Шлях українського єдинорога Grammarly — найцікавіше з матеріалу Forbes
ІТ-підприємці — вперше у трійці найбагатших українців. Forbes реконструював шлях до мільярдних статків киян Максима Литвина та Олексія Шевченка. Нині їхній стартап Grammarly — найдорожча компанія з українським корінням. Публікуємо найцікавіші деталі зі статті.
Нині продуктами Grammarly щодня користуються понад 30 млн людей та 50 тис. бізнес-команд. Англійська — найпопулярніша мова у світі, нею спілкується майже 1,5 млрд людей.
Grammarly, який починав із простої перевірки правопису, фактично створив нову категорію сервісів, що допомагають ультимативно покращити якість письмової комунікації. Литвин та Шевченко поїхали з України ще в нульових та мають канадське громадянство. Проте левову частку роботи для Grammarly зробили саме українські команди.
🟠 Старт Grammarly
Компанію Applied Linguistics, яка потім стала Grammarly, Олексій Шевченко та Дмитро Лідер, зареєстрували 15 грудня 2008 року. Максим Литвин тоді ще працював у BlackBoard. Кістяк нового стартапу склали вихідці з MyDropbox — сервісу для перевірки плагіату.
Дуже спрощено технічна ідея Grammarly була така: створити алгоритм, який знаходить помилки у письмі людей, для цього його потрібно навчити на корпусі текстів із промаркованими лінгвістами помилками. На практиці — титанічна і нескінченна робота. Спершу засновники робили продукт для ринку, який добре знали за попереднім стартапом, — для західних університетів та видавців книг.
Вже наприкінці
«У нас був лише один шанс, аби знайти платних користувачів, а потім масштабувати компанію, — казав на „Профіт-шоу“ Шевченко. — Починаєш із малого, а потім розкачуєш ширше й ширше».
🟠 Масштабування і перехід на freemium-модель
Прибутковим Grammarly став у 2011 році. Тоді ж у компанії з’явився новий CEO — Бред Хувер, який до цього понад шість років був партнером у венчурному фонді General Catalyst. Хувер із масштабуванням упорався — за рік команда виросла з близько 20 до 50 людей. Нині — за 10 років — понад 800 співробітників.
Широкій аудиторії компанія продавала сервіс за $29,95 на місяць, або $139,95 на рік. «Для мене було шоком, що люди можуть платити більш як $2–3 на місяць. Чому вони це роблять?» — ставив Литвин риторичне запитання у
У
🟠 Фінансові успіхи та мільярдні інвестиції
Grammarly вкрай обережно ставиться до даних, що розголошує, а надто до фінансових. У компанії відмовилися надати не те що виторг, а навіть актуальну кількість користувачів. Партнер фонду TA Ventures Олег Маленков припускає, що виторг у
Перша інвестиція сталась у
Перші інвестори не прогадали — вже за два роки Grammarly підняли наступний раунд інвестицій на $90 млн. Цього разу оцінка компанії перевалила за $1 млрд: Grammarly стала єдинорогом. «Ми не дивимося на інвестраунди як на цілі. Вони для нас лише проміжні етапи на шляху великої подорожі до нашого бачення», — казав Дмитро Лідер в інтерв’ю Kyiv Post після угоди.
У
🟠 Потенційні конкуренти
У Grammarly є дещо схожі за можливостями, але не за розмірами конкуренти. Ізраїльсько-американський WhiteSmoke заснували ще у 2002 році. У
Литвин не вважає, що у Grammarly є прямі конкуренти. «Не дуже хвилююся через конкурентів, бо це настільки нова сфера, що до більшої частини ринку ще ніхто не торкався», — додає він. Ринок поліпшення письма аналітики Proficient Market Insights оцінили торік у $351 млн.
Нагадаємо, в листопаді Grammarly опублікувала у вільному доступі UA-GEC 2.0 — другу версію свого анотованого GEC-корпусу української мови (GEC — grammatical error correction), яка містить майже 34 000 речень.
Команда компанії запустила волонтерський проєкт зі створення цього набору даних у серпні 2020 року. Перша версія корпусу UA-GEC із близько 20 000 речень з’явилася у відкритому доступі у січні 2021 року. Відтоді у компанії працювали над розширенням та покращенням корпусу.
Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU
2 коментарі
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.