Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

IT-фахівці зможуть викладати в українських школах: Кабмін затвердив Положення про педагогічну інтернатуру (UPD)

В Україні ІТ-спеціалісти без досвіду викладання відтепер можуть пройти інтернатуру в загальноосвітній школі під наглядом досвідченого педагога та стати викладачем навчального закладу. Це передбачає затверджене урядом Положення про педагогічну інтернатуру, повідомляє пресслужба Міністерства цифрової трансформації.

Як проходитиме інтернатура

Як пояснили в відомстві, під час стажування за інтерном закріплюється певний викладач. Він формує спеціальну програму, яка допоможе якнайкраще опанувати практичні навички викладання.

Тривалість інтернатури — 1 рік. Передбачається, що впродовж року фахівець може сформувати й розвинути необхідні навички для навчання дітей. Зрештою він має отримати можливість викладати у школі.

«Завдяки такому підходу в українських школах учні навчатимуться у спеціалістів із практикою, що підвищить рівень викладання математики, інформатики та інших STEM-дисциплін», — йдеться в повідомленні.

UPD. Коментар Мінцифри

У Мінцифри уточнили DOU, що затверджене Наказом Міністерства освіти і науки Положення про педагогічну інтернатуру створює можливості для всіх охочих IT-спеціалістів долучитися до викладання у школах.

«Надалі реалізація цієї можливості покладається безпосередньо на навчальні заклади. IT-фахівці спільно зі школами мають домовлятися про організацію та проведення педагогічної інтернатури», — пояснили нам у відомстві.

Про реформування IT-освіти

У Кабміні нагадали, що глава Мінцифри Михайло Федоров у грудні 2021 року представив Дорожню карту реформування IT-освіти. Однією з її ініціатив було забезпечити якісне навчання школярів математики та інформатики.

За даними міністерства, під час розробки Дорожньої карти реформування ІТ-освіти виявлено, що в Україні бракує кваліфікованих вчителів із математики та інформатики, що призводить до зниження загальної якості математичної та STEM-освіти загалом.

Водночас під час обговорень представники бізнесу висловили свою готовність та бажання надавати підтримку закладам освіти в цьому напрямі.

Дорожня карта реформування ІТ-освіти в Україні розроблялася за ініціативи Мінцифри та Міносвіти. Аналітичну й технічну підтримку надає Центр економічного відновлення за сприяння Western NIS Enterprise Fund, який підтримує ініціативи з просування реформ в Україні та трансформаційні проєкти.


Раніше стало відомо, що в понад 50 українських університетах протягом 2022 року впровадять навчальний курс «Створення й розвиток IT-продуктів». Це — освітня програма з IT-підприємництва для студентів державних закладів вищої освіти (ЗВО). Новий курс покликаний навчити близько 60 тисяч студентів створювати цифрові продукти.

Перед цим повідомлялося, що на базі Київської школи економіки (КШЕ) відкривають технологічний університет SET University. Під час навчання студенти зможуть запустити власний стартап, а також залучити фінансування в його розвиток. А оплачувати навчання вони можуть відсотком від своєї зарплати в ІТ-компанії протягом кількох років після закінчення університету.

Своєю чергою компанія Ajax Systems відремонтувала лабораторію Факультету електроніки КПІ імені Ігоря Сікорського й облаштувала її всім необхідним сучасним обладнанням. Усього в проєкт вкладено більше 800 тисяч грн, із них 500 тисяч грн — вартість обладнання.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному2
LinkedIn

Схожі статті




38 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.
Надалі реалізація цієї можливості покладається безпосередньо на навчальні заклади. IT-фахівці спільно зі школами мають домовлятися про організацію та проведення педагогічної інтернатури

А накуя?

В універі викладати можна без цього всього (я перевіряв), в школі також (знайомі перевіряли).

Так тепер можна отримати шильдік, вот для того напевно

UPD. Новина доповнена ексклюзивним коментарем пресслужби Мінцифри.

коментарем пресслужби Мінцифри.

Та блін, ну справді цікаво:
Накуя воно треба та інтернатира, якщо рішення все одно приймається на рівні НЗ?
Педстаж йде з тією ж швидкістю і прибавка в ЗП за нього для ІТшника не критична.

Дорожня карта реформування ІТ-освіти в Україні (thedigital.gov.ua/...​еформування_ІТ_освіти.pdf) розроблялася за ініціативи Мінцифри та Міносвіти.

По-моему в этой «новости» вот это настоящая новость.
например:
>Затвердження професійних стандартів та кваліфікацій в ІТ-секторі
>Внесення до ВРУ законопроєкту щодо звільнення EdTech від ПДВ
> Розроблення порядку підготовки світчерів в ІТ та підвищення цифрової грамотності педпрацівників
> Поширення відеокурсу з математики

Проблема работы в школе не в ЗП. Вернее не столько в ней. Это дело такое.

На сегодня школьный учитель лишен рычагов воздействия на тех детей, которые чихать хотели на учебу.
Часто это прямо поощряется родителями.
и вот прикиньте, как работать в 9-м скажем классе если у вас этом классе ... к примеру -ка хулиганов, которые мешают проводить урок и так далее.
Конечно есть множество путей заинтересовать и так далее — но в этом случае они далеко не всегда работают.

Отдельно хотелось бы отметить, кто работающие в школе пишут тонну документации. Буквально на каждый чих — план, отчет и так далее.

Проблема работы в школе не в ЗП.

Скажи это учителям, что валят в Польшу, Чехию, Венгрию работать по 12 часов в сутках чернорабочими на заводах

Даже если вот прям сейчас сделать всем учителям 4к баксов — проблему образования это не решит вообще, может разве что будут меньше увольняться. Поэтому — не только в зарплате проблема, все верно.

Если программисту сказать, что писать он должен исключительно на древних паскале и фортране (и нет, ты не можешь использовать что-то новое или свой фреймоворк, ты же не архитектор (методист), вот и делай как сказали, не вякай), тесты использовать нельзя вообще потому что потому (но если все наврнется — то виноват, конечно, программист, потому, что нужно сразу писать нормально! И вообще, тебе не за тесты платят, а за код заказчика), учить новое — только разрешенное галерой (и обычно — в личное время). само программирование — пара часов в день — остальное на заполнение бумажек и отчетов. Полная бесправность перед заказчиком (и в 90% прямое руководство — тот еще мудак, прикрывающий за счет персонала свою жопу) — да тут любой выгорит и уволится.

Так что менять нужно всю систему, а не только размер оплаты. Но именно менять, а не делать полную анархию, как предлагает минцифры и мон.

инициатива правильная, вот только еще нужны соответствующие:
— методическая часть(не та что сейчас)
— финансовая мотивация

в условиях дефицита кадров будут отдельные кейсы, точно не системные изменения

Если развивать для внутреннего рынка то получиться что-то типа:
— Пишем CMS для микрокредитной организации
— Разрабатываем алгоритм обхода графа ваших друзей для нахождения потенциальных лидов готовых сделать ставку в «название букмекерки»
— Делаем дефейс правительственных сайтов, или что такое CVE

Та и щас можно. Ну по крайней мере нам в дну говорили что диплом бакалавра даёт право читать в школе математику и информатику и знаю примеры когда люди работали

у мене в дипломі вказана можливість викладання))

Идея хорошая, но с реализацией минцирка и министерства образования, это фиаско будет очередное.
Т.е они не хотят менять текущую систему, они хотят скормит этой системе как можно больше людей. Очевидно.

Интересно, зачем работать за школьную зарплату если можешь в день получать как в школе за месяц

Иногда лучше пойти отслужить, серьезно. Так что так себе мотивация.

У некоторых людей есть духовные потребности.
Например, вносить свой труд в успех следующего поколения. Еще иногда люди становятся волонтерами.

Да, я знаю, тебе это непонятно ввиду очевидных причин, но у многих людей есть потребности, которые выходят за рамки кошелька и живота.

за інтерном закріплюється певний викладач. Він формує спеціальну програму, яка допоможе якнайкраще опанувати практичні навички викладання.
... закріплюється ... викладач. Він формує ... програму

Ну то есть «специалисту» отводится роль говорящей головы, которая должна начитывать методичку?

Можно и так, но зачем? Всегда есть возможность купить роболего или ардуино и учить детей параллельно с методичкой практической части

Якщо б це було у формі вільних уроків без привязки до програми та бюрократії — то ну можливо. випускники політеху й так могли. Питання як заохотити таке робити й якій з того зиск фахівцю. Поки освіту простіше рухати просто відейками в ютубі www.youtube.com/c/VolodymyrPavlyshyn

А яка мотивація для фахівців?

Уникнення призиву?)

Друг розповідав: Можна просто ігнорити повістки))

ростити наступне покоління? в нежлобських суспільствах популярно

Готовы спрыгнуть со своей зп на учительскую? Идея хорошая, спора нет, но есть свои дети, зимой за отопление как-то платить надо, ну и так дальше по списку.

при чому тут спригування з зарплати? якшо ти раз в два тижні прийдеш в школу БЕЗ зарплати провести урок інформатики чи навіть по скайпу проведеш менторінг сесію. та навіть раз в місяць. з тебе корона спаде?

Я выступал с докладами и моё главное условие было — чтоб они были бесплатными и общедоступными. Так что нет, корона не спадёт, не ношу. Я так понимаю, что речь идёт о полноценной школьной программе, а не просто раз в месяц удалённо со школьниками пообщаться. От этого толку не так много. И выглядит нелогично проходить интернатуру год, чтоб в следующем году 7 занятий провести.

От этого толку не так много.

від цього (спілкування з спеціалістом з галузі) овердофіга толку порівняно із спілкуванням з вчителем інформатики

від цього (спілкування з спеціалістом з галузі) овердофіга толку

А ви пробували навчати людей які нічого не знають (а ту ще й діти)?
Менторити джуна — це одне.
Пояснити щось студню 3-4 курса — це в рази складніше, у нього немає досвіду за який можна зачепити, а ще їх багато і мотивація є не у всіх.
Пояснити студню 1-2 курсу взагалі пекло, бо у нього може не бути бази на рівні що таке пам’ять, не бути розуміння структур даних і тд.
В школі далеко не у всіх буде сформоване абстрактне мислення. Тут до речі, приходить розуміння того чому стандартним вважають шлях з математиків в програмісти, математика формує вміння оперувати абстракціями.

В сусидній темі згадували Scratch. Одна з його переваг — це спроба навчити програмуванню людей у яких не сформоване абстрактне мислення. Але імхо, так собі стратегія.

Цікавий життєвий досвід, робота з дітьми.

Звісно, грошову мотивацію тут малоймовірно, що зможуть забезпечити. Але якщо організують з мінімумом бюрократії та з більш-менш вільним графіком, чом би й ні.

Сестра детям раньше английский преподавала. Щас UX дизайнер. Как вспоминает прошлое — глаз дёргается ) Опыт интересный, но далеко не каждый сможет, даже тот, кто на конфах выступает. Дети — совсем другая история. Но попробовать стоит )

ну, знову ж таки, у форматі хоббі може бути цікаво. якщо діти справді зацікавлені, якщо не треба мати справу з бюрократією та совком у школах, якщо залишається час на основну роботу та на відпочинок.

працював з дорослими, і з ними, звісно простіше. розуміють нащо воно їм, з самого початку вмотивовані та готові вкладати сили. але в роботі з дітьми теж, напевно, є свій кайф.

Лично мне б зашло в формате свободных лекций и воркшопов для желающих. И вот пункт «для желающих» тут ключевой.

Підписатись на коментарі