В airSlate скоротять близько 100 фахівців. У компанії пояснили причини

ІТ-компанія airSlate скоротить орієнтовно 100 своїх спеціалістів у різних локаціях, зокрема і в українському офісі. Причиною такого рішення в компанії називають реструктуризацію.

Загалом в компанії працює близько 800 фахівців, і понад 600 з них — в Україні.

📌Деталі про скорочення

СЕО компанії Борис Шахнович надіслав електронного листа співробітникам, де розповів про зміни в компанії. DOU отримав копію цього повідомлення. У ньому зазначається, що головна мета реструктуризації — надати більшу автономії та відповідальності командам, зокрема продуктовим.

«Зміни завжди важкі, але необхідні для майбутнього успіху компанії та відкриття нових можливостей для зростання. Загалом, ми бачимо значний потенціал у всіх наших продуктах, і віримо, що завдяки новій позиції компанії ми зможемо прискорити це зростання ще більше», — зазначається у листі.

Фахівці, які потрапили під скорочення отримають:

  • Комплексні пакети вихідної допомоги.
  • Продовжене медичне страхування.
  • Можливість викупити ноутбук за мінімальною ціною.
  • Підтримку в переході на нову роботу, включаючи послуги з працевлаштування та можливості для налагодження зв’язків.

Співробітники airSlate розповіли на «Підслухано в IT», що скоротили здебільшого розробників і тимлідів. За їхніми словами, дві команди продукту повністю розпустили. Зокрема під скорочення потрапили команди pdfFiller. Також фахівці повідомили, що отримують зарплату за поточний місяць, плюс додаткову тижневу оплату за кожен рік вислуги (за іншою інформацією зарплата за поточний місяць і ще одна).

airSlate (ex PDFfiller) — продуктова ІТ-компанія, один із українських юнікорнів. Зараз займає 18 місце у рейтингу найбільших продуктових ІТ-компаній в Україні. У листопаді 2022 року в українському офісі компанії скоротили 60-70 людей.

📌 Текст листа CEO airSlate в оригіналі

Hello all,
Today, I am writing to share some important news about the future of airSlate.
As many of you have undoubtedly heard, we have undertaken a major restructuring of the company. The main purpose of this restructuring is to give greater agency and therefore accountability to the individual teams and product organizations. As a result we hope to increase focus and emphasize strategic initiatives with the aim to add value faster to more of our customers than before in the changing technology landscape.

With these changes, we aim to:

  • Double down on the product led growth and product led engineering transition that we started over a year ago.
  • Foster greater decentralization of our common platform initiatives for greater accountability and measurement of impact
  • Continue with the investment led culture that aims to align the resources invested with financial metrics on a company level
  • Ensure alignment of the individual team management with the overall company goals at every level
  • Finally, with the changing technology landscape, we also have to evolve what technology we invest in and use to drive the next generation of solutions for the company and our customers.

These kinds of changes are difficult, but necessary to set the company up for future success and open up new opportunities for growth. Overall, we see significant strength across all of our portfolio products and we believe that with the new company positioning, we can accelerate this growth even further.

Thus, it’s important to emphasize that we’re doing it from the position of financial strength, so we’re choosing to do it as opposed to being forced to do it. Our mindset remains focused on making strategic investments in promising opportunities. We aim to become more agile and responsive, while maintaining flexibility in how we approach each investment. When something is working well, we want to invest more in it. However, when it’s not delivering the desired results, we want to be able to pivot quickly to the next opportunity. By becoming more nimble and adaptable as a company, we will position ourselves for greater success.

These kinds of changes never come easy for anyone involved with changing roles and re-investments into future technology bring significant disruption to people and business operations. We have done our best to mitigate the effect of these changes. To those affected, we are committed to providing as much support as possible during this transition, including:

  • Comprehensive severance packages
  • Prolonged healthcare coverage
  • Career transition support, including job placement services and networking opportunities.

While these decisions are incredibly difficult, we believe they are essential to secure our future and build a company that will thrive in the years ahead. As we navigate this transition, our focus remains on our mission to provide a comprehensive suite of products and services that transform the way businesses handle their digital processes.
Automation will be a key force in shaping the future of work, and airSlate is poised to lead this transformation. We’re committed to helping businesses work smarter, faster, and more efficiently, ensuring we remain a trusted partner as they navigate the digital age.

Thank you for your continued dedication and great work as we move forward. We know that change can be challenging, but it also brings new possibilities for us all. We will talk more about how these changes will affect each of us and the company in general tomorrow and the months ahead. I believe that after these turbulent times, we will continue to build on our success with greater conviction that will undoubtedly result in greater opportunities and success for everyone.

Talk to you all tomorrow,
Borya

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному1
LinkedIn



7 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

У роботодавців скорочується cash flow тому вони вимушені адаптуватися для виживання...

Імхо в таких листах треба «cut the bullshit» і просто кількома абзацами написати без лишньої води 1) Який відділ скорочують 2) Терміни 3) Що пропонують викинутим за борт веслярам

Навіщо писати лист через чатжпт, щоб потім кожен хто його читає юзав цей же самий чатжпт, щоб видало йому декілька речень суті?

Я про це і кажу: цей «бізнес-етикет» в даній ситуації — повний булщіт. І у абсолютної більшості людей це викликає ще скоріше більш негативні емоції ніж зазвичай. Це я можу сказати як особа, яка раніше підпадала під скорочення.

Тим більше зараз такого плану тексти пишуть не люди, а він генерується за два кліки нейромережами, що точно вже не виглядає як «ґладкає саабщєніє».

Borya > ChatGPT: Write a corporate communication email announcing a major layoff
ChatGPT: Certainly,
Today, I am writing to share some important news...

Якщо з airSlate звільнили Go-розробників, ось список компаній, де використовується Go

Також описував, як шукати роботу на прямий контракт, і створив інструмент для спрощення пошуку роботи

Поки є робота, варто наповнювати список компаній для майбутнього працевлаштування та додавати в LinkedIn українських фахівців з цих компаній

Підписатись на коментарі