Запрацював закон про електронне резидентство

Закон про особливості оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів — е-резидентство — набув чинності 1 квітня, повідомило Міністерство цифрової трансформації. Завдяки закону іноземні IT-спеціалісти зможуть ставати підприємцями в Україні та сплачувати податки в український держбюджет. Наразі проєкт тестують і напрацьовують нормативно-правову базу, йдеться у повідомленні.

Як зауважують у міністерстві, запуск е-резидентства дозволить іноземцям:

  • у кілька кліків ставати підприємцями в Україні;
  • дистанційно управляти своєю справою за допомогою сучасних технологій;
  • підписувати документи електронним підписом;
  • дистанційно відкривати банківські рахунки та керувати ними;
  • сплачувати податки на пільгових умовах.

Заступник голови комітету з фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк нагадав, як це буде працювати.

Фахівець реєструється у «Дії» та проходить фінансову та безпекову перевірку. Якщо все добре, стає електронним резидентом — електронним платником єдиного податку на 3-й групі без ПДВ та отримує ЕЦП.

Далі відкриває дистанційно рахунок у банку. І саме банк буде податковим агентом для е-резидента. Фахівець працює та сплачує податок — 5% від доходів в рамках ліміту ФОП 3-ї групи. Більше ліміту — 15%. Але йдеться тільки про зовнішні контракти з експортом послуг. Всі документи ведуться в електронній формі, всі листування з ДПС онлайн, всі розрахунки — безготівкові.

Також у Мінцифри зазначають, що е-резидентами не можуть стати підприємці, які мають дохід в Україні, а також громадяни росії та інших країн із санкційного списку.

📌 Контекст

Електронне резидентство — це статус, який дає можливість іноземцю отримувати кваліфіковані електронні послуги. Наступним кроком у розвитку цього проєкту є надання іноземним фахівцям можливості займатися господарською діяльністю, а це залучатиме додаткові кошти в держбюджет.

Е-резидент стає платником єдиного податку третьої групи. Це передбачає сплату 5% доходу (якщо оборот не перевищує ліміти для ІІІ групи ФОП) та 15% (якщо ліміти перевищено).

Мінцифри працювало над проєктом «е-резидентство» з 2019 року.

Раніше ми розповідали, що міністерство за кошти міжнародної технічної допомоги провело спеціальне дослідження, що допомогло, за словами Мінцифри, сформувати продуктову пропозицію, яка була б цікавою для потенційних е-резидентів. DOU отримав у розпорядження документ від Мінцифри, в якому є розрахунки й економічне обґрунтування проєкту е-резидентство.

У міністерстві очікують, що в середньому кожен е-резидент поповнюватиме бюджет України на $1000 на рік. На першому етапі планують долучити близько 1000 е-резидентів, які в найближчий рік зможуть поповнити бюджет приблизно на $1 млн.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



6 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Це не позбавляє громадян інших країн обов‘язку сплачувати податки своїй державі. Тому нахіба воно треба? Для якого/яких сценаріїв воно впроваджувалося? Це при тому, що Україна є учасником договору, за яким буде ділитися фін. інформацією з іншими країнами.

Теж це цікавить. Можу припустити що наприклад маючи ФОП в своїй країні, людина має наприклад сплачувати за умовами їх законодавства 30% від доходу плюс ЄСВ, хай до прикладу буде умовно 700 євро. Але з доходів, отриманих за кордоном, податкове законодавство тієї країни може просити наприклад 18%, від яких відповідно відмінусується податок, сплачений в Україні (якщо є договір про уникнення подвійного оподаткування). На виході спеціаліст сплачує замість умовних 30% + 700 євро, всього 18%. Відповідно він не має в своїй країні ФОП і йому не рахується пенсійний стаж але доходи легальні і задекларовані в його країні.
Це тільки припущення, хотілось би почути коментар когось типу податкового юриста. Було б непогано якщо DOU доповнить статтю цією інформацією від спеціаліста.

Тут така штука. Дохід ФОП, зокрема розробників ПЗ, вважається отримуваним за місцем фізичного знаходження, тому описаний сценарій, на мою думку, не реалістичний.
Приєднуюся до побажання отримати коментар у податкового юриста для випадків, коли людина — гіпотетичний користувач цієї можливості — є податковим резидентом США, Канади, Англії, Німеччини та Португалії.

А що тут коментувати — якщо людина сама вирішила платити податки двом країнам і ще то все розгрібати — буває.

Навіщо перевантажувати ФОП 3-ї групи e-резидентами коли вже є антиконституційна Дія.City

1 квітня, вдалий жарт почала Мінцифра, чекаю продовження жарту коли оригінальні країни резидентів будуть штрафувати резидентів за ухилення від податків.

Підписатись на коментарі