«Деякі положення порушують права людини». Законопроєкт про мобілізацію відкликали — що може бути далі (UPD)

Сьогодні під час закритої наради з військовим командуванням законопроєкт № 10378 про мобілізацію вирішили відправити на доопрацювання, повідомив очільник фракції «Слуга народу» Давид Арахамія. Народний депутат Ярослав Железняк додав, що законопроєкт не був включений у порядок денний сесії ВР, тож найближчим часом його не ухвалять.

📌 Що відбувається зараз

За словами Давида Арахамії, на сьогоднішній зустрічі були присутні Головнокомандувач Валерій Залужний, начальник Генерального штабу Сергій Шаптала, міністр оборони Рустем Умєров, керівництво Верховної Ради, голови фракцій та комітетів.

«Було багато дискусій. Ми розуміємо запит військового командування і готові йти назустріч, але не всі норми можуть бути підтримані. Деякі положення прямо порушують права людини, деякі не є оптимально сформульовані. Про це відкрито сказали військовому командуванню.

Але всі політсили зрозуміли і підтримують необхідність мобілізації. За результатами наради, законопроєкт повертається ініціатору. Одночасно передаємо пропозиції, напрацьовані на комітеті та у робочих групах», — написав він.

Як повідомив згодом Ярослав Железняк, Кабмін проголосував за відкликання законопроєкту.

«Зараз буде оновлення в системі Рада і він отримає статус „відкликаний“. Водночас всі інші чотири альтернативні законопроєкти залишаються в статусі поданих і, в теорії, можуть бути колись розглянуті (звичайно, цього не буде)», — написав він.

📌 Розʼяснення юридичних аспектів

Юристка Емілія Курило у коментарі для DOU пояснює, що відбулося і якого розвитку подій можна очікувати далі:

«25 грудня 2023 року Кабінет міністрів України вніс до ВРУ мобілізаційний законопроєкт (його назва повністю — „Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань мобілізації, військового обліку та проходження військової служби“).

Учора, 10 січня, у Telegram-каналі народного депутата Ярослава Железняка зʼявилася інформація, що має відбутися розляд законопроєкту профільним комітетом. На цьому етапі мали б обговорити законопроєкт та інші подані альтернативні проєкти, а після цього надати висновок ВРУ, що робити з цими документами далі.

Станом на сьогодні, 11 січня, офіційна стадія законопроєкту — „надано для ознайомлення“. Тобто законопроєкт не трансформувався в закон, не набрав чинності, а лише зареєстрований у Верховній Раді. Водночас Кабмін не відкликав ще законопроєкт, тому він досі десь лежить на полиці.

Напевно, оскільки законопроєкт набув широкого розголосу, його вирішили поховати у теперішній редакції. Якщо КМУ відкличе законопроєкт, то буде втрачено час. Потрібно буде заново проходити усі стадії формальностей (підписання, підготовка супровідних документів, подання, перевірка, формальні висновки комітетів про відповідність тощо).

Для мене найкращим вирішення питання законопроєкту була б рекомендація ВРУ ухвалити законопроєкт у першому читанні за основу і підготувати його до другого читання (тобто врахувати усі пропозиції змінити / видалити / перефразувати й подати його нормальним до другого читання, а не „завтра осіб з інвалідністю пакуватимуть у бусики на вулиці“).

Процедурно, якщо Комітет надасть висновок ВРУ рекомендувати ухвалити законопроєкт за основу і пофіксити його до другого читання — це не зрада, а процедура ухвалення законопроєкту в Україні. Далі могло би ще бути багато опцій, як законопроєкт можна удосконалити: щонайменше є три читання для ухвалення законопроєкту Верховною Радою, а також додаткові повторні читання».

📌 Позиція Міноборони

Як повідомив на своїй сторінці у Facebook міністр оборони Рустем Умєров, його команда вже підготувала нову редакцію законопроєкту. Найближчим часом його збираються виносити на погодження Уряду.

«Наші воїни потребують ротацій та відпусток. Законопроєктом про мобілізацію планується встановити чіткий термін служби по мобілізації — і це потрібно кожному воїну.

Наша команда вже підготувала нову редакцію законопроекту з урахуванням всіх пропозицій, погоджених в робочому порядку з депутатами на засіданнях комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки. Готові виносити його на погодження Уряду в найближчий час. Попередню редакцію законопроекту відкликали.

Воїнам треба дати можливість відпочити. Це справедливо. Звільненим з полону треба дати вибір, чи залишатися у війську. Ті з них, хто обере залишитися, потребуватимуть щонайменше кілька місяців відпустки. Це чесно. Строковиків треба нарешті відпустити додому. Це правильно. Зараз критично важливі для держави питання мобілізації, військового обліку та проведення ротацій — політизуються та гальмуються. Це неприпустимо в часи великої війни», — написав міністр.


Нагадаємо, анонсовані зміни в процесі мобілізації (зокрема надсилання повісток на електронну скриньку й зменшення підстав для відстрочки) викликали активне обговорення спільноти. Законопроєкт про мобілізацію коментували і на Форумі. Асоціація IT Ukraine закликала Верховну Раду обговорити з ІТ-спільнотою ризики для індустрії та доопрацювати документи ще до розгляду в першому читанні.


Доповнення від 16:20. Додали інформацію про відкликання законопроєкту
Доповнення від 19:15. Додали інформацію з допису міністра оборони

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному2
LinkedIn



20 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Ці всі соплі Міністра та Адміністрації Президента про «наші воїни потребують відпочинку» тільки погіршують ситуацію. Оскільки мобілізовані досі почувають себе цивільними і прагнуть повернутися до цивільного життя, тоді як вони вже військові люди — дали присягу, на відміну від тих хто не несе присягу. Перший дисонанс.
В публічному просторі ведеться політика зв’язку цивільних (натягнуто-незаслуженого) з перемогами військових. Оці пісеньки «буде тобі враже, те що хтось-там скаже» — ніх**я не буде від цього ворогу, тільки посміється пританцьовуючи. Буде щось ворогу виключно від реальних дій чоловіків, які реально шматують (не метафорично) ворогів, як росу на сонці. Тоді як завдяки публічній інформ.-політці Держави люди що фінансують армію (через збори та пожертви, через податки) вважають, що роблять свій внесок в переможеньку, то навіщо їх в армію, якщо вони вже зробили свій внесок? Хоча насправді вони продовжують звичний спосіб життя, нехай і в умовах бойових дій на території нашої країни. Другий дисонанс.
Рішення: рішення не під силу цьому Генеральному штабу на чолі з Залужним, не під силу Міністру-грантожеру. Мізки в них не функціонують належно до реальності. Оскільки увесь їх професійний і життєвий досвід «успішного успіху» це не зв’язок з реальністю — а папірці, дисертації, звіти, доповіді, інфо-приводи, презентації та інша фентезійна лабуда яка дозволяє вигідно для їх власного шкургого інтересу викривляти реальність, а не змінювати матерію реальності на потреби національних інтересів України (бо це фізично тяжко і фізично боляче, без перебільшення — а вони до цього не звикли і не спроможні).

«Деякі положення порушують права людини»

Що саме мається на увазі під правами людини?
Європейська конвенція з прав людини чітко визначає, що військова служба не є примусовою працею. Можливо, існують інші документи, схожі за силою на цю конвенцію?

Тобто сучасний погляд світової спільноти такий, що зі своїми правами людини ви можете гратися лише тоді, коли більш сильний не має на вас своїх планів.

З іншого боку, влада дупою чує, що тут щось не так, і більш агресивна політика може бути не на користь.

Протокол № 4
СТАТТЯ 2
....
2. Кожен є вільним залишати будь-яку країну, включаючи свою
власну.

Протокол № 12
СТАТТЯ 1
Загальна заборона дискримінації
1. Здійснення будь-якого передбаченого законом права
забезпечується без дискримінації за будь-якою ознакою,
наприклад за ознакою статі, раси, кольору шкіри, мови, релігії,
політичних чи інших переконань, національного чи соціального
походження, належності до національної меншини, майнового
стану, народження або за іншою ознакою.
2. Ніхто не може бути дискримінований будь-яким органом
державної влади за будь-якою ознакою, наприклад за тими, які
зазначено в пункті 1

Протокол № 4
СТАТТЯ 2
....
2. Кожен є вільним залишати будь-яку країну, включаючи свою
власну.

Але там, здається теж обмеження.

3. На здійснення цих прав не встановлюються жодні обмеження, крім тих, що передбачені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для забезпечення громадського порядку, запобігання злочинам, для охорони здоров’я або моралі чи з метою захисту прав і свобод інших осіб.

Так ООН ***ова організація, яка націлена на захист держав а не людей. Бо створена державами, а не людьми. Дякую що нагадав.
Але під закон повернули через порушення прав людини в інших не пов’язаних із військовою службою нормах. Там де були санкції щодо блокування рахунків і т.д

Але під закон повернули через порушення прав людини в інших не пов’язаних із військовою службою нормах. Там де були санкції щодо блокування рахунків і т.д

це зрозуміло, просто хотів ще раз нагадати про те, що треба міняти більш глобальні речі.

Більше того, не просто держав, а ядерних держав. Решта це масовка.

Скоріш правлячої еліти яка співпадає із списком постійних членів радбезу ООН.
Є ядерні країни які мають ЯЗ але виключно для свого захисту а не світового домінування.

Присяга ЗСУ в нас все ще добровільна. Як і підписання будь-якого контракту на роботу

Не впевнений щодо добровільності :)

Громадяни, які вступили на військову службу за контрактом або за призовом, складають Військову присягу на вірність Українському народу в порядку, визначеному Статутом внутрішньої служби Збройних Сил України.

Ну а там вже

Додаток 1
до Статуту внутрішньої служби

І опції не скласти — немає :)
А якщо ні — то непокора, і відповідна стаття ККУ(402б від 5 до 10, і без можливості пом`якшення покарання)

Не знайшов жодну судову справу про відмову підписати присягу. Було би цікаво почитати ухвалу

без дискримінації за будь-якою ознакою, наприклад за ознакою статі,... майнового стану, ...

— цим порушує.

у мене відчуття, що 10378 є ширмою, за якою приймуть щось геть інше. Бо занадто багато активностей навколо цього проекту.

Або є показухою щоб розворушити західних партнерів. Типу готові на усе, навіть на таке що може сильно дистабілізувати Україну.

Вроде как рынок земли открылся для юридических лиц с 1 января. Есть у меня подозрение, что под шумок «нужные люди» скупают за ечценок сельхозземли

Та там повно дуже цікавого зараз. Ось наприклад tsn.ua/...​konoproyektu-2491804.html

Неначасі скиглити про права людини. Ми кріпаки та мобілізаційний ресурс в першу чергу.

Підписатись на коментарі