IT Generation vs реальна робота. Випускникам яких шкіл вдалося працевлаштуватися після проєкту — детальна статистика

В Україні завершився освітній проєкт ІТ Generation. Найбільше випускників — Front-end, QA, UI/UX Design. У Мінцифри розповіли про результати проєкту і зазначили, що не проти організувати ІТ Generation 2.0, але шукатимуть партнерів для фінансування.

DOU попросив надати детальну статистику по кожній зі шкіл, які брали участь у проєкті. Публікуємо інформацію від Мінцифри щодо кількості працевлаштованих випускників IT Generation (відсоток у дужках — показник від загальної кількості студентів, які навчались у школі).

Зазначимо, що ці дані — попередні. У Мінцифри пообіцяли їх актуалізувати: ми відредагуємо цифри по кожній зі шкіл, як тільки отримаємо оновлену загальну інформацію від міністерства.

GoIT — 31 (20,6%)
Source IT — 32 (19%)
A-Level — 22 (15,7%)
Mate academy — 14 (15,3%)

Hillel IT School — 8 (5%)
WebPromo — 7 (25,9%)
CyberBionic — 6 (10,5%)
Choice31 — 5 (13,8%)

Laba — 5 (1,9%)
DAN IT — 4 (8,2%)
IAMPM — 3 (15%)
Sigma Software University — 3 (1,7%)

SkillUP — 3 (3,8%)
Beetroot Academy — 2 (2,4%)
IT Education Academy (ITEA) — 1 (0,8%)
EPAM University — 1 (1,5%)

Logos IT, StartUP Academy, Projector, Prog Academy, ISSP не надали інформацію про працевлаштованих студентів.

«Важливий момент: кількість місць у школах-учасницях — різна. Вона залежала від кількості охочих навчатися у конкретній школі. Тобто чим більше заявок отримала школа, тим більше місць для навчання їй виділялося. Додамо, що проєкт тільки завершився, тож це лише перші працевлаштовані випускники», — прокоментували для DOU у Мінцифри.

Найчастіше студенти проєкту знаходили роботу за напрямом Project (Product) Management, HR та JavaScript. Офери надали такі компанії та стартапи, як LTIMindtree, BehaviorQuant, Heimdal Data, ChoiceQR, NIX, Netpeak Agency, OmiSoft. У Мінцифри зазначили, що не володіють повною інформацією щодо працевлаштування всіх 147 учнів, бо мають лише загальну статистику. Однак про деякі успішні кейси розповідали на сторінці Дія.City. Ось кілька таких історій.

✔️ «До проєкту Євгеній Чернюгов працював судноводієм. Виходив у рейси на пів року і більше, а його робочий день часто тривав по 12-14 годин. Такий графік стомлював Євгенія, тому він вирішив змінити свій фах. На початку великої війни наш герой почав самостійно опановувати ІТ-сферу, навчаючись в інтернеті. Коли дізнався про IT Generation, одразу подав заявку. Свою першу роботу Женя знайшов ще під час навчання. Перш ніж отримати офер, пройшов пʼять співбесід. Сьогодні Женя працює Front-End Developer’ом у компанії Luna Edge, яка розробляє програмне забезпечення для бізнесу».

✔️ «Ще під час своєї роботи вчителькою англійської Анна Подолян цікавилася сферою ІТ. Через війну Аня втратила роботу. Особистий розвиток та можливість працювати віддалено стали основними мотивуючими факторами для переходу в ІТ-сферу. Про проєкт вона дізналася через інтернет і одразу ж подала заявку на участь. Навчання було досить складним через вимкнення світла та постійні обстріли. Але саме труднощі спонукають Аню рухатися далі. Щоб знайти нову роботу, вона відправила близько 50 резюме до компаній — і це принесло бажаний результат. Вона влаштувалася на позицію Junior QA в американську fintech-компанію Shift Markets».

✔️ «Студентка групи JavaScript Bootcamp Марта Дяків спочатку планувала здобути фах юристки і працювати за спеціальністю. Програмування ж було її захопленням, і у вільний час вона опановувала цей новий для себе фах самостійно та навіть сама почала писати перші прості програми. Попри невпевненість, саме оголошення про відбір до проєкту ІТ Generation змотивувало Марту рухатися далі. Зараз дівчина успішно завершила своє навчання та вже підписала контракт на випробувальний період в австрійській fintech-компанії BehaviorQuant на позиції Frontend developer (Vue.js)».

✔️ «Ангеліна Писанюк, студентка групи Frontend, яка раніше була репетиторкою з англійської мови, також вирішила змінити своє життя й обрала шлях в ІТ-індустрію. Вона не пошкодувала про свій вибір і визнає, що знадобилося вкласти значно більше сил, ніж колись могла уявити. Попри складне навчання, Ангеліні вдалося знайти свою першу роботу в ІТ ще під час навчання. За два місяці пошуків вона переглянула понад 60 вакансій. Наполегливі спроби принесли результат: вона стала Frontend Developer у медіабаїнговій компанії Affiliates Dynamic World (ADW). Отримавши додатковий досвід, Аліна перейшла працювати до LTIMindtree — стратегічного партнера відомої на весь світ корпорації Microsoft».

📌 Контекст

29 червня Міністерство цифрової трансформації повідомило, що разом з партнерами запускає новий проєкт ІТ Generation для навчання ІТ-спеціальностей. Фінансування проєкту взяла на себе блокчейн-екосистема Binance. Тоді анонсували, що компанія витратить на навчання українців мільйон доларів, однак із нюансом — кожен студент має зареєструвати криптогаманець. Згодом у Binance повідомили, що розглядають можливість продовжити освітній проєкт. А генеральний менеджер Binance в Україні Кирило Хом’яков розповів, чому зірвалася їхня інтеграція з «Дією».

«Зараз конкретної інформації про IT Generation 2.0 немає. Ми були б щасливі продовжити проєкт, але все залежить від фінансування. Тож ми в пошуках партнера», — прокоментували для DOU у Мінцифри.

«Рішення щодо продовження прийматиме Міністерство цифрової трансформації. Ми будемо раді підтримати ініціативи такого рівня, як зі сторони Мінцифри, так і від інших органів, направлені на допомогу українцям», — зазначили в Binance.

👍ПодобаєтьсяСподобалось10
До обраногоВ обраному5
LinkedIn



48 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Курси впринципі мають плюс- це площадка, де народ за свої гроші може спробувати опанувати нову професію. Знання подають структуровано, непогано з того що я бачив. Інше діло, що великі курси набирають сотні!! людей щомісяця на кожен напрям, випускають їх. А вакансій на ринку для початківців добре, щоб десятки були щомісяця))
Проте людей ніхто не змушує йти пробувати. Мабуть якби ІТ загнулось, багато з нас пішли б на якісь курси по іншій професії, яку бачили би для себе перспективною та цікавою, щоб принаймі ознайомитись. Так і тут люди роблять.
Для чого держава у це влізла із державним фінансуванням безробітніх- це загадка і дуже дуже шкода.

Я пройшов програму та знайшов роботу, можете питати, якщо щось цікавить

Це може говорити лише про те що є рандомна кількість бажаючих працювати в різних школах і все. Тобто махінації в статистиці.

Чому не рахували кількість працевлаштованих не закінчивших ніякої школи? Вангую вона буде більшою:) З чого можна буде зробити заключення що школи тільки створюють незручності. Шутка але це статистика)

По універу знаю що лише кілька учнів будут працювати в it-конторах. Але це не через брак навчання, а таке бажання людей. Плюс рандом як повезе з роботою/сімейними обставинами

А працевлаштування рахувала Мінцифра чи школи надали цю інформацію в Мінцифру?

Якщо рахувала Мінцифра то цій інформації можна довіряти більше, ніж якщо школи бо школи можуть накрутити

Минцифре доверять нельзя. Где не обманут — там соврут. Как например с аудиторскими компаниями.

Єдине мін, з яким ніби можна мати справу.

Ми лям виграли на аитишахидному гакатоні, оце їбашимо та думаємо — дадуть чи не дадуть.

Диржава — дира. Вивчайте досвід «Солідарності», пора, браття!

Я давно это изучил. Пока у нас не будет налогового вычета в пользу социальной сферы — проще выиграть у шулера на Привозе, чем рассчитывать на что-то полезное от можновладцив.

Шановна Юліє Сабадишина, а можна поцікавитись на основі якої «детальної статистики» ви сформулювали ваші дані?

Особисто я знаю мінімум 15 історій успіху наших студентів з напрямків QA, IT-Recruting, Front End і Java Script, які пройшли курс у навчальному IT-центрі SkillUp від освітнього проєкту ІТ Generation і успішно працевлаштувались. А якщо зробити мінімальне опитування і аналіз — то їх в рази більше, достатньо перейти на їх профілі в LinkedIn. Авжеж, є чимало студентів, які «закинули» навчання не дійшовши до кінця, але ті хто дійсно сумлінно навчався і пройшов курси — успішно працевлаштувались.

Я виконавчий директор освітнього IT-центру SkillUp і я несу відповідальність за свої слова. Хочу вас попросити оприлюднювати РЕАЛЬНІ дані щодо працевлаштованих студентів.

Навчіться читати:

Публікуємо інформацію від Мінцифри щодо кількості працевлаштованих випускників

Олена Шаронова, раз ви виконавчий директор то й розбирайтесь хто відправляв інформацію у Мінцифру

Дані про 3 працевлаштованих з нашої сторони були надіслані в Мінцифри 25 квітня, коли ще навіть не всі студенти закінчили навчання. Далі запитів на актуальні дані від Мінцифри ми не отримували. Я думаю не для кого не секрет, що пошуки роботи займають від 2-3 місяці після закінчення курсів. Хоча наші 3 студенти про які йдеться мова у даній статті — знайшли роботи ще не завершивши проходження коучингів щ працевлаштування.

Дані про 3 працевлаштованих з нашої сторони були надіслані в Мінцифри 25 квітня

Значить дані в статті вірні

Сьогодні не 25 квітня, якщо мені не зраджує памʼять. Я думаю всі школи будуть вдячні, якщо дані будуть актуалізовані.

Тоді навчіться з повагою ставитись до адміністрації DOU

Я відношусь з повагою і дуже ціню роботу редакторів і адміністрації DOU. І я впевнена, що адміністрація зацікавлена в оприлюдненні актуальних даних. З нашого боку ми з радістю надамо актуальні списки працевлаштованих випускників програми.

З нашого боку ми з радістю надамо актуальні списки працевлаштованих випускників програми.

У вас на сайті є інформація про працевлаштування за попередні випуски?

Олено, ми попросили актуальні дані в Мінцифри. Й оприлюднили ту інформацію, яку вони нам надали. Сьогодні.

Радимо звернутися до міністерства й повідомити, що у вас змінилася кількість працевлаштованих. Може, вони тоді зберуть усі дані зі шкіл знову й ми також подамо оновлену інформацію.

Дякую за вашу відповідь. Сьогодні же звернемося до міністерства. З нетерпінням буду чекати від нас відредаговані дані у статті.

А нові дані вже є по школах?

Поки, на жаль, ні. Нагадаємося їм і уточнимо.

Олено, вітаю! Ми тут посилаємось на дані Мінцифри як офіційного організатора програми з боку держави. Якщо від міністерства буде оновлена офіційна статистика, ми її оприлюднимо.

Дякую за вашу відповідь. Сподіваюсь Мінцифри не затягнуть з оновленням інформації і ви зможете оприлюднили якомога скоріше.

З точки зору витрати наших податків чи іноземної допомоги, що +/- те саме бо по суті це кредит в тій чи іншій формі це багато чого показує. Сенс цієї урядової програми боротьба з безробіттям серед вимушених переселенців. Тобто надати можливість людям перекваліфікації. При цьому ресурси надали по суті приватному бізнесу — ІТ курсам. Результат переважна більшість студентів, приблизно 93% після проходження курсів не змогли влаштуватись на роботу. Таким чином ці витрати можна виправдати тільки у випадку unicorn-ів, тобто ті умовні 7% хто влаштувався приносимуть в економіку та бюджет більше ніж було витрачено. Як відомо один ІТ-шник, це ще 5 робочих місць. Щоправда це напевно пілотний проект, усього 2200 народу тобто радше експеримент в рамках держави на 37 мільйонів людей. Як загально відомо освітні програми мало дієві в умовах економічної кризи, нема сенсу вчити людей якщо на ринку всеодно нема роботи. Можливо зараз подивляться як діє інші механізми, наприклад державні замовлення вітчизняному виробникові, якраз для тієї самої цифрової трансформації, як то замовлення ВМС на систему розпізнавання облич (класичний AI/ML image recognition). А далі бізнес сам вирішить і питання з кадрами.

Цікаво яка статистика у просто студентів не з ІТ Generation?

А таку статистику школи будуть приховувати бо справжні дані будуть відлякувати й псувати рекламу з обіцянками $1000 в перший рік

Між іншим теж не погано з’ясувати на які гонорари влаштувались, щоб не обіцяти джуніорам одразу по $10 000 на місяць, як в Кремнієвій Долині.

Та зараз без досвіду повезе коли вдасться влаштуватись на безплатну стажировку. А якщо і буде якась зп. то скоріше всього заставлять підписати контракт, шоби гребець не втік зі шлюпки як мінімум пару років.

Logos IT, StartUP Academy, Projector, Prog Academy, ISSP не надали інформацію про працевлаштованих студентів

Будемо тоді вважати за 0 працевлаштованих

Кажуть, що вони просто не відслідковують подальшу долю випускників. Тож важко сказати точно

що вони просто не відслідковують подальшу долю випускників

що вже каже про ці курси все.

я би не був на стільки категоричний, принаймні за

Projector

Є позитивні відгуки щодо них?

З цієї програми я відгуків не зустрічав, але поза нею, дуже багато позитивних відгуків про Projector

Скажу як колишній студент логос, 99 відсотків студентів логосу не задоволені навчанням та нічого спільного мати з цією школою не хочуть

Ну я думаю не дуже виправить статистику. Що бачимо — зайшло 2200 студентів працевлаштувалось 145 людей, тобто 6.7%. При чому 85.3% закінчило курси, тоді як 14.7% відраховано по різним причинам. Чудова рентабельність виходе. Хоча я десь читав, що в Америці після курсів взагалі 2% влаштовуються з рештою. Так що ще не погано вийшло.

Наші випускники ще на внутрішньому стажуванні тусуються і ми не подавали списки працевлаштованих. Після стажування буде видно.

Напишіть нам, будь ласка, як будуть нові деталі від вас. Ось моя робоча пошта: [email protected]

Значить у вас 0 працевлаштованих, зробіть висновки до наступного разу

Не 0, ми просто поки дані не подавали нікуди

Раніше ви приховували імена вчителів бо «конкуренти можуть переманити ваших малокваліфікованих вчителів», а тепер розповідаєте про стажування

У вас 0 працевлаштованих згідно інформації від Мінцифри

Приємно, що ви за нами стільки років слідкуєте :)

Ви перебільшуєте значення своїх курсів

Є doutivity.github.io, знаходжу потрібний коментар за 15 секунд

І вам) Корисно було розібратися. Справді, кількість працевлаштованих учнів — не завжди показник успішності, як бачимо

не завжди показник успішності

Уявіть, що у вас народилась дочка, вона виросла і привела хлопця знайомитись. Ви питаєте у хлопця де він працює і чи достатньо заробляє, щоб забезпечити родину. Бо звісно ви не хочете щоб ваша дочка жебракувала, при цьому ще і тяжко працюючи та тягнула на собі ще і трутня. У відповідь ви чуєте щось по типу, головне в чоловіку то внутрішній світ, я перспективний митець — я андерграунд музикант і т.п. От так само і з курсами, людина ходить вчитись, бере десь гроші та сплачує, а на виході нуль, ніде не беруть та навіть не запрошують на співбесіду.

Мій коментар до того, що раніше подали ось таку статистику. І вона не давала загального розуміння, як і писав там у коментарях Ярослав. Тож ми дізналися конкретні цифри по кожній школі. Але дякую за вашу історію))

dou.ua/...​ws/it-generation-results

А моя справжня історія якраз про курси :) Допомагав рідні свого часу, на виході попав на гроші. Щоправда давно то було і звісно курси теж є різні. За великим рахунком університети та кафедри теж різні. Та KPI наших податків треба міряти, відповідно і KPI тих хто їх витрачає, та мати на увазі це на виборах. Бо так і далі 30 років будемо в тій дупі де ми опинились.

Підписатись на коментарі