Прибутки EPAM скоротилися вшестеро, а на релокейт спеціалістів з росії та білорусі компанія витратила $33 млн

Чисті прибутки EPAM скоротилися зі $114,7 млн у другому кварталі 2021-го до $18,6 млн у другому кварталі цього року. Про це йдеться у фінансовій звітності, яку оприлюднила компанія.

Доходи EPAM

Дохід у другому кварталі склав $1,195 млрд, що на 35,6% більше (або ж на $313,5 млн), ніж у минулому році. Ця цифра виявилася вищою за попередні прогнози. Раніше в компанії вважали, що дохід становитиме $1,14 млрд.

За перше півріччя 2022-го ревеню компанію зросло з майже $1,7 млрд до $2,3 млрд у порівнянні з минулим роком.

Водночас чистий прибуток компанії значно скоротився. Якщо у другому кварталі 2021 року сума становила майже $114,7 млн, то цього року — це $18,6 млн. Втім за півріччя різниця значно менша — вдвічі: $223,7 млн торік проти $108,3 млн цього року.

Така різниця, зокрема, може бути пов’язана зі збитками від курсової різниці. За пів року 2021-го вона становила майже $2,4 млн, а в аналогічному періоді цього року — вже $108,7 млн. Різниця між другими кварталами попереднього й цього років наступна: $4,7 млн проти $85,9 млн.

Витрати через війну

EPAM витратила понад $33 млн на релокейт своїх спеціалістів з росії та білорусі. Сюди входить оплата переїзду, проживання та харчування. У компанії сподіваються, що ці видатки не повторюватимуться, «коли криза стихне й операції повернуться у звичний стан».

Крім того, через вихід з росії компанія втратила $35,2 млн. Понад $19,5 мільйонів EPAM втратила, зокрема, через знецінення активів, а ще понад $16 млн — через звільнення спеціалістів.

Також компанія спрямовує $100 млн на гуманітарну підтримку України. Йдеться про підтримку «професіоналів EPAM та їхніх сімей в Україні та тих, хто перебуває поза її межами». Наразі ці витрати становлять понад $34 мільйони.

Кількість персоналу

Загальна кількість спеціалістів EPAM станом на 30 червня 2022-го складає близько 61 300 людей. З них 54 850 — працюють саме над IT-проєктами. Тож штат компанії (а саме розробники, дизайнери й консультанти) розширився на понад 28% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Очікування компанії

У третьому кварталі EPAM очікує, що дохід становитиме щонайменше $1,210 млрд. Це відображатиме річний темп зростання щонайменше на 22%, що включає несприятливий вплив перерахунку іноземної валюти приблизно на 4%.

Все про українське ІТ в Телеграмі — підписуйтеся на канал редакції DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



22 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

А как так выходит что выручка всего 78 штук в год на сотрудника? Неужели такие низкие рейты берут?

Неужели такие низкие рейты берут?

А по-твоєму всі 60к працівників — це сеньори на рейті для клієнта 10к? 🙂 Про умовних офіс-менеджерів клієнти взагалі не знають, а зарплату їм платити треба.

Иногда хороший тревел или офис менеджер, может приностиь бизнесу больше пользы чем десяток толковых программистов и тестировщиков. Бывали случае когда у нас ребята после мега стрессов и овертаймов, поехали бизнес делать и попадали не в те поезда, в итоге опаздывали. Ну или едет группа народу знакомится с клиентом — а в заказанном отеле их не ждут потому как влом было позвонить и узнать про предоплату и т.п. (это уже я в той группе был, если бы денег с собой не было на улице бы и ночевали). В итоге решай организационные проблемы вместо; технических там или бизнес. Или в офисе развелись тараканы, а туда клиенты приехали и все видели. И наоборот были тревелы которые все организовывали зарание и без проблем, в офисе развешивали таблички из разряда «мой руки после похода в туалет и не жри за комьютером а ходи в столовую с оборудованным для еды местом и т.д.» , следили чтобы делали сан обработку, уборку и т.д. Или елементарно рассылали инструкцию к тем кто едет в командировку, что елементарно нельзя одеваться в пляжные шорты и майку с панамой и шлепанцы на работу и при визите к клиенту, а тем более в старую джинсовую куртку с пятнами краски на рукав и перед визитом в офис клиента с самолета, сначала съездить в отель и привести себя в порядок, переодеться и принять душ. Вот я не думаю что от таких людей нет толку, от таких людей, особенно если они хорошо делают свою работу — бывает сильно больше толку чем много от кого.

я не думаю что от таких людей нет толку

Я не казав, що від них немає толку. Мова йшла про те, що їх роботу клієнти напряму не оплачують.

Усю работу оплачують так чи інакше клієнти, в компаніях будь якого типу. Те, що в аутстафінговому контракті, який насправді на розробку ПЗ, включено часи та фамілії, щоб ризики знизити як клієнт міняє вимоги по ходу роботи (не може бути) це вже іньша справа. Є і продуктові проекти, і аутсурсінгові тощо. А взагалі перед тим як отримати гроші з клієнта, потрібно щоб знайшовся той самий клієнт і це не був який небудь проходимець з великої дороги який вирішив кинути «stupid russians», чи мнімий «Стів Джобс з iPhone» у якого багато ідей але жодної копійки, що ти на нього будеш працювать із овертаймами — а він не заплатить. А для того щоб добрий клієнт з тобою мав справу, ти і сам маєш виглядати відповідно.

Ты просишь NDA информацию. Хотя ИМХО вопрос прямо в точку и касается вообще всего бизнеса и во всем мире. Тоесть что есть key performance indicator ? Просто общее количество народу или комплексные: CAC, FTE, LTV, ARPU, CCR, MAU, MRR, Burn Rate и т.д. условно — маржа или насколько эффективна эта вся толпа народу. Соответственно увеличили показатели — держите премии, повышения и т.д, уменьшили — все наоборот. Но в ИТ вместо этого приживается ядовитая гадость, под названием annual performance review где задача потопить не дружественный отдел или подсобить дружественному, смотря в каком политическом альянсе находишься. Соответственно классика бюрократии с раздутием штатов подчинённых начальством, для политической борьбы между собой и т.д. По-сути все как и у всех и во всех народах, этим всем вопросом в всерьез учёные занимались, об этом куча книг написано и чего с этим делать. Так можно и в целом на оценивать целые государства если брать ВВП на душу населения и потом сравнить скажем Японию и скажем Украину. И там и там работают дофига, однако в Японии выходит что головой, а у нас выходит что руками не из того места.

EPAM витратила понад $33 млн на релокейт своїх спеціалістів з росії та білорусі.
Йдеться про підтримку «професіоналів EPAM та їхніх сімей в Україні та тих, хто перебуває поза її межами». Наразі ці витрати становлять понад $34 мільйони.

Тобто на росіянців з еблорусами, які на нас напали 33 мільйони, а на українців 34? 0_о

34 вже витрачено із загального бюджету в 100. Більшість компаній такі гроші в очі не бачили, навіть за 5-10 років стільки їм не заробити скільки тут витратили. Скажімо так, компанія дуже далеко не ідеальна за менеджментом, бізнес хаос це такий звичайний стан, багато які процеси не працюють тощо. А от, що стосується бізнесу і тому як співробітників навчають його робити, бо саме співробітники його і роблять, бо особисто Добкін та іньщі С левел з усіма клієнтами не працює, на стендапи не джойниться, не консультує з технічних питань, не демить тощо, тут усе на рівні. Тому фактично це і один з лідерів українського ринку. Бо усі бла-бла балачки закінчуються на тому, що супер-дупер стартап не сплачує зарплатню, чи платить програмістам меньше ніж в іньших компаніях тестувальникам (не маю нічого проти, до того ж є багато народу, що з мануальних перейшли на автомейшн чи в програмування і менеджмент), а шеф зрубивши бабла з продажі корпоративної ліцензії не розрахувався, а купив нову дорогу тачку та поїхав лікувати стрес від кризису в Тібет. Цього моменту, собисто я за 12 років жодного разу не пам’ятаю.

«EPAM витратила понад $33 млн на релокейт своїх спеціалістів з росії та білорусі.»

epam одразу може йти у відомому напрямку

А що, краще щоб вони там залишились і працювали на окупанта — допомагаючи обходить санкції, чи програмували щось для ВПК ? про податки, напевно і говорить мілкувато на фоні всього іншого...тим паче виїхали адекватні, інших звільнили.

Та взагалі плюс, із такою ситуацією. Певно фараону наснився сон із тучними і тощіми коровами. А толмачь і сказав, що робити.

Така різниця, зокрема, може бути пов’язана зі збитками від курсової різниці.

Курс яким боком до епама у якого клієнти за кордоном? Ой, чи то мається на увазі що залишились клієнти в оркостані і чіпсостані?

Євро і фунт стали дешевші до долара, тобто нормально так попали власникі акцій з Нью-йоркської фондової біржі. Так само крипта впала не кисло.

Єпам — це білоруська компанія, яка із усіх сил намагається влізти у штани міжнародної компанії.

Насправді це американьска копанія, в Білорусії просто дуже багато співробітників, як і в Україні. В двацятому як почалось вже і в них, а почалось саме з топових менеджерів, яким довелось тікати до Грузії доки не вбили (нажаль не усім так пощастило), народ активно почав звідти звалювати. Хоча є і випадки ватних, на 60 тис народу усяке буває.

Білоросуський засновник. Вам цього не досить?

Це американьский єврей який поїхав з Міньску ще до розпаду СРСР, там працював програмістом на IBM робив операційну систему OS/2. В Міньску в нього полишилось друзі з кооперативу в якому підколимлювали, ще з дитинства з якими він ходив підтягуватись на турнік. Цім друзям він сюди і скидав замовлення на розробку так і сталась контора. Візьміть усі найбільших аутсурсерів, що зараз оперують в Україні і буде приблизно те саме. Емігранти «з Брайтону» знайшли спосіб підзаробити. Що стосується теперішніх власників — то це акціонери з NSE тобто різні фінансові воротили з Уолстріт. Засновник в інтерв’ю сказав, що при IPO мало не усі акції продав, про що жалкує. Тобто, якщо в Америці рада директорів скажуть скажімо : «Вийти з Східної Європи, та перейти в Латинську Америку», то це будуть робити і взагалі не важливо хто засновник.

EPAM витратила понад $33 млн на релокейт своїх спеціалістів з росії та білорусі. Сюди входить оплата переїзду, проживання та харчування

Дякую, дуже дякую. І за заморозку рейзів теж

Не бідкайся, могли зовсім не платити і просто підти собі, як я особисто думав і станеться, за аналогією з 2008. А вийшло так, що підкинули сто мільйонів, навіть тим платять хто на бенчі опинився бо клієнт вирішив махнути Україні ручкою.

так не морозили...
а взагалі подача інформації в статті «на висоті». 100млн на допомогу украхнцям та їх родинам, 35 на закриття офісу за порєбріком вродь як не важно, а вот 33 на релокей (з який багато на релокейт білоруського офісу) то звичайно нада впихнуть в заголовок....

Ну та, з червня почали накидати. Умовних 500 баксів в місяць на юніт)

та й до цього накидували...і бонуси виплатили...зрозуміло — війна, тому рейзи менші, але й на цьому норм, коли бачиш що багато друзів та родічів повтрачали роботи. Не треба шукати скрізь зраду, не ті часи...

Підписатись на коментарі