«Шахіди» можуть використовувати дані російських навігаторів в смартфонах українців — дослідження

В Україні кожен 7-й водій служб таксі та приватних авто використовує російські навігатори 2-GIS та «Яндекс Карты и Навигатор», які опосередковано підконтрольні уряду російської федерації. Про це свідчать результати моніторингу громадської спілки «Асоціація відповідальних перевізників».

На думку авторів дослідження, ця ситуація є особливо загрозливою на тлі активного використання росією іранських безпілотників Shahed-136.

«Російські навігатори досі діють, а держава після наших звернень в серпні нічого конкретного не зробила. Shahed 136 не керується оператором, а просто йде за заданим маршрутом і вражає ціль за заздалегідь заданими координатами. Тобто фактично 15% водіїв в режимі реального часу можуть опосередковано допомагати прокладати такі маршрути до цілей», — зазначає Олександр Дяченко, радник голови «Асоціації відповідальних перевізників» з питань законодавства.

У серпні асоціація звернулась до РНБОУ, МВС, СБУ та інших державних установ та надала вичерпну інформацію щодо загроз національній безпеці, пов’язаних з діяльністю на території України юридичних осіб, підконтрольних уряду держави-агресора.

Мінцифри проінформувало членів «Асоціації відповідальних перевізників», що вже звернулось до корпорацій Google та Apple з проханням посприяти вирішенню ситуації.

В організації також закликають представників бізнесу до більш активного інформування користувачів відповідних сервісів.

«Водії служб таксі чи онлайн-сервіси виклику авто, а також кур’єрські служби як мінімум повинні провести інформаційну роботу зі своїми користувачами і працівниками, а як максимум — технічно заблокувати використання цих навігаторів. Ми готові надати усю допоміжну інформацію та підтримку», — підсумовує Дяченко.

Раніше повідомлялося, що в іранських дронах-камікадзе Shahed-136 знайшли компоненти понад 30 американських та європейських компаній, включно з українською. Про це йдеться у розслідуванні проєкту Trap Aggressor, який дослідив один зі збитих іранських дронів разом із Незалежною антикорупційною комісією (НАКО).

Все про українське ІТ в Телеграмі — підписуйтеся на канал редакції DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



7 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Я скажу більше того, на водафоні ще до війни можна було вказати «кримську» конфігурацію зв’язку і в Києві з’являвся доступ до яндекс.навігатора та інших обмежених сторінок типу вконтактє — це було ще у грудні, а зараз, вірогідно, все так і залишилось.

API забанити так само як з усім доменом *.ru. Дешево і сердито всі 2gis , yandex та інших мотлох перестане працювати. Питання лишається тільки з VPN проте сумніваюсь що багато водіів готові юзати VPN встановлювати та ще й платити за сервіс

Логічно. Дирчик летить за GPS, GPS у нас спотворюють, але вервички автівок вздовж вулиць лишаються.

В Україні кожен 7-й водій служб таксі та приватних авто використовує російські навігатори 2-GIS та «Яндекс Карты и Навигатор»

Вперше чую, щоб хтось в Україні в останні роки використовував цей мотлох.

Більш того, навіть Яндекс Таксі використовували. Бачив десь рік тому у Харкові.

Так в нас і вконтакті ше сидять. Не знаю наскільки масово але пару разів на вулиці випадково чув. Школярі в впн-сервісах непогано розбираються. Просто це приховується, бо можна по зубах дістати. Підлітки не вміють в модну нині толерантність та інклюзивність і якщо ти довбень то так і скажуть, а як треба то і доповнять.

Тобто фактично 15% водіїв в режимі реального часу можуть опосередковано допомагати прокладати такі маршрути до цілей

Шо?

Підписатись на коментарі