Запрацював закон про електронне резидентство
Закон про особливості оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів — е-резидентство — набув чинності 1 квітня, повідомило Міністерство цифрової трансформації. Завдяки закону іноземні IT-спеціалісти зможуть ставати підприємцями в Україні та сплачувати податки в український держбюджет. Наразі проєкт тестують і напрацьовують нормативно-правову базу, йдеться у повідомленні.
Як зауважують у міністерстві, запуск е-резидентства дозволить іноземцям:
- у кілька кліків ставати підприємцями в Україні;
- дистанційно управляти своєю справою за допомогою сучасних технологій;
- підписувати документи електронним підписом;
- дистанційно відкривати банківські рахунки та керувати ними;
- сплачувати податки на пільгових умовах.
Заступник голови комітету з фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк нагадав, як це буде працювати.
Фахівець реєструється у «Дії» та проходить фінансову та безпекову перевірку. Якщо все добре, стає електронним резидентом — електронним платником єдиного податку на
3-й групі без ПДВ та отримує ЕЦП.Далі відкриває дистанційно рахунок у банку. І саме банк буде податковим агентом для е-резидента. Фахівець працює та сплачує податок — 5% від доходів в рамках ліміту ФОП
3-ї групи. Більше ліміту — 15%. Але йдеться тільки про зовнішні контракти з експортом послуг. Всі документи ведуться в електронній формі, всі листування з ДПС онлайн, всі розрахунки — безготівкові.
Також у Мінцифри зазначають, що е-резидентами не можуть стати підприємці, які мають дохід в Україні, а також громадяни росії та інших країн із санкційного списку.
📌 Контекст
Електронне резидентство — це статус, який дає можливість іноземцю отримувати кваліфіковані електронні послуги. Наступним кроком у розвитку цього проєкту є надання іноземним фахівцям можливості займатися господарською діяльністю, а це залучатиме додаткові кошти в держбюджет.
Е-резидент стає платником єдиного податку третьої групи. Це передбачає сплату 5% доходу (якщо оборот не перевищує ліміти для ІІІ групи ФОП) та 15% (якщо ліміти перевищено).
Мінцифри працювало над проєктом «е-резидентство» з 2019 року.
Раніше ми розповідали, що міністерство за кошти міжнародної технічної допомоги провело спеціальне дослідження, що допомогло, за словами Мінцифри, сформувати продуктову пропозицію, яка була б цікавою для потенційних е-резидентів. DOU отримав у розпорядження документ від Мінцифри, в якому є розрахунки й економічне обґрунтування проєкту е-резидентство.
У міністерстві очікують, що в середньому кожен е-резидент поповнюватиме бюджет України на $1000 на рік. На першому етапі планують долучити близько 1000 е-резидентів, які в найближчий рік зможуть поповнити бюджет приблизно на $1 млн.
6 коментарів
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.