Запустили застосунок Армія+ для військовослужбовців. Що можна через нього зробити

Застосунок Армія+, який має на меті оцифрувати паперові журнали та рапорти й надавати послуги військовослужбовцям, запустили. DOU побував на офіційному запуску проєкту та розповідає деталі.

«Мета — звільнити українську армію від паперової роботи. Ми починаємо з електронних рапортів, продовжимо обхідними й іншими документами. <...> Це другий елемент цифровізації держави. Перший — „Дія“, яка має понад 20 млн користувачів. Третій елемент — застосунок „Мрія“, для навчання українських дітей», — зауважив президент України Володимир Зеленський на форумі, присвяченому запуску Армія+.

Заступниця міністра оборони з питань цифровізації Катерина Черногоренко зазначила, що близько 52% ітерацій в армії робиться через рапорти. На електронний рапорт військовий витрачатиме не більше як 10 хвилин.

🚀 Які сервіси запрацювали

«Фактично, Армія+ — це Дія для військових. Спершу будуть працювати дві базові функції. Опитування для військовослужбовців та електронні рапорти», — зауважив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль.

У застосунку нині можна подати електронно 11 рапортів за чотирма групами: «На відпустку», «На допомогу», «Направлення» і «Видача направлення». Згодом кількість сервісів збільшиться. На офіційному запуску повідомили, що далі буде:

  • військовий ID, або посвідчення військовослужбовця;
  • зворотний зв’язок між державою та воїном;
  • захищені чати для спілкування військовослужбовців
  • навчальні онлайн-курси та програми.

У мобільному застосунку Армія+ командир має протягом трьох днів затвердити рапорт або пояснити причину відмови підписати його.

Наприкінці свого виступу президент Володимир Зеленський звернувся до командирів: «Я дуже розраховую, що ви будете допомагати впроваджувати всі ці зміни».

Де знайти: Google, Apple.

🧑‍💻 Що відомо про команду

Катерина Черногоренко, заступниця міністра з питань цифровізації розповідала DOU, що над застосунком працювало чотири окремі команди. Юридичний відділ, який займається нормативно-правовими актами, які потрібно було ухвалити для роботи застосунку. Команда бізнес-аналітиків, що опрацьовує сервіси, які підготували для запуску першими.

Продуктова команда, яка безпосередньо розробляла застосунок, і команда кіберфахівців, які опікуються протоколами захисту. У кожній з них до 20–25 людей.

Ту функціональність, яка уже є, розробили військовослужбовці ІТ-напряму Міноборони. Тобто більша частина зроблена власними ресурсами міністерства та Генерального штабу, зауважувала Катерина Черногоренко.

Керівник директорату цифрової трансформації Міноборони Артем Романюков в інтервʼю для DOU зауважував, що на цей реліз міністерство не ставить за мету повністю поховати паперові рапорти, а просто дає можливість замінити їх електронними. Це — перша в історії е-послуга в армії. Тож у відомстві будуть дивитися на динаміку та успішність, з якими електронні рапорти приживатимуться в українських військовослужбовців.

«Надалі, можливо, ситуація розвиватиметься як з паспортом. У вас є ID-картка чи паперовий паспорт, але при цьому ви можете мати паспорт з „Дії“ і забути про ID-картку і про паперовий паспорт — як вам зручніше.

По якихось треках точно буде шлях з відмовою від паперової документації, з виведенням її з нормативного поля.

Це стосуватиметься безглуздих речей, з якими наша команда — колишні десантники, штурмовики, зв’язківці — стикалася й сама за майже два роки служби. Тому там, де ми можемо скасувати та заборонити паперовий абсурд в армії, ми будемо це робити», — зауважував в інтерв’ю Артем Романюков.

Оновлення від 9 серпня. Уточнили у відомстві, що нині доступні 11 рапортів, і додали, за якими групами.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



Немає коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Підписатись на коментарі