Рейтинг шкіл за результатами ЗНО-2020

Читайте свіжий рейтинг шкіл за 2024 рік

За традицією представляємо на DOU новий рейтинг шкіл за результатами ЗНО-2020 на основі відкритих даних Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО).

Уже п’ятий рік поспіль наша редакція із Сергієм Городецьким публікує рейтинг шкіл. І якщо у 2016 році ми були першими, хто склав подібний рейтинг, то сьогодні його публікують багато інших видань і профільних освітніх порталів.

Отож, навіщо ще один? По-перше, трохи відрізняються методики розрахунку. У цьому рейтингу додатково враховуємо результати двох попередніх років (за 2018 і 2019 роки), що дає змогу усунути похибку обчислень для шкіл з малою кількістю учнів, а також згладити можливі аномалії. Адже якщо невелика школа показує стабільні результати з року в рік, то її місце в рейтингу розраховано коректно. Особливо актуальною така методика є у часи карантину, коли вся країна готувалася до ЗНО дистанційно. І був великий ризик, що у якогось навчального закладу щось могло піти не за планом.

По-друге, у цій серії статей публікуємо детальну таблицю з даними всіх шкіл України для глибшого аналізу.

По-третє, складаємо також рейтинг шкіл для сфери IT та інженерних спеціальностей, враховуючи результати ЗНО з математики, фізики та англійської мови.

Важливо нагадати, що оцінювати школи тільки за результатами ЗНО не можна, але через відсутність у відкритому доступі інших даних у масштабах країни цей рейтинг може бути одним з важливих об’єктивних індикаторів якості роботи закладу освіти та його академічного середовища. Тому закликаємо розглядати рейтинг не як батл між школами, а лише як привід для аналізу і можливих дій для поліпшення ситуації.

Топ-100 шкіл в Україні

Нижче представлено зведений рейтинг найкращих 100 шкіл в Україні за результатами ЗНО за 2020 рік і двох попередніх років. Безумовним лідером протягом чотирьох років є київський ліцей «Інтелект». Проте якщо враховувати результати ЗНО тільки за 2020-й, то перше місце має приватний ліцей «Екологія і культура». Він не потрапив до загального рейтингу через те, що його випускники не брали участі в ЗНО минулих років.


Примітка. У рейтингу враховуються всі отримані бали незалежно від предмета (за 200-бальною шкалою). Зауважимо, що бали виставлені за так званою рейтинговою шкалою від 100 до 200 балів. Ці значення не можуть бути використані для оцінки реальних знань, але дають змогу встановити рівень школи або учня щодо всього масиву даних.

Рейтинг складено за середнім арифметичним від усіх отриманих балів з усіх предметів у результаті тестування за поточний рік, з поправкою на такі ж результати попередніх років («зведений рейтинг»). Зведений рейтинг розраховують за методом зваженого ковзного середнього від середніх балів школи за три роки.

У рейтингу враховано тільки школи, з яких у тестуванні взяли участь щонайменше три учні. Повна версія таблиці з додатковими даними щодо всіх шкіл країни та методикою розрахунку доступна у вигляді Google-таблиці.

Розподіл шкіл з топ-100 за регіонами

Київ продовжує лідирувати за кількістю шкіл у топ-100, але регіони щороку потроху відвойовують частку. Жодна школа не потрапила у топ-100 із Хмельницької, Закарпатської, Чернігівської та Луганської областей.

Розподіл шкіл з ТОП-100 за районами Києва

Топ-20 шкіл з розподілом за містами

Топ-100 шкіл для сфери IT й інженерних спеціальностей

Рейтинг показує, які школи дають найкращі базові знання в точних науках для майбутніх інженерів. Для цього у рейтингу враховуємо результати ЗНО з математики, фізики та англійської мови.

У рейтингу враховано тільки ті школи, з яких щонайменше три учні взяли участь у тестуванні з кожного із цих предметів.



Розподіл шкіл для сфери IT з ТОП-100 за регіонами

Школи, що випустили найбільше відмінників

Нижче представлено 10 шкіл з найбільшою кількістю випускників, що склали тестування з трьох предметів і більше із середнім балом 190 і вище. Як бачимо, знову безумовним лідером є Львівський фізико-математичний ліцей-інтернат.

Найкращі загальноосвітні школи

Нижче подано двадцятку найкращих загальноосвітніх шкіл. Якщо порівнювати з минулим роком, то більша частина з них поліпшила свої позиції.

Школи з високою позитивною динамікою в результатах

Нижче представлено двадцять шкіл з найвищою позитивною динамікою в результатах за останні три роки:

Школи з високою негативною динамікою в результатах

Нижче представлено двадцять шкіл з найвищою негативною динамікою в результатах за останні три роки:

Школи з найнижчими результатами

Нижче представлено двадцять шкіл з найнижчими результатами цього року:


Аналітика: Сергій Городецький
Інфографіка: Ігор Яновський

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному3
LinkedIn



61 коментар

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Зробили віджет з картками по кожній школі: dou.ua/...​enta/articles/zno-widget
Також у таблицю топ-100 найкращих шкіл додали прямі посилання на їхні картки у віджеті.

Это бесполезная информация на самом деле. Есть опыт 3х ТОП школ. По факту до выпускного класса доходят только сильные ученики (остальным рекомендуют сменить учебное заведение). Кроме того, ежегодно набираются с нерейтинговых школ отличники, которые и формируют «костяк» выпускного класса с блестящим уровнем ЗНО. А по факту, учеба обстоит так: галопом по европам, родители, репетиторов в студию, пожалуйста. Иначе деточка просто ничего не усвоит))

Это бесполезная информация на самом деле. Есть опыт 3х ТОП школ. По факту до выпускного класса доходят только сильные ученики

Укажите год о котором речь. Лет 15 назад чтобы закончить большинство из топ-10 по Киеву надо было быть просто не полным уо.

Кроме того, ежегодно набираются с нерейтинговых школ отличники, которые и формируют «костяк» выпускного класса с блестящим уровнем ЗНО.

Ежегодно — это глупая затея, потому что новые просто не будут успевать адаптироваться. К программам Интелекта так вообще надо привыкать чуть ли не с первого класса.

Закончил ЛИТ (ДНУ). Набрали весь класс в 8, потом по 5 человек ушло-пришло, но основной состав тот же. Люди из разных школ, с разными знаниями, но многие очень подтянулись, и так умным дали отличное пространство для развития.

Вот бы карту интерактивную с точным расположением школ кто запилил. Или уже есть такая?

Додали карту «Розподіл шкіл з ТОП-100 за районами Києва»: dou.ua/...​a/articles/zno-2020/#kyiv

Додали карту «Розподіл шкіл з ТОП-100 за районами Києва»

А які висновки можна зробити з тієї мапи?

Висновки кожен може робити свої. Але це ж зручно для киян, щонайменше: всі 46 шкіл легко знайти на карті і не потрібно проглядати всю таблицю топ-100, можна подивитися, які школи із топ-100 знаходяться в твоєму районі.

У нас в планах ще детальніше всю цю історію зі школами візуалізувати. Сподіваюсь, найближчим часом зробимо.

Висновки кожен може робити свої.

Ну ок, давайте скажемо прямо:
Візуалізація заради візуалізації не має сенсу.

які школи із топ-100 знаходяться в твоєму районі.

Кількість топ шкіл для району ні про що не говорить, бо район — це синтетичне адмін утворення, що не корелюється зі структурою наслення.
В Дніпровському районі є 6 «топ шкіл». Купуємо житло на ДВРЗ? Чи на Воскресенці/Райдужному?

Корисною може бути візуалізація 2 км радіусів від цих «топ шкіл» (але це перше, що прийшло в голову, можливо не найкраще)

А куда «базис» пропал? В остальных рейтингах есть.

попробуйте найти ее в Гугл-таблице.

Средненькая донецкая школа № 147 никак не помешала(и не помогла) мне стать синьйором в стартапе. Не «задрюкивайте» детей, дайте им насладиться детством. Это единственный «недостаток», который проходит со временем.

Не «задрюкивайте» детей, дайте им насладиться детством. Это единственный «недостаток», который проходит со временем

У тебя сколько денег в час?

Вова, ты как маленький, такое спрашивать :)

Средненькая донецкая школа № 147 никак не помешала(и не помогла) мне стать синьйором в стартапе

А в 147-й школе вам не объяснили что для того чтобы что-то сравнивать нужно зафиксировать шкалу?
«синьор в стартапе» не дает абсолютно никакой полезной информации. Есть например студни которые базу смигрировать не могут, но при этом они тоже «синьоры с стартапе».

Не «задрюкивайте» детей, дайте им насладиться детством.

«Задрюкивают» разве что в Интелекте, по слухам. Но я вот знаю нескольких выпускников, которые говорят «та норм было, ничего сложного». Про многие киевские школы из топа могу сказать что там учится было не сложно, всем «на детство хватало времени».

В своё время учился я в 3-й гимназии Днепра (10-е место по Днепру в рейтинге), физико-математический профиль.
Сколько из моих одноклассников стали успешными физиками, математиками, программистами? Почти никто. Из успешных — одна маркетинг директор в крупной ИТ-компании, другой — известный в стране комик. Остальные — обычные люди, никак не связанные с математикой, физикой и программированием.
При этом учёба была каким-то диким адом и луганском — по 8 уроков, а после них обязательные факультативы. Тонны домашних работ. Приходишь с учебы в 5 вечера и до 10-11 учишь домашку. И вот зачем это всё было в итоге, если почти все одноклассники в итоге всё равно работают обычными людьми, и никак не отличаются от тех, кто учился в обычной школе до 2 часов дня, а потом во дворе взрывал какашки петардами?

Цікаво, чому рейтинг має інші дані ніж наприклад цей: osvita.ua/school/rating/76201

В статті написано таке:

Отож, навіщо ще один? По-перше, трохи відрізняються методики розрахунку. У цьому рейтингу додатково враховуємо результати двох попередніх років (за 2018 і 2019 роки), що дає змогу усунути похибку обчислень для шкіл з малою кількістю учнів, а також згладити можливі аномалії. Адже якщо невелика школа показує стабільні результати з року в рік, то її місце в рейтингу розраховано коректно. Особливо актуальною така методика є у часи карантину, коли вся країна готувалася до ЗНО дистанційно. І був великий ризик, що у якогось навчального закладу щось могло піти не за планом.

Из статьи на ДОУ за предыдущий год:
портал Osvita.ua у своєму рейтингу враховує дані лише за поточний рік і підвищує позицію шкіл з більшою кількістю випускників. Я розумію бажання порталу усунути похибку обчислень для шкіл з малою кількістю учнів, але з погляду статистики цей підхід не зовсім правильний та й несправедливий щодо малих шкіл, наприклад, приватних або сільських. У цьому рейтингу додатково враховуються результати двох попередніх років, що дозволяє усунути таку похибку, а також згладити можливі аномалії.

Щодо ліцею «Інтелект», мій брат там навчався декалька середніх класів, потім ми його забрали і вважаю це було вірним рішенням. Ось декілька цікавих фактів:
— оплата за ліцей була не через банк, а у конверті,
— дітей нагружають так, що можна спокійно заробити нервовий зрив (і дітям і батькам разом з першими).
— директор вів фізику за своєю програмою, яка була погано зрозумілою дітям-не вундеркіндам,
— дітей реально нагружали університецькою програмою з точних наук.
— що дійсно подобалось, так це викладання англійської мови, але 3 окремих предмети по ній, і це все крім усієї іншої нагрузки — це перебір.

Звичайно обирати кожному, але мені просто було б шкода свою дитину віддавати у такий заклад.

А, що до того, як отримується такий високий середній бал по ЗНО. У ліцеї всіх охочих тягнуть до 10го класу включно, бо платять же гроші, а от у 11-му залишаються тільки ті, хто добре вчиться) тому такий результат.

где они прячут трупы после 10-го класса?

Закончил «Интеллект» 8-11кл. Из интересного:
Физика на двух языках — основная программа на украинском, с отставанием на один семестр — на английском.
Очень мощная алгебра (Миронец) и геометрия (Браславская, если не ошибаюсь).
Английский — лексика, грамматика, американская/английская литература и еще парочка предметов типа американоведения, британоведения или чего-то такого, не помню уже.

Было нелегко, мы выживали как могли :)

можу тільки захоплюватись тим, що ви витримали це навантаження, це дійсно не всім під силу.

Это было лет 20 назад, дети тогда были не такие нежные как сейчас :)

думаю, тут справа не у ніжності

оплата за ліцей була не через банк, а у конверті

Ну и хорошо, чиновники не украдут из бюджета на кокаин и шлюх.

дітей нагружають так, що можна спокійно заробити нервовий зрив

Зато наверное никакого украинознавства

директор вів фізику за своєю програмою, яка була погано зрозумілою дітям-не вундеркіндам,

Ну слушай, лицей потому и называется «Лидер» — его программа не для всех.

дітей реально нагружали університецькою програмою з точних наук.

А чем нужно нагружать?

що дійсно подобалось, так це викладання англійської мови, але 3 окремих предмети по ній, і це все крім усієї іншої нагрузки — це перебір.

См. выше: учиться значит учиться.

Звичайно обирати кожному, але мені просто було б шкода свою дитину віддавати у такий заклад.

Ну ок, низкоквалифицированная рабсила за копейки нужна по всему миру.

Я учился в похожем заведении, правда провинциальном — попроще. Не жалею, даже наоборот!

Мій пойнт про те, що університецьку програму можна вивчати в університеті і при цьому мати нормальне дитинство. Звичайно є діти, для яких таке навантаження нормальне, їм це цікаво, але таких одиниці, більшість же може заробляти нервові зриви за для реалізацій чиїхсь амбіцій (батьків чи когось іншого).
Ну а тримати перший місце по середньому показнику ЗНО за рахунок відрахування після 10го класу всіх, хто не має потрібний рівень — це не чесно, на мою думку).

для звичайних дітей є загальньоосвітні школи.

Я в старші класи пішов із зош в фіз-мат лицей, і побачив там програму, яка, якби звичайних дітей змушували б її спиймати, довела б їх до нервового зриву і психічних травм на все життя. Мені було майже норм, хоч я й був нижще середьного, особливо, в порівнянні з олімпіадниками-міжнародниками. Університетьскі теми там теж трішки були, і дякувати летючому макароному монстру, що з мат. аналізом я на такому рівні зустрівся до університету і був психічно готовий сприймати й розуміти цей матеріал в університеті(а не тільки зубрити теореми й формули). Тож на своєму досвіді можу сказати, що якщо людина не тягне ліцейску програму, справа не в програмі, а в людині.

Это школа для элиты, которой не могут быть все. Поэтому отчисляют отстающих.
Да, у элиты нет детства в общеупотребительном понимании. Хотя почему общение со сверстниками в кружкепо математике, хуже чем просто «гулять» в обоссаных дворах? Ну и элита естественно лучше других, по определению.

Да какая элита, обычные люди/дети, с разными умственными способностями, просто кому-то нужно было чуть больше жопочасов посидеть над домашкой, кому-то чуть меньше, были уникумы, но их буквально парочка на весь поток была (в универе кстати таких было не меньше, а то и больше). Ну может совсем немного в среднем по больнице были посильнее детей в обычных ЗОШах, не на порядки.

Да, и было и детство и все остальное.

Элита это и есть те, кто может чуть больше посидеть над домашкой. Каждый день, из года в год. Быстро, это медленно но постоянно

Ну так да. Про то ж і йдеться. Що якщо взяти нормальну дитину, то можна її багато чому навчити. Просто не треба дивуватись, що той, хто працює більше на 10% впровдовж 10 років потім СИЛЬНО розумніший.

Хотя почему общение со сверстниками в кружкепо математике, хуже чем просто «гулять» в обоссаных дворах?

Тьолочок нема. Інфа 100%.

Мій пойнт про те, що університецьку програму можна вивчати в університеті і при цьому мати нормальне дитинство.

Так ніхто ж не спорить. Тут виключно до батьків питання — нафіга віддавати свою дитину в ту школу, де вона не тягне і наражає себе на нервовий зрив? Ніхто ж не обіцяв що «Інтелект» буде

обычной школе до 2 часов дня, а потом во дворе взрывал какашки петардами?

а насправді втихаря без відома батьків дрючать дітей університетською програмою.

І взагалі — як ви собі увяляєте фізику без матаналізу? Це ж суходрочка і «Бог вам послав формулу» получається.

Я вам більше скажу, саме через те, що університетську програму вони вже знають (чи думають, що знають) на першому курсів вони починають гуляти пари і в середині року раптом з"ясовують, що вже відстають від працьовитих одолітків, які закінчили не такі круті школи. Я таке будучи старостою курсу спостерінав у себе на факультеті і на випускниках УФМШ.

директор вів фізику за своєю програмою, яка була погано зрозумілою дітям-не вундеркіндам,

Ну слушай, лицей потому и называется «Лидер» — его программа не для всех.

Так не про «Лідер» же йдеться, а про «Інтелект». Чи я щось плутаю?

— дітей нагружають так, що можна спокійно заробити нервовий зрив (і дітям і батькам разом з першими).

Я поспорю що це скоріш означає те, що ваш брат «не витягував». Тобто віддайте простого школяра в олімпійську збірну з бігу і він там теж взвиє.

— директор вів фізику за своєю програмою, яка була погано зрозумілою дітям-не вундеркіндам,

Ось це (імхо) сама розгромна критика. Показником хорошого вчителя є те, що він може донести важкі ідеї простими словами. Гляньте, наприклад, лекції Фейнмана з фізики — важкі ідеї простими словами. Порівняйте з Ландау-Ліфшицом — там же ***їти можна. Там же навіть мем на цю тему є:
ribalych.ru/...​ds/2018/12/shutki_040.jpg

У ліцеї всіх охочих тягнуть до 10го класу включно, бо платять же гроші, а от у 11-му залишаються тільки ті, хто добре вчиться) тому такий результат.

Нє, перепрошую. Ось це — розгромна критика. Це взагалі чітинг.

Гляньте, наприклад, лекції Фейнмана з фізики ... Порівняйте з Ландау-Ліфшицом

не порівнюйте. Фейнман — це наукпоп для людей, яким навід табличка множення — складно. Ландау — для тих кто зміг в «список математичних дисциплін які я вже й не згадаю»

Зі шкільними вчителями питання не в складності формул і матиматичному бекграунді, а в тому, що навідь «ка-дельта-ель» можна викласти цікаво і зрозуміло, а можна так, що половина позасинає, половина зненавидить фізику на все життя.

Ландау, доречі, дуже гарно дає визначення деформаціі простими словами: будь-яку деформацію можна визначити як суму чистого зсуву та всебічного стиснення. Звісно, без контексту це теж мало про що каже, і далі дійсно йде оце от усе у вигляді формул, просто не треба уявляти ландаушица як безперервний потік страшної математики.

можна тільки привітати рідний Русанівський ліцей

Вы не можете сравнить результаты этого года с предыдущими. В прошлых годах ЗНО сдавали ВСЕ выпускники. А в этом только те, кто хотел поступать в ВУЗы (чтобы уменьшить вероятность заражения). Именно поэтому сельские школы начали расти в рейтинге.

Не смотря на это, количество участников с каждым годом только растёт. Большинство учатся до 11 го класса, чтобы поступать потом в ВУЗ или колледж. Какой смысл просиживать штаны три года?
В данном рейтинге школа не может «сильно» вырасти в рейтинге, просто потому что формула расчёта рейтингового балла сглаживает такие аномалии, учитывая предыдущие результаты.

Ох, как же наробразовских чинуш кроет от этого рейтинга! «Результати ЗНО не можуть слугувати...» А для нас этот рейтинг — крайне важный дайджест.

Всё забываю спросить... Выбросы (аутлаеры) в результатах для каждой школы вы отрезАли (удаляли) или считали гениев и выкинувших килотонны денег на репетиторов вместе с основной массой???

если коротко, то выбросы не учитывал, НО
1 — это проблематично на маленьком наборе данных (в рамках одной школы);
2 — выбросы прежде всего определяются для исключения ошибки измерений, а это не наш случай;
3 — влияние «гениев» нивелирует сглаживающяя функция (

за методом зваженого ковзного середнього від середніх балів школи за три роки

) ;
4 — исключить репетиторство не представляется возможным;
5- судя по всему, влияние репетиторов на результаты ЗНО преувеличено.

Я так розумію, ви — автор дослідження.

Ви не думали зробити окремо рейтинги для учнів по школах, що потрапили у 0-25, 25-75 та 75-100% по своїх школах?

Ситуація яка була колись (і можливо зараз є) з одним із лицеїв рейтингу:
вони набирали 1-2 класи олімпіадників і 1-2 класи «тих хто оплачував навчання олімпіадників». В середньому виходили високі результати. Але у багатьох є сумніви, що школа «пидтягувала» до нормального рівня слабких учнів.
Також, як виявилось, багато людей не вважають, що топ школа впливає на розвиток дитини. Можливо така статистика зможе допомогти зрозуміти вплив/кореляцію школи на рівня знаннь дитини на виході.
Чи ви вважаєте, що ця проблема адресована в вашій методології?

А как померять «развитие». Что один ребенок развился больше другого? И тем более какие факторы на это повлияли, и как.

А как померять «развитие».

Цель сравнить результат, а не померять «развитие».
Суть предположения:
Если в школе нет большого разрыва между лучшими 25% и худшими 25%, то скорее всего школа не накручивает рейтинг за счет набора «гениев» и дает норм знания.

В Гугул-таблице есть колонки со среднеквадаратичными отклонениями, которые как раз и показывают разницу между результатами в рамках школы (или однородность результатов). Но эти данные в рейтинге не учитываются.

Да, там есть ещё вкладка с легендой

Очень интересно и полезно оформлено. Внезапно задумался о том, можно ли составить аналогичный рейтинг, но по дальнейшей удовлетворенности жизнью. Т.е. одно дело — получить билет в благосостояние и возможности, а другое — получить качественный психологический старт во возрослую жизнь. Это трудно исследовать и измерить цифрами, потому я пока что это тут оставлю просто на подумать.

Мой любимый

Русанівський ліцей

на 3м месте по Украине, что прям очень круто. Огромное спасибо всем учителям, которые приложили максимум усилий для таких результатов.

Отакої!

Галицька ЗОШ I-III ст.

 в школі 3 (три) випускники всього і 25% успішних ЗНО. Тіпи походу навмисне залишилися вчитися в 10-11 класах, щоб злити свою школку в рейтинзі ДОУ

Странно, что сеньйора дата инженера не волнует как из троих выпускников получилось 25% успешных ЗНО

А в чому проблема? Ми ж не знаємо скільки ЗНО кожен з них здавав...

Не полінився, підняв пару кластерків, запустив спарк, прогнав через кафку, а на виході ще перевірив з калькулятором (zno.testportal.com.ua/opendata) Три учні здавали мову, історію, математику і географію (3 учні * 4 предмети = 12 робіт). Із усіх робіт лише 1 з мови, 1 з математики та 1 з географії успішні (всього виходить 3 ок?). Далі хадуп каже, що 3/12 = 0.25 :)

Мне понравилось как ты утер мне нос

Довелося залогінитись, щоб лайкнути цей коментар.

Підписатись на коментарі