Податковий законопроєкт не відповідає нормам Конституції: висновок юридичного управління ВР

UPD від 10 жовтня. Верховна Рада ухвалила законопроєкт про підвищення податків

У Головному юридичному управлінні Верховної Ради проаналізували податковий законопроєкт та висловили свої зауваження. У документі йдеться, що окремі норми «не відповідають Конституції, не узгоджуються із законами України та не враховують правову позицію Конституційного суду України».

📌 Деталі

Серед перерахованих порушень, зокрема:

  • «Низка положень проєкту не враховує вимог статті 8 Конституції щодо принципу верховенства права, оскільки суттєво порушує принцип юридичної визначеності закону. Передбачуваність означає, що закон має бути, за можливості, проголошений наперед — до його застосування, та має бути передбачуваним щодо його наслідків»;
  • «До положень проєкту щодо встановлення розмірів авансового внеску з податку на прибуток підприємств в сумах, еквівалентним євро, зазначаємо, що у такий спосіб нівелюється конституційне значення гривні як грошової одиниці України (стаття 99 Конституції) навіть у внутрішньогосподарському обігу»;
  • «Проєктом передбачається застосування змінених положень щодо оподаткування, починаючи з першого числа місяця або з першого числа першого місяця календарного кварталу, в якому набрав чинності відповідний закон. Це не відповідає статті 58 Конституції, згідно з якою закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи».

У юридичному управлінні Верховної Ради також зазначили, що наданий ними перелік порушень не є вичерпним.

📌 Чи може цей документ на щось вплинути

За словами юриста Івана Щеглакова, висновки юридичного управління Ради не мають обов’язкового характеру.

«Якщо почитати висновки до інших законопроєктів, то вони бувають не набагато кращі. Однак це нікого не зупиняє зазвичай», — прокоментував він для DOU.


Нагадаємо, 17 вересня Верховна Рада підтримала у першому читанні податковий законопроєкт. Документ передбачає підвищення військового збору до 5% для найманих спеціалістів, а також сплату 1% військового збору для ФОП третьої групи й збільшення податків для першої та другої груп ФОП.

ІТ-об’єднання, зокрема спілка Diia.City United, виступили проти цього законопроєкту, оскільки йдеться про порушення 25-річних гарантій щодо умов оподаткування для резидентів простору.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



12 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Хотіли випадкових кухарок, водіїв і персональних тренерів у владі? Маєте. Кушай.Те.

що мене смущає: невже так важко зачекати лише 2,5 місяці до початку 2025-го, щоб все було законно?

там дира в бюджеті на 400 лярдів, яку треба закрити цього року :(

І з неї нові податки цьогоріч за попередніми підрахунками покриють близько 30млрд.
Тому все що довкола податків крутиться — імітація бурхливої діяльності по наповненню бюджету. Щоб показати партнерам що «ми работкаєм работу», але бідні і нещасні, тому баблішка підкиньте.

...І яка цим законом аж ніяк не закриється. А ось відтік інвестицій і зниження ділової активності — це гарантовано.

не відповідають Конституції, не узгоджуються із законами України та не враховують правову позицію Конституційного суду України
висновки юридичного управління Ради не мають обов’язкового характеру

Тогда два вопроса:
1) Зачем мы из налогов оплачиваем этот отдел, если к нему еще ни разу не прислушались и он его выводы не обязательны? Блогеры ютубные делают тоже самое бесплатно, а эти пусть идут воюют
2) Получается Конституция тоже «не має обов’язкового характеру»?

2) Получается Конституция тоже «не має обов’язкового характеру»?

З підключенням!

Зачем мы из налогов оплачиваем этот отдел, если к нему еще ни разу не прислушались

Це неправда. До приходу до влади монобільшості Слуг Народу, Верховна Рада всіх попередніх скликань прислухалась до висновків юруправління і намагалась усунути недоліки законопроектів.

Есть выводы о том, что правки или законопроект противоречат чему-то, например Конституции. Почему это РЕКОМЕНДАЦИЯ, а не ОБЯЗАТЕЛЬСТВО? Это принятие законов целой страны, а не правил удаленки в частной компании, тут вообще не должно быть возможности принять что-то незаконное

Это все риторика, конечно

Думаєш, дотепний? Як можна прийняти НЕЗАКОННИЙ ЗАКОН? :)

Звісно, юридичний департамент не може заблокувати прийняття будь-якого закону, навіть якщо в ньому є колізії із Конституцією або іншими законами. Бо в департаменті працюють прості держслужбовці, а закони прийцмають народні депутати, які представляють народ України. І якщо народ України обрав таких депутатів, які плюють на висновки юридичного департаменту — це проблеми народу України.

Прийняття Закону про те, що не можна приймати закони, щодо яких є негативні висновки департаментів ВР, тягне за собою величезні корупційні ризики, що робітники департаментів, в т.ч. юридичного, просто блокуватимуть кому неугодні законопроекти свохми висновками.

Бабільше, такий Закон теж буде протирічити Конституції.

Щодо законів, які порушують конституцію. Є Конституційний Суд, є процедура звернення до нього щодо прийнятих законів. Тільки Конституційний Суд має право остаточно ставити крапку в питанні конституційності тої чи іншої норми закону.

Никогда такого не было и вот опять

Тільки закон про податки не відповідає конституції, а все інше відповідає? ))

Підписатись на коментарі