Creative Quarter: як підняти зарплати програмістам та одночасно зекономити гроші клієнту

Аналізуючи фінансові показники аутсорсингових компаній за останні декілька років, може скластись враження, що піднімати зарплати програмістів далі вже нікуди. Адже прибутковість багатьох компаній коливається в діапазоні 10%-15% EBIDTA і нижче рухатись неможливо, бо інакше такий бізнес нікому не буде цікавий. Збільшувати рейти клієнтам також не виходить, заважає жорстка конкуренція один з одним, яка змушує відштовхуватись від собівартості та мінімальної націнки/маржі.

То за рахунок чого можна піднімати зарплати, і чи можна на це розраховувати взагалі? Насправді, резерви є. І полягають вони в неефективності, до якої хочеш чи не хочеш, але приходять компанії з ростом їх розмірів та втрати гнучкості (старіння). Потрібно знижувати собівартість!

Здавалося б, класичний менеджмент стверджує, що з ростом вашого бізнесу на масштабі операційні витрати скорочуються. І для того, щоб собівартість знижувалась, досить просто забезпечити стрімке зростання бізнесу. Чому ж тоді на ринку постійно виникають нові компанії, які успішно конкурують з великими, а деколи навіть доганяють їх і перемагають?

Причина полягає в тому, що велика компанія стає неефективною через наростаючу бюрократію, конфлікти інтересів її менеджменту, внутрішню конкуренцію підрозділів між собою тощо. В компанії починає переважати корпоративна політика — кожен менеджер тягне ковдру на себе, намагаючись довести, що без певних витрат жити не можна. Також з ростом компанія на масштабі прагне уніфікації бізнес-процесів, інакше вони можуть стати некерованими, але таким чином компанія одночасно втрачає гнучкість. В результаті, велика компанія втрачає здатність постійно адаптувати свою бізнес-модель під ринок, що динамічно змінюється. Як наслідок, операційні витрати не знижуються, а деколи навіть зростають. І це дає можливість іншим компаніям вийти на ринок і успішно конкурувати.

Те ж саме відбувається зараз з ІТ-аутсорсингом в Україні. На сьогодні рейти крупних ІТ-компаний для клієнтів складають в середньому $4000-$5000 за програміста на місяць. Це при тому, що середня зарплата знаходиться на рівні $2000-$2500 за людину на місяць, якщо офіси є не лише в Києві, а й в інших містах. Відповідно, націнка складає від $1500 до $2500 за людину. І це при тому, що за умови ефективного ведення бізнесу, ця націнка може складати $700-$1000.

Виходить, що замість $1500 з клієнта можна брати $700, а економію в $800 розділити між клієнтом та програмістом, піднявши зарплату кожному члену команди на $400 та скоротивши при цьому витрати клієнта на ті самі $400 в місяць на людину!

За рахунок чого можна вийти на такі результати? За рахунок гнучкості бізнес-моделі та спільного використання ресурсів (shared economy).

Де виникають на сьогодні основні втрати грошей/ефективності у багатьох аутсорсингових компаніях?

Idle space. Всі компанії беруть в оренду офісні площі «з запасом» — щоб забезпечити можливість росту в одному і тому самому офісі на протязі певного часу. При цьому, заповнити це місце відразу неможливо і в середньому на протязі року у компаній простоює від 20 до 30% площ.

Плинність кадрів. Без крутого сервісу мотивації та розвитку персоналу, що зробити на масштабі непросто та коштує немалих грошей, велика компанія часто перетворюється в бездушний конвейєр. Невеликі компанії розміром до 100 людей вирішують цю проблему природнім шляхом, не витрачаючи на це великі кошти. Просто на такому масштабі досить просто зберігати командну атмосферу та вибудувати і підтримувати власну корпоративну культуру.

Операційні сервіси. Традиційно, компанії продають їх по моделі «все включено». При цьому візьмемо, наприклад, рекрутинг. Цей сервіс потрібен на старті, в період активного зростання команди проекту. В подальшому ж, потрібно лише деколи шукати заміну тим людям, що йдуть. В ситуації, коли всі сервіси «включені в ціну», часто-густо виходить, що рекрутерів в період активного росту не вистачає, а в період його відсутності за них все одно доводиться платити. Те саме при відсутності гнучкої моделі відбувається з більшістю інших сервісів.

Sales. На рекламу та продажі, залучення клієнтів витрачається в середньому 5% доходів, тобто при рейті за людину в $4500 в місяць — це $225.

Bench. Великі компанії прагнуть «притримати» людей, коли у них завершується проект. З одного боку, щоб не псувати собі репутацію як роботодавця. З іншого боку, щоб мати під рукою програмістів, з якими можна швидко почати новий проект. Проте, всі ми знаємо, що часто люди сидять без нового проекту по 3-6 місяців, а потім їх все одно звільняють. Виходить «і сам не гам, і другому не дам», а грошей на це витрачається дуже багато.

Менеджмент. Його кількість увесь час зростає, адже бюрократія дуже ефективно створює собі фронт робіт та чудово грає в корпоративні політичні ігри, відстоюючи свій статус-кво.

Що пропонує Creative Quarter?

CQ — інфраструктурна компанія, що використовує підхід sharing economy. Це мережа «клубних офісів», що пропонує, на відміну від класичних B2B коворкінгів для бізнесу, типу Regus, ще й всі необхідні ІТ-компанії операційні сервіси, плюс продажі та маркетинг. Це гібридна модель, щось середнє між B2B коворкінгом та аутсорсинговою компанією.

Наша пропозиція ринку — перехід на гнучку модель спільного використання інфраструктури та операційних сервісів і, як наслідок, суттєве зниження витрат або альтернативно підвищення якості та рівня зрілості цих сервісів. Для тих компаній, які вже зрілі та витрачають на інфраструктуру забагато, є можливість знизити витрати. Для тих, які не мають можливості побудувати необхідну інфраструктуру самостійно і конкурувати зі зрілими компаніями, це можливість орендувати необхідні сервіси помісячно і відразу отримати можливість боротись за замовників на рівних зі зрілими компаніями.

Плати лише за те, що використовуєш сьогодні, отримай доступ до якісних сервісів, котрі не потрібні на постійній основі, та діли їх з іншими, оплачуючи погодинно та/або помісячно.

Сервісна модель CQ (ми назвали її WARP — на честь двигуна легендарного Enterprise із фільму Star Trek) ідеально підходить малим та середнім ІТ-компаніям розміром від 10 до 300 людей, зацікавлених в рості. Наша модель оптимізує операційні витрати за рахунок економії, що виникає при спільному використанні ресурсів, та підвищує рівень операційної зрілості, даючи невеликим компаніям доступ до найкращих операційних спеціалістів на ринку. Це дозволяє навіть невеликій компанії конкурувати з великими гравцями на ринку.

У нас можна платити за офіс та сервіси виходячи з щомісячних планів. І кожен місяць обирати, які операційні сервіси вам потрібні, а які ні. Крім того, по багатьом операційним сервісам в CQ існують рішення конкретних задач на погодинній основі. Ключове слово — гнучкість. Наприклад, створення юридичної особи «під ключ» — це разовий сервіс. А от ведення корпоративного податкового обліку чи СПД — щомісячна рутина.

Крутий системний адміністратор із спеціалізацією в audio/video комунікаціях або системний архітектор часто потрібні лише на початковому етапі проекту, а коли система вже спроектована та побудована, її потрібно просто супроводжувати, використовуючи більше дешевих спеціалістів. Те саме може стосуватись експертів з персоналу, юристів, консультантів по бізнес-процесам і т.д. Вони потрібні кожній компанії, але не на постійній основі. Навіщо їх тримати в штаті та платити зарплату, якщо можна поділитись з іншими компаніями і використовувати спільно?

В цьому і проявляється ефект sharing economy, котрий приходить на зміну «володінню», суттєво здешевлюючи використання дорогих сервісів або даючи можливість купувати їх в розстрочку.

Ще однією цінністю Creative Quarter є атмосфера, котру ми створюємо та культивуємо. Ми піднімаємо настрій, заряджаємо енергією тих, хто втомився, знайомимо однодумців, надихаємо на інновації, креатив, творчість та нестандартне мислення.

Маркетинг та продажі — ще один наш унікальний сервіс, який є ключовим для всіх аутсорсингових ІТ-компаній. Ми допоможемо нашим резидентам знайти замовників на їх послуги у США, Європі та Азії, виступаючи агентом та отримуючи комісію з тих проектів, які ми допомогли знайти. Це не замінить вам відділ продажів, але дозволяє прискорити темпи зростання.

Для команд та клієнтів, які вже успішно працюють в Україні, базуючись в аутсорсингових компаніях, природній наступний крок — створення власної юридичної особи та самостійне життя. Можливість оренди необхідної операційної інфраструктури та сервісів дозволяє зробити цей перехід з мінімальними ризиками. Для нових компаній, котрі хочуть вийти на наш ринок, — це можливість відразу сфокусувати інвестиції на основній компетенції, забезпечуючи розвиток бізнесу, якісне виконання проектів (delivery management), а також управління продуктом (product management). Для таких компаній ми пропонуємо послугу запуску «під ключ» (Build-Operate-Transfer), котра включає в себе створення дочірнього підприємства в Україні та повне його супроводження в частині бухгалтерської та податкової звітності, юридичних питань, працевлаштування іноземців тощо.

Довгий час в Україні компанії будували все самі, просто тому що ні сегмент BPO (business process outsourcing) аутсорсингу бізнес-процесів, ні формат клубних офісів не були розвинуті. З появою на ринку таких компаній, як Creative Quarter, котрі поєднують в собі обидва формати, у компаній з’являється можливість переглянути свої бізнес-моделі, сфокусуватись на основній компетенції та за рахунок цього прискорити темпи зростання. А ще це чудова можливість підвищити власну ефективність (прибутковість) одночасно з підвищення заробітних плат співробітників, що допоможе утримати найкращих та прискорити зростання, залучаючи нових.

В світі існують вже сотні компаній, платформ, комерційних та некомерційних проектів, які використовують підхід sharing economy, поєднуючи тих, хто чимось володіє, з тими, кому це тимчасово потрібно. Ми не перші (див. Regus) та не останні (RocketSpace, WeWork та інші на підході). Але ми вихідці з ІТ-індустрії та чудово розуміємо її потреби, як ніхто інший на нашому ринку.

Перший Creative Quarter відкривається в березні в ТЦ Gulliver, після чого плануємо на протязі 5 років запустити ще 10-20 площадок в різних цінових категоріях, як в Україні, так і в країнах ближнього зарубіжжя, де є розвинутий ІТ-сектор.

Тож якщо у вас технологічний бізнес, запрошуємо стати нашим резидентом!

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



52 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Не совсем понятен выбор места.
Центр. С пробками (иногда, чтобы, например, с Оболони попасть в Гулливер, быстрее ехать через Дружбы Народов (т.е. в противоположный конец города, а потом полпути обратно), чем напрямую, через Майдан). С проблемной парковкой. Высокие цены на недвижимость и вообще всё вокруг. Не будут ли эти факторы съедать экономию на операционной деятельности?

Возможно ли разбиение рабочего пространства на изолированные блоки для отдельных команд, где можно установить собственное оборудование и оснастку?

А вообще, очень интересно что получится.

Я застал GlobalLogiс ещё при вас. И видел его после. И то, что вы сделали для компании, выстраивая её с разных сторон (офис, инфраструктура, бизнес-процессы и т.п.), ещё до сих пор где-то по инерции работает. Хотя, многое, к сожалению, изменилось.
Потому желаю вам удачи и надеюсь, что всё получится.

Это первый офис. Планируем до 10 в разных местах по Киеву, в этом году 3.

Место очень даже понятно. Гарантированный старт. В комплексе Гулливер более половины площадей уже занимают именно айтишники. Это не случайно.

Сочетание ТРЦ и офисов даёт возможность жить там не выходя на улицу: супермаркет, фуд-корт с 10 фаст-фудами, кинотеатр, боулинг, магазины, спортзал с бассейном. Экономия времени огромная. Все в одном месте, тратишь время только чтобы добраться туда от дома. Это тоже оказывается не такой уж проблемой. Вечером пробки везде, что на Протасове, что на Проспекте Победы, что на Дружбы Народов. А вот если ехать не на машине, то это самое удобное место — уникальное расположение в центре вблизи трёх веток метро, куда удобно добираться со всех спальников.

Я вот часто добираюсь на метро. Если же на машине, то паркуюсь на Эспланадной, между ТРЦ и Олимпийским всегда находится место. Получается не дороже, чем стоил паркинг на территории БЦ, где я работал раньше. Есть ещё вариант подземного паркинга под Олимпийской площадью, если парковаться каждый день, то так дешевле будет и оттуда 10 мин пешком.

То есть реально единственный минус — дорого. Точнее немного дороже, чем в других местах. Но у кого сейчас больше денег, как не у айтишников? И многие из них способны не просто аренду в Гулливере потянуть, а миллионы долларов в собственные офисы уже инвестируют. Поверьте, на рынке драка за хорошие офисы, сегмент ИТ, пользуясь кризисом в других секторах экономики, активно переезжает, улучшая свои жилищные условия. Почему важен хороший офис для креативного класса, к которому относятся и айтишники, как это мотивирует и удерживает лучших, объяснять сегодня никому уже не нужно, в отличие от 2002 года когда мы строили первую компанию, ставшую впоследствии GL.

Поэтому офисы у нас продаются как горячие пирожки. С первой локацией мы не ошиблись, это уже медицинский факт.

Рабочее пространство как раз и разбито на изолированные блоки для отдельных компаний. Общин зоны для всех, а доступ в боксы только по карточкам для сотрудников компании. Это не ко-воркинг, это клубный офис, где у каждой компании свой дом на общей территории. Можно ставить своё оборудование, брендировать боксы в корпоративном стиле, вешать логотипы, регистрировать юр-адрес и тд.

Уверен, что такие офисы вскоре станут новым стандартом для небольших и средних компаний, в первую очередь потому, что это существенно повышает их возможности конкурировать с более крупными игроками.

В Ciklum, на сколько мне известно, клиент не может выбрать список сервисов которые ему нужны. То есть он платит за все, даже если чем-то не пользуется. А это увеличивает издержки

Це справді щось середнє між Regus, який продає столи помісячно, та аутсорсинговою компанією, яка продає стіл плюс повний пакет операційних сервісів надовго.

Перша відмінність полягає в тому, що у нас модель більш гнучка — можна брати кожен місяць різну кільність столів і лише ті сервіси, які потрібні в конкретному місяці. Аутсорсингові компанії продають лише повний пакет «стіл + всі сервіси».

Друга відмінність — у нас сидять компанії, які наймають програмістів собі в штат. А аутсорсингові компанії наймають програмістів собі і потім перепродають їх кінцевому клієнту, часто у досить непрозорий спосіб і з купою «хімії» по дорозі ...

Ну і у нас в 1.5 — 2 рази дешевше виходить. Це також суттєва відмінність ))

Попробовал оценить с точки зрения размещения стартапа.... выглядит заманчиво, особенно с учетом предоставляемых услуг. Только я бы хотел на сайте увидеть больше фото локации — какие места в private/dedicated/everywhehe/etc. планах.

Я бы рекомендовал добавить поддержку/консультации при работе с инвесторами — для стартапов самое то.
И еще можно было бы проводить конференции прямо в этой area — люди будут ходить просто из-за того, что это близко — экономия времени.

Открываемся в понедельник и сразу делаем фотосессию. Зайти в гости посмотреть боксы можно уже.

Консультации такие конечно будут. Для нас главное, чтобы компании, которые у нас находятся, росли и покупали все больше столов. А для этого мы будем делать все возможное, чтобы ускорить их рост. Ведь успех наших резидентов ведет к нашему успеху.

по-классике: быстро пришли любители «не выйдет», «не получится». А идея классная, по-моему. Тем более с таким багажом управленческого опыта есть хорошие шансы на успех. Чего и желаю! Роман, делитесь достижениями по мере оных. Интересно же.

Люди радеют за судьбу сферического архитектора )

Роман, допомога у маркетингу та продажах — це реальна фішка!
Сподіваюсь у вас все вийде. Вже принаймні вам один хороший реферал зробив))

Є як мінімум одне неправильне припущення.
Ви берете 5000$ які платить клієнт великим гравцям і вважаєте що це саме отримуватимуть маленькі.
Великі можуть обгрунтувати цю ціну, мають своїх продажників. Маленькі пасуться на апворк і подібних, їм не до жиру і в них рейти суттєво менші. І наймають людей зазвичай слабших і дешевших. Офіс в них подешевший, всі сидять один на одному і економлять на всьому.

От власне цю проблему ми і намагаємось допомогти вирішити.

Адже коли в тендер приходить велика компанія, вона від малої відрізняється саме тим, що може дати зрілу масштабну інфраструктуру, а також швидко найняти команду.

При цьому вони виставляють 2-3 ключових людей, махають своїми масштабами і досягненнями, але в кінці кінців з інших проектів людей зняти не можуть і як тільки виграють тендер ідуть на риной наймати людей.

Наша платформа дає можливість показати, що компанія має доступ до такої самої інфраструктури, яку мають великі гравці.

А далі питання компетенції в предметній області, яка у малих компаній часто нічим не поступається тому, що можуть запропонувати великі гравці.

Головне мати змогу в тендері конкурувати з великими компаніями на рівних. І тут ми можемо дати ті переваги, які досягаються на масштабі: страхування відповідальності по контракту, процедури безпеки та управління ризикими, ефективний рекрутинг, підставимо кредитне плече щоб закупити необхідне обладнання тощо.

Чим вам ^^^ нагадує інші компанії? Як на мене у нас унікальний логотип

Creative Quarter, шрифт у нас інший. А CQ це скорочено і знов же інший шрифт.

Не совсем понятны преимущества для сотрудников-трудовых ресурсов.
Даже если работы нет, штатному работнику капает зарплата, отпуск, больничный. Как это будет решаться в случае такой вот биржи? Если простой оплачивается, за чей счёт? Очевидно траты будут включены в цену для клиента. Если не оплачивается, какой смысл ждать у моря погоды? Лучше искать заказы самостоятельно. Тем более, что фрилансить на отечественных заказчиков не самая лучшая идея — жадны и мелочны, за копейку душу вынут.

У нас же не площадка для фрилансеров. У нас сидят компании. И если у них есть свой бенч, то все как обычно.

Но дальше, как только они хотят все-таки отпустить кого-то, можно включить наш ресурсинговый сервис и поискать кому такой человек может быть нужен среди резидентов. Это по сути то же самое, что делают большие компании внутри, а у маленьких и средних не хватает масштаба, чтобы эффективно трудоустраивать тех, кто освободился.

А трудоустраивать стоит, потому что это твоя репутация. Можно просто уволить человека на рынок, а можно помочь найти работу новую. В последнем случае у человека не только негатива от увольнения не остается, наоборот, компания плюсы в карму зарабатывает.

Теперь гребца можно выгодно подарить на соседнюю галеру ну а что бизнес есть бизнес.

как только они хотят все-таки отпустить кого-то, можно включить наш ресурсинговый сервис и поискать кому такой человек может быть нужен среди резидентов
А зачем это человеку? Не проще выйти на рынок труда и получить сколько человек стоит?

а почему не все в крупных компаниях сразу ж начинают точить резюме и валить «на рынок труда»?

Потому, что их придерживают платя за простой из собственного кармана.

То есть, люди не идут искать, где б получать больше, потому что им и тут платят. верно?
А в случае описанном выше не так?
Просто вместо «чувак, твой проект закрылся, давай, выбирай из проектов А, Б или В» будет «чувак, вместо работы на компанию А мы предлагаем на выбор прособеседоваться в компанию Б, В или Г». Тем более(как и с разными проектами одной компании), человек уже и так на общей кухне общался с людьми из других компаний и сложил какое-то впечатление.

вместо работы на компанию А мы предлагаем на выбор прособеседоваться
В том ведь и фишка что с одной стороны можно человека сразу на мороз и с тем же ж успехом а с другой стороны сегодня компания А предложила на выбор человеку вместо того чтобы попридержать а завтра на компанию А снова зашёл проект куда надо бы а уже всё человек гребён на соседней галере в зад его же ж не снимешь теперь надо где-то нового человека брать...

И в чём же ж разница с тем чтобы просто на мороз?

ЗЫ: тем более вот это вот

на выбор прособеседоваться

А вот это вот зачем? Не ну серьёзно в чём цимес этого? Ведь теоретически у человека не с улицы автоматически есть рекомендация «соседней компании достойной доверия» нет?

А вот это вот зачем? Не ну серьёзно в чём цимес этого?
вообще не понял. у вас часто берут по рекомендации? «Вася хороший, я с ним чай пил пару раз и в теннис играл».
У нас между проектами — собеседование происходит.

Куча возможных причин, почему «не срослось»: overqualified, недостаточно по каким-то скиллам шарит, не очень в английский(а нужен), не очень в командной работе, самому сходу не нравится проект, просто предпочтения(я хочу с Java 8 поработать, а у вас на проекте 6я) etc.
Как это выяснить без собеседования?

В чём разница между «или сразу на мороз»?

Для фриланса тоже было бы интересно — необходимые услуги под боком — удобно. Особенно с планом everywhehe

Безумовно! Зараз фрілансери можуть виконувати невеликі проекти, а як тільки треба зібрати команду у 10+ людей, замовник часто-густо хоче вже підписати нормальний контракт в США зі страхуванням відповідальності та просить людей сісти в офіс. І фрілансери відмовляються від таких замовлень. А з нами можна перейти в іншу лігу

Но дальше, как только они хотят все-таки отпустить кого-то, можно включить наш ресурсинговый сервис и поискать кому такой человек может быть нужен среди резидентов. Это по сути то же самое, что делают большие компании внутри
Тут я вижу проблему. Плюсы бенча в том, что соцпакет идентичен и зачастую ЗП при смене проекта по причине завершения предыдущего не меняется. То есть, ты по сути работаешь на тех же условиях, что и раньше. Даже отпуск зачастую сохраняется. Здесь так не получится, поскольку компании, снимающие у Вас место — разные. Соответственно, условия у них тоже разные. Единственное, к чему ты остаёшься привязан — это к локации.

Яким чином буде вирішуватися питання конкуренції за спільні ресурси? Наприклад якщо є вакансії одного профіля в декількох компаніях. Хто отримає кандидата першим?

FIFO было бы логично. Но мы ведь знаем что по факту будет аукцион ;-)

Так у різних компаній можуть будуть різні рекрутери.

без общей базы будет не так продуктивно: положим, одной компании не подошел(или человек сам не согласился). еще не факт, что другую компанию не устроил бы. но что ж теперь — пускай, другой рекрутер с нуля этого человека ищет?

Это чисто вопрос неэффективности самих рекрутеров уверен статистически неслучайна выборка в которой одному и тому же ж человеку предлагают одну и ту же ж вакансию в одной и той же ж компании в т.ч. когда он уже там работает на этой же ж таки вакансии уже.

Круто, будет незачем переезжать из одного района города в другой после смены работы ? будешь ходить в тот же коворкинг, собеседование к конкурентам можно пройти на кухне за обедом. Уменьшаем затраты на транспорт/бензин/выбросы CO2. Но мне кажется что для многих аутсорсинговых компаний сам факт того что сотрудники будут постоянно общатся с сотрудниками других компаний ужасен — он ведь и о ЗП косвенно может узнать. Мне кажется этот сервис должен быть полезен для продуктовых стартапов (доступ к крутым сейлзам). В зависимости от адекватности цен конечно.

То же самое происходит внутри больших аутсорсинговых компаний. Все обсуждают зарплаты и это секрет полишинеля. Средние зарплаты уже засвечены зарплатными исследованиями и все сотрудники именно на них и ориентируются. Так что голову в песок засовывать не стоит и бояться этого не нужно. Нужно просто платить рыночную ЗП и мотивировать сотрудников остальными нематериальными благами правильно, тогда не придется переплачивать «за вредность»

Нужно просто платить рыночную ЗП
Или не платить ведь все теперь под одной крышей и зарплаты друг друга знают не только разработчики соседи по одной компании но и эйчары компании куда разработчика будет сослан по факту к тому же ж всегда можно предложить меньше и на выбор «либо покинуть наш маленький уютный коворкинг на улицу».
ведь все теперь под одной крышей
че-то не понял, как одно с другим связано.
«либо покинуть наш маленький уютный коворкинг на улицу»
...и на мороз сразу.
Разве речь о том, чтоб открыть такое в захолустье, где вообще не будет конкуренции?

Замечательная идея, как по мне. Сразу видно как ребята строят микросервисную архитектуру в контексте бизнес услуг)))

Будет очень интересно следить за развитием проекта и что из задуманного получится реализовать.

Интересная идея. Типа мета-аутсорс компания, которая дает некоторых сотрудников на аутстаф + сервисы (что есть аутсорс для клиентских компаний)
Но есть вопрос — тех же сотрудников, которых планируется «шарить» нужно содержать — платить зп. И будут простои — значит нужно нужно иметь некий бюджет для Bench (как статье описано). Это будет включено в стоимость услуг для клиентских компаний. Плюс заработать тоже хочется — и это нормально. В таком случае не получиться ли по стоимости ровно тоже самое? (или даже больше из-за дополнительного звена в виде Creative Quarter)

Тут ценообразование простое. Есть системный архитектор. Берем его ЗП, считаем утилизацию 50%, добавляем минимальную маржу, и продаем почасово. Если загрузка его меньше 50%, уходим в ноль или минус и этот сервис закрываем. Если выше 50% — дополнительная прибыль нам за риск. Если он стабильно загружен на 100%, снижаем свои аппетиты по марже и нанимаем следующего такого же )) В результате все покупают его почасово, и час конечно дороже, чем если нанять его на фул тайм, но если он на фул тайм не нужен, то всем хорошо.

Не получится. Тот же ж бодишоп только вместо «долговременного» «посуточный» или пусть даже «почасовой».

Маленькие конторы вообще не знают что с ним делать тем более «почасово». Большие конторы ну ок давайте посмотрим Глобал почти 2,5к спецов, Циклум 2,1к, самый толстый по Родине 4,1к неужели все они не догадались иметь одного (одного) системного архитектора и просто шарить его на свои 2к+ человеко-проектов по 50% а если не хватает одного то просто взять двух и автоматически масштабировать или же ж догадались но что-то пошло не так? Чисто статистически выборка более чем достаточна чтобы хотя бы 10 (десять) человеков таких иметь пусть из 2к.

Или же ж таки не догадались и таки возвращаясь к конторам маленьким и большие тоже тупо не знают что с ним делать тем более «почасово».

А крупные конторы как раз таки нанимают и шарят таких спецов между разными клиентами.

В результате все покупают его почасово, и час конечно дороже, чем если нанять его на фул тайм, но если он на фул тайм не нужен, то всем хорошо.
Дело в том, что время архитектора дробить будет сложно. Как это: над одной задачей я работаю час, над другой пол часа и т.п? Нагрузка на вход в проблему/вспоминание чем — же я занимался пол часа назад сильно возрастёт. И проще устроиться на меньшие деньги, но в одну контору. Либо умножить свой рейт эдак на три и для конторы это выльется в те же деньги + ожидание, когда архитектор освободится

Ну не пол часа. Но поработал на одну компанию 2 недели, потому на другую 2 мес, и так далее. А перебои в загрузке пару недель покрывает платформа. Для спеца — стабильная зарплата, для компаний — доступность эксперта, вместо поиска 3 мес по рынку, 2 недели работы и потом увольнение. Сглаживаем риски для всех и как результат снижаем себестоимость

А что по поводу срочных вопросов? Вот допустим, что то упало и нужен специалист который это дело проектировал, чтоб понять что и как. Но он занят на другом проекте и раньше месяца не освободится.
Имхо, так можно нанимать только консалтеров вроде меня на разовую работу: что то исправить/пофиксить.

То есть, не для массового использования. Скорее эдакий хаб высококвалифицированных фрилансеров только местного разлива. Я бы и сам поучаствовал, но увы не уверен что вы найдёте достаточное количество проектов

что то упало и нужен специалист который это дело проектировал
архитектор для дебага — это как из пушки по воробьям.
Если ж система спроектирована так, что без «того самого Васи» никто не поймет, что происходит — архитектор из него так себе.

Не всегда. Вот я занимаюсь языками программирования новыми. Чтобы понять систему спроектированную мной нужно хотя бы не забыть курс теории компиляторов(или как у кого оно называлось) Эти знания в свежем виде увы не у многих

А проектів буде тим більше, чим більше у нас сидить резидентів.

Підписатись на коментарі