Якими насправді будуть податки для ІТ-спеціалістів у Дія City. Розглядаємо законопроєкти

Мене звати Емілія Курило, і я юристка Axon Partners. Наша компанія консультує ІТ-бізнес: від маленьких стартапів до аутсорсингових і продуктових ІТ-гігантів. Я допомагаю з податковими та корпоративними питаннями, тому постійно стежу за новинками щодо регулювання того, що регулювання не потребує — ІТ-бізнесу в Україні. Раніше я писала про п’яту групу для креативних ФОПів, а сьогодні — стаття про Дія City.

Я опишу плюси, мінуси та неврегульовані моменти проєктів про Дія City для ІТ-бізнесу.

Члены артели обязуются укреплять свою артель, трудиться честно, делить колхозные доходы по труду, охранять общественную собственность, беречь колхозное добро, беречь тракторы и машины, установить хороший уход за конем, выполнять задания своего рабоче-крестьянского государства и таким образом сделать свой колхоз большевистским, а всех колхозников зажиточными.
Типовий статут колгоспу 1935 року

3 листопада 2020 року міністр цифрової трансформації Михайло Федоров заявив, що Дія City буде віртуальною країною з найкращими умовами у світі для ІТ-компаній, а частка ІТ у ВВП України за кілька років завдяки тій же Дія City зросте із 3% до 10%.

Влада робить усе, щоб Україна стала ІТ-житницею світу, а самі колгоспники резиденти Дія City зажили заможним життям. Ви, напевно, побачили win-win у цій моделі? Ми б теж із радістю, але не забуваймо про долю куркулів під час «добровільного» створення колгоспів.

Конкретика

На сьогодні, крім безлічі незареєстрованих у Верховній Раді, є такі законопроєкти про Дія City: № 4303, № 3933, № 3933-1 та свіженький № 5376.

Водночас варто розуміти, що:

  • законопроєкт, ухвалений у першому читанні, — ще не закон, а пропозиція. І його ще повинні ухвалити в цілому;
  • текст законопроєкту після першого читання і текст фінально ухваленого закону можуть відрізнятись навіть на 100%. Українська законотворчість, особливо останніх років, не гребує внесенням депутатами 100500 правок з трибуни сесійної зали ВРУ безпосередньо у день фінального голосування.

Законопроєкт № 4303

Законопроєкт № 4303 визначає основні правила гри резидентів Дія City й не містить нічого про податкову частину. Головні моменти цього законопроєкту — нижче.

Дія City ака едемський сад на мінімалках — можливість резидентів вільно вести бізнес, не чекати маски-шоу, вірити у правомірність свого бізнесу та довгоочікувана стабільність (це все є у статті 4 законопроєкту). Цікаво, що це все вже є в українських законах. Хоча якщо десять разів написати про невтручання держави, то віриться більше. Чи навпаки?

Дія City має стабільно функціонувати не менше як 15 років (стаття 3 законопроєкту).

Резиденти Дія City

Резидентами Дія City можуть стати українські юридичні особи-надавачі ІТ-послуг (стандартні КВЕДи ІТ), надавачі кіберспортивних послуг і криптовалютники.

Середня місячна винагорода чи заробітна плата спеціаліста-резидента повинна бути не менше як 1,2 тис. євро, а кількість ІТ-спеціалістів — понад 9 осіб. Таким чином, лише «шлюпки» і «галери» можуть стати резидентами. Усі любителі «байдарок» дружно потрапляють у пекло.

Крім маленьких «байдарок», резидентами не можуть бути неприбуткові організації, банкрути, юридичні особи з офшорними чи російськими засновниками і, звісно, юрособи з боргами.

Резиденти повинні подавати регулятору (тобто Мінцифрі) звіт про відповідність резидента (форми немає) та незалежний аудиторський висновок (форми також немає). За результатами цих звітів і висновків резидентів можна кікнути з Дія City. Чи потрібно буде донараховувати податки у такому випадку — далі.

Додаткова умова для набуття резидентства є в податковій частині Дія City — експортна виручка від ІТ-послуг становить не менше як 70% доходу (п. 14.1.279 законопроєкту 3933-1). Однак у законопроєкті № 5376 (від 14 квітня, тобто найновіший) жодних особливостей резидентності немає.

Що з ФОПами

Як юристка, я вимушена про це написати. В природі є такі договори:

  • цивільний договір (договір на виконання робіт чи надання послуг) регулюється цивільним законодавством. У ньому немає відпусток, безкоштовної кави та гучних вечірок з айдентикою замовника.
  • трудовий договір регулюється архаїчним, але Трудовим кодексом. У ньому — молоко за шкідливість, відпустки та неможливість звільнити працівника, якщо він цього не хоче.

Багато хто каже, що наші ІТ ФОПи фактично працюють за другою моделлю, а юридично — за першою. Через це держава втрачає гроші на недоотриманих податках, працівники інших галузей відчувають несправедливість і лише айтішники гребуть валюту лопатою.

ІТ-компанії працюють з хорошими юристами, які вміло складають цивільні договори без трудової термінології. І скільки б зусиль не приділяли Держпраці і податкова, суди стають на користь бізнесу.

Мінцифри вивчило потребу населення і назвало айтішників гіг-спеціалістами. Проаналізувавши текст законопроєкту, я так і не зрозуміла, чи гіг-спеціалісти — це працівники чи підрядники. Чи такою була потреба і чи вирішує зміна назв архаїчність трудового законодавства і надмірні податки? Звісно ж, ні.

Законопроєкт № 4303 ухвалили в першому читанні, тому бізнесу варто готуватись до добровільної колективізації (100 років минуло — пора!).

Податкові десерти (законопроєкти № 3933, № 3933-1 та № 5376)

Дуже важко коментувати законопроєкти, коли не розумієш, яка редакція актуальна і в якій з них цей законопроєкт стане законом, а в цьому питанні, здається, вже загубились всі, крім безпосередніх авторів. Короткі коментарі щодо аргументів Дія City — нижче.

Оподаткування гіг-спеціалістів

Старі законопроєкти № 3933 та № 3933-1 надавали пільги в оподаткуванні резидентам Дія City з працівниками. Про гіг-спеціалістів як таких не йшлось. Певно, Мінцифри вичікувало слушний момент для «бімби». Тому нещодавно відбулась презентація законопроєкту № 5376, який більш детально регулює податкову частину Дія City.

Гіг-спеціалістами за законопроєктом № 5376 є працівники і гіг-спеціалісти (ага-ага, гіг-спеціалісти є гіг-спеціалістами :), які надають послуги та виконують роботи для резидента Дія City. Яке мудре розв’язання проблеми прихованих трудових відносин: об’єднати працівників і ФОПів в одне.

Особливості оподаткування двоголового звіра, де одна голова — працівник, а інша — гіг-спеціаліст, у таблиці з презентації Мінцифри має такий вигляд:

Я не встояла і додала трохи реальності у магічний світ Дія City:

Оподаткування Дія City за проєктом 5376Теперішній ІТ-працівникТеперішній ІТ-ФОППрацівник за проєктом 3933
Зарплата100 000 грн100 000 грнвинагорода 100 000 грн100 000 грн
Податок на дохід5000 грн (5%)18 000 грн (18%)єдиний податок 5000 грн (5%)18 000 грн (18%)
Військовий збір1500 грн (1,5%)1 500 грн (1,5%)0 грн0 грн до 2030 р.
ЄСВ1320 грн, якщо отримуєш заробітну плату, і 19 800 грн, якщо працюєш за гіг-контрактом19 800 грн1320 грн19 800 грн, а за проєктом № 3933-1 6600 грн (5%, але не менше як 6600 грн)
Отримаєш на руки93 500 грн80 500 грн і 19 800 грн — сплатить роботодавець93 680 грн82 000 грн і 19 800 грн — сплатить роботодавець
Всього податків 7820 грн, якщо працівник, і 26 300 грн, якщо працюєш за гіг-контрактом39 300 грн6320 грн37 800 грн

Як бачите, бути ФОПом нині навіть на 1,5% дешевше, ніж йти у Дія City.

У податкових законопроєктах № 3933, № 3933-1 інша термінологія, ніж в ухваленому законопроєкті № 4303 (суб’єкт ІТ-індустрії, працівники суб’єкта ІТ-індустрії). Законотворці врахували такі суперечності й додали однакову термінологію у законопроєкт № 5376. Хоча жоден із законопроєктів Дія City не вирішує головного питання — статусу ІТ/гіг-спеціаліста: цивільний чи трудовий.

Тобто маємо чергову тимчасову милицю, адже внести зміни до закону в Україні доволі легко. Головне мати політичну волю і хорошу мотивацію. Відсутність коштів у скарбівні завжди слугувала гарною мотивацією для податкової та законотворців.

Оподаткування резидентів Дія City

ПДВ

Ні в законопроєктах, ні в коментарі представників Дія City (у розпорядженні редакції DOU опинилось кілька документів щодо законопроєкту № 5376 і які ми попросили проаналізувати юристів — ред.) не йдеться про ПДВ.

Тому, напевно, без змін:

  • ІТ-послуги нерезиденту — без ПДВ;
  • постачання програмної продукції та операції з програмною продукцією, плата за які не є роялті, — звільнені від ПДВ до 1 січня 2023 року (пункт 26-1 підрозділу 2 розділу XX ПК України).

Але якщо гіг-спеціалісти (ті, що не працівники) — це все-таки підприємці, читай ФОПи, і вони не звільняються від сплати ПДВ, як це є з платниками єдиного податку третьої групи, то чи буде надання послуг гіг-спеціалістами резиденту Дія City ПДВ-операцією? Законопроєкти не дають відповіді на це запитання.

Відкритим також залишається питання з продовженням дії пільги з постачання програмної продукції після настання 1 січня 2023 року.

Корпоративний податок: податок на прибуток чи ПнВК

За законопроєктом № 5376 резиденти Дія City зможуть обрати корпоративний податок: 18% податку на прибуток чи податок на виведений капітал 9%.

Вибір між податком на прибуток і ПнВК

Щоб отримати усі податкові «плюшки» (сплата резидентського ПнВк, знижки в оподаткуванні гіг-спеціалістів і, звісно, сприятливе середовище), згідно з тим же законопроєктом № 5376, потрібно подати ще одну заяву до податкової чи Мінцифри. В усіх інших випадках резидент буде платником податку на прибуток на загальних засадах (18% від різниці між доходом і витратами +/- різниці).

Строк розгляду такої заяви не визначений (податкова сама придумає).

Але є терміни для подання заяви резидентом Дія City для отримання податкових бонусів:

  • протягом десяти днів з дня набуття статусу резидента Дія City (мається на увазі, реєстрація у Мінцифри) — податкові «плюшки» з наступного кварталу. Наприклад, якщо компанія «ІТ-Технолоджі» стала резидентом Дія City 20 квітня і подала заяву про отримання податкових бонусів 22 квітня, то отримати їх можна буде з 1 липня.
  • за 15 днів до початку нового кварталу — «плюшки» з нового кварталу. Наприклад, якщо компанія «ІТ-Технолоджі» вже рік була резидентом Дія City, але податкові бонуси вирішила отримати лише зараз, то, щоб отримати їх з нового кварталу, потрібно подати заяву не пізніше ніж 16 березня, 15 червня, 15 вересня і 16 грудня — і з 1 квітня, липня, жовтня і січня (початок нового кварталу) вони будуть у вас.

Додається трохи паперової чи пейперлес роботи: потрібно реєструватись у Мінцифри як резидент Дія City, а потім у податковій чи Мінцифри як резидент Дія City з податковими «плюшками» (а це дві різні історії).

Якщо резидент не подасть заяву на податкові бонуси (заява № 2), то наступний квартал він без проблем за старою схемою сплачує 18% від прибутку.

Відмовитися від пільгового статусу Дія City важче: потрібно подати заяву не пізніше ніж за 10 днів до нового року, інакше весь рік носитимете на собі привілеї Дія City.

Переваги резидентів Дія City, які зареєструвались у податковій

Якщо аналізувати інформацію, яка вже є в опублікованих законопроєктах, то я бачу пільгову ставку податку на прибуток у розмірі 9% (пункт 1.1. законопроєкту № 3933). У разі порушення правил «резидентності» можна отримати штраф у 200% суми податку і пеню у розмірі 25% суми податку (пункт 1.6. законопроєкту № 3933).

В іншому законопроєкті № 3933-1 йдеться про ПнВК і визначення доходу, з якого ПнВК потрібно буде сплатити.

ПнВК потрібно буде сплатити з пасивного доходу:

  • дивідендів;
  • роялті;
  • під час виходу зі складу учасників, якщо вартість отриманої частки більша, ніж внесок до статутного капіталу;
  • проценти, комісії, інші винагороди, штрафи, пеня від неплатників ПнВК;
  • боргові зобов’язання із пов’язаними особами-нерезидентами чи з нерезидентами на суму, що перевищує власний капітал у 3,5 раза;
  • безповоротні позики та пожертви або поворотні позики пов’язаним особам тощо.

Ці два законопроєкти не вносили ясності щодо того, що з іншими доходами, витратами та прибутком загалом.

Законопроєкт № 5376 зібрав це все докупи й надав можливість сплачувати 9% з пасивних доходів резидента Дія City (того, що подав заяву № 2), тобто створив український ПнВК. Визначення пасивних доходів залишилось таке ж, як у законопроєкті № 3933-1.

А що з податком на прибуток

Податок на прибуток нібито не сплачують ті, хто сплачує ПнВК. Але є дивна фраза у законопроєкті № 5376:

«136.5. Податок на дохід, визначений як об’єкт оподаткування у підпунктах 134.1.2, 134.1.4, 134.1.5 пункту 134.1 статті 134 цього Кодексу, та на операції резидентів Дія City, визначені як об’єкт оподаткування у підпункті 134.1.8 пункту 134.1 статті 134 цього Кодексу, є частиною податку на прибуток».

Я не дуже розумію, що мається на увазі, можливо, додали трохи помпезності у текст.

Але далі законотворці визначають, що ті, хто платять ПнВК, податок на прибуток не визначають.

Тобто резидент Дія City самостійно обирає, сплачувати податок на прибуток чи ПнВК шляхом подання заяви та дотримання всіх вимог резидентності.

Порушення вимог резидентності

Якщо резидент Дія City порушив вимоги свого резидентства (усі, які вже є і ще допишуть), то податкова змушена буде нарахувати замість 9% усі 18% (про це має бути вказано у пункті 137.10.10 ПК України, на який посилається Дія City в законопроєкті № 5376, але чомусь забула його додати). Плюс до цього загальні норми податкової відповідальності (певний % від несплаченого податку) — і такий недорезидент отримає лист щастя з додатковою вимогою сплатити 10/25/50% недоотриманого державою податку.

Чи поширюватиметься ця норма лише на недоотриманий податок на прибуток чи й на недоотриманий ПДФО і ЄСВ — подивимось на практиці, бо на сьогодні законопроєкти не регулюють це питання.

Стабільність надовго?

Протягом наступних п’ятнадцяти років нічого змінювати не повинні. Про це додатково написали у статті 4 законопроєкту № 5376. Винятком з цього правила буде лише зменшення оподаткування. Такі зміни вносити можна, але де ви бачили менші податки в українських реаліях?

Як на мене, українській ІТ-індустрії не потрібен білоруський Парк високих технологій, а достатньо лише зменшити зарегульованість і ставки податків для працівників. Ох і вибухне ІТ-індустрія тоді!

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось48
До обраногоВ обраному5
LinkedIn



Найкращі коментарі пропустити

Никто не заинтересован в росте IT индустрии, они заинтересованы только в деньгах которые в этой индустрии крутятся. И все старания направлены на присасывание к этим денежным потокам.

«працівники інших галузей відчувають несправедливість і лише айтішники гребуть валюту лопатою» я все правильно розумію? Щоб працівники інших галузей відчули справедливість — IT спеціалісти і далі мають грести валюту лопатою, але після усіх податків і зборів мают отримувати стількі ж грошей, скільки і працівники всіх інших галузей? Ми що, тут коммунізм вже будуємо — з кожного по здатностям, усім порівну? Чи у когось реально може стати розума ляпнути що, працівники інших галузей, якби не податки заробляли б стількі ж, як і середньостатистичний IT спеціаліст?.. Не буди лихо, доки тихо, бо залишиться країна взагалі без IT cпеціалістів — не продумане порушення статусів куо завжди вилазило Україні боком (особливості когнітивних здатностей людей із правом приймати рішення, які опинилися на посадах далеко не завдяки своїм розумовим здатностям, харизмі і досвіду)...

Щось тепер все ще більше заплуталось.

В 4303 є гіг-вокрери та гіг-контракти. Гіг-воркер це той що працює за гіг-контрактом.
В 5376 для гіг-воркера на гіг-контракті 5% пдфо 1.5 військового збору та зверху 22% ЄСВ від мінімалки.

А тепер виявляється що є
працівник в штаті на гіг-контракті
гіг-воркер на гіг-контракті

І для них податки відрізняються?

Традиційний коментар до усіх статей, присвячених даній ініціативі: petition.president.gov.ua/petition/114468

дякую пані Емілії за аналіз ... враження таке шо й далі живемо не за законами а по понятіям :( а це завжди було основною прчиною заводити трактори звідси а не сюди :(( вітаю аффторів, КГАМ

174 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Щодо визначення «спеціаліста резидента Дія Сіті» зараз це наймані працівники та гіг-спеціалісти:

"14.1.279. спеціалісти резидента Дія Сіті — особи, які перебувають із резидентом Дія Сіті у трудових відносинах, та/або гіг-спеціалісти

Щодо ЄСВ для гіг-контрактів:

прийняти за основу з дорученням Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики при підготовці до другого читання доопрацювати зазначений законопроект відповідно до частини першої статті 116 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» щодо внесення змін до тексту проекту стосовно встановлення величини єдиного внеску, що сплачується страхувальником з суми винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за гіг—контрактами, укладеними у порядку, передбаченому Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», у розмірі мінімального страхового внеску

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc77_1?pf35401=547408&pcaption=%C2%E8%F1%ED%EE%E2%EE%EA%20%EA%EE%EC%B3%F2%E5%F2%F3%20%2013.05.2021

«Конечно, мы не рассчитываем на массовое вступление в Дія City, но надеемся, что спецрежим будет интересен многим компаниям, особенно стартапам и производителям продукта. Кроме этого, мы надеемся на приход инвесторов и крупных мировых игроков, которые, помимо низкого налогообложения, получат инструменты для минимизации рисков, связанных с инвестициями.»

The S in IoT stands for Security, в данном случае — это про математическое моделирование и расчёты.

Просто если они, ни на что не рассчитывают, то нехер веся эта конитель? Надежда в данном случае это вообще ни о чем, есть «надежда» и есть реальность развалить то, что и так работает(ухудшение), так вот мне кажется шансы на провал выходят уже выше чем «надежда».

Петиція вже набрала 25к.
Є відчуття що розгляд буде в стилі: «мінцифри вже вирішує це питання»

Напоминает ситуацию с кассовыми аппаратами. Есть цель: мы хотим что бы был рост и в страну заходило больше компаний. Есть причины которые не дают нам цели достигнуть, они известны. Там всякая скукота про суды, полицию, разрешения, подключение к электросетям и т.д. Очевидно же что для улучшения ситуации нужно поисправлять криты и блокеры которыми ни кассовые аппараты, ни фопы не являются.

Ситуація з Дія.Сіті схожа на якийсь НЕП. Ми спочатку зберемо всіх, порахуємо. Хай попрацюють, а потім знищимо.

ты туда не хади! ты сюда хади! снег башка попадет...

100% співпадає із суттю Дія Сіті)

Погано що не розглянули повноцінно питання «Маскишоу-стоп» — не зразуміло чи були хоч якісь для того законопроекти, та чи дійсно хтось може Карати СБУ за порушення Процесуального Кодексу та фабрикацію Кримінальних Справ ?

Магічна «Юридична Драбина» же ж не врятує від Служби Безпеки яка Плює на Закон.

«маски-шоу стоп» 3 edition не входило у мої плани.
але, якщо цікавить, то щось під такою назвою внесли ось тут w1.c1.rada.gov.ua/...​2/webproc4_1?pf3511=67884

по суті:
— вилучити ноути і сервери стане «ніби» важче;
— якщо вилучені ноути і сервери загубляться чи зламаються з вини правоохоронців, то ті мають відшкодувати вартість такого втраченого майна. така норма декларативна, до неї ще потрібно прийняти порядок яким чином визначати вартість, хто компенсує, протягом якого строку і т.д. — але це хороше зрушення. бо раніше про втрачені ноути чи ноути, які «випадково уронілі», власнику можна було забути.
— все інше без змін. захочуть прийти — прийдуть

Дякую.

не врятує від Служби Безпеки яка Плює на Закон

Ну, тобто, як завжди, доведеться вішать табличку Юридичної/Адвокатської контори з добре броньованими дверями... а в ній ще одну... за ними вже офіс, й ставить багато камер :)

Правда, як показала практика, й таке не допомогає, бо в суді на те увагу не звертають.

є ще декілька версій як врятуватись від правоохоронців, але проти лома не попреш :(

якщо вилучені ноути і сервери загубляться чи зламаються з вини правоохоронців, то ті мають відшкодувати вартість такого втраченого майна

Я так понимаю, за деньги налогоплательщиков.
Экая невиданная щедрость!

Ну почему же...
В свое время мы не только посадили убозовцев, но и добились конфискации майна — с которого и возвращались убытки предпринимателю...

дякую пані Емілії за аналіз ... враження таке шо й далі живемо не за законами а по понятіям :( а це завжди було основною прчиною заводити трактори звідси а не сюди :(( вітаю аффторів, КГАМ

дякую! Значить, таки срака.

Что плохого в том, чтобы быть контрактором на ФОП системе ? так и не понял. А как цивильный договор заключить с иностранным контрагентом, такое практикуют ?

як на мене, влада буде мотивувати «заходити» в Дія.Сіті тим, що шукатиме приховані трудові відносини у компаній, які туди не заходять. бо зазвичай у влади така мотивація.
тому якщо ви будете фопом і працювати з українською компанією, у компанії можуть виникнути проблеми, що вона не в ДіїСіті. залежно від масштабу проблеми, може бути як морському бою «ранив», «ранив», «убив».

фопи можуть працювати з іноземним замовником напряму за договором. але тут потрібно ще дивитись цей договір, бо поза межами України також є поняття прихованих трудових відносин (Убер і Глово кейси у Європі) і там потрібно бути також обережними

Ну отлично. Если аутсорс-компания будет вне Украины и деньги будут оттуда идти. Так даже проще, какой смысл тут юр лица держать ?
Можно вообще сделать агентский договор, типа трехсторонний есть клиент зарубежом и контрактор в Украине + агент который получает % и ни за что не отвечает. Глвный вопрос как потом эти деньги заводить в Укру ?

бо це буде набагато дорожче і складніше. і ризик прихованих трудових між іноземною компанією і українським фопом також можливий

А в чем риск, хоть один был прецендент ? В какой юрисдикции риск ? Разве это не классический фриланс ?

між фрілансом і роботою з 10-19, корпоративною поштою, доступом і забезпеченням басейном і сраховкою є дві дуже великі різниці.
податкова країни замовника побачить куди йдуть гроші і запросить документи, що це підтверджують. і тоді почалось.

між фрілансом і роботою з 10-19, корпоративною поштою, доступом і забезпеченням басейном і сраховкою є дві дуже великі різниці.

откуда им знать, что это есть?
идут суммы свифтом, притом разные каждый месяц, есть инвойсы и всё.
вполне вероятно и офиса нет.

запитають у замовника документи, якщо виникнуть підозри до сум «свіфтом».

всё равно не ясно.
напишут они к заказчику это некий дядька в калифорнии.
он скажет, контрактор сделал мне сайт за 100 тыс $.
вот инвойсы
никакими бассейнами и не пахнет
что тут еще можно проверить?

Если бы так! ...серъезные игроки так не играют....

Серъезная компания не только запросит всю информацию, но потребуют аудита от кого-то типа Erns Yang или типа того. Потом периодически представители будут приезжать к вам в офис и смотреть усовия труда (не забівайте про запрет рабского труда в цивилизованіх странах)...

Помню как по одному большому проекту менеджеры бегали со словами — «ребята, пожалуйста, прийдите завтра в рубашках, желательно белых, в штанах и не в шлепанцах! Будут представители банка... и отвечайте им все, что они спросят...»

ооо! тепер я бачу людину, яка грає по крупному.
бо з великими гравцями все працює саме так, а не свіфтом чи валізою кешу.

А какие страны такое практикуют? Европа интересует. Не слышала до сих пор подобного.

у Британії зараз посилюється законодавство про приховані відносини. крім того, поняття «гіг» є у багатьох країнах і є прецеденти, де суди визнають відносини між замовником і гігом — трудовими

В Северной Америке и в Европе очень жесткое аконодательство про запрет рабского труда. Само только публичное обвинение в использовании рабского труда может хорошо обвалить акции компании... Наши компании с большим бы удовольствием нам платилли бы менше, но есть нормативы, ниже котрых — уже «рабский труд»... :)

Потом есть еще очень жесткое законодательство «по борьбе с мошейничеством и отмыванием денег» — по нему тоже очень жестко проверяют...

Также не стоит заывать и про санкции. Тут законодательства четкие и тоже проверяются компаниями...

А на каком основании налоговая страны заказчика запросит документы если я являюсь по сути контрактором для них, налоги плачу в своей юрисдикции? Это разве нарушение ?

податкова країни замовника запитає документи у замовника. а у вас вони ідентичні. якщо за результатом аналізу податкова зрозуміє, що відносини ваші — трудові, то у вашого замовника будуть проблеми. якщо замовник про такий ризик не знає, то будете працювати. якщо знає, то нє

Лол, а как аутсорс работает на сотни оффшорных разработчиков ? А какие могут быть проблемы, если компания выступает консалтером по поиску персонала, а работаешь ты напрямую по контракту?
Что-то вы нагонятете страху тут. Какие были преценденты и в каких странах ?

не дуже розумію про офшорних розробників. мається на увазі нелегальних розброників?

компанія має мати «потужності» для надання послуг по пошуку персоналу. такими потужностями, залежно від розмахів компанії (доходів, прибутків, витрат), будуть люди, офіси, ноути і т.д.

якщо у компанії таких «потужностей» немає (немає працівників чи контракторів), то логічне питання: хто власне надає послугу? компанія — це ж всього лише юридичне оформлення бізнесу, але бізнес роблять люди.

в Україні якщо бачать, що у компанії немає достатніх «потужностей» чи продають неіснуючі телефони (немає складу, не було відвантаження, не залучали автомобілі і.т.д.), податкова визнає операції безтоварними, знімає «витрати», донараховує податок на прибуток (витрати зменшують податок на прибуток, а якщо зняти витрати, то податок збільшується), пеню за прострочку у сплаті податку і, потирає руки.

якщо ускладнимо цю схему нерезидентом (тобто іноземною компанією з будь-якої сторони), то тут також вступає в гру банк. банкам встановили дуже серйозні вимоги до фінансового моніторингу операцій (тобто пропуску операції через банк) і якщо банк пропустив сумнівну операцію, банк може потрапити на штраф чи позбавлення ліцензії (залежно від масштабу трагедії).
у випадку з нерезидентом банки завжди пильніше перевіряють кошти. якщо провіряли не пильно, і за договором та іншим пакетом документів не побачили підозрілого, — пропустили. але якщо вже є розбіжності, то навіть банк не пропустить операцію.

короче. я не нагнітаю.
аналізувати недеталізовані історії — важко.
є ризики, високі, середні і низькі. і тут бізнесу обирати чи готові вони нести ризики.

Ну я работая из Украины в компании в США, внутри штата называюсь «offshore developer». Я подписываю с ними договор, бабки принимаю на ФОП в Украине например через юр. лицо компании посредника либо же от них напрямую. Где тут нарушение не пойму.

Здесь «offshore developer» тоже самое что у нас нерезидент.
Встречал такое, например, у фирм из Сиетла...
Но в большинстве случаев будете записаны как «contractor».

В чем разница? В первом случае фирма не сможет для Вас сделать визу H1A... Иногда для фирмы там критично показать что «Вы не претендуете»... Кроме того не забывайте про договора «про избегание двойного налогообложения»...

то есть — тут нарушения с обоих сторон нету... Если, конечно, Ваш ФОП правильно все проводит...

фопи можуть працювати з іноземним замовником напряму за договором. але тут потрібно ще дивитись цей договір

Я, честно говоря, еще не видела таких ВЭД договоров (не говорю, что я их прям много видела, но имхо уже все ваши коллеги научились их составлять грамотно), где что-то упоминается о:

— отпусках;

— рабочем графике;

— должностных инструкциях;

— организации рабочего места (может, что-то такое есть для озабоченных мегасекьюрностью заказчиков, где только из офиса работать можешь);

— соц. пакете вроде страховки, бассейна, английского, мат.помощи в случае рождения ребенка и т.д.

Обычно пишут — Вася Пупкин контрактор выполняет работы для «Рога и Копыта Кипр ЛТД», далее о конфиденциальности, форс-мажорах, интеллектуальной собственности, условиях разрыва.

ага, і при цьому на офіційному сайті світити інфо про те, що в них працівники і офіс в Україні за адресою, де сидять ФОПи. а на ДОУ описують про те, що дають плюшки у вигляді басейна і страховки

ага, і при цьому на офіційному сайті світити інфо про те, що в них працівники і офіс в Україні за адресою, де сидять ФОПи. а на ДОУ описують про те, що дають плюшки у вигляді басейна і страховки

Так эти контракты ж официально не с теми самыми компаниями, которые про плюшки и бассейн пишут. Условная галера «Суперсофт» на ДОУ описывает плюшки и бассейны, конечно. Но контракт не с ними, а «Рога и Копыта Кипр ЛТД», а «Суперсофт» просто подбором и рекламой занимается. А украинский «Суперсофт» с ФОПами:

а) вообще никак не связан;

б) предоставляет коворкинг для ФОПов, которые ежемесячно им платят за аренду места, договор и документы о оплате в наличии.

Второе — разве то, что написано на сайте, является доказательством чего-либо?

P.S. После первого-второго прецедента, если будут кошмарить галеры на предмет сотрудничества с ФОПами имхо настанет паника, и будет массовая релокация самими же конторами своих контракторов зарубеж. Еще более массовая, чем в 2014.

інформація на сайті + ще декілька маленьких проколів в комунікації можуть створити підставу для запиту інформації в платника податків, а потім — і можливу перевірку. а далі все залежить від вашого щастя і доброї попередньої роботи.

«працівники інших галузей відчувають несправедливість і лише айтішники гребуть валюту лопатою» я все правильно розумію? Щоб працівники інших галузей відчули справедливість — IT спеціалісти і далі мають грести валюту лопатою, але після усіх податків і зборів мают отримувати стількі ж грошей, скільки і працівники всіх інших галузей? Ми що, тут коммунізм вже будуємо — з кожного по здатностям, усім порівну? Чи у когось реально може стати розума ляпнути що, працівники інших галузей, якби не податки заробляли б стількі ж, як і середньостатистичний IT спеціаліст?.. Не буди лихо, доки тихо, бо залишиться країна взагалі без IT cпеціалістів — не продумане порушення статусів куо завжди вилазило Україні боком (особливості когнітивних здатностей людей із правом приймати рішення, які опинилися на посадах далеко не завдяки своїм розумовим здатностям, харизмі і досвіду)...

ви все правильно розумієте, якщо розумієте мою іронію. якщо іронії і сарказму, якою просякнута вся стаття, ви не помітили. то тоді неправильно зрозуміли.
як член сім’ї майбутнього куркуля вам кажу

Та то я також іронізую. Хоча щодо політики і можновладців то абсолютно серйозно, як завжди створюють, завдячуючи своїй недолугості діри у бюджеті і намагаються їх латати за рахунок звичайних людей (айтішників у цьому випадку. Якщо щось працює добре — не чіпай, якщо ти кажеш що для мене нічого не зміниться, але ти кип"ятком дзюриш щоб проштовхнути якийсь законопрект (який нічого не змінить) — ти брешеш).

если бы не эти ирония и сарказм, то можно было бы поверить в объективность обзора. а так получилось очередное «всё пропало».

тобто огляду законопроєктів не вийшло? я ж ніби все описала, дивно

Все вышло. Это первая аналитика(которую я нашел) с обзором не одного отдельного проекта, а «картины в целом».

Україна: «Комуністичний режим — погано! Забороняємо комуністичну символіку, зносимо пам’ятники Леніну!»
Також Україна: ...

та взагалі трохи дивна нація. Хоче демакратії і свободи — голосує за коммуніста номенклатурщика Кравчука. Хоче як Лукашенка в Білорусі, щоб підприємства зберіг і з мафією розібрався — голосує за бандюка Кучму що підприємства порізав на брух, а на ті, які можна ще було доїти понатикав своїх людей (зародження олігархату). Хотіли економічного под«йому — проголосували за зека «проффесора» з неповною середньою освітою. Хотіли поваги і перемоги у війні — проголосували за коміка «нужнопростоперестатьстрелять»...

Наше суспільство відкинуло політичну частину комунізму, там де репресії, голодомори, гулаги, всесильні спецслужби, купа заборон, тотальна промивка мізків ідеологією і таке інше.
А от економічна частина комунізму збереглася, і значній частині нашого суспільства вона довподоби, попри те, що країна стала зовсім злиденною і з кожним роком все більше деградує. Пересічний ладен краще згноїти той державний завод, віддати його на розкрадання корумпованим чиновникам, ніж продати якій-небудь іноземній компанії, отримавши робочі місця та податки до бюджету. Бо це ж народне, це моє, нікому не віддам, нехай краще згниє.
Те саме стосується землі. Вона все одно переходить в приватні руки, але не на відкритому ринку через аукціони, а через різноманітні схеми, збагачуючи армію чиновників.
Ну а олігархічні телеканали радо підтримують цей комунізм в суспільстві. Бо держава давно стала інструментом в руках олігархів, і чим більше у нас всього державного, тим багатшими стануть олігархи. Чиновники теж задоволені — державне майно це прекрасна база для корупції. Купа різноманітних регуляцій теж дають можливість «заробити». Страждає лише персічний. Колеться, плаче, але продовжує жерти комуністичний кактус.

Що буде з ФОПами на інших КВЕДах і тих, хто реально, а не формально працює по цивільним договорам? Перевести їх примусово з 5% на 40% — це загнати в тінь порядку пів мільйона ФОПів лише на 3 групі.

Щось тепер все ще більше заплуталось.

В 4303 є гіг-вокрери та гіг-контракти. Гіг-воркер це той що працює за гіг-контрактом.
В 5376 для гіг-воркера на гіг-контракті 5% пдфо 1.5 військового збору та зверху 22% ЄСВ від мінімалки.

А тепер виявляється що є
працівник в штаті на гіг-контракті
гіг-воркер на гіг-контракті

І для них податки відрізняються?

В этом то и прикол, что «напёрсточники» пыли нам напускали, а под столом напринимают все что угодно.

Погоджуюсь. Тому не можна приймати законопроект взагалі бо там потім постановами дофіксять як треба.

Наприклад зараз в законі залишили СРО. Навіщо? В порівнянні з попередньою редакцією додали слово «можуть». Чи не для того щоб потім повернути її обов’язковість та общак?

Усе в кращіх реаліях українскьго політикуму, нести якусь нісенітницю, в законах писати так щоб навіть юристи довго думали, та було багато різних поглядів, замість чіткості. А потім казати що то сіра схема. Як це зараз з фоп, поки будо вигідно, то це була валідні відносини, і це не перешкоджало галузі розвиватися, а зараз все, капець, це велике гальмо галузі.

Потом сами ввалят мораторий и за продление надо будет заносить

Якщо підсумувати, то Борняков відверто брехав про відміну податкових норм із 3933, або не знав.
Законопроект 5376 фіксує ставку 22% ЄСВ для «небілих» працівників, тобто тих що не є оформленими в штат, і додає ще одну морковку для компаній, які потенційно планують стати резидентами. Тобто до зменшеної ставки податку на прибуток додається зменшений розмір нарахувань у разі оформлення працівника в штат.

я тут не бачу морквинок.

1) — 1.5% у вигляді військового збору, який скоріше за все компенсуватимуть працівникам галери.
2) ставка податку на прибуток так і залишилась — 18%
3) якщо ви про податок на виведений капітал, то мушу вас розчарувати. все нове — це ласий шматочок для податкової. а все нове, що погано написано, — то це втрати для бізнесу. ПнВК написаний погано. бізнес втрачає
4) моделі з ФОПами — кришка

я до того, що все і так нормально. для чого придумувати велосипед, який вже придуманий до нас

Мы тоже не понимаем), работало, пусть работает. Наколхозили какой-то костыль, и приправли коасивыми лозунгами)

Если не искать вредительств, мотивация его понятна, Борнякова разочаровывало, что его бизнес стоит 1x, а не 6x. Если эта мотивация реальна и мультипликатор будет, ему поставят памятник и улицу назовут в паре городов.

4) моделі з ФОПами — кришка

Тогда крышка байдаркам вместе с ними. Байдорочникам прийдётся обьединяться в шлюпки.

И тут внимание, на арену выйдет тайный представитель минцифры, который объединит всех байдарочников в шлюпку, а потом может и в галеру, и начнет принимать фрилансеров, в обход условий про 9 человек, за отдельный процент.

Причем зуб даю, это будет «Компания Босфор Венчерз ЛТД Украина» во главе с племянником Борнякова, или еще что-то похожее.

Конечно! А он будет говорить, что он не приделах! Для этого они все и начали, скорее всего что компания уже есть, инициаторы процентно поделили, кому и сколько, и дальше топят за это.
Иначе не совсем ясно, зачем министерство прожигает бюджетные деньги, и так мощно пиарит этот костыль. В норм стране я думаю если бы наткнулись на такое сопротивление, то сказали бы «ладно, не хотите, как хотите, видимо не время, вернемся может быть позже»

В них вложились и ждут финансовой отдачи. Или вы думали что министерство созданно с целью уменьшить бюрократию за счёт автоматизации рутинных процессов, упрощения документо-оборота, снижения количества чиновников имеющих возможность не регистрировать и т.п. пока им не дадут взятку, унификации доступа гос. базам данных ?

А я где-то так написал? Что я жду автоматизацию? по-моему я написал, что они ждут выхлоп от вложеного)

моделі з ФОПами — кришка

це теж гарний підсумок)

4) моделі з ФОПами — кришка

где такое написано ?

це між рядків.
я співставила активне просування усіх можливих законопроєктів Дія.Сіті і схвалення КМУ законопроєкту про «ознаки трудових відносин» www.kmu.gov.ua/...​ennya-zahistu-pracivnikiv.

разом вийшло те, що якщо приймуть законопроєкти, то модель ІТ-ФОПів у тому вигляді, як вона працює зараз, кришка.

а если я открою компанию в оффшоре и буду от нее услуги продавать свои как консультанта ?

то потрапите на правила BEPS і фінмоніторинг банку. гроші отримаєте з трудом

А в чем проблема если у меня будет компания в другой стране деятельность проводить ?
Я же могу избежать двойного налогообложения, а деньги выводить, например.

Либо криптовалюту покупать со счетов компании и в Украине менять обратно.

Эмилия, возможно, вы не застали то время, когда ИТ-компании переходили на ФЛП лет 13-15 назад. тогда тоже говорили, что «плохо написано» и т.п. разработчики хмурили лбы, и только самые отважные подписывали договора, а остальные продолжали слюнявить банкноты в конвертах. а теперь все дружно стали на защиту ФЛП. в этом иронию не находите?

зовсім не бачу іронії тут.
якщо модель нормально працює зараз, а вона дійсно працює, то для чого придумувати інше?
ФОПів влаштовує, не влаштовує державу. так може проблема не в ФОПах?

может быть дия.сити придумана не для ФОПов, а для тех, кто дает работу ФОПам? если спросить шахтера, нужна ли глубинная реформа угольной отрасли (например, через профпереориентацию и закрытие шахт), то он пошлет в известном направлении. то же мы наблюдаем и данном случае.

с ФЛП проблем несколько. как бы там ни говорили, эта модель серая: при желании инспектор налоговой или трудовой может начислить штрафы за сокрытие трудовых отношений (141 тыс/чел), снять с расходов платежи на ФЛП и доначислить налог на прибыль. прецеденты есть.

ФЛП для иностранцев, действительно, не всегда понятно с точки зрения финансов. Наемный сотрудник — это капитал компании. Контрактор (ФЛП) — это не капитал, а расходы.

плюс в дия.сити еще много чего задумано: тот же сниженный в 2 раза налог на выведенный капитал (лично мне это интересно), более сложная процедура проверок (к вам в офис приходили с внеплановой проверкой? ко мне — да), элементы английского права (это упростит подписание международных договоров). вы же на это даже не обращаете внимание, вас интересует только ФЛП и некоторых еще «непереманивание». потому что шахтеры?

нужно не просто высказывать свое «фэ», а предлагать разумные изменение, как это делает, например, ассоциация IT Ukraine.

нужно не просто высказывать свое «фэ», а предлагать разумные изменение, как это делает, например, ассоциация IT Ukraine.

Я, конечно, не CEO — обычный инженер. Но меня, как инженера, учили простому правилу — «не сломалось — не чини!»

я никого не пытаюсь тут унизить или обидеть. просто попытайтесь посмотреть на проблему не только своими глазами, а и другими: глазами менеджеров, собственников, инвесторов и т.п. мы же представители интеллектуального труда, это должно быть под силу ;)

модель ФЛП «сломана», её нужно «чинить». просто все боятся, потому что понимают: ФЛП — это налоговая лазейка, если начать её чинить — могут прикрыть вообще. поэтому дия.сити фактически хочет эту лазейку полностью легализовать для ИТ-индустрии.

Продвижение инициативы сопровождения большими количеством лжи (например средняя з.п. 600 евро, «гарантии»), манипуляций (например сравнение с КЗОТ вместо сравнения с ФОП, «крыша» от силовиков) и некомпетентности (например утверждение о том что ситуация когда разработчик занимался созданием корзины товаров для интернет магазина, а потом перешел в другую компанию и там тоже делал корзину, плохая и с ней нужно бороться договором о не-конкуренции)

модель ФЛП «сломана», её нужно «чинить».

1.8 млн ФОП (данные на 2020-й год) с Вами не согласны.

если начать её чинить — могут прикрыть вообще

Те же самые 1.8 млн ФОП будут очень этому «рады». Ладно программисты — они не привязаны к заводам-магазинам-складам (да и к стране в принципе), а остальные? Налоговый майдан 2010-го года помните?

поэтому дия.сити фактически хочет эту лазейку полностью легализовать для ИТ-индустрии.

Так если эта модель «сломана» (согласно Вашим же утверджениям) — зачем её тянуть дальше? Немалая часть претензий ИТ-сообщества именно к этому — вместо фиксации текущих условий вводится очередной непонятный костыль.
Как инженер, я имею некоторое понятие о ТРИЗ и законах развития технических систем. Вся часть с «гигАми» противоречит как минимум «закону перехода в надсистему». Процитирую со своими комментариями в скобках: «Исчерпав возможности развития (трудовые отношения по КЗОТ), система включается в надсистему (договорные отношения хозяйствующих субъектов) в качестве одной из частей (ФОП), при этом дальнейшее развитие идет уже на уровне надсистемы.»

находясь внутри системы, трудно осознать, что она сломана, т.к. вы не видите или игнорируете её недостатки — ведь система кормит вас. для ФЛП компании создали идеальные условия: покрывают налоги, нанимают бухгалтеров и т.п., чтобы было удобно «сотрудникам», хотя одно упоминание этого слова грозит штрафом в 141 000 грн. но это не значит, что это удобно компаниям. нужно, хотя бы мысленно, выйти за рамки системы, чтобы более взвешенно оценить плюсы и минусы системы, а уж тем более чинить её.

, т.к. вы не видите или игнорируете её недостатки — ведь система кормит вас.

Я не «сотрудник» в понимании Минтруда — классический контрактор с прямыми заказами из-за рубежа. И кормит меня не система, а я сам. Примут новый «закон про п’ять колосків», который запретит мне ВЭД — никакая система не будет содержать меня и мою семью, единственный вариант, который мне останется — эмиграция.

нужно, хотя бы мысленно, выйти за рамки системы, чтобы более взвешенно оценить плюсы и минусы системы, а уж тем более чинить её.

Совершенно верно. Вот именно системного подхода в текущей реализации «гиг-контрактов» и не наблюдается. Я вижу набор подпорок и костылей, решающий непонятно какие проблемы, и атаку на ФОП со стороны государства.

чтобы было удобно «сотрудникам», хотя одно упоминание этого слова грозит штрафом в 141 000 грн.

И правильно делают. Речь идёт не о сотрудниках, а о контракторах, и оформлять отношения нужно соответствующим образом.

но это не значит, что это удобно компаниям

Кадровый учёт настолько проще сотрудничества по модели ФОП?

да, кадровый учет, лично для меня, проще. возможно, есть ситуации, где это сложно. так или иначе, кадровый учет в компаниях есть даже вне привязки к налоговому учету. и если вы ведете учет «отпусков» для «сотрудников», то тоже привет 141 тыс грн штрафа. ведь у контракторов (ФЛП) отпуска нет.

я уверен, что все здешние комментаторы написали бы такой закон, который был бы лишен всех недостатков, хорош во всех отношениях, давал бы всем только благо и никого не ущемлял. мы ведь код всегда именно такой пишем — идеальный ;)

ведь у контракторов (ФЛП) отпуска нет.

Ну вот зачем же вы так ??
право на відпустку (п. 295.5 ПКУ) а если 1 или 2 группа то еще и можно Ен не платить.

ФЛП сам себе может отпуск назначить. а вот его клиенты не должны вести учет отпусков ФЛП, с которыми они работают, и уж тем более их каким-то образом компенсировать. вы прекрасно понимаете, о чем идет речь, но зачем-то пытаетесь меня уличить в каких-то мелких неточностях. как это вам поможет понять, кому и зачем нужна дия.сити? ;)

Они должны быть в курсе когда он будет отсутсвовать. А где они это себе записали или запомнили это проблемы клиентов.

вам поможет понять, кому и зачем нужна дия.сити

Вы знаете за все время обсуждения Дия. Те не многоие кто ее поддерживают в том числе и Вы( я имею ввиду сейчас на форуме), ведут примерно одну и туде риторику, очень схожа на:
Нам нужна Дия, потому что эти Фопы оборзели прав у них слишком много, а надавить на них или по унижать тяжело, ну и всем вам не хватает любимых отношений «Я начальник, ты дурак».
Тот же Борняков пел оду Конотопскому, как примеру. А человек явно зашкварный (захотите прочтёте).
Так вот приправили Дию соусом «мы даем гарантии, в обмен на все остальное» открываем законопроект 4303 и как пример:
Стаття 16 пункти 4, 5, 6
4. У разі прийняття будь-якою стороною рішення про односторонню відмову від гіг-контракту, сторона, що припиняє гіг-контракт, повідомляє про це іншу сторону в письмовій (електронній) формі не пізніше, ніж за 30 календарних днів до запланованої дати припинення, якщо інший порядок та строк повідомлення не встановлений гіг-контрактом.
5. Протягом перших трьох місяців строку дії гіг-контракту резидент Дія Сіті має право повідомити гіг-спеціаліста про односторонню відмову від гіг-контракту в письмовій (електронній) формі не пізніше, ніж за 3 календарні дні до запланованої дати припинення, якщо більший строк повідомлення не встановлений гіг-контрактом.
6. Резидент Дія Сіті має право на власний розсуд зменшити строк повідомлення гіг-спеціаліста про односторонню відмову від гіг-контракту, замінивши його компенсаційною виплатою в розмірі, визначеному гіг-контрактом, але не меншому за поденну винагороду гіг-спеціаліста за кожен робочий день зменшення строку повідомлення.

Ну то есть если такой сео как вы захотите мня на мороз выставит у вас есть 3 дня, а если я уйти( мне не понравилось, наврали много на собесе)хочу то у меня 30 дней. Причем сейчас этот пункт оговаривается и соответсвует по дефолту две недели.

Нам то понятно зачем вам Дия. Это мое личное виденье

это ваша личная интерпретация и попытка обобщения личного опыта. не стоит её возводить в статус истины. такой сео, как я, с удовольствием примет вас на работу и обсудит условия контракта ;)

Я с вами согласен, это мое личное) и я искренне обрадуюсь если я ошибаюсь.

ведь у контракторов (ФЛП) отпуска нет.

Но есть контракты, в которых можно указать всё, что не противоречит текущему законодательству.

я уверен, что все здешние комментаторы написали бы такой закон

А вот я уверен, что нет. Для этого есть специально обученные люди, называются «юристы», которые должны прорабатывать подобные законопроекты в мельчайших деталях. Ведь ответственность здесь гораздо выше — на кону существование индустрии, которая на втором месте по импорту валюты в страну (направление «оказание услуг»), сразу после трубопровода. А то, что видим мы, пока больше похоже на лабораторную работу.

P.S. Что такое «сарказм» — понимаю.

ТЗ проекта с первого раза тоже на лабораторную работу похоже, хотя пишут «специально обученные люди». с n-ой итерации получается что-то похожее на правду. в Раде в чистом виде agile )) дайте им еще несколько спринтов пробежать и пофиксить баги.

в Раде в чистом виде agile ))

А можно не экспериментировать «у промисловій експлуатації» (для тех, кто не знаком с суконной терминологией ДСТУ — «в production»)? Или по крайней мере не пытаться вносить изменения/ограничивать существующие работающие системы до полного развёртывания новой? Понимаю, что вопрос не к Вам...

: ) Мне кажется в современном мире уже глупо иметь те формы оргинизации, которые были приемлемые в эпоху индустриализации.

Нужно не придумывать колхоз-костыль, а делать совершенно новую фитчу, не копируя откуда попало, английское право( та абсолютно все уже эксперты сошлись в том что инвестора не верят в принципе в право в Украине), ПВТ и прочий бред

раз эксперты сошлись, тогда точно ничего не нужно ничего менять, придумывать и делать. нужно сидеть и ждать. это всегда выигрышная стратегия. так?

или вы хотите забросить работу инженера, пойти на выборы, там победить и внести в парламент свой законопроект, чтобы потом его на DOU поливали сами знаете чем и говорили, как нужно было правильно делать? уважайте чужой труд.

уважайте чужой труд.

Парить липу это у нас труд?
Или врать в презентации? А людей которые этот бред посмотрят уважать не нужно?

нужно сидеть и ждать

Никто не просил, что либо менять в отношениях, по крайней мере сейчас. Зато есть прямой запрос на уменьшение корупции, приведение в норм состояние судебной системы, при чем от тех же инвесторов(МВФ деньги почему не дает, нет ДияСити??? Как раз МВФ это индикатор, того что нет доверия, что слабо исполняются обещания). Господи да какие же вы твердолобые.
Если у вас в машине сломался двигатель, то накачав колесо она не поедет! Вместо починки двигателя, нам предлагают накачать колеса по цене ремонта двигателя.
И вы же сами пишете про инвесторов, если они не верят в право в Украине, как им Дия поможет в этом?

да, за доверие придется побороться. я сам до конца не уверен, что всё это взлетит. но они хотя бы пытаются. и я считаю, что нужно им помочь. в частности, конструктивной критикой и моральной поддержкой. это намного круче, чем просто петь гимн или носить желто-голубую ленточку.

Понимаете, когда к вам приходят и ультимативно, на лживых презентациях пытаются насильно насадить свою идею, помогать не хочется, ибо изначально меня считают лохом, что можно мне парить красивые слайды с водой.
Никто не против конструктивного диалога, сели учли интересы каждого( возможно не в полном обьеме, ибо в полном обьеме интересы всех не учтешь, но на компромиссном уровне), один оаз решили проблему и забыли за нее. Вот это будет дело. А прожечь бюджет министерства на говняный ПР, лживые презентации, я считаю аморально.

предложения IT Ukraine и ДемСокири, насколько я знаю, были во многом учтены. диалог идет.

Это не диалог, а шантаж. Государство, которое все не успокоится, что люди могут зарабатывать умом и не находится в стойле, в итоге будет волна эмиграции. Эмигрировать будут же конечно самые опытные и причем очень резко, в итоге it в Украине с хлопнется и придурки, которые захотели больше, не получат вообще ничего.

на жаль.
таке враження, що влада не зацікавлена у розвитку будь-чого. лише зараз назбирати грошенят, а потім — хоч потоп

или вы хотите забросить работу инженера, пойти на выборы, там победить и внести в парламент свой законопроект

Про йти в парламент мова не йде, але ми хочемо зробити своє професійне об’єднання, яке буде приймати участь в законотвочому процесі. Гільдія ІТ-Фахівців.

может быть дия.сити придумана не для ФОПов

она напрямую афектает нас, поэтому для кого бы в первую очередь она не предназначалась наши тушки точно пострадают.
Плюс, как уже писалось раннее, ФОП это значит схемая серая, а гиг-контрактор (какой за ни вообще закрпеленн статус) это будет белая? Но это уже по надцатому кругу пошли.

может быть дия.сити придумана не для ФОПов, а для тех, кто дает работу ФОПам?

Тут вы, конечно, имеете ввиду себя, что уж скромничать :)
У меня для вас плохая новость, придумана она для тех, кто немножко выше в этой пищевой цепочке — собственно для тех, кто будет решать кому можно внутрь, а кому — на выход.

с ФЛП проблем несколько. как бы там ни говорили, эта модель серая

Оттенки серого — это к кинематографу. Модель либо нарушает законы, либо не нарушает. Во всяком случае, когда речь идет о правовом государстве. А если не в правовом, то никакой костыль в виде дии сити вас не защитит.

ФЛП для иностранцев, действительно, не всегда понятно с точки зрения финансов. Наемный сотрудник — это капитал компании. Контрактор (ФЛП) — это не капитал, а расходы.

ФААНГи в Штатах прекрасно работают с контракторами. Так что они знают, и, видимо, не считают их «расходами».

элементы английского права (это упростит подписание международных договоров). вы же на это даже не обращаете внимание, вас интересует только ФЛП и некоторых еще «непереманивание». потому что шахтеры?

«Непереманивание» — интересует нас потому, что крепостное право отменили еще в 1861 году.
А ФЛП — потому что кроме компаний есть еще фрилансеры и удаленщики, для которых отмена ФОП, о которой говорили большевики говорил минфин, равна переходу на нелегальное положение.

нужно не просто высказывать свое «фэ», а предлагать разумные изменение, как это делает, например, ассоциация IT Ukraine.

Вот тут согласен на 110%.
Лично я, разумными изменениями считал бы:
1. Зафиксированый законом статус-кво для ФОП-ов
2. Реформу КЗоТ-а

ФЛП для иностранцев, действительно, не всегда понятно с точки зрения финансов. Наемный сотрудник — это капитал компании. Контрактор (ФЛП) — это не капитал, а расходы.

Гиг-специалист или гиг-работник — такой же контрактор как и ФЛП

Только про ФЛП в законах явно прописано что это предприниматель
А что такое гиг-работник/гиг-специалист — не ясно, и не предприниматель и не наемный работник

с ФЛП проблем несколько. как бы там ни говорили, эта модель серая: при желании инспектор налоговой или трудовой может начислить штрафы за сокрытие трудовых отношений (141 тыс/чел), снять с расходов платежи на ФЛП и доначислить налог на прибыль. прецеденты есть.

Вы уверенны, что у Вас не будет таких же проблем с Дия.Сити?
Что контролирующая организация не будет требовать взяток «а не то выгоним из Дия.Сити» и т.д.?

может быть дия.сити придумана не для ФОПов, а для тех, кто дает работу ФОПам?

А здесь важно понимать, что работу ФЛП дают так же зарубежные компании. И в виде прямых контрактов и в виде реллокаций.
Т.е. идет глобальная конкурентная борьба за таланты.

И если из-за Дия.Сити условия для специалистов ухудшатся, то просто пойдет сильный отток в другие страны

Я не думаю, что Вам понравится работать в условиях еще более сильного дефицита кадров.

Все вот эти «договора о непереманивании» и прочие «плюшки» Дия.Сити для компаний в условиях открытых границ работать не будут.

Сейчас не такая же ситуация, как при переходе на ФЛП.
Найти работу зарубежом достаточно просто.
Как и переехать.

нужно не просто высказывать свое «фэ», а предлагать разумные изменение, как это делает, например, ассоциация IT Ukraine.

Це абсолютно хибна думка.

Уявіть що ваш сусід одного дня приходить і починає фарбувати вам забор. На ваше німе запитання відповідає: «жуки деревину їдять, а в мене фарба спеціальна, буде ніштяк. Ну а те що кольору інакшого то в мене просто така зараз є. В епіцентр нема часу їхати, поки поїду то жуки усе з’їдять».

У нас все класно працює. Нам не потрібно нічого змінювати. Всі оці «ваші пропозиції» відразу ставлять нас у рамки ніби законопроект насправді потрібен а нам насправді потрібно вносити пропозиції щодо нього. Дефолтна розводка від гопніка. «Дай телефон брату позвонити. Не даш? Ти що, мене не поважваєш? Людині не хочеш допомогти?».

Ще раз—нам не потрібно нічого змінювати.

Якщо бізнес хоче вирішити проблему заниженої оцінки компаній через те що в неї сидять купа контракторів—то давайте вирішувати конкретно цю проблему а не створювати спеціальну економічну зону з купою нових конструкцій. Це можна зробити, аби було бажання.

Але в наших керманичів є ідея-фікс зробити іміджевий проект. Тому вони тягнуть всякий сирий непотріб а потім пропонують нам «вносити свої пропозиції». А ви ще й граєте за їх правилами та кажете «так-так, давайте вносити пропозиції а то як це так — нічого не міняти».

Вы упустили политический момент. Теперь Зеленский будет преписывать себе все заслуги IT, у них помешался разум на пиаре для ДIЯ, государство в смартфоне, бла бла. Законопрект популистический в первую очередь, во вторую — это цель повысить налоги.

хм, тут вже говорилось про любов влади до овацій і показухи. тож так, без гарної бульбашки ніяк

але не забуваймо про долю куркулів під час «добровільного» створення колгоспів.

тільки куркулів (людей які вели власне господарство) серед айті фопів мізерний відсоток. в основному це робочі коло чужого станка, які виконують чуже замовлення. тому це ефектне але не релевантне порівняння

хм, наскільки я знаю, радянська машина як куркулів визнавала тих, хто не хотів йти в колгосп або не хотів робити так, як говорила ця радянська машина. тож, мені здається, норм порівняння

Питання ло Емілії:Зара отримую невеликий дохід від мобільних додатків(рекламна модель).Гроші приходять від Admob Ireland та Appodeal на валютний фоп рахунок.Якщо таки фопів переводять примусово на гіт контракти, чи можу я і далі отримувати дохід від зазначених вище компаній (на підставі договору-офферти)як фоп та платити свої 5% і при цьому працювати як гіт на якусь компанію?

Сейчас же так можно, не так давно даже уплату ЕСВ оптимизировали и ФОП-у теперь не надо платить ЕСВ если он одновременно наемный работник и ЕСВ за него платит работодатель.

ох, важко передбачити щось.
з урахуванням нинішньої тенденції, якщо буде ДіяСіті, то ФОПів на єдиному податку — не буде. а якщо ваш замовник не буде резидентом ДіяСіті (а я так розумію, що це саме ваш кейс), то ви потрапляєте на 41.5% ФОПа на загальній системі (18% ПДФО, 1.5% військового збору + 22% ЄСВ)

Не нагнетайте ФОПам на едином налоге крышка если уберут кведы, а это не так просто сделать и тогда все точно на payoneer пересядут или добро пожаловать в конверт центры и нал как в нулевых. Пока что не вижу почему нельзя просто игнорировать компании в дия сити.

Уберут кведы для всей It отрасли, нетрогая другие.В этом же и вся фишка.

Да, и там не много то и будет, если считать, что айти кведов 200к, часть в стойле, остатками можно пренебречь, или быть даже в плюсе, подняв налоги, тем, что в загоне.

Будем продавать телефоны. По 1 телефону в месяц. По цене сениорской ЗП. На экспорт в офис американской конторы.

ооо, у разі експорту телефонів підключиться митниця. подивимось як ви зможете продати те, чого насправді немає. + якісь митні збори, не впевнена, що вийде вигідніше :)

Если продавать украинскому филиалу, таможня не понадобится.

хм, а український філіал закордон продавати не буде?)
чи він буде на складі тримати неіснуючі телефони?)

хоча я вас розумію. бізнес завжди знайде шлях вирішити проблеми і придумає 100500 варіантів для цього (з телефонами чи без). мій посил був у тому, що для чого це робити, якщо можна цього не робити

Если это будет дешевле, чем Дия — это будут делать. Даже если это будет дороже, чем ФОП.

насправді, я не нагнітаю, а аналізую актуальний стан речей.
є законопроєкти і усні пропозиції про ДіяСіті, є законопроєкт про ознаки трудових відносин, є постійні чутки про те, що спрощену систему скасують , бо не вигідно.

якщо це все скласти разом, то людино-години будуть гіг-спеціалістами/працівниками резидентів ДіяСіті. ті, хто не можуть туди піти, ну щось ще може придумають. але навряд чи буде таке ж легке життя як зараз з 5% єдиного податку.

конверт центри і пайонір — нормальний іноземний замовник не буде з вами в таке гратись. ну камон, яка в нього репутація буде і чи ви думаєте, що американська податкова чи податкова європейської країни буде дивитись на такі витрати нормально? проблема прихованих трудових — це ж не лише українська новинка, скрізь це є і скрізь з цим боряться.

готівка? ну камон, замовник буде давати 100к гривень щомісяця готівкою? 100к х 10 розробників — мільйон гривень в місяць. чемодани грошей?
тим більше, щоб дати розробнику 100к, ці 100к спочатку треба отримати. ви думаєте американський замовник буде кеш перевозити через кордон?
гроші в ІТ — це не ринок овочів, де можна кешом гратись.

тому, залишається лише розправити плечі, Джоне Голте.

конверт центри і пайонір — нормальний іноземний замовник не буде з вами в таке гратись

А он вообще об этом знать не будет.
Он будет платить американскому филиалу компании за услуги. А уже американский филиал компании найдёт миллион и один способ, чтобы эти деньги материализовались в Украине и пошли на выплаты. Не в одной и не в двух компаниях я работал раньше по этой схеме. Единственная причина почему она в прошлом — это дороже, чем 5% налогов для ФОП.

готівка? ну камон, замовник буде давати 100к гривень щомісяця готівкою? 100к х 10 розробників — мільйон гривень в місяць. чемодани грошей?

В баксах это меньше бумаги.

американський замовник буде кеш перевозити через кордон?

Нет, местный филиал компании будет решать на месте через нужных людей вопрос обналички.

автор не до конца понимает, о чем говорит, из-за отсутствия практического опыта в предметной области. часть ИТ компаний (если не все) и сейчас активно использует кэш в разных формах и целях. а уж раньше, до ФОП, какие чудеса были с кэшем... в мешках носили баксы.

чому ж ви одразу знецінюєте мій досвід, навіть не знаючи про нього?
я прекрасно знаю про кеш, офшори і навіть виплату криптою, за якою поки що ніхто не слідкує.
— офшори вже потрохи відмирають завдяки BEPS та інших міжнародним регулятивним штукам проти відмивання коштів, уникнення оподаткування і т.д.
Україна ще грається з тим № 1210, але це справа часу, коли і в нас нормально запрацюють усі механізми відслідковування ланцюга обігу коштів. а як тільки нормально працюватиме автоматичний обмін інформацією між банками/податковою усіх країн, то тримайте семеро нашу податкову.
— кеш працює на малих обертах
— крипта працює поки хтось не виявить дуже великих коштів у людини, яка офіційно ніде не працює.

офшори, кеш і крипта впираються в стелю, коли діло доходить до:
— комусь треба щось купити і банк запитує джерело походження коштів.
— компанія цінує свою репутацію. жоден нормальний іноземний замовник не буде ризикувати через українські компанії, з індусами буде легше працювати
— коли у правоохоронних чи податкових органів виникає велика зацікавленість у ваших грошах.

бакси в мішках через кордон? на митниці їх потрібно декларувати і знову ж таки, вказувати джерело походження коштів. це я так, краєм пройшлась по ризикам.

вы же понимаете, что никто вам тут в комментах не напишет «чистосердечное признание» в массовом использовании кэша ;) по очевидным причинам. если вы не знаете о мешках, это не значит, что их не было и нет.

— крипта працює поки хтось не виявить дуже великих коштів у людини, яка офіційно ніде не працює.

Скажите это экс-депутату из Днепра, который задекларировал $1 млрд в биткоинах)

як юридична консультація виходить.

у всьому цьому виникають такі логічні питання:

1) якщо працівники на мінімалці, а інше в конверті / чи повністю все в конверті без будь-яких договорів, то
— чуваки 100% будуть сидіти в якомусь офісі, де їх знайде Держпраці
— айтішники будуть жити дорожче, ніж на мінімалку і рано чи пізно виникнуть питання де гроші, Лебовскі (джерело походження доходів, тобто)
— з кимось попрощаються невдало і він прийде в Держпраці і пожаліється, що він працював, а йому не заплатили. а це підстава для перевірки
— по бухгалтерії не буде сходитись: замовник заплатив 1 млн., а на зп пішло 100 тис.. інші 900 тис. не можна просто піти і зняти з рахунку. це потрібно пускати на реальні витрати, а тут вже «безтоварні операції» і привіт податкова.

не все так просто, як здається. і якщо хтось з цим не зіштовхнувся, то це не означає, що таких проблем не існує і не буде існувати

положение вещей таково, что пока нет законопроекта, который бы ограничивал права ФЛП, ваш анализ — это вольная интерпретация слухов, иными словами — нагнетание.

модель ФЛП атакуют каждый год под разными поводами. рано или поздно, она может упасть под натиском какого-нибудь МВФ. и тогда, в отсутствие альтернатив вроде дия.сити, ИТ индустрии придется несладко. поэтому логичнее было бы поддержать дия.сити как рабочую альтернативу ФЛП. недостатки вылижут и будем пользоваться.

О, очередной любитель единорогов, вроде взрослый мужик по фотке, а верит в чудеса

права ФОПа, який реально ФОП, — ніхто не обмежує. обмежують там, де є приховані трудові відносини.

законопроєкт про ознаки трудових відносин, який нанівець зводить ФОП-модель схвалили, чекають тільки внесення в Раду. ефект: або ДіяСіті, або нічого.
ось тут корисне посилання www.kmu.gov.ua/...​ennya-zahistu-pracivnikiv

модель ФОП наврядчи цікава МВФ. але так, вона може впасти тоді, коли хтось придумає Дія.Сіті і залишить бізнес без варіантів.

для чого придумувати інший костиль, якщо костиль з ФОПами працює. заважають працювати лише самі органи державної влади — перевірками, новими законопроєктами, ляканням великих штрафів.

це моя позиція і я її не нав’язую. я бачу дуже поганий законопроєкт, з величезною кількістю неузгодженостей і нелогічностей. і головне — я не розумію його необхідності. і ще раз, недоліки законопроєкту і в майбутньому закону — вилизуватимуть на бізнесі у судах або у закритому переговорному процесі (ось тут знадобиться кеш і побільше)

так и критикуйте тот закон, ссылку на который вы дали. причем тут дия.сити?

вы не слышали о признаках трудовых отношений? а я слышал. задолго до появления дия.сити. может быть еще кто-то слышал, поэтому некоторые компании превращают себя в коворкинги, даже сдавая в субаренду офисные помещения своим ФЛП. вы представляете степень абсурда и бюрократии в этой модели? мне её предлагали реализовать, я решил отложить, ибо там жесть полная.

МВФ может настоять на сокращении дефицита бюджета за счет устранения утечки налогов для крупного и среднего бизнеса через ФЛП.

да, мы здесь чтобы обмениваться мнениями ;) возможно, я вам приоткрыл завесу перед тем, кому и для чего эта дия.сити может быть нужна.

МВФ может настоять на сокращении дефицита бюджета за счет устранения утечки налогов для крупного и среднего бизнеса через ФЛП.

Чтобы уменьшить дефицит можно просто уменьшить расходы.
Там колебания пере-выполнения бюджета на 50-100 млрд грн.
Поэтому это всё имеет смысл, только если снижать ставку налога для всех перед этим.

так и запишем ;) приходите на встречу с МВФ. уверен, что вы им там всё растолкуете и укажете правильное направление. переговоры — это просто!

Да это не мои слова, это я подсел слушать Михаила Кухара, а он с МВФ и так общается. Главная проблема в этих историях про МВФ — это не качественная, ну или продажная журналистика. Вот Вы когда рассуждаете про МВФ, что является источником?

возможно, я вам приоткрыл завесу перед тем, кому и для чего эта дия.сити может быть нужна

Нет не открыли, нсли бы все было действительно так как вы говорите то 100% бы поддержало дия, а так в сухом остатке имеем, горсть компаний владельци которых друзья Борнякова, Епам, Киевстар(с российскими корнями, скорее думает что его щемить маскишоу не будут).

Уверяю вас, единственный способ избавиться от драконов — это иметь своего собственного.

Еміліє, дякую за відповідь! ***ть копать

єдиний результат — як отримати гроші ви знайдете, а от податківці втратять навіть ті 5% що ви зараз ним платите. Бо і без фопів якось раніше то питання вирішувалося ;)

достатньо лише зменшити зарегульованість і ставки податків для працівників. Ох і вибухне ІТ-індустрія тоді!

Тоді все вибухне, не тільки ІТ.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Не розумію також наступного. Єдиний податок, який на разі сплачується ФОПом іде у місцевий бюджет. А куди підуть ті 5% податку на дохід за проєктом 5376 чи ті 18% за проєктом 3933?

так, ЄП йде у місцевий бюджет.
якщо не буде уточнень до законопроєкту, то всі податки підуть у державний бюджет, не в місцевий

Зрозумів, дякую. Тобто по суті, буде така собі децентралізація у зворотньому напрямку.

зато поповнять пенсійний фонд

Традиційний коментар до усіх статей, присвячених даній ініціативі: petition.president.gov.ua/petition/114468

Треба піднажати, вже майже 22к підписів

ніби хтось послухає цю петицію

Ну пан президент любить овації, а не помідори. Тому я б вітав будь-який спосіб натякнути йому, шо він робить чергову фігню.

Поясіть будьласка що це означає? Якщо працівник та якщо гіг? Чому у гіг платить 26300?

Всього податків 7820 грн, якщо працівник, і 26 300 грн, якщо працюєш за гіг-контрактом

Борняков тут бив себе у груди що гіг платить 6,5% і все.

якщо ви зараз працюєте ФОПом, то ви, скоріше за все, платите 5% єдиного податку і ЄСВ 1320 грн. (платите самі або вам відшкодовує замовник).

працівник резидента ДіяСіті буде платити 6.5% (ПДФО і військового збору), а роботодавець — 1320 грн. ЄСВ. тут роботодавець або сам буде платити, або применшувати ваш рейт на цю суму.

але є ще незрозумілий звір — гіг-спеціаліст за гіг-контрактом. це не працівник і може (нечітко написано) ФОП/фізособа за цивільним договором. так цей звір платитиме ЄСВ у розмірі 22% від винагороди, але не більше максимальної величини. Максимальна величина 19800 грн.

це не працівник і може (нечітко написано) ФОП/фізособа за цивільним договором. так цей звір платитиме ЄСВ у розмірі 22% від винагороди, але не більше максимальної величини. Максимальна величина 19800 грн.

Спасибо.
В таком случае Борняков — аферист чистой воды.

може просто законопроєкт не читав

так в 3933 було те саме, тут тільки додалось оце (наскільки я розумію):
" а) на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», у розмірі мінімального страхового внеску;"
Тобто вони теж згодні з тим, що гіг-контракт — то якась некоректна норма, і вирішили ще одну морковку вивісити, цого разу, у вигляді зменшених нарахувань)

Спасибо, минцифра снова нагло не досказала самого важного

Работодатель ничего не платит — все всегда GROSS.

роботодавець (той, який роботодавець за КЗпП) платить ЄСВ. тобто 19.5% платить працівник, а 22% платить роботодавець зверху. можливо, роботодавець трохи менше платить, з урахуванням цих 22%, але тут вже хз

в ІТ все буває по-різному.
деколи замовник відшкодовує ЄП і ЄСВ фопу, деколи погоджуються на частину компенсації, деколи ФОП сам платить це все. серед моїх знайомих є усі 3 варіанти

Когда подписываешь договор с Джоном из Сан Франциско он не понимает что такое ЕСВ и ЕН, он просит назвать цифру. В западной культуре вообще понятия такого нет как покрывать налоги. Налоги — сугубо проблема резидентов тех стран где они находятся.

Глобал — не самый лучший пример ИТ-компании в Украине :) По-крайней мере через несколько лет работы в ней понимаешь, что это так :)
Моя предыдущая компания просто писала в контракте, что оплачивает все «издержки» в виде ЕН, ЕСВ и что там будет еще в будущем. Просто переводила мне столько денег, чтобы после всех оплат оставалось те деньги, про которые я с ними договаривался.

В основном все компании работают по гросс модели, продуктовые тоже, а за пределами Украины 100% компаний тоже.

ЄСВ — це обов’язок роботодавця, це завжди так

ЄСВ 1320 грн, якщо отримуєш заробітну плату, і 19 800 грн, якщо працюєш за гіг-контрактом

Нічого собі ЄСВ для гіг-працівника. У чому тоді сенс цих гіг-контрактів, хто їх буде заключати?

скоріше за все, законопроєкт писали вночі на колінці і не розібрались.
те, що вже прийняли, то гіг-контракт — це договір не з працівником.
наприклад, якщо ФОП укладе договір з резидентом ДіяСіті, то ФОПові доведеться сплачувати 19800 грн. ЄСВ, замість 1320 грн, які платить зараз.

Скорее всего во всем они разобрались, но решили тактично умолчать, что «Самый лучший правовой режим» это афера, «добровольное вступление» — ложь. Так же как они умолчали в настоящих цифрах, озвученных в данной статье.

Тю, все вони прекрасно розібрались)
При цьому явно вони врахували критику за те, що «гіг-контрактори» не мають ніяких прав, тепер для «традиційного оформлення» — всі права на місці, а для інших форм співробітництва — трохи «вищі» податки)

Никто не заинтересован в росте IT индустрии, они заинтересованы только в деньгах которые в этой индустрии крутятся. И все старания направлены на присасывание к этим денежным потокам.

Підписатись на коментарі