Співзасновники збанкрутілої Rocket приєдналися до YARD Delivery. Експрацівники сервісу доставки кажуть, що з ними так і не розрахувалися (UPD)
Співзасновники українського сервісу доставки Rocket Олексій Юхимчук і Станіслав Дмитрик приєдналися до команди стартапу YARD Delivery. Про це на своїй сторінці в LinkedIn повідомив CEO стартапу Олександр Корнійчук.
Водночас у коментарях користувачі соцмережі нагадали, що збанкрутіла компанія Rocket так і не розрахувалася зі своїми колишніми співробітниками. Експрацівники підтвердили для DOU, що грошей вони так і не отримали.
📌 Коментарі співробітників компанії
Колишній CTO Rocket Дмитро Москаленко розповів DOU детальніше про ситуацію зі звільненнями та подальшу комунікацію:
«Фаундери зникли фактично одразу після початку війни. Перші тижні навіть комунікації не було. Люди не розуміли, що відбувається. Потім написали лист, що все, кінець, без прогнозів і обіцянок. Хоча навіть до початку повномасштабної вся комунікація з командою падала на топменеджмент, бо фаундери не були настільки сміливі, щоб відкрито і прямо говорити.
Далі зі мною звʼязувались декілька разів і просили допомогти з передачею проєкту. Вочевидь, хотіли перепродати кодову базу. Пропонували закрити борг переді мною, а команді виплатити 15%. Я відмовився. Але знаю, що сам проєкт перепродали (базу клієнтів, кодову базу тощо), бо доступи передавались.
Зараз колишні ІТ-фахівці Rocket працюють на різних проєктах, однак ми продовжуємо близьке спілкування. Команда була сильною, тож тепер колеги розвивають продукти Booking, Spotify, MacPaw, Bolt, Fozzy Group та інші. Багатьох людей вдалося зібрати в продуктовій команді MAUDAU.
Зараз фаундери зайняли позицію „ми також працювали, як звичайні співробітники, і впливу не мали“. Хоча це і не так. Розумію, що коли інвестор перестав підтримувати проєкт, то складно було вплинути. Проте топкоманда навіть пропонувала потенційних інвесторів, але фаундери не змогли довести справу до угоди. Також вони могли б відверто говорити людям про ситуацію, а не обманювати й обіцяти. Я вважаю, що це було їхньою відповідальністю. Насправді вийти з ситуації можна було б — варто лише проявити лідерство і бажання».
Олексій Шафоростов, який у
2021-2022 роках був на позиції iOS Engineer в Rocket, додав: «Мені не виплатили зарплату за півтора місяця. Звільнявся я сам (довга історія). Так, як працював на своїй техніці, то і не отримав нічого. Усім, у кого була техніка компанії, її дали як частину компенсації. Йдеться про 400 людей — це ІТ, сапорт та інші відділи».
Також ми отримали кілька відповідей від експрацівників, які попросили лишитися анонімними:
1. «400 — це приблизна кількість людей, з якими не розрахувалися. З працівниками команд, де я була People Partner (IT та маркетинг), не розрахувалися за три місяці. До цього упродовж чотирьох місяців виплачували гроші готівкою, в конвертах, — люди їздили зі всієї України забирати ці кошти».
2. «Ні виплат, ні компенсацій, ні будь-якого зв’язку від початку повномасштабної війни. Ще ледве-ледве трудову віддали в серпні 2023 року. Виплат не отримав ніхто: ані маркетинг, ані розробка, ані інші напрями, й ресторани. Наприкінці 2021 року нас усіх попросили залишитися й обіцяли виплатити гроші після нового року. З 500+ людей в офісі залишилося орієнтовно 400, тобто більша частина команди і менеджмент. У підсумку їх також кинули.
Могли б сказати: „У нас немає грошей, залишимо 10 осіб працювати, а решті — „спасибі““. Виплатити б зарплати і відпустити — негативу б не було. А так всі залишилися через любов до проєкту/продукту, а у відповідь отримали мовчання».
3. «Борги працівникам та партнерам, звісно, досі ніхто не повернув. 400+ людей — це вся команда, яка працювала без зарплати
2-3 місяці, отримуючи обіцянки, що оплата буде пізніше. 24 лютого2022-го всі щезли, і більше комунікації не було. Так само без грошей лишились партнери-ресторатори та курʼєри.Більшість людей працювали як ФОПи, тому є юридичні нюанси, якщо йдеться про відстоювання прав. Але дехто працював за трудовою офіційно, тож кілька місяців вони не могли повноцінно звільнитись і забрати документи, бо їм ніхто не відповідав. Деякі досі не закрили це питання».
4. «Я впевнена, що багатьом так і не виплатили зарплату. Наприклад, моєму ексколезі і другові компанія не виплатила більше як $10 тисяч.
Коли були перші „дзвоники“ затримки зарплат, то ми намагалися комунікувати з топменеджментом, хотіли отримати пояснення або хоча б якусь інформацію — але цього не сталось. Були тільки загальні зустрічі й обіцянки, що „скоро все зміниться“, але коли саме це станеться — було незрозуміло. Це стало причиною завершення моєї співпраці — і тоді мене ще розрахували, адже я пішла з компанії трохи раніше, аніж вона „закрилась“.
На жаль, багато працівників не отримали зарплатню і вони залишилися ні з чим, коли почалася війна. Це було дуже боляче, адже команда працювала над проєктом 24/7».
📌 Контекст
У грудні
23 лютого
Однак вже 18 березня Олексій Юхимчук у спеціальному листі співробітникам повідомив, що Rocket зупиняє свою операційну діяльність у країні. Він також констатував неспроможність компанії виплатити зарплати та рекомендував колегам шукати нову роботу.
21 липня 2022 року в Єдиному державному реєстрі судових рішень з’явилась ухвала Господарського суду Києва про відмову ТОВ «Рокет Делівері» у відкритті провадження щодо справи про банкрутство. У вересні
DOU звернувся до Станіслава Дмитрика і Олексія Юхимчука за коментарями щодо виплат експрацівникам, але на момент публікації ми не отримали відповіді від них.
Оновлення від 21:30: додали коментар від ex-CTO Rocket Дмитра Москаленка
4 коментарі
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.