Міноборони набирає айтівців у команду. Перевагу віддаватимуть тим, хто вже має військовий досвід

Волонтер і засновник фонду «Повернись живим» Віталій Дейнега, який нещодавно став заступником міністра оборони з питань цифрового розвитку, продовжує формувати свою команду. В інтервʼю для «Лівого берега» він повідомив, що все ще шукає айтівців, які готові долучитися до Міноборони.

«Я думаю, що буду кидати ще клич. Зокрема, зараз виходжу в медіа і буду шукати комунікаційника, бо в мене просто немає часу. Також потрібні усі, хто хоче працювати і цифровізувати нашу армію. У першу чергу — айтівці, програмісти, юристи, бізнес-аналітики. Писати на пошту [email protected].

Ми один із небагатьох підрозділів, який може переводити до себе людей з військ. Це означає, що ця людина дійсно фахова і вона може дати результат. Я навіть більше ціную айтівців, які повоювали, бо вони самі оцінили глибину неоцифрованості нашої армії. Вони її побачили зсередини, і тепер їхнє бажання це поміняти — значно більше», — розповів він.

Дейнега додав, що вже має в команді кількох бізнес-аналітиків, які раніше воювали, дехто навіть мав поранення — зараз вони аналізують процеси військкоматів. Він очікує, що вони, насамперед, допоможуть цифровізувати процес отримання УБД (статусу учасника бойових дій).


Нагадаємо, у лютому Віталія Дейнегу призначили заступником міністра оборони з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації. Тоді він повідомив, що упродовж 100 днів роботи не даватиме коментарів пресі й не виступатиме на телебаченні.

3-го липня вийшло перше інтервʼю з Дейнегою. Говорили про те, якою є роль технологій на полі бою, що не так із мобілізацією і ВЛК та кого він зараз шукає у свою команду. DOU підготував найважливіші тези з матеріалу.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось10
До обраногоВ обраному3
LinkedIn



66 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

А чем все это закончилось?
Вроде Дейнегу кикнули сегодня (наверное от благодарности).
Спрашиваю чисто для себя, просто ради интереса (не ради глумления).

Ми написали запит щодо цього. Сподіваємося, що буде оперативна відповідь і розʼяснення.

Вроде Дейнегу кикнули сегодня
18 вересня Кабінет міністрів звільнив з посад 6 заступників міністра оборони та держсекретаря міністерства...
Дейнеги Віталія Олеговича з посади заступника міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації

От тому це було з самого початку утопічна ідеї. Намагатись потрапити на посаду, яка практично напряму залежить від політичих рішень\призначень керівників. От Дейнегу вже попросили на вихід. Можливо новий міністр вирішить його взяти назад. А може і ні. І тепер вся команда набрана Дейнегою у підвішеному стані. По хорошому вони держслужбовці (ті хто на посадах держслужби) і їм в принципі не повинно нічого загрожувати. Але по факту, як часто буває, прийде нове начальство і їх всіх чекає в кращому випадку переформатування\переатестація, в гіршому перевдення або й звільнення «за власним бажанням». А доля військовослужбовців так взагалі сумна — швидше за все переведення, дай бог на схожу штабну посаду.
Ну а всі починання Дейнеги теж з високою долею ймовірності будуть успішно закинуті і забуті
UPD

Високопоставлені джерела УП в уряді, кажуть, що всі зами написали заяви на звільнення добровільно після прохання Рустема Умєрова і більше на ці посади не повернуться. Наразі тривають консультації щодо кандидатів у заступники міністра оборони.
Джерело, наближене до Міноборони, зазначило, що «йде повне оновлення».

Всім наука — ніколи не сідати грати з шулером у карти

Дейнега спростував що не хоче повертатися.
24tv.ua/...​nibito-vidstavku_n2386374

Новина від

13:03, 6 вересня

А тепер рішення КМУ:

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 18 вересня 2023 р. № 808-р
Київ
Про звільнення Дейнеги В. О. з посади заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації
Звільнити Дейнегу Віталія Олеговича з посади заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації відповідно до абзацу четвертого частини другої статті 9 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади».

www.kmu.gov.ua/...​syfrovizatsii-808r-180923

Коротше кажучи, не знаю як з цієї пошти, але через lobbyx шансів більше, раджу вибирати ІТ вакансії там і надсилати листи і CV.

ще тиждень тиші без відповідей

Нажаль жодної відповіді за весь час. А така потрібна ініціатива. Чим більше я в армії тим більше в цьому переконуюсь. Простий звіт який в будь-якій базі даних можна було б зробити в декілька кліків, але ні — потрібно це все вручну з екселєвських таблиць копіпастити (фільтри та макроси трохи допомагають).

Мені начальник штабу на мої ініціативи каже що проблема з безпекою даних.

Мушу визнати, що все ж таки це схоже було на піар. За більше ніж місяць часу нікому не відповісти. Я ось недавно відправив резюме через лобби х, так через тиждень відповіли що далі не пройшов. Ну хоч відповіли.

Тиша у відповідь на листи у всіх?

+, думаю все це було сказано щоб попіаритись)

Можливо бояться робити швидкий фідбек і чекають поки набереться достатня кількість кандидатів щоб можна було вибирати. Всеодно з армії ніхто нікуди не дінеться))

П.С. знаю точно що шукають, але фідбеки чогось не поспішають давати.

Щось довго чекають. Хоч би якусь відповідь прислали. Наприклад: ваше резюме взято до уваги, чекайте на відповідь.

Повністю згоден. Судячи с того що я бачив, деякі рекрутери писали в лінкендін і на lobbyx з’явилися вакансії в ЗСУ для айтівців, то шукають переважно python розробників з знаннями і практиками роботи з ml/AI. На бекенді або java або php якщо це веб, embedded c/c++. Жодної вакансії пов’язаною з .Net, хоча брешу одну бачив C#/.Net WPF, але вона вже закрита була.(Тому я можу зрозуміти чому не пишуть мені, могли б написати що не підходите по профілю, як це мені з аеророзвідки написали минулого літа). Хоча я не можу зрозуміти чого не використовують цей фреймворк, він досить потужний і вже давно кроссплатформенний, швидка розробка, безпека, ML бібліотеки — будь-ласка,розробка під IoT теж присутня, до того ж Майкрософт тісно співпрацює з армією США, тож в miltech використовується так чи інакше. Можливо що є якісь вже досвідчені програмісти які на заплановані проекти набирають собі команду, а це не легко зробити бо треба спілкуватися з кандидатом, на одному CV нормальних людей не набереш. А якщо врахувати що люди на службі і часу також немає, то я навіть не уявляю яким чином проходить алгоритм відбору, можливо відбір одного кандидата забирає багато часу. Я б взяв усіх бажаючих якщо їх не більше сотні і наказом відрядив би в Київ, там провели б співбесіди і всі необхідні процедури, підходящих перевів би наказом, а тих хто не пройшов повернув би на місця.

власне по цьому процесу вже можна зрозуміти який бардак та цирк, а особливо — вихлоп цього всього буде далі.

Не здивуюся якщо сам відділ цифрового розвитку в Міноборони забюрократизований і організований на стільки що всі задуми на папері і плани, які треба погодити, можливо кандидатів теж погоджують.. якщо так само, як в армії, назначають комісії і збирають підписи — тоді можна ставити хрест на цій організації. Бо це точно цирк, боротися з хаосом перебуваючи в цьому хаосі.

Уточнили у Віталія Дейнеги: пошта [email protected] — актуальна. Листи бачать і читають

Відповідати будуть щось, Віталій Олегович не казав?

На жаль, він дуже рідко виходить на звʼязок. Останнє, що відписав, що все бачать і все читають. Спробую ще раз уточнити)

Вже місяць майже пройшов — ви уточнили?

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

В мене питання з тих хто вже відправив CV комусь щось відповіли?)

Тиша

Уточнили у Віталія Дейнеги: пошта [email protected] — актуальна. Листи бачать і читають

Проблема цифровізації процесів містить наступні небезпеки:
1) процеси стають бінарні. Тобто на кожному кроці обробки ви можете мати лише один з двох глобальних резульатів: або рух по процесу, або неможливість руху по процесу в разі незадоволення критеріїв у їх наперед визначеній незмінній структурі. Тоді як у позацифрових процесах на кожному кроці є можливість гнучко комбінувати критерії руху по процесу, щоб вирішити проблему людини, а не задовольнити процес (якщо така проблема в межах компетенції нецифрової системи).
2) процеси стають жорсткими. Вже недостатньо просто внести виправлення в нормативно-правові акти, щоб процес запрацьював по-новому і вирішив нововиявлену проблему для людей.
3) з ростом технологічної складності цифрових процесів збільшується і складність реалізації цього росту, аж до неможливої. Крайньою межею цього є неможливість внести зміни в цифровий процес, тому що потрібно вносити зміни скрізь, що призводить до зниження ефективності цифрових процесів, росту кількості помилок, зрештою зупиняє можливість вирішення нововиявлених проблем людей. Та змушує людей адаптуватися під такий цифровий процес, а не навпаки. І це зло.

Ці небезпеки з’являються коли акцент на вирішення проблеми, зокрема проблеми технологічної переваги над москворотими загарбниками. Спрощують до фокусування на масштабну, усеоохоплюючу містичну цифровізацію, яка повинна вирішити усі негаразди, котрі заважають досягти комунізму. Ой, я що написав «комунізму»? Цей — перемоги, перемоги.

Одразу видно що в армію ви ще не потрапили. Все трохи простіше, жорстко буде залишити процеси так як вони є, бо для цих процесів якщо по хорошому треба додати ще людей щоб вони виконувались як цього вимагає керівництво, бо зараз це просто пекло для тих хто в цих процесах залучений, а цифровізація може спростити все і прискорити. Не розумію проблему з гнучкістю, яку ви описали. По перше в армії все регульовано конкретними правилами, то статути, то розпорядженням, нормативними актами і т.п. тобто тут буквально вимагають діяти по прописаним алгоритмам. В тих же учбових центрах є проблеми з навчанням саме через недосконалу бюрократію, яке призводить до відсутності контролю і купи посилок. Я б взагалі наприклад заборонив, мінімум половину документації у військовий час.

Ну звісно ж. Тільки ті, хто потрапили в армію компетенті в цифровій автоматизації процесів. Тому мою відповідь не читайте, одразу ж видно.

А відповідь наступна. Припускаю, що ви ще не маєте за плечима реалізованих govtech цифрових рішень.
Якщо додати людей і налагодити бюрократію процесів (щоб вони рухались, а не блокували вирішення проблеми людини) вирішить проблему миттєво. То це може мати право на існування як запасний спосіб, або навіть вигідніший ніж:
— найняти ще людей в розробку (процеси самі не цифровізуються),
— придбати та налагодити сервери (бо воєнна інформація ж),
— висмикувати залучені сторони необхідного рангу на бюрократичні зустрічі для формування вимог та погодження очікувань (чим послаблювати швидкість, а може навіть і якість виконання їх прямих обов’язків в армії під час війни),
— чекати готового рішення,
— і знову найняти людей, які будуть підтримувати систему,
— отримати непередбачувані витрати і не вкластися в бюджет. А це вам не приватний інвестор, це держава де за кожною бюджетною копійкою слідкує КРУ.
І це ще позитивний сценарій.
А враховуючи, що в системі інформація воєнна. То отже це інформація певної секретності та різні рівні допуску до неї — доведеться розвести бюрократію, яка має врегулювати бюрократичні процеси поза системою та (без)відповідальність за зловмисно-хибний «клац».
Спростили, тільки чомусь усе ускладнилось.

Насамкінець. Ніде в моїх коментарях не написано, що армії слід уникати цифровізації процесів. Написано ж, що шкодить справі галас («гайп») про те, що от діджиталізація вирішить усі проблеми армії, науки, освіти, спорту. Коли медійно-привабливими гаслами підсвідомо (або й свідомо) підміняють і в практичній роботі не цікаву для медія, нудну але дієву рутину ідентифікації проблеми та вирішення її швидшим, вигіднішим способом.
Зрештою, як з новорозробленою системою у власному розпорядженні, так і на посадах ухвалення рішень залишаться ті самі люди, які займались накопиченням нинішніх проблем армії. Вони адаптуються, як завжди робили усі 30 років... якщо не довше, значно довше (if you know what I mean).

Я про те що ви не розумієте наскільки тут все відстало, тут цифровізацію треба впроваджувати не для того щоб просто покращити процеси, а для того щоб вони почали працювати як треба, а не як зараз. В іншому випадку треба розширювати штати і додавати офіційно для кожного офіцера по діловоду як мінімум.

Відвідую ТЦК і бачу на власні очі. Що стан речей від 2014 до 2023 не змінився. Ну в кращому разі почали використовувати Excel/GoogleТаблиці (чи навіть Word) разом з паперовими журналами. Інфраструктура для процесів відсутня (приміщення виділене для ТЦК елементарно не має простору для організації належного, своєчасного опрацювання паперів та упорядкованого їх зберігання).
З оголтілою діджиталізацією можна отримати таку біду. Що цифровізацію процесів провели, а кожного офіцера усе-одно треба забезпечувати окремим діловодом, або тепер навіть двома діловодами на офіцера. Тому що разом з процесом оцифрували і проблему, таким чином зацементувавши її в софт, мультиплікувавши її спротив проти руху процесу. Ось про що йдеться в попередженні. Не треба так.

Не знаю як там в тцк, а я з ноутом в палатці сиджу і все роблю, а потім в штабі десь роздруковую. Якщо б це оцифровані було я б міг все робити не виходячи з палатки.

І чим відрізняється govtech від бізнесу, те що там хочуть наймати всіх з червоними дипломами з декількох вищих учбових закладах і зп там середні. Я наприклад знаю хлопців з дії де в них офіс і приблизно як там все реалізовано. Це можна сказати govtech. І як мені здалося вони майже нічим не відрізняються від інших ІТ компаній. Не хочу тут піднімати холівар щодо govtech проектів, але та ж дія в якомусь сенсі вдалий проект як на мене.

А тут більше буде про military tech як я зрозумів. І я точно знаю що більшість військових це б підтримало.

Буквально щойно повнолітній молодий чоловік купував слабоалкоголку. Перед моїми очима пред’явив паспорт в Дії (з якого я і побачив, що він повнолітній). Так от, касирка магазину отримала від Дії відповідь, що документ не зчитується. В чому конкретно була помилка я вже не цікавився. І хоч це помилка цифровізації з незначними обмеженнями права людини на свободу (поки що), але вказує на пункти 2 і 3 в моєму першому коментарі.

Я вас здивую, але в армії і без того зараз є строгі процеси, під які людина підлаштовується.

Просто зараз записи в журнали роблять не скрипти, а люди.
В іншому то все зарегульовано, і ні кроку в бік.

Як вам діджиталізація заради діжиталізації з сиренами з вашого смартфону від ДСНС?

Це якраз те саме, що може вийти і в армії. Якщо молитися (метафорично) на цифровізацію, як рішення усих проблем за замовчуванням. Замість реального вирішення проблем процесів доступними інструментами та ресурсами, включно з цифровими технологіями на службі вирішення проблеми. А не задом-наперед.

Для реального вирішення проблем про який ви кажете треба відмовитись від статуту і субординації в армії, від половини процесів типу журнал для журналів і доведення розпорядження до в/с під особистий підпис. Ви не розумієте проблеми в цілому, коли мобілізуєтесь самі будете в перших рядах кричати про оптимізацію процесів в армії.

Ну от, вже фокус на оптимізацію, а не цифровізацію. Про це і мова. :)

Так цифровізація як один з методів оптимізації.

Тобто, замінити оту всю лабуду на цифрову цю саму ж лабуду.
Говорили балакали, сіли й заплакали.

Не зовсім) ота лабуда створена для так званої звітності, обліку і т.п. Я просто кажу що треба це автоматизувати настільки щоб офіцери забули що воно взагалі є і займатися дійсно важливими справами — особовим складом, стрільбою, навчанням.

В смислє «треба ЦЕ автоматизувати»? Може не слід просто брати і цементувати в цифровий процес, зокрема, мемно-звісний журнал журналів для журналів.
Чого-чого, а такої пріоритизації як «спочатку усе взяти і автоматизувати, а потім (ніколи) розберемося чи має воно право на існування» я дійсно не розумію. Тут між нами світоглядна прірва. Можливо і взаправду через те, що в армії не був і тому фуражку не носив (олди поймуть).

Ну ось приклад, я зараз тво командира роти рмз в мене особовий склад розсосереджений і знаходиться не в одному місці, приходить мені розпорядження від командира частини довести те то і те то до особового складу скласти список і під підпис до кінця дня подати рапорт зі списками в штаб. Для мене це фізично не реально, дати команду комусь щоб цим займався я теж не можу тому що в мене всі реально зайняті, тобто мені майже командиру треба зробити список про доведення розпорядження і за день враховуючи розсосередженість мого особового складу подолати 80 км. познаходити кожного щоб кожний ознайомився і підписався. А тепер скажіть мені який ви маєте варіант спростити цей процес, чи по вашому норм щоб командир такою фігнею займався. Це я тільки один приклад назвав, паралельно ще десяток задач в мене який я сам мушу робити.

Щодо журнал для журналів це не мем, воно тут є і він не один. Є служби наприклад автомобільна служба в неї є журнал на полк де записані всі підрозділи і ОВТ в тому журналі обліковується скільки кожна техніка пройшла км, скільки палива спалила, залишки і т.п. в кожному підрозділі є такий самий журнал але по підрозділу, заповнюється журнали в підрозділі, потім ті журнали передаються в службу і там переписують в свій журнал. А в журналі дані з’являються з шляхових листів які видаються водіям де вони повинні записувати все (багато хто не вміє, або лінь заповнювати).

Журнал журналів, це щось по типу таблички даних, яка береже в собі посилання на всі інші таблички. Його вручну ведуть тільки через те, що а як інакше якщо папір сам на себе посилання не створить?

Я якщо чесно вже сам почав продумувати архітектуру і розробку у вільний час, а його не багато, по вечорам десь пів години,година часу

Аналогічна фігня

Я до речі не повністю розумію ваше побоювання щодо «цементувати в цифровий процес». Тобто ви вважаєте що наприклад, якщо якийсь процес буде цифровизованний і якийсь критерій в цьому процесі по якийсь причині не зможе бути виконаний, то тоді на цьому все застопориться? Так ось по перше в армії усі процеси строго прописані, як тут писав коллега, по суті все і так ступорится, бо в армії все регламентовано чітко, усі алгоритми прописані. Проблема в тому що обробляються вони довго, м’яко кажучи. Іноді звичайно люди обходять деякі моменти, але це призводить до суперечок іноді через суди. По друге я вважаю якщо все цифровизувати, то це повинна бути якась платформа з адмінкою, де при проблемної ситуації і погодження з кимось з управління, при неможливості виконати якийсь критерій — щоб було можливо пояснивши ситуацію можна було цей критерій скіпнути з додаванням пояснення, тобто саппорт такої платформи повинен бути для функціонування. В будь якому разі я вважаю що усі внутрішні процеси в армії можливо бюрократично зменшити і за допомогою цифри пришвидшити + це зменшить навантаження на офіцерів, збільшить їх якість як офіцерів і вони не будуть тікати з армії, або шукати переводу в інші частини/бригади гадаючи що там маразму менше.

Чуваку нудно, чувак начитався новин, красивих лозунгів, вирішив позайобувати

Якщо він копне в цю тему, він зрозуміє про що ти (писи, я особисто розумію дуже добре)

Я ще на початку я потрапив в армію побачив який тут бардак твориться. Я ще в березні 22-го казав що треба робити апгрейд армії. Але тут совкові уми розповідають що це працює вже сотню років нафіга щось міняти. Он армія рф з усіма їх ресурсами обісралися бо тил не встигав за ними, а не встигав бо їх процеси навіть більш їбануті ніж в нас. А що до того що тут комусь нудно так в мене тут вільний час в обід і ввечері, а так я по дорозі кудись в телефон заходжу. Бо я не сиджу в штабі або в кабінеті як там тцкшніки, живу в лісі вже майже півтора року. Мені тут не нудно, просто заїбався вже. Якщо нічого не міняти то нафіга взагалі така армія. Більшість процесів тут фейкові тобто вони не дають результатів взагалі, бо по факту не виконуються, а імітуються, а людей зайобують.

Мова про те, що комусь стало нудно і він вирішив позайобувати інших порожнім піздєжом, це якщо так, ще на рівень глибше копнути

Та блін, чувак, ніхто ж не молиться на цифрофізацію заради цифровізації

Ідея перенести ряд інструментів з паперового на телефонно/планшетно/ноутбучний формат. В процесі виправляючи баги законів які вилазять.

Це як з діджиталізацією медицини. Вийшло не ідеально, але в рази краще як було

Перевести из пехоты — идея здравая, но не думаю что добровольцев много будет, все кто хотел уже там

Добровольців мало?) Добровольців вистачає, с переміщенням важко. До того ж я якось випав з контексту що в МО набирають команду розробників. Випадково наткнувся на цю статтю. Тому відправив CV тільки 3 дня тому, взагалі то раніше, но адреса спочатку була нета.

відіслав своє CV, подивимося чи буде якась відповідь)

На пошту що вказана не надсилаються листи.

Дякую, уточнимо, чому так

А ця скринька точно робоча? Бо не тільки я відправив їм листа, а відповіді досі немає. Чи комусь відповіли?

Дізнаємося. Дякуємо, що написали

Уточнили у Віталія Дейнеги: пошта [email protected] — актуальна. Листи бачать і читають

і тиша у відповідь на листи всім хто відписався тут :(
чи я помиляюсь і комусь з ДОУ відповіли?

Я не проти доєднатися, якщо реально можна перевести з ЗСУ в Міноборони.

Якщо вдасться, то розкажіть, будь ласка, нам потім деталі, як це працює — сам перехід. Цікаво

Ну якщо коротко то по моєму досвіду, вже бачив такі випадки переміщення, за час служби. Коли йде наказ з ГШ або МО то перевід робиться без проблем, навіть якщо переводять незмінних здавалося б офіцерів. Але я вважаю що буде процес типу відрядження, на так званий випробовуваний термін, і якщо все норм то потім наказ на переміщення.

Якщо вдасться то потім поділюсь особисто).

Цікавить таке ж питання, але з НГУ

Нажаль то в Киеві, я вимушенний знаходитися в Одесі

Підписатись на коментарі