ІТ-кластери та Асоціація IT Ukraine закликають не ухвалювати законопроєкт № 10449 в поточній редакції — які ризики

Асоціація IT Ukraine, Lviv IT Cluster та Kharkiv IT Cluster закликали уряд не ухвалювати законопроєкт про мобілізацію № 10449 в нинішній редакції та обговорити з ІТ-спільнотою ризики та наслідки його ухвалення для IT-індустрії.

Кластери та ІТ-асоціація зауважують, що текст законопроєкту № 10449, який парламент сьогодні підтримав у першому читанні, «фактично дублює» попередній законопроєкт № 10378 та «жодним чином не вирішує нагальних питань, створюючи напругу між бізнес-середовищем, суспільством і державними інституціями».

Старі й нові ризики

Організації називають ризики, які залишаються в законопроєкті і є критичними для ІТ-галузі:

  • Перегляд КМУ Порядку бронювання військовозобов’язаних протягом місяця з дня опублікування цього Закону.
  • Обовʼязок громадян реєструвати електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста. Отримання повісток через такий електронний кабінет.
  • Обмеження осіб, що перебувають за кордоном, в отриманні консульських послуг за відсутності військово-облікових документів.

Крім того, організації вбачають і нові ризики у законопроєкті № 10449, а саме:

  • Встановлюються необґрунтовано малі строки для уточнення облікових даних всім військовозобов’язаним особам в Україні, в тому числі тим, що вже є заброньованими.
  • Виключається відстрочка від мобілізації особам, які отримують другу вищу освіту. Для багатьох ІТ-спеціалістів профільна ІТ освіта не є першою вищою освітою. При цьому вкрай нелогічним є виключення аспірантів, які навчаються на контрактній основі з переліку осіб, що мають право на відстрочку, що підриває науковий потенціал держави.
  • Повторне проходження обстежень всіма особами, що визнані обмежено придатними для проходження військової служби та які отримали статус людини з інвалідністю ІІ та ІІІ групи до кінця цього року.

«IT-спільнота загалом підтримує необхідність впорядкування підходу до обліку військовозобов’язаних під час воєнного стану. Водночас необхідно знайти баланс між обсягом мобілізації та здатності підтримувати економіку України на належному рівні для всебічного забезпечення Сил Оборони.

Відтак, найбільші ІТ-спільноти України, зокрема Асоціація IT Ukraine, Lviv IT Cluster, Kharkiv IT Cluster наполегливо закликають зупинити розгляд нового урядового законопроєкту № 10449 про мобілізацію та направити на доопрацювання з урахуванням позицій громадськості та бізнесу заради збереження економічної стійкості країни», — зауважують у своїй позиції.

Водночас поруч із планами запровадити цифровий облік військовозобов’язаних і підвищити ефективність мобілізації організації вказують, що мають впроваджуватися збалансовані та ефективні механізми бронювання ключових працівників для компаній, які працюють в Україні.

Такий баланс, на думку ІТ-індустрії, може забезпечити автоматичне бронювання працівників на квартал (з щоквартальним продовженням), враховуючи певні критерії: певний мінімальний обсяг заробітної плати, яку повинна отримувати людина або сплату певної суми податку на доходи фізичних осіб щомісячно/щоквартально.


Серед найважливіших нововведень законопроєкту № 10449 — зміна призовного віку з 27 до 25 років, демобілізація після 36 місяців служби, переогляд обмежено придатних громадян, розширення повноважень Міністерства оборони, залучення органів місцевого самоврядування для проведення мобілізації тощо. Повний перелік нових пунктів можна переглянути у порівняльній таблиці.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



4 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Бачу тема війни набирає інтересу

Пропоную цілих 12 тематичних топіків які зекономлять роки служби, але дадуть розуміння що тут як і звідки


— IT vs армія #1 . БАЗОВІ відмінності

— IT vs армія #2 . Відмінності правилі законодавства

— IT vs армія #3 . Приклади ДОВБОЇБІЗМУ з поясненням причин

— IT vs армія #4 . про КРІПОСНЕ ПРАВО (зміна посади, відпустки, звільнення)

— ІT vs армія #5 . Як це все досі працює? В чому секрет успіху?

— IT vs армія #6 . ЦИФРОВІЗАЦІЯ і папери

— IT vs армія #7 . Можливості для розвитку

— IT vs армія #8 . МОТИВАЦІЯ. Чому люди тут служать? І чому не служать? (мед на душу ухилянта)

— ІТ vs Армія #9 . МОТИВАЦІЯ. Чим людей мотивує сама армія?

— IT vs армія #10 . Чим відрізняється культура й атмосфера

— IT vs армія #11 . Неупереджено про БРАТЕРСТВО, дружбу і соціалізацію

— IT vs армія #12 . Чим відрізняються ЛЮДИ в армії і ІТ? + бонус: підказка можновладцям куди рухати реформи


Шедовбан топіків активований.
Тому не дивно, що ніде не висвічується в стрічці і на форумі.
Але відповіді прям вичерпні.
Стиль написання простий зрозумілий розмовний.
Готовність автора давати відповіді на уточнюючі питання максимальна.
Відгуки переважно позитивні.
Якість контенту висока.

Чи не похер їм що там думають якісь кластери та асоціації... воно як несеться, то вже несеться

Підписатись на коментарі