rainbow. Проходжу курс для HRів і вже перебуваю на екваторі. Виявляється, навчатись у 30 років цікавіше й дорожче, ніж у 17. Переглянула 14 серіалів, багато з яких дуже раджу: від Unorthodox і Mindhunter до Devs і Fleabag. А ще віддалено навчила маму користуватись Zoom.

Почав вивчати C# й написав утиліту для Docker

Богдан Пархоменко, PHP Developer, Agiliway

Кілька років я працюю PHP-розробником, нещодавно спробував себе у ролі тімліда. Та останнім часом розумію, що PHP мені все менш цікава, тож почав придивлятись до інших. Я дуже люблю Windows й кілька років тому цікавився C#. На карантині з’явилося багато вільного часу, взявся вивчати його глибше. Програмки типу «Привіт, світ!» не хотілось писати, але з’явилась ідея утиліти для Docker.

Знання здобував на YouTube-каналах англомовних розробників і ресурсі Metanit. На початку карантину я втратив роботу й приблизно чотири дні, поки тривали пошуки, міг присвячувати по 8-12 годин навчанню. Нову роботу знайшов швидко й у середньому приділяв 4-5 годин на день C#. За місяць написав дві утиліти. Перша — найпростіший менеджер для Docker-контейнерів, публікувати у публічному просторі її не став.

Друга ідея виникла з мого досвіду у PHP. Є така російська утиліта — OpenServer. Вона допомагає швидко розгорнути середовище для написання нового проєкту. Я вважаю, що вона трошки застаріла, і вирішив зробити схожу програму тільки вже на базі Docker-контейнера.

Я запустив сайт для утиліти, там є невеличка документація англійською мовою, принцип роботи й лінки для завантаження. Опублікував цей сайт на DOU, закинув у LinkedIn, Хабр Q&A, Stack Overflow і Medium.

Планую поліпшувати знання, допилювати цю утиліту, написати ще кілька. Подивимось, що буде виходити, і, можливо, замислюсь про перехід на .NET-розробку.

Прочитал 4 книги по менеджменту

Сергей Иванюк, Team Lead Web-отдела, Appus Studio

Еще до карантина у меня началась стажировка на позицию Team Lead Web-отдела. Опыта работы на аналогичной должности не было, я понял, что мне нужно развивать soft skills. Когда начался карантин, я остался без возможности практиковаться вживую с командой — мы перешли на удаленку. Я решил извлечь максимум пользы в этой ситуации и подтянуть свои навыки по менеджменту с помощью литературы.

У меня появился список книг, и то время, которое до карантина уходило на поездку с работы и на работу, я тратил на ежедневное чтение.

Список наиболее полезных и интересных из них:

  1. «Deadline. Роман об управлении проектами» Т. Демарко.
  2. «Пять пороков команды. Притчи о лидерстве» П. Ленсиони.
  3. «Почему не все любят ходить на работу. Правда о вовлеченности сотрудников» П. Ленсиони.
  4. «Scrum. Революционный метод управления проектами» Д. Сазерленд.

Плюсом ко всему, различные статьи и видео помогали мне еще глубже окунуться в тему менеджмента. В результате это помогает повышать эффективность работы моей команды.

Створив на Android додаток-агрегатор українськомовних технічних новин

Ярослав Гаврилович, Senior Software Engineer у HekuIT

Наприкінці минулого року з’явилась ідея написати Android-застосунок, щоб навчитись використовувати сучасні технології. Google доволі агресивно випускає зміни до Android SDK, відповідно потрібно тримати себе в тонусі: cтежити за новинами, трендами і напрямами розвитку сфери. Попрактикуватись із новинками на робочих проєктах переважно немає змоги, тому гарний варіант — створити власний застосунок.

Я довго думав над ідеєю проєкту й вирішив створити щось, що я б і сам використовував. Увагу звернув на те, що протягом дня я постійно перемикаюсь між ресурсами, щоб читати українськомовні технічні новини: DOU, Codeguida, Tokar, Pingvin. Так придумав написати агрегатор технічних новин з українськомовних ресурсів.

Перші напрацювання були в лютому, але стабільна версія, яка має весь функціонал, з’явилася у квітні, оскільки на карантині я мав багато часу. Проєкт розробляв паралельно з основною роботою в HekuIT. На час карантину перебрався за місто й міг виділяти 3-4 години на день. Ще й залишався час на спорт. У вихідні працював над застосунком до 6-8 годин. Що вийшло, можете подивитись на Google Play.

Користувачів наразі не багато, але вони доволі жваво пропонують ідеї, пишуть відгуки. У середині червня планую виправити деякі неточності й поліпшити функціонал.

Розробив сервіс із вивчення англійської мови

Владислав Лєсной, Go developer, DataArt Dnipro

У 2018 році я брав участь у Global Hack Weekend з ідеєю сервісу вивчення англійської мови через матеріали, які обирає сам користувач. Це здається мені максимально близьким до того, як вивчають мову native-спікери: більшість слів уже відома (близько 95%), а нові слова вчаться із контексту природним чином. Після того я обдумував усе, аналізував отриманий фідбек, але часу на реалізацію не було аж до березня 2020-го.

Перший коміт у репозиторій зробив 1 березня. Карантин насправді не додав часу, але дав мотивацію. Багато хто кинувся навчатися, проходити курси, вчити мови, і я зрозумів, що такий сервіс зараз буде актуальним. Я виділяв час на проєкт щоранку — десь 2-3 години й у вихідні. За 3 місяці вийшло приблизно 200-250 годин, або півтора робочого місяця. Зі створенням сервісу допоміг мій колега Антон — Junior developer, який за цей час досить добре вивчив Go та VueJS (технології, на яких зроблений проєкт).

Сервіс називається LangFlow і вже працює в бета-версії. За допомогою сайту користувач обирає фільм або серіал, програма аналізує його й автоматично знаходить унікальні слова, ідіоми, фразові дієслова тощо. Користувач вивчає ці словосполучення через вправи й дивиться фільм/серіал англійською мовою, закріплюючи матеріал. Сервіс наразі розрахований на користувачів з рівнем англійської, починаючи від середнього. Вивчення слів відбувається без перекладу рідною мовою — за принципом тлумачного словника.

Планую розвивати його й далі, з найближчого — додати кілька важливих функцій і зібрати фідбек від перших користувачів. Крім цього, додамо інші типи матеріалів (статті, книжки). Якщо сервіс матиме попит, будемо думати про залучення інвестицій.

Допомагає сину-восьмикласнику опанувати шкільну програму

Олексій Мельниченко, Senior Drupal Dev в MaiaLearning, Inc.

Коли розпочався карантин, усіх дітей перевели на дистанційну форму навчання. Спочатку син (навчається у восьмому класі) намагався з усім сам розібратися, але невдовзі я помітив, що в нього виникають складнощі з розумінням матеріалу за деякими темами з біології, хімії, фізики, історії, інформатики. «Онлайн уроки», що транслюються по телевізору, не те що не допомогли, іноді навіть ще більше заплутували дитину.

Я зрозумів: якщо зараз не допомогти, то в майбутньому буде навіть важче. Усі подальші знання ґрунтуватимуться зокрема на темах, що дітям залишили для самостійного вивчення. Спочатку для визначення обсягу роботи, потрібно було з’ясувати рівень знань дитини. Це було перше приємне враження: оцінки, які син приносив зі школи, виявилися актуальним й були засновані на досить непоганому рівні знань. Тож «наздоганяти» довелося тільки мені, бо вчився давно й не пам’ятаю конкретних формул з фізики чи геометрії або законів з хімії. Після того як розібрався, процес пішов легше й загалом приносив лише задоволення.

Ми вирішили, що спочатку син має спробувати зрозуміти розділ самостійно, а потім ми обговорюємо найбільш незрозумілі частини. Я намагався наводити приклади й застосувати теорію до реального життя, щоб пояснювати на чомусь звичному й зрозумілому. Такий підхід давав мені змогу значно скоротити час на заняття, виходило приблизно по 1-2 годині на день.

Поки що важко сказати, як воно буде в майбутньому. Але майже повне виключення з процесу навчання вчителів призвело до потреби збільшити час, котрий нам з дружиною довелось витрачати на навчання дітей (молодший у другому класі).

Створив професійний контент на YouTube

Роман Якимчук, Senior QA/QA Lead Trinetix, QA Consultant в Roman Yakymchuk Consulting

З березня я почав проводити «Посиденьĸи про Quality Assurance» на YouTube. Вони відбуваються один-два рази на тиждень у вигляді балачок про досвід різних людей зі сфери тестування. Я завжди любив біографічні інтерв’ю з різними людьми, це зацікавлює та надихає.

Загалом я давно займаюсь розвитĸом QA-спільноти в Уĸраїні й маю кілька проєктів, тому «Посиденьки» органічно з’явились під час карантинної ситуації. Зараз я співпрацюю з YouTube-блогерами, вони допомагають мені формувати зміст майбутніх ефірів, розповідають різні трюĸи та підĸазують, яĸ ĸраще поводитися з онлайн-аудиторією. Таĸож навчаюсь сторітелінгу, щоб креативніше доносити інформацію.

Серед планів — залучити до підписників YouTube-каналу всіх QA з Уĸраїни, моя мета — розвивати саме уĸраїнсьĸу спільноту й робити тестування більш яĸісним і різноманітним. Хочеться розповідати людям про реальне життя тестувальниĸів: яĸ вони борються з проблемами на проєĸтах, яĸ придумують «велосипеди», як оптимізують старі процеси.

Прошел 15 IT-курсов

Алексей Оголенко, Microsoft DevOps Engineer, innovations development group

Требования в IT-сфере растут, поэтому приходится постоянно изучать новые материалы, чтобы соответствовать. Я начал более активно изучать направление DevOps с конца февраля после того, как понял, что современному рынку труда уже не нужны обычные инженеры по Microsoft-технологиям.

В основном изучаю материалы по облачным технологиям Azure, хочу подготовиться к экзамену Microsoft Azure DevOps (AZ-400). Для этого использовал различные ресурсы: LinkedIn academy, Udemu, Cloud Academy, Pluralsight, WithLabs, Microsoft learn. В день старался уделять от часу до трех часов изучению новых материалов, хотя загрузка по работе не всегда давала возможность отвлечься на учебу. Всего удалось пройти около 15 курсов за 2 месяца.

Хочется выделить те, которые мне понравились больше всего:

22 мая сдал экзамен Microsoft Azure Administrator (AZ-103). На данный момент готовлюсь к сдаче экзамена по Microsoft Azure DevOps Solutions (AZ-400), надеюсь подтвердить приобретенные знания через 1,5-2 месяца. Впереди громадный список того, что еще предстоит изучить. Это Kubernetes, TeamCity, Ansible, Puppet, Terraform и множество других интересных технологий.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному4
LinkedIn

Схожі статті




1 коментар

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Люди которые прошли курсы и прочитали книги — вы прекрасны! Так держать!
Прям очень рада за всех-всех кто не тюленился и использовал время по максимуму.

Про книгу от команды Wargaming очень порадовало)

Олег который вместе с сыном учится писать на Unity тоже замечательно!
Сама подсела на это дело в качестве хобби) Нашла прекрасные курсы по 2D и 3D играм.

Алексей, что помогает сыну по школьной программе, это великолепно! Всегда полезно свежим взглядом понять и вспомнить то, что был забыто (читай забито) и непонятно.

Підписатись на коментарі