Рейтинг шкіл за результатами ЗНО-2021

Читайте свіжий рейтинг шкіл за 2024 рік

Щоб подивитися деталізовану інформацію по кожній школі 👉 переходьте у віджет

За традицією представляємо на DOU новий рейтинг шкіл за результатами ЗНО-2021 на основі відкритих даних Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО).

Уже шостий рік поспіль наша редакція із Сергієм Городецьким публікує рейтинг шкіл. І якщо у 2016 році ми були першими, хто склав подібний рейтинг, то сьогодні його публікують багато інших видань і профільних освітніх порталів.

Отож, навіщо ще один?

По-перше, трохи відрізняються методики розрахунку. У цьому рейтингу додатково враховуємо результати двох попередніх років (за 2019 і 2020 роки), що дає змогу усунути похибку обчислень для шкіл з малою кількістю учнів, а також згладити можливі аномалії. Адже якщо невелика школа показує стабільні результати з року в рік, то її місце в рейтингу розраховано коректно. Особливо актуальною така методика є у часи карантину, коли вся країна готувалася до ЗНО дистанційно. І був великий ризик, що у якогось навчального закладу щось могло піти не за планом.

По-друге, у цій серії статей публікуємо детальну таблицю з даними всіх шкіл України для глибшого аналізу.

По-третє, складаємо також рейтинг шкіл для сфери IT та інженерних спеціальностей, враховуючи результати ЗНО з математики, фізики та англійської мови.

УВАГА! Важливо зазначити, що не можна оцінювати школи тільки за результатами ЗНО. До того ж є багато факторів, які можуть вплинути на результати ЗНО учнів школи, такі як: відсутність інтересу до вступу в університети та коледжі України, відбір при вступі до ліцеїв та гімназій, ненавмисне чи зумисне неврахування учнів зі слабкими результатами, економічна і соціальна ситуація в населених пунктах тощо. Зауважимо, що представники Міносвіти категорично заперечують будь-яку значущість цього рейтингу і вважають його непотрібним і навіть небезпечним.

Однак автор рейтингу і редакція вважають, що через відсутність у відкритому доступі інших зручних інструментів для порівняння показників навчальних закладів у масштабах країни цей рейтинг і пропонований масив даних можуть бути одним з об’єктивних індикаторів якості роботи навчального закладу та його академічного середовища. Також він дає змогу відстежувати різні показники школи в динаміці. З огляду на вищесказане, закликаємо розглядати цей звіт не як привід для змагання між школами, а лише як привід для вдумливого аналізу ситуації в школах.

Топ-100 шкіл в Україні

Нижче представлено зведений рейтинг найкращих 100 шкіл в Україні за результатами ЗНО за 2021 рік і двох попередніх років. Безумовним лідером протягом чотирьох років є київський ліцей «Інтелект». Цього року друге місце посіла київська приватна школа «Базис», а на третьому місці — Львівський фізико-математичний ліцей. Русанівський ліцей, який торік був на третій сходинці, цього разу посів 13-те місце.


Примітка. У рейтингу враховуються всі отримані бали незалежно від предмета (за 200-бальною шкалою). Зауважимо, що бали виставлені за так званою рейтинговою шкалою від 100 до 200 балів. Ці значення не можуть бути використані для оцінення реальних знань, але дають змогу встановити рівень школи або учня щодо всього масиву даних.

Рейтинг складено за середнім арифметичним від усіх отриманих балів з усіх предметів у результаті тестування за поточний рік, з поправкою на такі ж результати попередніх років («зведений рейтинг»). Зведений рейтинг розраховують за методом зваженого ковзного середнього від середніх балів школи за три роки.

У рейтингу враховано тільки школи, з яких у тестуванні взяли участь щонайменше три учні. Повна версія таблиці з додатковими даними за 6 рокiв щодо всіх шкіл країни та методикою розрахунку доступна у файлі Excel. Для перегляду онлайн доступна скорочена версія без історичних даних у вигляді Google-таблиці.

Розподіл шкіл з топ-100 за регіонами

Київ продовжує лідирувати за кількістю шкіл у топ-100, але регіони щороку потроху відвойовують частку. Жодна школа не потрапила у топ-100 із Хмельницької, Закарпатської, Чернігівської, Донецької та Луганської областей.

Розподіл шкіл з топ-100 за районами Києва

Топ-20 шкіл з розподілом за містами

Топ-100 шкіл для сфери IT й інженерних спеціальностей

Рейтинг показує, які школи дають найкращі базові знання в точних науках для майбутніх інженерів. Для цього у рейтингу враховуємо результати ЗНО з математики, фізики та англійської мови.

У рейтингу враховано тільки ті школи, з яких щонайменше три учні взяли участь у тестуванні з кожного із цих предметів.



Розподіл шкіл для сфери IT з топ-100 за регіонами

Школи, що випустили найбільше відмінників

Нижче представлено 10 шкіл з найбільшою кількістю випускників, що склали тестування з трьох предметів і більше із середнім балом 190 і вище. Як бачимо, знову безумовним лідером є Львівський фізико-математичний ліцей-інтернат.

Школи з високою позитивною динамікою в результатах

Нижче представлено двадцять шкіл з найвищою позитивною динамікою в результатах за останні три роки.

Школи з високою негативною динамікою в результатах

Нижче представлено двадцять шкіл з найвищою негативною динамікою в результатах за останні три роки.


Аналітика: Сергій Городецький
Інфографіка: Ігор Яновський

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось14
До обраногоВ обраному2
LinkedIn



Найкращі коментарі пропустити

Вартість навчання у топ закладах м. Київ більше $1000 на місяць.
Здається більш логічним вже відправити дитину на навчання в сусідні країни — Польща, Естонія, Фінляндія...

91 коментар

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Опублікували новий випуск рейтингу за 2024 рік: dou.ua/...​icles/school-rating-2024

ЗНО — не лучший показатель качества преподавания (по крайней мере для математики и физики). Если решаете куда отдать своего ребенка — возьмите статистику призовых мест на городских и всеукраинских олимпиадах. По математике есть «большая пятерка», которая забирает в Киеве практически все первые места по математике:
1) Лидер
2) 208 лицей
3) 145 лицей
4) Русановский лицей
5) Наукова Змина
По физике:
1) Лидер
2) 145 лицей
3 и 4) два лицея при КПИ (Технический, ИМХО, чуть получше Политехнического)
Если хотите дать ребенку хорошие знания по математике и\или физике — выбирайте из них.

Если решаете куда отдать своего ребенка — возьмите статистику призовых мест на городских и всеукраинских олимпиадах

І які висновки можна впевнено зробити по цьому параметру?

Мои дети учились в 3х школах из этих списков. В двух городах. Везде одно и тоже: overдофига нагрузка,гонка за оценками, замена слабых на отличников из других школ в процессе обучения. К 10 классу от изначального класса (1го) остаётся 20-30%.
Без репетитора ребенок тупо не успеет освоить объем по точным наукам. Самостоятельно там могут учиться супер смышленные. Обычному тяжело. Плюс не остаётся время даже просто погулять, не то, чтобы на секцию какую-то ходить)
Но есть один ОГРОМНЫЙ плюс... Контенгент. Подавляющее большинство действительно хороших и далеко неглупых ребят.

Ліцей Інтелект, відгуки на Google Maps:

1. (Original)
Адміністрація навязує всім учням, починаючи з 5 класу, обовязкове вивчення другої іноземної мови — російської. Не згідні батьки викликаються до адміністрації ліцею і під погрозою відрахування дитини за неуспішність змушені підписати заяву про „добровільний” вибір російської мови.

2. First of all I’d like to introduce myself. I’ve studied in lyceum 208, mech-math in KNU and KSE on masters program. I have many places on math olympiads and 200 in math school final exam (ЗНО).
And this school administration is completely, absolutely... bad guys. It’s not a rumor but a fact that here you can find an obstacle to pass that exam that you want if you are not ready to pass it well. For example if you know math on such a level to take a 175 on exam you’d be refused in ability to pass it or you’d be encouraged to pay some fee (I’m free to discuss if it is not truth).
Why are they doing this? To be the first in the rating. Is it fair? Definitely not, it’s a very dirty cheating.
Also if you’re the parents and you think that this school requests some knowledge so they give it at least for the great part of pupil, think twice.
I had a conversations with some people who have 195-200 and have absolutely no maths understanding, have pretty low perspectives and useless knowledge. Maybe they’ve found their way but when I’m trying to find those whom I work with, first of all I’m trying to evaluate an ability to think.
This lyceum not about thinking but about cheating, time-theft and so on.
Be careful with your choice.

P.S. Поважна адміністрація, будь ласка перевіряйте так звані „рейтинги” на предмет фейків

Ліцей Інтелект, відгуки на Google Maps:
I’ve studied in lyceum 208

Щось не сходиться.

Адміністрація навязує всім учням, починаючи з 5 класу, обовязкове вивчення другої іноземної мови — російської.

В 2021 — це іпучий зашквар і можна вирішити через скаргу в району/МОН, а потім відрахування буде виглядати дуже неприємно для керівництва.

У нас теж була «обов’язкова» російська мова, але це 20+ років тому. Мотивація, як я розумію була в тому, щоб викладачка зарліта могла отримувати норм зп.

киев как всегда впереди планеты всей...
ну да,мои коллеги нифига себе отваливают за эти лицеи детям, так а толку потом??
школы то обучают хорошо, а как и чему дети там обучаются? ну вы поняли)))

Закінчив свого часу Український Гуманітарний Ліцей, не здивований його падінням анітрохи — директриса надзвичайно цікава людина, вижила з ліцею всіх хороших викладачів. Закінчував коли ліцей був топ 3, з кожним роком все гірше.

Можливо має сенс розділяти школи в обасних цетрах та області в цілому.

Діма,
категорично не згідний в плані репетиторства. Воно не є обов’язковим щоб здати ЗНО.

З власного досвіду скажу що в наш часі і наші олімпіадники (ліцей № 1 м Чернівців), і наші однокласники отримали чудові бали на зно з математики і фізики. І ніхто з них не займався з репетиторами.

Цілком вистачило щодених занять, олімпіадної кухні (нас готували ті ж викладачі на додаткових заннятях без жодних оплат з нашого боку ), і кількох контрольних які наша вчителька організувала максимально подібними до зно(як по наповненню, так і організаційно)

А якщо врахувати що складність ЗНО з того часу тільки знижувалась то можна стверджувати що
знаньи і навичок що дають хороші математичні школи, гімназії і ліцеї цілком достатньо для здачі зно.

А ось цей пункт "

В том числе отобранное окружение положительно влияет на мотивацию к учёбе.

"

це настільки очевидна річ що стосується мабуть всіх сфер нашого життя, а не тільки школи.

Гарно відібране середовище за інтересами та цінностаями сприяє і конкуренції і шліфовці та сповідуванню цих цінностей.

Гарно відібране середовище за інтересами та цінностаями сприяє і конкуренції і шліфовці та сповідуванню цих цінностей

Взагалі, дивує як люди пишуть про відібране середовище як про якійсь хак. Так, в тому середовищі значна частина успіху і це нормально, є різниця самостверджується й реалізується підліток в компанії однолітків в ключі «хто тут крутіший олімпіядник» чи в компанії «хто менший лох і ботан па панятіях».

приятно видеть свою школу в топах :) просто приятно

Ахаха, почитайте отзывы на гугл мапс про лицей «Интеллект» и узнаете как они получают топовые места в рейтингах)

Убрали пиццу из меню? Много отзывов про этот прискорбный факт!

Я вчився там в нульових, ще тоді ЗНО не було. Але розуміючи як побудований процес викладання місця в рейтингах мене не дивують.

Наскільки сильна різниця між Києвом та регіонами. Це показник того, що в центральна влада в повному тумані (або їм байдуже) стосовно регіональних процесів.

Дякую ДОУ за крутий аналіз / огляд. Як завжди, цікава та корисна інформація.

Школы — муниципальные заведения. Это скорее говорит о том, насколько насрать местной власти в регионах и, что немаловажно, людям в регионах на образование.плюс в рейтинге я почти не вижу обычных средних школ, или частные или специальные заведения от университетов.

Очень для многих школа — это камера хранения для ребенка, чтобы под ногами не путался :(

В одном городе интерактивные доски ставят, в другом первоклассники страницами из читанки зад подтирают за неимением туалетной бумаги — качество образования и самосознания прямо связаны с инвестициями в это самое образование, так что не стоит разглагольствовать по поводу людей.

у києві тільки офіційно населення більше ніж у інших містах міліонниках в 3 рази. А не офіційно мабуть разів в 5-6.

Це впливає і на конкуренцію, і на бюджети батьків і ще багато на що.

Зібрати обдарованих дітей легше. І тут той же принцип що у лікарнях.

Досить важко тримати якісну школу STEM спрямування якщо обдарованих дітей всього кілька в рік.

Юрій, з досвіду причина в тому що в Києві в спецшколах дуже гарно організований процесс. Я б навіть сказав що навіть рівень унівеситетів не дотягує до них.

ждать ли обновлений виджета уже, наверное за 6 лет?
dou.ua/...​lenta/articles/zno-widget

Вартість навчання у топ закладах м. Київ більше $1000 на місяць.
Здається більш логічним вже відправити дитину на навчання в сусідні країни — Польща, Естонія, Фінляндія...

А там в этих странах топ заклады?

Зрозуміло, що тамтешні найпрестижніші заклади освіти в рази дорожчі од наших.

Рендомний результат з гугла:
Jagiellonian University/Undergraduate tuition and fees
International tuition 11,700 EUR
2018 — 19

На жаль, я особисто знайомий лише з людьми, які навчались у школах за межами топ-50 цього списку, тому не можу оцінити на скільки це допомагає у подальшому житті. Найвищий результат — 61 місце.

Я училась в

Черкаський фізико-математичний ліцей (ФІМЛІ) Черкаської МР Черкаської об.

Треть одноклассников выигрывали олимпиады, но мне это как-то чуждо было, учила только то, что было интересно XD

Забыла добавить — по деньгам мы скидывались на ремонт разве по 10 грн в месяц или около того)) Само собой, это давно было и цены другие были, но официально обучение было бесплатным.

Ягеллонский университет к престижным не относится, по крайней мере в сфере ИТ. И если мы говорим о частных школах в Кракове, то это международная британская школа, или школа имени ноблистов польских. Но особой разницы со многими госшколами не будет, кроме особо углубленного изучения языка и знакомства с детства детей зажиточных родителей.

Діти ходять до noblistow в Кракові. Різниця є і суттєва. Англійська щодня, друга іноземна(німецька/іспанська) з першого класу, п’ять гуртків на тиждень(включаючи басейн) на вибір входить в ціну(300$ на місяць). Заняття в другому класі щодня зранку до 14:30, з гуртками до 16-17. В державних школах такого і близько немає- чотири-п’ять уроків і адью, забирайте дитину о 12:15.
З заможних батьків довго сміявся. В класах моїх дітей більшість батьків-наймані працівники: лікарі, програмісти, хтось має свої маленькі фірми з продажу канцтоварів. Можливо це лише прикриття і у вільний час вони тримають фінансові потоки всієї Європи. )

В державних школах такого і близько немає- чотири-п’ять уроків і адью, забирайте дитину о 12:15.

Так в цьому плані в Україні державні школи значно кращі — група продовжено дня працює до 18.

Навчання у топ закладах м. Київ безкоштовне. Щоб переконатися в цьому, можна перевірити в youcontrol форму власності перших 20 номерів наведеного у статті списку

Топ-100 шкіл для сфери IT й інженерних спеціальностей

. У них у всіх в графі «форма власності» стоїть «Державна власність / власність територіальних громад».
В топ-20 загального рейтингу ЗНО лише одна приватна школа.

Визнаю, писав свій коментар під враженням від «Базис» :)
За 2 роки вже маю свого майбутнього першокласника прилаштувати в правильну школу.

Такие школы, как правило, с 1 Класса не берут, с 5 Класса, на конкурсной основе.
Ищите лучше хороший математический кружок, для дошкольника и младшего школьника.

Особисто для мене при оцінці навчального закладу для дитини більш важливе не його місце в рейтингу ЗНО, а кількість призерів міжнародних олімпіад з точних наук (математики, фізики, інформатики, хімії), яких підготував навчальний заклад за останні тридцять років. Так вийшло, що навчальні заклади, що лідирують за цим показником, входять в першу двадцятку рейтингу ЗНО. Кількість таких призерів для кожного навчального закладу Києва, про підготовку у якому призерів міжнародних олімпіад з точних наук мені було відомо, я сьогодні вранці вирішив знайти в інтернеті, щоб мати якийсь об’єктивний показник для порівняння навчальних закладів за важливим для мене показником. Тут я знайшов інформацію щодо кількості таких призерів, підготованих в українському фізико-математичному ліцеї Київського національного університету імені Тараса Шевченка, що знаходиться в Голосіївському районі міста Києва — за останні 30 років там 37 призерів міжнародних олімпіад з фізики, 14 призерів міжнародних олімпіад з математики, 20 призерів міжнародних олімпіад з інформатики та 10 призерів міжнародних олімпіад з хімії. Подібного списку для інших ліцеїв мені знайти не вдалося, та у вікіпедії я дізнався, що в києво-Печерському ліцеї № 171 «Лідер» Печерського району міста Києва вчилися 35 призерів Міжнародної олімпіади з математики, 6 з інформатики, 4 з фізики і 3 з хімії. Також завдяки вікіпедії я з’ясував, що серед учнів природничо-наукового ліцею № 145 Печерського району міста Києва за останні 10 років 18 призерів міжнародних олімпіад з фізики, математики, хімії та інформатики. З перерахованих трьох ліцеїв лише Лідер навчає дітей з першого класу.

Это тоже не совсем правильный показатель.
Такие заведения рассылают приглашения всем сильным ученикам (победителям городских олимпиад) на обучение в своей школе. Тем самым формируя классы из олимпиадников.
Про УФМЛ вообще молчу з 9го класса и при Шеве.
С остальными заведениями ± так же. Поэтому говорить, что какие-то школы/лицеи прям «воспитывают» победителей, думаю, не совсем корректно.
Такие люди сами занимаются и развиваются, а в школе имеют поддержку и единомышленников.

Так класи з олімпіадників це якраз і є те, за що я високо ціную перераховані ліцеї. Коли у дитини весь клас складається з призерів всеукраїнських олімпіад з математики, фізики, хімії, астрономії та інформатики, це дуже сильно мотивує дитину до вивчення точних наук. Інша справа, де знайти для дитини мотивацію, щоб вивчити точні науки на рівні, що дозволяє потрапити в такий клас. І взагалі, чи варто шукати таку мотивацію. Це дуже цікаві питання, і я б з задоволенням подискутував на цю тему.

Коли у дитини весь клас складається з призерів всеукраїнських олімпіад з математики, фізики та спортивного програмування, це дуже сильно мотивує дитину до вивчення точних наук

Это тоже зависит от человека)
Кого-то мотивирует, кого-то наоборот.
Не думаю, что для ребенка прям нужно искать мотивацию. Можно интересные задачки задавать и смотреть, насколько это интересно ребенку, а дальше личный пример сделает свое дело. Если нет времени на личные занятия, можно нанять репетиторов олимпиадного типа, но, опять-таки, нужно, чтоб это было интересно ребенку, иначе это все коту под хвост.

Я вважаю, що якщо оточення однокласників-олімпіадників не мотивує дитину до вивчення точних наук, значить, краще дитині пошукати себе в чомусь іншому, адже в світі крім точних наук є багато всього цікавого — музика, образотворче мистецтво, спорт та багато іншого.
Давати цікаві задачі — ідея хороша, я спробую. Найняти репетитора олімпіадного типу теж гарна ідея, але мені здається, що учителі, які готують учасників міжнародних олімпіад, з другокласниками не займаються. Знаючі люди на доу підказували, що дитину потрібно записати в математичний гурток, він зараз працює онлайн, але я б не хотів, щоб дитина проводила час за монітором — це шкідливо для зору, і возити дитину на гурток теж не хотів би — мені зручніше водити дитину на гуртки, до яких можна швидко дійти пішки від моєї оселі.

От тільки ви пропускаєте один момент — в випадку того ж базиса мінімум 2 співзасновники (і частина вчителів) готували олімпіадників в 145ому ;) Відкрив www.basis.kiev.ua/team — впізнаю мінімум 5 прізвищ викладачів, що були в 145ому коли я там вчився.

Виходить, що для мотивації дитини займатися точними науками на рівні, що дозволяє займати призові місця на міжнародних олімпіадах, недостатньо хороших викладачів — потрібне ще й оточення з обдарованих дітей. Влаштувати таке оточення приватній школі складно, хіба що вона даватиме переможцям олімпіад можливість навчатися безкоштовно.

Деякі приватні так і роблять (академічна стипендія). Дітям — стипендія, школі — гарне місце в рейтингу)

Мабуть, приватні школи, які так роблять, не дуже поширюють інформацію про такі стипендії, принаймні я не знаю жодної приватної школи, учні якої мають призові місця на міжнародних олімпіадах з фізики, математики чи інформатики. Мені здається, якби така інформація була загальновідомою, половина, якщо не більше, призерів олімпіад з вищеперелічених предметів попереходили б на навчання з УФМЛ, Лідера та 145го ліцею до таких шкіл. Про те, що УФМЛ запрошує після восьмого класу всіх переможців обласних олімпіад з фізики, математики та інформатики на навчання, і забезпечує їх гуртожитком та харчуванням, мені відомо, бо я особисто чув цю інформацію від представників ліцею на обласній олімпіаді з фізики у восьмому класі.
В принципі, я можу зрозуміти керівництво приватних шкіл, які не сильно поширюють інформацію щодо стипендій олімпіадникам. Якщо з 25 областей України приїдуть на навчання до школи всі переможці олімпіад з фізики, математики та фізики, то приватна школа недорахується 75 тисяч доларів на місяць. Якщо ж переманювати лише призерів міжнародних олімпіад, не факт, що в приватній школі вони зможуть повторити результат — адже в приватній школі не буде оточення з переможців обласних олімпіад, які створюють переможцю мотивацію працювати над вивченням точних наук.

Стипендіальна програма для Новопечерської школи — novoshkola.com.ua/uk/scholarship-program

Я помилково подумав, що під стипендію мається на увазі така стипендія яку я отримував у ЗВО — коли навчальний заклад платить учню щомісячно якусь суму. За посиланням під стипендією мається на увазі безкоштовне навчання або зниження його вартості — в цьому випадку, звісно, олімпіадникам переходити зі своїх також безкоштовних ліцеїв у приватну школу немає ніякого сенсу. Хоча бачу, що серед учнів школи, на яку Ви дали посилання, є 5 призерів міжнародної олімпіади з математики, тож підхід із зниженням вартості оплати за навчання для здібних учнів дійсно працює.

Ні, схоже я помилився, і такий підхід не працює. В новопечерської школи немає учнів-призерів міжнароних олімпіад. Там працює вчителька, яка виховала п’ятьох призерів Міжнародних олімпіад з математики у фізико-математичному ліцеї № 208. Отже, я був правий, коли писав, що крім викладача, здатного виховати призера міжнародної олімпіади, для становлення такого призера важливе ще й оточення з олімпіадників.
Словом, як я і очікував, приватним школам дійсно складно виховувати призерів міжнародних олімпіад з точних наук.
Але дякую за посилання на новопечерську школу, тепер крім УФМЛ, Лідера та 145 ліцею я знаю ще один ліцей, в якому навчають призерів міжнародних олімпіад з точних наук — 208й. Шкода, що немає рейтингу ліцеїв за кількістю учнів-призерів міжнародних олімпіад.

призерів олімпіад з вищеперелічених предметів попереходили б на навчання з УФМЛ, Лідера та 145го ліцею до таких шкіл.

В 171 була стипендія і не тільки (таксі з Броварів і назад за рахунок ... меценатів).
Власне в чому мотивація переходити з топових шкіл в приватну? Школа це все ще про освіту, а не про «заробляння на стипендії».

Освіта і там і там, а тут ще й стипендія.

Освіта і там і там, а тут ще й стипендія.

1) Угу, освіта і там, і там, але різна.
2) Що ви собі нафантазували, коли почули слово «стипендія»? Топ ЗП з рейтингу доу? Стипендія зазвичай покриває саме навчання, іноді умовні форму, підручники і тд, ще рідше гроші на проїзд та обіди (це дуже рідко і для тих хто реально перемагає на всеукраїнській) — це так було років 10-20 тому

1) Повністю згоден — не знаю жодної приватної школи, в якій підготували прзера міжнародних олімпіад з фізики, математики та інформатики.
2) Так, я неправильно зрозумів, що означає стипендія — я помилково подумав, що олімпіадникам деякі приватні школи мало того, що дозволяють навчатися безкоштовно, так ще й стипендію платять у розмірі, співрозмірному із стипендією студентів у ЗВО на бюджеті.
Підсумовуючи, роблю висновок, що приватні школи ще довго не матимуть призерів міжнародних олімпіад з фізики, математики та інформатики, і УФМЛ, Лідер, 145й або 208й ліцеї — значно кращий вибір, ніж будь-яка приватна школа.

УФМЛ, Лідер, 145й або 208й ліцеї — значно кращий вибір, ніж будь-яка приватна школа.

Наскільки ви знайомі з цими 4-ма школами? Наскільки у вас актуальна інформація?

По стану 20 років назад:

171 — це фактично приватна школа (1 клас — олімпіадники, 2-3 — мажори ...сорян, діти меценатів). Тут важливо розуміти, що ваша дитина не буде «в одному класі з олімпіадниками», якщо сама не є олімпіадником. У них наче навіть програми були трохи різні.

145 — одна з найстаріших топ шкіл. Зараз є приватна школа «Базис» де фактично викладають викладачі з 145. І в цьому рейтингу «приватний Базис» удєлал 145-й

208 — середнячок (серед ліцеїв свого району), на районних олімпіадах вони світились рідко. Я з ходу можу назвати 5-10 реально кращих шкіл, і це по результатам вступних кампаній.

На жаль, особисто мені не довелося навчатися в жодній з перерахованих шкіл. Про ці школи я дізнався завдяки знайомим, які навчалися в Лідері та УФМЛ, як про школи, де діти дуже ґрунтовно вивчають точні науки, що підтверджується призовими місцями учнів цих шкіл на міжнародних олімпіадах. І коли з’явився рейтинг ЗНО, то я помітив, що і Лідер, і УФМЛ входять в першу двадцятку рейтингу — після цього я став поважати рейтинг ЗНО.
Про 145й ліцей я дізнався від одного дописувача на доу, випускника Лідера, переможця міжнародної олімпіади з інформатики — він писав, що готувався до олімпіад з учнем із 145го ліцею.
Про 208й ліцей я дізнався сьогодні завдяки доу — в цій же гілці один з дописувачів скинув інформацію про новопечерську школу, я став шукати інформацію про те, скільки призерів міжнародних олімпіад з точних наук підготувала ця школа, і спершу помилково подумав, що 5, але потім з’ясував, що не можу знайти інформацію про жодного призера міжнародних олімпіад з фізики, математики чи інформатики, підготованого в новопечерській школі та і взагалі у будь-якій відомій мені приватній школі, а 5 призерів міжнародної олімпіади з математики підготувала в 208-му ліцеї вчителька, що працює зараз в новопечерській школі. Щодо Базиса, то там, наскільки мені видно по результатам моїх пошуків в інтернеті, не підготовано жодного призера міжнародної олімпіади з фізики, математики чи інформатики, з чого я роблю висновок, що одних лише викладачів для підготовки таких призерів недостатньо, потрібне ще й оточення з учнів-олімпіадників, яке школа Базис дозволити собі, судячи з результатів її учнів у олімпіадах з точних наук, не може.
Якщо Вам відомі школи Києва, де підготовано більше призерів міжнародних олімпіад з фізики, математики та інформатики, ніж в УФМЛ, Лідері, 145му чи 208му ліцеї, скиньте, будь-ласка, мені посилання на таку інформацію.
Щодо поділу класів 171 ліцею на класи олімпіадників та дітей меценатів — один дописувач на доу вже писав мені про це. Моя думка про це наступна. Олімпіади з математики, наскільки я пам’ятаю зі школи, починаються не раніше п’ятого класу. Тож якщо дитина повчиться перші чотири класи в Лідері, вона матиме достатньо мотивації, щоб стати олімпіадником, і попасти в клас до олімпіадників. Якщо такої мотивації для дитини буде недостатньо, то скоріше за все, тяги до вивчення точних наук у дитини немає, і краще їй спробувати себе в чомусь іншому — спорті, музиці, образотворчому мистецтві — світ же не зійшовся клином на точних науках.

Є нюанс — хороша школа це не тільки про підготовку олімпіадників з математики/фізики/інформатики. Може взагалі не виникнути бажання вирішувати олімпіадні задачі, але любити програмування і в подальшому бути досить успішним розробником.

Я не знаю іншого об’єктивного критерію, який дозволяє відрізнити хорошу школу від поганої. Призер міжнародної олімпіади з інформатики легко пройде співбесіду в якийсь із фаангів відразу ж після закінчення університету. Як на мене, це прекрасний старт кар’єри РПЗ. Щоб стартувати кар’єру РПЗ іншим чином, або обрати іншу професію, заморочуватися з вибором школи немає сенсу.

Тож якщо дитина повчиться перші чотири класи в Лідері, вона матиме достатньо мотивації, щоб стати олімпіадником, і попасти в клас до олімпіадників.

Це так не працює. Погугліть хто така Маша Фокіна. :)
Ще раз
— олімпіадники окремо;
— всі інші — це аналог «приватної школи».

Знову ж «олімпіадників» готують окремо досить часто, принаймні є додаткові заняття по підготовці до олімпіад.

Що ви хочете отримати від школи?
Зазвичай очікують достатній рівень знань, щоб поступити в будь-який виш. І це перевіряється саме ЗНО.

Олімпіадники після шкіл йдуть досить різними шляхами в діапазоні від «успішні вчені» до «вилетів з першого курсу і став алкоголіком».

Я б хотів дізнатися, чи є у моїх дітей здібності до вивчення точних наук. Якщо є, то хотілось би влаштувати дітей до школи, де ці здібності будуть розвинені максимально — на мою думку, максимально розвинені здібності до точних наук будуть в класі, в якому навчаються призери міжнародних олімпіад з точних наук. Якщо видатних здібностей до вивчення точних наук у моїх дітей немає, то я не буду докладати особливих зусиль для вибору школи.

Я б хотів дізнатися, чи є у моїх дітей здібності до вивчення точних наук.

Чудово, розуміємо задачу.
Як «наявність учнів, скоріше за все здібних і в віці 7+ клас, яких деякий викладач» в школі допомагає вирішити задачу задачу визначення здібностей ваших дітей у віці, що відповідає 1-7 клас?

Рейтинг ЗНО допомагає таким чином:
Високий бал ЗНО протягом декількох років, показує наявність системної програми, за умови нормального розподілення учнів. Якщо крива здвинута в гору — є ризик, що це не програма, а відбір. Якщо вниз — знову ж не програма, а відбір, але з більшою ймовірністю.
В 145, УМФЛ треба йти коли вже визначили і розкрили здібності і тепер треба пушити вперед. 171 — якщо є круті здібності, але мажори часто бувають мудаками, є ризик, що психологічна травма буде не лише від навчання. 208 — хто там чого буде розкривати не ясно, там порял РЛ (він краще, але з 7 класу)

З одного боку, той факт, що в ліцеї навчалося 35 призерів міжнародних олімпіад з математики, свідчить про те, що математика викладається в ліцеї на високому рівні. З іншого боку, дійсно, цілком можливо, що олімпіадників готують у ліцеї не з першого класу. Але де краще готують до вступу у ліцей ніж у самому ліцеї? Як це визначити, я не знаю, тож вважаю, що найкращий спосіб потрапити у клас з олімпіадниками — навчатися у ліцеї з першого класу.
Щодо РЛ, то мені так і не вдалося знайти інформацію, скільки там було призерів міжнародних олімпіад з математики, фізики та інформатики. На сайті ліцею я переглядав заголовки новин, там писалося про двох призерів міжнародної олімпіади з математики, і все. Можливо Ви знаєте, де можна знайти такий список?
По 208 ліцеї є ось така інформація:
l208.kiev.ua/about/achievements

зайдіть на сайт «матолімп». там є дані про переможців міських\всеукрайнських\міжнародних олімпіад.

Чим РЛ краще за 208? Ви порявнювали досягнення РЛ та 208 у олімпіадах?

Якщо видатних здібностей до вивчення точних наук у моїх дітей немає, то я не буду докладати особливих зусиль для вибору школи.

Не зовсім зрозуміло яка у вас кінцева мета — мати олімпіадника в сім’ї чи комфортні умови для навчання? Крім точних наук є й інші. Та й крім самого навчання є інші пункти на які варто було б звернути увагу.

Мета раціонально використати величезну кількість часу, який дитина вимушена витрачати в школі. Інші науки все одно базовані на точних. Пам’ятаю, як на обласній олімпіаді з біології потрібно було вирішити рівняння експоненціального зростання, а на обласній олімпіаді з економіки взяти похідну для пошуку екстремуму функції.
Знайти об’єктивний критерій, за яким можна було б визначити, яка школа краща по іншим пунктам, крім навчання, мені не вдалося. Якщо у Вас є міркування, за якими показниками можна об’єктивно порівняти різні школи за іншими пунктами, крім навчання, мені було б цікаво почитати Вашу думку з цього приводу.

208 — середнячок? Цікаво! :-)
Який з ліцєїв Дніпровського району підготував більше переможців ВсеУкра та Міжнара (математика\інформатика), ніж 208 ліцей? На райних олімпіадах з математики майже всі перші місця — у 208 (та трошки у Русанівського ліцея))).

Но это не обычные средние школы

Вартість навчання у топ закладах м. Київ більше $1000 на місяць.
Здається більш логічним вже відправити дитину на навчання в сусідні країни — Польща, Естонія, Фінляндія...

С ВУЗами — охотно верю, а как вы представляете пятиклассника туда отправить, если сами не переезжаете?

Нет.
Топовые лицеи ± бесплатны (может на мелочь какую-то придется скидываться).

Но, там есть вступительные/отборочные экзамены.
+ часто обучение с 8,9-классов

Т.е. на начальные классы можно поискать школу со специализированными физмат классами.

Очень тяжело расставаться с детьми на длительный срок. Разве что переезжать вместе, но это уже другая история.

Это где такое? 25 грн на ремонт в школе, а в универ все шли потому что там халявное бабло на пивас можно было получать (стипендия), ну и там еще листовочки пораздаешь, стекла какие то поносишь и тогда жизнь удалась... Золотое время... А что, сейчас не так?

Это где? В списке есть бесплатные школы. Ни разу больше 1000 уе за год не собирали

Школи з високою позитивною динамікою в результатах
Школи з високою негативною динамікою в результатах

Це просто не має сенсу при менш ніж 10 випускниках у більшості з них. Просто випадковий розподіл туди-сюди.

відбір при вступі до ліцеїв та гімназій
виключення учнів зі слабкими результатами

вот и весь секрет Полишинеля
при чем и 190 баллов ЗНО, для поступления на бюджет, на хайповые айтишные направления в соответствующих ВУЗах — недостаточно

Ну так в цьому ж і є користь від подібних рейтингів — можна планувати, куди вступати (ну або звідки не вилетіти) щоб мати гарні шанси на ЗНО.

Навіть за умови однакового викладання результати дитини що вчиться оточена відібраними учнями буде кардинально відрізнятися від навчання тієї ж дитини разом із «тичьобля, хулі, самий умний бля, ліцо папрощє»

Ну и как человек, ещё в 90-е учившийся в матклассах, могу сказать, что преподавание в сильных школах таки тоже отличается в лучшую сторону.

Платон родился и почти всю жизнь прожил в Афинах. Он происходил из знатного аристократического рода, имел хороших учителей. Подлинное имя — Аристокл. Прозвище «Платон», что означает «плотный», «качок», ему дал учитель борьбы. Кстати Платон был чемпионом Олимпийских игр по панкратиону (нечто вроде современной борьбы без правил).

В реалиях современной Украины секции по борьбе, джиу-джитсу, самбо и другим боевым единоборствам — это полезная штука, особенно с толковым тренером.

Потому как вырасти в тепличных условиях правильной школы, а потом выйти куда-то на улицу в немажорный район Киева. Или еще куда-то поехать на пределы Киева в салатной футболке, желтых шортах и голубых кроссовках на чем-то а-ля Tesla Model 3 — всегда есть шанс встретиться с реальностью, которая в большинстве провинциальных городов «немного» другая, чем в столичной, благополучной школе условно «закрытого типа».

Чесно кажучи, не зрозумів до чого це. Пропонуєте відсидіти 12 років в гоп-школі, щоб потім вміти вийшовши з Тесли розрулити па панятіях в Пєрвамайскє чи Снєжном? Цікава гра й ачівки ненудні.

Стосовно школи ви праві, на мою думку. Тут повністю підтримую. Лише звернув увагу, що в українських реаліях (з регулярними елементами зі звіриного світу) не лише хороше розумове навчання / виховання має значення. Фізична підготовка теж.

Мне кажется вы «немного» преувеличиваете реальность провинциальных городов) Гопоту и в центре Киева можно найти если целенаправленно искать.

Кожаєв, перелогіньтесь, будь ласка

Да ладно. Мой поступил в этом году на бюджет на ИТ, 186 балов. Учился в Оптиме, удаленно.

«на ИТ» можно и со 150 баллами на бюджет
но проходной на бюджет для КПИ ФИВТ 121 в этом году 193+
и некоторые, попавшие туда на бюджет, отказались и пошли на контракт в более интересные места

в ФИТ Шевченка поступил.. Это, конечно, не кибернетика. На большую часть столичных факультетов позволяло поступить на платный, отказался.
Вот список поступивших на КПИ 121 если шо. prntscr.com/1r8ioyh , бал 189,1 нефига не 193.
А вот сиписок зарахованих на ФК, там вообще нижний 136(но врятли бюджет).
www.univ.kiev.ua/...​/1/Recommend/933/304907/1
Учтите, что ребенок учился, фактически, сам, в малом городе, и репититор у него был только английский и химия.

в ФИТ Шевченка поступил.. Это, конечно, не кибернетика

это даже не ФИВТ КПИ
там среди прочих, бывшие преподаватели из КПИ, имевшие оценку от студентов только около 20+% (местная студрада регулярно такие опросы проводит)
простым языком — это один-два по пятибальной системе

Вот список поступивших на КПИ 121 если шо. prntscr.com/1r8ioyh , бал 189,1 нефига не 193.

если шо, то это контрактники, которых перевели на освободившиеся бюджетные места
это вообще не ФИВТ/не 121 :-)
а вот весь ФИВТ 121 vstup.edbo.gov.ua/offer/848429
и там проходной на бюджет по конкурсу 193+

193 Мін. бал рекомендованих

Ну по вашей же ссылке prntscr.com/1rbpol2
С учителями беда сейчас везде, да. Логично учитывая темы про 12к и ставку преподователей.

Ну по вашей же ссылке prntscr.com/1rbpol2

335... ©
по моей ссылке четко указан конкурсный балл — ровно 193
а вот теперь на скрине уже действительно контрактники, которых перевели на освободившиеся бюджетные места
при чем все четверо — льготники
поэтому следующего сразу за ними контрактника со 192 баллами на бюджет не перевели
и поэтому со своими 192 баллами и 1 приоритетом он на бюджет не попал
а был бы он сыном гауляйтера с оккупированных территорий — его конкурсный балл вообще не играл бы никакой роли для поступления по квоте

Підписатись на коментарі