«В Індії приблизно в півтора раза дешевше, ніж в Україні». Юрій Кушла з N-iX про нові ринки, зарплати та українських фахівців

У сервісній компанії N-iX нині працює понад 2200 спеціалістів, здебільшого в Україні. Нещодавно вона вийшла на ринок Індії і планує найняти пів сотні фахівців до кінця року. Чи погано це для української команди та в яких ще країнах N-iX хоче відкрити офіси — розповів в інтерв’ю DOU Юрій Кушла, VP New Markets N-iX.

Про запуск N-iX в Індії

— Нещодавно N-iX оголосила про запуск в Індії, ваш офіс працює там уже пів року. Чому ви вийшли на цей ринок зараз і чому саме на нього?

Ми відкладали це рішення настільки, наскільки могли. Є потреба глобалізуватися, але спершу ми рухалися в більш очевидні локації. Це Польща, Болгарія, Латинська Америка, Румунія.

Після них виникало питання, що ж далі? Наші замовники просили про можливість надавати сервіс з Індії. Ми подивилися на статистику, запити й перестали з цим боротися.

Зрозуміло, що кожна наша локація має свою нішу. Це не просто географія. Скажімо, Колумбія — це часова зона Америки. Плюс вона для нас більш зрозуміла і культурно ближча.

Індія — це передусім найбільший оптимальний за ціною ринок IT-спеціалістів у світі. Якщо ми хочемо надавати сервіс з будь-якої локації, то треба бути й у цьому регіоні, навчатися там працювати.

Почали ми заходити в Індію майже рік тому. Нині вже є офіс, перші операції, перші найми.

— Скільки саме людей у вас там працює і над якими проєктами?

Небагато, ми лише розкачуємося. Починаємо, як зазвичай, з найму локального лідера, який зможе утримувати організацію. Далі під цю людину організовуємо продовження чинних проєктів компанії.

Нині там є три інженери, крім людей, які не залучені в розробку (делівері-менеджер локації, рекрутер), і трохи менше як десять відкритих позицій. Плани оптимістичні: вирости до 50 людей у 2025 році.

Для Індії основним драйвером є вартість сервісу. І тому, наприклад, ми можемо спрямувати сюди наших клієнтів, які хочуть оптимізувати витрати для не найбільш критичних завдань.

— Якщо порівнювати з вартістю послуг українських фахівців, в Індії буде дешевше. Наскільки?

Індія завжди вважалася дешевим регіоном. Але з цією інформацією треба бути обережним, бо левову частину ринку Індії формують індійські ІТ-гіганти. Вони здатні наймати людей з нульовим досвідом на початковий рівень заробітних плат. Якщо розглядати цю статистику, тоді Індія видається найдешевшим ринком.

З іншого боку, глобальні ІТ-гіганти, як-от Meta, Alphabet, Amazon, деколи наймають в Індії на американські зарплати. Тобто це теж певним чином викривлює статистику. Не надзвичайно, але якщо ми говоримо про абсолютні мінімуми й максимуми індійського ринку, ці дані не дуже інформативні.

Якщо міряти вартість послуг стандартами індійських компаній, то в нас буде трохи вищий рівень за медіану по ринку.

Якщо порівнювати з Україною, то в Індії приблизно в півтора раза дешевше. Не кардинально велика різниця, та в нас немає стратегії надавати клієнтам найдешевший сервіс на планеті.

— Є ще показники, крім найму, які свідчитимуть, що ви відкрилися в Індії недарма, це точно успішний запуск?

Окрім очевидного показника зростання, ми розумітимемо, чи вдалося нам відкрити канал лідогенерації й отримати доступ до раніше недоступних клієнтів. Їхня кількість і якість буде дуже показовим критерієм успіху.

— Скільки зараз в середньому подається людей на одну вакансію в Індії?

За кілька днів може податися понад 100 кандидатів, більшість з яких не обов’язково релевантні. Скажімо, за перший день на позицію рекрутера подалося 600 людей. Довелося прибрати вакансію, щоб опрацювати такий потік.

Фільтрувати їх важче і довше, ніж ми звикли в Україні. Через це відбір триває довше й вимагає ґрунтовнішого скринінгу. Дехто подається на позиції, що помітно перевищують їхній рівень. Наприклад, спеціалісти середнього рівня можуть претендувати на ролі на кшталт Delivery Lead. Зазвичай таких кандидатів відхиляють одразу, але певній частині все ж потрібно приділити додаткову увагу.

Загалом ринок величезний: від 50 до 100 разів більший, ніж український

Відповідно є індійські фахівці, які звикли працювати в IT-гігантах і хочуть піти в меншу, динамічнішу компанію. Тому охочих подаватися на вакансії багато.

Якщо ми говоримо про порівняння Індії з Україною, то, з одного боку, Індія зросла і в плані компетенції, і в плані очікувань зарплат. З іншого боку, ринок України зменшився, виник профіцит людей на ринку.

— Запуск N-iX в Індії — це погані новини для українських фахівців?

У нас немає мети замінити українських інженерів індійськими. Ми залишаємося українською компанією з українським менеджментом. Хоч ми глобалізуємося, але все одно тяжіємо до України.

Тому я б сказав би, ризику для українських контракторів зараз немає.

З іншого боку, ми заведемо проєкти, які обов’язково хочуть мати частину спеціалістів з Індії. І це дасть можливість наймати в Україні фахівців на критичні ролі — з інноваційним підходом, R&D, з експертизою, за яку і цінують наших інженерів. Водночас є робота більш рутинна, maintenance-проєкти для інженерів в Індії. Можливо, це не зовсім позитивний меседж для них, але так є. Ми не зможемо підняти щось абсолютно незалежне в Індії без української підтримки.

— В індійський офіс плануєте найняти до 50 інженерів, а які плани щодо найму в українських підрозділах?

Ми не встановлюємо окремих жорстких планів найму для кожної локації, а дотримуємося загальних темпів зростання. Зокрема, у 2025 році орієнтуємося на приблизно 7% збільшення команди загалом. Водночас на Україну припадає понад 60% всіх наших вакансій — це підтверджує, що вона залишається ключовою локацією. Тут ми реалізовуємо масштабні та складні проєкти, яким довіряємо фаховий рівень українських інженерів.

— Можете зорієнтувати, чи є перегляди зарплат в українському офісі?

Мені здається, що втримання всього ІТ-сектору в Україні зараз залежить від прагматичної цінової політики в роботі з клієнтами. Ми перестали підвищувати рейти клієнтам, а іноді нам доводилось їх знижувати, щоб втримати поточний обсяг бізнесу. Тож у таких ситуаціях ти не можеш дозволити витратам зростати.

Нашою основною статтею витрат є фонд компенсацій

Протягом останніх трьох років ми регулярно переглядали зарплатні вилки (часто в сторону зменшення) для балансування конкурентності пропозиції для клієнтів і працівників. Всі вищеперелічені фактори впливають на підхід до переглядів компенсацій — він дуже багатофакторний. Якщо спростити, то можна сказати, що в нас помірковане замороження.

— Чи дасть можливість Індія підвищувати зарплати в Україні?

Узагальнити це явище неможливо. Я можу уявити, що конкретні менеджери на конкретних акаунтах вирішать втілити такий підхід. Чому б і ні, будемо бачити, але загалом такої стратегії немає.

— Ви сказали ще, що найм відрізняється, тому що багато кандидатів не дуже критично себе оцінюють на місцевому ринку, на відміну від українців. Є ще якісь відмінності, які ви помітили?

Ми ламаємо для себе ці стереотипи про ринок Індії, до яких всі звикли. Звісно, при адекватній затраті часу, ресурсу на цьому ринку можна знайти будь-кого. Є люди, які в плані технічної компетенції нічим не гірші за українців, а іноді й мають значно більший досвід у складних проєктах.

Можливо, деякі українці захочуть переїхати в Індію, попрацювати там. Рівень сервісу, незалежно від локації, буде ідентичний, ми це гарантуємо клієнтам.

Ціна, звісно, інша. Культурний момент інший, все-таки це азійський ринок. Українське ІТ за час свого становлення, а це два-три покоління інженерів, інтегрувалося в культурну філософію західного бізнесу. Для нас кар’єрний успіх є частиною самореалізації, для нас важливо бути успішними на роботі. І тому на людей можна впливати через ці механізми, вибудовувати весь HR і роботу з персоналом на таких ідеях.

Для інженерів в Індії це не зовсім так. Для них робота є робота, сім’я є сім’я, і це розділення більш ніж осмислене. Тому цей момент ми, напевно, ще будемо змушені допрацьовувати. Вчимося, як правильно це зробити, які є важелі впливу на цих людей, як їх мотивувати, як забезпечити retention у компанії. Частково це вирішується через найм лідерів, які виступають культурним мостом. Але, мабуть, цього не буде достатньо і ще доведеться вчитися.

— Ви сказали, що розглядаєте можливість переїзду до Індії українських фахівців, які можуть переїжджати Чи є вже сформований пакет умов для такої релокації?

 Ні, але можливо варто почати думати про таке. Якщо охочі будуть.

— Як думаєте, чи ваш запуск стане прикладом для інших компаній? Для кого це, на вашу думку, вдале рішення, а для кого не дуже?

Стане однозначно, як і були приклади інших українських компаній для нас. Я думаю, що наш запуск підкріпить думку про те, що це можливо і вигідно. Кому? Напевно, все-таки компаніям нашого рівня в плані розміру і бізнес-моделі. Передусім ми могли б розглядати цю локацію для віддалених працівників, і, власне, здешевити собівартість сервісу через cost optimal людей у регіонах.

Водночас я знаю набагато менші компанії, які просто наймають контракторів в Індії, без офісу, представництва, без нічого. Плинність кадрів страшна, коли ти не здатний забезпечити щоденне управління людей на місці і коли ти не маєш правильно побудованого HR-процесу для віддаленої роботи. Менші компанії їх не мають.

Про український офіс

— Скільки у вас зараз людей працює в Україні і що змінилось для українських офісів за останній рік?

Станом на початок 2025-го у нас 1660 спеціалістів, які перебувають в українській локації або є податковими резидентами України — це понад 76% усього глобального хедкаунту. Ми показали зростання на 7% за минулий рік, наш офіс у Колумбії і Румунії зріс. Присутність українців в Польщі зросла.

Водночас кількість інженерів в Україні лишилася сталою чи навіть незначно зменшилась за 2024 рік.

Є негативні тренди, наприклад, скорочення співпраці з певними замовниками. Зокрема, є клієнт, що відмовився від частини нашої команди в Україні, бо має вендорів у Індії. На жаль, війна має негативний вплив. Ми просто не маємо того звичного припливу нового бізнесу, який раніше компенсовував відплив з поточних проєктів.

— Коли запровадили податкові зміни, багато компаній скаржилося, що не такий страшний податок, як нестабільність. Чи можете розказати, як підвищення податків вплинуло на N-iX, зокрема як на резидента Дія City?

Я думаю, що поки що ніяк не вплинуло. Податки співробітників — це їхня справа, а компанія лише допомагає супроводжувати фінансову діяльність. Мені невідомі випадки, коли люди просили підвищити компенсацію через податки. Таких прецедентів не було.

— Фахівці в Україні у вас здебільшого працюють як ФОПи?

У компанії є кілька моделей співпраці, зокрема й ФОП. Однак зростає кількість людей, які обирають формат трудових контрактів. Ми прагнемо пропонувати спеціалістам оптимальну форму взаємодії залежно від їхніх потреб та актуального законодавства, тож не фокусуємося лише на одному форматі.

Про роботу N-iX в інших країнах

— У 2023 році Україна була основним регіоном для N-iX і найм тут був трошки більшим, ніж деінде. Як зараз?

За результатами року Україна й надалі лишається лідером серед усіх наших локацій. Нині тут відкрито близько 180 позицій. Це 60% від кількості вакансій у компанії загалом.

Ми дуже успішно, на мою думку, змінили позиціонування для інших країн. Наприклад, у Колумбії вже маємо 50 людей, і я думаю, зможемо дорости до 100 фахівців у 2025 році. У Румунії 30 фахівців. До повномасштабки це була, напевно, більш ефективна локація, ніж Польща. Але у зв’язку з тим, що велика кількість українців працює тепер у Польщі, ситуація змінилася. Ми наймаємо там приблизно 50 на 50 — і українців, і поляків.

Юрій Кушла з Ерікою Гутьєррес Карденас, Head of N-iX Colombia

Колись Олександр Шатний (VP People Operations у N-iX — ред.) казав, що ми в Польщі можемо найняти будь-кого. Питання лише, чи це потрібно. У 2023 році ми ще заводили в домашні локації, включно з Польщею, той бізнес, який просився в ту ж Колумбію. А тепер здатні заводити бізнес в Колумбію в абсолютно ізольованому режимі. Ми підтягнули там delivery-модель, з’явилися канали лідогенерації зі США прямо на Латинську Америку. Тому ми просто розбавили ту статистику, яка до нас заходила у Східну Європу.

У 2023 році ми ще йшли шляхом найменшого опору, бо звикли працювати з українським ринком і наймати тут. У 2024-му це трошки почало зменшуватися, я думаю, у 2025-му ця тенденція щодо Латинської Америки продовжиться. Тобто хто швидше знайде правильну людину, в цій локації і опиниться проєкт.

— Ви кажете, що неважливо, в якій локації фахівець, де знайшли, там і добре. Водночас ми чуємо від спеціалістів, як замовники постійно відмовляються від співпраці, якщо основна частина команди в Україні. Чи є у вас такі випадки?

Були. Ми намагаємося дотягнутися до глобального бізнесу. І що більший цей бізнес, то він є більш зарегульованим. І війна працює проти нас у сек’юрному рейтингу. Ризик ведення бізнесу з Україною зріс, і великі компанії не можуть це не враховувати.

Основна причина відмов — бюрократичні процеси в їхніх безпекових політиках.

Імовірність фахівців бути мобілізованими — це лише частина тієї групи ризиків, але не єдина й не основна.

Навіть якби ми забронювали 100% персоналу, я думаю, що клієнти не змогли б цілком розслабитися, працюючи з нами

Адже це не є гарантією, що ті люди не будуть розброньовані завтра. Тобто воно вирішує певним чином, дає можливість виграти час, мати переговорну позицію, поліпшує ситуацію, але цього недостатньо. Тому, власне, наша глобалізація — це частина стратегії виживання бізнесу.

— Розкажіть про роботу N-iX в Штатах. Чи відчувається там вплив політичного контексту, яка ситуація із залученням клієнтів?

Наше американське представництво невелике — на близько 15 людей. У ньому зосереджені сейлзи та представники архітектурного офісу.

За нашими вакансіями на проєкти для американських замовників видно позитивний тренд після листопада. Якщо останні два роки ми мали їх у середньому 100, то зараз вже 180-200.

Думаю, що це була реакція великих компаній на можливі позитивні зміни у зв’язку зі зміною влади. Це завжди відбувається із запізнення, тож подивимось, як далі буде.

— Є ще якісь локації, де ви плануєте відкритись чи розширитись на цей рік?

Останні роки два нам дуже хотілося зайти в Японію. І ми розуміли, що працювати з цим ринком з усіх наших локацій, навіть з Індії, важко. Тому розглядали можливість побудувати центри з ближчих локацій. Починали навіть робити перші кроки, але поставили цей проєкт на паузу. Зараз переглядаємо цю стратегію.

Якщо в нас будуть певні інвестиції в бізнес-розробку, спрямовані на японських клієнтів, то з’явиться і локація. Є варіанти, але ми поки що не впевнені, де це робити краще.

— Чим саме Японія вам цікава?

Грошима, там є великий глобальний бізнес. Але, власне, ця глобалізація, має і плюси, і мінуси. Ми спробували вийти на японських клієнтів, а в результаті опинилися із їхніми або британським або американськими subsidiaries. Тобто нам сказали: «Усе класно, але раз ви вмієте працювати в Америці, то от вам наше американське відділення, говоріть з ними».

Японія — це дуже закрите й консервативне середовище. Ти не можеш вести бізнес там, не будучи глобальним лейблом. Ти не зайдеш туди, не маючи японської компанії. Всі фінансові транзакції та контракти не виходять за межі Японії. Це означає, що треба мати там представництва і ще певні бекапи.

Самі ж проєкти не є аж настільки інноваційними, як може здаватися. Інколи заходиш на відомі компанії, і все знову впирається в паперову оптимізацію бізнес-процесів. При тому на такому рівні, який ми проходили з американськими клієнтами ще років 10 тому.

— GlobalLogic зайшла в Японію через те, що стала частиною Hitachi. Ви розглядали такий варіант, стати частиною іншої компанії?

Ми все розглядаємо. Зокрема, механізм партнерства або поглинання невеликої компанії, яка зразу забезпечить певний трамплін і операційну присутність. Це може бути японсько-філіппінський, японсько-в’єтнамський бізнес, такі розмови ведуться.

— Які у N-iX плани на нинішній рік?

Ціль на рік — це 7-відсоткове зростання, тобто мати не гірший результат, ніж у 2024 році. Водночас якщо війна триватиме, нам доведеться продовжувати політику диверсифікації стратегії. І тоді варто очікувати спад нового бізнесу для України зі всіма наслідками.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось13
До обраногоВ обраному3
LinkedIn



Найкращі коментарі пропустити

В Індії є нормальні специ. Але дуже мало людей, які мають західний менталітет в підходах до роботи. Тому нескінченна брехня, ледачість, безвідповідальність, підкилимові ігри, перетягування ковдри на себе, роблення з мухи слона та інші супутні речі будуть нормою в індійському середовищі... При відсутності контроля за офісом з боку бізнеса це дуже швидко перетворюється на мʼюзікл з танцями та піснями.

В Індії приблизно в півтора раза дешевше, ніж в Україні

якщо працюєш з індусами, то знаєш — чому

Якось, років 5-6 назад, коли працював джуном у SoftServe, зайшов діалог з сінйор колегами стосовно індусів)
Не пам’ятаю точного формулювання проте пам’ятаю ідею сказану тоді «коли замовники вже попрацював активно з індусами, більше він до них повертатися не забажає»
Ну і досвід цих останніх років цілком підтвердив це твердження
Чув про випадки коли індуси починають перетягувати своїх до тіми, потім до відділу, потім до компанії і в результаті випихують всіх інших
І після деякої критичної масси прогрес розробки просто зупинявся
Проте так, дешевше ніж в Україні

Ох уж ця віра у те, що десь у світі існує щось якісніше і дешевше, але воно секретне і ніхто про це не знає. А ти самий розумний, тобі по секрету сказали, і зараз ти усіх наїбеш і будеш заробляти більше за всіх.

Не буває такого. Не купиш айфон вдвідчі дешевше. Не купиш індуського синьора за ціною українського джуна.
Звісно, існують виключення, якщо дуже пощастить, то можна знайти класного синьора вдвічі дешевше ринка, бо він не вірить у себе і вважає себе поганим розробником.

Кожна людина прагне заробляти більше, кожен ринок знаходить свою рівноважну ціну. Ніхто не буде працювати за 10 доларів за годину, якщо може знайти 50. Якщо індуси в середньому дешевші, це значить, що вони (в середньому) не можуть продати себе дорожче. І цьому є обʼєктивні причини.

Похвально, що українські компанії шукають шляхи до розвитку, але методи часто викликають питання.

Як тут вже зазначили, в Індії та й в Азії загалом багато крутих сініор+ спеціалістів.
В той же час треба розуміти, що якщо ти відкриваєш офіс поряд із

Meta, Alphabet, Amazon

, то й конкурувати за таланти ти будеш із ними.
Давайте подумаєм, куди піде індійський сініор, в Гугл чи в ноунейм(на місцевому ринку) свіжовідкритий офіс на 20 людей, де, до того ж, проект по підтримці якогось умовно-старого ентерпрайзу, а не сучасне, модне-молодьожне.
Це вже не згадуючи, що навіть мідл+ індуси масово їхали в США або в інші більш цікаві локації, а лишались, відповідно, ті, в кому не зацікавлені ТОП контори.

Якщо ж мета була набрати джунів по три копійки, то велика загадка, чому цього не можна робити в Україні, зараз найбільш сприятливі обставини для найму джунів та людей з невеликим досвідом.

Це все не згадуючи описаних в статті проблем, коли на умовного мідл джава розраба подається 600+ резюме, з яких було б добре аби третина релевантні.

АЛЕ, офіси треба диверсифіковувати. Сумно, але поки війна не завершиться, ситуація буде тільки погіршуватись.

90 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

1. Менеджер індус набиратиме команду індусів так простіше і культурно ефективніше.
2. Скільки коштує навчити українців або індусів з «нуля» за 3-6-9 місяців?
3. Готові вийти на ринок Індії та найняти 10000 співробітників?

Кожен топ-менеджер має в своєму житті спробувати працювати з індійцями в Індії. Це нормально. Головне, щоб компанія не збанкрутувала.

мне не так давно довелось поработать с двумя синьйор товарищами из Индии с 6+ годами опыта автоматизации.. задача одного из них была создать PoC. Когда я ревьювал его «творение», кажется, я сам дегроднул.. я начал расспрашивать его почему он полностью проигнорировал раздел best practices и antipatterns из документации фрейма который он использовал, почему не следует конвенциям и почему весь его код будто бы насмешка на solid. в ответ цитата, которая меня просто поставила в тупик и я искренне не знал что мне отвечать "but why do we need to follow conventions?"(произнося это в голове добавьте очень сильный индийский акцент и фонящий микрофон чтобы погрузиться в туже атмосферу). я уверен что в Индии много хороших разрабов, но так же много моих друзей и знакомых стыкались и с трешовыми кейсами как у меня.

А в чому він не правий? Задача була створити PoC, а не продакшин-реді код, з лайф сайклом в двісті мільйонів років. PoC робиться для того, щоб перевірити ідею, рішення, це не MVP. Навіщо там тести, код ревью та інше барахло, що взагалі не впливає на відповіді, на які мусить давати концепт?

Я, до речі, ніколи не розумів, як написання поганого коду може бути швидшим і простішим, ніж написання хорошого.
Звісно, тести простіше не писати, ніж писати (і тут можна посперечатися, бо тестувати все одно доведеться), ревью не має сенсу, якщо немає конвенцій і тп, але солід? Ну камон, простіше ж зробити розділення на модулі, на файли, розділити на шари, і тд.

Яка різниця для PoC, який буде в смітнику одразу після релізу? Що ви кому довести хочете своєю принциповою позицією?

Ніякої, але це ж простіше, ніж писати простирадла говнокода

Якщо вам простіше писати одразу нормальний код, то ніхто проти не буде. Але робити для PoC код ревʼю та потім звинувачувати, що хтось там якихось бест практіс та код конвеншин не дотримується, це вже за межою здорового глузду, як на мене.

99%, що PoC потім стане основою реального проекту. Бо шкода код викидати.

Я такий приклад на власні очі спостерігаю. PoC без особливих переробок відправили в прод. Воно ледь-ледь дихало. Вирішили переписати з нуля. Щоб сильно голову не напружувати, реалізували копію попереднього рішення. В результаті пʼятий рік воно приносить тільки головний біль та витрати. Феєричні ... молодці...

Этот PoC стал бэкбоуном всего фреймворка со всем антипаттернами и это полный кошмар. На PoC лютейший говнокод не остановился)) этот синьйор 6+ годами опыта живет и дышит дивизом «but why do we need to follow conventions». У меня бы не было никаких вопросов если бы PoC был исключительно для примера, а потом сделать по-нормальному.

Этот PoC стал бэкбоуном всего фреймворка

Це запитання до рахітектора, якого дідька лисого було прийнято рішення його використовувати без змін та переписування з використанням всіх технічних вимог до продуктів релізного рівня. Тут сіньйор ні до чого, помилка на рівні ПМ/Архітектор, або взагалі CTO, який мусив не допускати PoC код в розробку.

а кому довірили творити продакшин код і прочу архітектуру? чи не тім хто так успішно справівся з пруф оф концепт? а вони такі «так ось же ж єсть нашо видумувать нові» а дірєктори інвєстори такі «ай маладєц на тобі пять давай інтеграцію»

Тут сіньйор ні до чого, помилка на рівні ПМ/Архітектор, або взагалі CTO, який мусив не допускати PoC код в розробку.

а сто вообщє такий давно в курсі цього всього єб... серпентаріума і такій просто сидів чекав на свою долю у екзіті і далі вирішив продовжувать свій путь без нас на що ми окремо шукаємо (нового) сто от ти нім будеш на тобі PoC код шоб до завтра було на проді пріду провєрю ))

ЗЫ: усі події єсть художествєнний вимисєл усі співпадіння сурової реальності случайность ))

а кому довірили творити продакшин код і прочу архітектуру?

А хто сказав що отой сіньйор не впорається нормально з правильно поставленою задачею? ;)

а сто вообщє такий давно в курсі цього всього єб.

Дивні в тебе уявлення про обовʼязки CTO... Його задача не соплі в кожного сіньйора витирати, а побудувати процес виготовлення високоякісного продукту задешево. Процедура роботи над PoC входить в його обовʼязки, як мінімум довести до підлеглих, що її треба розробити та впровадити.

— 

Протягом останніх трьох років ми регулярно переглядали зарплатні вилки (часто в сторону зменшення) для балансування конкурентності пропозиції для клієнтів і працівників. Всі вищеперелічені фактори впливають на підхід до переглядів компенсацій — він дуже багатофакторний. Якщо спростити, то можна сказати, що в нас помірковане замороження.

— 

Ціль на рік — це 7-відсоткове зростання

найс)

Коментатори такі цікаві. Думають що керівництво Ніксу не в курсі про якість роботи дешевших розробників🤦‍♂️

Все они отлично в курсе.
Там сидят м... — но не дураки: они будут формировать шаблон по очень простому правилу
10 индусов и 1 украинец.
Это позволит взять x3-x4 проектов
а что украинцы будут сгорать в печке выгорания затыкая порожденные и..ми костыли ... так ведь кто не выехал, тем деваться некуда

Враховуючи що українці ліди, то вже самі зможуть розподіляти задачі так щоб мати результат а не аврал. А хто не вміє розподіляти задачи будуть овертаймити

що українці ліди,

Не похоже. Скорее всего они будут senior/principal инженерами.
распределением и планированием будут ведать все те же местные со всеми вытекающими
или украинские же менеджеры .... что то, мягко говоря не подарок.
Впрочем, буду рад, если ошибаюсь и ситуация не будет сводиться к «команда написала, у тебя есть несколько дней чтобы подтвердить уровень квалификации и заставить это работать и показать заказчику»

Судя по комментам про качество лидов и разрабов из Индии, схема, похоже, классическая: украинские лиды будут вытягивать результат, сжигая свое время и нервы за три копейки — пока не выгорят, а потом их тихо заменят на свежих. Главное, чтобы лиды осознали свою роль до старта игры — тогда веселье гарантировано всем.

Вартість послуг — важливий фактор, але не єдиний визначальний показник ефективності бізнесу. Низька ціна часто супроводжується компромісами в якості, що може призвести до збільшення витрат у довгостроковій перспективі. Ключові аспекти, такі як надійність, відповідність стандартам, SLA, прозорість процесів та компетенції фахівців, відіграють значну роль у досягненні бізнес-цілей. Тому Total Cost of Ownership (TCO), рівень підтримки, швидкість адаптації до змін і здатність команди ефективно комунікувати з замовником — важливіші за стартову вигоду у вигляді нижчої ціни.

Аж в півтора рази дешевше індуси, але якість робіт яка — мммм))
Якщо хочете зекономить на сенйорах українцях — гайміть мідлів. Буде краще ніж сенйорів індусів, і вигода більше. Навіть джуни в більшості випадків будуть на рівні.

Так то в статті доступно пояснили що Срінавас, менеджер зі штатів, хоче працювати з Кумаром з Індії, а оті ваші технічні українці йому не сильно й цікаві.
Мені теж хотілось би, щоб наймали більше українців, але для того СЕО гугла, Майкрософта ... мають бути українці

але для того СЕО гугла, Майкрософта ... мають бути українці

«There Can Be Only One» (к) (тм)

До чого тут Срінавас та штати?
Стаття про N-Ix які вирішили теж хайрити індусів. Для підвищення якості своїх продуктів, ага. І щоб порадувати замовників.

Дякую за статтю, інформативно

У сервісній компанії N-iX нині працює понад 2200 спеціалістів, здебільшого в Україні.

Про Індію:

Плани оптимістичні: вирости до 50 людей у 2025 році.

DOU — робить клікбейтний заголовок

90% процентів комментаторів:

AAAAAA ІНДУСИ!!!!!ОдінОдінОдін %*№"!!!!

Коментатори завжди знають як краще бізнесу😂

When Outsourcing $9/hr Software Engineers goes Wrong
www.youtube.com/...​atch?v=Ak-q6GqR2TU&t=138s

Знов цей булшит. Вже ФАА випустила звіт з усіма подробицями цієї проблеми. В деталях розібрано на профільних ресурсах. Але знаходяться ті хто далі заголовка не читають...

З іншого боку, глобальні ІТ-гіганти, як-от Meta, Alphabet, Amazon, деколи наймають в Індії на американські зарплати.

А? Шо? В Європі наймають на європейські, в Канаді — на канадські, а в Індії — на американські?

Так індуси давно не дешеві, просто з тим скільки з них тепер СЕО їм натурально тягнути інших в свою компанію. Так само як мені комфортніше з українцями працювати

Коли чую про індусів, то око починає сіпатися. До речі, раджу зайти на teamblind і почитати трошки про них і як вони махінаціями, кумівством заполонили ринок Америки, і заодно дістали до печінок американських девів.

друг який працював на пряму на майків розповідав щось схоже

1. звявився індус менеджер
2. через якись час зявився ще 1 індус але вже девелопер
3. всі таски які НЕ вирішують твою річну продуктивність або бонуси або OKR — йдуть НЕ індусам
4. всі таски які будуть світитись перед менеджерами і допомагати з ростом у компанії — йдуть індусам
5. проходить рік +\- - індуси всі йдуть на підвищення, всі отримують бонуси, а решта девелоперів розгрібає нескіченні потоки тікетів, багів, і всякої іншої залупи яку ці індуси генерують своїми рішеннями

ну він зіскочив зі свого відділу і перейшов у іншу частину майків де було більше суто інженірінгу і менша команда. Потім туди теж прийшли індуси і тепер він взагалі на іншій роботі)

3. всі таски які НЕ вирішують твою річну продуктивність або бонуси або OKR — йдуть НЕ індусам

Це типовий приклад фаворітизму і це заборонено aka.ms/reportitnow і якщо це дійсно так, то менеджера знімуть.

Менеджера знімуть, якщо цю проблему хтось зарепортить і підніме перед вищим керівництвом.
Якщо всі просто будуть мовчки звільнятися, то проблема ще дуже довго буде не вирішеною.

власне aka.ms/reportitnow це і є внутрішня система для репорту таких випадків офіційно і при бажанні анонімно до HR з гарантією розслідування і в обхід direct reporting chain.

Колись пробував свого менеджера репортити? Я якщо ще +1 до твого?

Хочу почути цю кулсторі, тільки не з Української компанії доповідних часів а з американської.

Тоді це вам на американські форуми, а не українські.

Хто зарепортить — того звільнять (не маючи запасного плану), бо менеджер над менеджером теж індус.
Краще голосувати ногами.

Та там не просто менеджера знімати треба, а й всіх, кого він поставив

цікаво, я сьогодні друга спитаю за це

але думаю, що він як класичний інженер який любить писати код і вирішувати проблеми, просто пішов на інше місце роботи щоб не возитись з цією фігнею

Класний інженер це не тільки про писати код, це в тому числі про лідерські властивості. Вміння вирішувати конфліктні ситуації, вміння відстояти своє рішення або підхід до проблеми, вміння переконати інших в своєму підході — це все потрібно інженеру, який не існує в вакуумі і не працює в one man project, а є частиною команди в 10-100-1000 людей і має мати вплив на ці сотні, або тисячі інших інженерів.

Це не фігня, це робочий процес і він або працює як треба, або його треба змінювати. Шукати місце де ця проблема ще не виникла це просто чекати поки вона виникне (або виникне інакша) і переходити знову в інше місце.

тут велике поле для розмови

з очевидного, я думаю всі погодяться, що в незалежності від того яка в тебе посада, чим вище ти хочеш бути в організації тим важливішими стають горизонтальні скільки. Тобто якщо ти був дуже крутим інженером з вертикальними заннями від А до Я, то потрібно буде розвивати ще і софт скіли, і дизайн скіли і так далі.

далі, я не дуже розумію, до чого тут коменти про вакуум, проекти і частину команду. Повторюсь, менеджер індус так підігнав систему метрик і розподілення задач, що частина команди не могла отримати бонуси або проекти які б їх засвічували перед бізнесом для того щоб їм було простіше отримати підвищення. По факту, вони всі працювати над цілями, метриками, і задачами як «одна велика сімя». Там ніхто не працював сам по собі над своїми пет-проектами в підвалі. Але всі «бонуси» отримували тільки певні люди, а не вся команда.

і тут в мого друга було 3 простих варіанти — 1) працювати і отримувати гроші як є 2) піти шукати нову роботу без геморою 3) почати політичні ігри щоб виправити ситуацію.

він вибрав варіант 2 як найпростіший, бо хорошому інженеру дуже просто знайти роботу.

якщо брати перспективу бізнесу, то звичайно.... «ми хочемо щоб кожен працівник не тільки вирішував свої задачі, а також вирішував проблеми бізнесу, покращував процеси, і бла-бла-бла». Я думаю тут всі такої х**ти начитались вже по 10 разів. Тільки це якраз задача бізнесу створити рушій для хорошої корпоративної культури де все чітко, прозоро і зрозуміло, а не працівників аналізувати проблеми з політичними структурами і між-расовими відносинами у інженерних відділах. І потім коли стається зіро дей, критичний витік даних, фейл з ERP імплементацією на 2 або 10 мільярдів долларів — аналіз завжди показує, що одна з найбільших проблеми це «lack of communication».... бо бізнес ніколи не хотів слухати інженерів і так само не хоче йти до них і щось там вирішувати. Їм простіше найняти індуса який буде кліпати звіти і казати як все просто.

любить писати код і вирішувати проблеми

власне частина «вирішувати проблеми» в тому числі про нетехнічні проблеми і якраз нетехнічних проблем на великих проектах часто значно більше ніж технічних.

менеджер індус так підігнав систему метрик і розподілення задач, що частина команди не могла отримати бонуси або проекти які б їх засвічували перед бізнесом для того щоб їм було простіше отримати підвищення.

І це проблема, що потребувала вирішення. Я доволі довго працював в Microsoft і знаю як організований процес з підвищень і бонусів і знаю який він складний і як складно може бути це підвищення отримати. Але і система працює в 2 напрямки — підлеглі можуть менеджера за таке зробити reportitnow або поставили погані рейтинги на MS Poll, я бачив як директор, у якого були поганий MS Poll кілька років підряд і який наробив схожих помилок був замінений на інакшого. Тому може і неідеально, але система працює.

Тільки це якраз задача бізнесу створити рушій для хорошої корпоративної культури де все чітко, прозоро і зрозуміло, а не працівників аналізувати проблеми з політичними структурами і між-расовими відносинами у інженерних відділах

Система має якимось чином знати, що вона зламана і десь щось непрозоро і незрозуміло і десь щось працює не так як би хотілось. Це важко зробити без адекватного зворотнього звʼязку і якщо люди на місцях просто терплять (aka no heroes culture).

він вибрав варіант 2 як найпростіший, бо хорошому інженеру дуже просто знайти роботу.

В залежності від особистих обставин, ймовірно це і було правильне рішення. Більше того, коли людина звільняється з великої компанії, є offboarding interview і offboarding feedback де можна вказати причину звільнення так, щоб її не бачив менеджер. 2+ людини, що вказали менеджера як причину звільнення і менеджера можуть попросити на вихід.

Poll кілька років підряд... А рахували скільки при цьому полетіло девелоперської кар’єр? Бо він же кілька років просував «кого треба»

І хто ж тоді буде писати код коли всі стануть «класними лідерами»?

Ті самі класні лідери у вільний від лідерства час :)

Бо лідерські якості ніяк не замінюють вимоги до коду і дизайну, вони їх доповнюють. Щось накшталт «класний інженер (в ІТ) = класний розробник коду && класний дизайнер систем && класний лідер».

То вже якийсь фулстек виходить😁

ніт то є «граючий тренер» по научному

А якщо менеджер менеджера індус, який «в долі»?

Немає значення. В великих корпораціях системи репорту таких випадків повністю обходять direct management chain і мають гарантувати анонімність. Звичайно, людина яка буде це розслідувати може бути упередженою ітд, але ймовірність цього в компанії на 100.000-200.000 співробітників мінімальна.

Можу сказати що Індія стала чумою/саранчою не тільки для IT спеціалістів в Україні, а й для інженерів з інших сфер і не тільки і Україні. Боїнги вже падали від індійського аутсорса і без жертв не обійшлося- подивимося що буде далі.

Так проблема не в індусах тоді, а в ефективних менеджерах, які гроші зекономлені на норм розробниках потім вкидають в dei та в свої премії.

Боїнги вже падали від індійського аутсорса

Индусы сделали ровно то, что заказал Боинг
Боинг спроектировал и заказал это ... индусы только делали.
Их вина в данном случае минимальная, если вообще есть — не они проектировали и принимали ключевые решения по архитектуре.
В которой и был весь порок.
Им сказали сделать А — они сделали А. А то, что надо делать не А, а БВГДЕ ....

К слову — вы часто заказчикам говорите, что решение Н может быть опасно если его сделать так ? и часто Вас слушают ?

Стосовно того як там розробляється ПЗ я хз- в мене досвіду не має.
Я скоріш про саму тенденцію передачі всього що можна розробити на аутсорсі в Індію, а це не тільки IT.
У мене є друзі які працюють в інженерами-конструкторами в авіації в Україні в аутсорсових компаніях. І вони розказують що щось вже передають туди, а щось ще ні, бо йдуть дискусії в їх компаніях про передачу їх роботи індусам (тоб-то це втрата роботи), бо так хочуть менеджери їх замовників.
Тоб-то картина малюється така що індуси стають тим AI яким жахали всіх.

К слову — вы часто заказчикам говорите, что решение Н может быть опасно если его сделать так ? и часто Вас слушают ?

Так, кажу, і так — часто слухають. А якщо не слухають, то в мене завжди є той клятий імейл, який роз’ясняє чому це сталось і потім, інколи, навіть починають прислухатись.
І так, я думаю, що це частина роботи / обо’вязків, особливо якщо інженер позиціонує себе як сеніор або вище. І мідлу потрібно зазвичай потрібно демонструвати такий скіл, щоб стати сеніором.

це вже наслідок «глобалізації» і мерджу боіїнга і дугласа

боїнг був фірмою яка спеціалізувалась на крутих інженерних рішеннях і стандартах

дуглас був фірмою який спеціалізувався на фінансах

коли стався мердж то все топ керівництво з дугласа перейшло у боїнг і почалась плавна деградація. Це стосується всіх аспектів їх бізнесу, не тільки літаків.

і нажаль тренди в «світовому бізнесі» показують, що підхід дугласа стає тільки сильнішим. Для прикладу, всякі статті McKinsey про продуктивність девелоперів і їх коду та як АІ всі зможе замінити. Це дуже круто виглядає на папері, а в реальності АІ-шка піднімає якись клауд сабскріпшен в 10 чи 100 раз і (випадково) обанкротить бізнес.

Ідею наймати індусів, шоб потім за ними переписували українці вважаю геніальною

Водночас кількість інженерів в Україні лишилася сталою чи навіть незначно зменшилась за 2024 рік.

Дивно, але згідно звіту Топ-50 у січні 2024 в компанії працювало 1485 технічних спеціалістів, а у липні 2024 вже 1340, тобто за півроку компанія втратила 145 технічних спеціалістів (10%).

Ми не встановлюємо окремих жорстких планів найму для кожної локації, а дотримуємося загальних темпів зростання.
Водночас кількість інженерів в Україні лишилася сталою чи навіть незначно зменшилась за 2024 рік.
Чи дасть можливість Індія підвищувати зарплати в Україні?
Узагальнити це явище неможливо.

Пан VP цілком може і навіть вже узагальнив це явище

N-IX собі росте за рахунок індусів, найм в Україні собі стагнує й нікого не тривожить, бо купляй дешевих індусів продавай в японію.

Как-то у клиента родился гениальный план, заменить меня 2-мя филиппинцами, мол человека 2, а зарплата та же, профит. В итоге меня уволили, через полтора месяца проект который развивался больше года забросили.

С проектом уже было что-то не то, раз начали искать филиппинцев

я думаю тут як завжди є певні «обєктивні» причини які мають мало відношення до якості коду чи продуктивності.

1. хочеш брати участь у певних контрактах — можуть питати де у вас є офіси.
2. хочеш залучити інвестиції — можуть питати де у вас є офіси.
3. хочеш мати бек-ап де можна «відносно» швидко набрати людей на проект.

і так далі по списку

просто мати слово «India» в павер-пойнті щоб виглядало круто і професійно бо всі інші «гравці на ринку» мають оцю фігню. Інколи таку штуку в тупу можуть просувати «інвестори» чи ше якісь люди які до ІТ мають дуже мало відношення але вони дуже люблять всякі «тренди» і іншу залупу і хочуть щоб це все виконувалось.

ну і само-собою, дешевша робоча сила — це теж аргумент.

В Індії приблизно в півтора раза дешевше, ніж в Україні

якщо працюєш з індусами, то знаєш — чому

Моя приятелька, Senior AQA, якось розповідала мені, що її тіму просто скоротили, бо тіма з Індії дешевше. Питала її, чи вона стала шукати щось, на що вона мені сказала, що скоро до неї повернуться з галери і вона зможе одразу зайти на ту ж саму галеру з підвищенням зп:).
В любому випадку, я бажаю компанії успішної наймів, і хай все вийде.

Цікаво, яка кінцева вартість продукту, щоб українці переробили за індусами. Наскільки «дешевше» виходить?))

Похвально, що українські компанії шукають шляхи до розвитку, але методи часто викликають питання.

Як тут вже зазначили, в Індії та й в Азії загалом багато крутих сініор+ спеціалістів.
В той же час треба розуміти, що якщо ти відкриваєш офіс поряд із

Meta, Alphabet, Amazon

, то й конкурувати за таланти ти будеш із ними.
Давайте подумаєм, куди піде індійський сініор, в Гугл чи в ноунейм(на місцевому ринку) свіжовідкритий офіс на 20 людей, де, до того ж, проект по підтримці якогось умовно-старого ентерпрайзу, а не сучасне, модне-молодьожне.
Це вже не згадуючи, що навіть мідл+ індуси масово їхали в США або в інші більш цікаві локації, а лишались, відповідно, ті, в кому не зацікавлені ТОП контори.

Якщо ж мета була набрати джунів по три копійки, то велика загадка, чому цього не можна робити в Україні, зараз найбільш сприятливі обставини для найму джунів та людей з невеликим досвідом.

Це все не згадуючи описаних в статті проблем, коли на умовного мідл джава розраба подається 600+ резюме, з яких було б добре аби третина релевантні.

АЛЕ, офіси треба диверсифіковувати. Сумно, але поки війна не завершиться, ситуація буде тільки погіршуватись.

в Гугл чи в ноунейм

В Гугл ще потрапити треба. Теж саме про

їхали в США

Навіть при тої масовості, усе одно залишається великий пул «окей» розробників що можуть закривати потреби.

чому цього не можна робити в Україні

тому що українські розробники чи вже виїхали з України в Європу та стали вже не дешевими, чи то виїдуть після війни. А зараз поки вони й загалом у зоні ризику. Самі ж написали

офіси треба диверсифіковувати
В Гугл ще потрапити треба.

Це рядовому українцю в Україні робота в гуглі видається чимось із розряду мандрівки в «Смарагдове місто» з молочними ріками та шоколадними берегами, а рядовий індус бачить ці офіси зі старшої школи, має перед очима сотні прикладів як туди потрапити з детальними інструкціями.
Буквально вчора заходив на літкод, більшість заполонили індуси.
Те ж саме про США, особливо якщо хтось із твоїх знайомих/родичів вже звалив і може перетягнути тебе.

Але не Гуглом єдиним. В тому регіоні(не лише Індія, а вся південно-східна Азія) наймають, мабуть, всі ТОП-контори світу.
Тобто відкриваючи офіс там, ви свідомо віддаєте належне, що будете брати кращих з гірших.
Бо всі кращі працюють в іменитих конторах або в стартапах які пропонують американські зп.

Єдине, чому я бачу виправданим відкривати там офіси українським аутсорсерам, це диверсифікація перед клієнтами. Можливо, для такої картинки і десятка чоловік вистачить.

які пропонують американські зп.

ніт ))

Зараз лінь шукати, але на днях рився в тредах на редіті й форумі на літкоді, де індуси розповідали історії, як пішли з індуського Гугла бо їм в стартапах і не тільки, запропонували Х2 — Х3 зп.
Хоча погоджуся з тим, що це, мабуть, не масові випадки.
Особливий люкс це історії, як отримав офер від гугла, підписав його, потім від від іншої контори на Х2 зп і тепер шукає легальні способи зіскочити з гуглового оферу але так, аби його там назавжди не забанили.
Вся Індія в таких тредах, вся загадкова східна філософія.
Мистецтво війни і мистецтво оферів.

P.S. Заради справедливості, точних цифр вони не писали, а мені було лінь перевіряти. Теоретично, допускаю, що навіть Х3 від зп в індійському гуглі може бути менше ніж нижня планка ЗП в США. Хоча, скоріше за все, вище.

Пішов питати GPT o1:

FAANG Developer Salary Ranges in India (Approx. Total Compensation, in USD)

Entry-Level (L3 / SDE-1)
~US$30,000—50,000 per year
Mid-Level (L4—L5 / SDE-2/3)
~US$55,000—100,000 per year
Senior/Staff (L6—L7+)
US$125,000+ per year (can exceed this figure significantly)

Якщо брати не Каліфорнію, то це не те що б дуже далеко до американського рівня.

Це дуже далеко від американського рівня FAANG.
Рази у 2-4. Достатньо щоб переводити туди девелопмент.

Ох уж ця віра у те, що десь у світі існує щось якісніше і дешевше, але воно секретне і ніхто про це не знає. А ти самий розумний, тобі по секрету сказали, і зараз ти усіх наїбеш і будеш заробляти більше за всіх.

Не буває такого. Не купиш айфон вдвідчі дешевше. Не купиш індуського синьора за ціною українського джуна.
Звісно, існують виключення, якщо дуже пощастить, то можна знайти класного синьора вдвічі дешевше ринка, бо він не вірить у себе і вважає себе поганим розробником.

Кожна людина прагне заробляти більше, кожен ринок знаходить свою рівноважну ціну. Ніхто не буде працювати за 10 доларів за годину, якщо може знайти 50. Якщо індуси в середньому дешевші, це значить, що вони (в середньому) не можуть продати себе дорожче. І цьому є обʼєктивні причини.

Аутсорсу надо много дешевых людей, т.к в аутсорс часто отдают плевую неинтелектуальную работу. Какая разница кто будет писать очередной CRUD...

Невикоринною рисою малоросійського народу є нестерпне бажання накупити на карбованець п’ятаків.
Сподіваюся N-iX переживе експерімент та матиме можливість підвести підсумок і розповісти спільноті скількі взагалі було додатково витрачено і втрачено через «економію» на заміні дорогіх українськіх розробників на дешевих індійськіх.
І нагадую що досвід — це безцінна річ.

З того з чим стикався — «Якісний» спец з Індії буде обходитися компанії як мінімум так само як і український а то і дорожче. А не дорогих людей для виконання задач можна і тут знайти. Як на мене Індія і інші країни — прикольно для роботи в таймзонах клієнтів. А в плані управління такими командами і менталітету — важкувато (хоча і можливо), з одним із менеджерів стикався навіть з тим що «казати що на проекті щось не так — то не професійно» :)

Індія — це передусім найбільший оптимальний за ціною ринок IT-спеціалістів у світі.

Це бізнес-прийнятна фраза «найдешевші люди, якщо замовнику важливо, щоб була жива людина, а на решту байдуже.» Власне, далі в статті саме про це і йдеться.
Робоча стратегія — тримати українську команду для умовно стадії розробки, а індійську — для стадії підтримки, коли важливо мати поверхневі знання для фільтрації і ескалації проблем до відповідних спеціалістів, тоді Індія дозволить знизити ціну підтримки. У такому розподілі ролей я бачу позитив для українсьої розробки, це дасть нам якраз більше додаткової вартості.

Якось, років 5-6 назад, коли працював джуном у SoftServe, зайшов діалог з сінйор колегами стосовно індусів)
Не пам’ятаю точного формулювання проте пам’ятаю ідею сказану тоді «коли замовники вже попрацював активно з індусами, більше він до них повертатися не забажає»
Ну і досвід цих останніх років цілком підтвердив це твердження
Чув про випадки коли індуси починають перетягувати своїх до тіми, потім до відділу, потім до компанії і в результаті випихують всіх інших
І після деякої критичної масси прогрес розробки просто зупинявся
Проте так, дешевше ніж в Україні

Чув про випадки коли індуси починають перетягувати своїх до тіми, потім до відділу, потім до компанії і в результаті випихують всіх інших

я не тiльки чув, а й бачив — приходить новий iндус — менеджер або VP i через рiк майже всюди iндуси i тотальна срака

Я таке і з бразильцями бачив. Як сарана :)

В Індії є нормальні специ. Але дуже мало людей, які мають західний менталітет в підходах до роботи. Тому нескінченна брехня, ледачість, безвідповідальність, підкилимові ігри, перетягування ковдри на себе, роблення з мухи слона та інші супутні речі будуть нормою в індійському середовищі... При відсутності контроля за офісом з боку бізнеса це дуже швидко перетворюється на мʼюзікл з танцями та піснями.

В Індії є нормальні специ.

Але і коштують вони плюс-мінус, як українські.

Навіть дорожче бо за такого спеца ти починаєш конкурувати з FAANG які там присутні в повному обсязі.

Може в нікс полюбляють танці та пісні. Як от у ще одній дуже відомій ХВірмі. Ви ще забули додати до комплекту календар з нескінченими святами. Хтось казав, що в Україні їх забагато. Шо ж, гудьляк.

Про свята не можу нічого сказати... На мою думку більше люблять сценарій «бабушка захворіла, терміново треба в лікарню».

Працював з Індусами в Еміратах — прямо в одному офісі.

Дуже класно бачити як в 1 кімнаті сидять чуваки які слабо відрізняються від рандомних «бомжів» на вулиці і просто лупашать шо і куда попало, а в 2 кімнаті сидять індуси в чистеньких білих сорочках і кліпають репорти для бізнесу як «всьо харошоууу».

І десь є 3 кімната індусів де сидять реальні деви на яких висить вся «інфраструктура» того бізнесу але про них ніхто не знає і ніколи про них не чує) Оці тіпки топ, мають розуміння бізнесу, розуміння ІТ, доступи куди треба, і роблять все добре.

Ну і кастова система. Я працював з чуваком який з касти «брахмінів» (чи як там священників в них називають) і він ганяв решту офісу майже як «рабів». Всі там слухали його дійсно як «батюшку» і кивали головами навіть коли він абсолютний бред говорив.

Ну і кастова система

Якщо її немає, то вони обовʼязково її вигадають та будуть використовувати. Набирати підлеглих будуть за принципом «мусить бути тупішим за мене». Хоча я знав й українців з таким менталітетом, але це рідкість.

Підписатись на коментарі