×

Чечоткін вперше пояснив, чому з Rozetka звільнили айтівців

У лютому-березні Rozetka скоротила зарплати й звільнила більшу частину айтівців. СЕО компанії Владислав Чечоткін вперше прокоментував, чому так сталося, у червні в інтерв’ю Forbes.

Головне

  • 27 лютого айтівці почали отримувати пропозиції щодо роботи від інших компаній. Тому CEO, не знаючи, «що буде завтра», повідомив, «що немає з чого платити зарплату».
  • За словами Владислава Чечоткіна, після початку широкомасштабного вторгнення росії у Rozetka не було змоги виплачувати зарплати, бо товари були заблоковані, на рахунку «було фізично мало грошей», а клієнти повертали придбане. 20 березня у компанії був обіг 23 млн грн, хоча у грудні було 4 млрд грн.
  • Rozetka вдалося зберегти кістяк команди, а з більшістю попрощатися. «Якусь кількість людей», як сказав Чечоткін, повернули в команду у квітні-травні.

Деталі

Про те, що Rozetka не виплачує зарплати, скорочує виплати та звільняє айтівців, стало відомо всередині березня. Співзасновник і співвласник маркетплейсу Владислав Чечоткін 16 березня опублікував на своїй сторінці у фейсбуці допис, де розповів про те, що компанія переживає складні часи. У коментарях до нього він згадав і айтівців: «у нас немає грошей, щоб заплатити програмістам».

Пізніше співробітники компанії стали публікувати дописи у соцмережах, де розповідали деталі. З’ясувалося, що ще до широкомасштабної війни у Rozetka оголосили, що зарплати зменшать на 20%, а вже в середині березня стало відомо, що зарплату за угодою платити не будуть — оплатять лише відпрацьовані години. Крім того, тимліди мали скоротити команди на 20% — наказ нібито обґрунтовувався недостатньою кваліфікацією цих співробітників.

Офіційно коментувати ситуацію в компанії не стали, хоча DOU звертався з таким проханням.

Станом на червень 2022 загалом у Rozetka працюють 50% штату. «Частина людей частково зайнята. Це потрібно і для того, щоб відповідати трудовому законодавству, і щоби більше людей могли отримувати зарплату», — пояснив Чечоткін.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Схожі статті




43 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Тим часом розетка під час замовлення марки: i.imgur.com/WUTJOcr.png
Всього я отримав 80+ нотифікацій на пошту від розетки протягом декількох годин на одне і те саме замовлення.
Така виявилася ціна звільнення працівників

Ну і варто додати, що розетка впала буквально через декілька хвилин після старту продажу марки, не витримавши навіть декілька десятків тисяч юзерів в секунду, що є де-факто стандартом на всіх західних майданчиках.

Це взагалі якийсь тренд у нас, недооцінювати вартість хороших ІТ-рішень, памʼятаємо, «Роль кібербезпеки трохи перебільшена, — міністр Федоров»

Отож, що ми дізнались із відео:
1. Навантаження було 2/3 від блек фрайдей, тобто навіть не рекордне і тим не менш вони не змогли це захендлити.
2. Максимум було 70 замовлень за секунду. Не 700, не 7к, а просто 70. Мені, чесно кажучи, трохи соромно таке навіть слухати.

Я зараз проходжу навчальний курс який звучить як «Архитектура высоких нагрузок» або простими словами Highload. В рамках курсу треба зробити проект де буде навантаження від 10к реквестів в секунду. А тут 70 і люди кажуть, що це дуже багато.

Процитую сам себе:

Це взагалі якийсь тренд у нас, недооцінювати вартість хороших ІТ-рішень

EDITED:
Дописав цей меседж і згадав, що архітектура це завжди баланс між ціною і якістю. Якщо типове завантаження касти 99,9% часу це 1-2 замовлення в секунду, то їм дійсно нема сенсу вкладатися в апаратно-програмні рішення для Highload і т.д. і можна просто фейлитись один раз в рік на пікових навантаженнях.

Дивно, що ebay, який проектували ті, хто пише курси про архітектуру великих навантажень, відключив торги маркою через навантаження. Не могли захендлити 70 покупок в секунду?

А можна посилання на це? Бо виглядає як злегка фейк.
Якщо ебей і відлючив торги маркою, то там, очевидно, мали бути якій ще причини окрім того, що не змогли похендлити N-кількість реквестів за секунду.

Очевидна причина по якій могли відключити — банально закінчились марки. Якщо саме на ебей було виділено 10к марок і ці 10к були додані в корзини в перших 47 секунд, то зрозуміло, що торги треба припиняти.

70 замовлень != 70 реквестів, чи не так? 🙂

Так, але як багато реквестів йде на 1 замовлення?

Ну порахуй, на курсі «Архитектура высоких нагрузок» має щось бути на цю тему 🙂 Скільки людей в цей момент додає товар в кошик, скільки шукає потрібний товар і т.п.
А щоб не рахувати, далі у відео звучить цифра «4000 запитів за секунду в піку».

Мне деньги за отмененный заказ Розетка всё-таки вернула. То есть в плане репутации там не всё потеряно. Но как айтишнику мне по-прежнему больно за коллег.

Я тут обычно топлю за продуктовые компании по-сравнению с аутсорсингом, агитирую работать в украинских продуктах, но уже 2022 год, а украинские продукты как кидали людей в конце нулевых на бабки, нарушая договора в любом «кризисе», так кидают и сейчас. Не машины/квартиры свои же продавать собственнику, чтобы рассчитаться с рабами, в самом деле...

Очень грустно. Годы идут, а все риски работы в украинских продуктах по-прежнему лежат на плечах наёмных работников.

Желаю ребятам найти хороший direct contract.

Чечоткіна треба було звільнити обґрунтовуючи це

недостатньою кваліфікацією

Нема грошей, шоб платити команді, тому звільняють людей, аргументуючи це

недостатньою кваліфікацією співробітників

.

«„20 березня у компанії був обіг 23 млн грн, хоча у грудні було 4 млрд грн.“»
Що він має на увазі?

Зрівняти найжирніший місяць та один день березня — спроба побідкатись.

Ще задовго до 24 лютого, багато компаній писали про BCP. Навіть у маленьких був план.
І тільки розетка про це нічого не знає. А про ризик-менеджмент згадують тільки після.

Дуже шкода, що в момент прийняття рішення про звільнення, Чечоткіну ніхто не пояснив, наскільки важко І ДОРОГО буде найняти нових людей після звільнення, особливо, зважаючи на історію при якій звільнили команду.

Мені наразі очевидно, що найближчим часом, можливо навіть найближчі роки, компанія не зможе розвивати існуючі і створювати нові ІТ-продукти, не буде кому.

В цій історії, можна провести паралель із ринком акцій, де статистично найбільш успішними інвесторами є МЕРТВІ інвестори, тобто ті, хто купив і тримає акції, а не продає-купує піддавшись емоційним рішенням і тимчасовим кризам.

Аналогічно й тут, вже через місяць після вторгнення, в кінці березня, було очевидно, що русня програє, 2 квітня русаків вибили повністю з Київської області.
Фактично, менеджменту треба було протриматись всього лиш півтора місяці від імпульсивних рішень аби працювати далі й не вбивати собі репутацію.

Їм треба було протриматися не півтора місяці, а невідому необмежену кількість місяців. Півтора місяці у тих, хто уже знає чим все закінчиться.

Само собою, але вони зробили імпульсивне рішення майже відразу, не протримавшись навіть місяця.

У них досі дефолтна сторінка російська. Якщо компанія нечистоплотна, вона така в усьому.

Згідно закону з липня має бути українська, але, так, хотілося б щоб не з-під палки, тим більше в часи коли за українську мову на території України можуть вбити

До мовного закону їх співробітники, було таке, ще й чорноротили в соцмережах про українську. Зрозуміло, що безкарно робити таке можна тільки якщо відбиваєш позицію власника, бо інакше вилетиш з роботи дуже швидко.

Интересно, те кто оправдывают розетку пойдут туда работать?
Что бы при следующем обострении войны, в самый критический момент остаться без работы?

Можна йти, але за Х2 прайс. Ризики повинні оплачуватись, а робота в розетці тепер, нажаль, це великий ризик.

Шкода, що менеджмент не зміг розрулити ситуацію. Сервісом корустуюся і планую продовжувати користуватися, але працювати до них пішов би тільки за Х2 від ринкового.

Працювала у Розетці як раз у період початку війни, потрапила у число тих, кого скоротили. Але відверто кажучи, я не маю ніякої образи. Так, комунікація була не завжди своєчасна, але на тому і все...
Команда ІТ у Розетка — супер, я отримала крутий досвід і неймовірно рада, що мала шанс попрацювати над такими проектами!

Програмісти образились на сувору реальність. Ніколи такого не було і ось знову. Зрада #983752

Питання не в тому, що їх звільнили. Таке буває і це нормально. Питання в тому, що їм фактично змінили оплату за місяць «заднім числом», а це зовсім не нормально.

Для реалій України (взагалі) не нормально?.. та ти гониш. Саме поява таких ексцесів тут не дивна. А за межами ІТ такого на порядок більше. Така реальність. Стати частиною бізнесу котрий «так» не робить, котрий живе (може дозволити собі жити) по інших «нормам» внутрішньої культури комунікації, бізнес-процесів та таке інше — це як виграти мільйон не купувавши лотерейного квітка.

Яка гидота. Чесне слово, тьху

астрологи объявили неделю Розетки.
количество експертов «щас поясню шо не так с Розеткой» увеличилось вдвое.

Експертів «як треба робити бізнес» — потроїлося. )

Чесно кажучи це смішно, що такий гігант не зміг протриматись на плаву кілька місяців, у виплатах зарплати, так це праця в мінус, але відношення до компанії буде відповідне далі.

20 березня у компанії був обіг 23 млн грн, хоча у грудні було 4 млрд грн.

Ну камон. Про це він писав ще в березні. Це зараз відомо, що треба було протриматись 2 місяці. А тоді мало що було відомо.
І не треба гівнити Розетку, бо вони весь час донатили і допомагали ЗСУ.

І давайте будемо чесними — в IT, а тим паче в програмістів, зп не такі вже й маленькі, щоб скаржитись на раптову втрату доходу.

Типово жлобська дія, як тільки ви мені не треба, то і йдіть?

Ну в якості альтернативи можна платити декілька тисяч доларів зп просто так, щоб за декілька місяців збанкрутувати і закритись. Причому, як він сказав, прибутки просіли в 200 (!) разів.

Для прикладу, якщо на час війни у магазина феєрверків чи туристичної агенції прибуток впав до нуля — співробітникам теж треба виплачувати зп просто так?
Це війна. Кожен щось втрачає.

Розетка завжди допомагала армії, так що жлобами їх важко назвати

Кожен щось втрачає, але завжди тільки один залишається «лохом» у взаємовідносинах. Зручно.

завжди

Есть список кейсов с датами и именами? Или как обычно?

Можете пошукати на одному італійському сайті, на ваш смак... На доу та лінкедіні також були як анонімні, так і неанонімні пости/коментарі/відгуки. Списки якщо захочете можете самі створити, мені це нецікаво і лінь, доводити вам нічого не збираюсь.

І не треба гівнити Розетку, бо вони весь час донатили і допомагали ЗСУ.

Донат на ЗСУ є універсальним способом отримання індульгенції? (ваше твердження не логічне)
Власне якраз за те що вони одночасно і донатили і скинули людей, Розетку і треба «гівнити», бо це означає, що гроші були, от тільки працівники компанії мали менше значення для компанії ніж донати.

був обіг 23 млн грн, хоча у грудні було 4 млрд грн.
А тоді мало що було відомо.

Власне цінність (велує), яке компанія приносить у відносини «наймач-працівник», — це закриття ризиків. В даному випадку у компанії мали б бути деякі кошти на ЗП на Х місяців.
Але виявилось так, що
— або у компанії немає фін стабільності
— або компанія не цінує працівників
Обидва варіанти — це додаткові ризики.

І давайте будемо чесними — в IT, а тим паче в програмістів, зп не такі вже й маленькі, щоб скаржитись на раптову втрату доходу.

Чудова маніпуляція, але знову ж без логіки (треба пояснювати чому?) :) Підставте замість «в програмістів, зп» слова «в компанії, доходи» і отримаєте таку саму маніпуляцію, але вже зи сторони, що опонує вашому твердженню

Бізнес — це керування ризиками. І ці ризики — проблема тих, хто керує, тобто в Розетці проблема засновників і їх найближчих підлеглих. Не нормально вирішувати проблеми бізнесу за рахунок працівників. Хіба, якщо вони в обмін отримують частину бізнесу. ))))

так це праця в мінус

Ну так и программисты могли бы предложить руководству поработать бесплатно — да это работа в минус, но... (надеюсь, дальше понятно в чем пробой в твоей логике)

Тим паче, що вони не найбідніший клас, могли б і підтримати 😉

В інтервю Форбс він розказував, чому компанія не мала подушки на випадок кризи. В 2021 всі ресурси були залучені в розширення, будівництво нових відділень, взяли кредити в банках і взагалі під розвиток стали жити «не по кишені». Коли війна вже тут, подібні дії здаються необачністю. Але шашлики усім хотілося жарити.

Ну, тобто топ-менеджмент не зміг у стратегічне планування, а всіх собак повісили на лінійних працівників. «Пани чубляться, а в в мужиків чуби тріщать» ©

Я не виступаю адвокатом, а добавляю деталі, яких немає в статті ДОУ. До всього, війна це форс-мажор. А структура, яка повинна інформувати і страхувати роботу платників податків, усіляко запевняла, що нічого не станеться, все гаразд, продовжуйте працювати.

Підписатись на коментарі