×

Три формати роботи, хаби в різних містах України та збільшення реферальних бонусів. Як N-iX наймають на «перегрітому» IT-ринку

Криза 2020 року минула, і ІТ-індустрія продовжує активно розвиватися. Так, за інформацією Djinni, станом на другий тиждень червня на 15 409 кандидатів було розміщено 22 292 вакансії. А за даними DOU, станом на травень цього року було опубліковано понад дев’ять тисяч вакансій. У той час, коли у травні 2020-го їхня кількість становила понад три тисячі.

Які спеціалісти сьогодні є найбільш затребуваними, що пропонують компанії, аби бути привабливішими для потенційних співробітників та чи реально найняти на роботу понад 300 фахівців за чотири місяці? Про це DOU розповіла Head of Talent Acquisition в N-iX Світлана Сич.

— Світлано, від початку року компанія N-iX найняла понад 300 спеціалістів. Це так?

Так, з 1 січня 2021 року та до сьогодні ми розпочали співпрацю з 481 фахівцем. 90% з них — Delivery-спеціалісти: розробники, тестери та інші фахівці цього напряму. Насправді ми прогнозували таке зростання компанії ще у 2020 році. І сьогодні в N-iX відкрито понад 300 позицій, більшість з яких — Delivery, Middle+ рівень.

— Чим зумовлена потреба у такій кількості нових спеціалістів?

Передусім тим, що є попит. У першому кварталі 2021 року ми почали співпрацювати з 16 новими клієнтами. У 2020-му, цьому нелегкому році, мали 40 нових клієнтів і зросли на 30%. Окрім нового бізнесу, активно займаємося проєктами, які вже запустили. Тенденції ринку вказують на те, що всі бізнеси йдуть у бік диджиталізації своїх сервісів, відповідно попит на спеціалістів значно зріс у 2021 році. Тому й у N-iX збільшилася кількість відкритих позицій, і ми стали шукати значно більше фахівців.

Якщо порівнювати з минулим роком, то за ідентичний період — з січня по червень — ми найняли 180 людей. Це було пов’язано з пандемією, тимчасовим спадом попиту від наших замовників і значно спокійнішим ринком.

— І тенденція, коли попит на спеціалістів більший, ніж кількість самих фахівців, тримається?

Тенденція залишається такою самою. Ми бачимо, що кількість пропозицій на ринку на одного кандидата збільшується з кожним днем. Не знаю, які прогнози щодо цього дає світова економіка, але ми розуміємо, що запити від наших замовників будуть зростати. І варто готуватися до того, що треба буде шукати все більше нових фахівців.

— Яким чином ви готуєтеся до цього?

Найперше — ми вдвічі збільшили команду рекрутингу N-iX, найняли сюди 31 нового спеціаліста, серед них є рекрутери та сорсери.

Також ми розуміємо, що з такою ситуацією на ринку кандидатів не вдасться вразити тільки зарплатою. Фахівцям треба пропонувати співпрацю з хорошими замовниками та цікаві проєкти з новими технологіями. Тому докладаємо значних зусиль, щоб залучати все більше цікавих та успішних проєктів.

Крім того, ми збільшили реферальні бонуси за рекомендацію фахівців на відкриті позиції в компанії — нині вони досягають 1,5–2 тисячі доларів для найгарячіших вакансій. Рекомендувати друзів, знайомих можуть як наші фахівці, так і будь-хто зовні. Так, з початку 2021 року 65 фахівців приєдналося до компанії завдяки рекомендаціям N-iXівців. Реферальна програма — на третьому місці за ефективністю серед усіх наших інструментів рекрутингу.

Також ми переглянули бонуси. Наприклад, цього року підвищили на 50% компенсацію за програмою N-iX Healthcare and Sport. У нас є медичне страхування, корпоративний лікар, а також ми підтримуємо працівників у боротьбі з COVID-19 — покриваємо кошти на тестування, за потреби надаємо пульсоксиметри та кисневі концентратори. Ми працюємо над тим, щоб не лише бути привабливою компанією для зовнішніх кандидатів, а й системно розширюємо бонуси для N-iXівців.

— Які методи ви використовуєте під час пошуку та найму нових співробітників і чи змінилася стратегія найму за останні кілька місяців?

Ефективні канали комунікації та пошуку нових спеціалістів не змінилися з 2020 року. На першому місці за результативністю у нас LinkedIn. На другому місці — кар’єрний вебсайт N-iX, маємо велику кількість аплікантів, які подаються саме через нього. На третьому — внутрішні рекомендації в межах нашої реферальної програми. Також маємо велику внутрішню базу кандидатів, яку постійно наповнюємо. Ще добрі результати показує Djinni.

Наприкінці минулого року ще одним ефективним інструментом для найму став Telegram. Чимало спеціалістів різного рівня перейшли у цей канал комунікації, тут з’являється все більше груп для найму.

Але жодних секретів немає — у пошуку, співпраці та хантингу у всіх компаній, думаю, схожі інструменти.

— А чи стала компанія пропонувати вищу заробітну плату через ситуацію на ринку?

Тенденція до збільшення грошової винагороди справді є на ринку. Це відбувається через великий попит і конкуренцію серед компаній на одних і тих самих спеціалістів. Я би сказала, що ми працюємо за ринковими стандартами України.

Головне те, що це не основний показник, за яким люди обирають місце роботи. Кандидатів передусім приваблює сама компанія, її цінності, клієнти, фахівці, з якими вони працюватимуть в одній команді — люди йдуть до людей. Так, ми помітили, що є конкуренція у компенсаціях, але коли кандидати пристають на офери, бачимо, що це не головний критерій, за яким ухвалюють рішення.

— Чи складніше стало наймати людей, враховуючи, що попит на фахівців на ринку — величезний?

Так, певна складність у наймі з’явилася. І спеціалісти справді стали більш вимогливими — це очевидна тенденція. Нині фахівці прицільніше розглядають компанії та проєкти, а також колег — оцінюють, чи можуть вони чогось навчитися у новій команді.

Відзначу, що рівень відгуків на вакансії серед кандидатів також впав. Якщо раніше з проконтактованих людей відповідали 70% кандидатів, то нині цей показник знизився до 50%. Тому ми збільшили кількість рекрутерів у команді, щоб мати змогу за менший період опрацювати та якісно проконтактувати більшу кількість людей.

Але, думаю, як і всі інші компанії, ми працюємо над тим, щоб пропонувати цікаві проєкти та максимально якісно комунікувати з кандидатами. Щоб навіть коли фахівець не готовий співпрацювати з нами нині, то у майбутньому він мав бажання розглядати пропозиції N-iX.

— Через брак фахівців ви можете йти на поступки кандидатам?

Всім фахівцям N-iX ми пропонуємо можливості професійного зростання і розвитку всередині. У компанії є програма менторства, тож наші люди працюють з професіоналами, у яких можна повчитися. Отже, якщо є невелика прогалина у знаннях чи досвіді, ми готові допомогти заповнити її.

Треба пам’ятати, що знайти ідеального спеціаліста, який відповідає всім вимогам — це рідкість. Варто передусім запрошувати у команду фахівців, які хочуть розвиватися. А кандидатам варто не боятися нових викликів і бути відкритими до нового досвіду.

— Яких спеціалістів зараз знайти і наймати найважче?

Насправді показники попередніх років не змінилися і сьогодні. Наприклад, Data Engineering — дуже вузька спеціалізація, тому таких інженерів було важко шукати і у 2019 році, і у 2020-му, і сьогодні.

Також усе залежить від пулу кандидатів — складніше з пошуком тих, кого завжди було значно менше на ринку, як-от Java-, Data-, Python-, Big Data-, DevOps- та QA-фахівців.

— Добре, але вам вкрай потрібен саме цей фахівець. Що ви тоді робите?

Тут питання у тому, чи готовий замовник йти на компроміси. Тому що зазвичай, якщо у вакансії поєднуються декілька цікавих технологій, які рідко трапляються у профайлі кандидата, треба дивитися на його профільну технологію. І якщо замовник готовий розглядати хороших фахівців, які до того ж не проти довчитися, — це чудово. Власне, у нас є технічні експерти, ментори, які допомагають з цим.

Якщо говорити про ринок глобально, то найкраще рішення для компаній — максимально навчати людей. Це всім нам допоможе вирішити проблему браку кваліфікованих кадрів.

— Повернімося до ваших нових співробітників. Розкажіть докладніше про спеціалістів, яких наймали.

40% — це фахівці Senior+ рівня, 40% — Middle+ та 20% Junior / Trainee. Щодо напрямів, то основні — Java, Front-end Engineer та Automation QA. Вони мають найбільший попит на ринку.

75% зі Львова та Києва (де є наші офіси), 25% — з інших міст. Відзначу, що з вересня 2020 року ми найняли з різних міст України та інших країн 212 спеціалістів, які обрали варіант працювати повністю віддалено.

З-за кордону з нами співпрацюють 20 людей. Четверо спеціалістів з Білорусі, по двоє з Вірменії, Казахстану та Польщі, по одному — з Австралії, Канади, Франції, Чехії тощо. Переважно це українці, які переїхали за кордон. Але є і громадяни інших країн.

Спеціалісти з-за кордону, як і люди в Україні, говорять, що, обираючи команду, оцінюють, чи цікаві їм запропоновані проєкти та технології, звертають увагу на якість комунікації та відгуки про компанію.

— Це нова практика для N-iX чи компанія наймала іноземців і раніше?

Ця практика пов’язана з тим, що торік ми змінили підхід до роботи — запропонували нашим фахівцям обирати між трьома форматами: працювати повністю віддалено, з офісу або поєднувати обидва варіанти. У попередні роки і до першої половини 2020-го ми наймали спеціалістів лише в офіси у Львові та Києві, а також релокували в ці міста. А тепер, коли Україна і весь світ перейшли на дистанційну роботу, маємо змогу поповнювати команду талантами, де б вони не були.

— До речі, про віддалену роботу. Який відсоток фахівців погоджується лише на ремоут, скільки кандидатів віддають перевагу тільки роботі в офісі, а скільки хотіли б поєднувати офіс та ремоут?

Сьогодні 60% наших спеціалістів віддають перевагу дистанційній роботі, 10% працюють з офісу, а 30% — поєднують роботу в офісі та з дому. Така ж тенденція простежується на ринку загалом. Левова частка фахівців воліють мати свободу вибору — можливість відвідувати офіс і працювати віддалено. На це рішення також впливає те, чи може людина працювати повноцінно і якісно з дому, чи є у неї можливість облаштувати робоче місце.

Розподіл за містами

Дані за березень 2021 року

За період пандемії компанії зрозуміли, що ремоут не впливає на якість виконання завдань як серед розробників, так і у non-delivery департаментах компанії (HR, маркетинговий, фінансовий відділи тощо). Люди працюють, спілкуються, виконують свої КРІ. Коли закінчиться карантин, думаю, ремоут-практика продовжиться.

Загалом ми пропонуємо три формати роботи: з офісу, повністю віддалений і гнучкий. І фахівці можуть обрати будь-який зручний для себе, навіть якщо в їхньому місті немає офісу компанії. Тоді використовують коворкінг.

У Києві більше фахівців обирають віддалену роботу. У львівському офісі компанії працює більше non-delivery фахівців, які частіше хочуть виходити в офіс. Серед non-delivery спеціалістів компанії 64% працюють постійно або частково з офісу N-iX.

Якщо ж поглянути на рівень досвіду, джуніори зараз найчастіше обирають працювати з офісу, а сеньйори — віддалено.

Розподіл за напрямами роботи

Дані за березень 2021 року

Розподіл за рівнями

Дані за березень 2021 року

— Як ви організували роботу спеціалістів у містах, де немає офісів N-iX?

Щоб розвивати наші ком’юніті у різних містах України, ми вирішили облаштовувати фізичні хаби N-iX у найкращих коворкінгах.

Зараз такі працюють у Дніпрі, Івано-Франківську, Харкові та Вінниці, плануємо відкрити хаб в Одесі.

Звичайно, хаб — це не офіс компанії, а суто коворкінг-простір. Але на такий формат ми теж отримуємо позитивний зворотний зв’язок. Фахівці цінують можливість працювати не з дому, а також шанс поспілкуватися з колегами з різних проєктів. Якщо ж кількість працівників у певному місті буде зростати, розглядатимемо варіант відкриття офісу N-iX.

Якщо фахівець ніколи не бачив свого менеджера, рекрутера офлайн, то надзвичайно важливою є якісна комунікація. Адже тільки так можна подолати бар’єр відстані та допомогти людині справді відчувати себе частиною команди. Зараз у нас є спеціалісти, які вже працюють у віддаленому форматі від трьох місяців до пів року. Ми прислухаємося до відгуків, щоб активно реагувати на зміну потреб та очікувань від формату роботи.

— Процес пошуку та найм спеціалістів з міст, де немає офісів компанії, відбувається простіше і швидше, чи навпаки?

Не можу сказати, що це простіше чи складніше. Раніше ми були прив’язані до двох локацій — Львова та Києва. І не з усіма спеціалістами, наприклад із Запоріжжя чи Івано-Франківська, мали змогу поспілкуватися.

Нині маркетинговий департамент активно працює над тим, щоб представити нашу компанію у всіх регіонах України — особливо у тих, які є новими для N-iX. До речі, відкриття хабів з цим допомагає, адже великий відсоток фахівців все ж хочуть мати змогу працювати з простору компанії.

— Чи є особливості рекрутингу під час найму спеціалістів з-за кордону?

Ні. З цими фахівцями ми працюємо через ті самі канали, що й з їхніми колегами з України. До того ж зараз ми змінили процес рекрутингу. Тепер на кожному етапі, від першої комунікації і до технічної співбесіди, ми спілкуємося з кандидатом тільки по відеозв’язку. Це пов’язано як з карантинними обмеженнями, так і з перевагами у гнучкості організації часу. І цю практику використовуємо і для фахівців з-за кордону, і для спеціалістів з тих міст, де є офіси N-iХ.

— Яку кількість відгуків на вакансії ви отримуєте у середньому?

У четвертому кварталі 2020 року ми мали відгуки від понад 3 тисячі аплікантів. У першому кварталі 2021-го трохи менше — 2896. У середньому це п’ять кандидатів на одну вакансію.

Якщо говорити про загальний портрет кандидата, то більшість — це чоловіки. Але з кожним роком кількість жінок зростає, і це дуже тішить, особливо коли спеціалістки цікавляться технічними напрямами. Також відзначу, що на Junior-рівень до нас йдуть здебільшого випускники вишів за технічними напрямами. Але відсоток людей, які перекваліфіковуються та приходять в ІТ-індустрію, зростає, думаю, з часом їх буде ще більше.

— Світлано, наостанок спробуймо пофантазувати та спрогнозувати, коли ж зміниться ситуація на ринку у плані конкуренції за спеціалістів?

Думаю, що це питання, на яке хочуть почути відповідь всі (усміхається). Але поки що це неможливо, адже компанії змінюються, адаптуються до нової реальності, а ринок потребує нових продуктів, сервісів, змін. Тому сказати, чи спаде конкуренція компаній за хороших спеціалістів найближчим часом, складно.

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Схожі статті




11 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

дякую :) Гарний огляд. Успіхів у вашій нелегкій справі.

Люди працюють, спілкуються, виконують свої КРІ.

У вас розробники мають KPI, чи це стосується інших працівників?

Це Світлана так узагальнила думку, що вони справляються зі своїми задачами :-)
KPI інженерів якщо десь і є, то внутрішні, або проєктні, але немає публічних і на всю компанію.

Експерти з секції коментарів — вам слово 😂

згоден на всі 100%. Часто починають чатиться в лінкдіні з такої позицією, що якщо я відповів, то це мені дуже треба ця їх робота, а не я їм. А коли на питання компенсації називаєш просто свою поточну зп, то просто зникають гг. При чому, що жодного руху для моєї зацікавленості не починають, наприклад, ось продукт такий-то, ось лінка, ось трейлер нашого СЕО, ось демка, ось інші співробітники, чи було б цікаво? До речі, саме так 4 роки тому я і перейшов в іншу компанію :)

Зі всім погоджуся крім ставлення рекрутерів. Значно більше комунікують в стилі «нам потрібен робітник», а не «вам потрібна робота».

як на базарах в 90ті:

— ти наніматься будеш?
— нет
— ну так отойди

Підписатись на коментарі