Відсутність бенчу, ринкові зарплати та оформлення в штат. Що обіцяє айтівцям новий гравець на IT-ринку Kyivstar.Tech — інтервʼю

Нещодавно ми писали про створення Kyivstar.Tech. Це нова ІТ-компанія, яка відокремилася від «Київстару» та обʼєднала майже 400 фахівців із двох колишніх департаментів — інформаційних технологій і розробки диджитал-продуктів.

Директор з інформаційних технологій «Київстару» Андрій Жуковський став СЕО Kyivstar.Tech. А директор з розробки диджитал-продуктів Михайло Нестор обійняв посаду CPO Kyivstar.Tech.

«Обидва мають великий досвід роботи у сфері IT і в телеком-бізнесі», — так у «Київстарі» прокоментували нові призначення та анонсували, що компанія зосередиться на розвитку цифрових рішень для клієнтів оператора, але працюватиме і для зовнішнього ринку.

Під час розмови з DOU Жуковський і Нестор пояснили, що не планують змагатися з такими аутсорс-гігантами, як ЕРАМ чи GlobalLogic, але мають амбіції зайняти свою нішу на українському й іноземному ІТ-ринках. А HR Lead Kyivstar.Tech Тетяна Богданова розповіла, як повномасштабна війна вплинула на роботу команди та наскільки охоче працівники переходять на гіг-контракти.

Андрій Жуковський, CEO Kyivstar.Tech: навіщо «Київстару» окрема технологічна компанія та які враження від Дія City

— Коли виникла ідея створити окрему компанію?

Ще до повномасштабної війни, у 2021 році. Ми тоді почали аналізувати, наскільки це буде економічно обґрунтовано, тому що це велика трансформація для компанії.

«Київстар» залежний від ІТ і диджиталу, тож ми не могли робити поспішних кроків і спершу провели глибокий аналіз, який показав, що в окремої технологічної команди є потенціал. До того ж у «Київстарі» вже давно була потреба приділяти більшу увагу диджитал- та бекенд-напрямам.

Наразі інвестиції в Kyivstar.Tech становлять близько 20 млн грн. 100% інвестицій — від «Київстару». Ці гроші підуть на підтримку операційних процесів, а ось подальший розвиток уже залежатиме від того, наскільки швидко ми масштабуємо свою роботу та чи зможемо залучати зовнішніх клієнтів у перспективі року-півтора.

Ми не можемо дозволити собі бути лише самоокупною організацією, адже входимо в Групу компаній «Київстар» й хочемо далі приносити додаткові прибутки. Також ми вступили в Дія City — поява цього спецрежиму стала каталізатором нашого виокремлення в нову компанію.

— І які у вас враження від резидентства в Дія City?

Ми тільки недавно стали резидентом, але Дія City приємно дивує рівнем диджиталізації та простотою операційних процесів. Kyivstar.Tech розмістив заявку на членство, її обробили упродовж 12 годин і винесли позитивне рішення того ж дня. Комунікували повністю в цифровому форматі, без персональної участі. Наразі ми не бачимо жодних негативних моментів чи незручностей в Дія City.

Ще один нюанс — зрозуміла та прозора система оподаткування, ми не змушені переходити на такі сірі схеми, як «зарплатні ФОПи». Для нас це неприйнятно. Раніше ми були в нерівному становищі з іншими гравцями на ринку, і для нас собівартість талановитої людини була вищою.

— Чи є вже успіхи в пошуку клієнтів?

Ми ще надто молоді, щоб говорити про великих клієнтів. Поки що обслуговуємо сам «Київстар» та нашу Ukrainian Tower Company (UTC — ще один проєкт «Київстару», який з’явився влітку 2021-го. Компанія надає в оренду пасивну телеком-інфраструктуру — вежі, антеномісця — ред.).

Але ми з першого дня є прибутковою організацією. Очікуємо, що пул інших клієнтів напрацюємо впродовж року-півтора. Спершу, вірогідно, почнемо співпрацювати з українськими компаніями, але не відкидаємо можливості виходу на міжнародний ринок.

— Якою є структура Kyivstar.Tech?

Основа — це люди, які входили до ІТ-відділу та диджитал-команди «Київстару». Частина з них відповідала за ІТ, бекенд-системи та коробкові телеком-рішення, які ми купуємо у підрядників. Частина — за взаємодію з клієнтами, інтерфейси та застосунки. Саме в такій структурі ми й «переїжджаємо» в Kyivstar.Tech.

Нині головне завдання — підтримка ефективної операційної діяльності «Київстару». Але пізніше зможемо змінювати структуру, залежно від обраного вектора розвитку.

— Коли компанія повноцінно функціонуватиме, якою ви бачите пропорцію продуктового та аутсорсингового напрямів?

Аутсорс — це те, що можна швидко організувати, спираючись на наш досвід. Ми вже обслуговуємо на аутсорсі UTC, нині беремося за «Київстар», але це не буде нашою цільовою моделлю.

Якщо це і буде аутсорс, то точно не близький до аутстафу. Тобто не буде взаємодії за принципом «ось вам руки й голови — робіть що хочете, любі клієнти». Ми братимемо завдання у замовників і «під ключ» створюватимемо готовий продукт.

Але наша мета — створювати програмні продукти. Маємо амбіції взаємодіяти із зовнішніми клієнтами в продуктовій площині. Спершу — 10-15% від загальної дохідності (орієнтовно у 2024 році), а за 3-4 роки хочемо масштабувати цю співпрацю до 40-50% доходів від зовнішніх клієнтів.

Серед потенційних замовників — середній і великий бізнес, зацікавлений в автоматизації своїх процесів, — наприклад, це можуть бути великі ритейл-мережі. Ми не збираємось конкурувати з аутсорс-гігантами на кшталт ЕРАМ чи GlobalLogic. Але зможемо конкурувати з продуктовими компаніями та системними інтеграторами.

— Чи пропонує Kyivstar.Tech ринкові зарплати?

Ми завжди відстежуємо зарплатні рейтинги й намагаємося пропонувати ринкові зарплати. Нещодавно у коментарях на DOU писали, що у «Київстарі» не може бути зарплат вище за 100 тисяч грн, тобто вище за $2,5–3 тис. Зрозуміло, що Senior-розробники отримують більше. А якщо згадати, що «Мій Київстар» написаний на React Native, то можемо глянути, скільки коштують такі розробники (на Djinni актуальна зарплатна вилка React Native становить $2–4 тис. — ред.).

У компанії є певний баланс між цікавою роботою, гарною командою і рівнем компенсації, ще важливим фактором є стабільність. У класичному аутсорсі працівник сьогодні може мати роботу, а завтра вже сидить на «лаві запасних» і чекає проєкту. А в нас ситуація, коли команда простоює, неможлива, — roadmap продуктів сформований на 18 місяців уперед, тож у нас є запас міцності та докладний список завдань, який постійно оновлюємо. Якщо ж раптом щось трапиться, ми швидко перемкнемо фахівців на інший проєкт без простою і втрат у виплатах.

Водночас треба розуміти, з ким ми себе порівнюємо. Якщо йдеться про продуктові компанії, які працюють на валютному американському ринку, то такі команди, звісно, заробляють більше. Якщо ж ми рівняємось на продуктові команди, які створюють продукти для ринку України, то ми виглядаємо точно не гірше.

Також ми даємо працівникам можливість обирати технології: якщо команда ухвалила рішення, що їй варто перейти з однієї технології на іншу, вона аргументує свою ідею перед керівництвом — і далі відбувається перехід на інший стек.

Так наші фахівці можуть випробувати найновіші технології, реалізовуючи на них складні проєкти, підвищувати свою цінність на ринку. У нас є люди, які працюють з початку 2000-х. Я сам прийшов у «Київстар» 1999 року, а моя дружина ще раніше — у 1997-му.

Тетяна Богданова, HR Lead Kyivstar.Tech: про команду, перехід на гіг-контракти й те, як війна вплинула на фахівців

— Як оформлені ваші співробітники? Чи багато людей у команді перейшли на гіг-контракти?

Оформлення «зарплатних ФОПів» ми навіть не розглядаємо, але даємо змогу обрати іншу зручну форму трудових відносин. Більшість співробітників, які перейшли з «Київстару» у Kyivstar.Tech, оформлені за трудовим договором, бо це для них звично. Але 5–10% вже працюють за гіг-контрактами.

Усім новим людям у Kyivstar.Tech ми будемо пропонувати гіг-контракти як пріоритетну форму договору. Це вигідно і для співробітників, і для нас, адже гіг-контракт, на відміну від ФОП-моделі, надає соціальні гарантії: відпустку, декрет, лікарняні. Паралельно ми забезпечуємо гіг-контракторів всіма бенефітами, передбаченими для штатних співробітників, — наприклад, квартальним бонусом, реферальним бонусом, страхуванням тощо.

Звісно, якщо спеціаліст дуже цінний для нас і хоче оформити саме трудовий договір, ми можемо піти назустріч. Водночас співробітники, які перейшли з «Київстару», можуть і надалі працювати за трудовим договором, якщо вони обрали таку форму трудових відносин.

— Kyivstar.Tech вийшов на ринок з майже готовою командою, яка до цього була IT- та диджитал-департаментами «Київстару». Можете стисло розповісти про склад команди?

У нас працюють 390 фахівців, і ми розширюватимемо штат. Шукаємо ще 70–80 спеціалістів на різні позиції. Найм у нас і не зупинявся, але тепер більше уваги приділяємо комплектуванню продуктових команд розробниками та аналітиками. Деякі наші колеги долучились до лав ЗСУ, тож шукаємо і фахівців, які виконуватимуть їхню роботу.

Не маємо жодних упереджень щодо віку чи статі. Коли я готувалась до зустрічі, то подивилась, що в нас працюють і 22-річні розробники, і 55-річні аналітикині. Середній вік у Kyivstar.Tech — 35 років. У команді 30% жінок і 70% чоловіків.

— Як війна вплинула на працівників ще в складі IT- та диджитал-команд «Київстару»?

Початок повномасштабної війни сильно вплинув на психоемоційний стан команди, і це очевидно: хтось опинився в окупації, дехто мусив евакуювати своїх рідних і близьких, чимало колег вступили до лав ТрО та ЗСУ. Новини про Бучу й Ірпінь, де багато співробітників мали домівки, не залишили нікого байдужим. Проте з часом ситуація стабілізувалася і рівень ефективності команди набув довоєнного. За цей рік ми навчилися жити й працювати з цим.

Зараз орієнтовно 15% команди Kyivstar.Tech після початку повномасштабної війни виїхали за кордон. З 85% тих, хто залишився, до 25% ходять в київський офіс, решта працює дистанційно.

До безпеки ставимось відповідально, під час повітряних тривог ніхто робочі зустрічі не проводить. Також у нас є професійна психологічна підтримка для співробітників та їхніх сімей.

Михайло Нестор, CPO Kyivstar.Tech: про диджитал-продукти, комунікацію в команді та бонуси

— Яких фахівців і на які позиції шукаєте?

У нас нині «бум» співбесід, багато класних кандидатів. Ми наймаємо повний стек скрам-команд: продактів, продуктових й бізнес-аналітиків, Scrum-майстрів, UX-дизайнерів, фронтендерів на React та React Native, бекендерів на Java. Маємо команду, яка пише на Go. А також відділ тестування — причому часто ми беремо хорошого мануальника і «дотягуємо» його до QA Automation.

У нас завжди є вакансії, але їхня кількість динамічно змінюється, залежно від продуктів і проєктів, над якими працюємо. Департамент розробки диджитал-продуктів «Київстару» існує з 2019 року. Тоді в нас було два розробники, а тепер — 150. Це багато, але треба більше.

— Наскільки важливо добре знати англійську?

Залежить від позиції. Продакт-менеджеру без знання англійської буде складно будувати кар’єру навіть всередині «Київстару», адже ми частина міжнародної групи VEON. Якщо людина хоче зростати в сфері технологій, то після досягнення мідл-рівня я б радив зайнятись своєю англійською, якщо є така потреба.

У «Київстарі» ми ключових людей виставляємо наперед. Саме вони виступають перед топ-менеджерами, презентують свої проєкти. Нема такого, що хтось доповідає мені чи Андрію, а ми — вже раді директорів. Якщо фахіваць хоче будувати кар’єру в ІТ, то англійську треба вчити. Не знати англійську — це те ж саме, що писати в резюме «я впевнений користувач ПК».

— А як у вас щодо соцпакету: чим мотивуєте та які бонуси пропонуєте працівникам?

Ми платимо бонуси всім співробітникам. Їх отримує як менеджер, так і тестувальник чи копірайтер. Раніше ми платили раз на рік, але нещодавно перейшли на щоквартальні бонуси, розміри яких залежать від результатів продукту. Для цього використовуємо різні метрики: кількість користувачів, проникнення (відсоток клієнтів «Київстару», які користуються послугою, — ред.), ключові конверсії, реалізація дорожньої карти, доходи оператора від впровадження конкретного цифрового сервісу.

Для команди розробки ми точно пропонуємо ринкові зарплати. У «Київстарі» працює 4000 людей з різними наборами навичок: від інженерів до дизайнерів, фінансистів і юристів. Але кожному з них компанія виплачує ринкову зарплату, відповідно до їхніх позицій та кваліфікацій.

— Над якими диджитал-продуктами зараз працюєте?

Якщо ми говоримо про сам «Київстар», то в нас є два ключові напрями. Перший — self-service, коли людина не дзвонить у підтримку, не йде в магазин, а відкриває застосунок в мобільному телефоні і може самостійно знайти відповіді на свої запитання. Це продукт «Мій Київстар», який нині має близько 4 млн активних користувачів.

Для B2B ми робимо систему в web. Чому не mobile? Якщо йдеться, наприклад, про банк із 20 тисячами працівників, то це чималий масив даних: номери, пакети, послуги. Зазвичай у таких компаніях є фахівці, які це координують, — і їм зручніше це робити з компʼютера.

Друга частина нашої роботи — розвиток застосунку JET. Його створили для співробітників фірмових магазинів «Київстар», він допомагає вирішувати сервісні питання клієнтів зі звичайного планшета чи смартфона. Людина приходить й озвучує запит, а консультант вже має доступ до наших глибинних систем, тож може швидко допомогти. Нині у Kyivstar.Tech ми працюємо і над створенням застосунку JET для колцентрів «Київстару».

Розвиваємо і свій онлайн-магазин, де «Київстар» продає смартфони та різні девайси. Маємо ще один B2B-проєкт ADWISOR — це сервіс автоматизації маркетингу для SMS- і Viber-розсилок, який ґрунтується на всіх наших базах даних.

За 2022 рік кількість користувачів ADWISOR зросла на 50%. Попри те, що з початком війни багато бізнесів потрапили у скрутне становище, нині всі потрохи «оживають». Деякі підприємства релокувались. Мабуть, нам варто запускатись і у Варшаві, бо ходять чутки, що там чимало українців нині створюють свої компанії (жартома додає Михайло — ред.).

— Коли можна очікувати на корпоративний сайт Kyivstar.Tech із портфоліо та клієнтами?

Ми плануємо його запустити, але нині це не головне, адже займаємось питаннями «переїзду». Спочатку в нас буде свій профіль на DOU, а потім вже сайт — він має зʼявитись упродовж року.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось12
До обраногоВ обраному1
LinkedIn



22 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.
У компанії є певний баланс між цікавою роботою, гарною командою і рівнем компенсації, ще важливим фактором є стабільність. У класичному аутсорсі працівник сьогодні може мати роботу, а завтра вже сидить на «лаві запасних» і чекає проєкту. А в нас ситуація, коли команда простоює, неможлива, — roadmap продуктів сформований на 18 місяців уперед, тож у нас є запас міцності та докладний список завдань, який постійно оновлюємо. Якщо ж раптом щось трапиться, ми швидко перемкнемо фахівців на інший проєкт без простою і втрат у виплатах.

Як всі люблять говорити про баланс, гарна коману команду та стабільність)
Давайте не будемо забувати, що ви бізнес і бізнес в першу чергу про грощі, а не про людей. Все інше просто слова, які не варті нічого, коли бізнес починає втрачати гроші. Як можна говорити про стабільність, якщо по факту ви тільки вийшли на ринок IT послуг?

Для кандидатів рекомендація, не вірити в усі ці солодкі слова. Бізнес купляє ваш час, основний ваш ресурс, тому продавайте його відповідно.

А вихід компанії зараз на ринок, зумовлений не тільки вигідним для роботодавця Дія Сіті, а й умовами на ринку праці в Україні. В ситі часи, в компанії було б мало шансів набрати якісних спеціалістів.

на відміну від ФОП-моделі, надає соціальні гарантії: відпустку, декрет, лікарняні. Паралельно ми забезпечуємо гіг-контракторів всіма бенефітами, передбаченими для штатних співробітників, — наприклад, квартальним бонусом, реферальним бонусом, страхуванням тощо.

Рассказать Татьяне или пока не шокировать?

Усі телекоми так роблять — виносять ІТ відділ в окрему компанію. Найвідоміша Bell Labs від AT&T, які створили С і Unix і ще багато чого.

у «Київстарі» не може бути зарплат вище за 100 тисяч грн

Лол, за такі гроші я можу працювати хіба що 1 год/день, ну ще 0,5 на дейлі-стендап.

є певний баланс між цікавою роботою, гарною командою і рівнем компенсації

Краще ЗП х3, можна без того «балансу».

на валютному американському ринку, то такі команди, звісно, заробляють більше

Причому тут американський ринок. Київстару до робочого звичайного ринку ЄС (типу Германії) як до луни пішки.

Я все одно дивуюсь, що якщо схема дуже складна, то українці будуть толерувати російський бізнес. Ми ж пам’ятаємо, що не дивлячись на всю підтримку ЗСУ і інші ініціативи майже 50% прибутків VEON отримує російській олігархат. Чи LetterOne вже зібралось продати свою частку в VEON?

Вітаю. Ми пам’ятаємо, що українські компанії не виплачують дивіденди за кордон в умовах воєнного стану.
А конкретно акціонери VEON, які під санкціями, позбавлені можливості отримувати дивіденди від діяльності Групи VEON, як і не мають жодного впливу на прийняття рішень Групи чи окремих компаній у її складі.

Але ж до того ви виплачували, що дозволило досить сильно розвинутись російському бізнесу і після закінчення воєнного стану, коли дозволять репатріацію ви теж збираєтесь виплачувати оскільки ви не благодійна організація, а бізнес. Про вплив ми вже обговорювали. Достатньо того, що ви заробляєте гроші російському олігархату в Україні і збираєтесь це робити в майбутньому. Період невиплати дивідендів дозволить вам спрямувати ці кошти на розвиток бізнесу, що ви і робите (стаціонарний інтернет та ІТ напрямок) і це має дозволити заробляти більше. Олександре, тут вихід один — продаж LetterOne свого пакету. До того ви латентні спонсори тероризму. Але перейматись нема чого. Наприклад, IBM розробляв і впроваджував систему обліку в’язнів для нацистів, чим зробив Холокост ефективнішим і їм за це нічого не було, а ви лише заробляєте гроші.

У 1991 на авіабазі у Прилуках в УРСР було угруповання з 19 літаків «Ту-160». Після розпаду СРСР літаки перейшли до Повітряних Сил України. Проте, стратегічна авіація не відповідала військовій доктрині України і тому в 1999 8 літаків «Ту-160» віддали росіянам «за газ». Ще 9 літаків було утилізовано, один літак «Ту-160» залишився в місті Полтаві в музеї Дальньої авіації. То як з цим бути?

Так і військові РФ у Криму сиділи за знижки на газ для України. І ядерну зброю віддали, щоб усім подобатися. І кучу ракет віддали до РФ, а не тільки ті літаки. Але то було в минулому.

Дуже шкода, бо поховали під цим рішенням багато позитивних змін останніх 4-5 років, що до продуктооріентованості Киевстар-у.
Чому? Бо, наприклад коли ти купляєш квартиру від забудовника(який має своїх будівельників, продажників, бухгалтерів, двірників — всіх в одному штаті) то це в мільярд разів краще, ніж коли ти купляєш квартиру у однієї компанії, при тому будує якась друга компанія(або ціла купа їх «на аутсорсі»), на землі що належить якійсь третій, а гроші ти платиш — четвертій, і всіх об’єднує тільки одне «Група компаній...».
От і різниця — яблучко від фермера, або незрозумілий біологічний проєкт діяльності групи компаній, в якому клієнта на жаль, ніхто ніколи не почує.
Це дуже сумно, і такий підхід вже років 10 як «моветон» в бізнесі.

Це рішення — для можливості увійти в Дія.Сіті, а отже платити податків не 40% від фонду оплати праці а 5 + ЄСВ з мінімалки. Мінімум 33% єкономії і стеля винагороди піднімається з 100 тис. до 130 тис. що дає можливість конкурувати за гарних спеціалістів і втримувати наявних. Для Київстару цілком логічне і правильне рішення. Весь Київстар у Дію не приймуть.

Кому нет, а кому может и ок, если еще к зарплате добавят 20%

Угу и договор о неконкуренции, впридачу куда можно вписать что угодно. Запретят писать код с помощью пальцев и будете членом, как один известный комик по роялю

Чего гадать, можно вписать, нельзя вписать? Тут конкретный случай — Киевстар Тек. Пусть они скажут — есть ли у них пункт в договоре, запрещающий писать код пальцами. Вопрос к Татьяне Богдановой — Что запрещено сотрудникам Киевстар Тек в договоре о неконкуренции?Подтвердите или опровергните опасения.

Я підміню тут Тетяну, поки вона зайнята інтерв’ю з майбутніми розробниками Kyivstar.Tech.
По-перше, договір про «неконкуренцію» — це право роботодавця, а не обов’язок. Ми не висуваємо до всіх кандидатів вимог підписувати такий договір. Можливо, це наша перевага.
По-друге, код писати пальцями можна. Головне залучати голову в робочий процес)

Бо, наприклад коли ти купляєш квартиру від забудовника(який має своїх будівельників, продажників, бухгалтерів, двірників — всіх в одному штаті)

Майже не існує таких забудовників

Думаю потрібно подивитися як вийде у компанії, а далі зробити висновки, чи вірний вектор розвитку телеком компаній чи ні. Якщо у компанії будуть інші портфоліо крім kyivstar, helsi.me то замовника точно чують, бо приходять зовнішні.

Дійсно кому, як не рядовому працівнику lifecell, краще знати як реорганізовувати роботу Кyivstar

гг, у контор, напевно, теж є віджет для тебе))

Не-а, в отличии от меня там деньги имеют значение, остальное — нет

Підписатись на коментарі