86% українських ІТ-компаній готові наймати джунів та світчерів
Освітній проєкт IT Generation спільно з рекрутинговою платформою BazaIT провели дослідження та запитали в українських ІТ-компаній, чи готові брати на роботу світчерів і джунів. Окрім того, поцікавилися факторами, які впливають на рішення наймати чи не наймати нового працівника. Результатами дослідження поділилися в офіційному телеграм-каналі Дія City.
🟡 Які компанії взяли участь та як відповіли
Під час дослідження опитали 80 компаній, серед яких Luxoft, SocialTech, MacPaw, Ciklum, Competera. 53,8% компаній — продуктові, 23,1% — аутсорсингові.
Понад 86% респондентів уже наймають джунів та світчерів або готові до такої співпраці. На запитання «Чи наймає ваша компанія таких кандидатів?» 86,3% відповіли «загалом ми не проти», а от 13,7% проголосували проти джунів і світчерів у своїй команді. Важливим показником є те, що понад 60% із компаній, які готові брати на роботу людей із мінімальним досвідом, вже зараз мають для них вакансії або матимуть їх найближчим часом, йдеться у дослідженні.
🟡 Що впливає на рішення
На рішення наймати джуніорів та світчерів у свою команду найбільше впливає наявність попереднього позитивного досвіду співпраці з такими кандидатами (69,6%) та готовність досвідчених працівників менторити нових (63,8%). Ще одним важливим фактором є наявність проєктів відповідного рівня (52,2%).
🟡 Портрет світчера/джуна, якого хочуть наймати
Найважливішою є мотивація кандидата. Варіант «у людини світяться очі» набрав 92,8%. Серед основних характеристик — також адекватність кандитів — «людина мене чує» (75,4%). А от релевантний досвід в іншій сфері отримав чи не найменше відгуків серед респондентів — 15,9%.
Окрім того, працедавці відмітили такі критерії: уміння ставити запитання, гнучкість і адаптивність, чесність та вміння працювати в команді, проактивну позицію й талант. А от знання англійської виявилися важливими лише для 32 респондентів. У цій частині опитування можна було обрати кілька варіантів.
🟡 Що відштовхує працедавців
Про складнощі в роботі з джунами і світчерами запитали в обидвох категорій компаній: і тих, хто працює з початківцями; і тих, хто проти них у своїй команді. Для других основним тригером в цій темі є відсутність релевантного досвіду. «Наші бізнес-процеси вимагають спеціалістів тільки з досвідом», — кажуть 63,6% із тих, хто проти.
Відштовхує працедавців і відсутність проєктів для таких працівників (54,5%) та довший період онбордингу, ніж зазвичай (54,5%). Серед інших причин: відсутність менторів та можливостей розвивати спеціалістів самостійно, неготовність ризикувати, наявність попереднього негативного досвіду.
Нагадаємо, у серпні стартував прийом заявок на програму для світчерів IT Generation. Організатори отримали 211 312 заявок, а це — 47 996 українців (апліканти могли обирати кілька варіантів, аби збільшити свої шанси на успіх). Найбільше виявилося охочих отримати знання у галузі Front-End, QA та Python.
Через те, що заявок було дуже багато, організатори вирішили збільшити кількість місць у проєкті: 1830 замість 1000, а деякі компанії виділили 361 додаткове місце для учасників за власні кошти.
14 коментарів
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.