«Mono завжди був захищений від DDoS-атак». Олег Гороховський — про «банки» для зборів, безпеку та українську мову в бізнесі
Український онлайн-банк Monobank за останній рік збільшив клієнтську базу на 30%. Зокрема, і завдяки функції «Банка», яка стала популярною під час різноманітних зборів для потреб військових.
Співвласник Monobank Олег Гороховський в інтервʼю для УП розповів, яку загальну суму надонатили на ЗСУ через «банки», як клієнти відреагували на мовний експеримент та чому сайту Mono байдуже на DDoS-атаки. Публікуємо найцікавіші цитати з розмови.
⚫️ «Тренд на українську мову — це дуже гарний тренд. Українським компаніям не потрібна російська мова взагалі. Навіть незважаючи на те, що, можливо, в інтернеті буде гірша видача, бо російськомовні сторінки індексуються краще. Мова — не про бізнес. Мова — про громадянську позицію тих, хто займається бізнесом в Україні».
⚫️ «Коли ми відмовилися від російських інтерфейсів, то хвилювалися, як відреагують клієнти, які обрали російську мову. Тоді їх було, якщо не помиляюся, понад 35%. Ми провели експеримент: коли клієнти нам писали в підтримку російською, колега запитував їх, чи не заперечують вони, що їм будуть відповідати українською. 97,5% клієнтів відповіли, що їм байдуже — „пишіть тією мовою, якою вам зручно“. Тоді ми зрозуміли, що питання мови в Україні штучне».
⚫️ «Сайт Monobank — це рекламна сторінка. Навіть якщо ти її заддосиш і вона не буде працювати, цього ніхто в Україні не помітить. Завдяки цьому ми завжди були гарно захищені від DDoS-атак. Ми почали просувати нашу „банку“, а „банка“ — це звичайне посилання. Якщо ти маєш посилання, то на нього можна дати багато навантаження. Ми таке спостерігали, коли були великі збори Притули та Лачена, потім Притули зі Стерненком. Тоді було велике навантаження, це була потужна DDoS-атака».
⚫️ «Коли мільйони клієнтів одночасно намагаються скористатися посиланням — сервери не витримують. Тоді все починає працювати повільно або видає помилку, коли намагаєшся перейти за посиланням. Це звичайний сценарій, але для цього існують зрозумілі інструменти боротьби. Тобто ти бачиш, із яких IP-адрес іде навантаження, — і блокуєш їх для можливості переходу за лінком».
⚫️ «Ми вклали гроші в надійність. Коли ми зрозуміли, що не можемо бути впевненими в безперебійному постачанні сервісів клієнтам, ми перемістили частину сконцентрованих в Україні потужностей у „демілітаризовану зону“ — у хмару. Це підвищило надійність. Навіть якщо немає світла або зв’язку, але якимось чином клієнт стукає в банк, — банк йому відповість, тому що він відповідає не з України. Ми витратили на міграцію в хмару близько мільйона доларів».
⚫️ «Через „банки“ на потреби ЗСУ вдалося зібрати понад 11 мільярдів гривень. „Банка“ в нас була і до 24 лютого. Ми просто зрозуміли, що цей інструмент можна використовувати не тільки для особистих заощаджень, і зробили так, щоб люди „скидалися“ на якусь ціль».
⚫️ «Якби збір на „Байрактари“ використовував лише картки, він би закінчився за годину. Люди вперлися б у ліміти, які існують навіть не в банках, а в платіжних системах. „Банка“ ж використовує „двіжок“, призначений для оплати товарів та послуг у магазинах, що дозволяє обходити ліміти. Ось чому це надійний інструмент для зборів. Я пишаюся тим, що ми тут допомогли».
⚫️ «Monobank виходить на ринок Польщі. Розраховуємо, що він там запрацює в першому кварталі 2023 року. Ми називаємося в Польщі дуже оригінально: Stereo. Тобто тут ми Mono, а там — Stereo. За нашими розрахунками, у Польщі перебувають 3 мільйони українців. Ми хочемо дати їм зручний сервіс, до якого вони звикли в Україні, і який покаже там, як це має працювати. Застосунок буде відрізнятися, бо в Mono в Україні багато чого вже є. Stereo буде розвиватися так, як розвивався Mono в Україні».
⚫️ «Для запуску Monobank ми вклали не дуже багато, якщо порівнювати з результатом. Близько 5 мільйонів доларів нам коштувала розробка цього продукту і приблизно стільки ж потрібно було Universal Bank на запуск проєкту. Складно відповісти, скільки зараз може коштувати українська компанія. Можу про себе сказати: зараз за мільярд доларів я б Mono не продавав. Вважаю, що він коштує більше, ніж мільярд. А коли ми переможемо і коли все нормалізується, будемо бачити реальну оцінку».
⚫️ «У мене є такий рецепт: треба намагатися залишатися людиною, незважаючи на те, скільки в тебе грошей. Дуже важливо, щоб ти пам’ятав, завдяки чому в тебе є гроші, якщо вони взагалі в тебе є. Дуже важливо, щоб до всіх дійшло, що зараз треба допомагати ЗСУ, тому що без підтримки ЗСУ в тебе нічого не буде».
Нагадаємо, нещодавно DOU публікував тези з інтервʼю співзасновника і співвласника Rozetka Владислава Чечоткіна. Він пояснив, завдяки чому компанія вистояла під час повномасштабної війни, а також розповів про втрату магазинів і прибутків, роботу під загрозою ракетних обстрілів та допомогу армії.
Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU
1 коментар
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.