Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×
  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Зручність то особисте, у різних людей різне.
    Нема сенсу переконувати. Просто сказав що «воно вже є», а там вже самі дивіться :)
    Комусь ніяково від самого факту що в тих окулярах РейБан є камера і тому «не зручно на людях», а хтось уже гуляє в вр окулярах Квест 3 по Діснейленду і йому все ок :)))
    (є відео з вулиці, кафешек, парків, навіть каталися в них на велосипеді, але то небезпечно, не раджу...)
    Для Квест 2 та 3 існує безліч альтернативних «кріплень» для голови. З різним розподіленням ваги та ті що спираються на інші частини голови (не давлять, не тиснуть, не торкаються обличчя).
    Варіант про «подивились і отримали інформацію» обіцяли в апдейті софта до тих окулярів. Але зі смартфоном то можливо уже зараз і ... люди награлися.
    Стріми вже є, музика. Дзвінки та навігація можлива у голосовому вигляді. Навіть дехто слухає подкасти поки спортом займається (бігає, наприклад).

    Але найбільш яскравий кейс то... знімати відео котиків :))) Бо вони не люблять смартфон та відвертаються (деякі), а от ці окуляри поки не вважають чимось дивним і граються :)))

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Ви окреслили застосування подібно до того як колись мріяли про «комп’ютер у кармані» (можна нагуглити). Але тепер у всіх «смартфон» і ті описи стали одним із... але не головним застосуванням :)))
    Головне «бути на з’язку» але так щоб «не відволікати» та «паралельне спілкування/отримання інформації» під час реальних івентів (зустрічей, лекцій, поїздок...) будь де. Лайки ставити :))
    Зовсім не те про що тоді мріяли (записник у кармані та пошта). Так і з вр. Але то вже будуть інші люди, молодь :)

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Ви вже придбали? Розмов багато, але як витратити гроші то чомусь ... «не йде» :))

    От вже є легкий та автономний варіант для задачі «читати книжки». І?

    Одне діло «випустити», інше зробити так щоб придбало пів мільярда людей (щоб стало цікаво розробникам програм).

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Залежить від того що саме ви хочете розробити.
    Можете хоч тему програми окреслити?

    Розрозбка не «під пристрій», а під «програмне середовище/платформу». Якщо та сама платформа, то і зусилля ті самі для того ж самого виду задач. Тобто, якщо ви хочете звичйну веб сторінку розробити 2D, то робите те саме що і зараз під інші пристрої (тільки 2D «монітор» чи «вікно браузера» у вас вже не «майже завжди до 4К», а будь якого розміру та роздільної здатності, тож піксельні зображення можуть виглядати іноді не дуже якісно).

    Це як ви перейшли з DOS на Windows, то можете продовжувати розробку в DOS і воно запуститься у Windows, але також у вас з’явилися нові можливості які ви можете вивчити і застосувати (відповідно час, складність, кількість людей, час розробки...). Залежить від того що саме ви хочете.

    З розробкою під вр/зр окуляри Quest трохи інша ситуація. У вас фактично «мобілка» з Андроїд (мало обчислювальних ресурсів) та середа створення 3D світів (ігор та не тільки) Unity (переважно). І крім того багато спеціалізованих SDK платформи від Мета. До того ж є особливі рекомендації до функцій продукта (наприклад, стосовно людей з обмеженними можливостями, з однією рукою, мало мобільні, обмеженнями кольорового сприйняття). Також є рекомендації щодо підтримки одночасно Quest 2, 3 та Pro які в рази розрізняються по обчислювальній можливості та якості текстур, моделей та ін (тобто користувач може «придбати» ваш продукт з будь якого і повинен мати можливість нормально використати).

    Є випадок, коли на початку взяли звичайну 3D гру і просто «прикрутили» до неї можливості ВР (це про гру халф-лайф). Як результат, частина людей у захваті, але більшість з головними болями які тиждень не проходили, проблеми з травленням та відчуття як на хвилях у морі. Після того років з п’ять розробки зовсім нової гри з іншими механіками та ігровим процесом не таким як був.

    Це нова тема «обчислення з відображенням у 3D просторі зображення, звуку, вібрацій та ін і 3D курсором (руки, ноги, тіло)». Можна на роки зануритися в наукові дослідження як краще використати, а можно просто ту саму веб сторінку чи iPad застосунок без змін показанти. І все між цими крайніми варіантами.

    Окресліть якісь рамки задач :)

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Це заборонено з точки зору безпеки, бо є затримка в зображенні від камери, обробці та відображенні. До того ж окуляри позіціонуються в просторі за допомогою інших камер (є особливості). Ще є обмеження поля зору з боків.

    Але в інеті можете знайти багато відео де люди пройшли декілька кілометрів в них (поруч був той, хто оберігав), бігали по парку, їздили на самокатах у великому приміщенні, керували автомобілем в вр, ходили на руках догори ногами, каталися на скейті, танцювали брейк данс (дуже популярна тема, багато клубів є в вр, навчання та спільноти).
    Все це якщо ви берете на себе відповідальність, бо... випадки різні бувають. Виробник не радить і не обіцяє такої функціональності (не чув про такі обіцянки).

    Тому... біг на одному місці у кімнаті! :)))

    Є пристрій до якого ви прив’язані і «біжете» ногами по слизькій поверхні. Вже можна купити.
    Або ще варіант з великою сферою і ви всередині. Чи поверхня, яка прокручується в двох напрямках (там не дуже швидко ходити треба).
    Та навіть роботи-квадрати, які їздять по підлозі та встигають доїхати до вашого наступного кроку :))

    Хто у такому був кажуть що зовсім інше сприйняття вр ніж переміщення джойстіком.

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    От цікаво, чи дозволить Apple доступ розробнику до камери? Це може додати зовсім інший тип застосування. Крім «віртуальної реальності» (коли вся реальність замінена на нову) та «доповненої реальності» (коли замінена частини, але на 100% віртуальною) є ще «видозмінена реальність», яка використовує картинку реального світу з камер, але перетворює її якимось чином. Таке у реальності робить «мікроскоп» або «кольорове скло». А девайс може замінити реальність на чорно-білу, або, навпаки, насиченість кольорів підвищити. Виділяти чи розмивати якісь об’єкти. Збільшувати чи зменшувати (можливо додатковими засобами). Або намалювати реальність у вигляді/манері відомої картини чи перетворити на скульптури з бронзи :))
    Замість продавати дорого «витвір відомого скульптора» можна буде продати дорого софт який «з усього навколо робить скульптуру» його унікальним стилем :)))

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Невідомо, але ціна не буде залежати від складності розробки (перші роки). Можете взяти зарплату декількох людей (команди) за рік та поділити на кількість девайсів з статті. За таку «реальну» ціну не думаю що багато хто купить софт :)

    Якщо брати платформу Мета, вони розказали що софт зібрав 2млрд загалом за всі роки (близько 20млн девайсів).
    Вони вкладалися в формування ринку (кількості користувачів), а тому спонсорували розробників. Але інші компанії випускали класний софт заради іміджу, а не заробітку (наприклад, Half-Life новий для вр). Імідж то реклама, привід для новин. А тому ціна то вже другорядне. Тільки, мабуть, не менше $1 ;)
    Ще є варіант коли софт одночасно під декілька платформ/типів девайсів. Навряд ціна буде інша за iPad версію. Як мені здається.

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Так в інеті багато відео та відгуків людей.
    Точно «не гірше». Але точно не «все», а частина :))
    Але... Квест дешевший і вже продається :) А отже більше людей витратять гроші на софт/ігри. І зможуть купити додому 2-5 девайсів (замість одного TV) і «грати/дивитися кіно» разом в одному вр просторі та одній кімнаті.
    А якщо брати не Квест, до є дорожчі девайси з 4ма дислеями (та двома кабелями до відеокарти компа) :)))
    Коли оцінювати застосування вдома, то важливий баланс фіч, а не кожна окремо. Як усе виглядає загалом, враження від використання як єдиного цілого. А це Apple вміє.

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Чому ви так вважаєте? :)
    Я високо оцінюю цей пристрій та софт до нього (бо Apple вже багато років не тільки розробляє, але й продає користувачам софт і окремі елементи/датчики ... у складі iPhone :)
    Тобто iPhone це вже багато років і є «вр окуляри». Які мають підтримку жестів руками, наприклад.
    Але я точно знаю що в рекламі вони не обіцяли «контроллерів для рук», а це «мінус набір фіч». Може ми просто на різні фічі дивимося? Або я десь якийсь момент не так подумав :)) Теж буває.
    Я бачив враження людей які тестували (у відкритих тестах) і Vision Pro і Quest 3 та інші. В них враження від Vision на багато кращі щодо responsivness і деталей софта, також краща Passthrough (хоча камери Vision дають тільи 70% від можливостей дисплеїв на той же кут зору, та скло девайса не пряме і спотворює зображення на матриці камери). Але в девайсі є скло, він важчий.
    NDA не дозволяє розказати про Vision, але ви можете описати які фічі (що існують в інших девайсах) ви вважаєте більш важливими та в яких з них вони реалізовані погано, на вашу думку :)

    От, наприклад, реалізація штучного інтелекту крута. Користувач думає що девайс відстежує «клік» коли він «клікнув», а насправді ШІ прорахував що він «тільки захотів клікнути» на багато рініше за стискання пальців. Тому таке класне враження від реакції :))

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Можете пояснити чому так думаєте? Цікаво.
    Вам так важливо як ви будете виглядати в окулярах?
    У статті мова не про пристрій «доповненої» реальності, вона про пристрій для «просторового обчислення» (об`єкти віртуально закріплені в просторі реального приміщення). Або ще називають «змішана реальність».
    Це зовсім різні види інструментів, різні застосування, як порівнювати iPad з iWatch. Цей пристрій не може бути «завжди на вас» як iWatch.

    А ви бачили окуляри доповненої реальності Рей-Бан від Мета? Вони
    «доповнюють» реальність тільки звуком (без відео зображення) але виглядають майже як звичайні. Такі хотіли б?
    За допомогою ШІ з ними можна спілкуватися голосом і отримувати відповідь також голосом. Там не просто «музика», це повноцінний комп’ютер який може записати відео, зробити фото, стрімити або відправляти в чати зняте. Комунікує зі смартфоном. Який функціонал та застосування очікуєте?

  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Якщо подумати, то Vision може замінити водночас усі пристрої від Apple.

    Не може... поки що. Без NFC, GPS та іншого з дуже малим зарядом та не дуже швидкий (бо перегрівається в такому корпусі як і інші окуляри) відносно ноута та (можливо) навіть iPad-у.
    А коли все те додадуть то... буде більш важкий пристрій :) Це також важливо. Вже є такі що дуже легкі але без багатьох фіч і без свого проца.

    І на відміну від окулярів Meta, Vision показує обличчя користува.

    Обличчя мабуть ні, тільки очі ;)
    І ще, здається, то тільки в роликах. На девайсі не показали.
    Але то теж не так важливо для інших окулярів але супер важливо для промо відео :) Ви помітили що більшість нібито «зняті збоку» (а не від користувача) але ... в них показані віртуальні об’єкти. Тобто нібито обидві людини в цих окулярах... А поки то буде не часто з visionPro але реально з Quest 3 (одночасно 2-4 в одній кімнаті).

    Тож на вулиці

    Таке показували? Не бачив щоб обіцяли. Такі девайси не захищені від дощу і яскравих променів сонця (засвітлює камери трекингу, небезпечно для життя без позіціонування). До того ж бачили анімацію коли інша людина «проявляється» в просторі окулярів? Здається модель кімнати була відсканована до того... може й не в реальному часі відображатися цілком. Побудувати точну 3D модель кімнати не просто в реальному часі (це ще й час батарейки на обчислення кожного разу). У Мета один раз роблять сканування до використання.

    Групові презентації складних моделей, машинобудування, навчання молодих хірургів, віртуальні магазини?

    Гарні мрії :) Але за 10 років існування вр дуже мало з того з’явилося. Найбільш імовірно буде... просто плаский віртуальний екран з iPad застосунком або відео для 99% використання :)))
    Але великий екран. І це все змінить.

    ...випуск лише 150 000 пристроїв Vision Pro.

    Вони не змогли знайти хто їм стільки екранів зробить. До того ж багато девайсів не проходять перевірку. Дуже складний дизайн пристрою, така технологія поки що...

    Apple випустить більш доступну версію за розумні (навіть за їхніми мірками) гроші.

    Є думки що можуть випустити модель Max за більші гроші. :) Але не за менші. Вони і так самий мінімум взяли для такої роздільної здатності. В менших «видно пікселі», фанати Apple не куплять :)) Вони не зможуть перевчити мозок сприймати «ніби крізь сітку» зображення, то окреме вміння, що тренується за пів року (без того мозку буде не комфорно).

    Тому не дивно, що набір інструментів зараз досить обмежений та надається порційно та поступово.

    Дуже важливо (на мою думку), це не злякати розробників програм. Бо для віртуальної реальності щось робити то окрема професія (коли якісно). Тому це добре що Apple все зробила за розробника і залишилося тільки «вставити в їх шаблон свою 3D модель». Гарний крок.
    Так само круто вони зробили і для HTML, коли додали новий тег «модель» аналогічний тегу img. Просто та сама веб сторінка може містити об’ємну модель без додаткового навчання розробника :)
    І це добре. Веб буде також одним з головних «контентів» для цих окулярів (та інших). Бо екран можна відкрити... над головою і читати лежачі :))

    Підтримав: Oleksandr Razumnyi
  • Огляд застосунків майбутнього крізь призму окулярів Apple Vision Pro

    Цікава стаття, приклади різних застосунків та особливостей розробки для віртуальної та доповненої реальності.

    Поділіться в коментарях.

    Зразу скажу, що технології об’ємного відображення, позіціонування, та звуку присутні не тільки у Apple. При розробці пристрою фірма сконцентрувалась на деяких фічах можливих для подібних девайсів і зробила іх супер якісними (згідно з відео та презентацій). Натомість більшу частину можливостей «просторового комп’ютингу» вони... не додали до продукту взагалі (так як і було з першим iPhone у порівнянні з іншими пристроями на той час). Тому (якщо ваш вибір це не тільки Apple) можете подивитися на інші пристрої з більшим функціоналом (різні ціни, різна якість фіч, різні комбінації фіч в кожному).

    Головне чому все на стільки обмежено, це.. дуже складно! І не тільки з точки зору розробників пристрою, а найбільша складність з віртуальною реальністю для розробників додатків. Apple вибрала те, що розробник зможе використати «майже так само як раніше» з iPad. Забудьте про «повну віртуальну реальність» у вашій програмі. Кожна неякісна деталь там буде помножена на 100. Це роки розробки і сотні людей (для одної програми!). Сучасна версія вр існує 10 років, але дійсно «реальних» (з точки зору якості) програм та ігор десь не більше пари десятків. Але то не важливо :)

    Apple випустила SDK, що дозволяє розробникам імітувати роботу visionOS на своїх Mac.

    Також можна працювати з емулятором visionOS через стрімінг 3D в окулярах Мета. Або (як робили інженери в Apple) в девайсі за більше як 6000 з екранами більшої роздільної здатності ніж Vision Pro (але він тільки для компаній, а не приватних користувачів).

    Не знаю, чи буде хтось дивитися на картинки впритул або робити в кімнаті 200-дюймовий кінотеатр

    Точно буде. Екран «закріплений» відносно кімнати і користувач може ходити в ній.

    Тут можна побачити, що в темній кімнаті (можна обирати в симуляторі)

    Не буде «темної кімнати», буде ваша реальна кімната або офіс. Різне освітлення, нерівномірне, будь яке одночасно (стіни, вікна, дзреркало, екрани телевізора, новорічна ялинка :) та інше...).

    З одного боку — прикольно, але з іншого — наче хтось приліпив гумку до очей...

    В них не було вибору. Тільки такий варіант (без окремих пристроїв, контроллерів для рук). До того ж, мабуть, в них не дуже точне відстеження рук (то складно) і очей (теж складно), тому не «курсор», а «підсвітка іконки» і розташування як на Apple годиннику у шестикутниках (де також проблеми точності вибору через розмір).

    ...а не кліпнути очима...

    Не реально, позіціонування/відстеження збивається. Око то не твердий об’єкт. На такій відстані від ока до «екрану» це суттєво.

    Там можна побачити, що курсор матиме вигляд кружечка-блискавки

    Він буде у 3D (мабуть). Тому не зовсім точно...

    формат для своїх моделей — Universal Scene Description (USD)

    Тепер це відкритий стандарт для всіх. Там дійсно «сцени», а не «моделі». Імовірно може бути навіть «вся гра як єдине ціле» в одному usd.

    Collision задає форму об’єкту, з якою можна взаємодіяти

    Трохи не так, це термін більш відомий розробникам 3D ігор (Unity, Unreal двіжки та ін). Це відстеження «зіткнення об’єктів/моделей» в 3D просторі гри/програми.

    Ця система називається Passthrough і дозволяє керувати навколишнім середовищем.

    Теж не зовсім. Це «можливість подивитися на реальну кімнату ніби крізь окуляри» добто pass real world throught device to VR. Це замість того щоб «малювати щось на прозорому склі звичайних окулярів з скла» зображення з камер перетворюють у 3D модель реального світу та підлаштовують під відстань між очами та відповідно до їх положень у просторі (замість положень камер).

    Тоді який вигляд матимуть інші частини тіла?

    Їх не буде :) ... поки. То складно. Мета тільки но анонсувала «добудову» їх за допомогою ШІ. Та відстеження до ліктів.

    ..але було б цікаво спробувати Use Case, коли можна повністю замінити фон, наприклад, на шоурум...

    Багато вже хто обпалився за 10 років.. то дійсно складно, довго і багато людей. Інакше буде виглядати як світи Горизонт в Мета.
    Максимум фотка... пласка.. без об’єму... але реальна фотка (на декілька гігабайт). Про 3D фотки без корекції під відстань між очами теж можете забути. То боляче для тих в кого відстань дуже відрізняється від камер. І одразу болі в голові. До того ж не можливо зробити цілісну 3D для об’ектів що поруч та знизу чи над (наприклад, для підлоги).І коли голову на бік повернете, то 3D перестає бути 3D.
    ...

    Підтримав: Іван Цимбалюк
  • О коммерческом ПО

    Речь шла не о схожести автомобилей и ПО, а о том, что за ПО мы платить не хотим, в отличие от авто, обедов в ресторане, летнего отдыха и других материальных и не очень вещей.

    Это кто сказал что не хотим?:) Просто те кто хочет понимает что если платить, то пользоваться им экономически не выгодно получается. А стоимость продукта снижать для нашей страны никто конечно не будет. А пользоваться другими продуктами сложно, потому что вынуждают другие фирмы с которыми ведется электронное общение. Но в целом конечно да — то что можно пощупать оплачивается с большей охотой. И то что обеды, авто и т.п если у где-то есть, значит где-то их тут же нет. А вот ПО размножается копиями — его ниукого не убывает. За то что даем кому-то книжку почитать тоже ж денег у нас никто не берет:) Не стоит нематериальные ценности приравнивать к материальным — это однозначно. Этого не хотят ни производители ПО (кто согласится возвращать деньги за непонравившуюся программу или глючную — по гарантии?), ни потребители.

  • То измена, то засада

    Привлекай людей:)

  • Предложение университетам

    Но и без практических навыков — выпускник и не программист вовсе, а теоретик, бесполезный на производстве.

    А вот это он при желании должен делать самостоятельно в свободное от учебы время. Кто хочет — это успешно делает:) А кто не хочет — тому не поможешь.Единственное что может сделать преподаватель — отвечать на тупиковые вопросы. И он обычно это и делает, если умеет. Но если он умеет, то скорее всего не учит, а работает и либо не преподает, либо появляется в универе редко:) И такое тоже есть. А если приплетать Инет — так и универ не нужен. Интересующийся человек и так найдет место где ему помогут если он в чем-то не разобрался (при единственном условии — если он хочет разобраться:)

  • Предложение университетам

    А у нас с этим все хорошо;) http://www.cad.ntu-kpi.kiev.ua..."Розробка і менеджмент інформаційних ресурсів" — включает в себя в том числе web/html/php (и др).А по поводу работ группами как понастоящему. Можно, но есть один минус — это то что некоторые учиться не хотят. Но в то же время люди у нас дружные — будут прикрывать. Но как вариант (и это практиковалось на кафедре) для особенно успевающих предлагается сделать такой групповой проект вместо обычных лабораторок или курсовых.Кафедра САПР. Была на ФЕЛ-е, стала на ИПСА. КПИ.ps. сейчас я с кафедрой не связан — раньше там учился и был “лаборантом” (фактически участвовал в проектах кафедры — местных и международных).

  • Переезд на новый хостинг

    Пишу пишу — ноль реакции: -/Потому в форум. После переезда поламался скрипт расслки почты—Subject: [developers.org.ua] ï¡ïµï¼ï¸ï¥ï°ÿ ï¿ï¾ ÿï¯ÿïºÿ Python ï² ïï¸ïµï²ïµFrom: Status: ROX-Status: X-Keywords: X-UID: 446MIME-Version: 1.0Content-type: text/html; charset=UTF-8Message-Id: Date: Sat, 25 Nov 2006 15: 00: 49 +0000 (UTC) —т.е subj не кодирует в mime вид и заголовки в тело письма запихнуты — из-за чего письмо показывается как есть без учета кодировки и html-ства. Потому что в заголовках этого не прописано — эти строки удут уже после nn

  • OSDN’06 Киев — отчет

    > зокрема про вигоди pf/altq. Кстати вопрос о содержании докладов, участвующих не первый раз нигде не поднимался. Что рекомендовать человеку, который на прошлой конференции уже делал доклад по какой-то теме? Это касается OpenBSD, Frenzy и OpenScada. То что надо рассказать про «что нового» — это понятно. А вот какую часть из старого рассказывать?

  • MySQL rant

    Это была цитата одного из коментариев (самый нижний — там кажется в обратном порядке они идут).А вот про «неправильный ответ» — глупости:) Тем более читай внимательно — там говорится что оно «было добавлено позже». Т.е сейчас оно уже есть.:) Хотя да — какое-то такое странно сложившееся мнение витает вокруг, что PG — это круто надежно, но тормознуто, а mysql — это быстро легко и практично, но иногда слетает база:) Только вот мнение может уже не отвечать истине (также как и мнение что linux не имеет графического интерфейса, а только командную строку %)) Столько всякого странного вокруг можно услышать:)

  • В защиту JavaScript

    Единстванная проблема с Javascript это неоднозначная поддержка онного разными браузерами. В остальном он просто гений

    В случае JS — это не проблема. Если в случае C++ ваша программа не скомпилится в несовместимой среде, тут запросто написать программу которая сама (не вылетая по ошибке) поймет в какой среде она исполняется и воспользуется предлагаемыми конкретным броузером особенностями. Если лень это делать самому — есть достаточно кросс-броузерных библиотек (например DynApi) ps. почиталhttp://developer.mozilla.org/e...проникся:)

← Сtrl 12 Ctrl →