Що думають українці про мобілізацію та за яких умов готові йти до війська. Результати опитування Lobby X

Платформа з працевлаштування Lobby X, яка займається рекрутингом в Сили безпеки та оборони, презентувала результати опитування українців щодо їх ставлення до мобілізації та військової служби.

Згідно з результатами, ключові фактори, які можуть збільшити кількість добровольців, — звільнення некомпетентних командирів, ротації та якісна підготовка новобранців.

📌 Як рахували

В опитуванні взяли участь 45 743 людини, які живуть в Україні та за кордоном. Серед респондентів — цивільні різного віку, статі, професій, а також чинні військовослужбовці. Опитування проводили у лютому 2024 року.

«Дашборд дає можливість простежити настрої різних груп українців. Ми свідомі того, що це опитування не є соціологічним дослідженням, адже ми поширювали його інтернетом.

Однак зараз критичним є питання залучення добровольців до війська. Пропонуємо докласти зусиль, аби висновки з цього опитування лягли в основу необхідних рішень військового та політичного керівництва країни», — зазначили в Lobby X.

📌 Чи готові цивільні в Україні долучатися до армії

23% цивільних, які нині проживають в Україні, відповіли, що готові доєднатися до армії за певних умов, 19% — вважають, що їхня цивільна діяльність корисніша для перемоги, 15% — не готові йти служити, ще 15% — готові йти, коли отримають повістку, 3% — вже працюють над тим, щоб доєднатися до служби та ще 4% зроблять це найближчим часом.

Серед умов, які можуть позитивно вплинути на думку тих цивільних, які ще неготові долучитись до армії, вони назвали:

  • реформа та модернізація армії (зазначили 43% опитаних);
  • реформи уряду (39%);
  • впевненість, що служба в армії буде справді корисна задля перемоги (38%);
  • суттєве зростання підтримки союзників (25%) ;
  • нічого не вплине (22%).

74% опитаних цивільних, які живуть в Україні, готові долучитись до армії, якщо росіяни будуть просуватися до їхнього рідного місця проживання, 34% — якщо знову спробують захопити Київ.

📌 Що відповіли українці за кордоном

84% опитаних українців, які виїхали за кордон в різний час, відповіли, що їм важливо робити власний внесок у перемогу України. Найбільше вони це роблять зараз у вигляді донатів на армію, підтримки своєї родини, яка перебуває в Україні, участі в акціях та демонстраціях. 66% відсотків з цих опитаних вважають свій внесок в перемогу недостатнім.

📌 Що пропонують змінити

На питання про те, які зміни в армії можуть позитивно вплинути на готовність людей доєднатись до Сил безпеки та оборони, 63% усіх опитаних назвали ефективні механізми звільнень некомпетентних командирів. На другому місці серед найбільш популярних відповідей було якісне навчання новобранців, на третьому — можливість відпочинку та ротації.

«Для зручної навігації ми розбили дашборд на кілька блоків: блок із відповідями усіх, хто пройшов опитування, блок з українцями за кордоном, блок з цивільними в Україні, блок з чинними військовими. Можна простежити настрої різних аудиторій залежно від того, чим вони займаються, де живуть, чи мають рідних у війську тощо.

Ми плануємо проводити наступне опитування, щоб відстежувати зміни в настроях українців щодо долучення до лав армії та викликів, які вони бачать у цьому», — прокоментувала Ольга Бандрівська, керівниця воєнного департаменту Lobby X.


Нагадаємо, у Міністерстві оборони повідомили DOU, що зараз шукають ІТ-фахівців на різні позиції. Вакансії передбачають підписання контракту та призначення на посаду в ІТ-підрозділ Міноборони. Кандидати мають бути офіцерами запасу

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



28 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Вже навіть на рівні суспільної думки сформовано дві основні вимоги, рух в бік яких сприятиме мобілізації, причому добровільній:

1. Робити армію ефективнішою. Щоб можна було захищати країну ефективніше.
2. Робити державу людиноорієнтованішою. Щоб було більше бажання цю країну захищати.

Рух в цю сторону — найкращий спосіб вирішення в тому числі проблеми мобілізації.

Але лунтіки в ОП, ВР, ГШ досі намагаються вирішити всі проблеми просто затягуванням гайок.
Люди уже більше 5 років в політиці, багато хто десятки років, але навіть елементарного осмислити не можуть.
Психлікарня, лиш навпаки.

Для мене зміна влади більше ніж на часі.

Для мене зміна влади більше ніж на часі.

оце загрожує моментально перерости у внутрішні чвари, бо зараз відсутній мехнізм зміни влади в нашій ситуації. Оновлення влад, залучення опозиції, піздюліни ВР, щоб та працювати почала нормально, послаблення ролі пріснопам’ятних менеджерів — так. Зміна — «сомнітєльно»

2. Робити державу людиноорієнтованішою. Щоб було більше бажання цю країну захищати.

а оце навпаки — загрожує ще довго не приносити ніякого видимого результату. І у результаті виявитися не ефективним у сприянні мобілізації тут і зараз.

перерости у внутрішні чвари

Тобто зараз в нас єдність, чвар нема, все чікіпукі. Ясно. Навіть не знаю що сказати.

сприянні мобілізації тут і зараз

Тобто зараз у нас з мобілізацією все ок, черги до тцк, все чікіпукі. Ясно. Теж навіть не знаю що сказати

Тобто зараз в нас єдність, чвар нема, все чікіпукі. Ясно. Навіть не знаю що сказати.

Зараз, товаришу заступнику командира роти, більшість публічних персон не підтримують зміну влади. Переформатування, покращення — так. Зміну — ні. Ви ж, товаришу, маєте знати про оті всі випадки, коли ворог проводив успішні операції саме в момент ротації підрозділів? Чому ви вважаєте, що ротація на рівіні держави пройде гладко?

Тобто зараз у нас з мобілізацією все ок, черги до тцк, все чікіпукі. Ясно. Теж навіть не знаю що сказати

ее нє, товаришу заступнику командира роти. Ваша теза —

дві основні вимоги, рух в бік яких сприятиме мобілізації,

пункти мають «сприяти мобілізації». Якщо пункт не сприятиме мобілізації (на мою думку) — то з якого дива ви робите висновок, що «зара все чікіпукі»? Де зв’язок?

Не знаєте що сказати саме тому, що, бляха, аргументи нелогічні.
— закінчується хліб, треба купити. Зайди завтра в м’ясний
— не думаю, що візит у м’ясний допоможе
— ну канєєеешно, зараз же у нас купа хліба, їж не хочу і у ніякий м’ясний йти не треба. не знаю шо сказати..

Успіхів

“The commanders estimated that 50 to 70 per cent of new infantry troops were killed or wounded within days of starting their first rotation.”

ft.com/...​5a-4f7e-9628-13d500c99d93

Наприклад, це?

«74% опитаних цивільних, які живуть в Україні, готові долучитись до армії, якщо росіяни будуть просуватися до їхнього рідного місця проживання, 34% — якщо знову спробують захопити Київ.» — а это забавно. Откуда только рисуют такие проценты, когда «бусификация» и есть «долучитись до армії».

шо, і до вас бусики доїхали? кошмар, тримайтесь там.

А якщо серйозно, то посилання на результати є в статті. І там можна побачити, що в питанні ніяк не згадується жодний бусик і питається геть не про те
«Які умови можуть вплинути на ваше схвальне рішення долучитись до лав Сил Оборони?»

за яких умов готові йти до війська

Якщо спробувати здолати інстинктивну реакцію відповісти на це питання в стилі «та ідіть ви...»
То як на мене, тут справа в кількох важливих гарантіях від держави
1. Гарантія того, що людина зможе отримати якісну (!) медичну допомогу у випадку поранення. А родина отримає гідну грошову компенсацію у випадку загибелі.
2. Гарантія, що людина зможе отримати військову спеціальність. І потім буде служити саме за цією спеціальністю. Без тиску «а давай ти підеш у третю штурмову»
3. Гарантія що прихід умовного Трампа не призведе до «Дякую, хлопці, на цьому все, вішайте прапор РФ»
Пункти розташував від найпростішого до найскладнішого. Але навіть найпростіший 1й пункт важко собі уявити

Пункт 1 навіть не найпростіший, бо потребує трохи грошей, хоча і мізер на фоні всіх видатків.

Насправді можна було б значно покращити репутацію ЗСУ з нульовими фінансовими витратами, просто зробивши кілька невеликих паперових змін в армії. Наприклад законодавчо прибрати рендом з процедури відношень, зробити їх обовязковими до виконання. Далі можна прибрати супер дупер секретність з процесу розподілення і одразу казати людям ще на вході в Центр Соціальної Підтримки куди і на яку посаду вони потраплять, гарантовано. А не так як зараз коли тобі в ТЦК всі брешуть, а розподіляє людей хтось в Києві, хто в очі тебе не бачив і концепція змінюється щотижнево навіть коли людину вже навчають на щось. Встановити покарання за коррупцію в ТЦК нарешті. (нагадаю що коррупція це не тільки взятки, коли ВЛК чи воєнком тобі брешуть, це теж корупція). Далі наприклад контрактники на довгий строк (5+ років). Люди що йдуть на такий контракт фактично йдуть працювати в армію на все життя, чи його більшу частину. І напевно вони теж хотіли б жити недалеко від сім’ї. Зараз це можливо, але при цьому командир спокійно і законно може кошмарити контрача погрожуючи перевести його кудись за тисячу км як покарання.

Ну і так далі, сотні покращень можно зробити витративши буквально по 10 хвилин на кожне, просто прибравши більшість корупційних важелів від старших офіцерів, або використати існуючі системи контролю для таких ситуацій.

просто зробивши кілька невеликих паперових змін в армі

> Наприклад законодавчо прибрати рендом з процедури відношень, зробити їх обовязковими до виконання
Назавтра маємо дизбаланс, бо поки то-сьо, поки кмб — штат поповнили і відношення стали неактуальними, а сусідній підрозділ, котрий не виписував відношень бо штат заповнено, отримав іскандера собі в їдальню і тепер потребує людей.
>Далі можна прибрати супер дупер секретність з процесу розподілення
Добрий день осінт і ті ж проблеми, що й у попередньому пункті, бо за час кмб змінитися може огого скільки всього
>Встановити покарання за коррупцію в ТЦК нарешті
Так. Але, думаю, покарання вже є і прописано в законі і всьо такоє. Проблема не в покаранні за корупцію, а в його відворотності.

сотні покращень можно зробити витративши буквально по 10 хвилин на кожне

«просто зробіть мені отут кнопку, щоб я її нажав і отримав оптимальну комбінацію»

дизбаланс

Вводити контроль поступово, плюс планування звісно, яке і зараз є. Перші пачки доган командирам які «забули» оновити відношення чи зробити нові чи надати правдиву інформацію нагору швиденько охолодять голови полковникам до яких контроль ще не дійшов. Система швидко стабілізується імхо.

І до речі те що ситуація змінюється так сильно і так швидко це просто ознака того що інформаційний обмін в ЗСУ не працює, і що за це ніхто не несе відповідальність. Не буває так що 1 вересня мільйонній армії потрібно 100 лейтенантів зв’язківців, а 1 жовтня вже 0, зато замість них потрібно 100 картографів. Чи навпаки. Імхо це просто балаган та безвідповідальність, і якби за це когось штрафували, то раптом виявиться що за місяць в армії не змінюється огого скільки всього при чому ще на вчора, а виявиться що можна нормально планувати поповнення.

Не буває так що 1 вересня мільйонній армії потрібно 100 лейтенантів зв’язківців, а 1 жовтня вже 0, зато замість них потрібно 100 картографів.

а якщо не сто, а, наприклад, 55?

До чого тут це?

А, дійшло, це типу ви натякаєте що це змінить комплектування. Ну так, згоден. Але порахуйте скільки таких випадків було за десять років? Не багато. Далі, навіть 55 офіцерів одного напрямку я думаю це крапля в морі для мільйонної армії. Тобто навіть такий епізод не сильно вплине на дерзамовлення. Ну і накінець — в армії вс можуть тимчасово виконувати обовязки на іншій посаді, і в досить широких рамках. Такий форсмажорний епізод я думаю легко згладиться на масштабі ЗСУ і кількості посад в бригадах, поки плани адаптуються під нові реалії.

до того, що буває так, що от зараз не потрбно, а завтра вранці вже потрібно.

Вводити контроль поступово, плюс планування звісно,

і от наше «просто за десять хвилин паперової роботи» перетворюється в «реформу, розпочату ще попередниками попередників»

10 хвилин це очевидно було трохи перебільшення, для того щоб показати що часу не це потрібно відносно небагато. А якщо окозамилювання під назвою «реформа» тягнеться десять років, то теж очевидно що просто ніхто ніхуя не робить, або ще і затягують і ускладнюють реформу.

Будемо відвертими — нинішня система НЕ заважає старшому керівництву ЗСУ і країни, а навпаки дуже зручна. Бо невідомість лякає, а залякування це найпотужніший інструмент керування людьми. Тому всі прогалини і сірі зони, існують цілком свідомо і ніхто їх лагодити не збирається, скільки б це не зайняло, ні за 10 хвилин ні за 10 років.

ага, про 10 хвилин зрозуміло. Але я не погоджуюся із самою думкою «легко і просто». Якби було легко і просто — вже б зробили. в 15 році старше керівництво зсу і країни було іншим, а от не впровадило такі очевидні зміни. І я не думаю, що це через кори́сть чи зацікавленість чи керування людьми. Просто це набагато важче, ніж виглядає ззовні.

Далі наприклад контрактники на довгий строк (5+ років). Люди що йдуть на такий контракт фактично йдуть працювати в армію на все життя, чи його більшу частину. І напевно вони теж хотіли б жити недалеко від сім’ї. Зараз це можливо, але при цьому командир спокійно і законно може кошмарити контрача погрожуючи перевести його кудись за тисячу км як покарання.

А де таке є? В ізраілі родина переміщується за військовим, в совку так само. Де ще? Командир будь-де може таке зробити, це армія

Родина переміщується за військовим, це звісно так. Але родина не може це робити наприклад раз на місяць, по 10-15 раз на рік, кожен рік, більшу частину життя. А от командир цілком може гнобити підлеглих перекидаючи їх між локаціями хоч по кілька раз на день. Мається на увазі не перекидання зумовлене необхідністю, а просто так, бо він може і йому за це нічого не буде цілком офіційно.

Гарантія того, що людина зможе отримати якісну (!) медичну допомогу у випадку поранення

неможливо поки не зробити медичну реформу повністю

А родина отримає гідну грошову компенсацію у випадку загибелі.

де гроші на це брати?

Гарантія, що людина зможе отримати військову спеціальність. І потім буде служити саме за цією спеціальністю. Без тиску «а давай ти підеш у третю штурмову»

повністю згоден

Гарантія що прихід умовного Трампа не призведе до «Дякую, хлопці, на цьому все, вішайте прапор РФ»

просто неможливо
Взагалом 2 з 3 пунктів не реальні

23% цивільних, які нині проживають в Україні, відповіли, що готові доєднатися до армії за певних умов, 19% — вважають, що їхня цивільна діяльність корисніша для перемоги, 15% — не готові йти служити, ще 15% — готові йти, коли отримають повістку, 3% — вже працюють над тим, щоб доєднатися до служби та ще 4% зроблять це найближчим часом

Якось тут % не сходяться. Бо відповіді не схожі, щоб голос однієї людини міг враховувати кілька пунктів

тобто корупція не впливає, вірно?

Серед умов, які можуть позитивно вплинути на думку тих цивільних, які ще неготові долучитись до армії, вони назвали:

реформа та модернізація армії (зазначили 43% опитаних);
реформи уряду (39%);

Не стільки корупція (хоча вона породжує рукодупість) скільки брехня.

Як на мене, це показує імпотентість влади, яка не може вирішити це питання, окрім як бусифікацією. Плюс багато питань вирішить саме контракт на фіксований термін, а не мобілізація, де були б чітко прописані всі ці питання.

вирішить саме контракт на фіксований термін

Це вам не товариш майор. Це вам гравець куєм на піаніно

Підписатись на коментарі