Відсутність бенчу, ринкові зарплати та оформлення в штат. Що обіцяє айтівцям новий гравець на IT-ринку Kyivstar.Tech — інтервʼю
Нещодавно ми писали про створення Kyivstar.Tech. Це нова ІТ-компанія, яка відокремилася від «Київстару» та обʼєднала майже 400 фахівців із двох колишніх департаментів — інформаційних технологій і розробки диджитал-продуктів.
Директор з інформаційних технологій «Київстару» Андрій Жуковський став СЕО Kyivstar.Tech. А директор з розробки диджитал-продуктів Михайло Нестор обійняв посаду CPO Kyivstar.Tech.
«Обидва мають великий досвід роботи у сфері IT і в телеком-бізнесі», — так у «Київстарі» прокоментували нові призначення та анонсували, що компанія зосередиться на розвитку цифрових рішень для клієнтів оператора, але працюватиме і для зовнішнього ринку.
Під час розмови з DOU Жуковський і Нестор пояснили, що не планують змагатися з такими аутсорс-гігантами, як ЕРАМ чи GlobalLogic, але мають амбіції зайняти свою нішу на українському й іноземному ІТ-ринках. А HR Lead Kyivstar.Tech Тетяна Богданова розповіла, як повномасштабна війна вплинула на роботу команди та наскільки охоче працівники переходять на гіг-контракти.
Андрій Жуковський, CEO Kyivstar.Tech: навіщо «Київстару» окрема технологічна компанія та які враження від Дія City
— Коли виникла ідея створити окрему компанію?
Ще до повномасштабної війни, у 2021 році. Ми тоді почали аналізувати, наскільки це буде економічно обґрунтовано, тому що це велика трансформація для компанії.
«Київстар» залежний від ІТ і диджиталу, тож ми не могли робити поспішних кроків і спершу провели глибокий аналіз, який показав, що в окремої технологічної команди є потенціал. До того ж у «Київстарі» вже давно була потреба приділяти більшу увагу диджитал- та бекенд-напрямам.
Наразі інвестиції в Kyivstar.Tech становлять близько 20 млн грн. 100% інвестицій — від «Київстару». Ці гроші підуть на підтримку операційних процесів, а ось подальший розвиток уже залежатиме від того, наскільки швидко ми масштабуємо свою роботу та чи зможемо залучати зовнішніх клієнтів у перспективі року-півтора.
Ми не можемо дозволити собі бути лише самоокупною організацією, адже входимо в Групу компаній «Київстар» й хочемо далі приносити додаткові прибутки. Також ми вступили в Дія City — поява цього спецрежиму стала каталізатором нашого виокремлення в нову компанію.
— І які у вас враження від резидентства в Дія City?
Ми тільки недавно стали резидентом, але Дія City приємно дивує рівнем диджиталізації та простотою операційних процесів. Kyivstar.Tech розмістив заявку на членство, її обробили упродовж 12 годин і винесли позитивне рішення того ж дня. Комунікували повністю в цифровому форматі, без персональної участі. Наразі ми не бачимо жодних негативних моментів чи незручностей в Дія City.
Ще один нюанс — зрозуміла та прозора система оподаткування, ми не змушені переходити на такі сірі схеми, як «зарплатні ФОПи». Для нас це неприйнятно. Раніше ми були в нерівному становищі з іншими гравцями на ринку, і для нас собівартість талановитої людини була вищою.
— Чи є вже успіхи в пошуку клієнтів?
Ми ще надто молоді, щоб говорити про великих клієнтів. Поки що обслуговуємо сам «Київстар» та нашу Ukrainian Tower Company (UTC — ще один проєкт «Київстару», який з’явився влітку
Але ми з першого дня є прибутковою організацією. Очікуємо, що пул інших клієнтів напрацюємо впродовж року-півтора. Спершу, вірогідно, почнемо співпрацювати з українськими компаніями, але не відкидаємо можливості виходу на міжнародний ринок.
— Якою є структура Kyivstar.Tech?
Основа — це люди, які входили до ІТ-відділу та диджитал-команди «Київстару». Частина з них відповідала за ІТ, бекенд-системи та коробкові телеком-рішення, які ми купуємо у підрядників. Частина — за взаємодію з клієнтами, інтерфейси та застосунки. Саме в такій структурі ми й «переїжджаємо» в Kyivstar.Tech.
Нині головне завдання — підтримка ефективної операційної діяльності «Київстару». Але пізніше зможемо змінювати структуру, залежно від обраного вектора розвитку.
— Коли компанія повноцінно функціонуватиме, якою ви бачите пропорцію продуктового та аутсорсингового напрямів?
Аутсорс — це те, що можна швидко організувати, спираючись на наш досвід. Ми вже обслуговуємо на аутсорсі UTC, нині беремося за «Київстар», але це не буде нашою цільовою моделлю.
Якщо це і буде аутсорс, то точно не близький до аутстафу. Тобто не буде взаємодії за принципом «ось вам руки й голови — робіть що хочете, любі клієнти». Ми братимемо завдання у замовників і «під ключ» створюватимемо готовий продукт.
Але наша мета — створювати програмні продукти. Маємо амбіції взаємодіяти із зовнішніми клієнтами в продуктовій площині. Спершу —
Серед потенційних замовників — середній і великий бізнес, зацікавлений в автоматизації своїх процесів, — наприклад, це можуть бути великі ритейл-мережі. Ми не збираємось конкурувати з аутсорс-гігантами на кшталт ЕРАМ чи GlobalLogic. Але зможемо конкурувати з продуктовими компаніями та системними інтеграторами.
— Чи пропонує Kyivstar.Tech ринкові зарплати?
Ми завжди відстежуємо зарплатні рейтинги й намагаємося пропонувати ринкові зарплати. Нещодавно у коментарях на DOU писали, що у «Київстарі» не може бути зарплат вище за 100 тисяч грн, тобто вище за $2,5–3 тис. Зрозуміло, що Senior-розробники отримують більше. А якщо згадати, що «Мій Київстар» написаний на React Native, то можемо глянути, скільки коштують такі розробники (на Djinni актуальна зарплатна вилка React Native становить $2–4 тис. — ред.).
У компанії є певний баланс між цікавою роботою, гарною командою і рівнем компенсації, ще важливим фактором є стабільність. У класичному аутсорсі працівник сьогодні може мати роботу, а завтра вже сидить на «лаві запасних» і чекає проєкту. А в нас ситуація, коли команда простоює, неможлива, — roadmap продуктів сформований на 18 місяців уперед, тож у нас є запас міцності та докладний список завдань, який постійно оновлюємо. Якщо ж раптом щось трапиться, ми швидко перемкнемо фахівців на інший проєкт без простою і втрат у виплатах.
Водночас треба розуміти, з ким ми себе порівнюємо. Якщо йдеться про продуктові компанії, які працюють на валютному американському ринку, то такі команди, звісно, заробляють більше. Якщо ж ми рівняємось на продуктові команди, які створюють продукти для ринку України, то ми виглядаємо точно не гірше.
Також ми даємо працівникам можливість обирати технології: якщо команда ухвалила рішення, що їй варто перейти з однієї технології на іншу, вона аргументує свою ідею перед керівництвом — і далі відбувається перехід на інший стек.
Так наші фахівці можуть випробувати найновіші технології, реалізовуючи на них складні проєкти, підвищувати свою цінність на ринку. У нас є люди, які працюють з початку
Тетяна Богданова, HR Lead Kyivstar.Tech: про команду, перехід на гіг-контракти й те, як війна вплинула на фахівців
— Як оформлені ваші співробітники? Чи багато людей у команді перейшли на гіг-контракти?
Оформлення «зарплатних ФОПів» ми навіть не розглядаємо, але даємо змогу обрати іншу зручну форму трудових відносин. Більшість співробітників, які перейшли з «Київстару» у Kyivstar.Tech, оформлені за трудовим договором, бо це для них звично. Але
Усім новим людям у Kyivstar.Tech ми будемо пропонувати гіг-контракти як пріоритетну форму договору. Це вигідно і для співробітників, і для нас, адже гіг-контракт, на відміну від ФОП-моделі, надає соціальні гарантії: відпустку, декрет, лікарняні. Паралельно ми забезпечуємо гіг-контракторів всіма бенефітами, передбаченими для штатних співробітників, — наприклад, квартальним бонусом, реферальним бонусом, страхуванням тощо.
Звісно, якщо спеціаліст дуже цінний для нас і хоче оформити саме трудовий договір, ми можемо піти назустріч. Водночас співробітники, які перейшли з «Київстару», можуть і надалі працювати за трудовим договором, якщо вони обрали таку форму трудових відносин.
— Kyivstar.Tech вийшов на ринок з майже готовою командою, яка до цього була IT- та диджитал-департаментами «Київстару». Можете стисло розповісти про склад команди?
У нас працюють 390 фахівців, і ми розширюватимемо штат. Шукаємо ще
Не маємо жодних упереджень щодо віку чи статі. Коли я готувалась до зустрічі, то подивилась, що в нас працюють і
— Як війна вплинула на працівників ще в складі IT- та диджитал-команд «Київстару»?
Початок повномасштабної війни сильно вплинув на психоемоційний стан команди, і це очевидно: хтось опинився в окупації, дехто мусив евакуювати своїх рідних і близьких, чимало колег вступили до лав ТрО та ЗСУ. Новини про Бучу й Ірпінь, де багато співробітників мали домівки, не залишили нікого байдужим. Проте з часом ситуація стабілізувалася і рівень ефективності команди набув довоєнного. За цей рік ми навчилися жити й працювати з цим.
Зараз орієнтовно 15% команди Kyivstar.Tech після початку повномасштабної війни виїхали за кордон. З 85% тих, хто залишився, до 25% ходять в київський офіс, решта працює дистанційно.
До безпеки ставимось відповідально, під час повітряних тривог ніхто робочі зустрічі не проводить. Також у нас є професійна психологічна підтримка для співробітників та їхніх сімей.
Михайло Нестор, CPO Kyivstar.Tech: про диджитал-продукти, комунікацію в команді та бонуси
— Яких фахівців і на які позиції шукаєте?
У нас нині «бум» співбесід, багато класних кандидатів. Ми наймаємо повний стек скрам-команд: продактів, продуктових й бізнес-аналітиків, Scrum-майстрів, UX-дизайнерів, фронтендерів на React та React Native, бекендерів на Java. Маємо команду, яка пише на Go. А також відділ тестування — причому часто ми беремо хорошого мануальника і «дотягуємо» його до QA Automation.
У нас завжди є вакансії, але їхня кількість динамічно змінюється, залежно від продуктів і проєктів, над якими працюємо. Департамент розробки диджитал-продуктів «Київстару» існує з 2019 року. Тоді в нас було два розробники, а тепер — 150. Це багато, але треба більше.
— Наскільки важливо добре знати англійську?
Залежить від позиції. Продакт-менеджеру без знання англійської буде складно будувати кар’єру навіть всередині «Київстару», адже ми частина міжнародної групи VEON. Якщо людина хоче зростати в сфері технологій, то після досягнення мідл-рівня я б радив зайнятись своєю англійською, якщо є така потреба.
У «Київстарі» ми ключових людей виставляємо наперед. Саме вони виступають перед топ-менеджерами, презентують свої проєкти. Нема такого, що хтось доповідає мені чи Андрію, а ми — вже раді директорів. Якщо фахіваць хоче будувати кар’єру в ІТ, то англійську треба вчити. Не знати англійську — це те ж саме, що писати в резюме «я впевнений користувач ПК».
— А як у вас щодо соцпакету: чим мотивуєте та які бонуси пропонуєте працівникам?
Ми платимо бонуси всім співробітникам. Їх отримує як менеджер, так і тестувальник чи копірайтер. Раніше ми платили раз на рік, але нещодавно перейшли на щоквартальні бонуси, розміри яких залежать від результатів продукту. Для цього використовуємо різні метрики: кількість користувачів, проникнення (відсоток клієнтів «Київстару», які користуються послугою, — ред.), ключові конверсії, реалізація дорожньої карти, доходи оператора від впровадження конкретного цифрового сервісу.
Для команди розробки ми точно пропонуємо ринкові зарплати. У «Київстарі» працює 4000 людей з різними наборами навичок: від інженерів до дизайнерів, фінансистів і юристів. Але кожному з них компанія виплачує ринкову зарплату, відповідно до їхніх позицій та кваліфікацій.
— Над якими диджитал-продуктами зараз працюєте?
Якщо ми говоримо про сам «Київстар», то в нас є два ключові напрями. Перший — self-service, коли людина не дзвонить у підтримку, не йде в магазин, а відкриває застосунок в мобільному телефоні і може самостійно знайти відповіді на свої запитання. Це продукт «Мій Київстар», який нині має близько 4 млн активних користувачів.
Для B2B ми робимо систему в web. Чому не mobile? Якщо йдеться, наприклад, про банк із 20 тисячами працівників, то це чималий масив даних: номери, пакети, послуги. Зазвичай у таких компаніях є фахівці, які це координують, — і їм зручніше це робити з компʼютера.
Друга частина нашої роботи — розвиток застосунку JET. Його створили для співробітників фірмових магазинів «Київстар», він допомагає вирішувати сервісні питання клієнтів зі звичайного планшета чи смартфона. Людина приходить й озвучує запит, а консультант вже має доступ до наших глибинних систем, тож може швидко допомогти. Нині у Kyivstar.Tech ми працюємо і над створенням застосунку JET для колцентрів «Київстару».
Розвиваємо і свій онлайн-магазин, де «Київстар» продає смартфони та різні девайси. Маємо ще один B2B-проєкт ADWISOR — це сервіс автоматизації маркетингу для SMS- і Viber-розсилок, який ґрунтується на всіх наших базах даних.
За 2022 рік кількість користувачів ADWISOR зросла на 50%. Попри те, що з початком війни багато бізнесів потрапили у скрутне становище, нині всі потрохи «оживають». Деякі підприємства релокувались. Мабуть, нам варто запускатись і у Варшаві, бо ходять чутки, що там чимало українців нині створюють свої компанії (жартома додає Михайло — ред.).
— Коли можна очікувати на корпоративний сайт Kyivstar.Tech із портфоліо та клієнтами?
Ми плануємо його запустити, але нині це не головне, адже займаємось питаннями «переїзду». Спочатку в нас буде свій профіль на DOU, а потім вже сайт — він має зʼявитись упродовж року.
22 коментарі
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.