«Зростаємо і шукаємо нових фахівців». Чому Yalantis — це вже не одна компанія і які спеціалісти їй потрібні

Yalantis — українська група компаній з розробки програмного забезпечення та ІТ-консалтингу. Yalantis працює понад 15 років, створюючи індивідуальні технічні рішення для бізнесів у сферах медицини, логістики, промисловості, транспорту.

За цей час Yalantis пережила кілька криз, а з 2022 року пройшла низку трансформацій — з’явилися дочірні бізнеси із власними продуктами, IoT-напрямом і кібербезпекою.

DOU поговорив із CEO компанії Денисом Руденком про трансформацію компанії у групу бізнесів, вирощування лідерів усередині, розвиток дочірніх компаній та план потрапити до топ-10 розробників IoT-рішень у Європі.

Денис Руденко. Фото надане Yalantis

👩‍👩‍👦‍👦 Yalantis тепер група компаній

Зараз у Yalantis працює 431 співробітник. З 2022-2023 років це вже не одна компанія, а група бізнесів, яку ми розвивали двома шляхами.

Перший шлях — створення окремих компаній у складі групи. Зараз їх чотири:

  • Yalantis (end-to-end IoT, software, hardware, and AI development);
  • SHERP (екосистема для операційного менеджменту IT компаній: ERP, CEP, HR, та фінанси);
  • PROTAGONIST (cyber security);
  • ще одна компанія, що поки перебуває під NDA.

У 2026 році плануємо запустити ще один бізнес в межах групи.

Другий напрям розвитку — пошук українських IT-компанії, які могли б приєднатися до нашої екосистеми. Ми оцінюємо їхню операційну модель, клієнтську базу та ринки, на яких вони працюють. Це окремий напрям для масштабування бізнесу.

2022-2023 роки серйозно відкинули нас назад і стали дуже важкими для компанії. Ми втратили кількох великих клієнтів, і доходи зменшилися майже на 30%.

2024 рік став для нас періодом відновлення: ми перебудували бізнес-процеси, операційну модель та організаційну структуру, щоб повернутися до зростання. Зараз динаміка знову позитивна.

Близько 35-40% клієнтів Yalantis так чи інакше пов’язані з інтернетом речей. Хоча ми, звісно, продовжуємо працювати й з іншими замовниками.

💫 Найм та розвиток команди

Ситуація з вакансіями постійно змінюється. У середньому цього року ми відкриваємо близько 20 позицій щомісяця — іноді трохи більше, іноді менше. Компанія зростає швидше, ніж ринок, тож попит на нових фахівців залишається стабільно високим.

Постійно маємо попит на Embedded-інженерів, Rust-розробників і архітекторів із досвідом у створенні IoT-рішень. Крім того, через зміни у стратегічному фокусі, активно шукаємо PCB-дизайнерів.

Водночас ми постійно шукаємо й інших фахівців. Якщо стартує проєкт з Embedded- чи Rust-розробниками, до нього обов’язково долучаються фронтенд-інженери, бізнес-аналітики, тестувальники тощо. Але найважче знайти саме тих спеціалістів, про яких я вже згадував — їх небагато на ринку.

Тому ми запускаємо внутрішні програми навчання, які допомагають людям робити технологічний перехід усередині компанії.

Водночас значна частина таких фахівців сьогодні працює у miltech-секторі

Ми менш активно наймаємо молодших спеціалістів, ніж хотілося б. Робота з IoT-проєктами, великою кількістю Fix Price-моделей і жорсткими дедлайнами потребує більш досвідчених senior-фахівців.

Колись у нас постійно діяли власні школи підготовки нових фахівців і я сподіваюся, що ми зможемо повернутися до найму джунів.

Окрім професійного розвитку ми пропонуємо співробітникам низку інших бенефітів. Наш соцпакет — середньостатистичний для індустрії, але ми регулярно його переглядаємо й оновлюємо, щоб залишатися конкурентними. Є компенсації спорту, медичні чек-апи, заняття англійською. Також у нас працює внутрішня «валюта», за яку співробітники можуть отримувати мерч у нашому онлайн-магазині — це частина гейміфікації та внутрішніх активностей усередині компанії. HR-маркетинг постійно вигадує нові «плюшки», щоб людям було цікавіше.

На сферу найму персоналу також впливають воєнні виклики. Як і більшість компаній, ми стикаємося з мобілізацією та переїздами співробітників. Але за три з половиною роки ми адаптувалися й навчилися з цим працювати.

🤝 Зробили ставку на внутрішній найм лідерів

Цього літа ми прийняли рішення про нішування компанії в бік створення IoT рішень, тому відбулися зміни на посадах СТО (Михайло Майдан) та CGO (Денис Гуков) — це перші результати наших внутрішніх лідерських програм. Ми не шукали кандидатів зовні: ці позиції обійняли люди, які починали в Yalantis розробниками чи проєктними менеджерами й виросли до керівних ролей.

Денис Гуков та Михайло Майдан. Фото надане Yalantis

Компанія досить егалітарна. Я сам прийшов сюди проєктним менеджером 7-8 років тому і зміг вирости. Усі нові компанії, які ми запускаємо в межах групи, також очолюють вихідці з Yalantis. На лідерські позиції цих компаній ми обирали людей, які вже проявили себе та показали свої сильні сторони. Ми інвестуємо в їхнє навчання та розвиток, адже вони поділяють цінності й культуру компанії та пройшли внутрішню лідерську програму розвитку. Тому ми зробили ставку на внутрішній найм, але водночас розширюємо пошук лідерів для представлення компанії в нових регіонах.

👣 Подальші кроки Yalantis

Наша мета — стати одним із провідних гравців у розробці end-to-end IoT-рішень. Я переконаний, що увійти до топ-10 у Європі ми можемо без проблем, а далі орієнтуватимемося на глобальний ринок.

Успіх вимірюватимемо кількістю та масштабом проєктів у цій сфері, а також вартістю компанії, на яку безпосередньо впливатиме дохід. Наприклад, ми створили R&D лабораторію у Варшавському офісі, отримали сертифікацію ISO 13485 для виробництва медичних девайсів. Уже маємо клієнтів з виробництва пристроїв.

R&D лабораторія у Варшаві. Фото надане Yalantis

Якщо раніше український IT-сектор здебільшого працював на ринок США, то зараз у нас активно розвивається європейський напрям, і між цими двома ринками є певний паритет.

Європа нам ближча і зрозуміліша — тут стає простіше працювати, хоча культурні та мовні нюанси ми ще не відпрацювали так добре, як у співпраці зі США.

До речі, за версією ChatGPT, ми вже потрапили до топ-3 Rust Development Company у світі. Про це ми дізналися випадково — партнери розповіли, що шукали підрядників через ChatGPT і побачили Yalantis у рейтингах.

Зараз ми чітко позиціюємо себе у сфері IoT-рішень. Для нас головне — орієнтуватися не на українські software-компанії, а на провайдерів end-to-end рішень. Таких гравців значно менше, і саме це для нас є «блакитним океаном».

Щодо офісів — не йдеться про девелопмент-центри. Зараз і в Україні, й у світі з цим непросто. Натомість плануємо відкривати Sales Representatives Office у Європі та США.

У нас вже є люди на місцях, посилюємо команди спеціалістами з продажів та консалтингу — і в Європі, і в США, і у східному регіоні. Наша стратегія зараз — знаходити нових лідерів по всьому світу, онбордити їх і вже навколо цих «ядер» будувати розвиток офісів.

🧑‍💻 Розвиток дочірніх компаній і розробка IoT-рішень

Усі наші компанії розвиваються у різних напрямках. Для стартапів головне — швидко вийти на ринок і отримати фідбек від користувачів. Для enterprise-сегменту навпаки: там на першому місці якість і відповідність вимогам, а не швидкість. Це ще один виклик для нас — перехід до Fix Price Project-Based замовлень.

Попит на відповідність комплаєнсам і сертифікаціям постійно зростає: без них компанію навіть не внесуть у vendor list. Це «домашнє завдання» ми вже виконали й зараз працюємо над сертифікаціями у сфері IoT та в галузях, де ведемо діяльність. Для enterprise-клієнтів — це один із ключових факторів на рівні із нашою експертизою.

Наш основний продукт — SHERP, який наразі має 10 клієнтів. Ми свідомо діяли обережно, у форматі тестування гіпотези — чи справді продукт матиме попит. Для цього заонбордили короткий список клієнтів, отримали від них фідбек і швидко вдосконалювали продукт — так, як це зазвичай роблять стартапи.

Зараз у SHERP сформувалися окремі команди з продажів і маркетингу, тож восени очікуємо помітних результатів. Ми співпрацювали з кількома ранніми користувачами, але поки що не запускали масштабного маркетингу. Попри це продукт уже вийшов на беззбитковість.

Кібербезпеку довелося виокремити в окрему компанію. Неможливо якісно проводити аудит власних рішень і потім самостійно виправляти його результати, тож ми створили окрему структуру з комплаєнс-експертами, технічними партнерами та фахівцями з кібербезпеки. Це дало синергію між двома компаніями та відкрило нові джерела доходу.

Сьогодні ця компанія працює під назвою PROTAGONIST. Її клієнти часто стають клієнтами Yalantis і навпаки — PROTAGONIST рекомендує нас своїм замовникам. У результаті обидві компанії отримують додаткові переваги.

Денис Руденко. Фото з соцмереж

Серед інших наших напрямів — healthcare, логістика, industrial і automotive. Наприклад, у healthcare-напрямі ми співпрацюємо з великою фармацевтичною компанією, яка займається виробництвом медичних пристроїв, програмного забезпечення та мобільного застосунку для приймання ліків за рецептом.

Система дозволятиме лікарям відстежувати, як пацієнти приймають ліки, а пацієнтам — ідентифікуватися за відбитком пальця, встановлювати нагадування, а також отримувати ліки без візиту до лікарні. І device, і software будуть сертифіковані за стандартами FDA.

Якщо говорити про industrial-напрям, то це проєкти з автоматизації виробництва та створення девайсів, які кріпляться до наявних legacy-систем. Вони вимірюють дані і, використовуючи ML-моделі, дозволяють здійснювати прогнозне технічне обслуговування старих машин, різних вузлів та агрегатів.

Багато запитів сьогодні стосуються редизайну та модернізації legacy-систем. Один із найпопулярніших напрямів зараз — це fleet management-системи, які ми розробляємо для більш ніж трьох всесвітньо відомих компаній. Завдяки розвитку чипів, мікросхем і 3D-принтерів дизайн та виробництво пристроїв стали значно доступнішими.

Щодо безпеки та сертифікацій, стандарт ISO 27001 — це базовий рівень і своєрідний «гігієнічний мінімум», який має бути обов’язково. Також поширені ISO 9001 та ISO 27701, але саме 27001 є критично необхідним. Я б порадив усім компаніям подбати про його впровадження.

Інші стандарти та сертифікації залежать від галузі та законодавчих вимог. Наприклад, відповідність вимогам HIPAA — для healthcare у США, GDPR — для роботи з даними користувачів у Європі, PCI DSS — для платіжних рішень у фінтехі, а ISO 13485 — для медичних продуктів (цю сертифікацію ми вже отримали). Ми працюємо над підтвердженням відповідності цим вимогам, бо великі клієнти у сфері медицини просто не співпрацюватимуть з IT-вендором, який не відповідає регуляторним стандартам.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



Немає коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Підписатись на коментарі