$1 млн у бюджет за перший рік. Як Мінцифри економічно обґрунтовує E-резидентство
У квітні почне діяти закон, який дозволить іноземним ІТ-спеціалістам відкривати бізнеси і сплачувати податки в Україні. DOU отримав у розпорядження документ від Мінцифри, в якому є розрахунки й економічне обґрунтування проєкту Е-резидентство.
Раніше міністерство за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги провело спеціальне дослідження. Вдалося зібрали понад 4050 анкет потенційних е-резидентів й отримати відповіді на такі запитання:
▪️ із яких країн потенційні е-резиденти;
▪️ чим займаються;
▪️ якою валютою оперують;
▪️ рівень доходів;
▪️ розмір податків.
«Ці дослідження допомогли нам сформувати продуктову пропозицію, яка була б цікавою для потенційних е-резидентів. Результат — внесення змін до правового поля і розробка інструментів для е-резидентів», — зазначають у Мінцифри.
У міністерстві очікують, що в середньому кожен е-резидент поповнюватиме бюджет України на $1000 на рік. На першому етапі планують долучити близько 1000 е-резидентів, які в найближчий рік зможуть поповнити бюджет приблизно на $1 млн.
На другому етапі проєкт масштабуватимуть на інші країни та розширюватимуть продуктову лінійку. Зокрема, хочуть створити сервіси фриланс-платформи на кшталт Upwork.
📌 Контекст
Електронне резидентство — це статус, який дає можливість іноземцю отримувати кваліфіковані електронні послуги. Наступним кроком у розвитку цього проєкту є надання іноземним фахівцям можливості займатися господарською діяльністю, а це залучатиме додаткові кошти в держбюджет.
Що зможуть робити е-резиденти:
✔️ здійснювати підприємницьку діяльність (ФОП);
✔️ дистанційно відкривати та керувати банківськими рахунками;
✔️ користуватися сучасними інструментами для управління бізнесом онлайн;
✔️ підписувати документи електронним підписом.Оподаткування
Е-резидент стає платником єдиного податку третьої групи. Це передбачає сплату 5% доходу (якщо оборот не перевищує ліміти для ІІІ групи ФОП) та 15% (якщо ліміти перевищено).
Як отримати статус е-резидента:
✔️ зареєструватися на порталі або у додатку «Дія»;
✔️ пройти фінансову й безпекову перевірки;
✔️ отримати електронний цифровий підпис;
✔️ відкрити рахунок у банку (обраний банк буде податковим агентом е-резидента).Хто НЕ може бути е-резидентом:
⛔️ громадяни України;
⛔️ іноземці, які мають право на постійне проживання в Україні або є податковими резидентами України;
⛔️ особи без громадянства;
⛔️ особи, які одержують доходи в Україні за товари, роботи, послуги (крім пасивних доходів);
⛔️ громадяни держави, яка визнана агресором та/або окупантом щодо України.Перелік країн, громадяни яких можуть бути е-резидентами, визначатиме Кабмін.
Нагадаємо, воєнний 2022 рік відзначився законами та постановами, що торкаються IT-галузі: Дія City, е-резидентство, обіг криптовалют тощо. Спільно з юристами DOU пояснює, що змінили ті чи інші ініціативи, а також чого чекати у 2023 році.
8 коментарів
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.