Застосунок «Армія+»: хто розробляє, чи буде зв’язок з «Дією», що оцифрують передусім і коли тестування

Застосунок для військовослужбовців «Армія+» Міноборони анонсувало у лютому 2024-го. Реліз планують на літо цього року.

Застосунок у співпраці з Мінцифри створюють для того, щоб оцифрувати паперові журнали та рапорти й надавати послуги військовослужбовцям. Які сервіси там будуть, скільки людей працює над застосунком, чи залучатимуть ІТ-компанії, на якому етапі розробки він перебуває — запитали в заступниці міністра оборони України з питань цифровізації Катерини Черногоренко.

Що відомо про команду

— Розкажіть, будь ласка, про тих, хто працює над застосунком. Скільки в команді учасників? Ви зверталися за експертизою до якоїсь ІТ-компанії, чи застосунок готують суто фахівці міністерства?

Ми створюємо застосунок в координації з Мінцифри.

Застосунок для військовослужбовців є специфічним продуктом, який не розрахований на широкий загал. Кількість і спеціалізація людей, яких ми можемо долучати до роботи, досить обмежена.

Наразі це чотири окремі команди, які працюють над різними функціональностями. Є юридичний відділ, який займається нормативно-правовими актами, які потрібно буде ухвалити для роботи застосунку. Є команда бізнес-аналітиків, що опрацьовує сервіси, які запустимо першими. Продуктова команда, яка безпосередньо розробляє застосунок, і команда кіберфахівців, які опікуються протоколами захисту.

У кожній з них до 20–25 людей. Крім того, ми плануємо підсилювати команду, оскільки часу не дуже багато і треба прискоритись.

Ту функціональність, яка уже є, розробили військовослужбовці ІТ-напряму Міноборони. Тобто більша частина зроблена власними ресурсами міністерства та Генерального штабу.

Однак щоб закінчити роботу над застосунком, ми будемо залучати додаткові ресурси. Потенційно звернемося до українських ІТ-компаній, які, на нашу думку, зможуть допомогти допрацювати деякі речі.

Які будуть сервіси

У застосунку раніше анонсували такі послуги:

  • електронні рапорти;
  • електронне посвідчення військового, яке спрощує доступ до е-послуг та бойових систем;
  • комплексна база знань, яка є джерелом достовірної інформації щодо проходження служби;
  • форми зворотного зв’язку — для того, щоб держава могла оперативно реагувати на виклики, базуючись на реальних даних;
  • навчальні онлайн-курси для саморозвитку.

— А можете розповісти докладніше, які рапорти будуть оцифровані? Яка буде функціональність для відстеження статусів?

Ми бачимо «Армію+» як super-app для військового, який містить усі необхідні сервіси та цифровізовує процеси. One-stop-shop [концепція, за якою споживачі отримують необхідні послуги та ресурси в одному місці — ред.], що втілює радикальну зміну взаємовідносин між військовослужбовцями та державою.

Перед тим як формувати «дорожню карту» розробок, ми проводили опитування серед військових і фокус-групи. Завдяки цьому отримали перелік рапортів, які найчастіше подають військовослужбовці:

  • рапорт на щорічну відпустку;
  • рапорт на відпустку за сімейними обставинами;
  • рапорт на грошову допомогу на щорічне оздоровлення.

Це ті документи, які будуть доступні до подання першочергово. Звичайно, далі ми поступово розширюватимемо перелік документів.

Ми розробляємо функціональність, щоб військовослужбовець прямо в застосунку бачив статус свого рапорту. Умовно: «надіслано», «погоджено», «відхилено» тощо. З усім більш детально будемо ознайомлювати під час тестувань, які попередньо плануємо у травні.

— А скільки військових взяли участь у вашому опитуванні приблизно?

Декілька тисяч. Ми його не проводили на широкий загал. Комунікували в особистому порядку з військовими-лідерами думок і розсилали форму для опитування каналами комунікації для військових.

— Серед послуг заявлено, що військовослужбовці зможуть залишати фідбек, пропозиції, скарги. Кому вони надходитимуть?

Власником застосунку «Армія+» є Міністерство оборони України. Тому й опрацьовуватиме зворотний зв’язок МО. У підрозділі міністерства будуть окремі люди, які підтримуватимуть «Армію+», збиратимуть і фільтруватимуть фідбек. Ми зацікавлені отримувати реальні та об’єктивні відгуки. Фідбек через застосунок точно буде впливати на виявлення та усунення неправомірних речей.

— У застосунку буде електронне посвідчення захисника. Що це собою являтиме? Електронне посвідчення захисника і сертифікат захисника — це різні речі?

Електронне посвідчення захисника — це, по суті, електронний військовий квиток. Документ, що засвідчуватиме належність до військової служби та буде містити головну інформацію: звання, підрозділ, посаду тощо. Його можна буде застосовувати у всіх випадках, що й паперовий документ. Просто не буде ситуації, коли військовий на позиції чи деінде загубить паперовий документ і залишиться без ідентифікації.

«Сертифікат захисника» — це робоча назва документа, який буде витягом з Єдиного електронного реєстру військовозобов’язаних, призовників та резервістів «Оберіг». Тобто це буде документ, що свідчитиме про обліковий статус цивільної людини: де стоїть на обліку, чи придатний до служби тощо.

Тому можна підсумувати, що це різні документи для двох різних аудиторій — військовослужбовців і військовозобов’язаних. Наш застосунок «Армія+» фокусується на наданні послуг і документах саме військовослужбовців.

— Із законопроєкту № 10062 прибрали пункт про сертифікат захисника. Ви продовжите його розробляти та готувати нові нормативні документи?

Для того, щоб він запрацював, треба розробити нормативно-правову базу, над якою наша команда якраз працює. Розкривати всіх деталей поки що не можемо, але ми зробимо все для того, щоб це було максимально зручно та людяно. І щоб люди могли оновлювати дані про себе онлайн — без візиту до ТЦК.

— То на якому етапі розробки перебуває застосунок «Армія+»?

Створення застосунку «Армія+» — це не тільки про продуктовий бік: написання коду, формування UI/UX-дизайну тощо, а й про зміну нормативно-правових актів, ухвалення законів тощо. У цьому плані ми ще, скажу відверто, на початковому етапі й очікуємо змін, які допоможуть робити продукт краще і швидше.

Навіть щоб затвердити назву «військового-облікового документа», потрібно провести нормативно-правовий акт. Однак наразі з графіків не вибиваємося і плануємо запустити бета-версію «Армії+» влітку.

— Чи буде він якось взаємодіяти з «Дією»?

Поки що не планували. Загалом така вірогідність є.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



7 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Надіюсь в комплекті з додатком йтиме інструкція з того як правильно оформлювати і вести журнал обліку інсталяцій додатку чи журнал обліку цифровізації

Ми створюємо застосунок
чотири окремі команди
У кожній з них до 20–25 людей. Крім того, ми плануємо підсилювати команду, оскільки часу не дуже багато і треба прискоритись.

так, треба ще більше. 100 людей наймати на просту аплікушку це ж ну прям норм, чо. правильні пацани самі себе не забронюють

чувак, а сходив би _ти_ в жопу зі своїми порадами, ок? :)
а як дійдеш, то подумай, що там умовно 25 юристів, 25 аналітиків, 25 кіберфахівців (лооол) і 25 девелоперів які пиляють аплікушку з:
1. електронним рапортом
2. електронним посвідченням
3. формочкою зворотнього звʼязку
4. та ютуб канальчиком з «базою знань»

сподіваюсь вони там знайдуть роботу ще 25 девелоперам і особливо ще 25 кіберфахівцям. Може навіть ukrssl розроблять

пропоную ще розробити застосунок «Армія-», для тих хто не хоче в армію!)

скачай собі «армію» поки армія не скачала тебе :D

Підписатись на коментарі