Senior Developer в DataArt
  • Як співбесіда може зіпсувати бренд роботодавця? Що має піти не так?

    Запросити на співбесіду на Senior/Lead позицію, отримати CV та очікування по компенсації. Після ~1.5 годин технічної співбесіди у форматі 1-v-3 заявити: "Це все добре, але половина Ваших навичок та вільна англійська нам не потрібні, а потрібен нам де-факто звичайний Mid, тому можемо запропонувати −30% від Ваших очікувань (це десь −20% від того, що вже мав на той час на поточному місці роботи)"©. Це будо давно, років 15-17 тому, але то був перший та останній раз коли я розглядав компанію, що працює на внутрішній ринок.

    Підтримали: Vitaliy, Maksym Huz, BodjaSyper
  • У якій українській ІТ-компанії хочете працювати? Опитування DOU

    Там якщо повернутися до 1 сторінки та проходити знову опитування, то буде іншій перелік компаній. Я так зрозумів, що там загальний пул можливих компаній у декілька разів більший за ту кількість, що Вам пропонується оцінити, та при кожній спробі перелік обертається рандомно.

  • На фронті загинув Сергій Катрук, Senior Software Developer у Sigma Software

  • Що для вас «червоний прапор» в іграх?

    Червоні прапорці, через які навіть цікаві у інших аспектах ігри улюблених серій швидко опиняться в ігнор листі або гарантовано підуть на рефанд з негативним відгуком:
    1) pay-2-win/pay-2-progress/pay-4-convenience елементи у платній грі — для мене сюди належать взагалі усі елементи, які не є винятково косметичними, впливають на ігровий досвід та вимагають платити додатково реальні гроші більше 1 раза або більше вартості самої гри(XP/Resource Boosters, Time savers, etc.). Приклад: Fallout 76 (Repair Kits, Unlimited storage for crafting components, Unlimited storage for ammo, monthly subscription for solo-play etc.)
    2) Forced PvP у іграх, де PvP не є головним елементом. Приклад: Lords of The Fallen — у коопі неможливо вимкнути Invasions PvP механіку: або ти граєш соло и тоді можеш вибирати увімкнути чи вимкнути Invasions, або граєш з другом у коопі iз завжди увімкненими Invasions.
    3) Відсутність seamless shared progression у кооп грі, яка цікавить лише заради коопа. Тобто коли прогресс йде лише хосту та/або лише хост може бачити кат.сцени та спілкуватися з NPC. Приклади: Far Cry 5 (only the host will ever progress their story), та той же Lords of The Fallen (де тільки хост може розмовляти з NPC та приймати участь у сюжеті)
    4) Forced Penalty real-world timers — коли є якийсь таймер прив’язаний до реального часу, який продовжує йти навить коли гравець в гру не грає, та який карає гравця, якщо той не встиг зробити щось до закінчення таймеру. Приклад: Icarus (на момент релізу) — гравцю на кожне завдання давалось кілька днів/годин реального часу до закінчення якого гравець мав дістатися до точки старту по покинути планету не залежно від ступеня завершення завдання. Якщо гравець не встиг цього зробити (не працював інтернет/комп, хворів і т.д.) то він втрачав назавжди цього перса з усією прокачкою та обладнанням, що могло дорівнювати десяткам годин грінду.
    5) Відверта токсичність розробників до гравців(Прямі образи/погрози гравцям). Відверта брехня та перекладання відповідальності за проблеми та невдачі гри на гравців. Приклад: Cities: Skylines 2 (на момент релізу) — мала багато технічних проблем, деякі з яких були просто тупі, та у рази швидше фіксилися модами від фанатів ніж це робили розробники. Але замість вибачитись за неякісний сирий реліз CEO не вигадав нічого краще як публічно звинувачувати самих гравців та погрожувати усьому ком’юніті фанів.

    Жовті прапорці — дуже суб’єктивні, я скоріше за все пройду мимо гри, але без негативних відгуків(якщо для цього немає більше вагомих підстав). Навіть залишається шанс гарного відгуку та те, що не зроблю рефанд, навіть якщо зрозумів, що сам вже ніколи не буду в це грати:
    1) Занадто багато потрібних для розуміння сюжету діалогів без Voiceover — в мене вже поганий зір, читати гору текстових діалогів де більше 50% непотрібної «води» навіть в окулярах мене швидку втомлює. Якщо неможливо проскіпати більшу частину текста без втрати розуміння сюжету, то це вже не для мене.
    2) Forced parkour — це не про наявність optional parkour-елементів взагалі, а про постійну потребу виконувати певні послідовності дій строго у певному порядку. I hate parkour! Я вже занадто старий для цього. Приклад: DOOM Eternal — обов’язковий паркур щоб дістатися від одної арени до наступної мене просто вибісив. У дитинстві мені таке би сподобалось, але зараз вже не стану витрачати на це свій час.
    3) Forced Penalty in-game Timers — коли є якісь постійні таймери, що змушують тебе грати строго певним чином, а не як тобі зручно, та карають за недотримання. Приклад: X-COM: War of the Chosen — ці таймери абсолютно у кожній місії просто бісять. Навіть коли ти все одно закінчив місію у 90%+ випадків швидше без жодних проблем, все одно сам факт присутності таймера бісить, тож довелось прибирати його модами.
    4) Відсутність можливості честного matchmaking у competitive іграх — це не про «поганий» чи «гарний» matchmaking та його баланс, а або про його повну відсутність(коли кожний може потрапити проти кожного незалежно від навичок/прокачки/рангу) або про неможливість грати лише однаковими групами. Приклад: The Hunt Showdown — якщо ти solo-гравець, то тебе можуть закинути проти груп з 2-3 гравців на одну карту, тобто з 12 гравців на карті легко можно потрапити у расклад 3-3-3-2-1, де ти будешь єдиним solo. Зараз там уже добавили опцію «Allow Groups of Three», яка дозволяє соло гравцю не потрапляти на карти з групами по 3, але опції грати лише проти інших solo гравців все ще не завезли, тоже розклади 2-2-2-2-2-1-1 залишаються реальністю.
    5) Enemy Auto-leveling у сюжетних іграх з RPG прокачкою — це взагалі вбиває увесь сенс прокачки, коли усі супротивники стають сильніше разом з тобою. Приклад: Assassin’s Creed Odyssey
    6) Ігри, які не додають ніякого нового досвіду, а лише копіюють(здебільше не дуже якісно) те, що вже багато разів було зроблено раніше. Сюди належать більшість low-budget виживачів «у відкритому всесвіті», майже все, зроблене на рушії RPG Maker, більшість 2D platformers, Card Collection Games, RTS клони на C&C/Starcraft, etc. Якщо виникають думки на приклад такі: «Я це все вже багато разів бачив... Різниця лише в тому, що середньовічного бомжа з металевою кіркою замінили на бомжа космічного з кіркою лазерною, а все інше відчувається та грається так саме...» — тоді цьому «шедевру» саме місце в ігнор-листі.

  • Законопроєкт про мобілізацію пройшов перше читання. Що буде далі

    Поки що виглядає так:
    1) Ті, хто був «обмежено придатним» через інвалідність 2-3 групи мають пройти повторне обстеження, після чого будуть визнані «непридатними» (якщо підтвердиться, що інвалідність не куплена).
    2) Усі інші — будуть за рішенням ВЛК або «придатними» відразу, або «потребує лікування з повторним ВЛК через # місяців».

  • Український інді-розробник пропонує прибрати можливість повертати ігри після 30 або навіть 0 хвилин гри. А що ви думаєте про рефанди?

    Іронія у тому, що у Erra: Exordium контенту на 6+ годин, є безкоштовне демо, був Early Access, блогери рекламували її через let’s play демо на Youtube, але, але, але... загальні продажі за півроку лише десь від 1к до 3к копій, враховуючи Kickstarter. Тут взагалі рефанди майже ні на що не впливали... Проте розробник все одне жаліється на політику рефандів...

    У той же час якась The Exit 8, що більше схожа на зібрану наспіх техно демку, і яку можно пройти за 6-10 хвилин(speedrun record: 1m 09s, а больше 1 години там взагалі немає чого робити), збирає від 55k до 250k проданих копій менше ніж за місяць. Не дивлячись на те, що 90%+ гравців витрачають на цю гру меньше 2 годин загалом та мають змогу її рефанднути, лише десь приблизно 10% це насправді роблять — переважно ті, кому не сподобалось.

    Це зайвий раз доводить, що самі по собі: наявність демо, збільшення контенту, можливості рефандів, і т.д. — це все другорядні фактори, які не мають гарантованого впливу на успіх, а лише підсилюють існуючі тенденції у зацікавленості гравців в продукті.

  • Український інді-розробник пропонує прибрати можливість повертати ігри після 30 або навіть 0 хвилин гри. А що ви думаєте про рефанди?

    Загадка на кмітливість...
    ***Дано:***
    Маємо 2х різних Indie розробників, які у листопаді випустили у Steam кожен свою першу та поки що єдину гру.

    ***Перша гра:***
    * Тривалість(заявлена розробником): 6-8 годин (з різних інтерв’ю в інтернеті)
    * Еталонна вартість: ~20USD
    * Має безкоштовне демо?: Так
    * Використовувала Early Access: Так (~5.5 months)
    * Kickstarter funded?: Так (227 backers)
    * Languages supported: 11
    * Positive Reviews: 86%
    * Players right now: 2
    * All-time peak players: 8 (including all time during Early Access)
    * Total reviews: 84

    ***Друга гра:***
    * Тривалість(заявлена розробником): 15 хвилин — 1 година (вказана на сторінці гри у Steam)
    * Еталонна вартість: ~4USD
    * Має безкоштовне демо?: Ні
    * Використовувала Early Access: Ні
    * Kickstarter funded?: Ні
    * Languages supported: 2
    * Positive Reviews: 93%
    * Players right now: 867
    * All-time peak players: 2819
    * Total reviews: 2842

    ***Питання:*** Спробуйте здогадатись, який з цих 2х розробників невдоволений правилами refund у Steam про 2 години ігрового часу та бажає їх змінити, а кого все цілковито влаштовує? Та чи на вашу думку саме правило 2х годин могло якось помітно вплинути на заробіток та настрій невдоволеного розробника?

  • Повістки на електронну пошту й менше підстав для відстрочки. Що ще передбачає законопроєкт, який зараз готують у Верховній Раді (UPD)

    Прийшов, бо не було сенсу чекати повістки: в мене була обмежена придатність(непридатний у мирний час, обмежено придатний до нестройової у військовий час) через невиліковну хворобу з народження(ходять чутки, що зараз всі обмежені придатності скасують новим законом та стану придатним у штурмовики), та є сліпий батько інвалід 2 групи, якого я доглядаю ще з кінця 2020. Тож написав заяву на відстрочку, надав необхідні документи, на ВЛК не відправили, бо я його востаннє проходив на початку 2020, досить нещодавно. Сказали, як знадоблюсь — вони мені знову зателефонують, але поки що не турбували. Вірогідно після приняття нового закону викличуть знову, або вручать повістку на вулиці.

  • Повістки на електронну пошту й менше підстав для відстрочки. Що ще передбачає законопроєкт, який зараз готують у Верховній Раді (UPD)

    Мене так просто дзвінком ще восени 2022 й викликали...

  • stopRU — рік потому. Як розвивався, помилявся та залучав нових користувачів stopRU

    Там в них назви обох роликів були російською, тож все вірно. Для алгоритмів youtube — це російськомовні канали. А з якої країни їх там ведуть та наповнюють контентом — то все вже особливого значення не має.

  • Якою була ваша перша зарплата в ІТ?

    190 гривень (~35 USD) до оподаткування у 2003р. IT відділ обласного відділення Ощадбанку(автоматизація документообігу на VBA, FoxPro). Перші місяців ~6 одразу після закінчення ВУЗу. Мінімальна офіційна зарплата в Україні на той час була 185 грн, тож отримувати ще меньше працюючи офіційно по трудовій було можливо, але складно)

  • Я воюю за Україну для майбутніх поколінь. Моя історія про фронт, повернення додому і нашу незалежність

  • «Якщо не я піду, то за кілька років на війну піде мій син». Історія Дмитра Кривенка, Solution Software Architect, який загинув у боротьбі з росіянами

  • Зеленський доручив скасувати дозволи на пересування військовозобов’язаних

    Нет, не так. Молчать, когда возникают проблемы и к тебе обращаются за разьяснениями — это жизненная позиция инфантилов. Залужный только прокомментировал норму существующего закона — не он этот закон принимал и не в его полнломочиях его менять. Утопился тут только рейтинг президента, который как раз в 2021 лично инициировал новыю редакцию этого закона

    Підтримав: Vitalii Omelkin
  • Зеленський доручив скасувати дозволи на пересування військовозобов’язаних

    Зробив, бо хтось дуже вумний згадав про цю норму закону та почав розгоняти зраду та сіяти паніку в соц. мережах. Промовчати було би тільки гірше, бо де немае розуміння та офіційної інформації різні конпірологи продяться як воші. Хто та навіщо згадав про цей закон та почав сіяти паніку — то питання вже не до Зулужного...

  • Зеленський доручив скасувати дозволи на пересування військовозобов’язаних

    Я просто оставлю это здесь:
    «Все обсудили запрет выезда из городов? Отлично! Тогда и я скажу пару слов на эту тему. Начнём с того, что это не инициатива Залужного, а... норма закона от 1992 года. Просто о ней раньше никто не вспоминал, но норма есть. Это абсолютно дурацкая норма, которая противоречит отмене прописки. И по хорошему ВР должна была бы навести порядок в этом вопросе, но... У нас же шоу превыше любой рациональности и пользы. А от этой истории пахнет не только шоу, но и классической информатакой. Сейчас объясню, как это работает.

    1. Вчера вся новостная лента была в теме Лисичанска и были атаки в сторону военного руководства Украины.
    2. Одновременно с этим в СМИ разгоняется информация, что нардеп «Слуги народа» Георгий Мазурашу регистрирует законопроект (который конечно же никто не примет) позволяющий избегать мобилизации и выезжать из Украины более широкому кругу мужчин, чем сегодня разрешено.
    3. Затем депутат «Слуги народа» Александр Федиенко опубликовал письмо главнокомандующего ВСУ Валерия Залужного о том, можно ли военнобязанным покидать место жительства без разрешения военкоматов. И акцент делается на том, что «Сегодня (именно) Залужный ПРОСИТ не выпускать мужчин из мест проживания без разрешения военкомата». Не норма закона, а хотелка Залужного, получается.

    Осталось появится какому-то условному Ермаку на белом Арестовиче с заявлением, что ОП это не поддерживает и надо бы эту норму отменить и быстрым голосованием отменят. А появляться будет он не сразу. Через некоторое время. Потому народ должен дозреть и встретить овациями этого радетеля интересов народных. В итоге, Залужный будет выглядеть, как бяка, а «слуги», как пусечки. И это поможет кое-кому чуток снизить популярность Главкома. Потому что эта стабильная популярность раздражает многих в ОП и в ВР. Интересно, как теперь будут реагировать те, кто настойчиво дал указание Залужному озвучить эту норму закона? И кто обратил внимание Залужного на эту норму?Что-то мне подсказывает, что он военный, а не скурпулезный знаток законов и сам эту норму закона не нашёл бы.

    И ещё одно. Мазурашу и Федиенко являются соавторами закона, который подала Безуглая о безнаказанном праве расстреливать солдат. Да, на манеже все те же. Не удивляет, что именно они используются для реализации этой информационной атаки? Это сладкое трио часто используют тогда, когда все остальные брезгуют делать. А в воздухе уже просто воняет тем, что некоторые живут выборами. Война ещё не закончилась. Перестаньте играть в эти грязные игры. Потому что плохо закончится. Для всех! Политики критикуют потому, что думают о выборах. О социальном бунте. А выборов в случае поражения не будет. Вот о чем должны думать политики. Подобные истории не меня одного сильно демотивируют. Потому очень тяжело каждый день рисковать своей жизнью, пока в Киеве устраивают политические игрища. Это ещё и злит. Не злите. Не надо.

    #СолдатБереза" © t.me/BerezaJuice/16931

  • Зеленський доручив скасувати дозволи на пересування військовозобов’язаних

    Это закон, принятый еще в 1992 и далеко не Залужным. Залужный только прокомментировал существующий закон, который не в его полномочиях менять.

  • Поясніть що означає «обмежено придатний у військовий час»

    По факту — ні. Не залежно від попереднього висновку до війни, під час мобілізації кожен має пройти нову мед комісію, яка вирішить придатній, чи ні, чи повторити мед комісію піздніше. Теоретично «обмежено придатного» у мирний час під час війни мають або визнавати придатними та мобілізувати з укахуванням "обмеженності"(оператор ЕОМ, кухар, тощо, але не рядовий на нулі з автоматом), або відправляти чекати наступного разу. Але на практиці залежить від конкретного військомату...

    Підтримали: Maksym Matsala, K Vadym
  • На росії пропонують розглянути можливість віддаленої роботи для засуджених айтішників

    Кодишь на языке или с использованием софта недружественной страны — значит ты и твоя семья являются иноагентами. Раз ты являешься иноагентом — значит дискредитируешь армию и распространяешь фейки и мемасики. Раз распространяешь фейки — садись на 10-15 лет в места не столь отдаленные. Раз все равно сидишь — будешь кодить дальше за миску баланды...
    Наконец-то цепочка законодательных инициатив Мордора пришла к логичной развязке.

  • Соромно, але подобається. Діліться вашими Guilty pleasure іграми 🙈

    ADOM (Ancient Domains of Mystery) — ASCII graphics version

← Сtrl 123456...32 Ctrl →