Market by mono. Розповідаємо деталі про проєкт та яких ІТ-фахівців шукають у команду

Компанія mono запустила власний маркетплейс у застосунку monobank. Наразі пропонують 20 тисяч товарів у трьох категоріях: гаджети, електроніка та комп’ютерна техніка. DOU попросив команду розповісти деталі про реалізацію цього проєкту.

📌 Про ідею

За словами СЕО market by mono Артема Шевченка, ідея створення маркету виникла понад два роки тому. Однак, коли почалося повномасштабне вторгнення, реалізацію відклали.

«До ідеї повернулися весною 2023-го: розробили бізнес-модель, сформували бачення ключових сценаріїв. Перший розробник і перший рядок коду з’явилися вже за кілька місяців, 1 вересня 2023 року», — розповідає Артем Шевченко.

📌 Про команду і технології

Команду формували упродовж трьох місяців. Зараз у market by mono 15 технічних фахівців різних спеціальностей (бекенд, фронтенд, девопси, тестувальники), менеджерів, дизайнерів, а також орієнтовно 20 людей у бек-офісі. Як фреймворк використовують Scrum.

«Із масштабу ідеї відразу було зрозуміло, що проєкт великий і для розробки необхідно мати окрему команду. Формували її з нуля, адже потрібна була поглиблена експертиза саме в домені e-commerce», — каже Гліб Бабіюк, Product Owner market by mono.

«Вибір технологій і підходів був зумовлений уже наявними e-commerce рішеннями та досвідом інших проєктів у сфері електронної комерції: мікросервісна архітектура, Cloud платформа, на якій розміщуються сервіси», — зазначають у mono.

Додають, що основним викликом було знайти рішення, як вбудувати новий продукт у застосунок monobank.

«Це був виклик і технічний, і операційний. Технічно — мета полягала в тому, щоб мати змогу випускати фічі для необанку і маркету незалежно.

Організаційно — побудувати власні процеси розробки, використавши сильні сторони команди продукту monobank, адже саме в інтеграційних фічах і є найбільша цінність для користувачів. Серед іншого, це платіжні інструменти: еквайринг і покупка частинами, „людяна підтримка“ тощо», — розповідають у команді.

📌 Який попит і кого наймають

За перші три дні маркетплейс відвідали понад мільйон клієнтів, які зробили 67 500 покупок на суму понад 56 мільйонів гривень.

У команді market by mono зараз триває активний найм. Зокрема, є три актуальні вакансії у профілі компанії на DOU:

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



29 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

цікаво почути думки стосовно

вбудувати новий продукт у застосунок monobank

як практично, так і юридично.

Ще нещодавно Mono всіх переводили на Visa для зменшення комісій та жалілися на збільшення податку на прибуток. Зараз же всередині банківського додатку запускають маркет, на який теж має бути збільшений податок (?).
Ну і практично. Коли слід очікувати Monocab, Monofood і тд? І чи доречно даний функціонал всередині банківського додатку?

ну це опція, кому не подобається — той не користується. Воно наче не заважає, чом би й ні) Ідея не нова, ідея працююча — kaspi bank в Казахстані дуже непогано підріс на ідеї супераппа.

Як не крути, моно — найбільш інноваційний банк країни.

новий дизайн ледь не вдвічі зменшив швидкість запуску апки (в усякому разі так це відчувається). Тепер «швиденько потрясти один перед одним» вже не так швиденько виходить.
Боюся що коли в суперапп продовжать напихувати всякого, то воно буде стартувати ще повільніше.

власні мультимаркети давно вважаються трендовим напрямком розвитку в банківському секторі,
до вторгнення багато в кого було подібне в планах

Зараз же всередині банківського додатку запускають маркет, на який теж має бути збільшений податок (?).

так Моно — не банк, це Universal попадає на новий податок заднім числом

Маркет ґаджетів без фільтрів по характеристикам...

ну це РоС, думаю що все буде скоро

це не єдине, що там наразі відсутнє, бета ж,
вдало стартонули виключно за рахунок безкоштовної доставки

велика клієнтська база та впізнаваність бренду теж свою справу роблять

Після паскудного редизайну думав важко вже чимось здивувати...аж ось маркет...

Цікаво, чому моно в 2024, попри всі світові тренди, будують свій кастомний бекенд. РНР — окреме питання, але можливо просто були в них вільні РНРшники)

будують свій кастомний бекенд

А что надо было использовать?

1. Є тренди 2024го, а є ціна/якість/швидкість розробки технологій/кількість кваліфікованих розробників.
2. Symfony це прям таки кастомний бекенд?
3. PHP- ну ви поняли, да???;))))))))9

Зазвичай зараз клієнти хочуть скоротити час виходу на ринок та вартість розробки, тому вже багато років у світі єкомерс розробки є дуже популярним підхід composable commerce.

Це побудова рішення з готових мікросервісів, які вже потім можна кастомізувати так як треба. Приклади продуктів — commercetools, medusajs як вдалі готові платформи, але можна збирати архітектуру з будь-яких блоків, які підходять (тобто взяти пошук від А, промоції від Б і т.п.)

Якщо у моно були РНР розробники і треба було їх залучити, то я б скоріш обрав ORO Commerce замість розробки просто на Symfony. О очевидних плюсів:

1. Дуже багато функціоналу, причому саме для маркетплейса.
2. Написано на Symfony.
3. Є ком’юніті і можна знайти людей з досвідом.
4. Перевірена архітектура.

Ну і це український продукт, теж приємно) Можливо вирішили що дорога ліцензія буде.

Але можливо моно зробило не так багато на цьому етапі і там лише інтеграційний код, який в цілому нема різниці на чому писати, він всеодно кастомний)

РНР — окреме питання

А що не так з PHP?

Не найбільш популярна мова програмування для веба зараз, все ж таки проектів і продуктів на JS cуттєво більше. Ну і коли на JS можна писати і фронтенд і бекенд, це зручно та гнучко.

Писати фронт на РНР зараз звісно можна, але навіщо?

ну ось я продукт без тех-бекграунду

зайшов в нет і перші цифри — 79% вебу працює на пхп + сотні або тисячі бібліотек + сотні або тисячі комюнті + сотні або тисячі опцій з інтеграції чи підтримки. Тобто він живий і все там крутиться окей.

далі попав на якись опитувальник де питали «яку мову для ВЕБ ви використовували за останні 12 місяців» і там 18% людей відповідає — пхп. Тобто майже 1 з 5 опитаних девів користувався ним, знач він не такий мертвий.

враховуючи скільки всього працює на пхп — можливо вони вирішили, що це простий, надійний, і швидкий спосіб зробити продукт без за*обів з більш сучасними або ізотеричними тулами. Але простіше було б від них коментар отримати)

ну погодьтесь, продукт без тех-бекграунду не має обирати технології. 79% вебу працює на пхп тому що це умовні сайти на вордпресі, і це космічно далеко від маркетплейсу.

А Facebook був космічно далеко від локального маркетплейсу, коли ще був виключно на PHP написаним? :)

Не найбільш популярна мова програмування для веба зараз

Те, що зараз воно не очолює тренди, не означає, що платформа непопулярна. Це перевірена часом та проста до використання платформа із чудовим перформансом.

Ну і коли на JS можна писати і фронтенд і бекенд, це зручно та гнучко.

Насправді, ще не бачив жодного проєкту де це було би виправдано та дійсно «зручно та гнучко», бо не так вже і багато спільного коду на бекенді та фронтенді, особливо якщо є окрема бекенд та окрема фронтенд команди. Так, такі проєкти існують, але їх надзвичайно мало.

Хіба що, якісь бізнес-правил (по типу валідації) можна пошарити, але якщо вони є, то воно ж всеодно буде запускатись на бекенді і виграш в UX тут мінімальним буде.

я не про шаринг коду, я про фулстек розробку, коли одна людина може виконувати задачі і на фронті, і на сервері

Тоді ж тимбільш немає жодного сенсу, бо єдине, що буде шеритись між платформами — синтаксис та стандартні методи вбудованих типів. Принципи взаємодії та всі SDK/API будуть взагалі різними.

Якщо людина дійсно фулстек, то там байдуже, що і на чому написано. Аби дозволяло досягати результату швидше і з PHP тут майже немає конкуренції.

Кажу як фулстек. :)

Будьмо реалістами — зараз не найкраща ситуація в українському (та й світовому) ІТ.
Тому, ви занадто глибоко копаєте і найбільш очевидна відповідь: у них просто були вільні PHP програмісти, можливо, навіть з досвідом реалізації подібних проєктів.
Тож в сумі: ресурси в наявності, time to market мінімальний = win-win для всіх.

якщо почали в вересні 23го, то ТТМ не те щоб мінімальний, зважаючи на функціонал який ми побачили

Про эти 79% услышал первый раз от человека в 2006 году. Тут вероятно дело в том как проценты считать, в данном случае считается 79% всех верхних доменов. Тоесть youtube.com и bool-shit.com, там имеет вероятно один и тот же вес.

Робити бек для маркетплейсу на js? Це не жарт?

можливо якась інтеграція з існуючими рішеннями типу магенто чи та ж ORO Commerce від засновників Магенто ;)

пхп помер, не забувайте про це (:

Підписатись на коментарі