EPAM оновила портал для мерії Львова за 1,5 млн грн, проте ЗМІ пишуть, що він працює некоректно: розбираємося в ситуації

Одна з найбільших ІТ-компаній України ЕРАМ здійснила оновлення «Порталу мешканця Львова». Замовником була Львівська мерія, а всі роботи обійшлися бюджету міста приблизно в 1,5 млн грн. Однак функціональність порталу викликала зауваження в користувачів. Редакція DOU вирішила розібратися в цій ситуації.

12 січня Управління інформаційних технологій Львівської міської ради спільно з партнерами, компанією Mastercard в Україні та ІТ-компанією EPAM, презентувало новий портал для мешканців Львівської громади.

У чому проблема

Водночас у перший день роботи частина послуг на сайті була недоступною, а деякі існуючі послуги або не працювали, або працювали некоректно.

Як повідомило місцеве видання «Гал-інфо», для користування однією з послуг необхідно вибрати зі списку не лише назву вулиці, але й номер будинку, що не є можливим у зв’язку з відсутністю більшості номерів будинків. Журналісти також перевірили цілий перелік вулиць, на яких будинки відсутні і неможливо подати жоден запит.

Тим часом у редакції «Наші гроші. Львів» в одному з чотирьох випадків не надійшов лист про верифікацію на електронну пошту. Крім того, при спробі надіслати запити на отримання публічної інформації система дає збій.

А в одному з випадків після такого «невдалого» надсилання на телефон надійшли сповіщення, що запит зареєстрували 10 разів, стверджує видання.

Про бюджетні гроші на оновлення порталу

Згідно з даними на сайті Prozorro, за розробку програмного забезпечення «Портал мешканця Львова» в рамках оновлення проєкту «Особистий кабінет мешканця» Департамент розвитку Львівської міськради заплатив 1,43 млн грн. Ці кошти отримало ТОВ «Епам рішення».

При цьому до кошторису входило розроблення користувацької та адміністративної частини порталу, тестування, впровадження та дослідна експлуатація.

До того ж послуги з дизайну матеріалів для порталу мешканців у Світлани Криницької коштували ще 27 тисяч грн, а надання послуг із технічної підтримки (в тому числі хостингу) сайту в ЛКП «Міський центр інформаційних технологій» — ще майже 35 тисяч грн.

Що кажуть у EPAM

Як пояснили DOU в EPAM, український офіс ІТ-компанії розробляв ту частину львівського порталу, яка відповідає за функціонал подання адміністративних послуг, звернень та запитів в електронній формі. Так, за підсумками співпраці, існуючий портал суттєво оновлено — як з точки зору користувацького досвіду, так і функціоналу.

У компанії розповіли, що пошук партнера для реалізації цього проєкту здійснювався шляхом відкритих торгів на майданчику Prozorro.

«Якщо говорити про оцінку такого проєкту на глобальному ринку, то вона була б значно вищою. Проте для України, особливо для державного сектору, світовий порядок цін на цифрові продукти наразі є практично недоступним. Портал мешканця — відносно простий із технічної точки зору проєкт для нас. Тому ми й вирішили виконати його за мінімально допустимий для бізнесу кошт», — пояснив Євген Мороз, Delivery Manager проєкту.

За його словами, загалом до розробки було залучено команду з 18-20 ІТ-фахівців різної спеціалізації: Java та Drupal-розробників, бізнес-аналітиків, тестувальників, аналітиків із продуктивності, спеціалістів із кібербезпеки та інших. При цьому рішення будувалося на Java, у якості CMS (системи управління вмістом порталу) використовувалася модульна open source платформа Drupal.

Як повідомив Мороз, усі основні роботи команда завершила ще в грудні 2020 року — такі терміни були прописані в договорі. До червня 2021 року фахівці компанії займалися експлуатаційним впровадженням самого рішення, згідно з гарантійними зобов’язаннями. Далі вже була справа за ІТ-спеціалістами з Львівської мерії — наповнення контентом, формування необхідних бізнес-процесів.

Чому виникли збої в роботі порталу

«Зі свого боку ми закінчили проєкт, згідно з попередніми запитами, прописаними в договорі. Проте в процесі експлуатації виявилося, що частина інфраструктури не була повною мірою готова до повноцінної роботи, адже відбулася низка змін на боці міськради вже в час впровадження проєкту», — підкреслив Delivery Manager проєкту.

Він також запевнив, що можливі технічні нюанси — це нормальна робоча ситуація для подібного комплексного проєкту. Наразі ж, за його словами, відбувається тестування системи в продакшині. Відповідно, найближчий місяць кожен, хто скористався послугами порталу, може надіслати свої коментарі та пропозиції щодо його роботи.

«Також наша команда оцінює масштаб необхідних доопрацювань та адаптацій до зміненого середовища, і ми дамо свої пропозиції, що потрібно, щоб система працювала ефективніше та якісніше», — наголосив Мороз.

Крім того, в EPAM додали, що готові й надалі долучатися до розробки державних проєктів.

Відомо, що «Особистий кабінет мешканця» стане в нагоді як львів’янам, так і громадянам, яким необхідно отримати ті чи інші послуги від Львівської міської ради.

Своєю чергою в Управлінні ІТ Львіської міськради планують ще покращити роботу сайту, поступово розширити перелік послуг, які можна буде отримати на Порталі мешканця, а також доопрацювати його функції.

Маєте важливу новину про українське ІТ? Розкажіть спільноті. Це анонімно.І підписуйтеся на Telegram-канал редакції DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
Підписатись на автора
LinkedIn



30 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

История, как и статья, просто прекрасны.

Жду публикации на итальянском.

Наразі ж, за його словами, відбувається тестування системи в продакшині

Все, что надо знать про епам.

Наразі ж, за його словами, відбувається тестування системи в продакшині

Если это комментарий со стороны Delivery менеджера Epam’а то это ппц

Хотя в Epam всегда было туго с менеджерами среднего звена — из опыта сотрудничества с компанией в течении 4х лет мне только пару раз попадались адекватные DM — остальные были подлые наперсточники с комплексом Наполеона и нулевым пониманием важности того же процесса тестирования

тю ну на UAT окружении сэкономили, ну что вы сразу ))

1,5 ляма по договору) третина, чи половина з яких пішла самій компанії) 18 чоловік (18, Карл) розробляло...розробляло скільки часу?
Камон, цієї суми не вистачить і на два місяці розробки з такою командою. Це ж наче всім очевидно. А тестування в продакшені на початку 22 року (сорі, на 2222 року), коли договір закрили ще в 20му це взагалі зашквар якийсь...

И 50% процентов ушло ТОП менеджменту, который говорит «тестируем продукт на пользователях в продакшене»

При цьому рішення будувалося на Java, у якості CMS (системи управління вмістом порталу) використовувалася модульна open source платформа Drupal

Цікаво хто це написав ? Хто не розуміє що пише або каже, Drupal — це PHP . І до Java жодного стосунку не має взагалі.

Чого ж? Може бекенд на джаві, фронт на друпалі.

Drupal це CSM (Content Management System) на LAMP стеці тобто готовий стандартний бекенд який можна відтюни під себе за допомогю плугінів, або платформа. Так само як WordPress, Joomla, PHP Nuke тощо. Фронтенд можна зробити будь який. Ніякого сенсу міксувати Java (Spring, JEE) чи .NET з PHP нема, це прямо конкуруючі між собою технології бекенду.

Даруйте, за інтеграцію із сторонніми системами (id.gov.ua, ЦНАП, платіжна система, СЕД ЛМР і тп), судячи з ваших слів повинен відповідати CMS із скриптовим бекендом? Ну-ну.
А ось Drupal тут таки й дозволяє адміністраторам сайту менеджити контентом. Не бачу гріха.

Стоимость разработки на Java выше. Искать Java специалистов сложнее. Хороший выбор для проекта с ограниченным бюджетом!

В деяких класифікаціях фронтенд не означає суто клайєнт сайд, і не все програмування зводиться до вебу і браузерів (в натівних аппках все фронтенд?).

На відміну від server-side/client-side, терміни front-end/back-end не є технічними і взагалі пішли від бізнесу (з варіаціями типу front office / back office). В сферичного рітейлера у вакумі в докомп’ютерну еру був фронт-енд — це власне магазини + реклама/маркетинг/PR, і бек-енд — це склади, постачальники, офіси з юристами і бухгалтерами і т.п.
marketbusinessnews.com/...​k-end-definition-meaning

Але і в технічному сенсі попадаються, наприклад, такі класифікації, де будь-який server-side рендерінг HTML-ю рахується частиною front-end-у: i.stack.imgur.com/4ooZ4.png

Тому не завжди front-end == client-side і back-end == server-side, бо якби так було то для чого дві пари термінів коли можна обійтись одною?

Моя відповідь стосувалась коментаря

Чого ж? Може бекенд на джаві, фронт на друпалі.

Мені здається, що інфраструктура сталась приблизно наступна:
— ПО по роботі з реєстрами та частиною АПІ — Java
— CMS Drupal з самописним модулем для роботи з Java Аппкою.
Фронт написаний на в"юхах друпалу+якесь jQuery.
Бекенда виходить два: Java аппка + PHP CMS

Я с вами не соглашусь.
Мне однажды дали человека

Drupal — разбаботчика

А когда я выдал ему задание по

PHP

вот тут от и захлох.
По этому

Drupal это не PHP

, это еще хуже

Да мне пришлось с Drupal иметь дело, целый месяц. И подавать всему начальству петиции по поводу того что я и ещё один Java-ист делаем на этом проекте? В итоге базу данных контентом в ручную наполняли. Как раз вот по причине непонимания топ руководства что такое вообще Drupal и другие технологии я туда и попал. Модно — вот вам пять Java-истов. А так пыхапишники винтили свой пых с плагинами к друпалу как обычно. Хорошо тех директора разобрались и т.д. Бывает неразбериха в больших компаниях.

Схоже на спробу атомною бобмою комарів вбивати. Java-розробників кидати на CMSку — це занадто. Якщо вам не подобається Drupal — гляньте на WordPress, DLE.

«Дию» ведь тоже они поначалу писали? Напомните

Там історія веселіша, писали не лише вони.

Якщо коротко, то вони згідно з договором могли передавати всі дані про розробку на росію.

Вони навіть не ховались за «можемо передавати дані кому завгодно», а прям перелічили російські системотворчі компанії (одразу над Яндексом), яким можуть передавати дані про розробку Дії. При цьому узгоджувати це з кимось згідно з договором не обов’язково.

Тю, звичайне димне тестування, чого переживати

1.5 млн — 20 человек по 2500$ на человека.
Много ли за такие деньги можно сделать?

Ну тогда зачем платить — 1.5 млн, можно — 0.
А Крыжополю не сделать портал отдельный?
Если б уже и делали порталы, то лучше на всю страну.

Вероятно, было бы неплохо сделать единую cms для всех местных органов. Например у МИДа один сайт на все консульства и выглядит хорошо.

Уже провели такой эксперимент. October CMS называется. Про результат тут рядом целый топик есть.

Нафіга там 20?
4-6 людей з манагером вистачить з головою на це.
Інша справа, що якщо на зарплати лишити менше половини, то дійсно виявиться, що писали джуни по 2к.

Нафіга там 20?

Ну, как же? А кум кума брата свата? Надо же человечка пристроить :)

Хибна логіка. Зі сторони держави є об‘єм робіт і тендер — і кожен сам вільний приймати в ньому участь і називати свою ціну. А причини для формування ціни можуть бути геть різні — наприклад, в РФ є одна відома дизайн студія, що вигравала тендери з ціною в 1 рубль.

Тому питання ціни тут недоречне — ЕПАМ сам її запропонував. А от дивні практики розробки ПЗ з «тестуванням на проді», м’яко кажучі, викликають здивування.

это нормальная зп по рейтам ЕПАМ, выше — уже лид
так что можно

Підписатись на коментарі